Gå til innhold

Alenemor = tykk


Gjest Chantel

Anbefalte innlegg

Gjest Chantel

Hei ;)

 

Jeg er alenemor til ei jente på 7 år. Hun legger seg halv 8 hver kveld, noe som betyr at etter halv 8 er jeg ikke noe aktiv. Det ble mye god mat på meg og jeg har gått opp 15 kg i løpet av kort tid.

 

Fant ut at det er på tide å gjør noe med formen min. Har lånt ei treningsmaksin (Orbitrek) som jeg nå bruker 1 time hver kveld (15 km) sammen med Sauna belte.

 

Frokost :1 glass varmt vann + 1 eple

Lunch: 3-4 skiver grovt brød med pålegg f.eks tunfisk i tomatsaus og kokt skinke.

Mellommåltid: Lett yoghurt (Yoplait 0 %)

Middag: Litt forskjellig

Kvelds: Lett yoghurt igjen (viss sulten)

 

Jeg har ikke noe NEI mat, men velger med omhu. Jeg unner meg også 1 bit sjokolade hver dag :D

 

Jeg er selv 22 år

1,67 m høy

70 kg

 

MÅL : Strammere kropp og tilbake til 55-60 kg (innen 1. oktober )

 

 

Spørsmål:

 

Er mitt daglige kosthold bra nok?

Hvor mange kalorier får jeg i meg?

Burde jeg trene mer? (sitter stille hele dagen på jobb)

Er målet mitt fornuftig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dietten din virket ganske stram. Dessuten ødelegger du forbrenningen ved å spise så lite. Jeg ville i allefall ha flyttet en brødskive eller to fra lunsj til frokost, slik at kroppen din kommer i gang. Du sier ikke noe om frukt og grønnsaker, men det er også viktig å få i seg daglig.

 

Du kan se kaloriinntaket ved å legge inn det du spiser på registreringssiden her. Du burde nok forsøke å få i deg 1600 kalorier om dagen, selv om du slanker deg.

 

Daglig trim er jo kjempebra.

 

Lykke til med nedgangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei, hei..

 

Ved første øyekast syns jeg det ser ut som du spiser svært lite i grunn. F.eks.. hvordan klarer du å møte dagen med et lite eple og et glass vann? Og hvorfor varmt?

 

Jeg anbefaler deg å regne ut hvor mange kallorier du bør ha daglig ved hjelp av denne formelen:

 

(vekt x 10)+(høyde i cm x6,35)-(alderx5)-161(kvinne) eller 165(mann)=hvilestoffskiftet.

 

Så skal du gange hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (uten trim), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet (uten trim), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Så skal du legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke).

 

Energiforbruk før trim + trimpoengx28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

Og når det gjelder trening så er vel ikke det det letteste å få til når man har små barn. Men husk at alt er bedre enn ingenting. Dere kan jo kanskje finne på noe sammen også, i helgene f.eks?

Og etter at hun har lagt seg kan du jo vri vanene litt. Hva med litt pilates e.l på gulvet foran tv'n? Siden du ville stramme opp og diverse så er pilates ypperlig! Ellers er det mange enkle styrkeøvelser en kan gjøre hjemme. Knebøy, sit-ups, push-ups etc. Når det gjelder kondisjon må du bare sette i gang. Alt hjelper der også. Hva med å investere i en stepkasse og en liten video? Så kan du ha noen harde økter etter at dattera har lagt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg enig med de andre her ja... du spiser for lite..

Det er utrolig viktig og få i seg frokost!! Og ett glass varmt vann og eple holder nok ikke.

Jeg er som du ser også alenemor, og har lagt på meg 15 kilo ++

Jeg har allerede gått ned 7 kilo ved å gjøre følgende:

 

Frokost: havregrøt eller knekkebrød (2-3 stk)

1 knekkebrød som mellommåltid før lunsj

Lunsj: salat eller 2 skiver Ingers Rugbrød, eller knekkebrød med div pålegg

Enda ett mellommåltid med ett knekkebrød

Middag: div

Kvelds: spiser jeg hvis middagen ikke er blitt for sein.

 

Det jeg er veldig påpasselig med er og spise hver 3. time, om ikke så mye så ihvertfall litt, dette for å holde forbrenningen oppe!!

Jeg har fram til nå ikke fått trent og gjort noe særlig pga dattera mi.. men når hun legger seg eller ser på tv drar jeg fram magetreneren min eller setter på en pilates video!!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...