Gå til innhold

23.07-23.12.07 - 10 kg ned!


Gjest Tone1

Anbefalte innlegg

Jeg starter mandag på dette målet. Har tenkt på det en stund og ser at andre har samme ideen, men ikke i "Ned 10-20 kilo" kategorien, så da drister jeg meg til å starte en egen tråd på dette. Hvis noen vil bli med meg, så hjertelig velkomne skal dere være! ;)

 

5 måneder, 10 kg - det må da vel være rimelig å oppnå vel!

 

Velvel, mandag er det oppstart. Da legger jeg inn vitale mål og vekt. Så får jeg bruke helga til å tenke ut hvilken belønning jeg har fortjent NÅR jeg når målet! :)

 

Tone1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har samme målet selv :) Jeg holder til inne på en annen tråd "søker noen å gå ned..." men hiver meg gjerne med her også! Jo flere vi er jo bedre motivasjon er det. Og du kan jo gjerne hive deg med på ukesutfordringene våre visst du ønsker det. De har vært til god hjelp og fått meg i gang med trening mer enn 1 gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har samme målet selv ;) Jeg holder til inne på en annen tråd "søker noen å gå ned..." men hiver meg gjerne med her også! Jo flere vi er jo bedre motivasjon er det. Og du kan jo gjerne hive deg med på ukesutfordringene våre visst du ønsker det. De har vært til god hjelp og fått meg i gang med trening mer enn 1 gang :)

 

 

Hei Shhh!

 

Hehe... jeg må innrømme at jeg har smuglest tråden deres og fått masse gode tips! Derfor har jeg begynt med å sette opp egne mål, denne uka f.eks. skal jeg gå min. 70.000 skritt og trene på treningsstudio 3 ganger. Og ingen snikveiing... :) Så jeg kommer nok til å melde meg på den tråden etter hvert ja!

 

Tone1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Heihei.. Jeg sitter med samme mål selv, etter å ha gått ned 10kg ahr jeg fortsatt 10 igjen. Og dette har jeg tenkt å klare før jul.

Jeg holder til i samme trådene som Shhh, men titter gjerne innom her også fra tid til annen :)

 

Det høres ut som du har satt deg et realistisk mål, så dette skal du så absolutt klare. Og når det gjelder belønning når du er "ferdig" så anbefaler jeg at du finner på noe du har hatt lyst til veldig lenge, men aldri gjort. Og kanskje er det noe som litt overvekt har hindret? Hvis man f.eks aldri kunne ha hoppet i strikk pga for mange kilo, men alltid har drømt om det.. hva er vel da bedre enn å kunne kaste seg utfor med en strikk rundt anklene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...oh, what a beautiful day!!! Første dagen i resten av mitt liv! (og så videre... :))

 

Da er det klart for oppstart av prosjekt 10 kg ned til lille julaften! Jeg har 5 måneder på meg og satser nå for fullt på det.

 

Jeg har vanligvis veiedag på fredager, men veide meg i dag for å få startvekten. Og de mest fantastiske tall lyste mot meg: 86,5!!! Jaaaaa! Jeg er pr. definisjon ikke "feit" lenger! Jeg er "overvektig"! Snakk om boost for selvtilliten! :) :)

 

Puh! *roe seg litt ned* Over til de harde fakta:

Tone1 er 38 år, 170 cm høy, veier i dag 86,5 kg *må bare juble litt igjen*

Lille julaften skal Tone1 veie 76,5 kg (for all del, gjerne mindre...:))

Endelig mål en gang i framtiden er 70 kg.

Maxvekt en gang i tiden var *holde seg fast*: 113,9 kg...

Vektnedgang fra maxvekt til nå (for 4 år siden, masse jojoslanking i mellom): 27,4 kg og 9,48 BMI-poeng. *klappe seg selv på skulderen*!

Kroppsmål (pære så det holder!):

Hals: 35 cm

Arm: 35,5 cm

Bryst: 99 cm

Midje: 82 cm

Mage: 104,5 cm

Ende: 113 cm

Lår: 69,5 cm

 

Gikk 2 GR-kurs i 2005, holder nå på for meg selv og det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei.. Jeg sitter med samme mål selv' date=' etter å ha gått ned 10kg ahr jeg fortsatt 10 igjen. Og dette har jeg tenkt å klare før jul.

Jeg holder til i samme trådene som Shhh, men titter gjerne innom her også fra tid til annen :)

 

Det høres ut som du har satt deg et realistisk mål, så dette skal du så absolutt klare. Og når det gjelder belønning når du er "ferdig" så anbefaler jeg at du finner på noe du har hatt lyst til veldig lenge, men aldri gjort. Og kanskje er det noe som litt overvekt har hindret? Hvis man f.eks aldri kunne ha hoppet i strikk pga for mange kilo, men alltid har drømt om det.. hva er vel da bedre enn å kunne kaste seg utfor med en strikk rundt anklene?[/quote']

 

Kjempegodt forslag, frktrulte! Jeg har jo alltid vært "stor" så det er mange ting jeg har hatt lyst til som overvekten har satt en stopper for. Har alltid hatt lyst til å hoppe i fallskjerm... (tandemhopp ja, ikke alene!) Hmmmm... der ga du meg en idè gitt... må tenke på den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg også gjerne med på dette! Har en annen tråd også, men det er veldig greit med litt drahjelp i form av "fellesveiinger"... :)

 

Har holdt på en stund, litt til og fra, veier nå 84 kg og vil etterhvert ned til 66 kg. 18 kg "to go" m.a.o. Og 10 kg før 23. desember skal jeg klare!! (Og da kan jeg vel satse på å komme helt i mål før neste sommer?) Startet på 92,6 i fjor høst, så tar dette "over langen"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle dere som har tittet innom! Koselig! :)

 

I dag gikk jeg opp på loftet for å lete etter en bok. Da jeg gikk forbi den store "klær-som-kanskje-en-eller-annen-gang-kommer-til-å-passe-bare-Tone1-er flink-nok"-kassen, tenkte jeg: Skitt au - jeg kan jo prøve...

 

Resultatet: 1 "ny" bukse og 4 "nye" bluser!!!!:)

 

DET gjorde godt det!

 

Prøvde for moro skyld dongeribuksen min fra 7. klasse. Den gangen jeg la den i kassen fikk jeg den sånn ca opp til knærne. Nå gikk den nesten på, litt trang i lårene og ca 2 cm sprik over magen... Selv om jeg var overvektig som ung også, så er jo det "ingenting" mot det jeg har vært siden. Så Tone1 er meget fornøyd med seg selv i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og intet at rapportere... Samma som sist, 86,5 kg. Jaja, bedre lykke neste uke! (Uuuups - skal på ferie da. Bo på hotell, alle måltider inkludert... Får nok testet viljestyrken da!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Jeg har nøyaktig samme mål som deg, 10 kilo til jul.

 

Kommer til å følge med deg her inne! Jeg rapporterer litt her og der :-)

 

Jeg har laget meg et excel-ark med dato og mål. Det er 21 uker til 20. desember, og da blir det 0,5 kilo i uka, det virker overkommelig. Blir veldig konkret å se tallene jeg skal nå når jeg skrev det ned på arket. Et lite tips :-)

 

Lykke til! Jeg motiverer meg ved å tenke på klær, jeg ønsker meg en stilig kjole til juleselskapene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Trenger mye motivasjon og "puffing" Skal ned ca 10 kg selv og dette skulle være overkommelig å klare på de 5 mnd. :)

Er også med i en annen tråd, men jo flere jo bedre synes nå jeg :)

 

Da kommer jeg inn med rapport på mandag kveld :)

 

Ha en fortsatt god helg :)

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!!!!

Her var det noen ukjente og noen kjente navn.

 

Nå skal jeg motivere dere litt, for målet dere har satt dere er fullt mulig!!

 

Jeg startet selv i begynnelsen av januar på 77,8 kg og har i løpet av litt over 5 måneder gått ned 12 kg. Den siste måneden har jeg prøvd å holde meg stabil rundt 65 kg og det har jeg greid. Da greier dere det også......

 

Det å ha en tråd eller flere å rapportere på er kjempemotiverende og det har hjulpet meg masse. Jeg har også prioritert trening høyt i vinter og hvis dere trener mere styrke så får dere ekstra drahjelp. Jo mere muskler, dess mere fett forbrenner dere. (men dette vet dere sikkert allerede). Dessuten har jeg nesten slavisk ført inn alt jeg har spist i dagsrapportene her og jeg har fått meg noen skikkelige kalorisjokk.

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!!!! Jeg skal følge med dere;)

 

Stor klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har hatt ferie og vært generelt travelt opptatt siden siste rapportering og har skremmende nok ikke vært inne på sidene her på ukesvis! Men målet er jo satt: 10 kg til 23. desember og nå er det gått 1 måned siden oppstarten og jeg kan melde om et vekttap hittil på 1,8 kg. Meget fornøyd med det jeg, det er jo omtrent som "planlagt". Det betyr at det er 4 måneder og 8,3 kg igjen til jul... :)

 

Jeg har sluttet å skrive opp hva jeg spiser, fordi det fører til at jeg spiser alt for lite... :( Blir så opphengt i kaloriene at det blir vanskelig å passere 1000 kalorier. I juli presset jeg meg selv opp til 1300 -1400 kcal, noe som fremdeles er for lite, men ville ta en gradvis økning. I august har jeg ikke veid eller regnet, men det har tydeligvis gått bra likevel, for vekten har gått ned, og jeg tror jeg er oppe i ca 1600-1700 kalorier nå. Fortsetter sånn en stund til, hvis vekta fortsetter ned er det greit, men hvis den stagnerer eller går opp får jeg begynne å telle igjen. Tror dette går bra jeg!

 

Nå skal jeg lese litt rundt her inne og se hva jeg har gått glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...