Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med flott resultat, Slankeklar.. Det er virkelig bra!! jeg er vel kanskje litt sent ute, men håper du får en knalltur til Roma ;)

 

Takk for tipsene.. Men jeg er så vannvittig lei kylling! Har stort sett ikke spist annet i hele høst i en eller annen form.. Tiltross for dette ble det faktisk kylling i går, men da ferdiggrillet som jeg tok av skinnet på. blandet en liten salat i salatbaren med litt pasta i (ica) og hadde et halvt rundstykke til.. Der er vi inne på hvor lang tid jeg gidder å bruke på mat for tiden.. hehe

 

jaja, stort sett er jeg glad i å lage mat. så det går nok sikkert over snart.. hmm, tror kanskje jeg skak prøve meg på noe fisk i dag. Hørtes fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fisk var planen.. til jeg kom på noe heeeelt annet.. så i dag blir middagen som følger:

hamburger laget av 150 g karbonadedeig og gresk krydder (greek wrap, toro)

1 hamburgerbrød med 2 ss dressing laget av ekstra lett rømme og resten av greek wrap pakken, salat, tomat og løk.. For å mette lager jeg de "vanlige" ovnstekte grønnsakene mine.. Uten grønnsakene gir dette 360 kalorier.

 

Gleder meg allerede!!

 

God middag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det hørtes godt ut, nam nam:p

Bruker også de grønnsakene masse:)

 

Blir kyllingfilet eller fisk her, men har ikke bestemt meg enda... venter på mannen og ser hvor sent det blir

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sliten ...... Mye jobb, syk mann som hoster og harker om natten med feber og det hele.

I morgen er det atter veiedag, og med en helg med god mat og drikke samt en uke med komler ( nam, nam ) men akk så usundt:-) og jobb, ingen trening så skal jeg være glad hvis jeg ikke har gått opp denne gangen.

 

Sier til meg selv hver søndag at denne uka skal jeg sette av tid til trening, men så er det jobben som vinner, huff.

 

Var på et foredrag med Nordengen ( sønn av tidl. ordfører i Oslo )som het i Fyr og Flamme. Dette gikk ut på å ta kontroll over tiden før den tar kontroll over deg.

 

KJEMPEBRA foredrag, og det er uttrolig hvor riktig alt han sa, så hvis man klarer å ha det i bakhodet, så kanskje man kan bli bedre til å ta vare på hverandre og seg selv:-)

 

Ha en flott dag, jeg er tilbake i morgen. Så får vi se om resultatene er like gode som for dere andre.

 

klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Anne, det er slitsomt med sykdom i hus.... ikke lett å få sove når noen ligger og hoster ved siden av ihvertfall...

Formen min er litt bedre idag, så jeg drar på jobb (selv om jeg vet jeg burde holdt meg hjemme). Føler at jeg må være der idag pga diverse ting, så håper at formen ikke blir verre igjen.

Trøtt og sliten jeg også, har nemlig en mann som har hatt vekkerklokka på fra 4.00, og ringt hvert 9 minutt frem til han sto opp 4.55 ;) Da tar det tid før jeg sovner igjen, for da har jeg rukket å bli irritert ...

 

Jaja.... har en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var den skumle torsdagen her og i dag sto jeg på stedet hvil.. Men det er helt greit. Etter den helgen jeg hadde, med smågodt, potetgull og sjokolade og rødvin samt nesten en kg ned forrige torsdag så er jeg faktisk veldig fornøyd.

Jeg har jo hatt en tendens til å gå ned sånn ca annenhver uke.

 

Hadde jo håpet å se 76 tallet igjen, men da får vi ta det neste uke ;)

(forhåpentligvis)

 

Her er dagens tall:

22/8 : 79,1

30/8 : 78,3

6/9 : 77,3

13/9: 77,2

20/9: 76,1

27/9: 76,3 = totalt - 2,8 kg

----

25/10: 78,3

2/11: 77,5

8/11: 77,4 = 0,1

 

Neimen.. jeg har jo gått ned.. trodde forrige ukes vekt var 77,.3 og tenkte at de 100 grammene skulle jeg overse.. Men når det går andre veien.. hehe

 

Lykke til dere andre med veiedag i dag og ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Veiedag 7: Timeout :-)

Veiedag 8: 60,9

Veiedag 9: 62,1 !!! Hva skjer??!!

Veiedag 10: 60,7

Veiedag 11: Bortreist uten vekt...

Veiedag 12: 61,6

 

Ja, ja - frem og tilbake er dobbelt så langt... litt mye tapas og vino tinto kanskje :-)

Har sett mye på alle innleggene om å spise mer, men jeg vet ikke om det er greia for meg...har veldig dårlig erfaring med det fra tidligere - jeg vet godt at jeg legger på meg hvis jeg kommer opp mot et "normalt" kaloriforbruk, altså ca 1800.

Synes det som fungerer best er å holde meg så langt nede som mulig, ca 1200, og å legge meg sulten. Det er foreløpig min eneste "trylleformel". Det er bare så vanskelig å være konsekvent og viljesterk! Men jeg går på igjen med krum hals. Skal fanken ikke være blekfet og dvask til jul!

 

Gratulerer til alle dere flinke jentene som går ned uke etter uke! Jeg bøyer meg i støvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi stoppet på 58 kg. Det er opp 900 gram fra forrige uke, men tror nok den sist uke var litt i det lavest laget. Neppe tatt av 2,7 kg, på 2 uker som vekta viste sist uke. Jeg er uansett strålende fornøyd. Ingenting er bedre enn om jeg kan holde vekta her.

 

Feliz. For å være litt brutal- det ser jo slettes ikke ut som noe trylleformel. Forbrenningen din blir så lav, at når du drikker litt vino tinto, så gjør det store utslag. Øk iallfall opp til 1300 i 2 uker og så se hva som skjer. Når man går mye sulten, så er det garantert at man ryker innimellom, og ekstra kalorier kombinert med veldig lav forbrenning gir på sikt oppgang istedet for nedgang. Jeg kan love deg at jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

feliz, jeg tror nok at Else har rett, og jeg ville ha prøvd det og sett, for det er greit å øke forbrenningen slik at du tåler en sprekk i ny og ne... og ille å gå sulten til sengs hver dag da... Når spiser du siste måltid da, og hvor mange ganger om dagen? 1200 kalorier er litt lite...

 

Else, du er bare sååå flink! Tror nok ikke du trenger å henge deg så mye opp i om det er noen hundre gram opp eller ned nå, bare passe på å ligge der et sted:)

 

Nå har jeg spist middag, torsk, poteter og grønnsaker:)

 

Skal møte ei venninne på kafè etterpå, så får prøve å styre unna det verste...

 

Formen er ikke stort å skryte av idag heller desverre, så jeg gleder meg til lørdag og søndag hvor jeg kan sove litt lengre:p

 

Ha en fin torsdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, feliz ser ut som du er nødt til å melde deg inn i klubben til Slankeklar og meg... "skjerp deg klubben" hahahaha, men men sånn er det bare.. Vi skal jo kose oss litt også.. Håper ihvertfall du har hatt det fint i Spania!!

 

Apropos kcal tror jeg det er veldig individuelt, selv om det er en nedre grense.. For meg er det også 12-1300 pr dag som funker. så det kommer jo an på treningsmengde (hos meg = null) og skulle det fortsatt gå noen uker uten at du går ned kan du jo evnt prøve å øke litt..

 

Jeg ser jo Else sitt utsagn om at når man spiser så lite generellt vil enhver utskeielse synes mer - og det er nok sikkert sant. MEN det jeg opplevde da jeg lå på 14-1600 kcal i uken var at jeg ikke gikk ned i det hele tatt.. Og så lenge jeg da klarer å velge de rette matvarene og ikke sulte på 1300, så holder jeg meg der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Endelig HELG jenter:) JOho..... Det skal bli deilig!

Sove lenge og slappe av, selv om vi blir 7 barn i hus:p

Skal kose oss, og ikveld blir det bowling med fosterhjemsforeningen, og alle gleder seg:D

 

Ha en fin dag alle sammen, og god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt stille her i helgene, men mye liv i uka... og sånn blir det ofte, siden vi er litt rundt på farta i helgene, og da blir det gjerne andre ting vi prioriterer...

Men, jeg er ihvertfall innom idag, og her er det et flott vær og så langt ser det bra ut kalorimessig. Klarer jeg å styre unna vin ikveld, så blir det ikke så gæli ;)

Men, imorra er det farsdag, og kake :) Så får la noe av maten være, så ikke det blir altfor mye....

 

Ha en super lørdag alle sammen

 

Klemz s015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da er helga snart over, og menyen idag har bestått av hjorte-stek, og marsipan-kake...

Vært ute og gått masse idag, så håper ikke det ødelegger alt for vekta imorra, men det får morgendagen vise.

 

Ellers har roen senket seg i huset, og det er bare 3 barn igjen her.

 

Håper dere andre har kost dere, og hatt en fin helg!

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå var denne helga også over. Har hatt litt lite motivasjon. Småspist på sjokolade hele helgen. Jaja, det gjelder vel bare å hente seg inn igjen nå som det er en ny uke med nye muligheter.

 

Wow, Merwell. Det er slettes ikke få unger du har hatt denne helga. Må jo bli litt kaloribrenning av det. :-) Litt marsipankake må kan jo kunne unne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg? ;):)

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Er det mulig? mister helt motet jeg... Har vært flink hele uka, bortsett fra litt kake igår.

Veide 58,5 tidligere i uka, og trodde jeg hadde gått ned til idag.

 

Jaja, lykke til dere andre, håper dere er heldigere enn meg

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwell, du må kanskje sjekke vekta di. Det er umulig å gå opp nesten 2 kilo på et par dager. Jeg har vært i samme situasjon som deg den gangen vekta plutselig hoppet opp 1,5 kilo. Det ødela hele motivasjonen min. Da jeg oppdaget at det bare var vekta som var problemet, følte jeg meg rimelig dum. Logisk sett så er det ikke mulig å gå opp så mye på et par dager uten å spise i hauger og lass. Ikke mist mist motet! Og litt kake har ikke gjort dette, du spiste vel ikke 2 kilo kake alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Else:) Føler meg ikke noe særlig idag, og jeg spiste ikke så mye kake, maks 150 gram, men tror ikke det ble så mye. veide ikke...

Drakk ikke et glass vin i helga en gang, og har vært flink...

 

Skal veie meg igjen iløpet av uka for å se ;)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..opp med humøret!

 

Jeg opplever det samme ofte, jeg.. kan sikkert ha noe med forvirret badevekt å gjøre, men kroppen kan også gjøre ganske store vektmessige krumspring. Det kan skyldes hormoner, mer karbohydrater / salt enn vanlig, mer mat i systemet osv osv. Hvis alt dette slår til samtidig kan det bli helt krise!

 

Både salt og sukker binder masse vann i kroppen (eks: 1 saltmolekyl fraktes i kroppen omgitt av fire vannmolekyler)

 

Se på kroppen - ser den "riktig" ut, er det sikkert noe som går over.

 

Jeg har også veldig høy vekt om dagen, men det ser ikke ut som om jeg har lagt på meg, så jeg prøver å ikke frike ut, he,he..

 

Ellers er jeg helt enig med Sans1 - jeg trenger å bli medlem av "skjerp deg" klubben. Har herved skjerpet meg... igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feliz, tusen takk, får håpe det er som du sier, for jeg ser ikke verre ut.... Og klærne virker ikke trangere, men vi får se neste uke.

 

Idag er jeg trøtt, av en eller annen grunn, så håper jeg sover godt inatt:)

 

Ha en fin kveld jenter, etterpå er det bonderomantikk, hehe;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig her for tiden. Godt vi har deg, Merwell, så vi har noe å lese når vi stikker innom uten å ha noe å si. :-) Alltid noe å lese fra den kanten.

Håper du har kommet over mandagssjokket ditt nå. Innerst inne vet en jo at en ikke har lagt på seg, men en stoler liksom mer på de harde tallene fra vekta.

 

Jeg var så flink den første måneden med stabiliseringen min. Nå går det litt opp og ned. Var ikke så flink de siste 2 helgene, og føler at jeg må hente meg inn hver uke. Ligger på 1600 kcal nå, og har planer om å øke med 100 nye på torsdag etter veiing. Ikke har det blitt nok trening heller de siste 2 ukene., så jeg er ikke fornøyd med egen innsats.

 

Jaja, alltid en mulighet til å skjerpe seg, eller? Har trent både i går og i dag, så det er jo bra. Men i helga er det første julebord. Det gjelder vel å begrense seg, selv om det blir utskeielser både med mat og vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden fremover nå er synes jeg er vanskelig.. sånn er det vært år!! Julematen er i butikkene, og bare man lukker øynene kjenner man smaken... Vil ha nå!!

Har sett på fjordland pakkene og det er pokker meg mye kalorier i julemat! I tillegg er det mye fester m/middag på denne tiden.. Venners julebord, jobbens julebord osv osv..

 

I fjor "røyk" jeg i begynnelsen av desember.. da var jeg nede på 72 kg. Etter at julen var over og jeg igjen kom meg på vekten viste den 76.. Siden har jeg egentlig ligget rundt der.. Og der er jeg nå også.. Det skal jo sies at jeg var oppi i 79 her i sommer.

 

I tillegg var jeg i Sverige på søndag og handlet mat.. Fikk med endel av de sunne tingene: karbonadedeig, ytrefilet, kalkunfilet, funligt lime (fåes ikke i norge) og pepsimax. Men det ble desverre litt av det usunne også, deriblandt smågodt. Uansett hvor fast bestemt jeg er på å ikke kjøpe det så går det rett og slett ikke.. Jeg simpelten elsker smågodt og klarer ikke styre meg. Har riktignok klart å styre meg mht spisingen av det, men ikke nok.. det sklir ned endel biter hver kveld nå. I tillegg ligger det en pose potetgull m/dill på benken. Den er bestillt av naboen. Jeg har så vannvittig lyst til å spise den opp. Har ikke sagt til henne enda at jeg kjøpte med. Men den må ut av huset snarest, hvis ikke forsvinner den - og da snakker vi ikke om i søpla, haha

 

 

Det var bare et par betraktninger fra meg ;)

Else, det er ALLTID mulighet for å skjerpe seg!! Merwell - det er sikkert bare en "glipp" - (får vi håpe)

 

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...