Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest slankeklar

Tilbake fra det store utland, og der var det mye god mat. Og vin. Og Roma var HELT fantastisk.

 

Snik-kikket på vekta mandag morgne og det var ikke moro. Men med et par treningsøkter og litt innstramminger på kosten fram til i morgen håper jeg på ikke total krise i morgen. Men opp blir det garantert.

 

Ser det er flere som sliter litt her om dagen. Men det er nå det er tyngst, eller hva? Litt kaldere, litt mørkere, masse julesnop over alt. Blir det for vanskelig får vi heller redusere målene til å HOLDE vekta i stedet for å gå ned. Ingen grunn til å påføre seg selv flere nederlag enn nødvendig. Det kommer i hvert fall til å være min plan rundt jul. Og om jeg går ned litt blir det bare bonus. Så får vi se om det blir litt nedgang før det store julebord-rushet begynner.

 

Men hold ut alle sammen - det er nå vi trenger hverandere mest. Og det er nå det blir viktigst med disse "skriftemålene".

 

Kanskje du skal vurdere å bytte veiedag, Merwell? Ofte spiser man jo litt mer uregelmessig i helgene og det slår lett ut på vekta. Da jeg gikk på GR-kurs for noen år siden, fortalte kurslederen at det var stor forskjell på de som gikk på kurs på mandager og de som gikk på onsdag eller torsdag. Mandagsdeltakerne hadde mye større variasjon enn midt-i-uka-deltakerne. Over tid blir det det samme, for hovedtendensen er allikevel nedover. Men det kan jo få litt innvirkning på motivasjonen etter hvert, å sprette opp og ned "helt ukontrollert".

Bare en ide...

 

Sans1: Gå innom naboen din med potetgullposen med en gang etter jobb i dag!!! Du vet jeg kommer med den strenge pekefingeren ;)

 

Ha en ellers fin dag, alle sammen. Tilbake med ukas veieresultater i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Else, du er jo flink som har kommet i mål, så du er jo i mål, men man må regne med at vekta varierer litt fra uke til uke...

Men, skerpings er alltid lurt hvis man føler at man sklir litt ut ;)

 

Sans, jeg syns faktisk det verste med tida nå er marsipanen, men har klart meg så langt... Og fester er alltid ille, og det blir uansett for mye kalorier :)

Når det gjelder potetløvet, løp over med det, hehe:) Ikke så lett, men det er lurt. Samme med smågodtet også, det er ikke bra selv om det blir bare noen biter, men jeg er nesten som en gal etter det, og kjenner meg igjen... men har vært flink nå, og ikke rørt noe snop på en stund.

 

Slankeklar, bra å ha deg tilbake igjen! Det er klart at vekta øker når man er på ferie. Man spiser litt mer, og drikker mer, og koser seg rett og slett. Men, klarer du å stramme inn hjemme så må man vel bare regne med det. Kan ikke gå og ikke unne seg noe når man først er ute, det går ihvertfall ikke med meg.

Enig med deg om at vi trenger hverandre nå, da har man noen å støtte seg til, og 'skriftemålene' er til stor hjelp!!

 

Kanskje jeg burde bytte veiedag, dere har vel alle sammen veiedag på torsdag? Men, er litt usikker på om jeg mister mine kurver osv på dagsrapporten da? Må jo endre startdato vel?

 

Ha en super kveld alle sammen, jeg skal på totballmøte og så en konferansetime, i tillegg til 2 som skal på fotballtrening og 1 på speideren, så idag skulle jeg hatt 2 av meg selv minst, og 2 biler alene, hehe:)

 

Klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, jeg har vært flink jente og gitt beskjed om hun må hente den på vei hjem fra jobb nå.... hehe

 

jeg tror også det blir et mål å holde vekta rundt jul.. Og det har noe med at det er ihvertfall for meg - årets beste mat, og det er jo bare den ene perioden i året man spiser det. Men det jeg må prøve på er å ikke starte så tidlig og gi fullstendig fxxx ;)

 

Merwell: du kan ha samme startdato.. du bare venter med å skrive inn til neste torsdag (dvs at du får ikke registrert noe i morgen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært sans:) Det må jeg si... ;)

 

Vi får nok ta en status før jul og bli enige om hva målet blir, men er nok enig med deg, jeg forventer ikke å gå ned, men ikke så altfor mye opp heller.

Jula er den største utfordringen, men den tid den sorg, vi har enda litt tid igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget syyk så derfor var jeg ikke inne sist fredag, og ikke før i denne uka. Føler meg beder idag, og ny veiedag på fredag igjen.

Har ikke ført opp hva jeg har spist, og det har iallefall blitt litt i hytt og vær, men er man syk, så er det bare sånn det er. Har heller ikke lest på disse sidene, men håper det går bra med alle sammen.

 

Skal sette meg ned på fredag og lese gjennom de siste innleggene.

Ha det bra så lenge fra en halvsyk anne :-)

Sist fredag var tallene slik:

 

14.09.07 - 63kg

21.09.07 - 62,8kg ( -0,2 )

28.09.07 - 62,4kg ( -0,4 )

05.10.07 - 62,4kg (.......)

12.10.07 - 62kg ( -0,4 )

19.10.07 - 61,6kg ( -0,4 )

26.10.07 - 61,1kg (-0,5 )

02.11.07 - 60,7kg ( -0,4 )

09.11.07 - 60,5kg ( -0,2 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Jeg har ikke vært innom her på mange uker... dvs jeg har så vidt vært innom og lest litt, og i dag var det jo masse nytt. Så flott at dere holder koken. Og når jeg sier holder koken, så inkludere det både de som er innom og melder om flotte resultater og dem som må innom for å "skrifte" fordi ting ikke har gått helt etter boka.

 

Jeg la jo ut med å være forkjølet og småsyk et par uker, og etter det så gikk hormonene min bananas og energien har praktisk talt rent rett ut av meg non stop. Har ikke vært helt i form med andre ord - stuptrøtt- ,men jeg har kjørt på med brokkoli og andre jernkilder samt vitaminer og sunn mat... men også litt sjokolade. Rett skal være rett. Ingen vits i å skryte for mye. For første gang på leeenge har jeg fått trent bra to ganger på ei uke - så nå håper jeg at jeg er i rute igjen. Når det er sagt så forventer jeg på ingen måte gode resultater i morgen... men på vekta det skal jeg!

 

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58,1 altså 100 gram opp. Litt svingniger må man jo forvente, så det er jo egentlig bra.

 

Jeg tror Sans1 har et kjempepoeng når det gjelder julemat og julegodter- ikke begynn for tidlig. Tenk at når julen kommer, skal vi kose oss med god samvittighet, men jo lengre vi venter før vi kommer i julekosen, jo bedre er det.

 

Jeg skal på julebord på lørdag. Vurderer faktisk litt å kjøre. Da blir det i tilfelle mange kalorier spart. På søndag har vi bursdagsfest for min sønn, så det blir en helg med mange utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, er ikke videre fornøyd i dag.. Men hva kan man vente?? det var opp opp opp og nå vet jeg sannelig ikke hva jeg klarer før jul! Fatter ikke at jeg ikke klarer å skjerpe meg for jeg vil virkelig IKKE veie så mye.. Problemet mitt nå er jo som Else har vært inne på (tror det var henne) at når jeg i utgpkt spiser så lite så skal det ingenting til før utskeielsene synes..

 

Oppe i kantina hos oss har de i dag et SATS tilbud.. Ved innmelding får man 1 mnd gratis trening.. som tidligere nevnt går jeg jo og venter på en mulig avtale med Elixia som gjør at alle i min avdeling bare trenger å betale skatt av trening - ikke selve treningsbeløpet!! men nå var det nesten fristende å gå opp og melde seg inn..

En annen grunn til det er også at jeg er så vannvittig trøtt for tiden.. Har aldri en dag der jeg føler meg våken og opplagt.. Sitter hver dag på jobb og bare venter på at kl skal bli 4 så jeg kan dra hjem og legge meg på sofaen.. der ligger jeg hver kveld og se på tv til det er på tide og legge seg.. orker ingen ting - og jeg vet jo at dette har en sammenheng. Unntatt når helgene kommer da, hehe da er jeg klar for en hvilken som helst fest :)

 

Jaja, Jeg høres kanskje veldig negativ ut nå.. men det verste av alt er at jeg stort sett er blid og fornøyd og jeg gir meg ikke, jeg vet bare ikke på hvilken side av jul jeg klarer å gjøre noe med det.

16 august neste år gifter min bror seg - og da skla jeg veie 70 samme fxxx hvordan jeg skal få det til :(

 

dagens tall:

25/10: 78,3

2/11: 77,5

8/11: 77,4 = 0,1

15/11: 78,1 : + 0,7 siden forrige uke - blæh

 

Lykke til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Jaja. Tross alt ned 0,2 i løpet av de to siste ukene selv om det gikk litt opp her nå. Men allikevel adskillig mye bedre enn fryktet da jeg tjuvtitta på mandag.

 

Og i går løp jeg litt igjen!!! Prøvde meg forsiktig på tredemølla, fikk opp pulsen med å gå fort med mye stigning i stedet for å løpe, og begynte ikke å løpe før jeg var skikkelig varm i hele kroppen. Og jeg fikk ikke vondt i kneet! HURRA!!! Det var så utrolig deilig. Men tror ikke jeg skal begynne med de helt lange løpeturene riktig ennå. Får ta det litt gradvis og heller bruke stigning for å regulere pulsnivået. Men allikevel veldig, veldig glad for at det gikk så bra.

 

Else78 - gratulerer med jevn vekt. Opp 100g er jo helt ok i holde-vekta-fasen, eller hva? En kan vel ikke forvente å ha prikk lik vekt fra uke til uke.

Og Anne - god bedring, håper du snart er på beina igjen. Det har jo gått sakte, men sikkert nedover, og det er ikke sikkert at sykdom har gjort så stor forskjell. Den tid den utfordring :(

 

Mimi og Sans1! Pågangsmot og humør så det holder. Jeg bøyer meg i støvet. Så kjedelig å mangle energi. Og så vet en alt det en kan gjøre får å fikse på det - hadde en bare hatt energien til å gjøre det :)

Kan du be en venninne om å dra deg med ut på tur, Sans1. Helst midt på dagen så du får litt lys? Eller spørre om å få en prøvetime på SATS mens du venter på Elixia-forslaget, så du i hvert fall får gjort noe snart?

 

Så fint å få deg med i torsdagsgjengen, Merwell. Vi får holde ut fram til torsdag.

Og velkommen i Skjerp-deg-klubben, feliz. Vi er nok mange som trenger en invitasjon dit med jevne mellomrom.

 

Ha en fortsatt fin dag alle sammen. Jeg har funnet et fnugg av inspirasjon og skal nå sette meg ned og lese om Fast Handover Mechanisms. Kjempegøy! (Som med alt annet gjelder det å lure seg selv...)

 

15/11-2007 64,5 kg = +0,4 kg

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da henger jeg meg på her sammen med dere jeg!

 

Jeg er altså 25 år gammel 172 høy og veier fortiden 71 kg. Trivselsvekten er på et sted rundt 65 så jeg har jo ikke så mye igjen, men det lille er vanskelig altså! Og det jeg trenger nå er motivasjon og gode råd, håper jeg kan finne noe av det i denne tråden!

 

trener mye løping, spinning og styrke, det er liksom min gode samvittighet. den dårlige er spisingen min...Får ikke strukturert den ordentlig mye pga jobben, men også pga en samboer som er fast bestemt på at- jo! han spiser sundt! Mens han går igjennom ØRTEN flasker pepsi max og ditto potetgull i løpet av en uke. . Chipsen holder jeg meg unna men maxen drikker jeg for mye av, det blir også lange mellomrom mellom måltider, men jeg prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, Imi. Jeg sliter også med et Pepsi Max problem. Tidligere kunne jeg lett helle i meg 1,5 liter eller mer til dagen. Drikker mer enn jeg egentlig synes er bra- ca 0,5 liter til dagen fortsatt, men det er bedre. Kjøper bare halvliters flasker selv om det alt i alt er mye dyrere. Blir uansett sunnere. Har du holdt på lenge med slankingen?

 

Slankeklar. Dette var jo slettes ikke verst med tanke på at du har vært i det store utland. Kjempebra!

 

Sans1. Jeg kjenner meg veldig igjen. Jeg begynte å trene da jeg ble med på tråden her, og merker at jeg har mer energi. Tidligere lå jeg stort sett på sofaen fra jeg kom hjem etter jobb til det var leggetid. Etter at jeg begynte på stabilisering har jeg også spist mye mer av det sunne fettet gjennom nøtter og avokade og det virker også som det har en gunstig effekt på energinivået mitt. Jeg håper i det minste at du tar tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for velkomsten, hyggelig!

 

Har holdt på lenge ja:-) Har veid mye mere enn jeg gjør nå da, gikk ned 10 kg på GR kurs for ca 5 år siden- og har hold meg rundt der jeg er nå + - littegrann.

 

Sprakk i dag med 2 vafler, men på den positive siden- jeg hold meg unna godteskåla, popcornet og sjokoladekaka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at du har klart å holde vekten de siste 5 årene.

 

Ang. vafler. Det tar vel ofte litt innkjøring når man begynner å slanke seg. Søtsuget har ikke sluppet taket, men det blir mindre jo lengre man holder seg borte fra det søte. Og det er jo positivt at du ikke rørte det andre. :-) Hvis du klarer å spise litt oftere, spesielt på formiddagen, så blir man normalt mindre kvessen om kvelden og klarer lettere å styre unna fristelsene.

 

Jeg har tatt av 17 kilo på 1,5 år og holder nå på med å stabilisere vekten. Å være med på denne tråden hjelper meg å holde fokuset. Det er ikke så enkelt når man skal øke matmengden fra 1400 kcal til 2000 kcal og det skal skje gradvis og med sunn mat. Middagen på 400 kcal er egentlig plenty for meg, så jeg kan vanskelig tenke at jeg skulle spise en halv porsjon til. Men jeg jobber med saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først velkomme Imi. :-)

 

Jeg har ligget syk i over 1 uke!!!! Skrekk og gru, unner ingen det altså.

 

Har blitt lite bevegelse og feil mat, i det hele tatt..... ille.... Men nå har jeg vært inne og lest litt av alle innleggene som har vært i det siste, og ser at alle har sine ups and downs. Det ga meg inspirasjon så det er bare å bite tennene sammen. Skal forresten bake Ingers Rugbrød idag.

Det har jeg aldri laget, men har hørt mye skryt om det.

 

Så var det tallene da

14.09.07 - 63kg

21.09.07 - 62,8kg ( -0,2 )

28.09.07 - 62,4kg ( -0,4 )

05.10.07 - 62,4kg (.......)

12.10.07 - 62kg ( -0,4 )

19.10.07 - 61,6kg ( -0,4 )

26.10.07 - 61,1kg (-0,5 )

02.11.07 - 60,7kg ( -0,4 )

09.11.07 - 60,5kg ( -0,2 )

16.11.07 -60,7kg ( +0,2 ) huff og huff

 

men pytt:-) Nå er jeg iallefall frisk og rask, dessuten har jeg brylluppsdag idag :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Velkommen i gjengen, Imi. Her er det bare å pøse ut gleder og sorger. Det hjelper.

 

Jeg synes du skal være fornøyd jeg, Anne. 0,2 opp etter to uker på sofaen er ikke dårlig. Og du har jo hatt en jevn og fin nedgang i løpet av hele denne høsten. Se på tallene til noen av oss andre rundt her, så ser du opp og ned-kurver i massevis.

 

Gratulerer med bryllupsdag!

 

Og god helg til alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Veiedag 7: Timeout :-)

Veiedag 8: 60,9

Veiedag 9: 62,1 !!! Hva skjer??!!

Veiedag 10: 60,7

Veiedag 11: Bortreist uten vekt...

Veiedag 12: 61,6

Veiedag 13: 61,1

 

Gårsdagens resultater... når jeg ser hvor lenge jeg har vært på denne tråden og hva jeg har oppnådd er det til å grine av... det er faktisk 1 kilo av på 13 uker.. for et tempo! Det ser jo ut som om jeg er på stabilisering, og ikke på reduksjon.

Nei - dette blir for dumt! Det skal svettes fremover - jeg lover!

 

Ser det er mye snakk om julemat.. I år har jeg bestemt meg for at jeg ikke skal begynne jula før 1 desember. Ikke noe julemat, gløgg eller pepperkaker før det.

Men nå skal jeg heller ikke på noe julebord,da. Men et godt råd for de som skal er kanskje å ikke fokusere på alt man IKKE burde spise, men i stedet se på alt det som man KAN spise? Hvis det er buffet, da.

Jeg er som Merwell skrekkelig glad i marsipan!! Åååå - store, ferske marsipanpølser med sjokoladetrekk...skal unne meg en sånn på lørdagene fremover - så får jeg heller løpe en runde til.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pokker.. Nå hadde jeg skrevet et langt innlegg og klarte å trykke "refresh" da forsvant hele greia..

 

orker ikke skrive alt på nytt..

 

så da får jeg bare ta noen småting:

 

Anne - gratulerer med bryllupsdag

Feliz - grattis med nedgang

Else - nei, tar ikke tran.. har smakt det engang i mitt liv og ALDRI mer!! har dog ikke prøvd kapslene, men kvier meg også for dem!

 

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært mye liv!

Var innom til morran, satt og skrev, og så plutselig slo pc'en seg av....

Jaja, sånt skjer, men kjedelig var det!!

 

Først, anne, GRATULERER med dagen!! Kos dere masse ikveld, og nyt dagen! k015.gif

Grattis med vekt-tap også! Lykke til med baking!

 

Else, 100 gram er ingenting, og jeg syns du skal kose deg på julebord og la bilen være hjemme. Du har nådd målene dine, og du skal jammen meg kose deg, det har du virkelig fortjent!

 

Sans, kjenner meg igjen i at man får lyst til å gi opp, men noen dager går det feil vei, men vi får bare stå på videre...Du er uansett flink, så det retter seg nok igjen innen neste uke.

 

Slankeklar, SÅ BRA at kneet fungerte!! Bare pass på og ta det gradvis fremover så går det forhåpentligvis bra:)

 

Imi, koslig å få med deg også, og du har jammen vært flink!

Så bra at du også klarte deg med 2 vafler, det kunne vært MYE verre, hehe...

 

feliz, skjønnet at du syns det går tregt, men du har ihvertfall ikke gått opp, men NED :) Og, jeg blir imponert hvis du kan klare deg med 1 pølse, jeg klarer ikke å la de 4 siste bli igjen, men spiser alle, alene, så jeg må prøve å la vær å kjøpe dem...

 

Jaja, dette ble mye, men jeg håper dere får en strålende kveld, og helg, og kos dere masse alle sammen!!!

 

Stor klem fra meg c055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, alle sammen!

 

Den influensaen har vært langvarig altså.. og da jeg endelig kom meg sånn delvis på føttene igjen, så klarte jeg å skade meg på en kamp slik at det blir sofaen og foten høyt noen uker... jippiai.

 

Godt å se at det er liv her inne, jeg har vært innom og lest jevnlig. Har ikke vært i form til å skrive noe særlig, men det er alltid koselig å se at folk henger sammen her i tykt og tynt:)

 

Gratulerer til alle som har gått ned!

 

Else: dra på julebordet, og ta deg et par glass vin. Hva med å spise litt før du drar dit, noe sunt og magert som metter litt, slik at du ikke går kanakas på ribba? Drikk masse vann i tillegg, også danser du resten av natta! Da tipper jeg du går i null;)

 

Velkommen til Imi, hyggelig at du vil henge med oss!

 

Jeg veide meg i dag for første gang på 3 uker (tror jeg? eller var det 2?). Uansett, ned til 75,5 kg, dvs minus 0,7 siden sist. Er fornøyd med det, har vært vanskelig å spise kjempesunt når man ligger på sofaen.. også har jeg en samboer som er så snill og skal "trøste" meg når jeg er syk. Dvs at han kjøper godteri;) Jeg prøver å dele med han da, og heldigvis er han en slikkmunn uten like, slik at han ender opp med å spise det meste selv... hehe.

 

Utfordringa mi framover: jeg får hverken trent eller gått noe som helst de neste ukene. Jeg skal lese til eksamen (dvs lyst på noe godt hele tiden). Jeg får masse tid på sofaen, dvs masse tid til å tenke på mat og godteri.

Jeg må spise MYE mindre enn jeg er vant til pga aktivitetsnivået er så mye lavere...

Uhh.. dette skal bli tungt. Jeg kan kanskje få til noen styrkeøvelser da. Det hjelper vel litt. Også får jeg prøve å ha mye sunt og godt i huset hele tiden, slik at hvis det blir småspising så blir det iallfall ikke SÅ gæli!

 

Nei, da er det tilbake til bøkene... Ønsker alle sammen ei god helg, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti, det var trist å høre at du har skadet deg og blir liggende på sofaen.... Så kjedelig, og så utrolig dumt! Men, kjøp inn sunt og godt, og prøv å kose deg også:(

Syns forresten du er flink som har klart å gå ned!! Gratulerer, det var vedlig bra:)

 

Ellers må jeg bare tilstå at jeg havna på galeien igår, og drakk 2 flasker vin netsen alene, 1 smirnoff ice og 2 pærecider med vodka, så med hensyn til vekta var det ikke bra!! :)

Men, dansa masse og hadde det super-moro, hehe....

 

Har ikke spist enda idag, bortsett fra litt frukt, så må se til å få i meg noe mat snart. Blir nok stekt egg og bønner tenker jeg, og salat ved siden av....

 

Ha en fin søndag alle sammen, så snakkes vi igjen imorra:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe julebord på meg i går. Var syk. Men kalorimessig tok jeg igjen i dag. Min sønn ble 3 år, og vi hadde bursdagsfeiring. Jeg er enda kvalm etter alt det jeg spiste og det er 4 timer siden nå. Magen er ikke vant til så mye søtt lenger. Jaja, har akkurat trent 1 time aerobic/styrke for iallefall å gjøre litt opp litt av det.

 

Arti. Du må bare gjøre ditt beste. Jeg vet hvordan det er. Du får passe på å ha små mellommåltider som yoghurt, frukt og knekkebrød for hånden. Når du kjenner suget, så tar du noe av det istedet. Selv om behovet for kalorier er stort når man leser, så står ikke forbrenningen i forhold til det. Jeg vet godt hva jeg snakker om fordi jeg la på meg mange kilo mens jeg studerte. Selv om det ble mye øl ellers i semesteret, så var det i eksamensperiodene det var verst. Du får ha god bedring med foten din.

 

Merwell, noen utskeielser må man jo ha, og du hadde det sikkert kjempemoro. :-)

 

Sans1. Det er trantabeletter jeg tar. I følge Grete Roede er både tran og kalsium et must for en god vektnedgang. Det er ikke normalt å ha så lite energi at du bare ligger på sofaen hele dagen, og du burde forsøke. Som sagt, jeg merket ikke forskjell med bare trankapslene, men det å spise mer sunt fett har gitt meg mye mer energi de siste 2 månedene (forandringen kom omtrent da jeg begynte på hold vekten og dermed begynte å spise nøtter, så jeg tror iallfall det har en sammenheng). Alt er ikke lite mye et ork lenger og normalt ville jeg blitt verre nå som det blir kaldere og mørkere. Prøv i 2 uker, det kan ikke skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - og vel overstått helg.. Her har det gått så som så.. litt uryddig spising på lørdag og øl istedenfor vin (når man sitter ute sammen andre og bare drikker og skravler er det så lett å drikke øl istedenfor vin?!! haha)

I går var jeg rett og slett så lat at jeg ikke gadd å gå ut å kjøpe den søplematen jeg egentlig hadde lyst på! Så noe positivt var det da!! også gikk jeg hjem fra byen på lørdag - et par + poeng der også!

 

Ok, Else.. Jeg kan gå med på å prøve trantabletter. Det hadde jo ikke gjort noe med bittelitt mer energi! :)

Er det noe annet jeg bør få i meg nå? Føler jo at jeg burde få i meg det meste via sunn mat, men nå om vinteren kan det kanskje være greit med litt ekstra påfyll.. Kalsium tror jeg jeg får i meg nok av via melk.. drikker 4-5 dl om dagen ca..

Smågodtet er nå heldigvis borte (vi trenger ikke å snakke om hvor det ble av :) )

Så ingen grunn til noe sukkersjokk de neste dagene

 

Arti, gratulerer med flott nedgang. og god bedring :)

 

Ha en fin uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else, jeg hadde det kjempemoro, hehe... så jeg får ta det som det kommer:)

Så trist at du ble syk da, og så typisk!!

Skjønner at du spiste kaker og koste deg selv om det ble litt mye. Men, må jo feire litt når ungene har bursdag, og du kan unne deg litt kake:)

 

Sans, du har jo noen bra poeng som du sier, og kanskje ble ikke helga så ille tross alt:p

 

Idag har jeg vært i byen med 11 åringen og fått kjøpt julekjole. Og, hun har klipt seg ... snufs..... Langt hår til rumpa mista 20 cm.... men hun har mast lenge, så jeg bet tenna sammen og sa ja...

 

 

 

Ha en super kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...