Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Ja, jeg glemte som vanlig å veie meg i går, men jeg kommer meg som regel oppå vekta dagen etter ;)

 

Godt å se at det ikke bare er meg det er stillstand for. For her står det bomstille, og jeg lurer på om ikke det må være målet for desember - å ikke gå opp.

 

Jeg har ikke en dag ledig før den 21. des og da reiser jeg på julekalas i gamlelandet.... og der pleier det også å være fullpakket program.

 

Ellers har jeg begynt å tenke på at jeg må gå tilbake til mer kondisjonstrening. Etter at jeg la om til mer vekttrening har jeg gått ned svært lite, mens jeg i de perioder hvor jeg har drevet jevnt og trutt med feks spinning har gått ned mye mer. Så får jeg heller fylle på med vekttrening når jeg nærmer meg trivselsvekt.

 

Når det er sagt, så er jeg klar over at det er viktig for meg å øke muskelmassen for å få opp forbrenningen, men det funker altså ikke for meg...

 

Håper dere har det bra i denne søte juletid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

JIPPI! Nå er det snart juleferie, og jeg har gått ned 0,7 kg. Ser ut til at det funker utmerket å ligge på 1600 kcal for min del nå. Er fortsatt ikke opp i samme treningsmengde som før, så må vel justere etterhvert tenker jeg.

 

Stillstand er bra det, folkens. Husker at vi gjorde det samme i fjor på den gamle tråden, gikk inn for å ikke gå opp! Da slipper man å bli skuffet og miste motivasjonen. Går inn for å stå stille fram til 1.januar fra i dag av jeg!

 

Da skal jeg rundvaske (det trengs!) også rusle meg en tur i byen og se på juleting:)

 

God helg til alle!

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt beskjemmet. Har ikke vært inne på lenge, og ikke vært på vekta heller på flere uker, men fra nå av er det bare en vei og det er nedover ugjen.

 

Har vært forferdelig nedfor, har fått noe betennelse i skulderen, som gjør at det verrker ut i armen, Dette gjør at jeg ikke klarer å trene ( iallefall ikke sånn jeg vil )

 

Det er akkurat som man mister litt av motet. Har begynt hos fysioterapaut, for kiropraktor hjalp ikke.

Fikk kjeft fordi jeg ikke hadde kommet før, men nå håper jeg iallefall at jeg blir bedre.

 

Lover å være tilbake for fullt neste uke. Nå i helga skal jeg kose meg på hytta med mannen, og bare slappe av å gå tur.

 

Ha en fortreffelig helg alle sammen, og det er godt du ikke ga opp Feliz :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, tror det er lurt, ha mål om å ikke gå opp. Det er ikke riktig tid for å gå ned, men klarer vi stillstand må vi være fornøyde:)

 

Arti, gratulerer, så flink du er:D Både med vekt og vasking!

 

Anne, jeg er veldig glad for at du er her igjen!! Her kan du bare klage og så trøster vi, hehe:)

Håper inderlig at betennelsen gir seg, det er ille å gå sånn!

Kos deg på hytta, og tenk positivt!!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne, jeg er også veldig glad for at du er tilbake. Synd at du sliter sånn med skulderen for tiden, men godt å vite at det går bedre. Det kommer alltid en mulighet til å trene. Bare bli bra i skulderen først.

 

Arti, kjempebra. Håper du koste deg på julebordet. Ble den noen ny kjole eller?

 

Stillstand må jo absolutt være målet. Det er vel i sånne perioder vi normalt legger på oss kiloene vi ikke klarer å ta av etterpå. Så klarer man å komme gjennom desember uten å gå opp, skal man være stolt.

 

Jeg var også på julebord i går. Var buffet med masse sjømat i tillegg til den tradisjonelle julematen. Hadde reker, ørret, hummer, blåskjell og salat. Helt topp. Det ble jo litt vin da..... men alt i alt var det slettes ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, så deilig da, det er min favorittmat alt du spiste:) Høres godt ut!

Vi var bedt til venner på ribbe, og jeg spiste et lite stykke, poteter og gulrøtter. Ribbe er ikke min favoritt, men et stykke i ny og ne spiser jeg...

Kjørte, og sparte dermed de kaloriene:)

 

Ha en flott søndag, her blir det pizza:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen og velkommen tilbake, Anne!

 

Joda, ble ny kjole på meg! Fant en som var ganske billig, så da kosta jeg på meg den. Var på julebord i går jeg også, men klarte å holde meg unna det meste av maten (jeg liker hverken ribbe eller pinnekjøtt, heldig med den;)). Tok for meg desto mer av baren da.. hehe. Men så gikk jeg hjem og det tok godt over èn time. Også dansa jeg.. ganske mye.. tror jeg. Hehe.

 

Søndag i dag, starta med pizza til frokost. Også har jeg spist en donut med sjokolade. Også blir det taco til kvelds. Har bare lyst på tull-mat når jeg er bakrus! Men jeg holder meg sånn ca innenfor kalori grensa, så da får det gå.

 

Det er så deilig å være ferdig med eksamen for i år! Sjelden jeg kan ligge på sofaen en hel søndag uten dårlig samvittighet. Må vel vaske litt klær ogsånt etterhvert, men akkurat nå skal jeg se handball kamp!

 

God kveld til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Arti, så bra at du kjøpte deg kjole:)

Og, det høres ut som en flott og morsom fest, med både trim og kos;)

 

Ligg rett ut og nyt å kunne slappe av uten å måtte lese eller noe, så deilig å bli ferdig:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går slettes ikke bra for tiden. Søndag gikk sjokolade ned på høykant, og det blir fortsatt småspising av pepperkaker og ymse slag. Skal på Hold Vekten kurs i dag, så det skal bli spennende å se hvordan jeg ligger an. Det kan sikkert hjelpe på motivasjonen også å bli strammet litt opp av kurslederen.

 

Siden det er litt labert på tråden, regner jeg ikke med at jeg er den eneste som sliter med motivasjonen. Jeg er innom hver dag, men har liksom ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig .... ække så flink for tida jeg heller. Ble "angrepet" av en sjokolade i dag, for ikke å snakke om den bollen med riskrem som jeg druknet i i går- sukk!

 

Men om ikke annet så har jeg vært rasende flink til å trene!

 

 

Stå på jenter!

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... sånn er vel juletida for de fleste, men føler selv at det går riktig vei, selv om jeg spiser en karamell eller litt sjokolade. Tror man skal unne seg litt, men begrense seg. Registerer ingenting for tida, føler at jeg vil leve nornalt uten å registrere, men vi får se på torsdag:)

Har heldigvis ikke kjøpt marsipan enda:D

 

 

Ha en super tirsdag!! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen

 

Tenke jeg måtte stikke innom en liten tur og fortelle om ståa.. Jeg har rett og slett gått i samme myra som i fjor før jul.. All motivasjon er borte og jeg kjenner nesten at jeg legger på meg!! Dette har ikke vært en suksessfull høst på slankefronten må jeg si.. Begynte veldig veldig bra men etter ferien i oktober klarte jeg aldri å komme tilbake i den gode gamle tralten.

Jaja.. Sitter nå faktisk å ser etter kurs over jul.. så spm er ikke OM jeg skal gå på kurs - men hvor. Har funnet to aktuelle.. Det ene er rett bortenfor jobben og det andre er rett nedenfor meg..

Etter jule MÅ jeg klare det.. Min bror skal gifte seg i august og jeg SKAL være slankere og kunne føle meg fin i kjole! Så er spm bare hvor galt det har gått innen jeg kommer meg på kurs..

 

Ønsker dere alle sammen en fin førjulstid. Ser det er noen av dere som virkelig klarer å holde koken, det er kjempebra!!

 

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, nei, nei!

Nå må vi trekke hverandre riktig vei - nedover....:-)

 

Neida, mener ikke å moralisere - men jeg synes i hvertfall selv det er så forbasket irriterende med det som setter seg på etter svake øyeblikk - der man bare gir litt f..

så kommer 1 januar, og buksa strammer... da blir i hvertfall jeg deprimert!

Merwell har helt rett, det gjelder å la seg friste, men i små og kontrollerte mengder.

 

Kanskje det kan være en ide å gi seg selv en "utskeielseskvote" og så sørge for å kompensere for den med ekstra trening? Feks at man får lov å spise en halv marsipanpølse gitt at man har trent..noe sånt.

 

Ellers - spis klementiner i lange baner og store hauger! Det er tross alt bedre å spise åtte sånne enn godteri som bare er tomme kalorier.

 

Som sagt - ikke meningen å ødelegge gleden...er bare redd for at vi alle kommer til å angre så fælt hvis det sklir ut allerede nå - det er jo lenge til julaften ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sans, skjønner hvordan du har det, men prøv å stoppe nå, og ikke tenk at det blir kurs etter jul.... fort gjort å bare skli mere ut da, og så får du en jul hvor du føler deg oppblåst og litt deppa pga vekta. Prøv å gjøre som feliz sier, mye sant det

Vi er her, så ikke mist motet;) Kom innom hver dag, klag og syt hvis det hjelper, og fortell oss gjerne hvor mye kalorier du har spist hver dag, det motiverer:) Har jo ikke lyst til å si hvor ille det er..., hehe

Fin kjole skal du ha i bryllupet, og føle deg fin også n015.gif

 

Nei, tenk positivt sans, dette klarer du!!

 

Idag er jeg hjemme med 2 elever, og vi baker pepperkaker og kjeks, og koser oss:)

Ha en fin dag dere andre også!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Veiedag 7: Timeout :-)

Veiedag 8: 60,9

Veiedag 9: 62,1 !!! Hva skjer??!!

Veiedag 10: 60,7

Veiedag 11: Bortreist uten vekt...

Veiedag 12: 61,6

Veiedag 13: 61,1

Veiedag 14: 62,7

Veiedag 15: 61,0

Veiedag 16: 61,2

Veiedag 17: 61,1

 

Ja, ja - i hvertfall ikke opp... jeg er fortsatt på "prosjekt spise mer" - så vi får se etterhvert om kroppen har speedet opp forbrenningen litt nå. Veide forresten 60,9 i går (jada, jeg snikveier) så forhåpentligvis går det rette veien.

 

håper det har gått bra for dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så verst Feliz :D

 

Jeg har gått opp 300 gram - så i kveld er det bare å gi full gass på treninga!

 

... og i morgen er det julebord igjen. Sukk. Siden store deler av det skal foregå hjemme hos meg selv kan jeg ikke en gang ta på meg å kjøre for å reduserer kaloriinntaket - jeg får bare prøve å beherske meg allikevel!

 

Håpere det går bra med dere andre. Heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ enig med Merwel og feliz her nå.. Det er ikke lov å finne unnskyldninger for hverandre for å gå opp i jula. Målet SKAL være at vi er der vi er nå, når vi kommer tilbake 1.januar. Jeg nekter å gå opp to-tre kilo også begynne "på nytt" i januar. IKKE F----!!!!

 

Kom an folkens! Vi skal klare dette!! Alle vet hvor fryktelig vanskelig det er å gå ned to kg.. så ikke la dem komme på i det hele tatt!!!!!

 

 

Gratulerer til feliz som har nedgang, og Mimi; du trener det vekk i kveld!

 

Jeg glemte å veie meg i morges, men tar det i morgen. Har vært ganske flink uka her, bortsett fra tirsdag da jeg havna på grisefylla.. drakk øl og øl og øl. Og toppa det hele med en burger! Skrekk og gru. Skal ikke gjenta seg;)

 

Spent på å høre fra resten her nå.. håper ingen blir "skremt" av oppstrammern min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine tall, og idag er jeg fornøyd

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Hehe, her var det artig:) Arti, du har jammen hatt det moro da, og det er også viktig så lenge man tar seg inn igjen..

 

Feliz, gratulerer med nedgang, NED er NED :D

 

Mimi, kos deg masse, det blir sikkert livat og gøy;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Det har vært litt vel stille fra meg en stund.

Jeg drukner i julebord og juleavslutninger i tillegg til et tonn med møter og seminarer (med tilhørende ikke selvvalgt eller selvlaget mat), og vekta har det ikke bra.Det er nesten så jeg ser fram til selve jula nå så jeg kan roe ned litt på alkohol og matinntaket. Jeg hadde en skrekkveiing her om dagen da jeg så 66-tallet igjen. Heldigvis var det en jukseveiing og dagen etter en kjempmiddag, men det satte allikevel en støkk i meg. Nå har jeg jobbet så hardt for å se 64-tallet og så sprette opp igjen på den måten. Jeg har heldigvis gått noe ned igjen siden det, antakeligvis takket være mye trening i det siste, men i sum gått opp siden siste veiing :-(. Det gir i hvert fall motivasjon til å kose seg med pynten og ikke ribbefettet, og danse mer enn en drikker. Moro skal en ha det uansett!

 

Jeg har bare rukket såvidt å kikke på de andre innleggene og registrerer noen som sliter, noen som klarer seg veldig bra og noen som står stille.

Jeg vil bare si lykke til til alle sammen, skal prøve å melde meg litt oftere her inne, for det hjelper i hvert fall meg å vite at vekta skal noteres.

 

Jeg stuper inn i fjerde julebord denne sesongen!

God helg alle sammen.

 

13/11-2007 65,0 kg = +0,7 kg

22/11-2007 64,3 kg = - 0,2 kg

15/11-2007 64,5 kg = +0,4 kg

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja så var det igang igjen. Opp 0,5kg. Kanskje ikke så verst når man tenker på ståa...

Det har vært kjekt å lese alle de siste innleggene, så det skal dere ha alle sammen: Motivasjonen er på topp selv om det blir litt ekstra i jula.

 

Sånn er det bare, så får hverdagen komme år den kommer. Litt enig med Feliz. Det går jo an å kose seg i posjoner. Man trenger jo ikke spise like mye hver dag og hele romjulen.

 

Denne uka kom barn og barnebarn på overraskende besøk, kjempekoselig. De reiser i morgen og kommer tilbake til jul:-)

 

I morgen er mitt første og eneste julebord, med ny kjole og overnatting på hotel, så det gleder vi oss til.

 

Ha en fortreffelig helg og førjulstid. Husk man skal være snille med hverandre ( og seg selv ) i jula.

 

Stor juleklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ..............ffjdkgjdfgdslkfsdlkf:(

 

Nå hadde jeg skrevet DET lange innlegget, trykket feil, og borte vekk:(

 

Men, må på jobb nå, men ville bare si at dere må kose dere begge to, og ha en super helg!!

 

Jeg skal til oslo og se på julemarkedet, og overnatte frem til lørdag, og håper på en topp helg med min mann:)

 

Ha en super helg alle sammen!!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bidra litt - de andre trådene slår oss ned i støvlene på aktiviteten her nå.. og vi har jo den beste tråden, sant ja, sant ja..

 

så var det mandag igjen - og tid for skjerpings... jeg merker også nå førjulssosialkjøret, og har hatt en travel helg med mye party og lite trim og grønnsaker... har prøvd å holde matinntaket litt nede også, sånn at det i hvertfall ikke kommer på toppen av alle vin-kaloriene og sprenger alle grenser...

 

Idag har det blitt laaang gåtur i raskt tempo og tomatbasert fiskesuppe til middag. Med mitt nye 1500 - kaloriers budsjett sliter jeg nesten med å fylle opp når jeg ikke spiser godteri og drikker vin.. luksusproblem, altså! Men jeg tror virkelig det funker nå - takk og takk til deg, Else, som var sta og påpekte gang på gang at inntaket var for lavt. Jeg har gått på sparebluss så lenge! Helt riktig observert det at en liten "sprekk" i helgen gjør mye mer skade når forbrenningen er lav- det hadde jeg ikke tenkt på sånn før.

Jeg føler at jeg har blitt tynnere, og det er nesten så jeg gleder meg til veiedag på torsdag! :-)

 

Ellers kommer danner det seg jo det ene skrekkscenarioet etter det andre nå.. grøt og gløgg på onsdag, gløgg på torsdag, fest på fredag, familiemiddag søndag og mandag... hujedameg... her trengs det selvdisiplin! ny regel for min del - det skal trenes hver dag det skal spises utenom mine GR rammer - okkesom - mørke og kulde er ingen gyldig fraværsgrunn..

Har forresten trumfet igjennom fisk til middag julaften! Det blir knall...

 

håper dere andre holder koken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)

 

Feliz, du har travle dager foran deg, men det er koslig nå før jul da, og er du så flink at du også trener de dagene du spiser for mye, så er det jo greit;)

 

Helga mi ble masse god mat, og altfor mye alkohol, men det er lov innimellom. Vi koste oss og hadde det fint, så jeg får skjerpe meg de andre dagene (sier jeg som har spist opptil mange småkaker, hehe)

 

Det blir spennende på torsdag, du har sikkert gått ned hvis du merker det:)

Skal være glad hvis jeg står stille....

 

Ha en fin kveld alle sammen, og nå må dere jammen henge med her;)

 

Klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...