Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Heisann, har dere tatt juleferie alle sammen?

Jeg er på jobb, men merker jo at det nærmer seg jul og har mye å gjøre...

Må en tur til byen idag for å prøve å bli ferdig med siste rest, så kan jeg heller få gjort noe hjemme de siste dagene, og ut å levere gaver:)

 

Håper dere koser dere og nyter dagene

 

Stor klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei, alle sammen!

 

Jeg henger fortsatt med, selv om det holder hardt.. Som dere har sagt allerede, det er julegløgg og julegrøt og julelunsj og julepils og julekake og julebord i eininga. I starten av uka var jeg dritsur og lei, følte at jeg ikke rakk noe annet enn å springe i mellom alle typer arrangementer. Men så tok jeg meg litt i nakken, dette skal jo være artig og koselig! Så jeg kuttet ut halvparten og nå gleder jeg meg til alt som foregår;)

 

Når det gjelder kaloriene, så har det gått forbausende bra. Passer på å spise ei skive med grovt rugbrød og leverpostei før jeg drar bort noe sted. Da er det litt mindre plass til alt mulig annet tull. Under shoppinga har jeg hatt frukt og bixit i veska mi (ser jo sikkert helt tullete ut men..), slik at jeg ikke faller for fristelsen å kjøpe en stoooor baguett med masse majo. Litt kjedlig, men nødvendig.

Tross dette, så har det gått inn NOK kalorier for å s det sånn, spesielt i form av øl og rødvin. Var derfor litt spent på veiinga denne uka, særlig fordi jeg var så "streng" med dere forrige uke.. hehe.

 

Men jeg har gått ned! NED! Juhuhuu!! Ned 0,4 kg. Nå er jeg på 73,1 og har da 3,1 kg igjen. Målet er å holde seg på 73,5 kg (det var det jeg veide forrige uke) til 1.januar . Spørsmålet er om målet skal være å holde seg på 73,1 istede da...??

 

Hvordang går det med resten? Ferdig med julegavene? Noen som gleder seg til JULAFTEN???????

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sløv- på alle måter i det siste. Småspiser fortsatt på alt mulig tull, trener ikke, og ikke har jeg vært innom her heller. Godt å komme innom å bli litt motivert igjen. Etter å ha lest de siste innleggene, kom motivasjonen og tok meg. Jeg har registert alt jeg har spist til nå i dag, og nå skal det registeres igjen. Det er jo helt idiotisk å la det hele gå over styr i julen, og når jeg ser hvor flinke dere er, så vil jeg også være flink. En er ikke fornøyd med seg selv heller når en ikke får trent og putter masse tull i munnen. Føler seg tykk og lat.

 

Feliz, jeg er glad for at det virker. Jeg merket det jo kraftig selv for noen måneder sider da jeg begynte å stabilisere. Vekta bare raste nedover, og det på bare 100 kcal ekstra i uka ( for meg så skjedde det andre uka). Når jeg økte til 1600 så gikk det fortsatt raskt nedover, så du kan jo vurdere å øke med 100 til etter jul. Godt at man kan bringe gode råd videre. :-)

 

Kjempebra med nedgang, Arti. Du er veldig flink som tar med niste på juleshoppingen. Du kan jo alltid ha mål om å holde det på 73,1, man må jo ha noe å strekke seg etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Arti!! Du er jammen flink:) Lurt å ha noe i veska, og jeg går også gjerne og kjøper meg et par bananer hvis jeg blir sulten, det hjelper;)

Og, så bra at du har klart å begrense fartinga litt og rekker å kose deg på det du er med på istedet! De ter viktig, og jeg har også litt å lære der...

Men, gleder meg til julaften, bare jeg blir ferdig med alt jeg skal gjøre først, hehe

 

Men, jul blir det vel uansett, så det er bare å kose seg og ikke tenke på alt annet....

 

Else, pass på at du ikke lar det gå over styr, men tror nok ikke det er fullt så ille, men bra at du passer på:D

 

Her ligger gaver og ting over hele stua nå, holder på med innpakking... KOSLIG:)

 

Ha en fin kveld alle sammen

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine tall, og idag er jeg fornøyd

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, men at desember skal være stabil, og ikke streve for å gå ned, men å holde meg der... og nå har jeg jo litt ekstra å gå på, hehe....

 

Dette er jeg jammen fornøyd med midt i førjulstida, enda jeg småspiser og koser meg litt innimellom....

 

Else, så bra at du er stabil, da er det ross alt ikke så galt som du følte igår;)

 

Håper dere andre også har gode rsultater:)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Veiedag 7: Timeout :-)

Veiedag 8: 60,9

Veiedag 9: 62,1 !!! Hva skjer??!!

Veiedag 10: 60,7

Veiedag 11: Bortreist uten vekt...

Veiedag 12: 61,6

Veiedag 13: 61,1

Veiedag 14: 62,7

Veiedag 15: 61,0

Veiedag 16: 61,2

Veiedag 17: 61,1

Veiedag 18: 60,9

 

Det går med museskritt - men det går rette veien! Alltid fint å "runde" et nytt tall..

Når jeg er under 60 skal jeg være storfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om noen har tid til å kikke inn her om dagen, men jeg prøver i hvertfall å ikke gi helt slipp på vektklubben i jula... litt motivasjon til å ikke skeie helt ut!

 

Skal snart ut på løpetur i det fine været for å brenne av litt synder fra igår - det blir hjelpe meg sjokolade hver dag om dagen... og marsipan... og kransekake...huff&huff

- men prøver å holde meg til forsettene om ikke å ta av, men spise litt og kose meg med det..

 

Håper alle har det bra, og at vi kan hjelpe hverandre litt med å holde en noenlunde sunn linje også i julen!

Noen som har gode tips eller vært flinke og vil dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, feliz:)

Har ikke noen spesielle tips til deg, men tror nok du klarer det sånn som du gjør.

Vi får komme innom og motivere hverandre og fortelle hverandre hvordan det går:)

 

Juleklem fra meg til alle sammen, og jeg ønsker dere en virkelig GOD JUL!!

 

b038.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en vellykket julaften for min del. Det pleier å være ribbe og pinnekjøptt på julaften hos oss. Jeg kan ikke fordra noen av delene, og hadde med meg kalkun- tilmålt mengde med saus. Da er mange kalorier spart. Samtidig serverte de ikke desserten før kaffen etter pakkeutdeling. Det var multekrem som jeg synes er helt greit, men ikke mer. Var heller ikke så mye andre julegodis på bordet (les sjokolade), så jeg ble ikke fristet. Kom hjem etter å ha kjørt hjem besteforeldre, og måtte spise en skive brød. Herlig å komme hjem og være helt stappet mange timer etter at maten er fortært.

 

Eller var det også veldig koselig. Min sønn på 3 er eneste barnet, og han var totalt propell. Ikke rart det, når det er noe han ha gledet seg til i lange tider. Koselig.

 

Jeg er helt enig at det er motiverende å stikke innom her. Holder liksom fokuset litt oppe. Har falt av treningshjulet for flere uker siden, så jeg tenker at på nyåret skal jeg være i gang igjen.

 

Lykke til dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

else, så flink du var igår da!! Jeg spiste ribbe, dessert, delfiakake og litt sjokolade.... ikke like flink akkurat, men tror nok hele jula blir sånn.... hehe...

Vi får se, men jeg skal ikke ta helt av, men prøve å holde meg litt i skinnet..

 

Herlig å se på sønnen din tenker jeg, så jo bare det igår her med ungene, og det er jo nettopp det som er koslig da:)

 

Håper du får en flott jul resten også!! Kos deg masse:)

 

Juleklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var julen mer eller mindre overstått. Selv om jeg har vært flink på juleselskapene, har jeg ikke nødvendigvis vært så flink innimellom. Men, men det er jo jul. Føler at jeg har lagt på meg. Får bare håpe det ikke er så mye som må hentes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, men at desember skal være stabil:)

 

Dette hadde jeg neimen ikke trodd, for de siste 3 dagene har jeg spist masse potetløv og snop på kveldene...

Må si jeg er fornøyd og overrasket;)

 

Else, kanskje du også blir overrasket? Lykke til:)

 

GOD JUL!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Veiedag 7: Timeout :-)

Veiedag 8: 60,9

Veiedag 9: 62,1 !!! Hva skjer??!!

Veiedag 10: 60,7

Veiedag 11: Bortreist uten vekt...

Veiedag 12: 61,6

Veiedag 13: 61,1

Veiedag 14: 62,7

Veiedag 15: 61,0

Veiedag 16: 61,2

Veiedag 17: 61,1

Veiedag 18: 60,9

Veiedag 19: 60,9

 

Stillstand - det bør vel være godkjent med julehelgen som trekker i feil retning...

Men fy så flink du er da, Merwell! Jeg er imponert, nedgang i julen!

Noen fler som er aktive fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, er innom og titter idag også jeg;)

 

Har lasagne i ovnen, og skal kose oss etterpå. Ungene ville gjerne ha det, så da blir det det:p

 

Ha en fin kveld alle sammen

 

Klemzer fra meg f080.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merwell og Feliz, dere er jo helt råe!! Grattis med nedgang og stillstand i jula, må si jeg er skikkelig imponert!!

 

Tenkte jeg måtte stikke innom for å begynne å samle motivasjon og pågangsmot for 2008. I dag har jeg meldt meg på kurs, det begynner 10/1, men jeg begynner ordentlig på egenhånd 1 nyttårsdag! Gleder meg nesten til å komme igang igjen nå når jeg leser hvor flinke dere er.

 

Skal ikke si så mye mer enn det - sånn for å ikke ødelegge den fine stemninga, haha, men vi snakkes snart igjen :D

 

Godt nyttår, alle sammen

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans, så koslig at du er innom, og så bra at du henter motivasjon:)

Bra at du har meldt deg på kurs, det blir sikkert lærerikt og enda mer motiverende!!

 

Vi i kommunene hos oss har fått tilbud fra Grete Roede om å enten bli med på vektreduksjons-kurs, eller et hold vekten / livsstilskurs. Jeg har meldt meg på det siste, og betaler kun 500 kr, resten betaler kommunen:)

Blir spennende å se hva jeg får ut av det....

 

Ha en fin helg, og en topp nyttårsfeiring!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen og god jul!

 

Jeg har ikke vært inne her i det hele tatt siden lille julaften. Prøver å holde meg unna pc når jeg har fri, ellers så får jeg ikke koblet av helt.. Hehe. Men hyggelig å se at det er litt liv her!

 

Jeg har vært sånn passe flink, kost meg med begrensning. Målet var å holde 73,1 til 1.januar, men da jeg hoppet på vekta i dag så viste den 72,6 kg. Ser ut til at jeg har vært flinkere enn jeg trodde;)

 

Grattis til Feliz og Merwell, bra jobba!

Sans: så bra at du har meldt deg på kurs og blir med igjen!

 

Ellers så må alle ha ei fin nyttårshelg, og pass dere for rakettene;)

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere har vært flinke alle sammen. Helt utrolig. Har ikke vært like flink, men heller ikke så verst. 58,9 viste vekta, så det må strammes inn bittelitt.

 

Kjempebra at du har meldt deg på et kurs Sans, når man ikke helt klarer det på egenhånd, så er det mye bedre å gå på kurs enn å fortsette i gamle tralten. Jeg er sikker på at det vil være det du trenger.

 

Og for deg også, Merwell. Det er vel akkurat det du trenger nå som du er inne i intervallet du vil være. 500 for kurs, det er jo ingenting.

 

Da vil jeg bare si takk for det gamle. Jeg har fått mye hjelp og motivasjon til å gå ned i vekt og holde vekten hos dere. Håper vi kan være der for hverandre fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, du klarer deg bra, og vil du stramme inn, så er ihvertfall den delen av jula over nå hvor man bare har fri og er rundt og spiser og har gjester.

Skal også ta meg selv hardt i nakken nå, har spist noe helt aldeles de siste dagene, og er glad hvis jeg ikke er over 59.....

Men, håper som deg, at vi er her for hverandre iår også:D

Det har utrolig mye å si at man har venner her som motiverer og kommer med råd, og også ros;)

 

Ha et strålende godt nytt år alle sammen!!! z010.gif

 

Nyttårsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...