Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Jepp, da er vi i gang med det nye året! Selv om det er litt vemodig at jula er over, så er det godt å komme igang med hverdagen igjen.. Være på jobb, få trent, spise sunt, ikke så mange fristelser.. osv!

 

Jeg gikk jo faktisk litt ned i jula, men de tre siste dagene av ferien tok litt av på matfronten;) Veier meg neste gang på fredag, krysser fingrene for at jeg ikke er over 73 kg da.

 

Er det noen som har noen spennende nyttårsforsett da?

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei på dere, og riktig godt nyttår alle sammen!

 

Da er jeg tilbake i Norge, klar for å ta fatt på en sunnerer tilværelse. Desember har vært helt grell for min del. Jeg kan ikke huske å ha vært på så mange julebord tidligere og jeg VET at jeg har gått på en smell, for det kjenner jeg på klærne mine. Bhene mine er overfyllte og de buksene som pleide å være litt store er nesten trange nå!

 

Skrekk og gru. Men nå er det viktig å skrive det ned og være ærlig med seg selv, for ønsker jeg virkelig å gjøre noe med. Og hvordan skal jeg få til det da? Jeg MÅ begynne å registerer mat igjen, og det begynner jeg med i dag. Og så legger jeg om treningen til mer kondistrening enn vekttrening. Etter en høst uten de helt store resultater, så må jeg tilbake til det jeg vet funker. Uten at jeg dermed har noe ønske om la det gå utover muskelmassen selvfølgelig.

 

Jeg har jo ikke vært på vekta ennå, men jeg frykter den har bikket 70 kg, så da spørs det hva jeg skal ha som målsetting... ikke på sikt, men til vinterferien. For det bør da være rimelig motiverende å vite at jeg skal bruke bikini nesten sammehengende i 14 dager de to siste ukene av februar! Jeg tror vi reiser den 16. hvilket betyr at jeg har omtrent en og en halv måned, altså 6,5 uker til disposisjon. Det er dessverre ikke mulig å trylle bort noen verdens ting, men hvis jeg kunne jobbet og spist bort 4 kg, så hadde det vært deilig. Vel vitende om hvor mye jeg tidligere har klart å gå ned pr. uke, er det kanksje en noe høy målsetting. Det er riktignok viktig å være realistisk, men det lov å drømme litt også!

 

Jeg fortsetter med torsdag som veiedag, og da starter jeg prosjekt 'fin i bikini til vinterferien'. Dvs prosjektet starter i dag, men første veiing blir førstkommende torsdag.

 

Jeg kommer til å trenge dere - så jeg håper alle henger med! Vi tastes mer i løpet av uka.

 

Nyttårshilsner fra

Mimi

 

PS Jeg glemte helt å skryte av hvor flinke mange av dere har vært i jula! Jeg er imponert. Sans1, så fint at du har meldt deg på kurs. Jeg gleder meg til å følge deg, for du kommer vel innom her for det!? Si JA :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad for at julen nå er over for denne gang. Måtte på vekta i dag for å se resultatet av alle gotteriene som har blitt fortært gjennom julen. Nyttårsaften spiste jeg hauger med sjokolade. Helt idiotisk og i god gammel stil. Følte jeg rimelig feit og ekkel i går. Men vekta den viste mindre enn sist uke, og vips følte meg meg ikke tykk lenger. Nå må jeg jo avvente veiedag i morgen for å få endelig dom, men jeg tror at konklusjonen uansett må bli at forbrenningen min har tatt seg kraftig opp. Jeg har jo ikke trent hele desember og det har blitt mye godsaker de siste 3 ukene. Hvis dette bare fører til 500 gram ekstra, så er det nesten utrolig til å være meg. Før jeg begynte på stabilisering i høst, og var i Danmark 4 dager, så gikk jeg jo opp over 1 kilo som det tok meg flere uker å hente inn igjen.

 

Uansett så må man komme tilbake i den riktige tralten. Siden desember har bestått av utskeielser og innhenting, så har jeg ikke økt kalorimengden på lenge. Legger meg på 1600 nå en uke. Hvis det har gått litt nedover, så øker jeg med 100. I motsatt fall så blir jeg på 1600 i en uke til. Tror vi har Hold-Vekten kurs om 2 uker, så det hadde vært fint å vært på 58 til da.

 

Må også begynne med trening igjen. Det starter i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, da er jeg igang igjen.. Full av motivasjon og viljestyrke... Denne våren er MIN!! hehe.

 

Selvfølgelig kommer jeg til å "bruke" dere og fortsette her inne, Mimi.. Klarer meg ikke uten. Håper at jeg nå skal klare å gjennomføre - iom at jeg tross alt bruker mye penger på dette.. Jeg vet jo hva som funker, men håper at jeg skla bli litt strengere med meg selv nå som jeg må se en kursleder i øynene hver uke :(

 

Noe av det første jeg må gjøre er å kjøpe meg en digitalvekt.. Har en vanlig manuell en, men den viser så forskjellig..

 

til jul fikk jeg en elektrisk wok av broren min.. så det blir mye kylling og grønnsaker utover..

 

Der kommer dere inn i bildet... Jeg har fått så dilla på dette at jeg rett og slett har kuttet ut ris/poteter/pasta til wok'en.. det holder lenge med grønnsaker, kjøtt og woksaus.. Er dette dumt?? Vet jo at man må ha noe karbo også.. Men vil vel egentlig tror jeg får i meg nok gjennom andre ting?

 

Jeg får vel gå inn og registrere maten jeg har spist i dag!! Er skrekkelig lei av å registrere, men jeg tror det må gjøres.

 

første kurskveld er 10/1, så jeg beholder torsdag som veiedag, men det blir om kvelden istedenfor om morningen. Den dagen kommer jeg også til å sette meg et delmål.. Har laget meg en liten oversikt hjemme og setter et delmål som skal nåes innen 1 mars og et som skal nåes innen 1 mai.. puh, godt det er lenge til august! MEN hvis jeg ikke begynner nå så går hele våren uten at jeg har fått til noen ting :)

 

Ha en strålende dag!! GO 2008!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet jo nesten med det også :)

 

Jeg har spist mye wok uten ris og pasta, og jeg tror det går fint. Jeg mener å huske at du tidligere spiste brød til lunsj, i så fall får du jo karbohydrater der. Eller til frokost kanskje? Hadde du vært typen som jogger langt flere ganger i uka, så hadde det vært verre - men du er vel ikke akkurat der :(

 

Blir spennende å se hvor mye kursveiledererne sier du må spise, du har jo ligget ganske lavt en stund. I alle fall periodevis.

 

Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans1. Jeg tror det skulle være helt greit å spise wok uten de vanlige karbohydratene, så lenge du får i deg det antallet kalorier som hører middagen til. Noen nøtter eller pinjekjerner til woken er jo både godt, sunt og har masse kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans: jeg har også sluttet med ris o.l. til woken, kun kylling/reker og grønnsaker. Jeg spiser rugbrød til frokost og lunsj, så får vel karbohydratene der tenker jeg. Har iallfall ikke vært noe problem for meg! Når det er sagt, så har jeg fått dilla på den der boil-in-bag villrismiksen til Toro. Så enkelt! Så godt! Så sunt! Jeg er helt over meg av begeistring faktisk. Hehe;)

 

Mimi: så hyggelig å ha deg tilbake!

 

Merkelig stille fra Merwell i dag? Hun bruker jo å være så flink til å skrive jevnt og trutt:)

 

Fikk du trent i dag, else?

 

Treningene mine begynner i morgen, og jeg gleder meg faktisk som en unge. Blir godt å få rørt seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du spør, Arti, så vet jeg at noen følger med og legger litt press på meg. Ble nok desverre kino for meg istedet, heldigvis uten snop. Det høres forresten ut som om du spiser fryktelig sunt. Den villris-mixen skal jeg kjøpe neste gang jeg er på butikken. Alltid kjekt å prøve nye sunne ting. Lykke til på trening i morgen. I morgen skal jeg også få trent.

 

Kanskje Merwell forsøker å legge litt større press på oss andre.....? Ikke normalt.

 

Da er det bare å ønske oss alle lykke til på vekta i morgen. Håper at målet om stillstand (og kanskje til og med litt nedgang) blir nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg, men at desember skal være stabil

 

Jaja, som jeg ventet, litt opp på slutten av jula, men desember er totalt sett nedgang, så jeg er veldig fornøyd:)

 

Skal på jobb nå, så har ikke tid til å lese innleggene før senere idag, men kommer tilbake da:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Dette er litt pinlig - av to grunner!

 

For det første veier jeg mer enn fryktet og for det andre var jeg hellig overbevist om at det var onsdag i dag, og at at veiedagen var i morgen. Følgelig spiste jeg frokost før jeg kom meg på vekta.

 

Jeg har samlet sett fortsatt gått ned siden jeg startet her, men jeg er på ingen måte stolt av å nesten være tilbake til der jeg startet i høst. Det er både dumt og leit, men jeg kan jo ikke lyve overfor dere heller.

 

03.01: 71,1 kg

 

Ellers må jeg bare gjenta at jeg synes mange av dere har vært råflinke i jula. Jeg bøyer meg i støvet for de av dere som rent faktisk har gått ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi stoppet på 58.3. Når stabiliseringsmålet mitt er 58, så har jeg vel god grunn til å være utrolig fornøyd? Det er jeg iallefall. Jeg er så glad for at jeg har gått på Hold Vekten. Gir meg håp om at det faktisk går an å stabilisere vekta.

 

Mimi. Spiser kanskje du også for lite? Hvor mange kalorier putter du inn til dagen? Det er jo ikke alltid sånn at det som har funket før, vil funke igjen. Hvis en over lang tid har spist veldig lite, så vil jo forbrenningen også gå ned.

 

Når vi er på GR-kurs, så kverner kurslederen, vel vitende om at mange vender det døve øret til, om og om igjen om hvor viktig det er å spise nok for å få opp forbrenningen. På første kurs var nok jeg også absolutt en av de som alltid lå under det som var anbefalt. Det føles ikke naturlig ut å slanke seg og samtidig spise så mye. Samtidig gikk jeg jo jevnt nedover. Problemet er jo at en gang skal man slutte å slanke seg, og er forbrenningen veldig lav, så vil man legge på seg igjen så snart det blir ferie/høytid og man spiser mer. Da vil man aldri bli fornøyd og er konstant på slank. For min del er det helt utrolig å være i januar, og ikke måtte fokusere på at nå skal julekiloene av igjen. Helt utrolig faktisk. Jeg gruet meg jo fælt til julen. Jeg kan heller ikke se tilbake og si at egentlig så spiste jeg kanskje ikke så mye som jeg følte da. Jeg spiste masse tull, hele dagen, og det startet jo mange uker før jul. Klart at jeg kan jo ikke fortsette sånn uten at kiloene sniker seg på. Men uansett så er det ganske utrolig at jeg ikke har gått opp de usedvanlige 2 kiloene som må av igjen.

 

Merwell. Målet var jo stabilisering i juletiden, og når vekta viser det samme som den gjorde før jul, så har du jo uansett all grunn til å være fornøyd med egen innsats i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Else, og gratulerer! Du har jo virkelig fått uttelling for stabiliseringskurset ditt. Strålende :(

 

Ang. mitt inntak, så har jeg lagt meg på ca 1600, men det er ikke godt å si hva jeg har ligget på de siste mange ukene. Jeg har definitivt ikke fått i meg for lite, tvert i mot. Uansett så er forbrenningen min neppe på topp, og jeg er fullt klar over at jeg ikke må spise for lite. Nå som jeg har gått opp noe igjen, får jeg kanskje ta en liten utregning, det kommer også an på hvor mye jeg får trent fremover.

 

Jeg er spent på om jeg har satt for høye mål, men jeg har virkelig lyst til å gå ned så mye så mulig før vinterferie i bikini. Det gjelder i alle fall å ikke bli fristet til å spise for lite... men akkurat nå gjelder det også å venne seg av med å spise sjokolade og pepperkaker. Og så er jeg spent på hvordan det går med spiserutiner når jeg begynner på jobb igjen. Det krever en del planlegging, ikke minst fordi jobben min er såpass hektisk at jeg til tider sliter med å få tid til noe så basalt som å gå på do, og da er det ikke lett å klemme inn spising der det egentlig passer.

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja her var det jammen mye å lese, og det er alltid moro!!

 

Syns dere har vært flinke alle sammen, eller rettere sagt vi:)

 

Nå er det et nytt år med nye muligheter, og vi skal være her for hverandre, og det kommer til å gå fint:)

 

mimi, så deilig med ferie, vi snakker også om å reise den 16 februar, hvor skal dere da? Vi tenker på enten Gran Canaria som vanlig, eller Thailand...

 

sans, tror ikke det gjør noe å kutte karbo, det er nok bare en fordel, og noe får du jo i deg uansett...

 

 

Ha en fin dag, nå må jeg hive meg over grytene, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å veie meg i dag, jeg også.. var jo helt i ørska i morrest. Hvis ikke sambo hadde trøkt en kopp kaffe i hånda på meg og slått på radioen, så hadde jeg nok bare blitt i senga;)

 

Også gikk jeg på en KJEMPEsmell i kveld da. Sambo sin skyld egentlig, hehe. Jeg hadde planlagt meksikansk tomatsuppe med mager kjøttpølse og purre til middag. Men så hadde han gjort det så bra på jobb, at han hadde kjøpt med pizza istede for å feire... Og det var så GODT. Jeg klarte ikke å slutte å spise. Hehe. Var kjempesulten også da, er alltid det rundt middagstider, selv om jeg prøver å hive i meg frukt ogsånt.

Fy og skam på meg. Nå fortjener jeg ikke noe nedgang som helst, jeg har bare tullet den siste uka. Krysser fingrene for at jeg fortsatt er på 73,1 kg, som jeg var før jul.

 

Ellers så må jeg gratulere Merwel og Else, bra jobba!

Og mimi: det er bra du er ærlig -ingen grunn til å lyve her inne. Noen ganger kan det være greit å få seg en vekker på vekta, det er derfor du SKAL veie deg og rapportere til oss;) dermed kan ingen lukke øynene og tenke at alt bare går bra trallalala! Dette klarer du, det vet jeg. Bare bit tennene sammen nå, så ser du nok litt nedgang igjen neste uke.. og gled deg til ferien! Bedre motivasjon finnes jo ikke!

 

Nå skal jeg prøve å planlegge hvordan jeg skal holde meg unna øl i morgen kveld.

 

nattaklem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Lykke til på vekta idag feliz:)

 

Arti, skjønner godt at du spiste pizza, og det er bare å håpe på at vekta står stille, og gjør den ikke det, så får du satse på nedgang neste uke:) Det er ikke så lett når mannen kommer hjem med mat, blid og fornøyd, da hadde jeg også spist pizza;)

 

Ha en fin dag alle samen, her har snøen kommet.....

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff. Vekta stoppet på 74 kg i morrest. Blæh! Men jeg skal ikke klage, når jeg bare har meg selv å skylde på. Syns det var mye da, tatt i betraktning at jeg veide 72,6 for ei uke sida. Jaja, da har jeg iallfall bevist at pizza straffer seg;)

 

Hvordag gikk det med deg, Feliz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag 1: 62,1

Veiedag 2: 61,3

Veiedag 3: 61,1

Veiedag 4: 60,9

Veiedag 5: 61,0

Veiedag 6: 60,5

Veiedag 7: Timeout :-)

Veiedag 8: 60,9

Veiedag 9: 62,1 !!! Hva skjer??!!

Veiedag 10: 60,7

Veiedag 11: Bortreist uten vekt...

Veiedag 12: 61,6

Veiedag 13: 61,1

Veiedag 14: 62,7

Veiedag 15: 61,0

Veiedag 16: 61,2

Veiedag 17: 61,1

Veiedag 18: 60,9

Veiedag 19: 60,9

Veiedag 20: 60,8

 

Faktisk bittelitt ned.... veldig fornøyd med at det går an å feire jul uten å angre bittert etterpå. Jeg har ikke vært noen asket i matveien, og nyttårsaften var helt katastrofe! Men har trent masse - det er nok det som har gjort susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mimi: det er bra du er ærlig -ingen grunn til å lyve her inne. Noen ganger kan det være greit å få seg en vekker på vekta' date=' det er derfor du SKAL veie deg og rapportere til oss;) dermed kan ingen lukke øynene og tenke at alt bare går bra trallalala! Dette klarer du, det vet jeg. Bare bit tennene sammen nå, så ser du nok litt nedgang igjen neste uke.. og gled deg til ferien! Bedre motivasjon finnes jo ikke![/quote']

 

Takk Arti. Det trengte jeg. Jeg ER motivert og jeg har så veldig lyst, samtidig sitter det en liten djevel på min venstre skulder og sier "Bare gi opp, du får det ikke til likevel"...

 

Da jeg i sin tid meldte meg inn her, og leste gang på gang om folk som hadde gått ned masse og så lagt på seg alt igjen, svor jeg at sånn skulle det ikke gå med meg. Jeg skulle bare gå ned og bli der. Enkelt og greit.

 

Nå har jeg heller ikke lagt på meg alt igjen, men det har blitt mye mer jo-jo enn jeg hadde forestilt meg. Det er på grensen til at jeg føler meg litt mislykket. Det var jo ikke dette jeg ville. Men det er bare å bite sammen tenna som du sier. Det som ikke hjelper er å trøstespise!

 

Ellers får vi satse på at pizza'n din bare har kortvarig virkning. Det går nok bra skal du se!

 

Gratulerer til deg også Feliz. Dere er virkelig mange som har klart jula med bravur. Godt å høre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, bra at du er motivert, og dette skal du klare:)

Skjønner at du føler det som litt mislykket, men tror det er sånn for de fleste før vekta stabiliserer seg. Og, som du sier, du har ikke lagt på deg alt, og det går riktig vei igjen nå, helt sikkert:)

Men, det er ikke lett å stabilisere heller, tror nok man bare må lære seg å spise riktig, alltid, både i jula og andre høytider, og ikke skeie HELT ut hver gang man først begynner..... Sånn er det ihvertfall for meg. Lett å ta av når jeg først er i gang, og det går over flere dager...

 

 

feliz, gratulerer!! Dette er kjempebra!!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, Feliz. Tror du kanskje at økt forbrenning også kan være noe av årsaken- at kroppen ikke lenger går på sparebluss.

 

Mimi. Har du vurdert å gå på et GR-kurs. Jeg bestemte meg et halvt år før jeg begynte på GR at hvis jeg ikke innen januar 2006 klarte å ta av minst 4 kilo, så skulle jeg begynne på kurs. Det har jeg ikke angret på. Noen synes det kan være litt dyrt, men hvis en tar i betrakning at det faktisk virker og en ikke får det til på egenhånd, så er jo kanskje 300 pr kilo ikke dyrt. Samtidig er det utrolig kjedelig å være på evig slank. Man koser jeg i perioder, men går med konstant følelse av at dette burde man ikke gjøre siden man egentlig vil slanke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi. Har du vurdert å gå på et GR-kurs. Jeg bestemte meg et halvt år før jeg begynte på GR at hvis jeg ikke innen januar 2006 klarte å ta av minst 4 kilo' date=' så skulle jeg begynne på kurs. Det har jeg ikke angret på. Noen synes det kan være litt dyrt, men hvis en tar i betrakning at det faktisk virker og en ikke får det til på egenhånd, så er jo kanskje 300 pr kilo ikke dyrt. Samtidig er det utrolig kjedelig å være på evig slank. Man koser jeg i perioder, men går med konstant følelse av at dette burde man ikke gjøre siden man egentlig vil slanke seg.[/quote']

 

Hmm... nei jeg har egentlig ikke vurdert det. Pr dags dato har jeg en bmi på 23 og jeg har aldri vært overvektig, så jeg synes nesten det ville vært pinlig å møte opp sammen med folk som har lagt større vektproblemer enn jeg har. Men jeg er helt enig med deg, jeg har ikke noe lyst å evig forsøke å kvitte meg med 5 kg. Så kanskje jeg burde vurdere det. Gjøre som deg og si at har jeg feks ikke oppnådd målet mitt i til august, så går jeg på kurs. Tror det er bedre å si august enn juni, for jeg må i så fall holde vekta over sommeren...

 

Det er i alle fall noe å tenke over... men jeg føler virkelig at dette er noe jeg bør klare på egenhånd... hmmm.... men hvis ikke... så har du absoutt et poeng!

 

Når det er sagt, så har jeg altså ALL respekt for dem som går på kurs, hvis det skulle være tvil om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann alle sammen!

Håper dere har en koslig helg, og med snø mange steder så er det vel mange som har vært ute i snøen?

det kom 50 cm her igår, så er det bare å håpe på at ikke det blir mildt og regnvær nå

 

Jaja, så er det snart ny uke igjen....

Jeg skal bare jobbe mandag, så 'fri' tirsdag og onsdag.

Skal nemlig ta koloskopi, tror jeg det heter.... Tarmundersøkelse, slange på 4 meter!!! på onsdag... Det betyr faste og avføringsmiddel tirsdag, og det gruer jeg meg til.... Kommer til å sulte:(

Gruer meg til slangen også.....

Grunnen til at jeg skal igjennom undersøkelsen, er at tanta mi (riktignok 72 år) har fått tykktarmskreft, og det døde både mormor og morfar av også, så jeg har fått det på begge sider....

Jaja.... klarer nok dette også, men gleder meg til det er overstått

 

Håper dere koser dere og nyter søndagen alle sammen

 

klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...