Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Mimi. Du er jo ikke egentlig overvektig, så alternativet er enten at du jobber med å være tilfreds med vekta du har, eller å gå på GR-kurs. Når jeg gikk på kurs var det flere som var innenfor normalen, men som ikke var fornøyd med vekta allikevel. August er jo en veldig god måned å begynne.

 

Merwell. Det høres slettes ikke noe morsomt ut i det hele tatt, men det må vel bare gjøres.

 

Jeg kjøpte linser, kikerter og bønner på fredag, og har laget supper og gryteretter. Det er jo utrolig sunt, men det er litt dumt at det gir så mye luft i magen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

God aften,

 

Det er helt riktig at jeg ikke er overvektig, men det er jo unektelig et ganske stort spenn i normal BMI, faktisk kan jeg veie fra alt fra 60,5 kg til 75,5 fordelt på mine 174 cm. I det store og det hele avhenger det vel mye av kroppsbygning, derfor liker jeg også at GR opererer med trivselsvekt. Med mine lange tynne bein og armer og store barm trives jeg ikke med at hele overskuddslageret sitter på mage og hofter (i tillegg til barmen), slik som det gjør nå. Jeg vil gjerne ned rett under 65 kg. Der har jeg i alle fall trivedes før. I fjor høst var jeg nede på 66 komma et-eller-annet. Sukk ;)

 

I første omgang skal jeg jobbe frem mot vinterferien, og så frem mot sommeren. Og er jeg ikke i mål i august, så får jeg melde meg på kurs. Nå har jeg nemlig tygd litt på det, og det må jo være lov å melde seg på for å finne nettopp trivselsvekta :)

 

Merwell, lykke til med undersøkelsen. Jeg skal krysse fingrer for at de ikke finner noe skummelt. De kommer sikkert til å "blåse opp" tarmene dine med luft, så du kan se frem til å prompe sammenhengende i et kvarter etterpå, hehe :)

 

Ellers kan jeg melde om en sunn helg, jeg og samboeren fikk til og med trent i går! Nå som det har kommet så mye snø må vi snart komme oss på hytta og få gått litt på ski også. Noen husker kanskje at jeg forbrenner kalorier i tusenvis bare av å tenke på å gå på ski (vel, hadde det enda vært så vel). Ække så flink, så det krever alt av meg!

 

Ha en flott uke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, så flink du er da! Og, ja... bakdelen er all lufta:(

 

Mimi, jeg har litt å se frem til skjønner jeg, full av luft, hehe...;)

Men, har lest det, så det stemmer sikkert.....

Går nok bra, og jeg kommer nok innom noen ganger imorra for å fortelle hvor sulten jeg er, hehe

 

Ha en FIN dag alle sammen, her har det begynt å regne:( Typisk!!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke og nye muligheter;)

 

Helgen gikk ikke så bra som håpet, samme problem som tidligere. Fest - og jeg klarer ikke si nei;) Og da kommer påfølgende søndag der jeg tror at jeg MÅ ha noe junkfood.. hmm, jaja tror jeg lever litt på at "alvoret" og kurs starter på torsdag. Gleder meg veldig til å komme ordentlig igang nå.

 

Hvis det var noe pluss med dette må det være at jeg klarte å holde meg unna kakene i bursdag nr1 på lørdag (var i 2) Bursdag nr 2 var middag og fest på et utested og da bestillte jeg kylling og ris istedenfor biff, bernaise og pommes frites.. så jeg synes da jeg klarte noe!

 

Et av målene denne uken er også å få meldt meg inn på SATS. Tenker det blir i dag eller på onsdag.. Får prøve å benytte det litt mer denne gangen og ikke bli evig støttemedlem, hehe

 

Ønsker alle en strålende uke!

 

Sans1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, helga di kunne jo ha vært verre, for du klarte ihvertfall å tenke litt sunt midt oppi det hele, og begrense deg litt:) Alt er bedre enn ingenting, hehe

 

Jeg spiser sunt, men helga har bestått av litt for mye snop, desverre, er skikkelig sugen på kveldene, og det henger nok litt ifra jula....

 

Ønsker alle sammen en fin dag!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei alle sammen, og godt nytt år!

 

Jeg har ikke rukket å lese noen av innleggene her ennå, men jeg ser at de fleste av de "gamle" fortsatt er med, og det er jeg så utrolig gald for (selv om jeg selvfølgelig unner dere å komme dere vekk fra denne gjengen her ;) )

 

Det største problemet mitt denne julen var at jeg ble syk. Først 3. juledag og så frisk igjen til at nyttårsaften ble knallbra med tilhørende middag og enorme mengder vin. Men så ble jeg syk igjen to dager etter og har kommet meg sånn nogen lunde på beina igjen nå. Så stillesittende jul altså, uten noe mindre spising av den grunn. Bare en liten joggetur første juledag, ellers sofa, sofa, sofa. Vekta tar vi på torsdag, det blir spennende, men jeg forventer at den ligger rundt 65. Litt surt siden jeg klarte å komme ned til 64 i slutten av november, men målet var å ikke gå over 65. Får være fornøyd om det går.

 

Men nuh!

Sunn mat og gode gamle rutiner er i gang igjen. Og nå skal jeg komme meg i dusjen etter en god økt på SATS. Dette skal gå.

Skal lese igjennom hva dere har skrevet så jeg blir litt oppdatert igjen. Så kanskje jeg har noe å bidra med etter hvert også, ikke bare tjate om meg meg meg :)

 

Ha en finfin kveld og en god uke, alle sammen.

Motiverte klemmer til de som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en til her inne??

 

Tråden jeg er med i er "døende"... dessverre.. vi har vært en gjeng som har fulgt hverandre i ett år, men det har falt av noen etterhvert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Slankeklar! Godt å se deg igjen ;)

Regnet med at du ville dukke opp etterhvert.

 

Dette er våren vi skal få til det vi vil!!

Jeg er full av motivasjon og sitter nå og nyter en bedre smoothie - er jo ikke noe problem når man kan kose seg med sånne ting!

 

Oppskrift for de som vil ha:

1,5 dl skummet kultur

1 beger yoplait 0% dobbel m/blåbær

0,5 banan

ca 1 dl vaniljeyoghurt (sans 0,1 %)

200 gram frosne jordbær

splenda etter ønske..

 

denne oppskriften inneholder ca 270 kcal hvis jeg har regnet riktig og gir over 2 vanlige kjøkkenglass så her går det an å gi bort et lite glass også!!

 

det får bli kveldsmaten min for i dag.. godt jeg hadde mye igjen på melkekvota!

 

3 dager igjen til kursstart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Slankeklar. Kjedelig jul for deg, håper du er helt oppe å kjører nå.

 

Jeg synes også at du var flink Sans1. Det er vel det det gjelder- ta gode valg til hverdags og til fest. Man må jo kose seg litt også, og det er mye mer unyttige kalorier i kaker enn i middag.

 

Du er hjertelig velkommen, Isabel. Godt med noen nye fjes innimellom, og nå er det lenge siden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, og sååå koslig å se deg her Isabel!! ;) Velkommen:) Må bare si til resten av gjengen her at Isabel og jeg har vært med i den samme tråden i 1 år nå, og kjenner hverandre ganske godt etterhvert, og hun passer godt inn her:)

 

Slankleklar, for en jul du har hatt!! Stakkars deg... men nå er du heldigvis frisk og rask igjen, og klar for ny giv, det er bra!

 

Sans, smoothien din hørtes god ut, og jeg må innrømme at jeg ikke har spist det enda, men det frister, hehe

 

Ellers er jeg igang med 'kuren', og har allerede vært på do 2 ganger, og er kvalm og ekkel... den smakte helt pyton!!

Er glad når morgendagen er overstått, og jeg kan spise litt og er ferdig...

 

Kommer nok stadig innom idag, hehe

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

og velkommen til Isabel. Her er det bare å klore seg fast.

 

Velkommen tilbake til Slankeklar også, og godt nyttår til deg. Måtte det bli bedre enn jula! Jeg hadde tenkt å etterlyse deg snart (det er jo litt deilig å bli spurt etter ;)), i likhet med Sans1 så regnet jeg med at du ville dukke opp snart.

 

Jeg pådro meg hjernerystelse i går (heldigvis etter trening. Så den gikk jeg ikke glipp av) og er sykemeldt et par dager nå. så jeg skal slett ikke være her, men ha konstant ro og hvile - jeg måtte bare innom og skjønne meg på litt mat ved hjelp av registreringen - og da måtte jeg bare si hei også :) Men det er vel best jeg gir meg nå.

 

Lykke til Merwell

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Mimi, Hva skjedde? Var det kong vinter som tok knekken på deg?

haha, enda godt du fikk trent først da.. God bedring.

 

Hjertelig velkommen Isabel. Alltid hyggelig med nye mennesker..

 

Merwell, nå er det noe jeg ikke har fått med meg.. Er det en slags rensekur du holder på med?

Jeg har litt lyst til å prøve noe sånt selv.. Vet sjefen min holder på med en. Må høre litt med henne :) Og du.. Smoothie anbefales absolutt hvis du er litt søtsyk en kveld!! Iom at verden nå har kommet opp med vidundere som splenda, fribol osv kan man jo få det så søtt man bare ønsker..

Jeg fikk ny blender i julegave ra jobben - og det passet veldig bra iom at jeg klarte å helle melk gjennom motoren på min gamle ;) I tillegg fulgte det med en juice og smoothie oppskriftsbok.. Så hvis dere har ingrediens kan jeg sikkert finne en oppskrift til dere :)

 

Ha en strålende dag alle sammen!

 

Klem Sans1

 

- 2 dager til kurs - (som jeg forøvrig har funnet ut skal holdes i nabobygget til jobben!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, hva skjedde? Bra du fikk trent først, men så uheldig da!! God bedring:) !

 

Sans, jeg skal nemlig ta koloskopi. Tarmundersøkelse, slange på 1,4 meter!!! på onsdag... Det betyr faste og avføringsmiddel idag. Kommer til å sulte, for er kjempesulten allerede, og det er fortsatt tidlig på dagen.

Litt rart at jeg får bare drikke kl 7 til morran, kl 13, og kl 19. Riktignok veldig masse, men blir tørr i munnen, og det hadde hjulpet mot sulten.

Men, får drikke ikveld, frem til midnatt:)

Gruer meg til slangen også.....

Grunnen til at jeg skal igjennom undersøkelsen, er at tanta mi (riktignok 72 år) har fått tykktarmskreft, og det døde både mormor og morfar av også, så jeg har fått det på begge sider....

Jaja.... klarer nok dette også, men gleder meg til det er overstått

 

Jaja, rekker ikke å kjede meg, er ikke helt iform, og slapper bare av, hehe...

Får prøve å støvsuge litt;)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det er godt vi er flere med samme hukommelse, hehe

Men, en rensekur er sikkert sunt en gang iblant, så hør med sjefen om hvilke erfaringer hun har

Men, ille å være så sulten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suser innom for å si at jeg har det så travelt at jeg ikke får vært særlig aktiv om dagen...på forumet altså...

 

Men lykke til, Merwell - håper du er frisk som en fisk!

og god bedring til Mimi - hjernerystelse er ingen spøk - du får benytte sjansen til å slappe helt av med god samvittighet!

 

Fortsatt god og sunn uke til alle - spennende å se på torsdag om noen har fått resultater...regner selv med stillstand i beste fall. Mørk og trist og slapsete ute = ingen løpeturer for mitt vedkommende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

feliz, bra at du er innom, selv om du har det travelt:)

Håper du får tid til å roe deg ned litt og slappe av litt innimellom... må ikke slite deg helt ut vettu:)

 

Her sitter jeg og drikker te, og er sulten og uvel, men nå er snart dagen over, og jeg har kommet igjennom dagen...

Håper dere alle sammen får en fin og koslig kveld

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle som hilser meg velkommen...... Det var utrolig hyggelig :) Ja, jeg og Merwell går et helt år tilbake sammen, og hun anbefalte meg denne tråden... så nå har jeg hengt meg på her... he he.. som et lite påheng... ;)

 

Kort om meg selv; dame på 34 år, gift og to barn (4 1/2 og 6 1/2 år (har nemlig hørt at det halve året er veldig viktig... he he)). Jeg er utdannet adjunkt og jobber i ungdomsskolen... noe som forøvrig kan være en prøvelse på godt og vondt i dagens "skoledebatt".... . Jeg er 170 høy, og veide forrige onsdag 79,4 kg :)... jeg veide for to år siden 68 - 69 kg... så jeg har jammen en jobb å gjøre.. huffameg. Tenk å gå opp sååå mye på såå kort tid. Utrolig. Jeg gikk nemlig ned 20 kg den gangen... fra 86 kg til 66 kg... og var svært fornøyd... men så... treningen ble sjeldnere... gamle "godis- vaner" og "sofa- vaner" smøg seg sakte tilbake... samtidig som jeg har hatt en svært hektisk periode med studier (som om det er noen unskyldning...:)). Målet mitt er forøvrig å komme ned til 70 kg.

 

Ja ja... litt om meg... altså ... min dårlige viljestyrke er et faktum...!!!.. he he... men jeg er ei livsglad dame og har en god porsjon selvironi. Vet jo godt hva denne oppgangen kommer av og hva som må til for å endre denne "onde sirkelen"... bare at ord er sååå vanvittig mye enklere å si enn handlingen i seg selv...

 

Lykke til med undersøkelsen Merwell. Til dere andre: jeg skal prøve å "bli kjent" med dere gjennom innleggene... men utrolig hyggelig om dere kan repetere litt kort om dere selv...hvis dere gidder da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Flott å se at du er på plass Isabel:)

Og, jeg må bare si at du er virkelig livsglad, og har et utrolig godt humør, som smitter over:)

Er helt sikker på at du kommer til å trives her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. takk... det var snilt sagt. Alltid hyggelig å være en person som er behagelig for andre å være i "nærheten" av... Jeg må jo si *"ditto" da... ;) Er utrolig glad i deg Merwell (og det er ikke seksuelt ment... he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk Isabel, og i lige måde:)

 

Nå tror jeg at jeg snart kan legge meg, har vel gått en halvtime nå siden siste toalett-besøk, og jeg er trøtt...

Har forresten fått vaska gulv og støvsugd idag, så litt nytte har jeg gjort for meg, hehe

 

Sove godt alle sammen

 

Nattaklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og takk for omsorgen. Det går mye bedre, selv om jeg vel strengt tatt ikke har lov til å sitte her og skrive, men det er så kjedelig å ikke gjøre noen verdens ting HELE dagen, så jeg jukser litt.

 

Helt klar i toppen er jeg imidlertid ikke, for jeg var sikker på at det var torsdag i dag, og gikk på vekta. siden resultatet var så oppløftende klarer jeg heller ikke å la være å dele det med dere. Så får jeg bare gå på vekta i morgen og se om det virkelig stemmer.

 

03.01: 71,1

09.01: 68,9

 

Det må vel kalles flying start. Ned 2,2 kg! Så mye har jeg vel aldri gått ned før, og det har nok sammenheng med at magsekken var ganske full etter jul- og nyttårsfeiringen. Men som vi pleier og si: ned er ned ;)

 

Ikke desto mindre gjør ganske godt, for jeg følte meg litt mislykket etter å ha lagt på meg så himla mye i jula etter en i tillegg ikke altfor suksessrik høst.

 

Jeg har igjen satt ny start. Det er andre gangen siden jeg startet her. Men jeg har nettopp funnet ut at startvekta går i alle fall ned fra gang til gang. Med andre ord så går det samlet sett rette veien.

 

Av hensyn til Isabel, så presenterer jeg meg gjerne på nytt. Jeg er 33 år, ingen barn, men en veldig flott samboer :) og vi bor i Buskerud. Jeg er 174 cm høy og vil gjerne ned under 65 kg. Da jeg startet her høsten 06 veide jeg nesten 74 kg.

 

Merwell, håper det går bra med deg. Godt å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. er raskt innom... er på jobb... Dagens tall:

 

3/1: 79,4 kg

9/1: 78,6 kg

 

Helt greit dette da helgen ikke var helt etter "boka"...;)

 

Mimi; takk for presentasjonen :)I mine øyne "ser" du tynn ut nå... du har min trivselsvekt pr dags dato, og er 4 cm lengre...:) (litt missunnelig skjønner du... he he)

 

Må jobbe videre... Ha en super dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...