Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Hei igjen, alle sammen!

 

Jeg har ligget med omgangssjuke i flere dager nå, derfor litt stille fra meg.. Fy søren så dårlig jeg har vært. Var ei stund jeg trodde jeg ikke skulle overleve..hehe;)

Første dag i dag hvor jeg klarer å starte med ei lita brødskive. Har levd på druer og tja.. et eple. Og to små pizzastykker. Og to sjokolade biter. Og brus. På 4 dager! Helt utrolig. Merkelig følelse å ligge der og vite at man MÅ spise, og må kjempe for å trøkke i seg en liten sjokoladebit. Sambo har gått rundt og fristet med alt mulig godt og usunt, men jeg har jo ikke hatt lyst på noe.

 

Fikk veid meg i dag, og ned 0,9 kg fra forrige uke. Litt vanskelig å forholde seg til i og med at jeg hverken har spist eller rørt meg de siste dagene, så jeg tror hverken jeg jubler eller griner for denne veiinga;)

 

Ellers så ser jeg at det går for seg hos andre også her! Hjernerystelse og koloskopi og greier. Og så hyggelig å høre fra slankeklar igjen:)

 

Jeg skal prøve å rusle meg en tur ut i dag. Skal i 30-års dag i morgen, og må handle en gave eller to. Skal bli godt å kjenne litt frisk luft igjen!

 

Dere får ha ei god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

 

Fikk veid meg i dag' date=' og ned 0,9 kg fra forrige uke. Litt vanskelig å forholde seg til i og med at jeg hverken har spist eller rørt meg de siste dagene, så jeg tror hverken jeg jubler eller griner for denne veiinga;) [/quote']

 

Da jubler vi i alle fall for at du er på bedrings vei ;) Fortsatt god bedring og god helg til deg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, det var litt av en sjau Arti!! Fytti, det må jeg si... stakkars deg, men håper du kommer deg raskt på beina nå, og får i deg noe næring.

Kos deg i bursdag imorra, og pass på å spise godt, hvis ikke blir du nok fort i 'stimen' , hehe... så lite som du har spist;)

 

Mimi, vi lurer faktisk også litt på Thailand i vinterferien, men ikke bestemt oss enda. Lønner det seg å reise charter eller bare ordne underveis? Lurte på rundt Phuket, men det er ofte billigere å reise til bangkok, men usikker på hvor mye det koster å komme seg derfra og videre, og hvordan transposrtforholdene er... har jo aldri vært der, og da lurer man jo på endel, hehe...

 

GOD HELG alle sammen k015.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi' date=' vi lurer faktisk også litt på Thailand i vinterferien, men ikke bestemt oss enda. Lønner det seg å reise charter eller bare ordne underveis? Lurte på rundt Phuket, men det er ofte billigere å reise til bangkok, men usikker på hvor mye det koster å komme seg derfra og videre, og hvordan transposrtforholdene er... har jo aldri vært der, og da lurer man jo på endel, hehe...[/quote']

 

Jeg vet ikke hva charter koster, så jeg kan ikke svare deg presist. Vi skal fly med Aeroflot via Moskva, der vi skal på en kjapp visitt før vi drar videre til Bangkok. Vi skal bla bo hos kjentfolk, så charter var aldri aktuelt for oss. Jeg TROR vi betaler 5-6000 t/r, men jeg er jammen ikke sikker. Det er lenge siden vi bestilte. Du kan fint ordne overnatting etterhvert - men dersom dere skal fly rutefly er det alltid greit å ha ordnet den første overnattingen på forhånd - litt mindre pes. Det går massevis av fly fra Bangkok til Phuket, og det koster ikke al verden heller. Du finner masse info på nettet. Overnatting koster alt fra 50 kr natta til flere tusen, avhengig av standarden.

 

Lykke til med planlegging av ferien - hva dere enn måtte ende opp med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Arti, godt å høre at du er på bedringens vei!!

 

Mimi og Slankeklar - fyttirakkern jeg er misunnelig på reisemålene deres ;) men da har dere jo noe å bestrebe dere mot.. Ja, mimi - hvorfor ikke la det gå sport i det å ta igjen Slankeklar, den kan jo også være en motivasjon..

 

Min første dag på 1600 kcal har ikke gått så bra til nå.. Startet med å forsove meg. Rakk derfor ikke frokost fordi jeg hadde tannlege time.. Har lagt inn alt av mat (inkl middagen jeg skal spise litt senere) så med alt jeg har spist og ikke spist enda lander jeg på 1380.. har da forsåvidt et måltid å gå på - så jeg kan jo spise et knekkebrød eller to litt senere i kveld - avhengig av hvor lenge jeg blir sittende oppe (kjenner jeg meg selv rett blir det lenge) Ble anbefalt å ikke spise noe særlig senere enn 1-2 timer før jeg skulle legge meg (og ikke så mye karbs etter kl 2000 fordi karb. forbrenningen stopper opp rundt det)

 

Men dette blir bare en sånn første dags greie.. har tenkt å begynne å planlegge dagene litt mer. så i dag har jeg vært og kjøpt 2 Ingers Rugbrød hvorav 1 gikk rett i fryseren. så får jeg lage frokostmatpakke om kvelden.

 

Nå skal jeg bare se ferdig Cæsar også skal jeg gå trappene mine ;)

Edit: det ble jaggu meg 2,2 trimpoeng i dag gitt!!

 

Ha en strålende fredags kveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Jaja, da er Cæsar ferdig og du skal gå trapper Sans:) Flink du! Og, litt innkjøringsproblemer kan forekomme, og alle dager er ikke like, men jeg tipper at det skal gå bra alikevel:)

Må også en tur til tannlegen snart, får ringe og bestille time til uka....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans1. Det kreves definitivt endel planlegging med kaloriene de første ukene. Etterhvert får du rutinene som passer kalorimengden på plass. Kjempbra med trappegang. Du går på med liv og lyst. Jeg blir nesten litt inspirert.

 

Slankeklar. Selv om motivasjonen har gått litt opp og litt ned, så har du jo faktisk vært veldig flink til å hente deg inn. Om ikke lenge er du i mål. :-)

 

Jeg har planer om å bli singel i løpet av året, ja. Har en mann jeg ikke kan stole på, og det kan jeg ikke leve med i lengden. Vi hadde problemer for ca 1,5 år siden, og kom sammen igjen. Når det da kommer opp igjen, så vet jeg at det ikke kommer til å endre seg. Jeg er ikke interessert i å dele. Det var ingen lett avgjørelse å ta, men når man ikke har tillit så går det ikke. Vi kan ikke sitte å vokte på hverandre heller.

 

Merwell. Jeg tror ikke du kommer til å angre på at du har valgt å gå på kurs. Det er når stabiliseringen kommer at det er vanskeligst å holde på motivasjonen. Det er ingen enkel sak å øke kalorimengde gradvis. Når en har slanket seg lenge, så har en jo sine matrutiner. Disse må endres, og det er en jobb. Det å ha noen som konstant maser på hvor viktig det faktisk er å fortsette å øke kalorimengde hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre, Else! Men du må jo tenke på deg selv i en sånn situasjon!

Jeg var gjennom noe av det samme (hvis jeg forstår det du skriver rett) selv for 2 år siden, det var da jeg "fukka" opp (unnskyld) forbrenningen min. Det var et tøft år, men jeg landa på begge bena og har det i dag bedre enn jeg har hatt det på veldig mange år!!

 

Lykke til, mange styrkeklemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du trimmer i vei Sans1 - og at du rent faktisk finner litt motivasjon i de ekstra trimpoengene det gir å veie litt mer ;) Jeg husker tydelig at vi drev og beklaget oss for godt over et år siden - da vi i takt med at vekta gikk ned følte oss snytt for trimpoeng.

 

Else, det høres ikke noe gøy ut, men det er så godt lese at du er en av kvinnene med selvverdet i behold og som vet hva du er best tjent med. Det er dessverre litt for mange som ikke tror de fortjener bedre. Lykke til!

 

Merwell, jeg tok et kjapt søk på air asia. Man kommer Bangkok-Puket t/r for ca 500 kr pr pers.

 

Jeg har en rolig helg foran meg, dog med en større middag i morgen kveld, men det får gå. Dessuten er det det ikke fritt for at jeg gleder meg litt ;)

 

Men nå må jeg nok hvile det surrete hodet mitt litt igjen. Er forresten sykmeldt en uke til, men håper da virkelig å komme tilbake for fullt før det.

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, takk skal du ha!! Jammen greit å ha gode venner, hehe:)

Ta det rolig, og føler du for å begynne i jobb kan du ta det rolig neste uke siden du er sykemeldt... pass på deg selv!

 

Else, skjønner deg veldig godt, og er av samme oppfatning selv, jeg deler heller ikke, og jeg må si at du er tålmodig, her hadde kofferten stått på utsiden... men sikkert bedre i lengda sånn du gjør det.

Godt at du vet at du fortjener bedre, og du får det garantert bedre uten ham!! Kan man ikke stole på hverandre er det ikke stort mere igjen. Det viktigste nå er du tar vare på deg selv, og planlegger hvordan du vil få det best...

Bare si ifra hvis vi kan gjøre noe for deg!

 

Else, det skal bli spennende å se hva de sier, jeg hverken registerer eller noe for tida, og må sikkert begynne med det. Spiser sunt da, men det blir litt snop desverre....

 

Sans, bra at du kom deg igjennom den tøffe tida, og at du har det så bra nå;)

 

Ha en fin helg, og ta vare på dere selv

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært gjennom 1. helg der det er slutt på å lure seg unna matvanene:)

Om jeg så skal si det selv har jeg klart meg rimelig bra! I går var jeg hos noen venner og spiste middag.. Det ble servert hjemmelaget pizza, men vertinnen hadde heldigvis laget den med veldig tynn bunn. Spiste 3 og kan vel ikke akkurat si jeg ble mett, men jeg klarte å stoppe der ;) Holdt meg til rødvin hele kvelden og drakk i tillegg masse vann. Den virkelig store utfordringen kom da jeg gikk hjem. På veien er det masse kebabsjapper og storkiosker med alskens fristelser men disse gikk jeg bare rett forbi (slang noen lengelsfulle blikk inn da men, hehe) Da jeg kom hjem klarte jeg også å holde meg unna maten og gikk rett og la meg. YAY for meg!

 

Det jeg sliter litt med nå er treningen. En ukes tid til må jeg klare meg på egenhånd og det jeg da føler jeg kan få gjort er å gå turer, MEN det er jo så helsikes glatt ute at uansett om jeg hadde beveget meg ut ville det ikke blitt noe effektivt.. Gleder meg virkelig til å komme igang på SATS nå, da kan ejg få trent uavhengig av vær og vind. Bare det at jeg har lyst til å trene på en søndag er en merkelig følelse, haha. Jaja, jeg får ta trapperunden min senere i dag og kanskje få til noen ekstra styrkeøvelser i tillegg til utfordringen min!

 

Håper dere andre også har hatt en bra helg ;)

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Gratulerer sans!! Flott gjennomført helg!! selv med mange fristelser ;)

Du har vært kjempeflink, og har all grunn til å være stolt av deg selv!!

Jeg har bare vært hjemme, og spist sånn nogenlunde greit, men har bakt brød idag, og spiste jo selvsagt noen skiver, varmt og godt:p

 

Håper dere andre også har kost dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Hvordan har det gått med dere? Jeg ser meg for deg Sans1, gå forbi alle kebabsjappene med lengsel i blikket! Du var superflink som kom deg gjennom jungelen uten å "bli angrepet" da :) ... Vi bor faktisk oppå en kebabsjappe, men akkurat dét er ikke den største fristelsen for meg.

 

Ang. trening, så skjønner jeg veldig godt at det ikke har vært noe særlig til vær å gå tur i - man tripper jo stort sett avgårde når det er så glatt. Men fortvil ikke. Du har trappene dine ;) og snart blir det også treningsstudio på deg.

 

Min helg har gått ganske så bra. Fredag spiste vi sushi og drakk et glass øl, noe jeg fint fikk plass på den anbefalte menyen. Lørdag var vi invitert bort hele dagen- både på vafler og 3-retters middag. Jeg endte på 2100 inkl solid frokost, to vafler (det ble vel lunjsen min det - ikke så sunt men) forrett, hovedrett, dessert, øl, vin og en liten sjokoladebit. Det vakke så gærn't alt i alt synes jeg, selv om det riktig nok overskrider kcalbudsjetet med flere hundre. Søndag derimot ble det egentlig litt for lite mat, men jeg tror ikke det én enkelt dager skader forbrenningen. Jeg håper i alle fall ikke det!

 

Og for å avslutte med litt skryt, så kom vi oss på trening søndag kveld ;) Elixia har utvidet åpningstidene lør- og søndag (i alle fall her) og det er veldig deilig. Legen har sagt at jeg må få frisk luft og lett mosjon - men ikke anstrenge meg hardt og løfte tungt. Det gikk så fint atte - og klokka mi tikket inn 400 forbrente kcal.

 

Ønsker dere alle en flott uke!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg prøver å lese alle innleggene og oppdatere meg... og utrolig moro å være med i en tråd med liv.

 

Jeg har vært borte noen dager fordi det har skjedd mye i livet mitt i løpet av disse siste dagene. .... Min kjære søster og mann har bestemt at de skal gå i fra hverandre, og ikke noe å si på det... MEN, de har klart å "fucke" det skikkelig til ved at de fortsatt bor sammen og krangler mye, min søster har nå stilt seg slik at hun er uten jobb, og det værste av alt... VI fant hasj og hasjpiper i hjemmet dems på fredag... Det viser seg at de har røyka en god stund ;) Huset så ikke ut, det lignet mest på en grisesti. De er begge to mentalt ute og kjører. Jeg har grått og vært utrolig lei meg... for det som virkelig er det værste, er at de har to små, herlige engler på 21 /2 år og 5 1/2 år. De har ikke engang hatt rene klær.... I tillegg har de kjørt med englene i ruset tilstand.... utrolig !! De har vært under barnevernets lupe før, og måttet levere urinprøver.... men så ble saken henlagt da de hadde skikket seg... nå er det virkelig ille igjen, og værre en noen gang.

 

De har i helgen vært her hos meg, og jeg er såå glad i dem og syns dette er vondt, for jeg må, enten jeg vil eller ikke, ta telefonen til barnevernet i dag og melde i fra.....;) Jeg og min mann har snakket sammen, og vi er veldig enige om at vi gjerne blir fosterforeldre for disse to hvis det skulle gå så langt. Det som er problemet er at foreldrene til min søsters mann (besteforeldrene til barna på den andre siden) ikke ønsker å melde fra til barnevernet.... DET er jeg ikke enig i!! Jeg må gjøre det eneste riktige!! huff... skal ta telefonen nå kl 0900.... gruer meg.....

 

Jeg måtte snikveie meg i dag.. for jeg trodde at nå gikk det feil vei... for jeg har spist godt i helgen... men tro det eller ei..... jeg veide i dag 77,2... og det er 1, 2 kg ned fra onsdag... Ingen annen forklaring enn at dette er fordi jeg har så mye å tenke på... Klarte ikke å gå på jobb i dag heller........Nå må jeg stålsette meg...

 

Ha en flott dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Isabel - det hørtes ikke noe moro ut. Jeg får helt vondt inni meg av å lese hva du skriver. Flott at du velger å ta den viktige telefonen, da får dere hjelp og avlastning utenfra. Det er tøft, men mye bedre enn å sitte med alle problemene internt i en familie - der alle ønsker det beste, men ikke alltid klarer å se hva det beste er.

 

Jeg krysser fingrer for deg og synes det er kjempeflott du stiller opp for barna!

 

... og når ting står på og du har så mye og tenke på, så er det jammen godt at vekta går rett vei. Det er bagateller i den store sammenhengen, men deilig likevel ;)

 

 

Lykke til Isabel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange støtteklemmer kommer herfra også, Isabel.. Og godt at du tar ansvar for barna.. Sikkert unødvendig å si, men søsteren din trenger også sikkert masse støtte nå, selv om hun har vært med på å komme ditt hun er!!

 

Mimi, flott at dere kom dere på trening i går.. det er godt gjort etter en så hyggelig kveld ;) OG den kebabsjappa er jeg glad jeg ikke bor over.. Er fryktelig svak for junk-food..

 

Kom meg ut en liten tur i går kveld, gikk trappene mine og trente litt med en sånn stor treningsball som jeg var nede i boden og henta.. så alt i alt ble det faktisk 1,6 trimpoeng.. ikke verst!

 

Idag kommer en venninne for å lage sunn middag til meg.. er veldig spent på hva det blir!!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel. Du har tydeligvis hatt en hard helg, så maten har vel ikke akkurat vært i fokus. Du gjør helt sikkert det rette når du ringer barnevernet. Uforståelig at besteforeldrene ikke skulle ønske det når foreldrene er helt ute å kjører. Det er gjerne til det beste at din søster og hennes mann går fra hverandre. De er tydeligvis ikke bra for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Isabel - du er en ekte hverdagshelt! Dette må være helt utrolig vanskelig, men jeg slutter meg til de andre her. Det høres ut som om du gjør det rette i forhold til barnevernet. Og det er vel kanskje lettere for søsteren din også å akseptere fosterhjem hvis det er er behov for det, og det er du og mannen din som trår til? Ellers er jeg utrolig imponert over at du klarer å tenke vekt oppi det hele.

 

Min helg har vært helt strålende. Jeg har glemt å skrive opp, men alt i alt tror jeg det har gått relativt bra. Vi var ute og spiste tapas på fredag, og det var vel kanskje den størst fella. Mye deilig vin og mat jeg ikke helt har kontroll på. Men lot være å spise dessert. På lørdag var vi på skitur, og det var helt nydelig i marka nå. Det var skikkelig møkkavær nede i Oslo sentrum, men innover fra Frognerseteren var det silkeføre og massevis av deilig nysnø. Anbefales!

Og så hjem til en venninne som hadde bursdag. Enda mer rødvin, et glass konjakk og sjokoladeostekake (oppskrift fra tv-kokken Nigella)- helt nydelig, men så mektig at ett stykke antakelig gjør utslag på vekta på torsdag. Heldigvis ble det med det ene stykket. Og i går var vi på byvandring, så da fikk vi jammen litt mosjon da også.

 

Veldig fint å være tosom, og utrolig flaks at nr to ikke er så veldig interessert i snop, liker å trene og er opptatt av sunn mat mange ganger om dagen ;) Dette kan bli bra. Hvis ikke jeg påvirker ham i min retning og gjør ham til sjokolademums.

 

Gratulerer med selvdisiplin på kebaben, Sans1 - Bra jobba og spesielt med promille.

 

Håper du får skikk på hue, Mimi ;) og konkurranse kan vel være sunt det, hehe? Og Else, flinke jenter fikser alt, så lenge de også er flinke nok til å spørre om hjelp når det trengs. Det høres helt riktig ut å si takk for seg. Det blir vel kanskje litt mer komplisert når det er unger inne i bildet, men allikevel.

 

 

Nå skal jeg på trening. Ha en fin ukestart alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det her dere er!??!ja jeg kan skylle meg selv at jeg ikke er inne så ofte.travle dager og helger.skumles litt på merwell og isabel-dere står på!!!!

isabel-du har gjordt det rette!

ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå utrolig godt å "se" deg igjen :) Bli med oss her inne hvis du vil ;)... eller så kommer jeg gjerne tilbake til vår tråd ;) Dvs si at jeg kombinerer gjerne disse to trådene... :D Er alt bra med deg Kreps?? Hvordan går det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her enda jeg, men må ærlig innrømme at det er leeenge siden både vekt og mat var et tema. dessverre men sant, det er vel sånt som skjer av og til

Nå er jeg for fullt tilbake med ny startvekt, og målet er fortsatt under 60kg.

 

Ser at det er kommet noen flere til, velkommen skal dere være og godt nytt år til både nye og "gamle"

 

Ser det har vært snakk om reising :-) Fredag den 25.januar går turen til Isla de Margaritha ( utefor Venezuela ) Sol og varme..... gleder oss masse.

Håper det hjelper på skulderen min, som ikke vil bli bra. Nå har jeg vært i rønkten for å se om det er forkalkning, og det skal jeg visst få vite i løpet av denne uka. Håper at det IKKE er det, for da må jeg visst inn å skrape det vekk, huff og huff.

 

Jeg må ikke klage, når jeg ser og leser hvordan andre har det, så er dette bagateller.

Isabel: Du har gjort det eneste riktige:-) Jeg støtter deg jeg også. Håper at alt ordner seg, og jeg kan ikke forstå at det er noen som mener det er bedre å ikke gi beskjed. Sånne ting går ikke vekk av seg selv hvis det er det noen tror. De trenger hjelp for å klare det, så lykke til.

 

Nå må jeg jobbe litt, men kommer innom med vekt og slikt i løpet av uka. Ha en fin dag alle sammen , Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne, kjekt å se at du ikke har fallt av lasset. Velkommen tilbake. :-)

 

Slankeklar. Det er tydelig at du er forelsket nå om dagen. Det pleier vel å ha god effekt på vekta.

 

Jeg er veldig sulten for tiden. Sikkert en bra ting, forbrenningen er vel på topp da. Har blitt null trening. Regnet ut hvor mye jeg skal spise uten trening, og det er i underkant av 1800 kcal. Ikke langt igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...