Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Oj, her var det mye nytt!

Mimi, du er flink, og bra at du fikk trent litt da!!

 

Slankeklar, så herlig at du har det så bra nå, og det er godt å være 2 når man har det godt;)

 

Kreps, vi er her vettu, og kjempekoslig hvis du blir med her!!!

 

Anne, flott at du er tilbake:) Gled deg til turen, den høres fantastisk ut:)

 

Er på jobb nå, og fikk ikke vært her igår, men kommer sterkere tilbake ikveld!

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Huff, jeg skjnner at du har hatt en tøff helg, og du har jo snakket om søstra di tidligere.... Får helt vondt inni meg, og kan tenke meg hvordan du har det... har nemlig kjent litt på det selv for noen år siden i min egen familie...

 

Du har gjort det eneste riktige, og din søster vil nok takke deg om noen år, og det viktigste er at du gir ungene en sjans til å få det bra, tross vanskeligheter...

Stå på, og lykke til!!

Du er ei kjempejente som står på for alle, og jeg håper du får den hjelpa du trenger fremover nå

Kan jeg bidra med noe, så si ifra, har jo litt erfaring med barnevernet:)

 

Stooor klem fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Jøss, det er jammen meg aktivitet her om dagen! Har skummet over de fleste innleggene og ser at folk har litt av hvert og stri med for tida. Syns dere er flinke som klarer å tenke på vekt oppe i alt sammen. Stå på videre, og ta vare på dere selv!

 

Slankeklar; så deilig å være forelska da;)

 

Jeg er kjempehappy for endelig å "vende tilbake til livet" etter omgangssjuken forrige uke. Kroppen begynner endelig å ha lyst på ordentlig mat, og jeg har fått trent ordentlig et par dager også. Deilig!

 

klem til alle som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

da er det tirsdag og vi er godt i gang med uka. Kanskje spesielt deg Arti, som "lever igjen" :D

 

Etter en flying start forrige uke, er jeg veldig spent på hva jeg kan prestere denne uka, men matmessig går det bra. Jeg kjenner jeg har hatt skikkelig godt av å registrere inntak igjen.

 

Anne; godt nyttår og velkommen tilbake. Det høres ut som om du har en deilig ferie i sikte! Og Kreps, velkommen til deg hvis det frister.

 

Jeg har egentlig ikke så mye spennende å berette, jeg bare kjeder meg. Tror jeg skal prøve meg på en liten tur på jobb i morgen. Om ikke hele dagen, så noen timer.

 

Håper dere er i rute (eller i trappa Sans1 :D) og at du Slankeklar klarer å konsentrer deg selv om du kanskje sitter på en rosa sky. Nyt det!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Arti, så bra at du er bedre!! Ille å være syk..:D

 

Mimi, skjønner at du kjeder deg. Føler du deg bra nok til å begynne å jobbe kan du jo dra på jobb et par timer og heller reise hjem igjen... du har jo muligheten når du først er sykemeldt, og sikkert lurt å begynne i det små:D

 

Sender også klem til dem som vil ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan si meg hva som er smarteste veiedag???? Jeg har hatt fredag, men føler at det blir litt feil, for hvis det har gått bra så murspiser jeg i helga. Hvis det ikke har gått bra, spiser jeg pga det.

 

Er det noen der ute som har erfaringer når det gjelder det?

 

Og hvor mange kalorier kan jeg innta når jeg ikke klarer å trene?

 

Hmmmmm det ble vist to:-) Kos dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne,

 

Tja, for meg spiller det ingen rollen når jeg har veiedag, men jeg liker en litt "nøytral" dag - som ikke påvirkes av helga enventuelle utskeielser, som feks torsdag. Men kanskje du trenger det motsatte? Dersom du veier deg mandag, så må du virkelig holde deg i skinnet i helgen. Alternativt kan du jo ta midt i uka. Hvis du veier deg tirsdag eller ondag, og resultatet er bra, så småspiser du vel ikke dagen etter, eller?

 

Ang. hvor mye du skal spise, så ta en titt på innlegg #24 i tråden vår. Der kan du regne deg frem til hvor mange kcal du trenger med og uten trim.

 

Mimi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei Anne:)

 

Jeg er enig med Mimi, en nøytral som f.eks torsdag passet best for meg. veide meg hver mandag i 1 år, men byttet siden helgene varierer litt (selv om det til syvende og sist ikke spiller noen rolle, for det er jo ikke grammene vi egentlig teller)

Ta en dag fra tirsdag til torsdag, eller mandag hvis du føler for at du vil stramme deg opp i helgene, og MÅ passe på og være flinkere da....

 

Ellers så har jeg vært på fotballtrening med minsten nå, og han har spist kveldsmat og skal i seng. Jeg skal rydde litt her, og så slappe av:)

Håper dere alle sammen får en flott kveld!!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, nå er jeg sliten, men ikke ferdig med ryddinga... :D hehe... men har godt av det da...

Skal ta litt til, og så sparer jeg resten til imorra;)

 

Lurer litt på å bytte navn her inne... får flere familiemedlemmer som vil være med her, og er jo både åpen og ærlig om endel ting, og da kan det være greit at ikke de leser ting som ikke er ment for dem...

må bare finne et bra navn, hehe:)

 

ha en fin kveld alle sammen

 

Klemz fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig flotte og mange tilbakemeldinger jeg har fått her inne, og det takker jeg meget for. Setter stor pris på det:):D

 

Statusen nå er at vi skal i et møte i morgen med barnevernet, barnas foreldre, besteforeldre, broren til far m kone og meg. Jeg gruer meg veldig, men det skal bli godt å få en del ting på plass. Jeg kommer til å si at jeg mer enn gjerne stiller opp som fostermor hvis nødvendig..... men jeg tror ikke det kommer til det. Barnas mor (min søster) vil ikke at de skal bytte barnehage, men at den skal være trygg og stabil med kjente fjes og venner. Jeg er jo forsåvidt enig, men det betyr at jeg som bor en drøy time unna ikke kan få den daglige omsorgen.... huff.. vanskelig dette... Har grått mye de siste dagene.... er såå ufattelig vondt!! Men, jeg skal stålsette meg og støtte min søster opp på beina igjen, og være den tanten som barna nå virkelig trenger!!! Får vite mer i morgen....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer tilbake med vekt i morgen tidlig... og selv om fokuset ikke egentlig er så veldig mye mat og vekt nå om dagen, så klarer jeg å ha det i bakhodet. Tror det kalles for en form for spiseforstyrrelse.... hehe :D Ha en god kveld.

 

- Isabel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, LYKKE TIL idag!!!

Jeg tror at hvis barna flyttes for en periode i fosterhjem, blir nok du sterkt vurdert, selv om din søster vil at de skal fortsette i samme barnehagen. Skjønner at hun vil det, men det er tross alt bedre å bo hos deg enn hos fremmede, og skal de flytte, blir det nok tatt mest hensyn til.

Jeg tror barnevernet tar hensyn til barnas beste, og at de flytter til deg:)

Blir det fosterhjem er det sjeldent at barn får fortsette i samme barnehage osv, pga problemer det kan medføre ved å bo så nærme foreldrene i den tida. men, det kommer jo an på hvor langt problemene med foreldrene har gått, og hvor mottakelige de er for å komme på beina igjen...

Flott at du stiller opp for søstra di!!! Dere klarer nok å løse dette på sikt:)

 

Ellers så bytter jeg navn til Mamsen, det passer vel bra på meg med 6 barn, hihi :D

 

Klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutter meg til lykkeønskningene, Isabel :D

 

Wow... jeg har fått mitt første nye trimeple.. også jeg som trodde jeg måtte slite "ræva" av meg i dag for å fylle opp innen i morgen.. jaja, tur ut i kveld skal det bli okke som!!

 

grugleder meg til veiing i morgen.. Men håper jeg ser et helt annet tall enn sist uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, grattis med nytt eple:) Det er bra, og vel fortjent!!

Kos deg ute, jeg skal også ut, spise med 3 venninner, så vekta blir nok opp imorra... Spiser for mye frukt også, som vanlig,....

 

Nå har jeg laget hjemmelaga moussaka, og spiser litt nå, for lenge å vente til kl 20...

 

ha en fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...her inne på forumet! Har vært på farten konstant i det siste, og har ikke engang fått lest innlegg på mange dager...litt å ta igjen! Men det er jo det som er så bra med denne tråden.

 

Når jeg leser om dine problemer, Isabel, blir jeg nesten litt dårlig av meg selv som irriterer meg over et kilo hist og pist. Slikt blir så utrolig lite viktig så snart man får virkelig viktige ting å tenke på.

Det er bra at du gråter, selv om det er kjipt, for da får du ut all frustrasjonen og sorgen. Dessuten tror jeg det brenner masse kalorier... :-) litt galgenhumor må man ha for å overleve.

 

Og til deg, Else - føler med deg. Men du vet hva du må gjøre, og da blir det bedre i det lange løp. Det ordner seg alltid for snille jenter!

 

Sitter her og hører regnet plaske mot taket, og er veldig misunnelig på alle som skal på ferie... Håper dere får det fantastisk! Jeg tar tiden til hjelp - det blir forhåpentligvis sommer i år.

 

Veiedag i morgen - de kommer så fort, og jeg skal liksom rekke så mye før det. Masse trening og sånt...hmmm...det får gå som det går!

Lykke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

feliz, bra at du ihvertfall er innom:)

Og ja, jeg håper uansett på en knall-sommer!!! det er det jeg gleder meg til hver vinter, hehe... er mest glad i sol og varme jeg, selv om alle årstider er fine:)

 

det tar forresten litt tid å bytte nick, må søke hos support....

 

Lykke til på vekta imorra alle som skal veie seg

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, alle sammen!

 

Åhh.. middag ute med venninner hørtes deilig ut, Merwell! Jeg ble helt misunnelig jeg nå. Selv sitter jeg og sliter med noe forb-- skolearbeid og er i skikkelig dårlig humør. Men har kjøpt meg Options sjokoladedrikk -bare 40 kcal per kopp! Den var fakisk ikke så værst. Hjelper mot det værste søtsuget på kveldstid;)

 

Skal forøvrig ikke klage på dårlig humør, mine problemer er bare småtterier i forhold til mye annet. Syns det er sunt at vi får lest litt om hverandre her inne, da får man satt livet litt i perspektiv!

 

Fikk tatt årets første svømmetur i dag, det var deilig. 50 min brystsvømming krever himla mange kalorier:) Ellers så er jeg som vanlig satt ut over hvor mye jeg skal spise iflg formelen. Mimi har regnet over for meg før, så jeg vet det er riktig, men syns det er mye uansett. Jeg har godt over 15 tp i uka, så det utgjør vel endel. Men 2200 kcal! Og da har jeg trukket fra max, dvs 800 kcal.

Jaja, skal vel egentlig ikke klage på at jeg kan spise mye da. I dag hev jeg innpå en sjokolade for første gang på lenge, og likevel er jeg langt unna dagsrasjonen min.

 

Lykke til til alle som har veiedag i morgen! Selv har jeg gått over til å veie meg på fredager istede for torsdager, rett ogslett fordi jeg har litt bedre tid fredag morgen.. og da husker jeg det!

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den første tingen er mine vekttall:

3/1: 79,4 kg

9/1: 78,6 kg

16/1: 77,2 kg

 

 

Samme tall i dag som på mandag:) 1, 4 kg ned siden forrige onsdag.

 

Møtet med barnevernet i dag er den andre "tingen", og gikk som følger:

 

Barnas besteforeldre har forløpig (de første tre mnd) fått den daglige omsorgen da de har plass, tid og egne rom til barna. De har også vært gode støttespillere helt fra fødselen av, så de er nære, kjære og kjente. De bor også nærmest barnehagen, og dermed kan de fortsette der inntil videre. Jeg og min mann ble avlastningshjem....og det betyr at vi skal ha de annenhver helg... Blir en ny evaluering om tre mnd, og et nytt familierådsmøte om 6 uker. Tror dette ble det beste for englene :D Er litt lettet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her har jeg gått og gledet meg til første veiing i morgen.. og hva skjer? Jo, jeg får mensen.. Håpet om å se noe særlig forskjell på vekten forsvant litt da.. Får uansett håpe det er litt ned!

 

Merwell - det var ikke sånn type ut jeg mente.. det jeg tenkte på var ut og gå tur, haha.. Men foreløpig har det ikke blitt noe av.. det er jo så vannvittig dårlig vær ute. Skal gå trappene mine snart og så er det litt styrketrening på ballen i stua. Uansett håper jeg du koser deg ute!

 

Koselig å høre fra deg, Feliz! Men wow.. 2200 kcal pr dag, det er møøøøøe.. Jeg sliter med å komme opp i mine 1600.

 

Til helgen er det hyttetur, det gleder jeg meg veldig til. Har informert om slankingen min og fikk høre at det heldigvis er flere som ikke har tenkt å "ta av" på drikkingen. De andre skal stå nedover, men bortoverløypene er i samme område, så jeg tar med meg en tursekk og rusler på skitur for meg selv.. fordelen er at jeg kan finne mitt eget tempo :D Etter at jeg flyttet til Oslo er jeg ikke så ofte sammen disse jentene lenger, så det skla bli kjempekoselig!!

 

Lykke til i morgen, alle som har veiedag. Gleder meg til å se om det har gått bra med dere!! Mine resultater kommer i morgen kveld.. Men nå i kveld skal jeg måle cm for å se om det er noen forskjell der.. så kryss fingrene :D

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi postet visst innlegg noenlunde samtidig.. så jeg må legge inn en liten ekstra nå som jeg så innlegget ditt..

 

Kan ikke si annet enn gratulerer med begge resultatene.. Vekten - 1, 4 er helt strålende!! Og resultatet hos barnevernet høres jo ut som en veldig bra løsning inntil videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også fornøyde med løsningen inntil videre... ungene får være et sted hvor det er trygt og godt, og samtidig beholde venner og kjente i hverdagen ved å være i sin egen barnehage :D

 

1, 4 kg ned var heller ingen dårlig nyhet... men når det er sagt, så tror jeg helt klart dette er en del vann, og en psykisk bivirkning...... Men samma det... er nedgang uansett ..:D he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med resultatet Isabel. Kjempeflott! Og så deilig å høre at dere har funnet en god løsning for barna til søstra di. Det kjennes nok godt ut tenker jeg.

 

Sans1, fortvil ikke. Du går ned til tross for mensen, jeg kjenner det på meg :D Når det er sagt, så er jeg nesten like spent på kurset ditt i morgen som du er. hih... snakk om innlevelse :D

 

Arti, skal si du har en del kcal å rutte med ja :) Men du har jo sett at det funker og gått ned masse. Har du regnet på det etter vektnedgang også?

 

Merwell, håper du koser deg ute!?

 

Vi skal også på hytta i helgen, men ettersom det er meg som lager maten, så går nok det bra. I tillegg skulle det jo gå an å sanke trimpoeng i skiløypene, enda så dårlig jeg er!

 

Vi tastes i morgen tidlig - for da er det opp på vekta. Kjenner at jeg gruer meg litt.

 

Ha en fortsatt fin kveld og sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen,

 

Sannhetens time skriver jeg, men jeg begynner å bli litt i tvil om hva sannheten er...

 

Jeg stod på vekta i dag tidlig og var riktig så fornøyd fordi jeg trodde jeg hadde gått ned 500 gram. Inntil jeg kom inn hit og så at jeg nok nærmere hadde lagt på meg 500 gram - så nå er jeg litt forvirret. Enten har jeg skrytt på meg en kilo for mye forrige uke, hvilket kan virke sannsynlig ettersom jeg hadde gått ned over 2 kg, noe som aldri har skjedd før (og når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det). Alternativt har jeg vitterlig lagt på meg, og det synes jeg er rart, for selv om jeg har vært syk og lite aktiv, så har jeg fått lagt inn et par treningsøkter - og spist deretter. Tror jeg da.

 

Vel, det kommer jeg aldri til å finne ut. Vekta sier følgende:

 

03.01: 71,1

09.01: 68,9 (69,9?)

17.01: 69,4

 

Samlet sett er nedgangen i alle fall 1,7 kg på to uker.

 

Er litt småforvirret og mellomfornøyd - men full av pågangsmot :D Jeg SKAL ned 3 kg til sammen før vi drar på vinterferie. Bikini, bikini, bikni, motivasjon, motivasjon, motivasjon :D

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hva er dette for noe, da? Opp masse??? Og ikke noe mens i sikte jeg kan skylde på heller. Det eneste er at jeg går rundt og er skrubbsulten hele tiden. Nå sitter jeg her og føler meg helt innhul og det er fortsatt 1,5 time igjen til lunsj. Uææææ.

 

Men altså masse opp... Trente beinhard styrke i går, og etter det var det liksom ikke bunn i meg da jeg kom hjem. Pøste på med brødskiver og nøtter og mandariner og til og med en marsipangris (dask på lanken der). Så hvis en snur den håpefulle siden til, var det kanskje mye mat i magen i dag morges? Dette resultatet er jo faktisk verre enn lenge før jul!

Men da MÅ det jo gå nedover snart. Eller hva?

Mimi - kanskje vi har synkronveiing nå som i fjor. Når den ene går opp går også den andre opp og omvendt. Vi satser på ned neste uke. Men gratulerer med sammenlagt-seiren ;-)

 

Isabel- gratulerer både med vekt og tantebarn. Så godt at det ser ut til å ordne seg. Håper søsteren din kommer seg på beina igjen relativt fort også.

 

Arti - akkurat nå er jeg supermisunnelig på all maten du kan spise, men du er jo superflink til å trene så det er nok vel fortjent.

 

Spent på resultatene til alle andre som har veiedag i dag. Jeg innser at jeg må skjerpe meg i matveien. Trening går så det griner, selv om det er en pest og en plage med alle januar-trenerne på SATS :D, hehe. Venter på at det blir mars. Da er det stille og rolig for oss faste og ikke kø på apparatene. En stille stund før avisene skriver "Du har fortsatt mulighet til å bli stram i bikini" sånn i slutten av april. Og folk går rett på. Hvert år. Slik jeg også gjorde i mange år. Livsstilsendring tar tid, ja.

 

 

17/01/2008 65,5 kg = +0,7 kg

10/01/2008 64,8 kg = - 0,2 kg

13/12-2007 65,0 kg = +0,7 kg

22/11-2007 64,3 kg = - 0,2 kg

15/11-2007 64,5 kg = +0,4 kg

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Det må ha vært problemer med nettet en stund - for jeg kom ikke inn for å legge inn mat, og det er har ikke vært noen innlegg her på mange timer.

 

Slankeklar - æsj da, vi liker det ikke, ei heller selv om det kanskje har en god forklaring. Det er nok mulig magen din var bra full, i tillegg så sier du selv at du trente beinhard styrke i går. Og når du sier beinhard, så tror jeg deg. Jeg mener å ha lest at sånne økter binder en del vann til kroppen dagen etter, så du har nok det å skylde på også.

 

Vi får satse på bedre tider neste uke :D

 

Dere andre da? Dere har vel ikke kommet inn her dere heller, men vi venter spent på resultatene! Så får vi bare være ekstra tålmodige med deg Sans1 - for jeg må nok inn hit i kveld for å se hvodan det har gått med deg :D Heia heia....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...