Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Sukk!

 

For det har vært en nydelig helg.

 

Jeg har både drukket rødvin og spist deilig sjokolade, - og det er med god samvittighet! Snømåking er mye mer effektivt enn trening på Elixia :D I følge pulsklokka mi hadde jeg forbrent ikke mindre enn 1400 kcal/7 trimpoeng på under 2,5 timer. Og i dag ble det 6 trimpoeng til - denne gang med ski på beina riktig nok. Og begge deler var bare SÅ deilig! Litt mye vind på lørdag, men ellers bare sol og silkeføre. Og det sier jeg som ikke er noen racer på ski.

 

Har akkurat kommet hjem. Skal planlegge morgendagen litt og så legge meg tidlig. I morgen blir det jobb for alle penga, og jeg gleder meg.

 

Håper dere har hatt en like fin helg.

Glad hilsen,

Mimi

 

PS Velkommen til Tulla -hvis du vil henge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Heisann alle sammen!

Mimi, du er flink altså!!!!

Skjønner at helga var strålende, og det er sååå deilig at når man finner på noe, så er det en så flott helg:)

Jeg har ikke gjort noe i helga, bortsett fra å slappe av, men det blir lite trimpoeng av det da, hehe... Og jeg har også drukket vin og spist potetløv....

I tillegg har jeg hatt litt usunn mat (pizza 2 dager) så jeg har havna på borti 2000 kalorier hver dag....

 

Ha en fin dag og uke alle sammen

 

Klemzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Først av alt: velkommen, Tulla!

 

Jeg koser meg for mye om dagen. Og jeg som var så grinete torsdag morgen har allikevel ikke klart å skjerpe meg, og etter denne helgen er det jo helt katastrofe. Søsteren min har bursdag i dag, så hele familien var ute og spiste på lørdag - tre retters middag med vin. Nydelig mat, men det var det med å klare å begrense seg da. (Men kom ikke her og si at ikke sjokoladefondant er verdt et par timer på tredemølla :D mmm)

 

Og så hadde tanten min 60-års dag i går, så da var det også full fart og middag og kaker og alt som hører med.

 

Fredag var mat og øl foran tv'n. En sånn fredagskveld har jeg ikke hatt på et års tid, minst. Veldig kos, men ikke så aktivt akkurat.

Og så snek jeg meg på vekta i dag morges og fikk helt hakaslepp, for der grein 66,6 imot meg. Ja, jeg vet det ikke teller, men fy f.... Det er jo alvorlig feil vei.

 

Nå er det mandag og forhåpentligvis klarer jeg å ligge unna øl og usunne middager i hvert fall fram til helga da jeg skal på hytta med pappa og søster. Og trening blir det vel også mye av denne uka. Men kan ikke si jeg gleder meg til veiing på torsdag...

 

Håper dere andre har vært flinkere enn meg. Mimi - strålende innsats med snømåking og skigåing.

 

Fortsatt motiverte klemmer til de som vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Slankeklar, jeg tror ikke du skal ta det så tungt, det er torsdag som er veiedag:)

Men, prøv å spise normalt frem til da, så går det seg til, og forhåpentligvis står du ihvertfall stille på vekta;)

Noen helger blir bare sånn, og vi er jo normale mennesker som må få skeie ut litt iblant... Og, er du flink til å på tredemølla, så er det slett ikke verst!! Det er mere enn jeg kan si når jeg skeier ut... hehe... Like lat da også jeg :D

Men, skal skjerpe meg... igjen...

 

Ha en fin dag ihvertfall!! Har fritime nå, og fikk jammen meg vært og kjøpt meg et par svarte boots som jeg har hatt lyst på lenge, og nå var det halv pris, og kosta nå500 kr. det er det verdt:D

 

Klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - så var en fantastisk helg over.. fytti katta så fort det går. Jeg hadde satset på å dra inn masse trimpoeng i helgen, men lørdag var det jo nesten storm og da ville jeg ikke ut å gå på ski i ukjent område alene.. Så det endte med at jeg satt inne på kafe mens de andre tok et par runder i slalombakken

 

har klart meg overraskende bra i helgen! har drukke totalt 3 glass rødvin (!!!) og spist hver 3 time som jeg skal (hadde med meg kjøkkenvekt) og har klart å holde meg unna potetgull og godis. Røk på noen nøtter på lørdagskvelden, da ble jeg litt sur på meg selv, men totalt sett tror jeg ikke det er så ille.

 

har fått veldig mye skryt av venninnene hele helgen, så det har nok i tillegg gjort det enklere å gjennomføre :D

 

I dag er jeg helt ødelagt, så jeg tror ikke denne dagen blir så aktiv, men om ikke annet skal jeg ihvertfall innom SATS og melde meg inn! Endelig kan jeg gjøre det.

også blir nok første ordentlige treningsøkt der først på onsdag..

Men trappene skal jeg nok gå i dag! det har jeg ikke fått gjort siden torsdag.

 

Ha en fortsatt strålende dag dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, så flink du har vært!!! Det er bare å gratulere:)

Dette går jammen riktig veien for deg, og jeg gleder meg til torsdag for å høre nytt resultat... :D

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her var det jammen mange hyggelige folk. Isabel, så kjempehyggelig å bli hilst velkommen på den måten! Takk til Merwell, Mimi og Slankeklar også! Her må jeg jo bare "henge meg på", som Mimi uttrykker det. :D

 

Isabel, så tøff du er som setter ord - eller skal jeg si tall - på vektoppgangen! Jeg ser jo at du er på full fart nedover igjen, så dette går helt sikkert veien.

 

Mimi, snømåking er tøft! Er litt redd for ryggen med sånt. Og så skitur i går. Vi bor nok ikke samme sted, men på ski var nå vi også. Riktignok på isete føre og med to syvåringer på slep, så tempoet ble ikke all verden, men vi var da ute!

 

Slankeklar, det hørtes ut som om du skikkelig har kost deg i helgen! Det blir sikkert deilig å komme i gang på SATS. Jeg trives godt på Elixia, selv om jeg altså kaster stygge blikk på alle de nye trimmerne...! Har skjønt at trening er helt nødvendig hvis jeg skal holde vekta.

 

Gratulerer med nye boots, Merwell! Jeg har gått til innkjøp av noen topper. Egentlig på salg, men det snek seg inn et par vårvarer også... :D

 

Jeg veide meg i morges, og noterte meg 66.7 kg. Er nok mer fornøyd med det enn Slankeklar med omtrent samme tall... Det er -300 gram og nesten tilbake til desembervekta, så det går faktisk litt nedover, selv om jeg spiser ganske mye. Siden jeg opprinnelig satte mål om 62 kilo er jeg jo veldig fornøyd hvis det fortsetter slik, men det regner jeg ikke med. Planlegger vel så smått et støt når lyset begynner å komme skikkelig tilbake. Foreløpig er det for mørkt og for stressende på jobben til at jeg orker å gjøre mer enn å trene og sjekke vekta så den ikke går til himmels!

 

Nei, nok skravling for i kveld. Får slippe til dere andre også! :)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten hilsen fra meg her på morrakvisten :D

 

Skal si det er tøft å være i gang igjen. Jeg dro ikke fra jobben før kl 22.30 i går kveld, for da MÅTTE jeg grunnet alarmen her, og nå sitter jeg altså her igjen.

 

Det ble følgelig ikke noe trening i går kveld, men jeg får prøve å gjøre det godt igjen i kveld eller i morgen kveld.

 

Slankeklar, du er i alle fall ærlig og bekjenner syndene dine. Du retter nok opp skuta snart, kjenner jeg deg rett.

 

Sans1, må si jeg var imponert over helgen din. Du står på for tida. Forsett slik, så har vi deg straks nede på 70tallet igjen.

 

.... men nå må jeg bare jobbe her. Det var jo derfor jeg kom så tidlig.

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!

 

Må si du er effektiv Mimi, men husk å ta det litt med ro:)

Og, nå går det rette veien mot lysere tider også, og det er da noe, hehe...

 

Tulla, grattis med nedgang, -300 g er ikke så verst! Det går riktig vei, og det selv om di spiser mye. Forbrenninga er nok på topp da, og det er det den skal være...

 

Jeg har vært hos helsesøster med minstemann nå, og han fikk sprøyte...

Og, jeg skal støvsuge litt her før jeg drar på jobb, og der skal jeg på skolekjøkkenet idag og lage fiskekaker:p

Etter jobb kommer barnevernet innom, og det skal bli greit å få diskutert noen ting....

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var Mamsen på plass ja :) Vi får se om vi klarer å legge om og kalle deg det da :)

 

Jeg har noen sykt lange dager foran meg, og jeg er egentlig litt spent på om jeg spiser nok for tida - og ofte nok. Jeg prøver alle fall. Vi får se hva vekta sier på torsdag.

 

Det er i alle fall godt å tenke på at det blir avspassering fredag. Det blir lange dager, men en kort uke.

 

Håper det går bra med dere andre. Ville bare innom og si hei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun kort tid igjen før turen går til sydligere breddegrader, så egentlig er jeg bare inne for å terge litt he, he:-)

 

Hadde en flott helg med barnebarnet. Det med spising går litt opp og ned for tiden, så jeg er litt spendt på hvordan det gjør seg utslag på vekta i morgen, har faktisk klart å la være å "tyvveie" meg.

 

Nå skal jeg til doktoren med skulderen min ( igjen.... ) så på jobb. Ha en fin dag alle samme, så kommer jeg innom med vekt i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Oj, det var rart:p

Se nytt nick, og de har bytta alt det står på fra før over til

Mamsen... men det er jo bra!!

 

Mimi, det blir spennende å se hva vekta di viser, men hvis du spiser regelmessig er vel det det viktigste... Og, så lenge du prøver så har du det ihvertfall i bakhodet, så det går nok fint:)

Så godt at du skal avspassere fredagen, det trenger du virkelig etter denne økta di på jobb!!!

Skal du bare være hjemme og slappe av, eller reiser du bort i helga? For det var vel ikke enda dere skulle på ferie?

 

Vi hadde barnevernet på besøk igår, og diskuterte om vi kunne dra bort bare mannen min og jeg i 2 uker til Thailand, men det var vanskelig:(

er skikkelig skuffa, for spesielt jeg er kjempesliten etter et tøft år, og jeg tror at vi hadde hatt godt av det på flere måter... Dette året her hat slitt på forholdet (som heldigvis er inne i en veldig bra periode nå)

Men, vi får se... de skulle ta det opp....

Litt rart... det kan gå uker og mnd uten at vi hører fra dem, og når jeg spør om vi kan dra på ferie, bryr de seg plutselig veldig om gutten!! Ellers så spør de sjeldent om hvordan det går....

 

Jaja, det var litt frustrasjon fra meg på morrakvisten:) Nå er det jobb, men vi tastes senere idag!

 

ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

anne, så bra at du hadde en fin helg!!! Og, det blir spennende på torsdag;)

Jeg er faktisk spent på min også... vært veeeeldig flink denne uka:)

 

Tenker at du gleder deg til ferie!! En herlig tid å komme seg til varmen på!

 

Lykke til hos legen!!

 

Klemser til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3/1: 79,4 kg

9/1: 78,6 kg (- 800g)

16/1: 77,2 kg (- 1,4 kg)

23/1: 76,6 kg (- 600g)

 

Ja, det går i hvertfall rette veien... men litt mindre ned denne uka....:) Det første målet mitt er å komme ned til 75 kg til uke 8, som er vinterferien. Da skal vi til syden, og det hadde vært litt godt å få vekk litt ribbe- flesk til den tid :) Etter det så er målet å komme ned til 70 kg (eller gjerne 69, 8 kg.. he he) til sommerferien.

 

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, Isabel. 2 kilo på 2 uker er jo litt det da.

 

Hadde en kjempetur til London. Store utskeielser, så jeg er spent på hvordan det kommer til å utarte seg i morgen på vekta.

 

Mamsen, litt rart ja.

 

Beklager at det ikke kommer mye fra min kant på tiden. Det koker på jobben, så jeg har knapt tid til å stikke innom. Kommer sterkere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, så flink du er nå!! Dette er kjempebra, og det går riktig vei!! 75 innen ferien klarer du:)

 

Else, bra at du ihvertfall er innom! Og, sånne helger trenger man innimellom, og du er jo i tillegg i mål da;)

 

Idag har jeg glemt frukt på jobb, og har bare spist en liten pose gulrøtter ved siden av maten... merker at jeg er sulten, men skal klare meg:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. har ikke så veldig mye å si om dagen... det er litt sånn med meg.. noen dager renner det over mens andre dager har jeg ingenting å melde..

 

Det er ikke for ingenting mitt motto er: så lenge jeg ikke har noe å si holder jeg heller kjeft! (skjønner ikke at jeg ikke har kjæreste!! det må jo være drømmeutsagnet til de fleste menn)

 

Men altså; jeg holder ihvertfall koken.. har fått meldt meg inn på sats og skal dit i dag. trappegåingen har det blitt lite av denne uken pga fjelltur og andre aktiviteter så jeg holder meg på 5 ganger opp/ned en uke til..

 

Grattis til Isabel!! 2 kg på 2 uker er jo helst strålende :)

 

Ellers ser vi vel alle (?!!) frem til veiing i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, sånn er det vel her inne, det er ikke alltid at man har så mye å si, men jeg må si meg enig, du er nok mange menns drøm når det gjelder praten, hehe... jeg har ihvertfall ført noen ganger at jeg prater hele tida:p

Men, deilig med stillhet innimellom, men jeg liker å prate...

Du trenger vel ikke flere enn 5 ganger i trappa hvis du i tillegg begynner å trene på sats, det må være trim nok:)

 

Isabel, 2,8 kg er viktig!!hehe:)

Du har vært superflink!!

 

Jeg er spent på vekta imorra, og ja, jeg gleder meg;)

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert Isabel. Kan vi andre få ta del i oppskriften, eller? .... og ikke si bekymringer, for dét kan ikke være hovedingrediensen!

 

God å høre at du hadde det gøy i London Else, og betryggende å vite at det ikke bare er meg som jobber fletta av meg for tida. Jeg kan love det har vært en brå overgang for meg. Men nok syting.

 

Hehe Sans1, jeg pleier også å si at hvis jeg ikke har noe fornuftig å si så kan jeg like gjerne holde kjeft. Problemet er at jeg overvurderer meg selv og alltid mener jeg har noe fornuftig på hjertet :)

 

Mamsen (det er litt rart å skrive det altså!) - så synd at dere ikke kan reise bort. Kanskje det kan bli til en mindre ferie ikke fullt så langt unna? Håper dere finner ut av et eller annet i alle fall.

 

Vi tastes i morgen - da bør vekta ha gått riktig vei!

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, syns også det er rart med navnet..... hehe.... får nok venne oss til det:) Håper ihvertfall det.

Jeg fikk en tlf fra saksbehandler idag, og hun sa at vi ikke kunne dra 2 uker, det var bestemt. Hun sa også at det var i samråd med BUP....

Så ringte han fra BUP 2 timer etterpå ang noe helt annet, egentlig, men jeg sa hva hun hadde sagt, og han skjønte ikke problemet! Så lenge gutten blir tatt vare på av familien, besteforeldrene, ikke biologiske(og uten kontakt med foreldrene) som kjenner ham godt, så så han ingen grunn til bekymring for ham. han skjønte at vi var slitne, og at vi ba om lite hjelp...

Til å være et forsterket hjem syns han også at vi får lite.... en helg hver 6 uke, men et stykke kjøring er mest for at han skal få ha kontakt med besteforeldrene, slik andre barn har....

Og, dette er i tillegg første gang vi begge har mulighet til 2 uker fri fra jobb..

 

Kjenner enda at jeg er irritert, og at det er urettferdig... og tror at det kommer av at jeg spurte om besteforeldrene kunne få betalt, slik de får for helgene. Da koster det plutselig penger, og den kommunen vi har barn fra, er kjent for å være den som er mest gjerrig....

 

Men, BUP skal ringe saksbehandler imorra, og diskutere det med henne, så kanskje:)

 

Hvis ikke, får vi se hva annet vi kan få til.... har ihvertfall lyst å komme meg bort litt, og slappe av...

 

Men, forbrenner vel litt kalorier på dette her vel? hehe.... føler nesten at jeg er på trening jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en tlf fra saksbehandler idag' date=' og hun sa at vi ikke kunne dra 2 uker, det var bestemt. Hun sa også at det var i samråd med BUP....

 

... Og, dette er i tillegg første gang vi begge har mulighet til 2 uker fri fra jobb..

 

Kjenner enda at jeg er irritert, og at det er urettferdig... [/quote'] Oj da, Merwell-Mamsen (får jeg lov til å ta en glidende navneovergang? :)) - dette virker slett ikke greit. Her stiller dere opp ved å hjelpe noen som trenger det sårt, og så er takken at dere skal bli stoppet fra å benytte muligheten til en sårt tiltrengt ferie. Jeg kjenner jeg sitter og blir sint på deres vegne. Dette var byråkratisk og håpløst. Håper BUP kan bidra til å flytte noen steiner.

 

Lykke til, håper dere får deres velfortjente tur!

 

Stor klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tulla, jeg tåler en overgang jeg vet du, og syns også at navnet er uvant:)

Tusen takk for trøstende ord også, og jeg håper det ordner seg til det beste!

 

Uansett, her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

10/1: 58,1 kg

17/1: 58,6 kg

24/1: 57,7 kg:)

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Da har det endelig løsnet og går nedover igjen.....

Jeg har liggi veldig ustabilt med kalorier, og i hele helga lå jeg på ca 2000 kalorier, mens jeg har vært nede i 1400 et par dager denne uka. Det har hatt med litt for mye å gjøre, og full fart rundt, men det har ihvertfall gått ned:)

Og, jeg har ikke spist noe snop, bortsett fra på lørdag, da ble det både potetløv og vin...

 

Lykke til alle dere andre også!!

 

ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tusen takk!! Ja, nå er jeg innenfor og det er deilig:)

 

Lykke til idag du også!! Blir spennende å se hvordan kurskvelden min går, men er også spent på din, hehe...

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...