Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

 

Jeg har igjen en travel dag. Rakk ikke, rettere sagt glemte, å hoppe på vekta i dag - så det må bli i morgen i stedet. Skal jobbe til kl 23 i kveld - så det er forsatt mye igjen av dagen - til å spise sunn mat i bøtter og spann!

 

Gratulerer Mamsen! Det er jo helt strålende. Har du spist mer kanskje? Jeg får mer og mer sansen for folk som spiser seg ned i vekt!

 

Må løpe....

 

Hadet bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest slankeklar

Her er det litt hektisk om dagen, så dette blir bare en snartur innom. Og en litt oppgitt sådan. Tror dere ikke vekta stoppet på 66,1 i dag. Det er jammen meg opp enda 0,6 fra forrige uke. Skulle jo tro jeg var gravid jo! (er ikke det :) ). Og jeg som var så fint i siget og følte meg relativt trygg på 64 tallet for ikke så lenge siden. Dette er jo direkte pinlig. Men jeg har bare å takke meg selv. Snopsuget har vært enormt og jeg har blitt overfalt av opptil flere marsipangriser på etterjulssalg. Men for å prøve å se litt lysere på det. Jeg snikveide meg jo på søndag og da sto det 66,6, og SÅ ille ble resultatet tross alt ikke.

 

En treningsøkt forsvant i jobbing denne uka. Så jeg kommer til å sitte med 2,4 trimpoeng fra mandagens styrkeøkt i tillegg til det jeg klarer å skrape sammen i dag. Regner med at det blir rundt 4 poeng i dag på boksing og løping. Og så skal jeg på hytta med søsteren og faren min i helga, så jeg håper vi får gått litt på ski. Det er visst ikke meldt verdens beste vær, men litt må vi vel få rørt på oss. Til sammen blir det vel de obligatoriske 7 poengene, men jeg trives best når jeg har mine 10-12.

 

Gratulerer med strålende resultater Mamsen og Isabel. Godt noen får det til.

Jeg gir ikke opp, selv om selvbeherskelsen er på et lavmål om dagen. jeg vet jo så godt at det "bare" er å komme inn på riktig spor igjen.

Ha en fin kveld alle sammen.

 

24/01/2008 66,1 kg = +0,6 kg :)

17/01/2008 65,5 kg = +0,7 kg :)

10/01/2008 64,8 kg = - 0,2 kg

13/12-2007 65,0 kg = +0,7 kg

22/11-2007 64,3 kg = - 0,2 kg

15/11-2007 64,5 kg = +0,4 kg

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, jo, jeg tror at jeg spiser mere, har jo ikke registrert på lang tid før nå, men jeg tror det selv....

Du får veie deg imorra, det er alltid spennende

 

Slankeklar, så rart!! Men, marsipan er ikke sunt, og jeg har alltid vært fæl til å kjøpe dem til halv pris etter jul, og det skal jammen ikke mange til (føles ihvertfall ikke ut som mange, hehe) før det kommer på flere kilo!

Så, kutt snopet, så tror jeg det snur:p

Og, det er godt at vekta har gått ned, så ble det ihvertfall ikke så ille som det så ut til først.

Du kan nok trimme bort mange kalorier til helga, det høres ut som om du får en aktiv helg

Vi skal til oslo, så blir nok ikke mye trim på meg, som vanlig.... men kanskje litt dans:D Og, endel gåing....

 

På kurset idag ble vi enige at jeg skulle legge meg på meny 2 eller 3, jeg følger ingen meny, men det er jo mellom 16 og 1900 kalorier... vi får se;)Ellers ikke mye spennende å lære, så jeg satser på at sans har noe mere spennende å referere:)

 

Klemmer til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som sist jeg gikk på GR-kurs lever jeg fra uke til uke.. Torsdag til torsdag. og i dag var endelig slutten på denne uken her.

Var veldig spent iom mine tidligere 2 ukers intervaller, men det gikk bra!! Ned 0,6 kg så da så jeg et nytt tall i dag også :)

 

I dag hadde vi en vikar, men hun virket veldig dyktig hun også.. hun ga oss 4 holdepunkter:

1 - Spis nok mat (unngå sparebluss)

2 - Spis hver 3-4 time

3 - Drikk nok vann

4 - Trim

 

Dette er jo ting vi vet - men det kan vel ikke repeteres for ofte.. En annen ting hun sa var at hvis du bruker dine 1600 kalorier på typ boller, pølser og annen "dårlig" mat vil man ikke nødvendigvis gå ned. Men hvis man bruker de på den "rette" maten går man ned okke som!

 

Hun sa også en ting i forhold til trim som vi vel har vært inne på her.. Hvis man har regnet ut kcal behov i forhold f.eks 7 trimpoeng i uka må man justere matinntaket hvis man trener mer eller trener mindre.

 

Slankeklar: nå er det jeg som kommer med pekefingeren her!! hehe, her trengs det skjerpings - hva vil du? ha 5 minutters lykke med en marsipangris eller se 64 tallet ?? Fokus jenta mi, fokus :) MEN du skal ha for at du allikevel kommer inn her og rapporterer.. du vet jo hvordan jeg er da.. sniker meg unna og kommer med unnskyldninger.

 

Mamsen: hva gjør dere egentlig på det kurset?? Noe nyttig må dere vel lære? er det også i GR regi?

 

Ukens tall:

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg = - 0,9

24/1: 81,6 kg = -1,5 totalt

 

Har også gått ned 1,5 cm rundt livet og 7,5 cm totalt på kroppen på 2 uker :)

 

Iom at jeg har drukket for lite melk i dag skal jeg nå snart kose meg med litt Sans Iskrem mmmm

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Sans1. En trenger å få ting repetert om og om igjen.

 

Vekta mi stoppet på 59,4 kilo. Når stabiliseringsmålet mitt er 58, så var dette et hopp oppover. jeg var vel litt over 58,4 sist uke. Jeg har ikke registert de siste ukene, så ting kan ha sklidd litt ut. Samtidig så hjalp nok heller ikke London-turen. Men den alene kan nok ikke forklare et så stort hopp oppver. Jeg må ta meg i nakken og registere i noen dager for å se hvordan jeg ligger an. Når det er så travelt, så er ikke akkurat fokuset på mat heller, og glemmer kanskje å få i meg frukt og melkerasjonene mine.

 

Kjempebra til Mamsen også. Endelig har det løsnet litt. Har det kanskje noe med at du har spist mer.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så lang remse hvis jeg skal ha med alle tallene helt tilbake til starten hver gang..så fra nå av tar jeg bare med tall for 2008...også slipper jeg å se på at jeg ikke har klart å gå ned noe særlig på veeeeeeldig lang tid :-)

 

Veiedag 03.01: 60,8

Veiedag 10.01: 61,4

Veiedag 17.01: 60,7

Veiedag 24.01: 60,8

 

Min unnskyldning er at jeg er syk. Skikkelig sylta forkjølet, og har ligget i sengen hele uken. Dvs ingen trening, og jeg klarer ikke å gå ned et gram uten trening.

 

Tror også jeg er litt lite motivert, skal jo bare ned til under 60, så det er liksom ikke så farlig så lenge jeg er på 60 - tallet. Men skal skjerpe meg bare jeg blir frisk igjen, nå. Så kan jeg heller stabilisere meg under 60 med god samvittighet!

 

Mange bra innlegg her om dagen, jeg tillater meg å være litt tilskuer siden jeg er syk.

 

God slankehelg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Takk for pekefinger'n, Sans1. Den trengs nok. Mindre snop, mere kjøttpålegg. Men i dag har vært en bra dag, og jeg klarte 4,8 trimpoeng på SATS i dag. Først en time boksing og så en halvtime løping. Kanskje jeg har funnet sporet igjen.

 

I hvert fall for i dag....

 

God natt alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Slankeklar, så flink du har vært da!! Det er jammen ikke verst, og nå tenker jeg at du ser at det går nedover neste uke:) Du har finni sporet!!

 

feliz, håper virkelig du blir fort frisk nå, og som du sier, du er snart i mål, så slapp av og bli frisk, så kommer det etterhvert! God bedring!!

 

Sans, kurset igår gikk med til å hjelpe alle, hver og en, til å regne ut hvor mange kalorier de skal spise hver dag, og det hadde jeg gjort hjemme. Så ble det tatt i plenum hvor mange trimpoeng vi ville legge oss på hver uke, og de som ville kunne si hvordan vekta var fra forrige uke... det var det....

 

Sans, Neste uke skal det være endel om trening, hvordan man spiser før og etterpå, og hvor mye man bør drikke.

Vet ikke hvordan andre føler det, men jeg kan jo alt det her siden jeg er med her, og føler ikke at jeg har lært noe nytt enda ihvertfall.

Grattis med NED igjen forresten:p

 

Else, det kan ha noe med at jeg spiser mer, eller så har det bare løsnet litt...

Du er snart tilbake igjen du også!! Men reg et par dager og se...

 

Ha en strålende dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mansen. Jeg kontrollveiet i dag, og vekta stoppet på 58,2, så alt er i orden. Den hadde stått på høykant ei uke, og det liker den ikke. Etter å ha fått stått i ro og fred litt igjen, så var den venn med meg igjen. Syntes det var litt rart med et så stort hopp, siden jeg ikke kjente det på kroppen. Vel ikke i utgangspunktet iallefall. I går kveld syntes jeg at jeg var ganske så tykk. :-) Det er jo nesten litt skummelt når jeg kan spise så mye som jeg har spist i London, uten at det straffer seg. Jeg har ikke våget å si det før, men det ble faktisk 2 dager lunsj på McDonalds med pommes frittes og hele suppa. Hadde ikke tid til mer, og trengte noe som mettet skikkelig så jeg ikke skulle bli sulten etter 2 timer. Samtidig var det også middag på kvelden, vin, sjokolade til mellommåltid. Ja hele suppa som sagt.

 

Mamsen. Det er nok ikke mange som er så fokusert på kalorier, spising og trening (evt. mangel på det) som oss her inne. Jeg han forstå at det kan bli litt kjedelig av og til. Men av og til lærer man kanskje noe nytt også. Tror også det har mye med kurslederen. Hun jeg har hatt i 2007 er kjempeflink til å motivere. Hun som jeg hadde i 2006 var ikke like flink. Uansett så er det bra at du får oppfølgning mens du øker i kalorimengde. Det gjør det lettere å holde seg i skinnet, og samtidig faktisk øke. Jeg tror at en liten økning i kalorimengde kan gi litt fart på forbrenningen, særlig når man har gått lenge på lavt forbruk. Det skjedde jo med meg også. Samtidig så er det nok ikke vedvarende. Kroppen tilpasser seg jo kalorimengden den får. Uansett årsak, så er det jo kjempebra at du er under den magiske grensen. Mitt kurs går jo bare en gang i måneden, noe som er litt mer passende i en stabiliseringsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi stoppet på 73,7 kg i dag, dvs opp 0,6 kg fra forrige uke. Hmmm.. Det kan muligens være flere grunner:

 

1. Jeg bytta batteri på vekta (kniis.. vi holder en knapp på den eller??)

2. Jeg har ikke fått trent så mye som vanlig denne uka pga skade (igjen)

3. Jeg bruker vanligvis å justere kalori inntaket etter antall trimppoeng, men denne uka har jeg spist som 20 tp og vel så det.

4. PCen min sa takk for seg på mandag, og mens jeg venter på en ny så har det vært litt i hytt og pine med registreringa. Dessuten spiste jeg to sjokolader i ren frustrasjon over at pcen ikke ville mer.

5. Jeg kjenner at jeg ikke er supermotivert.. Trives ganske godt der jeg er nå, fikk endel kompliment i jula om at jeg så flott ut, og det var godt.

 

Det siste punktet er farlig, farlig.. typisk snart begynner jeg å skli ut helt.

Derfor har jeg lagt en plan! Jeg setter meg som mål å komme ned til 70/69,5 kg innen 1.juni. Dvs at jeg må ned minimum 300 gram i uka.

Kjenner jeg er mer motivert allerede, bare ved å få skrevet ned det her:)

 

Gratulerer med nedgang, mamsen og Sans1!

Feliz: du må bare holde deg i ro nå og bli frisk. Ikke stress!

Slankeklar: vi to er muligens i samme båt for tida.. Jeg lover å skjerpe meg, hvis du gjør det også? Hehe.

 

Else: du må være snill med vekta vettu, ellers så er ikke den snill med deg;)

 

I kveld skal jeg i 30-års dag. Det kan bli fuktig, men jeg har allerede planlagt magertmagertmagert i hele dag. Lager kyllingsalat til middag, også skal jeg ha restene til nattmat! Hehe.Og først skal jeg på trening, selvfølgelig! Ellers så må jeg vel jobbe resten av helga, mista noen dager pga pc-trøbbelet.

 

Jepp, jepp, det var meg! Stikker sikkert innom igjen ila helga, vanskelig å holde seg unna når man sitter og egentlig skal jobbe...

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamsen, da er det samme kursopplegg som meg, men som Else sier er du nok litt mer uheldig med kursleder.

 

Else, det er så inspirerende å se alt du ahr spist uten å gå opp for mye - hehe, det gir meg håp om at det blir et ok liv etter dette også - bare jeg følger en ordentlig hold vekten fase først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det er nok muligens det samme, men jeg trodde de var ganske like som ledere, men skjønner jo at de selvfølgelig er like froskjellige som alle andre... jaja, jeg gjorde det jo fordi det var billig, hehe...

 

Else, det var bra at vekta di spilte deg et puss;) da er alt som det skal være!!

Og i tillegg kan du jo nå spise helt normalt! Supert!!

 

Arti, det kan jo være batteriet, hehe;)

 

Uansett, ha en strålende helg alle sammen, nå må jeg fly:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom ikke inn tidligere i dag for å rapportere, og det var sikkert like greit, for da freste jeg av sinne. Nå er jeg bare sur.

 

Jeg har nettopp sett gjennom uka. Jeg har spist jevnt, 5 måltider om dagen og inntaket har vært fra 1580 kcal til 1690 hver dag - bortsett fra helgen da jeg spiste noe mer, men også hadde trimpoeng i bøtter og spann.

 

Jeg har ikke blitt angrepet av marsipangriser, jeg synes i det hele tatt jeg har vært ganske flink. Jeg har ikke trent all verden siden helgen, men jeg burde jo forbrenne mer enn jeg spiser likevel. Men neida. Jeg står bom stille.

 

03.01: 71,1

09.01: 68,9 (69,9?)

17.01: 69,4

26.01: 69,4

 

Jeg må trene mer, og så kan jeg bli flinkere til å drikke vann - men jeg kan ikke tro at det er hele nøkkelen til sukses.

 

Beklager at jeg er litt selvsentrert - men jeg er unektelig litt gretten! Kommer tilbake når jeg har noe hyggeligere på lager! Puh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, hvor mye vann drikker du egentlig da? Tror at hvis du klarer 2 liter, er det lettere å gå ned, det merker ihvertfall jeg.

Har litt å ta igjen, for jeg har drukket bare 3 dl til nå idag..... glemmer at jeg er tørst, og når jeg stresser rundt så blir det for lite, men nå må jeg sette i...

Vet ikke hvilke andre grunner det er for at du står stille Mimi, men noen ganger stopper det litt opp også, og så går det plutselig nedover igjen:)

Skal krysse fingrene for deg!! :)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, jeg forstår at du er frustert. Jeg har ingen forklaring på hvorfor det er sånt. Noen ganger kommer man til et punkt som det er vanskelig å komme seg forbi. det er allikevel rart med helt stillstand. En uke til, så er jeg sikkert på at det burde gå rette veien. Vann er viktig, men det er også melk (kalsium) og Omega 3. Du burde få i deg trantabletter hver dag, og minst 3 glass med melk/ 3 yoghurter. Hvis det skofter på noe av det, burde du forsøke i en periode. I tillegg sier GR minst 3 hjertevennlige valg til dagen.

 

Ellers har jeg hatt en ganske mager helg. Var på besøk hos besteforeldrene mine i dag, og da hadde vi komla (raspeballer). Det er slettes ikke sunt når man har pølse og smør til. Jeg tok til meg med måte, men det blir jo uansett ganske mye kalorier. Godt var det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, har melk noe å si for å gå ned i vekta da? Trodde det bare var fordi at man trenger kalsium, men det kan hende.... Jeg er ihvertfall dårlig på det, kun ett glass til frokost...

 

Jeg har vært i oslo siden igår, og spist biff på Big Horn, og drikke hele natta.... men moro var det:D

Dansa gjorde jeg litt også, så jeg håper det hjalp;)

 

Så lenge du begrenser deg med usunn mat, så er jo alt lov! Er sikker på at det går helt fint, du er veldig flink!

 

Vi får se hvordan uka blir, men håper og tror at helga ikke ødelegger så altfor mye

 

Ha en fin søndagskveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på grunn av kalsiumet. Det viser seg at kalsium gjennom magre melkeprodukter er med å fremme vekttap. Kalsium i tablettform har ikke samme virkning. Jeg er heller ikke flink med melken. Spiser litt youghurt, men det blir ikke nok. Nor jeg slanker meg, så holder jeg fokus på at jeg skal spise 3 sans eller yoplait til dagen, men nå er jeg ikke like flink, iallefall ikke i helgene.

 

Biff er jo veldig sunt det, så lenge det ikke er med fløtegratinerte poteter og bernaisesaus. Hørtes ut som at du har hatt en strålende helg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ok, da vet jeg det, og får prøve å få i meg litt mer melk:)

Droppet bernaissen og fløtegratinerte, men det ble vel altfor mye vin og øl, så vi får bare se...

 

Kommer innom senere, må gjøre unna siste biten på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten helgerapport.. Har vært hjemme hele helgen, veldig deilig.. Det gjør jo også at det er litt lettere å holde fokus.. Så nå sitter jeg faktisk med 350 kosekcal som jeg ikke aner hva jeg skla bruke på.. Lurer på en liten sjokolade til i kveld, men er litt redd for det også da mye vil ha mer osv :)

 

Har såvidt kommet igang på SATS, hadde treningsveiledning på fredag men av en eller annen grunn satte de ikke opp program til meg med engang - det skal de gjøre på onsdag.. men det er greit det altså.. for han var ganske så sprek han veilederen jeg hadde, haha.

Problemet er jo bare at jeg føler at jeg ikke får begynt ordenlig.. Men skal reke meg ned dit nå etter jobb og se om det er ledig plass på en 30 minutters mage/rygg time - og om det er noe for meg..

jeg sliter jo fortsatt med ryggen/Isjias smerter, men da er jo ryggtrening viktig, så jeg prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, sprek veileder er vel motivasjon? Hehe.... det kunne jo ikke vært bedre det;) Og, det er jo onsdag snart, så da kommer du ordentlig igang...

Og, det er helt klart en fordel kalorimessig å være hjemme i helgene, for da blir dagene som de pleier....

 

Nå skal jeg begynne på middagen, fiskegrateng, poteter og brokkoli:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Ja, jeg er jo fortsatt litt gretten da - men ikke utslått. Det er bare å gå på med krum rygg!

 

Takk for innspill Else og Mamsen. Akkurat når det gjelder melk, så burde det ikke være noe problem. Jeg får i meg minst 2 glass Q-lettmelk om dagen i tillegg til cottage cheese og ost. Jeg tar tran i kapsler (det er det eller ikke no'!) og nå har jeg i ren despeasjon også kjøpt bio-t som de har reklamert ganske kraftig for på tv'n i det siste. Jeg vet ikke hvor mye jeg tror på det, men det kan jo ikke skade...

 

Det som plager meg er jo at dette har funket for meg tidligere. Eneste forskjellen da var at jeg trente om morgene. Men det kan jo ikke være meningen at jeg MÅ stå opp kl 05 for å gå ned noen skarve kilo...

 

Helgen har gått fint uten de helt store utskeielsene, og nå skal je gpå trening.

 

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, trankapsler er vel like bra som flytende, den er bare dyrere tror jeg, og det er jo valgfritt. Hovedsaken er å få det i seg:)

Det er helt klart at du ikke skal stå opp kl 5 om morran, du trenger å sove. Det er nok bare det at det må løsne, og så går det riktig vei... Sunt fett fra f.eks nøtter skal jo kunne fordrive fett fra kroppen da, det står i Iform... men bare pass på så du er innenfor kalorigrensa hver dag, det er ca 600 g pr 100 gram. Men litt solsikkekjerner kan du jo ha i cottage-cheesen kanskje? Jeg har det i biola'n hvis jeg har det.

Det skal bli spennende å se om bio-t virker!! Har aldri prøvd den...

 

Jeg tror nok at du gjør alt riktig, det bare står stille... men det er jo vannvittig ergelig da!!

 

Ha en fin kveld, håper treninga får ut litt frustrasjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt at du strever så mye mimi, for du er jo så flink! Men som mamsen sier så må det jo løsne snart!! Stå på :)

 

Trening unnagjort og det endte med 2,9 trimpoeng gitt! Hvis jeg har regnet riktig da :) 10 minutter på sykkel, 30 min. mage/rygg i sal og 30 min 6 km/t. I den rekkefølgen. Det verste var at de siste 30 min. på tredemølla var ikke slitsomme engang!!Så noe skjer og det er deilig.

 

Dvs at jeg faktisk har nådd de 7 trimpoengene jeg skal ha denne uken og det skal bli deilig å rapportere om FLERE enn de obligatoriske 7 på torsdag :)

 

ha en fortsatt fin kveld dere.. Jeg har kjøpt meg en liten pose maltezers - 21,5 gram = 104 kcal.. så da blir det litt sjokolade i dag allikvel :) Det aller beste er at jeg har lov, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...