Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

for innspill jenter!

Det er så deilig å ha noen å ta frustrasjonen utover - som i tillegg har noe fornuftig å melde :)

 

Sunt fett fra f.eks nøtter skal jo kunne fordrive fett fra kroppen da' date=' det står i Iform... men bare pass på så du er innenfor kalorigrensa hver dag, det er ca 600 g pr 100 gram. Men litt solsikkekjerner kan du jo ha i cottage-cheesen kanskje?[/quote']

 

Jeg spiser 10 gram mandler nesten hver dag. Jeg synes de er søtere enn andre nøtter - det er NESTEN som godteri. Solsikkekjerner er også godt, men jeg tror ikke jeg skal blande dem oppi hytteosten (som de heter på dansk!), for den har jeg på brødskiva til frokost... skjønt hvorfor ikke. Kanskje jeg skulle prøve det? Det er uansett noe jeg gjerne knasker på. Putter det noen ganger i salaten også. Det blir litt som pinjekjerner.

 

Sans1 - håper du nyter både treningsveilder og Malteser. Sistnevnte er noe av det beste jeg vet. Og enig med deg - det er ikke noe bedre enn å kunne spise det med god samvittighet :)

 

Jeg blir gjerne med å etterlyser Isabel, Mamsen . For jeg vil gjerne ha oppskriften hennes på de siste ukers nedgang :)

 

Jeg fikk trent, og da jeg kom hjem hadde samboeren lagd nydelig salat med lun kyllingfilet, cherrytomater og parmesan. Deilig! - både maten og servicen

 

Håper dere har det bra alle sammen :)

Smil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Mimi, her kom endelig smilet:D

Så bra, det betyr at du ihvertfall ser positivt på noe, og med all god grunn.

Så deilig å få ferdig mat, du har jo en snill mann da;)

 

Idag er det bare 3 timer på skolekjøkkenet på jobb, og da skal vi lage hjemmelaget tomatsuppe og grove horn...

Hva det blir hjemme idag har jeg ikke tenkt på enda, men vi får se... kanskje fisk.....

 

Sans, så flink du er nå, til å trene!! Skulle ønske det var meg som hadde snudd sånn om, men desverre... men stå på, det er kjempemoro å følge med, og høre hvor positiv du er:)

 

Ha en fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, det ser jo ut som om du gjør alt riktig, så jeg skjønner ikke hvorfor du ikke går ned.

 

Det er trankapsler for min del også. :-) Noe annet er helt uaktuelt.

 

Mamsen, hvordan gikk med det med ferien deres til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer innom for å bekjenne helgas synder... Gud hjelpe meg. Jeg var på en heidundrandes fest på fredag, og lørdag var en eneste orgie i junk. Hehe. Men fryktelig artig da!

 

Har kommet godt i gang med uka, hadde ei skikkelig god treningsøkt i går. Ser ut til at det blir trening hver kveld denne uka, pluss 50 min gange hver dag. KJenner at kroppen endelig begynner å komme i gang igjen etter jula;)

 

Mimi: uff, det er ikke noe artig når det står stille. For meg også ser det ut som at du gjør alt riktig. Men vet du, jeg er SIKKER på at du ser nedgang på torsdag, hvis du bare holder ut til da!!! Plutselig løsner det.

 

Sans: så herlig med treningsveileder! Er det det samme som personlig trener? Hvor ofte har du det? Må være kjempeherlig å få veiledning, slik at man VET at det man gjør er riktig!

 

Jaja, må vel jobbe litt videre her da... grått og trist ute, men jeg skal ut og reise snart, så da har jeg vel litt å se fram til:):)

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, når det gjelder ferie, så er det fortsatt ikke avklart, og igår ringte saksbehandler og sa at vi ikke kan dra mer enn 1 uke, og jeg sa klart ifra hva jeg mente om dem, og at de heller burde ta vare på fosterforeldre enn å motarbeide når vi faktisk trenger ferie, og har fått et kjempetilbud om Thailandstur til 6000. Vi må ut med det samme til kanariøyene nå siden vi har venta så lenge...

 

Så ringte hun idag og sa at de fortsatt mente det samme, men at de ikke kunne nekte oss det.... så vi får snakke litt mer med BUP om det (han ringer etterpå) og så får vi bestemme oss.

 

Arti, så godt å høre at flere skeier ut, hehe:)

Vi får håpe at det går bra alikevel;)

Her er det forresten strålende vårvær, og 10 varmegrader! De fant også blåveis i helga:D

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Du får nyte dagen han hjelper deg da, hehe;)

 

Idag har vi laga tomatsuppe på jobb, og nå har jeg laga det hjemme også. Har regna ut kaloriene pr 100 gram nå, og det er faktisk bare 20!!

Så her er det bare å spise:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen, det var jo flott at de ikke kunne nekte dere det iallefall. Hvis det ikke skulle ha vært bra for gutten, så ville vel du være den beste til å føle på det.

 

Jeg er ganske så Pepsi Max avhengige, og har nå bestemt meg for å slutte. Nå er det dag nummer 2 uten Pepsi Max, og jeg kjenner suget. Hodeverk hadde jeg også, men det trenger ikke å ha en sammenheng, men det kan ha. Ble iallefall bedre etter en ettermiddagshvil. Har bestemt meg for å overleve 2 uker helt uten, og så får jeg se. Egentlig burde jeg slutte helt med cola light varianter, men det blir ikke lett. Selv om det ikke er kalorier i det, så er det jo masse dritt som legger seg rundt i kroppen, så sunt er det definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, drikker du så mye max da? Lederen på kurset mitt sa at det var helt greit, men det er sikkert med måte... Jeg drikker stort sett kun vann, men light-brus i helgene innimellom, men det er lenge siden nå.... kanskje siden jul....

man blir kanskje litt mere sugen etter sukker når man får i seg kunstig søtningsstoff? det har jeg ihvertfall hørt.

Og, hodepinen tror jeg kommer av at du kutter det ut, har nemlig hørt at mange merker det. men, det går over:)

Uansett, du er flink da!! Ikke verst hvis forbruket er høyt å bare kutte helt!

 

Vi hadde aldri vurdert å dra på ferie engang hvis vi mente at det kunne skade minsten på noen måte. Han er vår, og vi prøver å gjøre så godt vi kan... og det er lenge for alle barn å være borte i 2 uker, det er helt klart, men de vet jo at vi kommer tilbake, og jeg tror at vi får mere overskudd og energi i hverdagen ved å hente oss inn litt. har aldri vært borte så lenge før...

Men, vi får se...

 

Knallgod suppe forresten:p :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskriften på suppa? Jeg har litt suppedilla. Har akkurat laget indiskinspirert suppe med kikerter og kylling. Den er full av proteiner og ingenting fett. Laget nok, så nå har jeg i fryseren en stund. :-)

 

Jeg drikker en del pepsi max, ja. Minst en halv liter til dagen. Kjøper bare halvliters flasker. Hvis jeg hadde kjøpt store, så kunne jeg fint ha drukket en slik på kvelden også. Gjør ikke godt i kroppen, men jeg drikker allikevel. Kalorimessig som sagt, så er det bra med pepsi max, men det bryter ned kroppen, det er jeg helt sikker på. Drikker jeg mye får jeg også et søtsug, men da må det være mer enn halv liter til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sikkert veldig fint om du klarer å kutte det ned da, og heller ha det innimellom:)

 

Oppskrift på suppa er:

 

Litt olje i kjelen

2 fedd hvitløk og 1 løk finhakkes og varmes til den er gyllen og blank

tilsett 1-2 ss hvetemel og rør godt

Rør inn 5 dl vann og rør til det ikke er melklumper

tilsett 2 bokser hakka tomater

Ha i 1 liter vann og 2 dl melk

1 grønnsaksbuljong-terning

Litt basilikum, salt og pepper (smak til så den blir passe for deg)

Kokes 5 minutter

 

20 kalorier pr 100 gram:) Og, knallgod:p

 

Nå skal jeg i seng snart, lå våken i flere timer i natt, så jeg håper på en god natts søvn

 

Sove godt alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye matprat. Nå fikk jeg lyst på tomatsuppe også... koker man et egg, deler og legger oppi, så er det jo straks proteiner der også. Og hva men en liten skive govt bondebrød til? Mmmm....

 

Klokka er elleve og her sitter jeg og gjør meg selv sulten! Ikke bra hehe... :)

 

Høres ut som om dere har et billig tilbud til Thailand Mamsen. Jeg håper der finner ut av noe - og at det blir en eller annen form for ferie med god samvittighet. Det fortjener dere!

 

Jeg har ingen gode råd ang. pepsi/cola-avvenning. Jeg er ikke noe spesielt glad i ting som bobler, borsett fra øl og champagne :) Det stod igjen 5 halvlitere med brus her, etter et julebord i begynnelsen av desember. Jeg tok dem med på jobb i forrige uke, hvis ikke blir de bare stående. Hvert jubelår får jeg lyst på ordentlig cola, og da skal det være en sitronskive oppi - men det er jammen sjelden. Jeg drakk det vel sist da jeg var i Afrika rundt disse tider i fjor. Bra for magen når man er i eksotiske strøk.

 

Godt at det ikke er alle laster man har. Jeg sliter heller ikke med potetgulltrang, derimot er sjokolade min store last. Jeg skjønner meg ikke på folk som kan få for mye og bli kvalm - det skjer meg aldri. Jeg kunne drukket sjokolademelk og spist sjokolade hele dagen uten problemer. Helt sant! haha...

 

Godt at man har litt vett i skallen! I mangel av sjokolade hender det at jeg drikker SMAK med sjokoladesmak fra Tine. Kjenner dere den? Ikke noe særlig mer kcal enn i lettmelk - og så smaker det mildt og godt av sjokolade.

 

Nok sjokosnakk fra meg. Det frister fortsatt med suppe. Det får bli i morgen :)

 

Natta jenter.... Zzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen. Det høres ut som en perfekt suppe til lunsj hvis man har et egg oppi. Jeg skal forsøke meg på den. Alltid kjekt med noe nytt.

 

Heldig du Mimi. Kanskje jeg etterhvert vil få det på samme måte, selv om jeg tviler på det. Det blir iallefall mye grønn te for tiden til erstatning for pepsi maxen, så det er jo veldig bra for kroppen.

Jeg er også en sjokoholiker, men SMAK med sjokoladesmak gir meg ingenting. Litt for mye melkesmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hmmm... er også glad i sjokolade, og potetgull.... men det blir heldigvis ikke så ofte lengre...

SMAK har jeg aldri smakt, men jeg har options hvis jeg er på tur, den er veldig god og smaker ordentlig kakao:)

 

Egg i suppa er supert!! Grovbrød også! Da blir det mere mettende, og slipper å fly på do hele natta som jeg har måttet gjort etter å ha drukket mange boller med bare suppa, hehe

 

Får gyve på de siste 2 timene her, så er det hjem:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

åh.... nå er jeg mett:)

Spiste poteter, gulrøtter og kokt torsk idag, nam nam:p

Så blir det suppe til kveldsmat, har endel igjen fra igår...

 

Ha en god middag dere andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

10/1: 58,1 kg

17/1: 58,6 kg

24/1: 57,7 kg

31/1: 58,1 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Æsj... litt opp.... men det er vel helga som har satt sine spor....

 

Lykke til dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen, det var vel ikke annet å forvente. Bare tenk framover. Når du endelig er ferdig, og har kommet deg opp i forbrenning, så vil jo sånne utskeielser gå tilnærmet upåaktet hen, bare de ikke blir for ofte.

 

Vekta mi stoppet på akkurat 58, så den er iallefall akkurat der den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, det var bra:) Flink jente, hehe

 

Når det gjelder meg må man vel regne med 1 kg opp og ned vel, vekta er jo ikke helt stabil, og det er den vel ikke for noen?

Får bare prøve å holde den under 58;)

Og, i helga blir det ingen fest:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at vekta varierer litt, men det hadde jo vært fint om man ikke får svi hver gang man har en utskeielse, og at når man er ferdig å slanke seg, så går det ikke litt opp og så litt mer og så er man tilbake på slankeren igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei, jenter.

Det er så hyggelig at det er liv her. Jeg føler ikke at jeg bidrar så mye her nå for tiden. Litt mange andre (eller egentlig mest én annen) ting som tar litt mye oppmerksomhet om dagen, så slanking er det litt så som så med (dessuten litt vanskelig å motivere seg selv når en stadig vekk får høre en er helt perfekt som en er ;)- sveve, sveve hehe) . Jeg tror i hvert fall jeg har klart å stoppe den helt ukontrollerte økningen jeg har hatt de siste ukene. Men ikke noe skriving av mat i det hele tatt de siste ukene. Det er nok ikke så lurt.

 

Blir kort her i dag. Må være litt effektiv på jobb. Tvitvi, Mamsen, med barnevern og vekt. Det ordner seg til slutt! Og takk for oppskrift.

 

Else, jeg hadde også en periode da jeg drakk helt avsindige mengder cola light, og da jeg plutselig sluttet, hadde jeg også mye vondt i hodet. Regner med at det var pga. koffeinmangelen. Men det gikk over etter hvert. Gratulerer med fin vekt. Kan vi få oppkriften på din indisk-inspirerte suppe også? Det hørtes veldig godt ut.

 

Lykke til alle som har veiedag i dag.

 

 

 

31/01/2008 66,1 kg = - 0,0 kg

24/01/2008 66,1 kg = +0,6 kg

17/01/2008 65,5 kg = +0,7 kg

10/01/2008 64,8 kg = - 0,2 kg

13/12-2007 65,0 kg = +0,7 kg

22/11-2007 64,3 kg = - 0,2 kg

15/11-2007 64,5 kg = +0,4 kg

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.01: 71,1

09.01: 68,9 (69,9?)

17.01: 69,4

26.01: 69,4

31.01: 70, et-eller-annet

 

Ja, jeg bare seg ned av vekta, og husker ikke hva som stod... 70,4 kanskje? Det er i så fall opp en hel kilo. Jeg skjønner ingen ting. Det er ingen ting som tilsier at jeg skal gå opp, tvert i mot...

 

Jeg er litt motløs. Jeg får veie igjen i morgen, bare for å se om det virkelig stemmer... og så må jeg vel finne på en eller annen radikal endring, uten at jeg helt vet hvor jeg skal ta tak.

 

hmf!

 

Buuu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, det var utrolig rart. Du får veie deg i morgen, og så se. Kan det være noe med vekta di? Selv om vekta noen ganger kan stå stille, så skal den jo ikke gå opp, og iallefall ikke når du gjør alt etter oppskriften. Det har vel ingen av oss andre opplevd. Har du trent veldig mye, så kan det jo være at du bygger muskler. Hvis du vanligvis ikke trener på onsdagen, og så gjør det, så vil vel dette påvirke vekta?

 

Slankeklar, du burde kanskje også skifte navn her inne. Hehehe. Jeg er sikker på at jeg ikke er alene om å misunne deg kjærlighetsrusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg bare seg ned av vekta, og husker ikke hva som stod... 70,4 kanskje? Det er i så fall opp en hel kilo. Jeg skjønner ingen ting. Det er ingen ting som tilsier at jeg skal gå opp, tvert i mot... [/quote']Kjære Mimi, så kjedelig da! Kan du ha mye salt i kroppen av en eller annen grunn?

 

Eller - nå spør jeg i min uvitenhet - Er du sikker på at du spiser nok? Jeg hadde en periode i høst da jeg krøp fra mine vanlige 1600 kcal ned på ca. 1450 siden jeg ikke syntes jeg gikk fort nok ned. Da stoppet vekta helt opp og jeg tror til og med jeg gikk litt opp. Så ble jeg frustrert, la inn noen skikkelige spisedager og ga "f", og dermed hoppet jeg ned over en kilo.

 

Ut i fra mitt regnskap om kalorier og forbrenning, virket 1450 kcal helt passe, men det begynner etter hvert å ane meg at selv 1600 kcal var litt lite. Nå om dagen veier jeg drøyt 66 kilo, får ca. 10 trimpoeng i uka og har en stillesittende hverdag, men har siden nyttår gått ned rundt en kilo på minst 2000 kcal per dag.

 

Bare et innspill til ettertanke altså. Uansett føler jeg med deg, så frustrerende det er å gjøre alt "rett" og likevel få en nedtur. Jeg husker godt hvordan jeg følte det i høst.

 

Stor klem, og lykke til med å holde motet oppe fra Tulla ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Jeg er ganske sikker på jeg spiser nok.... for jeg har ikke trent fullt så mye som jeg "pleier" (les planlegger) og da skal 1600+ være rikelig. I går trente jeg, 2,5 trimpoeng og spiste 1700. Hadde buljongsuppe med grønnsaker, kjøtt- og melboller til kvelds. Noe salt er det selvfølgelig, men ikke nok til at det skal binde så mye vann til kroppen tror jeg.

 

Det bekymrer meg at jeg ikke bare står stille, men tydeligvis også går opp. Når det er sagt, så er det ikke sånn at jeg føler jeg eser ut altså. Det går bare ikke rette veien.

 

Sans1, hvordan var det at kursveilderen din regnet ut hvor mange kcal man burde spise? Var ikke det noe med hvor mye man skulle ned? Tror jeg skal lese litt bakover her, og se om jeg finner det... Kanskje det er noe å hente der.

 

Hele kroppen min er litt rar for tida. Huden min i ansiktet er så tørr at jeg flasser på øyelokkene(!) og kjennes ut som om jeg skifter ham. Har vært hos hudpleieren min og kjøpt "førstehjelp" og spiser fet fisk og tran i lange baner og prøver å helle nok vann innpå. På toppen av det hele har jeg vondt i hodet (kanskje etterdønninger etter hjernerystelsen - kanskje ikke) og puppene mine er SÅ såre. Det er NESTEN så jeg vurdere å kjøpe en graviditetstest....

 

Vekta mi er digital, et år gammel og står på et kjølig soveromsgulv, så jeg tror desverre ikke jeg kan skylde på den!

 

Takk for omtanken - dere er gode å ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn - da har jeg sitti og surmula et par timer og er klar for å rapportere.. Jeg er så suuuuuuuur, det gikk ikke rette veien i dag, så jeg vet hvordan du har det nå, Mimi.. Jeg gikk også opp og jeg skjønner ikke hvorfor.. Jeg har jo ikke engang brukt alle kosemerkene mine denne uka. Jeg banna da jeg gikk på vekten. Har følt meg litt oppblåst de siste dagene og magen har ikke vært som den var de første ukene (ref Gillian Mckeiths - the perfect poo - hvis dere har sett det, haha) Men jeg har spist riktig.. kanskje litt mer ferdigprodusert mat enn før, men rett mht kalorier.. Men det er jo ikke annet å gjøre enn å riste det av seg og gå på videre..

 

Det at jeg i tillegg begynner å bli syk og kjenner at kroppen bare blir slappere og slappere hjelper heller ikke på.. Jeg skla jo på fjellet i helgen og gå på ski.. ser nå for meg at jeg blir liggende til sengs istedenfor.. Fordelen da er at jeg er på vår hytte sammen mamma, pappa og broren min og forhåpentligvis kan få litt pleie, hehe. så mm jeg er sengeliggende i morgen tror jeg at jeg reiser.

 

Kurslederen min prøvde å pønske ut hva som hadde skjedd og da jeg sa at jeg begynte med vekttrening i går sa hun: "ååh, hvorfor sa du ikke det med engang!" :) så det kan ligge der.. skal derfor prøve å ikke trene vekter neste onsdag, men bare kondisjon.

 

på kurs i dag skulle vi sette oss et mål for hvor mye vi ville gå ned resten av kurset.. motivasjonen min for det var ikke akkurat stor iom at jeg nå totalt sett har gått ned 800 gram!! på tre uker.. Hun skjønte det og vi ble tilslutt enige om 3 kg.. 3,8 kg på 8 uker er IKKE tilfredsstillende.. men det er fortsatt bare februar og lenge til august..

 

Mimi, fant du ut det med vekten?? husker ikke helt skillene lenger, men det står vel bak her.. (kursdag to regnet vi det ut etter metoden vi har brukt her inne..)

 

så her er dagens nedslående tall:

 

Ukens tall:

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg = - 0,9

24/1: 81,6 kg = -1,5 totalt

30/1: 82,3 kg = - 0,8 totalt :D

 

Ville først ikke rapportere i det hele tatt, var så sur og deppa at jeg ikke ville ha medfølelse og oppmuntring engang, hehe, men alt går da over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...