Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Det er jo helt utrolig hvordan de dårlige nyhetene står i kø. Når det gjelder deg, Sans1, så har jo trening med vekter veldig mye å si. For min del kan det bety 2 kilo opp første dagen. Bare stå på jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei, folkens!

 

Uff, det var mye dårlig nytt her... skjønner godt at dere er frustret. Jeg var SÅ sikker på at du skulle dette ned 1 kg denne uka, Mimi! Vet ikke helt hva jeg skal foreslå, det ser jo ut som dere gjør alt riktig. Det eneste jeg vil si er: IKKE GI DERE!!!!!!!

Det blir iallfall ikke bedre av å gi seg, det er jeg helt sikker på;)

 

Jeg har ligget på 1900-2000 kcal denne uka, skulle helst vært nede på 1800, men har vært endel uforutsigbare dager med kurs o.l. Jeg hadde jo en strålende plan om å gå ned 300 gram per uke, det høres jo ikke så mye ut, men skal jo monne i lengden.. hehe. Vi får se i morgen. Nå sitter jeg og koser meg med en kopp options -mmm! Blitt helt avhengig av en liten kopp utpå kvelden når det blåser ute:)

 

Stå på alle sammen, og fortsett å kom innom her! Øs ut sinne og frustrasjon og surhet og det som er -det er derfor vi er her!!

 

 

Mimi: tok du en test eller? Spennende..?

 

klem til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld.... straks god natt...

 

Sans1 - vi får surmule litt sammen, for dette er definitivt ikke noe gøy! Ei heller selv om du har funnet en mulig forklaring. Jeg vet akkurat hva du mener med å ikke en gang ha lyst til å gå inn og rapportere. Men som det blir sagt her, vi kan i alle fall ikke gi oss. Det funker ikke.

 

Jeg har lest litt bakover.... og du lærte i beg. av kurset at man skal velge meny avhengig av hvor mange kg man skal ned. De som skal ned 5 kg eller mindre, skulle i følge innlegget ditt velge meny 1. Jeg hører hjemme der. Men er ikke meny 1 1300 kcal???... Det hørtes lite ut. Har ikke energi til å lete rundt her akkurat nå, men skal se nærmere på det i morgen.

 

 

Lykke til i morgen Arti.

 

Natta herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Mimi det stemmer.. meny 1 er 1300 kcal.. Men jeg vil jo tro at det til syvende og sist er riktigst å velge utifra antall forbrente kalorier som vi gjør..

 

Ja, vi får bare stå på.. Og det går nok bra!! Må ikke miste optimismen på det nå (det var vel rundt denne tiden jeg mistet helt piffen i fjor.. da veide jeg rundt 75 kg - riktignok morgenvekt uten klær, men dog!!)

 

Alle mann til pumpene ;) Og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at samme forbannelse hviler over meg;) Vekta stoppa på akkurat det samme som forrige uke (da var det opp fra uka før).

 

Jaja. Jeg får bare gjøre som jeg preker til dere andre;) Også skal jeg bli flinkere i helgene!! Det er iallfall noe jeg kan forbedre.

 

Hvordan er humøret på resten i dag da?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt, Arti.. jaja, du får hive det på surmuligen til resten av oss ;)

 

Her er humøret på topp igjen.. Kan ikke hvile for lenge på dårlige nyheter!

 

Formen har desverre ikke blitt noe bedre, men heller ikke noe verre. trodde det da jeg våknet i dag, men etter noen timer sitter jeg og nyser og er vannvittig trøtt.. Men men, jeg reiser på hytta og skulle det bryte ut for fullt så har jeg mamma i nærheten, hehe

 

God helg alle sammen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det var virkelig langt mellom de gode nyhetene denne uka. Får satse på at neste uke blir bedre.

 

Jeg har så sinnsykt lyst på litt pepsi max i dag, men jeg skal klare å styre unna. Hvis jeg først klarer 2 uker, så tror jeg at det skal bli mye lettere. Da er det jo avgjørende å ikke sprekke etter 4 dager.

 

Mimi, jeg synes at 1300 kcal til deg høres altfor lite ut.

 

Å være flink i helgene er nok desverre en nødvendighet, eller i det minste kontrollerbar kos. Trist men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, her var det jammen skjedd saker og ting, og ikke mye positivt akkurat.

Skjønner ikke dette at vi nesten alle sammen har gått opp denne uka her, bortsett fra meg som hadde en heidundrende fest på lørdag, så burde dere andre gått ned....

Merkelig hvordan det er noen ganger... andre ganger som man tror man har gått opp, kan man jo ha gått ned masse...

Mimi, 1300 er for lite, det er bedre med 1600 så du ikke ødelegger for mye av forbrenninga di...

 

ellers så er jeg litt oppgitt om dagen, pga barnevern og styr... mister helt lysta på å dra noe sted når man ikke kan gjøre det med god samvittighet. Mener at vi burde ha god samvittighet så lenge alle andre enn barnevernet mener vi bør dra, og trenger det... men så lenge barnevernet nå har sagt at de ikke kan nekte oss det, men at de mener vi bør bare ta noen dager eller maks en uke, så blir det med en bi-smak.... og jeg syns det er utrolig simpelt gjort.

Hadde det vært gutten de brydde seg om, hadde de vel ringt en gang iblant for å høre hvordan det sto til, og spes etter samvær hvor de vet at det blir ille....

 

jaja... vi har ihvertfall ikke bestilt noe, bare tatt vaksiner....

 

Uansett, ønsker dere alle sammen en flott helg, og GOD TUR til alle som skal avgårde i helga:)

Og, god bedring sans!! ;)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Arti - det var jo ikke meningen den derre surmulegjengen skulle bli så stor da... Om ikke annet så er vi tydeligvis mange i samme båt.

 

Jeg var på vekta i dag igjen, og da stod den på 70 blank... Det er fortsatt opp, men ikke en hel kilo i alle fall.

 

 

Ang. 1300 kcal, så er jeg i prinsippet enig i at det er for lite - det var bare hva jeg kunne lese meg til etter Sans1's første kurskveld. Det frister ikke med så lite mat, men på den andre siden sett så funker det jo tydeligvis ikke med 1600 heller... Grrrr....

 

Nå er det straks helg! ønsker dere mye sunn mat, friske aktiviteter, godt mot - og god helse ikke minst Sans1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, da var det ihvertfall litt mindre:)

Og, jeg syns 1300 er for lite, men skjønner at du vurderer det... men pass på aå su får i deg det du skal ihvertfall og ikke gå sulten:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fest på meg i går med en god del alkohol. Har vært veldig lenge siden, så det var litt herlig å koble av litt. Minuset er suge til å spise masse usunt i dag. Heldigvis er det begrenset hva som er å oppdrive i huset, men en klarer jo å finne noe allikevel- nøtter og tørket frukt. Sunt, men med masse kalorier allikevel. Sjokalde hadde vært skikkelig godt i dag. Suget er pepsi max har også vært særlig stort i helga, det er jo vanligvis da jeg drikker mest, men jeg har klart å holde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du klarer å holde deg unna pepsi'n Else! Får satse på at du har klart å få opp forbrenningen din såpass at den tåler en fest også ;)

 

Jeg har tatt det med ro i helgen - på alle måter. Har ikke ført opp mat en gang, og det har ikke vært bare sunt heller. Litt sjokolade og en enkelt Baileys. Og ble det trening i går også da - så jeg har ikke bare ligget på latsiden heller.

 

Snikveid meg har jeg også gjort - og om ikke annet så er jeg på riktig side av 70tallet igjen.

 

Ellers har jeg ikke vurdert å prøve meg på 1300kcal med det første. Det er under to uker til vi drar på ferie, og jeg skal helst ikke ha skrudd ned forbrenningen noe mer før vi drar - da kan jeg være sikker på å legge på meg.

 

Jeg kommer nok ikke til å klare målet om - 3 kg før avreise, til det har det gått alt for trått i det siste. Dessverre. Det er litt ergerlig når jeg synes jeg har gjort alt riktig. Akkurat nå har jeg bare et mål om å spise sundt og trene godt før avreise. Så får vekta komme i andre rekke.

 

Håper dere har hatt en fin helg

:D:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter og vel overstått helg!

 

Godt å høre at du har kost deg Else.. Tror det viktigste når vi har sånne utskeielser er at vi passer på å nyte dem ;)

 

Og mimi, du skal se det går rette veien for oss begge to nå..

Jeg tok akkurat magemålet mitt og det var - 1,5 siden jeg målte på onsdag - får håpe det holder til torsdag :D

 

Jeg har hatt en fantastisk helg på fjellet. Formen kom seg og jeg har fått gått ca 1,7 mil på ski.. det ble hele 8,1 trimpoeng!! Ikke verst.. I dag snødde det og jeg ville nok normalt funnet på helt andre ting enn å gå på ski. Mamma foreslo at vi bare skulle gå oss en tur, men jeg insisterte på at jeg ville gå den skirunden igjen, så hun ble med, hehe.

Deilig, men jeg er totalt utslitt.. håper jeg får en god natts søvn så jeg orker tanken på å trene i morgen, hvis ikke får jeg unne meg en frikveld og heller vente på tirsdagens gåtur. Trenger jo litt hvile også!

Klarte også å styre både matinntak og alkoholinntak.. enda engang drakk jeg mindre enn jeg kunne gjort :) må innrømme at jeg hadde skrekkelig lyst på en burger i dag! Får vurdere å lage en hjemme en dag så jeg får bort lysten :)

 

ha en fortsatt fin søndagskveld alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei alle sammen!

else, så flink du har vært ang brusen!! Og en fest i ny og ne må vi unne oss, hihi;) (sier jeg!! ;) )

 

Mimi, dette går riktig vei, selv om det går litt trått, men som du sier så er det lurt å ikke sette ned forbrenningen før ferie, da kan det plutselig gå flere kilo opp....

Får håpe det har gått mere ned innen torsdag, for nå ser det ut til å ha snudd litt ihvertfall!

 

Sans, du har virkelig vært flink!! Og, er du sliten idag fortjener du jammen meg en fridag fra trening....

 

Må løpe nå, men vi snakkes senere idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt først og skrive hvor flink jeg er, og så en halv time etterpå kjøre (ikke engang gå) ned til kiosken og kjøpe både pepsi max og sjokolade. Hahaha. Trodde det skulle gi meg en liten bost, men det gjorde ikke det heller, så da vet jeg det til neste gang. En virkelig sløv dag i går. En liten sprekk med pepsi maxen, men denne uka er vi på vannvogna igjen. Denne uka SKAL jeg også begynne å trene igjen. Ingen unnskyldninger denne gang.

 

Mimi, du gjør helt sikkert et lurt valg i å konsentrere deg om å trene og spise sunt. Skulle du klart målet ditt, måtte det nesten vært en fastekur, og det er det ikke verdt. Da ville du iallefall fort vært godt over 70-tallet når du er tilbake.

 

Sans1. Utrolig flink du er. Du får høre det hver uke, men det fortjener du også. Om ikke du tidligere i høst slet med manglende energi? Det gjør du iallefal ikke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, du har uansett vært flink, så en pepsi må du kunne unne deg hvis suget blir for stort... og sjokoladen... ja den er verre, men du har vel kosemerker? ;)

Det går sikkert bra, og du er jo i mål:)

 

Jeg skulle gjerne hatt litt av energien din sans!! Du får sende litt over til meg:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten tullehilsen også...

 

Mimi, det hørtes veldig fornuftig ut å spise sunt og trene, og ellers ikke stresse. Er sikker på at resultatene kommer til deg etter hvert hvis du er tålmodig. Kanskje ferien blir det piffet du trenger! Du skal se sola får opp forbrenningen! (Jeg har stor tro på sola... :D)

 

Else, lightbrus er skummelt, det er sikkert... Men LITT pepsi max og sjokolade må da være lov innimellom. Du har jo nådd målet ditt, og da skal du finne en livsstil du kan trives med.

 

Vekta holder seg imidlertid fortsatt stabil med 66,4 kg - ned 100 gram. Jeg har også hatt en fin helg. Opprinnelig planla jeg spinning eller step, men en 3,5 mil lang skitur på lørdag tok knekken på de ambisjonene! Det snødde først, men etter hvert kom knallværet og silkeføret. Da ble det skikkelig tur - jeg har vel aldri gått så langt før. Over fire timer i skisporet, og drøye 9 trimpoeng. Var rimelig stolt på kvelden - og rimelig mør, både da og dagen etter... ikke voldsomt energisk da nei!

k050.gif

 

Men, formen er jeg fornøyd med. Spisingen er imidlertid et annet kapittel, der er jeg bare mer og mer sløv... Nå har jeg begynt å slakke på vanninntaket også, jeg drikker altfor mye cola zero. Det er skummelt, og jeg må snart ta meg sammen, men har foreløpig ikke viljestyrke nok. Antakelig mest fordi jeg foreløpig ikke har blitt straffet på vekta. Og så er det jo så leeenge til sommeren og bikinisesongen... :cool:

 

Huff, ikke hør på meg. Jeg kommer nok etter skal dere se, og da kan jeg angre på at jeg ikke startet tidligere!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for å si hei og at jeg ikke har backet helt ut. Har bare eksamen om ti dager, og har så mye å lese at jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Så da nedprioriterer jeg denne tråden en liten stund.

 

Også har vekten min gått i stykker (hele understellet knakk da jeg skulle gnikke av alt støvet på knottene under...hmmm), og jeg vurderer å ikke kjøpe ny. Har godt av å ikke veie meg hele tiden - blir jo bare deprimert når jeg veier litt mer noen dager på grunn av helt fornuftige forklaringer... psyke er rare greier!

 

Men uten vekt er det såklart litt vanskelig å henge på tråden her...så får se.

Jeg ser det an, kommer innom og leser iblant, og så får tiden vise om jeg må kjøpe en ny :-)

 

Sender et dytt i ryggen og masse motivasjonsvibber til alle dere flinke jentene som stadig blir sunnere, lettere og sprekere.. på sikt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du stikker innom, Feliz. Du er jo mer eller mindre i den vekta du skal være (hva er vel et par hundre gram). Det er slettes ikke verdt å bli deprimert over. Lykke til med eksamen, bare pass på å gi deg nok hjerneføde- valnøtter og sunne fettsyrer.

 

jeg har endelig kommet i gang med litt trening. 20 minutter kick-boksing og 30 minutter pilates. Kjennes veldig godt. Jeg ser godt at når jeg har vært uten trening i 2 mnd, så blir jeg sløvere og sløvere på kvelden. Får meg liksom ikke til å gjøre noenting. Trening er utrolig viktig, og iallefall i disse mørketidene.

 

Tulla. Jeg skal love deg at jeg ikke har problemer med å få i meg vannet mitt nå som jeg ikke kan drikke pepsi max. Nå går det faktisk bedre også. Det må jo være lov med litt innimellom, men jeg hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle drikke pepsi max på 2 uker. Men det var jo bare en liten sprekk da. Høres skikkelig herlig ut med en lang skitur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader, Tulla, der kom du og ødela storheten over mine 1,7 mil på 2 dager!! hehe, neida - må si jeg er mektig imponert, det hadde jeg aldri klart!

 

Feliz, lykke til med eksamen. Satser på at du kommer sterkere tilbake når den er over. Du har sikkert bare godt av et par uker uten vekt nå sålenge du ikke begynner å lure deg selv sånn som jeg gjør :D

 

Yay for deg, Else. Godt å høre at du har kommet deg opp av sofaen

 

Tusen takk for all skryt, det lagres i motivasjonsfilen :( Droppet treningen i dag og håper ikke det gjorde noe fra eller til.. Har forresten også spist for lite i dag, er nå bare tett oppunder 1300 kcal og det er med noen ekstra cashew.. skjerpings til i morgen!

 

mamsen - masse energi går i din retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, tusen takk for energien!! Det hjalp, hehe Har skjerpa meg, fra igår;)

Sykla på trimsykkelen og var ute sammen med mannen og gikk en veldig rask tur på 30 min, så det er en begynnelse.

Bestilte oss Thailand-tur igår, og gleder meg masse!

Får bare nyte den tida med å glede meg, og bare tenke positivt og ha god samvittighet. beskjeden fra BUP var at vi skulle dra på ferien med GOD samvittighet, for det fortjente vi!

 

feliz, lykke til med eksamen!! Du gjør sikkert det rette nå i å fokusere på den istedet for på vekta, så kan du heller veie deg når den er over.

 

Tulla, du imponerer! Du har ihvertfall fått trimma så det monner, hehe:) I tillegg til at du koste deg med det... syns nensten jeg så bildet foran meg:)

 

Else, så flink du er til å trene også!! Og utem max'en så er det flott at du får i deg nok vann!

 

Kommer innom senere, må hoppe i dusjen nå....

 

Ha en fin fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye liv, da slenger jeg meg på igjen også. :D

 

Så hyggelig at det blir Thailandtur på deg, Mamsen! Da kom treningsiveren også - her er det bare velstand. Du har forresten rett i at jeg koste meg glugg på skituren! Det eneste aberet var at store deler av løypa gikk mellom høye trær, slik at sola lyste på tretoppene, men dessverre ikke på meg. Forøvrig var det en drømmetur.

 

Sans, takk for komplimentet, og jeg er faktisk litt stolt, men det er forskjeller på ski, føre, løyper og jeg vet ikke hva, så for det første undervurderer du sikkert deg selv, og for det andre håper jeg ikke vi konkurrerer. Jeg liker bare å konkurrere med meg selv - å konkurrere med andre er bare stressende!

 

Feliz, lykke til med eksamen! Og kanskje det er fornuftig å være uten vekt en stund, siden du blir så fokusert på tallene? Du har jo nådd målet ditt, og er da vel like velkommen her inne uten vektrapportering!

 

Else, så flott at du også er i gang med trening! Er helt enig i at det gjør hele forskjellen i mørketiden. Jeg skjønner forøvrig godt at du får i deg vann om dagen - har heller ingen problemer med å nå kvoten når jeg dropper brusen. Vurderer å sette inn et støt der snart jeg også nå. Iallfall sitter jeg her nå med vann til knekkebrødet og ikke cola zero... Og så tenker jeg aktivt på om jeg skal begynne å telle litt kalorier igjen. Det hadde vært moro å nå det opprinnelige målet om 62 kg.

 

Mandagsklem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Bra at du er med Tulla!:D

Og, det beste er å konkurrere med seg selv, og nå sine mål, da er det ofte lettere å holde dem etterpå også....

 

Nå blir det bakte grønnsaker og poteter i ovnen, og stekt kyllingkjøttdeig, nam nam... er sulten:p

 

klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå har jeg vært flink idag også!!

Vært ute og løpt med hunden nå, og skal på sykkelen idag også... Har lovet meg selv å sykle 15 min hver dag frem til ferien:p

Ikke så mye, men alt er bedre enn ingenting, og for meg er det en stor fremgang;)

Det regner og blåser her forresten, så det var deilig å komme inn igjen til peisen, hehe

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...