Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Kjempebra, Mamsen. Alt er bedre enn ingenting, og det er mye bedre å sette seg overkommelige målsetninger enn å ta for hardt i. Etterhvert blir kanskje 15 minutter lite og så sykler du videre helt automatisk, så er du plutselig oppe i en halv time.

 

Tulla, var det mandagsklem på en tirsdag? Men vi sier takk uansett. Nå går det forresten helt fint uten maxen, så det tar vel en uke før det verste er over. Man må nok bygge opp litt motivasjon først, ja. Jeg har tenkt på det i lange tider. Ble litt inspirert når jeg leste en annen tråd her inne med flere som hadde sluttet. Tenkte at hvis de kunne, så kunne jeg.

 

Jeg var på Hold Vekten kurset mitt i går. Hadde gått opp 0,5 kilo siden sist, men jeg vet at eneste grunnen til det er at jeg trente på mandag. Har jo faktisk holdt meg veldig stabil i 5 måneder nå, så jeg er veldig fornøyd. Jeg sliter med at jeg spiser veldig ofte, og føler jo nesten at jeg ikke gjør noe annet. Kurslederen foreslo kruskakli i youghurt og at dette skulle mette skikkelig, så jeg prøver. Spiser faktisk normalt 7 ganger til dagen, og det er jo litt slitsomt. Selv om jeg spiser mer til måltidene, så blir jeg fortsatt raskt sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Så bra Else! Det var jo egentlig fort gjort å venne deg av med maxen da, selv om det sikkert var tøft når det sto på de første dagene.

 

En halv kilo er stabilt, og du viser at det faktisk går an! Jeg spiser også veldig ofte, 6 ganger, og er kjeeempesulten HVER gang! Litt kjedelig, men greit nok...

Har prøvd å kutte ned litt på noe frukt, men det er ikke lett. Men har spist noen gulrøtter på kveldene nå, og det er jo helt greit også

 

Ikveld kommer det ei venninne, og jeg skal lage salat med egg og kyllingfilet:)

Har akkurat spist middag, fiskegrateng, og har kjøpt masse frukt og druer, så kommer nok godt over kaloriene idag, men det får heller være, så lenge det er sunt;)

Blir bare verst for vekta imorra...... men det får jeg ta da....

 

ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

10/1: 58,1 kg

17/1: 58,6 kg

24/1: 57,7 kg

31/1: 58,1 kg

7/2: 58,9 kg:(

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Blir litt oppgitt nå! Spiser riktig, og ligger på 1700 kalorier maks, ikke spist noe utenom, og heller ikke vin denne uka(helga)

Krangla med mannen igår kveld, så dette var jo bare strålende..... alt er grått idag, tilogmed været....

 

Håper det går bedre for dere andre idag, lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mamsen! Det var kjedelig! Men kanskje du skal veie deg i morgen tidlig også, i og med at du det ble litt mer mat enn vanlig i går? Får du trent nok? Har du brukt målebåndet i det siste, er det noen forskjell der?

 

Jeg har pådratt meg nok en skade, med den følge at jeg er lenket til kontorstol/sofa (alt ettersom tid på døgnet;)). Har redusert kalorinntaket, men da jeg snikveide meg i morges (har veiedag i morgen) så hadde jeg gått opp. Blæhblæhblæh. Jeg blir driiitsur av å ikke få rørt meg. Jeg blir driiiltsur. Også får jeg så mye tid til overs, og da blir jeg bare sittende å tenke på mat hele tida.

 

Mamsen, dette skulle jo være ett oppmuntringsinnlegg til deg, men jammen blir jeg sittende og trøkke oss enda mere ned..hehe.

 

Krangling er aldri noe artig, men det ordner seg vel når ting har roet seg litt?

 

Jeg skal iallfall investere i litt treningsutstyr til hjemmet, så får jeg trent litt styrke selv om jeg er skada!

 

Er det noen av dere der ute som har en drøss med positiv energi til overs? Gi litt til meg og mamsen da;)

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Arti, tusen takk uansett, og såå trist at du har skada deg igjen da!! Hva har skjedd? Kjøp litt utstyr, og tren det du kan hjemme:)

Jeg kan prøve å veie imorra, men det hjelper vel lite...

Måler sjelden, men kan prøve det imorra også for å se..

Når det gjelder trening, trener jeg ikke nok, og har ikke gjort det på flere år. Men, har jo trent litt denne uka da, så kanskje det er der økninga ligger? Men det kan vel ikke gi så store utslag?

Kanskje jeg burde legge meg på 1400 kalorier om dagen istedet?

Blir frustrert jeg:(

 

Når det gjelder krangelen går det nok over... blir bare så lei, det har liksom vært så mye, og nå var vi inne i en bra periode, skal på ferie osv... Men, mister helt lysta på å gidde mer snart... Problemet kommer ihvertfall når han drikker, og det gjør han endel... Men, han sier jo selvsagt at problemet er meg, og at det ikke har med drikkinga å gjøre... Jeg ser det ikke sånn, men kanskje jeg ikke vil se det... Men, de jeg har snakka med og som kjenner oss, mener at han har det meste av skylda for de tinga vi sliter med, og at jeg er veldig tålmodig som finner meg i det jeg gjør...

 

Huff... kunne skrevet noen sider om dette, men kjedelig for dere, så jeg får heller spise litt, så kommer jeg innom senere idag.

 

God bedring Arti, og spis endel salat, det både metter og er godt:)

Eller lag deg den tomatsuppa jeg kom med her tidligere, den kan du spise så mye du vil av hele tida;)

 

Klemser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Så mange flott innlegg. Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynner...

 

Jeg må jo starte med så si at du har vært superflink som har vært stabil så lenge, Else. Det er til inspirasjon for oss andre så forsett!

 

Mamsen, jeg ble så glad når jeg så at dere endelig hadde bestemt dere for å dra på ferie. Vel fortjent. Hvor i Thailand skal dere? Jeg håper inderlig at dere får en flott tur. For samtidig som jeg ble glad på dine vegne, så ble jeg også litt lei meg og bekymret. Det hørtes ikke noe særlig ut. I et forhold er det selvfølgelig alltid flere sider av en sak og ingen er feilfrie, men så snart det er rusmidler med i bildet, så skaper det problerm - mest sannsynlig for begge parter selv om brukeren ikke alltid vil innrømme det. Jeg håper ting order seg best mulig for dere og at dere får ladet batteriene skikkelig i ferien.

 

For øvrig synes jeg slett ikke 1400 kcal høres ut som noen god idé. Du skal jo jobbe for å få opp forbrenningen din. Som meg skal du snart på ferie, og før det er det nok ikke noe lurt å skru ned forbrenningen ytterligere. Veldig bra at du har fått trent og trimma mer enn tidligere, fortsett sånn, så går det nok rette veien skal du se. Registrere du forresten fortsatt mat?

 

Arti, så kjedelig at du er skadet. Æsj, ikke noe gøy! Får du ikke svømt heller? Det pleier jo å være "snill" trening. Jeg mener å huske du var flink til det tidligere.

 

Hyggelig at du var innom Feliz, lykke til med eksamen. Og veldig koselig at du har hengt deg på Tulla. Jeg satte veldig pris på innlegget ditt i forrige uke i alle fall :(

 

Ellers må jeg jo si at du har blitt et råskinn til å samle trimpoeng Sans1. Det blir spennende å høre resultatet ditt i kveld. Hvordan er formen forresten, du var jo litt småsyk. Trente du det bare bort kanskje?

 

Og hva med deg Slankeklar, sitter du på en rosa sky og har tankene alle andre steder enn her hos oss? Du altså :D

 

Og så var det over til meg selv. Jeg har jo vært litt frustrert i det siste, men nå har det skjedd noe i alle fall. Den siste uka har jeg ikke registrert mat, men spist sunt (omtrent der jeg tror 1600 kcal ligger) og trent som planlagt. I tillegg har jeg endelig fått mensen over to uker på etterskudd... så det var ikke helt uten grunn jeg vurderte å kjøpe graviditetstest da vekta bare gikk gærne veien. Kroppen min har uten tvil vært litt rar - men nå er jeg kanskje tilbake i riktig rute?

Skjønt nå kommer det snart en ferie .... hehe - men intet og ingen kan ta fra meg den gleden :)

 

Jeg er ikke helt der jeg var før det begynte å stå stille og gå oppover, men det er i alle fall en god del ned siden forrige torsdag!

 

03.01: 71,1

09.01: 68,9 (69,9?)

17.01: 69,4

24.01: 69,4

31.01: 70,4 eller noe ille i den duren....

07.02: 69,6

 

Jeg kommer ikke til å legge inn noen superspurt før ferien for å gå ned mest mulig. Jeg får bare trene så mye så mulig og spise nok og riktig. Jeg er i grunnen mest interessert i å ha så høy forbrenning så mulig.

 

Som det tidligere har blitt kommentert her, så er mine 69 kg fordelt på 174 cm slett ikke i nærheten av å være overvekt og bmi'n min er så vidt under 23.

 

Problemet er at jeg har mye av det usunne fettet rundt magen. Det er en tråd om det her på forumet, som er ganske tankevekkende. Jeg så at bla du Else hadde bidratt. Bla bør man ikke ha et midjemål over 80 cm og over 88 regnes som fedme. livvidde delt på hoftevidde bør ikke oveskride 0,8. Her kommer jeg fryktelig dårlig ut!

 

Jeg er smalest rett under brystet: 78cm

Det smaleste stedet på midjen, 5 cm over navlen er på 83 cm

Rundt navlen er jeg 99 cm

Rundt hofta er jeg 102

 

Ikke akkurat no' timeglassfigur nei. Jeg har for stort midjemål og fettfordelingen er skrekkelig dårlig... 0,81 hvis jeg tar det smaleste stedet. 0,97(!) hvis jeg bruker målet rundt navlen. Usikker på hva som blir mest riktig. Noe midt i mellom kanskje?

 

Er det noen som har noen synspunkter på dette. Hva med midjemålet som ikke skal være over 80 cm. Avhenger det virkelig ikke av hverken høyde eller kroppsbygning?

 

Nok tanker fra meg.

Håper dere har det bra alle sammen.

Massevis av hilsner fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, takk for langt og godt innlegg. Det var jo godt at vekta di er på vei ned igjen. Jeg skjønner godt at du vil ha av det usunne fettet rundt magen. Det er jo veldig mye fokus på proteiner for tiden, har du vurdert å kutte litt mer enn GR-anbefaling på karbohydrater og spise mer proteiner og sunne fettsyrer? Jeg har jo fått inntrykk av at du egentlig er utrolig flink til å holde deg i skinnet, så det er jo litt rart at du ikke går mer ned.

 

Når det gjelder råd til Mamsen, så er jeg helt enig. Mamsen, du må ikke gå ned til 1400 kcal, men kanskje du har økt litt for raskt? Legg deg på 1600 og hold deg der til vekta går nedover igjen.

 

Parforhold er slettes ikke alltid enkelt. Her hjemme går det i kraftige bølgedaler, og det er ingen gode topper, men dype bunner. Min man har ikke familie i området, så jeg kan liksom ikke bare kaste han ut, men han drøyer litt vel lenge med å komme seg ut. Vi hadde 4 års bryllupsdag i går, men det var det ingen av oss som nevnte. Jeg tror nok en ferie vil gjøre dere godt Mamsen. Da får dere jo slappet av og kanskje etterhvert få noen gode samtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det torsdag igjen gitt, ukene flyr jo bare avgårde..

Grattis Mimi, endelig går det rette veien.. Det måtte jo løsne før eller siden..

 

Her gikk det også strålende bra i dag og godt var det! Ned 1 kg blank :D Var veldig nervøs på forhånd, men målte jo cm i går og så jo at det hadde gått ned ganske mye fra i forrige uke. Har nå på 5 uker gått ned 4,5 cm rundt livet og totalt 13,5 cm. Fornøyd med det.. Forrige ukes opptur ødela jo seff litt, men nedgangen i dag er det vel ikke lov til å være sur for det :)

 

I dag snakket vi om viktigheten av de sunne fettsyrene og jeg lærte at disse er så viktige for å få bukt med fettet i kroppen. Vi gikk gjennom hva vi tar av typ tran og vitaminer og kursleder guida hver og en av oss til et mer riktig inntak. Jeg har til nå tatt 2 trankapsler og 2 vitaminbjørner (dagens godis) Nå skal jeg fremover ta 6(!) trankapsler, 2 vitaminbjørner og 4 c-vitamin tabletter.. Grunnen til at jeg fikk beskjed om å ta c-vitamin er at jeg røyker. og hun fortalte at 2 gram c vitamin om dagen bare "nullstilles" i kroppen pga røykingen om jeg må derfor ta ekstra mye.. Kurslederen min er ernæringsfysiolog og kan utrolig mye om disse tingene, så jeg stoler 100% på henne. Neste uke skal vi faktisk måle kroppens innhold av vitaminer og mineraler for å få et enda nøyaktigere bilde av hva hver og en av oss trenger. Vi må betale 150 kr for det, men det er det verdt. Tar man dette på et vanlig lab. koster det flere tusen kroner. Gleder meg til det!

 

Så til dagens tall :(

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg =

24/1: 81,6 kg =

30/1: 82,3 kg =

7/2 : 81,3 kg = - 1,8 totalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Sans1 - både med nedgang og med kursleder. Det høres ut som om du har gjort et scoop.

 

Og mens jeg leser om alt du har lært, kommer pedagogen opp i meg. Dette er jo to fluer i en smekk: Du får repetert og kommer garantert til å huske bedre det du har lært og i tillegg får vi glede av dine nyvunnende kunnskaper.

 

Jeg unner deg virkelig en kursleder du stoler 100% på og jeg skjønner godt at du vil investere kr 150 ekstra... det er en dråpe i havet, knapt en kinobillet og en cafe latte. Blir spennende å høre mer!

 

Jeg tar 3 trankapsler og 1 vitaminpille - uten at jeg har tenkt nøye over mengeden i grunnen.

 

Nå kom samboeren hjem - så da får jeg være litt sosial :D

Fortsatt god kveld og god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, GRATTIS med nedgang!! Det er jo bare kjempebra!!

Hvor mye er det i en trankapsel da? jeg tar flytende tran, og en te-skje... er det for lite tro? På mine c-vitaminer står det 75 mg, og at jeg skal ta 1, og at røykere kan ta 2, er det også for lite?

Du er heldig med kursledern:) Vi har snakka mest om mat og slikt idag, og vi fikk smake på pizzasnurrene, de var gode:D

 

Mimi, GRATTIS til deg også!!! Endelig!!

Vi tar fly direkte til Krabi, og vil til øyene rundt, bl.a phi phi øyene med flere, og vi vil til Phuket og Kho Samui.... flere planer har vi ikke enda, men tar ting som de kommer. Blir noen dager på hvert sted...

Når det gjelder alkohol så er det frustrerende... men håper at vi får lada batteriene og at det blir en kjempeferie! Jeg trenger ihvertfall det!

Hvor eksakt skal dere da? er alt bestemt?

Min kursleder mente at jeg kanskje hadde spist for lite nå siden jeg hadde trent litt mer? Skal ikke gå ned til 1400, det skjønner jeg egentlig, men kanskje jeg skal gjøre som du sier Else, og legge meg på 1600? Jeg registrerer alt, stort sett, og skal følge med og være flink, og ligge nøyaktig på det. Kan noen dager ligge på 1400 også jeg...

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå har jeg veid meg igjen, og vekta stoppa på 58,2 kg. Da er det plutselig noe helt annet, og 700 ned fra igår.... Tror vekta igår må ha skyldtes et eller annet, men uansett, så gæli var det alikevel ikke:)

 

Jaja, idag blir det kort dag på jobb, skal bare ha 2 elever opp i prøvemuntlig, og da fra morgenen av....

Får forresten besøk av broren til minstemann idag, han også i fosterhjem, og jeg håper de får en kjempekoslig helg seg imellom, som er bare positiv:)

 

Ha en fin dag alle sammen, og ha en riktig GOD HELG!!

 

Helgeklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da Mamsen - da var det ikke så dårlig stilt likevel! Jeg kan ikke nok om tran til å svare deg på hvor mye du bør av det flytende slaget. Hva står det på flaska? Hvis du takler smaken er det sikkert ikke noe i veien for å ta mer. Jeg tar kapsler både pga smaken og fordi den trantypen er renset.

 

Ang. turen vår så skal vi litt rundt omkring. Starter med en dag i Russland, ved ankomt Bangkok skal vi bo hos kjentfolk, så blir det helgtur til Kambodja før vi ender på en liten ukjent drømmeøy (håper jeg i alle fall) i sør-vest. Så ukjent at jeg ikke husker navnet i farta. Den er muslimsk i motsetning til reseten av Thailand. Det ligger et par hoteller der, men ellers er det veldig lite utbygd, så det ikke det store nattelivet, men det gjør heller ingen verdens ting. Deilig å fortelle om dette - da gleder jeg meg enda mer. I morgen er det en uke til avreise.

 

Else, jeg rakk aldri å kommentere svaret ditt i går. Du pleier jo å være flink til å mane "tilfredshet" og "nok er nok" når man har en fornuftig BMI, så det var godt at du likevel så mitt behov for å kvitte meg med noen kilo - eller med magefettet. For i prinsippet kan jeg godt beholde vekta mi, men da kiloene omfordeles, og det er ikke så lett.

 

Er det med fettfordeling arvelig, eller avhenger det av hva vi spiser? Jeg legger alltid på på magen, mens jeg som tidligere nevnt har tynne armer og bein. Jeg får aldri hverken enorme lår eller legger. Pr dags dato er jeg 54 cm rundt låra, 35 cm rundt legga og 20 cm rundt anklene (det var den store måledagen for meg i går - hehe).

 

Når jeg komme tilbake fra ferie bør jeg nok prøve å redusere på karbohydratene og øke på proteinene som du sier Else. Det har jeg lykkes med tidligere. Det eneste jeg har i mot det, er at jeg ikke tror det er en realistisk "diett" for meg på sikt. Det er både dyrere og mindre miljøvennlig å spise mer kjøtt, for jeg er dessverre ikke så glad i bønner og liser (les: spiser det aldri, bortsett fra grønne bønner). Jeg spiser lite pasta, nettopp for å spare på karbohydratene, og jeg tar aldri men enn én potet. I perioder kan jeg godt være flink og koke egg og ta dem med over alt, men jeg må innrømme at det noen ganger frister mer med en porsjon kornblanding/musli til mellommåltid. MEn ja, jeg skal gjøre et forsøk når jeg kommer tilbake.

 

Men nå er det tid får å jobbe. Ha en flott dag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi, har du forsøkt kikerter? Suppe på kikerter er utrolig godt synes jeg. Krever bittelitt planlegging, da kikertene må bløtlegges, men kjøper du en pakke i invandrerbutikken, så blir det veldig billig mat.

 

Oppskrift (sånn ca) til 4 porsjoner.

300 gram kikerter bløtlegges i 2 dager i kjøleskapet (skift vannet en gang).

Kokes opp i buljong eller kyllingkraft tilsatt hvitløk, chili og indisk krydder og kokes en stund (kanskje en time) til de begynner å bli myke.

Tilsett hermetiske tomater, hakket løk, paprika, gulrøtter, litt potet og annet godis.

Kok til alt er ferdig. Kikertene kan heller være litt overkokte enn for lite kokt.

Tilsett kyllingfilet (600 gram) og la det trekke til denne er ferdig.

 

Kalorier pr. porsjon i overkant av 400 og utrolig godt. Denne er også fin til fryseboksen. Andre krydder kan selvsagt bruker. Selv har jeg chili i det meste jeg lager for tiden. Det skal jo også våre med på å holde forbrenningen oppe. Det er ikke hovedårsaken til at jeg spiser det, har man først begynt med chili, smaker mat bedre med chili. Har man ikke indisk krydder, så er karri også veldig godt, bare ikke for mye.

 

Når det gjelder nok er nok, så har jeg jo selv vært i båsen der jeg aldri har vært fornøyd med meg selv. Hvis jeg bare veide et par kilo mindre, så skulle jeg kjempelykkelig liksom. Dette stemmer ikke. Vekta i seg selv må ikke være noe mål, og om man så skulle veie 1 kilo mer en målet, so what. Det er jo dumt å slanke seg i åresvis (og gjerne heller legge på seg litt ekstra som man må få av først igjen opptil flere ganger), enn å innse at et kilo fra eller til ikke forandrer kroppen dramatisk og at man ikke minst ser flott ut som man gjør. Jeg var jo ikke helt fornøyd da jeg begynte med Hold Vekten kurset, og jobbet mye med meg selv for å fortelle meg at det ikke betydde noe. Da var det jo litt morsomt at vekta raste ned når jeg begynte å spise mer.

 

Når det derimot som du sier, er magefettet som er problemet, så er det jo noe helt annet, og da er det jo viktig å ta tak i det så tidlig som mulig.

 

Det er vel ikke meningen at man hele tiden skal gå på en diett med mye poteiner og lite karbohydrater. Når man er nede i vekta man ønsker, så skal man jo erstatte noe av proteinene med karbohydrater. Karbohydrater er også mer mettende enn proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jo ikke jeg heller så mye om tran og mengder og sånne ting.. men det var en av de andre deltagerne som tok 1 ss tran om dagen - hun fikk beskjed at hun kunne trygt øke til 2..

 

Poenget hennes var at vi er altfor redde for disse sunne fettsyrene.. Vi hører bare fett og skygger banen med engang.. mens det egentlig bare er godt for kroppen vår og hjelper den å kvitte seg med det farlige fettet..

jeg vet ikke helt om det var super inntaket mitt av tran og vitaminer i går kveld som gjorde dette, men plutselig satte det fart på magen min gitt.. hehe. Så jeg får følge med litt utover uken hvordan dette utarter seg :)

 

700 gram ned, mamsen er jo kjempebra da!! grattis med det!

 

Mimi, dette med magefett er nok sikkert som du sier en arvelig greie, men jeg har også hørt at når man runder 30 (husker ikke hvor gammel du er?!) forandrer ting seg litt og man legger på seg mer rundt magen enn andre steder.. og det er jeg et levende bevis for.. Før - ved vektøkning - var det jevnt over hele kroppen.. Nå de siste årene har stort sett alt lagt seg rundt magen.. seff litt over rumpe og lår også men 80 % på magen.. For meg har jo det resultert i at folk sier de ikke kan se jeg har gått opp i vekt, mens magemålet mitt har økt fra ca 85-90 til 109!! og på mine 164 cm er det MYE.

 

ååh, nå er det endelig helg dere... jeg skal ut til Asker i morgen og for dere som har kjent meg en stund så vet dere at det er der jeg sliter med å styre meg!! I morgen starter det i tillegg med middag.. men det skal vel gå bra.. Det er alkoholen etter min lovlige flaske jeg er redd for.. har heldigvis tilbud om å sitte på hjem til Oslo igjen og det gjør kanskje at jeg ikke blir altfor sen og mister alle hemninger.. På den annen side har jeg litt lyst til å bare ta heeeeeeelt av også!! hehe, man er da singel :D

 

God helg alle sammen

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, jeg har ikke lest alt hva som har blitt skrevet, men gjør det etterpå. Ble nemlig litt opptatt av å måle, som Mimi har gjort:)

Mine mål er Midje 69cm, hofte 83 cm, lår 55 cm, ankel 22 cm, legg 35 cm, bryst 83cm, under bryst 73cm, rumpe 95cm, overarm 26 cm, v navnlen 75cm...

Kommer dårlig ut jeg også når man deler midje med hofte, men er jo ikke overvektig for det? Man er vel bare bygget litt forskjellig;)

Skjønner at du gjerne vil fordele litt mere greit rundt, og tror kanskje du kunne prøvd spelt istedet for hvete? eller bare kutte hvete og spise spelt og rug-knekkebrød? Men, man må kunne ville gjøre det bestandig, og det er jo det man må tenke på om man kan klare, og ville...

 

Skal bare bake ut noen pizzasnurrer så kommer jeg tilbake, og skal lese ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

BMI'en min er forresten under 21, 20,8.

 

Turen din høres spennende ut Mimi, det skal bli moro å snakke sammen etter ferien:) Reiser også neste lørdag, fra oslo...

 

på tran-flaska står det 5ml, og det er det jeg tar, og har ingen problemer med smaken....

 

Sans, håper du koser deg i asker, og skjønner godt det at du gjerne vil være til festen er slutt, hehe... men du får prøve å se hva du gjør, ha det litt i bakhodet, og enten drar du hjem fordi du har lyst og tenker at det er greit, eller så nyter du festen helt ut, og styrer unna kebab på hjemveien;)

Og, så bra at magen har fått fart på seg, det kan jo være at det hjelper å ta mer vitaminer og tran...

De pizzasnurrene er 160 kalorier pr 100 gram, og ikke så altfor galt det da, hvis man klarer å styre seg... baker med grovt speltmel, og vita-ost... og skinke selvfølgelig, hehe:p

 

Blir middagen idag det

 

klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da sitter jeg her og skribler mens Bonanza surrer i bakgrunnen. Har spist deilig, lang (og sunn) frokost med min kjære - og nå har han dratt på jobb, stakkar. Jeg derimot skal slappe af en stund til ;)

 

Det har vært en aldeles herlig helg, har både hatt besøk, vært og møtt en haug med gamle venner jeg ikke hadde sett på lenge, samt vært på middag hos ei venninne jeg heller ikke hadde sett på år og dag. Og alt sammen skjedde ganske spontant, så det har bare vært helt herlig.

 

Det har også resultert i litt mer alkohol og mat enn planlagt, men ikke no' voldsomme greier. Skal på spinning kl 13, så da regner jeg med å dra helga pent i land.

 

Else, det blir ikke den uka her, men etter ferien skal jeg prøve meg på suppa di. Det er verdt et forsøk! I ferien blir det nok umulig å kutte noe særlig på karbohydratene. Jeg ser for meg at det blir en del ris, ja.

 

Sans1, det er mulig det stemmer, det du sier om at man legger på seg mer og mer på magen med alderen. Men for meg har det alltid vært sånn. Jeg har aldri hatt flat mage! Da jeg var lita sa faren min alltid til meg at "det er bare hvalpefett, det kommer du til å vokse av deg" og nå, hvis jeg klager over magen min, så sier han " den har du alltid hatt" .... sukk - hehe :D

 

Ellers må jeg si det er morsomt å lese hvor forskjellige mål vi har. Vi ser nok ganske forskjellige ut :) Og jeg må innrømme at jeg misunner deg midjen din Mamsen. Moren min pleier å si at jeg bare er pupper og ben (jeg har som tidligere nevnt stort bryst i tillegg til veldig kort overkropp) og faren min sier alltid at når jeg dør, så har storken igjen de lengste og tynneste beina. Hvilket minner meg om at jeg var og kjøpte meg en turbukse i går, og jeg måtte igjen ha en herremodell for at den skulle være i nærheten av å være lang nok.

 

Men nok om foreldrene mine - hehe ...

 

Håper dere har hatt en fin helg så langt. Jeg skal nå prøve å mobilisere meg fra sofamodus til treningsmodus.

 

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, så herlig at du har hatt en så flott helg!!! Koslig å treffe gamle venner, spise god mat og skravle Og, kjempeflink er du også, som drar og trener!

det burde jammen jeg også gjort, for denne helga har vært ille:(

Spist masse godteri igår, og kaker idag... skjønner? Føler liksom at jeg gir opp idag.... og tror at det kommer av at jeg nå er igang igjen... marsipankake er som tidligere nevnt det verste jeg kan ha i hus, for det er rett og slett det beste jeg vet... Har litt igjen, og skal prøve å få ungene til å spise den opp.... hvis ikke vet jeg at den går imorra... til meg:(

 

Vi har hatt en kjempekoslig helg, bare kos og stille og rolig med ungene. Idag dro jeg på skøytebanen med ungene, da min mann dro på jobb. Tok med pølser som jeg grillet til dem, jeg tok 2 bixit pakker og 2 epler... bedre enn pølsene ihvertfall:p

 

Nå sitter jeg bare og ser på Thailand, hoteller og diverse, og har booket de første 2 netter i Krabi, rett på stranda:D

Gleder meg!!!

 

Ha en fin søndags kveld alle sammen

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Her var det mye interessant lesestoff.

 

Mamsen, jeg slenger meg på håpet om en avslappende og hyggelig ferie. Det kan dere åpenbart trenge. Så fint at dere har hatt en koselig helg! Blås i kakene du. Tror det er veldig viktig at du spiser nok mat. I hvert fall ikke mindre enn 1600 kcal per dag. Synes det høres ut som om du er litt i faresonen for å knipe unødig på kaloriene, og det blir slitsomt i lengen.

 

Forøvrig kommer du slett ikke dårlig ut på mål, for du skal dele midje på bredeste mål over baken, og da kommer du godt under 0,8. Så ta den helt med ro du! Forresten har vi samme midjemål, og jeg er iallfall ganske fornøyd med mitt ;)

Ellers er jeg nok stort sett bredere enn deg, men så er jeg jo tyngre også.

 

Mimi, jeg skjønner frustrasjonen rundt magefettet, og ja - fettfordeling er nok mest arvelig. Men det høres veldig fornuftig ut å fokusere mer på trening og sunt kosthold enn på å knipe kalorier - det forebygger også helseproblemene det advares mot! Når det gjelder midje/hofteratioen må du også huske at du skal sammenlikne med det bredeste målet rundt baken. Ellers blir det ikke mange som IKKE er helseskadelig magefeite...!

 

Sans1, så spennende med kursleder som er ernæringsfysiolog og kan måle vitamin- og mineralstatus. Jeg ble også litt misunnelig på den biten, for jeg lurer ofte på hva jeg egentlig bør ta eller ikke bør ta.

 

Else, det var kloke ord om vekt og fornøydhet. Jeg er der nå at jeg lurer på om jeg skal ta av 4-5 kilo til for å nå mitt opprinnelige mål. Gjør jeg det, vil jeg få en BMI på 21 - nå ligger jeg omtrent på 22,5. Men jeg har jo funnet en ganske bra balanse om dagen, hvor jeg trener forholdsvis aktivt og nok spiser minst 2000 kcal per dag, selv om jeg nå ikke registrerer.

 

Apropos trening, går det virkelig fremover med formen. Mannen min og jeg tok en løpetur i helgen, og selv om jeg ikke har løpt siden oktober (driver bare med spinning/styrke, skiturer når vi kan og ellers litt step), kunne jeg faktisk løpe bedre enn jeg hadde ant. Vi løp 9 km uten å stoppe, og på under 50 minutter. Jeg var rimelig stolt! :) (Men i dag er jeg rimelig støl...)

 

Jaja, alle flotte damer, da tar jeg kvelden. Får vel ta en vekt/mål-sjekk i morgen, selv om jeg antakelig fortsatt kommer til å være støl etter løpingen - da kan jeg jo også skylde på vann i musklene dersom vekta er slem mot meg! :D

 

Stor klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sååå koslig at du er innom Tulla!! Og takk for fine ord! Så bra å høre at du virkelig har kommet dit du bør være, og kanskje det er best å være fornøyd nå, du kan jo spise masse, og alikevel holde deg der! Supert:)

Må si du imponerer med trening også, og den løpeturen kan du jammen være stolt av! Det betyr at du er i veldig bra form, og det er jo det viktigste.

Det at dere er 2 som kan gjøre det isammen er jo også veldig bra, for da blir det lettere å gjennomføre.

Ja, nå må jeg også finne puta, sitter bare og rører jeg nå, avinstallerer programmer, limer og kopierer Thailand-stoff... og skal prøve å få skrevet ut mest mulig. Kjekt å ha med seg, så kan man lese litt etterhvert:)

 

Sove godt alle sammen!

 

nattakos fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...