Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Ja, da var mandagen på jobb over, og den har vært flott! Vært på isstadion med klasse, og gått på skøyter stort sett hele tida. Var der igår med ungene også, så nå har jeg fått samla meg masse trimpoeng:D Skal være flink senere idag også, og ta med meg minsten og hunden og gå oss en tur

 

Håper dere andre også har hatt en fin dag!

her venter kylling til middag, og nå er jeg sulten, så jeg får sette poteter i ovnen til steking (til meg), og koke ris til ungene.... mannen er på jobb, og kommer ikke hjem før veldig sent.

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mamsen 69

Da er kyllingen spist og turen er gått, og nå har jeg fått 4,1 trimpoeng idag! Det er ikke verst til å være meg, og må vel være min rekord, hihi:) Men, skal prøve å få noen til idag, med å trene litt hjemme ikveld, hvis jeg ikke mister orket...

 

Turen ble en unnskyldningstur, for jeg fikk tlf fra skolen om at minsten hadde putta buksa til en av de andre i klassen i do mens de hadde gym. Er så lei av alt han finner på, og blir ikke overraska over noe lengre, men tenkte at nå skal han få stå til ansvar selv, og måtte be om unnskyldning både til gutten og moren. Vet ikke om det hjelper stort, men jeg må ihvertfall prøve, og da ser han også at det er flaut, og at han må ordne opp selv.

 

Jaja, fikk gått av meg litt frustrasjon også da:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,1 trimpoeng er kjempebra på en dag. Hvis jeg får så mange i løpet av en uke, så er jeg ganske fornøyd. Fikk selv trent 2 ganger sist uke, så det er jo en start. Målet for denne uka er 3 ganger.

 

Det virker som om du har noen utfordringer i hverdagen, Mamsen. Det kan søren meg ikke være lett å vite hva en faktisk skal gjøre i gitte situasjoner for at en skal oppnå noe. Helt sikkert veldig smart at han måtte treffe både gutten og moren hans og si unnskyld. Bøygen for å gjøre noen sprell vil jo være mindre når det kommer sånne konsekvenser. Kjeft blir en vel ganske immun mot når en er vant til det. Stå på du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyttirakkern mamsen, du har vært flink i dag. Skjønner at du har satt inn litt ekstra innsats mot ferien ;)

 

Jeg har akkurat vært på spinning time.. det har jeg ikke gjort på kanskje 10 år!! Så nå er jeg ganske så sliten..

Gruer meg til i morgen, regner med å kjenne det i kroppen!

 

Helgen har vært bra.. det ble litt mye alkohol på lørdag (1 flaske vin og 2 vodkashots) Men det var det jeg hadde bestemt meg for på forhånd, så sånn sett klarte jeg meg bra.

 

I dag har jeg bestillt sommerferie. Skal 2 uker til Alanya sammen 4 venninner med avreise 1 juni. Så da har jeg enda et mål å jobbe mot!! Dette skal bli den beste sommeren ever!

 

Nå er det kveldsmat! Ha en fortsatt fin kveld alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det er ikke verst! Du er kjempeflink du også! Håper ikke du er altfor støl idag:)

Og, så herlig med ferie til Alanya da,bare dere venninner. Det blir sikkert en helt topp ferie!!

 

Else, du er også flink, og jevnere enn meg til å trene. Men jeg vet at jeg må skjerpe meg, så jeg håper at jeg kan få til å gå masse i Thailand, i sanda, det er god trening... får prøve å få det til på morran mens mannen sover, hehe;)

 

Det ble ikke så mye mere trening igår, men sofaen og tv istedet... men det ble 4,3 poeng til slutt, så jeg er fornøyd:)

 

ha en super dag alle sammen

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, håper rumpa er bedre:)

 

Idag skal vi i bursdag til niesa mi, og håper det blir servert noe som ikke er altfor fristende eller usunt, hehe... men kanskje jeg skal ta med meg noen druer også, for det har jeg nok av her! Har jo en mann som kjører for Bama, og da hender det titt og ofte at det kommer noe hjem her:p Og, det passer utmerker for meg!

 

Det er litt stille her om dagen, har dere tatt en tidlig vinterferie? Det blir jo stille fra min kant også 2 uker, men håper det er liv i tråden når jeg kommer hjem igjen:)

 

ha en fin dag, og nyt sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol?? Heldiggris ;) Her er det så tjukk tåke at man nesten ikke ser nabobygningen..

 

nei, rumpa er ikke noe bedre.. og i dag er resten av kroppen "tung" også.. hehe. men idag blir det danceaerobic igjen.. håper at beina henger mer med enn de gjorde i forrige uke.. Men så er det slutt på hard kondistrening for denne uken og godt er det!!

 

Snart helg igjen, det skal bli deilig :D har ingen planer for engangs skyld og det tror jeg blir bra! har en leilighet som ikke ser ut for tiden, så jeg får finne noe ekstra energi og shine opp den litt.

 

Og i morgen er det veiedag.. dirr dirr, skummelt.. I går klarte jeg å spise litt for mye... endte på 1750 kcal (dustete å ikke føre opp underveis) men det kan vel ikke gjøre så mye skade.. jeg er jo uansett godt innenfor "forbruksgrensa" mi..

og med treningen i kveld ender jeg på 9,6 trimpoeng denne uken.. er fornøyd med alt rundt 10 :) (mine uker går jo fra torsdag til torsdag)

 

Når reiser du mamsen?

 

Ha en strålende dag alle sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller stille før ferien :D

 

Ja, det går jo litt i bølgedal, men som deg Sans1 har jeg også lagt mere til at tråden vår etterhvert har vokst seg lengst og ikke minst er det den med flest visninger...

 

For min egen del har jeg jobbet som en gal i det siste. Jeg må jo gjøre meg fortjent til ferie :D Det innebærer blant annet en del planlegging for de som må gjøre jobben min mens jeg er borte - så det er mye å se til, men det er nok verdt det. Jeg gleder meg som en liten unge til å reise. Fikk nettopp mail om opplegget for Moskvabesøket, og det ser ut til at vi blir mottatt som kongelige. DET opplegget, bare for oss. Hvilken luksus! Og bare tanken på at vi deretter reiser direkte til sommer og sol gjør meg helt mo i knærne.

 

Så flinke dere har blitt til å sanke trimpoeng både Sans1 og Mamsen. Rompa di blir nok bedre ettehvert Sans1, etter et par ganger vender du deg til det. Fruktsjåfør høres ut som noe for deg ja, Mamsen :) Bare vent til du kommer til Thailand. Da kommer du til å gå amok blant spiseklare eksotiske frukter til en slikk og ingenting.

 

Jeg kommer nok innom før jeg drar, men det blir nok snart stille fra min side, og fra Mamsen sin - så da får dere andre holde liv i tråden så lenge.

 

Jeg må dessverre jobbe litt til. Vi tastes i morgen - da er det jo veiedag. Det holdt jeg på å glemme...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, så var det torsdag igjen, og

 

her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

10/1: 58,1 kg

17/1: 58,6 kg

24/1: 57,7 kg

31/1: 58,1 kg

7/2: 58,9 kg

14/2: 57,5 kg:D

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Da er jeg endelig i mål igjen:) Sist uke må ha vært feil, og det skjønte jeg vel da jeg veide meg fredag også, men er ihvertfall glad for denne vekta idag! Enda jeg spiste 1 kg druer igår, og middag sent pga bursdag. Spiste jo litt kake og twist der også....

Men, håper det holder, eller ikke blir altfor galt på ferie...

Gleder meg til frukta Mimi, det er jo midt i blinken for meg;)

Og, skal prøve å styre unna mye av risen, og heller spise mere av grønnsaker og kjøtt/fisk.... Men, har et håp om det går an å få poteter innimellom.

Jeg reiser lørdag, og kommer hjem mandag 3 mars

 

Sans, jeg tror ikke det gjør noe at du spiste mer igår, bare se på meg, hehe... det gikk ihvertfall bra denne gangen. Og, så deilig hvis du får shina litt opp hjemme i helga, det er utrolig godt når man først får tatt ett tak! Man blir i strålende humør, og alt er stor sett bare positivt da.

 

Mimi, så spennende det blir å dra til Moskva da, med den velkomsten!! Det er nok noe annet enn den taxien som skal hente oss, hehe...

Blir kjempespennede å høre fra deg etter ferien!

 

Får jobbe litt idag, så nå får jeg lage meg frokost! Blir et foredrag ikveld på jobb, så jeg håper det blir bra!

 

Snakkes senere, ha en fin dag alle sammen! Og, jeg håper du også får sol idag sans, det melder knallvær her idag også!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra, Mamsen. Gjør det vel lettere å reise på ferie med god samvittighet også. :-) Er det altså allerede nå på lørdag du reiser. Du kommer til å bli savnet.

 

jeg har hatt omgangssyke tirsdag og etterdønninger på onsdag. I dag er jeg ganske så frisk, og det er jo herlig. Vekta viste 57,1 kg, men det er jo ikke så veldig reelt. Har ikke helt matlyst 100 prosent igjen, egentlig litt herlig. Vanligvis føles det som om jeg er konstant sulten, og jeg spiser hele tiden, men i dag så spiser jeg bare fordi det er på tide å spise. Deilig å slippe sultfølelsen.

 

Når er det du reiser, Mimi? Det blir vel ganske tomt her en stund med både Mimi og Mamsen borte. Snufs, snufs.

 

Jeg har bestilt ferie til Bulgaria første uka i juni, bare meg og min sønn som reiser. Veldig billig, kun 4000 for 2 personer på et 4 stjerners familievennlig hotell med masse aktiviteter. Vi gleder oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

Jeg har slett ikke glemt dere, men det har vært en travel dag som vanlig. Jeg må jo få gjort unna en del før jeg drar. Har nettopp vært og klippet meg, så nå er jeg reiserklar. Jeg drar også på lørdag, så kanskje vi ses på Gardermoen Mamsen!?

 

Grattis med flott resultat for øvrig. Strålende. Jeg synes du skal ta en titt i speilet og fortelle deg selv hvor bra du ser ut også. For du så sannsynligvis like bra ut forrige uke, du så det bare ikke fordi tallet på vekta sto i veien :D Til syvende og sist er det jo det oss selv vi skal være fornøyd med, ikke med vekta :D

 

Jeg har spist bra hele uka, i betydningen sunt og nok. Måtte skippe en trening og falt også for noen sjokoladebiter for mye på jobben tirsdag kveld. Målet denne uka har vært å holde forbrenningen oppe, så jeg ikke går på en alt for stor smell i ferien.

 

Jeg går fortsatt ikke ned all verden, men jeg har i alle fall sluttet å gå opp og stå helt stille. Ned 200 gram.

 

03.01: 71,1

09.01: 68,9 (69,9?)

17.01: 69,4

24.01: 69,4

31.01: 70,4 eller noe ille i den duren....

07.02: 69,6

14.02: 69,4

 

Så deilig at du har fått ordna med billig ferie Else. Alltid deilig med noe å se frem til :) Håper du snart er helt frisk igjen. Du og Sans1 får ta ansvar for å holde liv i tråden mens vi andre later oss i sola.

 

Ha det godt folkes :)

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvordan gikk kurset og veiinga di i går? Håper det gikk strålende, og at det ikke er noe dårlig tegn at du ikke har vært innom å avlegge rapport.

 

Jeg krysser fingrer for deg og står klar med applaus :D

 

Husk likevel at vi tåler et nederlag - og står klar med oppmuntring om det trengs.

 

Heia Sans1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, å joda.. det er nok et dårlig tegn at jeg ikke har vært innom og rapportert.. På den annen side er det også fordi jeg hadde Valentine-"date" med venninna mi i går og vi var på kino og så verdens nydeligste film (Juno)

 

Men altså.. f"¤/ i hel"#¤¤%/)( Det var OPP 500 gram og jeg var så fortvilet og lei meg helt til jeg gikk på do på kinoen.. Oops, jeg klarer jo ikke holde rede på ukene og der var jaggu den månedlige kommet gitt.. og da er jo 500 gram INGENTING!! Samtidig sliter jeg litt med å gå på do for tiden - for noen uker siden var jeg veldig stabil på det - 1-2 ganger om dagen. Mens nå er det ca 2. hver dag og ikke noe futt over det i det hele tatt (hehe, unnskyld at jeg blir så direkte) Kursleder anbefalte meg å prøve klibrød - og det høres jo overhodet ikke noe spennende ut, men jeg får prøve.. Har det ikke ordnet seg til neste uke skal jeg få pille-tipset.. men hun vil at jeg skla prøve med mat først.

 

Men fader altså.. jeg blir så drittlei av å se dette 81 tallet.. Kurset nærmer seg slutten og jeg har ikke gått ned 2 kg engang.. Hva skjer da??!!!!

jaja, jeg får ikke henge meg opp i dag.. CM går stadig innover.. Så nå er det 5,5 cm inn rundt livet og 16,3 cm totalt.. Så jeg gjør jo tingene riktig.. JEG VIL BARE IKKE SE 81 MER!!

 

Grattis Mimi med ned.. det er jo deilig sånn rett før ferie uansett om det er mye eller lite..

 

Så til dagens tall

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg =

24/1: 81,6 kg =

30/1: 82,3 kg =

7/2 : 81,3 kg =

14/2: 81,8 kg = 1,3 totalt :D

 

Hvis jeg virker negativ i innlegget så er jeg egentlig ikke det altså.. har ikke mistet noe motivasjon eller noe som helst av dette.. for denne gangen SKAL jeg klare det om jeg så skal sitte på fanget til kurslederen min hele uken, hehe

Men JA, det ble et par trøste M i går på Kinoen.. Men det morsomme er at jeg var vannvittig sulten etter veiing og tenkte at jeg bare måtte ha noe noe mat.. gikk inn på 7-11 - så på utvalget og gikk ut igjen.. jeg får meg ikke til å kjøpe noe av den maten der.. og det er jo kjempepositivt.. Endte med å rive av en liten bit av brødet jeg hadde kjøpt bare for å fylle opp litt..

 

Mimi og Mamsen: Ha en strålende ferie begge to!! Det fortjener dere.. Gleder meg til å høre når dere kommer hjem igjen :D

Og jeg lover dere at jeg fortsatt er her.. forhåpentligvis litt lettere, hehe

 

God helg til alle

Klem Sans1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rart hvor opphengt vil blir i det som vekta viser. Selv om fornuften forteller oss alt mulig lure ting, så hører vi liksom ikke helt etter.

 

Sans 1. En god bæsje-dag betyr fort et kilo eller mer ned. :-) Det er iallefall min erfaring. Så bare få gang på det du. Det går vel an å spise kruskakli eller havrekli i yoghurt også, hvis klibrød ikke smaker godt.

 

Når man liksom er avvent med drittmaten, så frister det ikke lenger. Litt det samme med pepsi maxen. Jeg drikker det innimellom, men det smaker ikke så stort lenger.

 

Selv har jeg helt fri i helgen, og har ikke bestemt meg hva jeg skal finne på enda. Litt deilig. Har gitt min soon to be eksmann beskjed om at ham må ut i slutten av måneden. Vi bare piner hverandre sånn som situasjonen er akkurat nå, og det er på tide å få ræva i gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så en ting til.

 

jeg kjøpte en kombinert eggekoker og grønnsaks-steamer i dag. Helt perfekt til grønnsakene mine. Mens middagen min koser seg i mikroen, går det på en-to-tre å få gode grønnsaker. Trallala litt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å kjøpt klibrød i dag og det var ikke så ille.. Så vi får se hva som skjer :D

 

Å gå sånn oppå hverandre når en avgjørelse er tatt er som du sier bare selvpining.. Det vet jeg alt om.. Den første gangen det skjedde meg endte det med at vi ble sammen igjen etter 3 mnd som "bare" samboere.. Det var nok ingen god avgjørelse. Jeg trodde det var det jeg ville men vi utsatte egentlig bare det endelige bruddet. 2. gang bodde vi sammen i 2 mnd etter at det var slutt og det var nesten verre.. Han gikk videre og jeg hadde det vondt. Så det er godt å høre at du nå har sagt klart fra! You go girl. Håper du har masse flotte venner og familie rundt deg :D

 

den eggkokesteameren din ble jeg litt nysgjerrig på.. Jeg trenger nemlig eggkoker og hvis jeg kan få tak i en som kan brukes til noe annet også er jo det fantastisk. Hva heter den den og hvor har du kjøpt den?

 

Håper du får en fin helg med litt alene tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, så bra at du begynner å bli bedre! Ille når det står på....

Vi drar imorra, og jeg gleder meg:)

Vi var i Bulgaria i sommer, og det var helt kanon!!! Veeeldig bra, og har lyst å reise dit igjen til sommeren. Hvor skal dere da? Vi var i Sunny Beach, og så IKKE NOE TULL overhodet. Enda vi var ute til langt på natt flere netter... Tror det har litt med folka å gjøre selv, hvordan man oppfører seg. jeg er ihvertfall ikke skremt.

Og, endelig kanskje mannen flytter ut, så kan du få være i fred og ro, uten ham. Det må bli en lettelse! Og, grattis med kokeren, det hørtes spennende ut.

 

Mimi, så bra at vekta går nedover, og det beste er vel at du også har forbrenningen iorden! Hadde vært spennende å sett deg, hehe... og hvem vet?

Jeg er egentlig fornøyd med meg selv, men føler meg ikke akkurat som en 20 åring... men det er jeg jo langt ifra også:D

 

Sans, så ergelig med vekta, men det er hel sikkert pga mensen. jeg kan fort gå opp 1 kg da, så neste uke er det nok riktig vei:)

Og, hvis du kan komme deg på do i tillegg, ser du nok snart 79tallet, hehe:)

Uansett, så bra å høre at du alikevel er positiv, for dette skal du nemlig klare!!

 

Kommer fort innom imorra for å si hadet jeg

 

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha en fortryllende tur Mamsen. Det er deg vel undt. Forhåpentligvis har du fått forbrenningen litt opp også nå, så straffen ikke blir så hard etter uka. Ja god tur til deg også Mimi hvis du er innom før du reiser.

 

Vi skal til Albena og tar dermed flyet til Varna. Det er en svært rolig plass. Tror ikke det er et eneste skikkelig diskotek. Passer nok ganske så fint for en alenemor og en gutt på 3 år. :-) Bare så synd at det er så lenge til vi reiser.

 

Vannkokeren heter Princess. En skulle vel tro at de store kjedene ville ha den. Jeg kjøpte den på en liten elektrisk butikk. Den har en rist som legges over eggeramma, og der legges grønnsakene. Det tar 6 minutter å dampe brokkoli. Det er rom for ca 150 gram med grønnsaker, så dette er jo bare en porsjon. Ikke egnet for familier, altså. Jeg forsøkte den til frosne babygulerøtter idag, og det gikk i en fei. Kan også dampe fisk og kylling, men det er ikke plass til en god porsjon av begge deler på en gang.

 

Jeg vet at det kommer til å bli tøft når han endelig kommer seg ut, men det er mye bedre enn selvpining. Vi har også bodd fra hverandre for 1,5 år siden, og det er jo også derfor at jeg vet at det er definitivt slutt. En kan tilgi en gang, men det blir vanskeligere neste gang, og iallefall når han bare nekter for det. Han er ikke norsk, og jeg tror en del andre kulturer har et litt annet forhold til løgn enn det vi har. Jeg tror at han tror han kan slippe unna med det bare han nekter nok. Han hadde ikke innrømmet det om han hadde blitt tatt på fersken. Kanskje hvis det var med buksa nede, men garanter ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, jeg skjønner at du vil ha ham ut, for når man ikke kan stole på sin egen mann, får man det bedre alene. Og, jeg er helt sikker på at du klarer deg utmerket, og når man i tillegg da slipper å leve med en som man ikke har de rette følelsene for lengre, så tror jeg at man blir mye mere fornøyd! Ønsker deg all verdens lykke til, og vet at du klarer dette fint!

vannkokeren høres fantastisk ut! men blir nok liten for oss...

Bulgaria er flott, og Albena er sikkert supert, og du har jo med deg sønnen din så da passer det utmerket med et stille og rolig sted... bare kose dere og nyta sola, stranda og roen:)

 

Ha en fiiin vinterferie, og slapp av litt om du kan, og ta godt vare på deg selv!

Håper forbrenninga er på plass, veide 56,9 idag, og det er suuupert:)

 

Stor klem fra meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke. Regner med at det blir ganske rolig her fremover. Håper dere andre som stikker innom legger igjen en liten beskjed, sånn at vi ikke helt faller ut.

 

Har hatt en fin helg. Ble en flaske vin på lørdag. Det gjør godt det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei alle sammen.

Lenge siden jeg har vært innom her nå. Har skummet gjennom de fleste innleggene her, og det ser ut til at det blir en rolig periode her nå. God tur, Mamsen og Mimi - og gratulerer med finfint resultat, mamsen.

Else - vi er i stikk motsatt situasjon her nå, du vil ha mannen ut, og jeg vil vel egentlig slutte å bo i to leiligheter så fort som overhode mulig enda vi bare har vært sammen litt over 1,5 måned - men jeg synes allikevel det høres ut som du gjør det helt rette. Sett ned foten. Du tar ansvar for ditt eget liv og til sønnen, og det er bra og riktig. Hvis ikke du gjør det kommer ingen til å gjøre det.

 

Sans1 - det høres ut som SATS-meldemskapet har begynt å virke :D Og godt det var en forklaring på "oppturen".

 

Jeg lever altså på en rosa sky om dagen. Bor litt her og litt der, glemmer å veie meg (tenkte på det på torsdag, men da var jeg ikke hjemme med min egen vekt, og siden jeg ikke var hjemme før lørdag, glemte jeg det helt). Men jeg glemmer dere ikke og er innom nå og da og kikker litt. Og jeg er jo ikke ferdig her heller. Står bare i pause-modus en liten stund.

 

God vinterferie til de som har det - vi andre holder ut her hjemme. Nå skal jeg veldig snart ut på skitur med åtte utenlandske kollegaer som aldri eller nesten ikke har hatt på seg ski før. Det blir kjempegøy. Vi gjorde det i fjor også og da gikk vi hele 1,5 km!! før vi rundet av med kvikk lunsj, solbærtoddy og appelsiner - The Norwegian Experience.

 

God uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får vel prøve å holde liv i tråden som best vi kan mens disse andre damene er ute og globetrotter :D

 

Koselig at du stikker innom Slankeklar!! Skjønner godt at du har fokus litt andre steder om dagen og unner deg det av hele mitt hjerte :D

Du får bare prøve å huske på disse ny-schjærste-kiloene som har en tendens til å snike seg på, hehe.

 

Jeg har hatt en stille og rolig helg.. nesten for rolig. Har sovet alt for mye og er helt ødelagt i kroppen. Har bare lyst til å dra hjem og legge meg på sofaen men jeg skal tvinge meg innom sats en tur.. har ikke trent ordentlig siden onsdag. Merkelig hvordan man egentlig bare blir enda mer trøtt og uopplagt av å sove for mye..

 

En venninne kommer på besøk i dag og skal lage middag til meg. Det skal bli deilig. Hun skal servere laks og det er jeg egentlig kjempeglad i, men lite flink til å lage på egenhånd! Har en hel "remse" med torskefileeter i fryseren også men de blir visst bare liggende er.. Noen som har tips til hvordan jeg enkelt kan tilberede det - helst fra fryst tilstand?

 

godt å høre at du koste deg i helgen, Else.. Det var deg vel undt ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torskefileter er jo enkelt å tilberede. Lag en saus, jeg liker veldig godt bretagne saus, (uten smør), tilsetter paprika og purre eller løk og gjerne noe chili. La det koke et par minutter og så tilsettes torsken. Etter ca. 10 minutter er det ferdig. Trenger ikke å lage hele sausepakken. Ta først litt vann og litt melki gryta, og dryss noe av pulveret oppi. Bruk gjerne litt lett kremost også, så blir den litt fyldigere. Evt kan du også bruke kaffefløte istedet for melk (bruk mindre mengde). Tomatpure eller hermetiske tomater kan også brukes i tillegg for litt variasjon.

 

Lag 2 porsjoner til deg selv, og så frys den ene etterpå, så har du en ekstra fiskemiddag til uka etterpå. :-)

 

Slankeklar, jeg er helt enig med Sans1- kos deg masse og nyt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...