Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen, alle sammen!

 

Da er jeg tilbake i moderlandet etter noen jobb- og ferieturer;) Egentlig godt å komme tilbake til hverdagen, med trening og ordentlig mat.

 

Ser at det er bra aktivitet her, jeg skal ta ansvar og holde nivået opp mens folk er ute og reisier;)

 

Litt spent på hva vekta viser på fredag, har vært vanskelig å spise regelmessig og riktig på tur. Foten er endelig såpass bra at jeg har begynt å rusle til og fra jobb igjen, og det er veldig deilig. Får håpe det hjelper litt også!

 

Når det gjelder fiskemiddager, så kan jeg tipse om en god lakse-rett:

På Rema har de dypryst laksefilet med sitronpepper. Sleng dem i langpanne (smør med litt olivenolje så de ikke sitter fast) i 15-20 min. Lag en pose med boil-in-bag villrismiks + en liten salat. Ta en dæsj med mager kesam til, og litt soyasaus på risen. NYDELIG og veldig lettvint. Passe mengde til to personer. Dersom man er alene så kan man blande restene når det har blitt kaldt, så blir det en litt fancy salat til dagen derpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg får kanskje også gjøre et lite bidrag til å holde liv i tråden nå som de mest aktive er på ferie? :D

 

Har ikke vært særlig aktiv på forumet i det siste, men jeg er da innom og leser. Har hatt litt lite ork til det meste, på tross av trening som skal gi overskudd - særlig da jeg ikke slanker, men stabiliserer om dagen. Har ikke klart å finne overskudd til å gå løs på de siste kiloene ennå, og sant å si har det vel sneket seg på en halvkilo i stedet... p080.gif

 

Nå sitter jeg og fordøyer en bedre lunsj og en hard treningsøkt med spinning og styrke etterpå. 3,7 trimpoeng sier kalkulatoren. Har begynt å bli litt nysgjerrig på hva en pulsklokke ville sagt, for jeg ser at jeg tar i mer enn mange andre på disse timene. Men jeg tror ikke jeg skal ta den investeringen akkurat nå.

 

Ellers har vi vinterferie, men er hjemme denne gangen. Datteren har overnattet hos en venninne og mannen jobber, så her sitter jeg og sløver og prøver å finne mot og overskudd til å gå løs på noe av rotet. Vaskemaskinen går i det minste, det er da noe. Og vi var på biffrestaurant og spiste en bedre middag med vin i går, siden vi var datterløse. Kjempekos :)

 

Ha en fortsatt fin uke! Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at dere er innom Arti og Tulla.. Trenger noen flere som kan dra lasset mens de andre er på ferie :)

 

Litt merkelig å komme innom her på en torsdag uten at noen har lagt igjen vektresultater, men det får vi vel tåle :D Arti, du kommer etter i morgen skjønner jeg?

 

Så over til meg.. Denne uken gikk det heldigvis rette veien igjen.. Men nå er jeg rimelig lei 81 tallet og håper jeg nå er inne i siste uke med det tallet.

Ned 700 gram denne uken og det er jo kjempebra! Ser jeg har skrevet inn i en kladdebok at jeg har et mål om å gå ned til 80 kg innen 1 mars. Håper jeg klarer det. Det er jo fortsatt 1 uke og 2 dager igjen.. Så nå er det bare å krysse fingrene for at jeg klarer en kg til neste uke.

 

Har i dag fått tips om kokosnøttolje både med og uten smak som skal hjelpe på forbrenning. Kan brukes til å steke i eller ha i smoothies el. lign.. Tenkte jeg skulle prøve det. Hehe, må jo prøve alle tips man får..

 

Så til dagens tall:

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg

24/1: 81,6 kg

30/1: 82,3 kg

7/2 : 81,3 kg

14/2: 81,8 kg

21/2: 81,1 kg = totalt 2 kg

 

Ser betydelig større resultater på målebåndet; 6 cm rundt livet og ca 17,5 totalt på hele kroppen. Håper nå bare vekten følger etter snart!

 

Ha en fortsatt fin kveld alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Sans1. Egentlig så er det dumt at Grete Roede ikke bruker vekt som måler fettprosent. Når jeg gikk på kurs trente jeg ikke i det hele tatt, fordi jeg visste at vekta mi pleier mer eller mindre å stoppe opp eller til og med gå litt opp. De som trente mye gikk senere ned enn de av oss om ikke gjorde det. Grunnen er jo at de som trener bygger muskler. Spesielt når en ikke har så mye muskelmasse igjen før en begynner, vil vel nødvendigvis bygge en del. Det gjør jo at vekta går sakte nedover, men at en mest sannsynlig mister mange flere kilo med fett, og det er jo det som er viktig. 6 cm rundt livet er jo ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, Sans! 700 g er MASSE!! Bra jobba:)

 

Selv gikk jeg ned de "planlagte" 300 gram denne uka, og er godt fornøyd med det . Som sagt tidligere, så sliter jeg litt med motivasjonen når det gjelder de siste kiloene, så jeg klarer ikke å kutte ned helt til minimums kaloriinntaket. Tenker at jeg holder ut lengre hvis jeg har lov til litt mer, også lenge det er litt nedgang hele tida, så må det jo vises til slutt. Mange bekker små osv...:D

 

Lenge siden jeg har målt meg nå, min kjære sambo driver og "låner" målebåndene til alle mulige prosjekt rundt om i leiligheten.. også har de plutselig forsvunnet -og han har IKKE sett dem. Hehe. Mannfolk. Skal kjøpe meg et og legge på et "hemmelig" sted tror jeg. Cm er jo viktigere enn kiloene, det er jo cm som faktisk synes.

 

Helga blir ei utfordring, jeg skal i èn 30-års dag og èn 40-års dag. For å unngå totalkatastrofe skal jeg:

- spise god og mager middag like før jeg drar ut, da orker jeg mindre av både alkohol og snacks

- ha ferdiglaget nattmat hjemme, slik at jeg ikke faller for fristelsen å kjøpe BURGER

- sørge for å ha noe god mat, som er sunn, til "dagen derpå" slik at det ikke blir mere BURGER eller PIZZA

 

Hmm.. da gjenstår det bare å finne ut hva man skal ha på seg...! I disse facebook tider så blir det jo SÅ tydelig at jeg har hatt på den samme kjolen på de fire siste festene.. hehe.

 

Skal dere andre gjøre noe artig i helga da? Noe kjempefornuftig med trimming og greier? Kom igjen, gi meg litt dårlig samvittighet, så holder jeg meg mer i skinnet:)

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du også hadde litt nedgang, Arti. Høres ut som om du har en veldig god plan. Det er vel det som er viktig- selv om man koser seg, må man prioritere kaloriene. Når det gjelder burger, man man jo også lage selv med grovt brød og karbonadedeig.

 

Nå fikk jeg plutselig skikkelig lyst på noe god mat selv. Taco, eller rettere sagt tortilla. Det er jo kjempegodt. Hvis man bruker kyllingkjøttdeig, dropper rømme og osten, og heller bruker cottage cheese eller kesam, så er det jo både fantastisk godt og samtidig sunt. Nei, nå må jeg ta meg litt frukt, før jeg begynner å sikle.

 

Det blir nok en rolig helg for min del, men klarer nok ikke å gi deg dårlig samvittighet. Synes du skal kose deg masse, jeg, og ikke minst holde deg til planen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Arti!!

 

Hvis det hjelper deg noe er jeg i ferd med å logge meg av pc'en for å dra på SATS og gjøre en siste innsats før helgen :D

 

I morgen skal jeg på spa sammen med mamma, mulig det blir noen lengder i bassenget hvis ikke velværen tar overhånd, hehe

Ellers blir det en rolig helg for min del!!

 

hehe, du er hekta på Face du også, Arti.. Morsomt!

men det er jo ingen som sier at du IKKE kan spise burger på søndag!! Du må bare lage den selv! Det blir ikke like godt som kjøpe-burger, men funker utmerket hvis man har skikkelig behov! Eller pita-pizza kan også stille hungeren etter junk..

Jeg tror også jeg går for taco i dag, else.. klarer ikke droppe rømmen, men bruker ekstra lett.. og kun 1 skjell/tortilla.. liker bedre å lage en stoooooooor salat av det.. og da trenger jeg egentlig ikke shellene. Dessuten tror jeg faktisk det er mindre kcal i karbonadedeig enn kyllingkjøttdeig.. men det har vi kanskje diskutert før :)

 

God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen - håper dere har hatt en fin helg og vinterferieuke. Det er merkbart at Mamsen og Mimi er på ferie, for aktiviteten har dalt her!

 

Sans1 etterlyste rapporter, så da får jeg jo føre inn dagens resultat. Vekta stoppet på 66,3 kg for meg i dag, og det må jeg jo være fornøyd med nå jeg stabiliserer, for lavere har den nok ikke vist på en god del år (selv om jeg var 100 gram unna for noen uker siden). Jeg trodde det hadde hoppet på en kilo, men det var nok feil likevel :)

 

Pussig med psykologi, i går kveld var jeg sikker på at jeg kunne se at jeg hadde blitt mer blubbete. Akkja. :)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var helga vel overstått. Ble rolig helg for meg med forholdsvis sunn mat og et par glass vin. Trente i går. Utrolig irriterende at jeg så lett faller av treningshjulet, og hver gang har problemer med å komme på igjen. Har jo bare blitt ganske så sporadisk trening de siste ukene, men med mange løfter til meg selv at denne uka, da skal jeg gi gass. Vel, skal prøve å gi gass denne uka igjen. Skal på time på studio i morgen (pilates), så det er jo en start.

 

Tulla. Kjekt med noen andre også som stabliserer her inne. Hvor lenge har du vært stabil? Jeg går på Hold Vekten siden oktober, og det angrer jeg ikke på. Begynner å føle at jeg har kontroll på det nå, og trenger kanskje ikke å gå på kurset i 1,5 år, men i begynnelsen var det veldig hjelpsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi merker helt klart at noen er på ferie her... men det er dem vel undt!

 

Helgen har gått veldig bra, forholdsvis rolig, men lørdag var jeg ute stort sett hele dagen. Lunsj var på spa og der var det kun salat man blandet selv med grovt brød, så det gikk lett. men etter det møtte jeg noen venninner på kafe og da ble det fort litt verre.. Tror jeg klarte å velge magert.. en salat med bacon og feta ost.. Spiste 2 strimler med bacon selv og ga bort resten til venninna som gladelig tok i mot (tynn som en strek) og fetaosten spiste jeg bare litt av. Det jeg glemte var å be om å få dressingen ved siden av.. hmm, Men hvis jeg har klart å regne riktig ble det bare litt over 1000 kcal på alt jeg hadde spist frem til jeg var hjemme igjen så da måtte jeg faktisk lage meg et lite middag/kveldsmåltid også.

 

spa var forresten fantastisk herlig.. hadde 50 min aromamassasje der jeg valgte en utrensende olje.. Ble vannvittig tørst etterpå og drakk en liter vann ganske så kjapt. Den gjorde meg også (tror ihvertfall det må ha vært den behandlingen) voldsomt emosjonell så da jeg på kvelden satt hjemme og så ørten episoder av en serie jeg elsker (på dvd) rant tårene hele tiden (under endel episoder der den ene karakteren får kreft) og dette har jeg sett flere ganger før, men dog.. Det var ikke sånn at jeg generellt var trist og lei meg, bare hver gang det omhandlet henne.. hahaha, jeg lo godt av meg selv da!

 

Jeg synes det er så bra at dere er her inne til tross for stabilisering.. Det motiverer jeg iom at jeg selv skal gå på det når jeg er ferdig..

 

ha en flott uke dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla. Kjekt med noen andre også som stabliserer her inne. Hvor lenge har du vært stabil? Jeg går på Hold Vekten siden oktober' date=' og det angrer jeg ikke på. Begynner å føle at jeg har kontroll på det nå, og trenger kanskje ikke å gå på kurset i 1,5 år, men i begynnelsen var det veldig hjelpsomt.[/quote']

Hei Else!

 

Hehe, jeg stabiliserer nå på 66-67 kilo, men er vel ikke helt ferdig - vurderer å sette inn et støt for å kvitte meg med 4-5 kilo til når jeg får motivasjon og overskudd. Er nysgjerrig på om jeg fortsatt vil kle den gamle idealvekta, eller snarere sagt, et par kilo over, siden jeg nærmer meg 40... Pleide å være 172/60, men tenker nå at 172/62 høres ganske bra ut.

 

Men akkurat nå har jeg hatt samme vekt siden midten av november. Da var jeg ferdig med kurs og litt ekstraoppfølging (grunnet noen mangler ved kurset), og tenkte jeg skulle ta pause og se hvordan det var der jeg var da. Stort sett har det gått veldig greit, jeg har ikke vært over 67,5 og stort sett bare på 66-tallet i perioden.

 

Følger ikke kurs, siden jeg egentlig bare har "slankepause" (hadde egentlig planlagt "hold vekten"-kurs først etter at jeg nådde idealvekta), og har spist ganske mye - la meg vel temmelig umiddelbart på ca. 2000 kcal eller litt over, og må innrømme at jeg ikke har registrert kalorier i det hele tatt, så jeg er usikker på nøyaktig hvor jeg ligger. Har også unnet meg en del ekstra innimellom ved at jeg har tatt kakestykker og godt når det har budt seg, i moderate mengder, men nok likevel ofte en god del mer enn de tilmålte kosemerkene for stabilisering. Men på det jevne spiser jeg sunt og riktig, og jeg trener jevnt og ganske intensivt, og det er nok derfor det har gått så greit å holde vekta.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja dere, nå har vi kjøpt ny vekt. Fancy en til og med, for mannen var med i butikken. Og selv om han ikke er veldig opptatt av vekt, elsker han teknikk, så nå har vi vekt som anslår fettprosent, vannprosent, muskelmasse - og kommer med anbefaling om vekttap, bygging av muskelmasse, drikke mer - eller være fornøyd :)

 

Den var rådyr, men det var salg så vi fikk prosenter. Og så drar vi hjem og prøver vidunderet. Jeg var jo skråsikker på at den gamle vekta var for snill, og har hele tiden lagt på en kilo på rapporteringene her inne. Gubben har ertet meg, og nå fikk han rett, for jammen er den nye snillere, og den må vi vel kanskje stole på enn så lenge? Helt konstant er den likevel ikke - det er en utfordring å stille seg korrekt opp - men litt snillere er den faktisk. Så jeg må gå ut i fra at jeg konstant har rapportert inn en kilo for mye.

 

Ta da i mot korrigert registrering for denne uka: 65,3 kg! For moro skyld (og fordi jeg er litt stolt) kan jeg også ta med litt om hva vidunderet uttalte nå i kveld da jeg testet den: Den anslo at vekten min var midt i normalområdet, at fettprosenten min var 24 og med det litt under middels for alder (38), at vannprosenten min var bra, og at jeg hadde over gjennomsnittlig med muskelmasse! Anbefaling på slutten var å fortsette som jeg stevnet... Var det en hyggelig vekt eller ? :)

 

Kan jo ta med at gubben, som forøvrig er slank og fin, fikk beskjed om at han hadde litt lite vann og måtte drikke mer... Da følte jeg meg veldig bekreftet, for jeg har lenge ment at hodepinene han innimellom får kan skyldes at han har drukket for lite.

 

Jaja, nå blir jeg veldig ekspansiv her, men håper dere unnskylder - jeg ble så opprømt. Vurderer fortsatt å kvitte meg med mine (nå kun) drøye tre kilo ekstra, men dette var gøy altså! Særlig anslagene på fettprosent og muskelmasse var veldig hyggelig lesing. Men jeg kommer nok til å sammenlikne med Elixias vekt (som gjør tilsvarende anslag) for å sjekke ut dette nærmere om ikke så lenge.

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig misunnelig på vekta di Tulla. Og så utrolig bra at den gav deg et kilo gratis på kjøpet. Du må vurdere nøye om det er nødvendig å ta av de siste 3 kiloene. Det virker jo slettes ikke som du trenger det. Husk at vekta skal ikke være et mål i seg selv. Hvis du ser flott ut nå, hvorfor skal du ta av de siste kiloene? Det er jo nesten som om du skal gjøre det bare for å bevise at du kan. Du klarer det helt sikkert hvis du setter det i hodet ditt, men er det nødvendig? Hvis du er nede i 62, vil du kan kanskje tenke at du klarer 60 også? Jeg sier ikke at du nødvendigvis ikke må gjøre det, men bare ha klart for deg hvorfor du faktisk gjør det før du setter i gang. En gang må man jobbe for å være fornøyd med den vekta man har.

 

Tilbake til vekta. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor ikke Grete Roede bruker en slik vekt. Det sies vel at de ikke er helt presise, men det kan jo ikke være så store utslag. Det ville definitivt gitt dem som trente under slankingen bedre resultater enn dem som ikke gjorde det. Jeg var en av dem som ikke trente i det hele tatt fordi jeg var livredd for at jeg ikke skulle få resultater. Av erfaring vet jeg at vekta pleier å stoppe. Kanskje de har valgt å la være å bruke den typen fordi den ville gitt altfor mange nedslående resultater??? Ikke vet jeg.

 

Apropos trening, så har jeg nettopp trent 30 minutter kickaerobic. Har avtalt med andre i morgen på pilates, så den kan jeg heller ikke trekke meg fra, noe jeg er veldig glad for. Nå skal jeg komme i gang, så forhåpentligvis så blir det noen trimpoeng denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekta høres utrolig kul ut, Tulla!! Og grattis med ekstra kg :) Enig med Else at det kanskje er lurt å ta en ekstra vurdering på om du trenger å gå ned noe mer eller om du bare skal fortsette å stabilisere.. Men det finner du best ut selv :)

 

Hadde vært kult å fått seg en sånn etterhvert, man for øyeblikket er det kun GR vekta jeg forholder meg til. I kursperioden synes jeg det er en fornuftig greie å ikke stresse meg opp med forskjellige vekter. Samt at jeg da bare får veid meg den ene gangen i uka

 

Så bra med trening i dag, Else.. Jeg har også vært.. 10 min på sykkel. Kjørte gjennom oppsatt styrkeprogram + 30 min mage/rygg i sal.. fornøyd med den!

 

Har kun drukket 1 glass hvitvin denne uken og har derfor ganske mange kosemerker igjen.. Kjøpte derfor en toppris i butikken og har nå kost meg med halvparten.. Men jeg må innrømme at det blir med en liten bismak.. Er fryktelig redd for at sånne utskeielser skal ødelegge for ukesresultatet.. Men dette er jo faktisk "lovlig" kos, så jeg må bare skjerpe meg!

 

Vi har siste kurskveld på torsdag, så da har jeg det jeg kaller en halvveis friuke før neste kurs starter. Da jeg gikk på GR for 8 år siden pleide jeg i denne friuken å unne meg et måltid som jeg ikke kunne spise på kurs. Noe jeg hadde hatt fryktelig lyst på. Den gang var det stort sett en tur innom McDonalds, nå sitter jeg og funderer på hva det skal bli nå. Det som er litt dumt er at jeg har bursdag neste helg - hadde det bare vært denne helgen skulle jeg tatt meg en skikkelig fyllekule, hehe. Men jeg tror heller det får bli noe mat.. En skikkelig pizza kanskje.. Kanskje jeg får sette opp en liste over ting jeg fyser på og bruke elimineringsmetoden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Da er jeg tilbake etter helga. Tror ikke det blei så reingæli heller -søndag lå jeg stort sett over bøtta.. kreemt. Litt for mye tequila:) hehe.

 

Den vekta hørtes jo helt super ut da! Spesielt med at den "trakk fra " ett kilo;)

 

Så flinke dere er til å trene da! Jeg blir helt imponert! Jeg gleder meg til neste helg, for da skal jeg på fjellet å gå mil etter mil på ski. Det er iallfall planen, men det spørs om det blir litt rødvin også:)

 

Nei, da er det natta for meg, var grytidlig oppe i morrest.

 

Nattaklem så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere gratulerer meg med ny vekt, men jeg ville kanskje ikke løpe og kjøpe det første jeg gjorde... :)

 

Jeg veide meg jo i går kveld som rapportert, men Mannen sa at jeg jo måtte slette dataene og veie meg netto om morgenen for å få et sammenliknbart resultat (Vidunderet lager jo grafer med utvikling over tid, må vite...). Så lydig som jeg er (?) veide jeg meg igjen i morges.

 

Resultat: Ned en halvkilo til 64,8 - det var merkelig, så jeg sjekket med gamlevekta. Da den også klokket inn på 64,7 får jeg regne med at det er riktig. Hvorfor jeg plutselig går ned før tante rød skal på besøk aner jeg ikke, men vi takker og bukker :)

 

Men resten da? Joda - mens kroppen min hadde ligget og vridd seg (sov ikke så veldig godt i natt) hadde den i følge vidunderet ØKT fettprosenten fra 24 til 26,9!!! Det betyr at jeg har omdannet ca. 1,5 kg muskler og vann til rent fett mens jeg lå i senga...

 

Spennende ikke sant? Og ikke nok med det, det verste er at den ser ut til å ha smittet vidunderet på Elixia, for da jeg prøvde den vekta for sammenlikning etter en hard treningsøkt i morges (og fremdeles uten å ha spist noe annet enn noen tranpiller og et glass juice), hadde jeg forsyne meg fått på nærmere to kilo fett til, og klokket inn på 29 prosent fett - det har Elixias vekt ikke vist siden oktober, da jeg fortsatt hadde noen kilo mer på kroppen. Hvor skal dette ende!

 

Tydeligvis trengs det mer enn en klype salt for å tolke resultatene. Jeg må tilstå at jeg sto dobbelt og lo på Elixia i morges etter det siste resultatet. Å skulle forestille seg at jeg hadde omdannet over tre kilo kroppsmasse til fett mens jeg først sov og så trente hardt, føltes rimelig absurd. Selv treningsveilederen sto og klødde seg i hodet, så på resultatene mine og sa at jaja, vekta er jo ganske gammel, det er kanskje på tide å skifte den ut... :)

 

Fortsatt lattermild klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt sagt at fettprosenten er ganske upresis på slike vekter. Du har jo selvsagt ikke egentlig gått opp flere kilo med fett på den tiden. Jaja, da er det jo også en grunn til at GR ikke bruker en sånn type vekt. Hold oss oppdatert om resultatene. Tror jeg hadde blitt helt hekta hvis jeg skulle hatt en sånn.

 

Har vært på pilates i dag rett etter jobb. Utrolig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt sagt at fettprosenten er ganske upresis på slike vekter. Du har jo selvsagt ikke egentlig gått opp flere kilo med fett på den tiden. Jaja' date=' da er det jo også en grunn til at GR ikke bruker en sånn type vekt. Hold oss oppdatert om resultatene. Tror jeg hadde blitt helt hekta hvis jeg skulle hatt en sånn.

 

Har vært på pilates i dag rett etter jobb. Utrolig deilig.[/quote']

Pilates hørtes flott ut! Det er en veldig behagelig treningsform. Fikk lyst til å bli med... Det tilbys ikke pilates på mitt treningssenter :)

 

Ja, fettprosenten virker rimelig kreativ! GR er nok fornuftige som holder igjen til teknologien evt. blir mer pålitelig. Jeg skal prøve å la være å gå amok med veiinger, men holde meg til en gang i uka som vanlig. Så vil det vise seg etter hvert om den er mer forutsigbar hvis jeg alltid veier meg rett etter at jeg har stått opp. Det hadde jo vært artig om jeg kunne stole på at den iallfall viser om det er oppgang eller nedgang på muskler og fett, selv om det absolutte tallet bør leses med en del skepsis...

 

Dere får oppdateringer underveis, men da blir det altså en uke til neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vurdere nøye om det er nødvendig å ta av de siste 3 kiloene. Det virker jo slettes ikke som du trenger det. Husk at vekta skal ikke være et mål i seg selv. Hvis du ser flott ut nå' date=' hvorfor skal du ta av de siste kiloene? [/quote']

Else, takk for at du bryr deg. Selv om jeg ikke akkurat føler jeg ser flott ut, synes jeg det er veldig fornuftige ord. Det er også derfor jeg har holdt igjen, for å gi hodet en sjanse til å virkelig få med seg hvor jeg har havnet nå, og vurdere. Nå veier jeg altså ca. 65 kilo, men jeg lå på ca. 60 kilo i tyveårene, og vet godt at jeg ikke på noen måte var mager da. Har ikke tung beinbygning.

 

Så jeg er litt nysgjerrig - ville jeg fortsatt kle ca. 62 kg? Eventuelt vil jeg satse på å bare kutte noen få hundre kcal per dag, og dermed få en veldig gradvis nedgang. De viktige målene er nådd - det var å føle seg veltrent, og at jeg kunne kjenne meg selv igjen i speilet. Det er ikke det at et lubbent ansikt behøver å være så negativt, men det føltes rett og slett ikke som MITT ansikt!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Else. Det hørtes ikke noe godt ut. Ikke sikkert det er omgangssjuken, men hvis det er det, så er ikke sikkert du blir like dårlig som sist -har fått inntrykk av at det er litt forskjellige "versjoner" ut og går av omgangsjuka denne gang. Selv lå jeg som et slakt i tre døgn, mens sambo "bare" var litt uggen og kvalm en liten dag. Så vi krysser fingrene for at du har "omgangssjuken light";)

 

Det er vel flere som har veiedag i dag? Altså av dem som ikke er på ferie? Få høre hvordan det gikk med dere!

 

Jeg har som kjent et mål på ned 300 g i uka. Litt usikker hvordan det ser ut i morgen, jeg har vært relativt flink på spisinga og fått trent endel. I går var jeg bedt på ost og vin til en kollega, men jeg dro på trening istede.. Visste at hvis jeg dro på besøk så kom jeg til å tylle i meg ei flaske vin og masse masse ost. Jeg eier ikke evne til å begrense meg når det gjelder sånne ting, dessverre. Derfor må jeg holde det til helgene! Uansett, det var godt å trene, og da jeg kom hjem så tok jeg meg et liite glass rødvin og noen grønne oliven.

 

Jeg får vel komme i gang med dagen.. møter og møter og atter møter til langt på kveld. Men jeg har smurt matpakke med rugbrød og leverpostei, så ingen skal få lure i meg noe tull;)

 

Ha en super dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok light-versjonen. Sov masse i går og i dag er jeg helt fin. Vekta viste forresten 56 kilo i dag, noe som sikkert ikke er så veldig reelt (ned 1,8 kg fra forrige uke).

 

Det virker som om du er skikkelig flink til å planlegge for tiden, Arti. Det er jo kjempebra!

 

Da er vi spent på resultater, selv om det ikke er så mange som tikker inn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Arti. Det må jeg si er viljestyrke!!

 

Jeg har veiedag i dag, men får resultater først i kveld!!

Har nesten gitt opp å gå ned i vekt, men så lenge cm fortsetter nedover er det jo greit! Nå har jeg gått inn 6,5 cm rundt livet på 8 uker og det er jo helt strålende. Men jeg har aldri gått ned så lite på et GR kurs som jeg har denne gangen. men det kryper seg vel etter etterhvert det også..

 

I dag skal vi få kake på kurset - bakt av kursleder. Spør om jeg gleder meg da.

merker VELDIG utfordringen med at jeg har "friuke" på kurs fra i dag.. så noen kanelboller i bakedisken i sted og de frista veldig.. Må snart bestemme meg for hva utskeielsen skal være..

 

Kommer tilbake med mer i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg fikk igjen for strevet og "offeret" denne uka; ned 0,5 kg!! Det er jo 200 g mer enn "planen" min, så jeg er storfornøyd;)

 

Hvordan gikk det med deg Sans?

 

Jeg må bare hive meg rundt, skal på hyttetur i helga! Blir sikkert litt god mat og vin, men skal til gjengjeld gå masse masse på ski:)

 

Ha ei super helg alle sammen, så tastes vi til uka!

 

klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...