Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest slankeklar

En liten hilsen fra sidelinja. Har lest igjennom innleggene her, og det er så hyggelig å være innom at jeg kommer garantert ikke til å forsvinne selv om jeg er passivt medlem om dagen. Dere er jo helt supre :)!

 

Artig å høre om "vektproblemene" Tulla, hehe. Men er det ikke slik at så lenge du måler til samme tid hver gang, blir i hvert fall utviklingen interessant? Absolutt-tallene kan du vel ikke stole på uansett?

 

Sans1 spent på vekta di, og gratulerer med målebånd-resultatene. Jeg hadde et GR kurs for noen år siden da jeg bare gikk ned 300 gram til sammen! Men kurset etter løsnet det litt og jeg gikk ned et par kilo, men sakte gikk det da også, selv om jeg gjorde alt etter boka. Nå er vel den boka heldigvis blitt oppdatert siden da, for da levde jeg på 1350 kcal om dagen og var konstant sulten - altfor lite mat for meg - men allikevel. Målene gikk absolutt nedover den gangen også.

 

Arti - imponert over viljestyrke. Ikke ost og vin, men trening! Jeg tror jeg også kunne ha funnet på det da jeg var i "siget", men akkurat nå er jeg i så kosemodus at jeg hadde hoppet rett på osten. Gratulerer med flott nedgang. Det er hyggelig du ser resultater når du jobber for det.

 

Else - håper du er i form igjen. Jeg tenkte jeg skulle spørre deg om pilates. Jeg har vært litt negativ til det, tenkt på det som litt sånn tulle-gym og at når jeg først bruker tid på Sats skal jeg i hvert fall bli skikkelig sliten, så jeg har holdt meg til styrketrening, SatsBox og SatsBootCamp og løping/spinning. Men jeg VET jo ingenting om pilates. Hva går det egentlig ut på? Har du prøvd det med pulsklokke? blir du noe sliten av det? støl?

 

Her er det fortsatt de rosa kaloriskyene som gjelder. Klarer ikke helt å finne motivasjonen til å skjerpe meg, enda jeg ser at vekta kryper oppover. I går så jeg (grøss) 67-tallet. Og det er jo litt synd i og med at jeg faktisk var på 64-tallet før jul. Men jeg trener fortsatt minimum to økter i uke, oftest tre, så det er mulig jeg kan komme i siget igjen om jeg bare får tatt meg selv i nakken og begynt å skrive igjen. Har funnet ut at det å bruke utseendet som motivasjon funker utrolig dårlig med kjæreste som er god på komplimenter. Men da jeg løp intervaller på tirsdag begynte jeg å tenke at jeg kanskje kunne ha orket å løpe litt fortere med noen kilo mindre å drasse på. Tror muligens jeg må fokusere på det i stedet. Om litt :)

 

Ha en fin helg alle sammen!

Klemmer til de som vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Kjempebra, Arti.

 

Når det gjelder pilates, så er nok ikke det så veldig kaloriforbrennende. Blir ikke særlig svett, men til gjengjeld så kjennes det i magemuskler og ryggmuskler. Bør jo selvsagt ikke erstatte annen trening, men komme i tillegg. Har du vært på en kondistime først, så klarer du fint en pilatestrening etterpå.

 

Jeg skal ha en rolig helg. Mannen min fikk leilighet fra i dag, så han flytter ut i helga. Har sett skikkelig fram til denne dagen, men nå er det litt merkelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere..

 

har ikke så voldsomt mye å si i dag jeg, annet enn at jeg begynner å bli rimelig frustrert..

 

Sånn så det ut i går

 

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg

24/1: 81,6 kg

30/1: 82,3 kg

7/2 : 81,3 kg

14/2: 81,8 kg

21/2: 81,1 kg

28/2: 81,9 kg :1,2 kg totalt :)

 

Ting funker jo bare ikke.. Kursleder vurderer nå å sette meg ned på meny 1. Vi skal se på det neste uke. Jeg hadde jo gledet meg til å nyte en "matpåskjønnelse" denne uken, men vet ikke helt om jeg klarer det nå.

Cm kommer jo som de skal, men det er noe med det psykiske her.. jeg VIL ikke veie over 80 kg.. Har nå en bmi på akkurat 30.

Må helt ærlig innrømme at det kom noen frusterte tårer her i går kveld. Det er glemt nå og jeg har fortsatt motivasjon, men allikevel.

 

Arti - Gratulerer med strålende resultat. Det er kjempebra :)

 

Else - lykke til med helgen!! Skjønner godt at det føles litt merkelig. Du får bare se fremover :)

 

Helgeklem til alle fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

... og vi har hatt med lilletulla på teater, Peter Pan. Det var morsomt, både for liten og store.

 

Else, håper du finner roen i helgen! Kanskje du skulle lage deg en deilig kopp te og krølle deg opp i sofaen med en god bok og kanskje litt koselig musikk når du har huset for deg selv?

 

Sans1, så frustrerende at vekta har gått i streik. Er du sikker på at du spiser for mye og ikke for lite? Når cm krymper så mye som du beskriver, høres det ikke egentlig ut som om du spiser for mye. Min kursleder satte meg ned litt i kcal i høst med det resultat at vekta stoppet opp fullstendig. Da jeg ga blaffen og begynte å spise en del mer, hoppet jeg nedover i vekt. Så det er ikke alltid kursledere vet best! Har du mye energi i hverdagen, eller føler du deg litt slapp?

 

Slankeklar (eller kanskje ikke helt slankeklar for tiden? :)), så flott at du koser deg om dagen! Vidundervekta er absolutt underholdende, men jeg har ikke stått på den siden tirsdag morgen nå. Har tenkt å gjøre akkurat som du foreslår og håpe at den iallfall kan sammenliknes med seg selv når jeg veier meg på samme tidspunkt på dagen. Absoluttallene er åpenbart ikke noe å henge seg opp i, nei... :)

 

Arti, gratulerer med flott resultat! Ingenting som å overskride målene sine :)

 

I formiddag svettet jeg halvannen time på treningssenter med spinning og intervalltrening, og jeg merker at jeg er sliten. Sovet lite har jeg også i det siste, det er kanskje mest det? Men spinninginstruktøren på lørdagstimene er helt altså morderisk.

 

God helgeklem til alle fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else78

Har vært flyttehjelp i dag, og er ganske sliten. Blir nok snart senga på meg. Nå er han iallefall endelig ute. Trodde en stund at denne dagen aldri skulle komme. Er veldig lettet, men det er litt trist at det skulle gå den veien. Godt å kunne få tid til å komme seg videre.

 

Kurslederne har nok ikke hele vettet, nei. Det er vel også sånn at det ikke er noen fasit. Jeg synes det er rart at ikke kurslederen har forsøkt å justert matinntaket underveis når vedreduksjonen har vært så liten. Det må definitivt en justering til, bare litt dumt at det ikke har blitt gjort før. Utrolig kjedelig med så liten vektreduksjon. Husk iallefall at du har kommet skikkelig i gang med trening, noe som er kjemepbra, og 6,5 cm er ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at dere har hatt en bra helg. Og Else, jeg håper dette blir en ny flott start for deg :)

 

Takk for tilbakemeldinger, jeg har også vært inne på tanken om at jeg spiser for lite og ikke for mye, men det er det som er så fint med denne maskinen jeg skal få låne. Da får vi virkelig sett hvor mye aktivitet jeg har i løpet av dagen. Snakket med noen av kursdeltagerne om dette og hun ene poengterte at hvis jeg spiste for lite ville jeg ikke gå opp i vekt, men stå stille.. Men jeg vet ikke. Poenget er jo egentlig at jeg har stått stille de siste 4 ukene.. vekten går jo opp og ned de samme 7-800 kcal.

 

Jeg har hatt en strålende helg. I går var jeg hos noen venner. Drakk godt over en flaske vin, men klarte å holde meg unna sjokoladen og potetgullet som sto på bordet. Da jeg kom hjem var jeg så sulten at jeg desverre kastet meg over noe frossen lasagne jeg fant i fryseren. Det ble nok litt for mye, men pytt pytt. I dag har jeg vært ute og gått lang tur, det var deilig i det fine været. Nå snart skal jeg lage grov pizza det blir digg. Planen var jo egentlig å spise noe skikkelig "ulovlig" som peppes pizza. Men fornuften tok overhånd, så jeg skal heller unne meg et stykke for mye av den hjemmelagede..

 

Ha en fortsatt fin søndagskveld dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else78

Har hatt en fin dag. Litt stusselig i morges, ble ganske rastløs. Trente 30 min kickboksing og så var jeg i svømmehallen med gutten min etterpå. Ikke egentlig trim på meg i svømmehallen, siden sønnen min bare er 3 år, men gøy var det allikevel. Og så har jeg vært på besøk, og ryddet og vasket etterpå. Nå har jeg akkurat trent styrke/aerobic. Har vært litt rastløs i dag, ja, så jeg har holdt meg i aktivitet. Det går seg nok til. :-) Imens blir det iallefall masse trimpoeng.

 

Godt å høre at du hadde en skikkelig utskeielse, Sans1. Det er viktig å kose seg innimellom, men ikke ukontrollert, så du skal være fornøyd med at du klarte å holde deg borte fra snaksen. Neste gang får du forberede seg selv på at du skal spise skiver når du kommer hjem, og ikke lete i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

...men imens legger jeg inn en liten rapport. Vidunderet mitt (?) viste 65.1 kg i morges. Det er omtrent som forrige uke (ned 200 g ift. forrige mandag, men jeg svinger jo litt) og helt greit etter en ikke-helt-etter-boka helg. Jeg har jo snakket om å legge inn et lite støt, men foreløpig oppfører jeg meg mer motsatt, akk. Trening blir det vel også lite av denne uka, jeg mister økta i morgen på grunn av et møte og torsdag på grunn av en jobbreise. Det synes vel kanskje på vekta neste uke, for jeg er litt i tvil om viljestyrken rekker til å redusere matinntaket :)

 

Mamsen og Mimi reiste 16. februar så jeg på tidligere innlegg, så en skulle tro de nærmet seg nå. Blir spennende å høre om feriene var vellykket, men det får vi da tro! :)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else78

Det går sikkert fint Tulla, selv uten trening. Nå som forbrenningen er oppe, så takler en litt variasjoner. Støtet får vel komme når motivasjonen er på plass. Plutselig så kommer den.

 

Jeg trente i går også jeg etter at jeg la sønnen min, og så skal jeg på pilates i dag. Det er faktisk veldig ok å være alene. Hadde nok trodd at det skulle bli litt tøffere, men siden det har dratt ut med å få han ut, så var det bare en lettelse. I kveld er det Hold Vekten kurs. Tror nok at jeg har gått litt ned i vekt i det siste, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

godt å høre at man er savnet! Jeg skal ta meg tid til å lese meg opp og så skal jeg skrive et laaangt innlegg og oppdatere dere på alt og ingenting. Spesielt alt :)

 

Kort fortalt har jeg hatt det strålende (inkl romantikk!) og bobler over av energi, men jeg er unektlig litt døgnvill og småsurrete. Så gi meg litt tid.

 

Gleder meg til å "lese dere". Vi tastes!

 

Tjohei :D

 

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, alle sammen!

 

Da er jeg tilbake etter ei helg med sånn passe med utskeielser, og endel skigåing -kosa meg masse:)

 

Sans1: så kjedlig! Jeg vet ikke helt hva jeg skal si -hun kurslederen burde jo egentlig vite hva hun driver med, men som tulla sier, så kan de jo ta feil de også? Men du sier at du krymper i cm? Mye? Kan det ikke være en kombinasjon med økt muskelmasse som gjør at vekta ikke går ned? Hvis du har trent mer en "vanlig" de siste to månedene tenker jeg.. Muskler veier jo ikke mer, men 1 kg tar mindre "plass" enn 1 kg fett.

 

Else78: skjønner at det er rart å plutselig ha huset for seg selv. Det hangler litt mellom meg og sambo for tida, og i den anledning har jeg tenkt endel på livet alene. Rart. Du får holde deg i aktivitet, og gjøre ting som DU liker.

 

Mimi: velkommen tilbake! Gleder meg til å høre mer om turen din:)

 

I morgen er jeg bedt på spillkveld.. og jeg har sagt nei. Spillkveld = øl og potetgull, og som kjent så klarer jeg ikke å motstå sånt i det hele tatt. Føler meg litt asosial og sær for tida, men må prøve å begrense utskeielsene i ukedagene. I helgene er jeg jo med på det meste;) Så da blir det vel trening i morgen også, også krysser vi fingrene for at jeg får like mye igjen for "offeret" som forrige uke!

 

klem så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg har full oversikt igjen. Sånn passe i alle fall. Selv om jeg har nytt ferien 100 % så har dere faktisk vært i tankene mine et par ganger (kanskje spesielt når jeg har mesket meg i god mat og tenkt at dette må jeg hjem og stå til rette for, hihi). Det er litt morsomt med tanke på at vi aldri har møttes, ikke desto mindre er jeg oppriktig interessert i hvordan det går med dere, og føler definitivt at jeg må inn og fortelle nettopp DERE hvordan jeg har hatt det.

 

Men først dere. Sans1, jeg føler så med deg i frustrasjoen over manglende vekttap. Jeg vet akkurat hvordan det er, og kan bare forstille meg at det er enda verre for deg - og det er uten tvil nærliggende å banne høyt og gråte en skvett når man føler at det ikke en gang hjelper å gå på kurs. Jeg kjenner SÅ godt igjen følelsen av urettferdighet når man føler man gjør alt rett, og så funker det bare ikke. Selvfølgelig skal du fokusere på at cm'ene forsvinner og for all del; forsett å trene, du har blitt kjempeflink! Og selv om du helt sikkert har omdannet noe fett til muskler, så har du all min sympati: Selvfølgelig skal du ikke veie over 80 kg! Når det er sagt, så hadde de jo vært interessant om du hadde fått målt fettprosent før og etter - for da hadde det reelle vekttapet kanskje vært mer fortrøstende. HVa er planen nå da, tenker du å fortsette på kurs, eller? Jeg har dessverre ikke noe godt råd, for jeg har jo prøvd meg frem selv, med å spise både mer og mindre - uten å lykkes og uten å skjønne hvorfor. Det beste jeg kan komme opp med er å forsette å trene, spise sunt og være her sammen med oss - for vi heier på deg!

 

Tulla og Else, stabliseringsdronningene! Så flinke dere har vært. Ikke glem at vi andre drømmer om å komme akkurat dit dere er nå. Og Else, så fint å lese at det føles godt å være alene. Du har jo snakket om det en stund og besluttningen hørtes både riktig og gjennomtenkt ut. Jeg håper fortsettelsen bare vil bli bedre og bedre...

 

Arti; jammen har du stålvilje. Det hadde aldri falt meg inn å takke nei til en spillkveld, det er jeg alt for glad i spill til, men jeg kjenner igjen det du skriver om øl og potetgull. Det jeg derimot har fått til noen ganger er å trappe opp med sekken full av div grønnsaker og sunt dip. Det hjelper. Og så kan jeg drikke ganske mye vann og te i mangel av "bedre". Men kan man ikke, så er det nok best å gjøre som deg.

 

Slankeklar, så godt å se at du er innom, og at du fortsatt holder dampen oppe hva trening angår, selv om du anser deg som passivt medlem for tida. Om du svever høyt på en rosa sky, så sitter nok jeg på en sky rett under jeg også :D Som tidligere nevnt, så var ferien helt strålende og det var også plass til litt romantikk på veien.... Vi skal nemlig gifte oss. Vi har ikke satt noen dato, og heller ikke bestemt oss for "konseptet" ennå, men det burde jo uansett være litt motivasjon å finne i en fin kjole, en flott dag, en vidunderlig mann og et langt, sunt liv, eller hva?

 

Mamsen, jeg håper du har hatt en like fin ferie som meg, selv om dere sikkert heller ikke hadde det aller beste været på slutten? Jeg håper du har fått fylt opp batteriene og at litt alenetid har gjort dere godt. Og så håper jeg selvfølgelig at det også var litt deilig å komme hjem igjen til den store familen din :D

 

Vi har hatt det helt fantastisk og opplevd utrolig mye. Jeg synes virkelig vi har klart å få max ut av ferien. Jeg har levd i sus og i dus og noen dager i større luksus enn jeg noen gang har prøvd tidligere... for få år siden ville jeg sikkert syntes at det var kvalmt lukseriøst, men jeg har heldigvis blitt gammel nok til å lene meg tilbake og bare nyte det, hehe :) Kambodsja var en unik opplevelse med mye fattigdom, men også mye smil og latter. De har SÅ mye humor der, og jeg har ledd meg i filler med folk jeg ikke skjønte et ord av hva sa. Føler jeg har klart å bli litt lokalkjent i Bangkok (som frem til nå bare har vært kaotisk for meg) og øyparadiset vårt var pur avslapping og romantikk.

 

Hva trim og kosthold angår, så har jeg ikke mye på skryte av. Selvfølgelig har vi gått noe, og jeg så for meg at jeg skulle svømme en del, men med 29 grader i vannet må jeg innrømme at det mest ble til koseplasking. Og jeg nøt det! Jeg har garantert klart å spise ofte nok, og jeg har også klart å få i meg mye frukt og grønt, men det kommer i tillegg til diverse kjøtt, karbohydrater i massevis og enkel dessert i ny og ne, daglige drinker ... og Champagne (vi måtte jo feire).

 

Jeg har med andre ord ikke hatt forkus på vektnedgang en eneste gang... Ja, bortsett fra jeg insisterte på å spise ofte nok, men jeg "glemte" alt om å spise lite. Jeg er ganske sikker på at jeg har gått opp, for buksene mine er ubehagelig trange, men det tar jeg 100 prosent ansvar for. Det er i så fall ikke synd på meg. Det er helt og holdent min egen skyld. Gruer meg nok litt til å stå på vekta på torsdag, men jaja.. det får gå.

 

Kanskje jeg skal gå inn og lese litt i forumet for gifteplaner, hihi... kanskje de har ett og annet godt råd, men jeg blir nok her hos dere :D

 

Ha det fint da jenter!

Solskinnshilsner fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hei, alle sammen!!!

Så koslig å være tilbake igjen, og koslig å høre at man blir savnet.

 

Else, jeg håper du nyter alenetilværelsen og stabiliteten du får fremover nå, og ser positivt på livet, og det at du vet hva du har, og at du ikke blir lurt av noen.. Og, med tida kan det hende du finner en flott mann som er verdt deg!

Grattis med nedgang til deg også!! Supert:)

 

Slankeklar, flott at du henger med, og skjønner at du har fokuset på kjæresten og forelskelsen for tida, men det at du er innom viser jo at du er med oss også!

 

Sans, gratulerer med dagen som var!! Ille med vekta di, men tror nok også det kan være at du heller spiser for lite, men jeg håper uansett at det snart snur, og går rette veien... Skjønner godt at du er frustrert og blir lei deg... det kan jo tære på noen av enhver å få så lite igjen for det som du gjør nå. Men, kjempebra at cm minsker, det er jo tross alt det viktigste

 

Tulla, morsomt å lese om vekta di, hehe ... skal bli spennende å følge med videre:) Gratulerer med vekta som går ned!!

 

Arti, du er virkelig i siget, vekta går jo bare ned. Trasig at du sliter på hjemmefronten, men håper at det kan gå seg til for dere, og at det bare er en dårlig periode... har det sånn selv også....

 

Mimi, det er bra at ferien din var så topp!!! Moro å høre, og kambodsja er et sted jeg har sett masse bilder fra, og jeg kan tenke meg en tur dit selv og...

Været var helt strålende første uka, så litt mere ustabilt den siste. Litt regn innimellom, og litt skyer, men med 35 grader så var det jo deilig alikevel, og det var helst på ettermiddagen at det skyet til...

Det var kjempefint der vi var, og har opplevd og sett masse!!! Og, så masse koslige mennesker vi traff. Ble ganske godt kjent med noen, og kommer til å ha litt kontakt..

Vekta har nok gått opp, for jeg har også, som deg, kost meg, hehe...

Spist litt for mye, og drukket altfor mye vin og drinker;) Men, det er verdt det, så får jeg heller ta meg sammen nå, og jeg er igang..

Vi var ikke hjemme før 17.30 igår, og merker at jeg er litt ør enda...

 

Kommer innom igjen imorra, men ha en fin kveld alle sammen!!!

 

Stor, varm klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else78

Så utrolig kjekt å ha dere tilbake, Mimi og Mamsen. Vi har savnet dere, selv om vi har klart å holde liv i tråden. Desverre var vi ikke alltid først på lista "under 10 kilo", men når blir det vel andre boller.

 

Godt å høre at dere har kose dere. Klart man må kose seg på ferie, og ikke bare tenke vekt. Forhåpentligvis så blir det ikke så galt som dere kanskje frykter.

 

Du er virkelig inne i en god stim, du Arti. Vi krysser fingrene for at det gir resultater. Jeg tror man etterhvert bygger opp mer vilje til å kunne motstå fristelser som står foran en, eller i det minste bygger opp vilje til å begrense seg noe. Synes iallefall at jeg har blitt flinkere. Men det kan jo ha noe med at jeg har flere kalorier å rutte med nå, og er mye mer mett, iallefall på kvelden. Det gjør det lettere å bare ta en liten bit, istedet for å kaste seg over hele bolla.

 

Når er det forresten du skal gifte deg, Mimi? Du har lov til å stikke innom Gifteplaner, men vi blir veldig leie oss hvis du skulle forlate oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!

 

Klart det hjelper når man føler at man ikke er sulten på kveldene, det er gjerne da man er mest sugen....

Jeg vet ikke helt hvor jeg ligger an på kalorimengden, men neste uke skal jeg registrere noen dager for å se igjen...

Tror kanskje jeg skal vente med å veie meg til neste torsdag også, har fått veldig mye vann i kroppen etter 21 timer i fly... ble nemlig sittende 7 timer ekstra i flyet i Dubai pga tåke, og vi fikk ikke gå ut, i tilfelle tåken letta, og da ville piloten være klar til å ta av...

Men, regner med at det gir seg iløpet av noen dager, for det er ikke noe godt...

 

Mimi, ble du inspirert av alle skredderne til å få laget din egen brudekjole for en billig penge? Det var veldig mange flotte brudekjoler å se;)

Jeg fikk sydd meg en helt sort en, i et lekkert stoff:D

 

Ha en riktig god natt jenter, og sove godt!!

 

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Ja, da drar jeg oss opp igjen:)

Kan jo ikke ligge langt nede på lista, hehe

 

Er på jobb, men venter på en elev som ikke dukker opp til KRL time, så her sitter jeg

Ellers en fin dag, spiser normalt igjen, og da burde alt gå riktig vei igjen håper jeg

Skal til tannlegen idag, og gruer meg...

Har litt tannlegeskrekk, men får satse på at det går bra idag også, selv om jeg har en tann som er brukket... En 6 års jeksel som er rotfylt og bygd opp, men det holder dårlig... men er heldigvis ikke vond, og ikke syns det heller....

Jaja, får håpe det går greit og at jeg ikke må gjøre noe store greier...

 

Håper dere koser dere og nyter dagen, og får tid til en liten tur ut i sola, hvis dere også har det...

 

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else78

Det er desverre ikke noe sol i sikte her iallefall.

 

Jeg forstår godt at du venter en uke med veiingen, Mamsen. Tar alltid litt tid før ferien er ute av kroppen.

 

Jeg var innom Hold Vekten kurset i går og veide meg. Har gått ned litt den siste måneden, men klager ikke over det. Sliter igjen med å komme meg opp i kalorimengde, men det er jo luksusproblemer så det holder. Har registert alt jeg har spist de siste dagene, og det ligger på rundt 1600-1700 kcal. Må få i meg mer til middag, men det er lettere sagt enn gjort. Først må jeg spise opp alle 400 kcal posjonenen jeg har i fryseren, så får jeg heller sørge for at fra nå av må jeg bare lage 600 kcal -middager. Tror ikke jeg klarer 1,5 porsjoner med potet og kjøtt, men må nok heller ha mer kaloririke sauser og sånt, og kanskje bruke litt mer olje ved steking. Regner kanskje ikke med at det er mange råd her inne for å få opp kalorimengden i middagen. :-) Når man først har blitt skikkelig flink til å lage gode og magre middager, så er det ikke så lett å plutselig skal lage det annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Else, det er jo luksusproblem som du sier, men likevel viktig nok... Og, hvis du ikke klarer å øke noe på potetmengden eller kjøtt, så er det lurt med litt mere olje ved steking, og litt ekstra saus.

Jeg spiser mye poteter, rundt 200 -220 gram, og må ha så mye til middag for å bli mett. Spiser mye grønnsaker også, så er nok oppe i 600 g til middag tror jeg, men skal registrere til uka så får jeg se....

Elsker middag, og det er høydepunktet hver dag;)

Merker at jeg er vant til å spise mer nå, for nå er jeg sulten hele dagen, selv med frukt etter måltidene... men det går seg til etterhvert

 

Du er jo veldig flink som har alt ferdig fryst, og så lettvint nåa man kommer hjem fra jobb da. Jeg er ikke så flink, og begynner ofte å tenke på det mens jeg er på jobb, ellerpå vei hjem...

Men, har poteter og grønnsaker stort sett hver dag, og mye fisk...

Idag tenkte jeg at jeg skulle innom å kjøpe torsk, nam nam...:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å komme inn her og se at det er så mye liv :)

virkelig godt å ha dere tilbake, damer..

 

Mimi - gratulerer med forlovelsen!! Kjempekoselig. Det er jo som du sier.. man føler at man blir godt kjent med dere tiltross for at vi aldri har møtt hverandre. Så da unner man alle alle oppturer og trøster for alle nedturer :D

Ja, jeg fortsetter på kurs - begynner igjen i morgen, kan bare ikke gi meg nå. Det har blitt mye cm ja.. 19,8 totalt og 6,5 rundt livet. Veldig fornøyd med det, men "føler" lissom ikke at det er reelt pga vekten. Men målebåndet viser det jo, hehe.

 

Auauau, mamsen.. tannlegen er ikke morsomt.. og jeg må desverre si at jeg vet hva du skal igjennom må hvis du velger å fikse det. Hadde akkurat samme problem i fjor vår og valgte tilslutt å sette inn bro. Hvis jeg kunne velge igjen nå tror jeg faktisk at jeg ville valgt stift.. Dette fordi du da slipper å "ødelegge" tennene på hver side av tannen som må ut. Jeg har hatt mye vondt i de etter at tannlegen slipte de ned for å få på plass broen. Behandlingen der og da har ikke gjort så vondt (hvis det er noen trøst) men jeg hadde mye smerter i etterkant.

 

Og dessuten - ikke bursdagen som VAR men bursdagen som ER, hehe.. Har bursdag til søndag 9.3 (blir alltid like forskrekket hver gang noen gratulerer med med dagen den 8.3, har flere ganger svart med: jamen det er jo ikke før i morgen. De som har sagt det har gjerne ikke ant at jeg hadde bursdag dagen etter men ville bare gratulere med kvinnedagen, haha)

Og apropos.. jeg aaaaaaaaner ikke hva som skjer til helgen.. Har fått beskjed om å være hjemme senest kl 1800 på lørdag og gjøre meg klar for fest. Så kommer en venninne og henter meg. YAY - jeg elsker overraskelser. Spørs om jeg klarer å holde noen skjerpings da.. har også fryktelig lyst til å unne meg kake på søndag.. har jo ikke spist kake på aldri så lenge.. og man har jo bare bursdag en gang i året!

 

I boka mi har jeg skrevet opp at som belønning for å runde 80 kg skulle jeg gå til frisøren (to år siden sist).. Nå har jeg uansett bestilt meg time til i morgen etter kurset, nesten som en trøstepremie, hahahahaha

 

Skulle ønske jeg hadde målt fettprosenten før jeg begynte på kurs ja.. Det er nok helt klart endel muskler inni bildet her.. Jeg gikk jo fra null trening til 3-4 ganger i uka, men dog.. Det blir jo nesten fristende å droppe treninga for å få raskere vektnedgang.. Jeg skal IKKE det altså.. men tanken har jo vært der, hehe

 

Denne uken har jeg ikke hatt så fokus på å registrere.. Men har nok holdt meg mellom 13-1400 kcal om dagen med noen utskeielser.. Får se hva vekten viser i morgen.. Merker at jeg har mistet piffen på den veiingen - ikke på vektnedgangen, men bare på veiingen.

 

Neste tirsdag skal jeg på matkurs i GR regi.. Vi skal bl.annet lære å lage en sunn tikka masala og det gleder jeg meg til for jeg elsker det.

 

Har dere forresten sett at det har kommet creme fraishe med 7 % fett?? Får den på ICA bl.annet

 

ha en strålende dag! (oi, dette ble langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else78

Sans1. Jeg husker tidligere i høst at du skrev at du ikke hadde energi på kveldene, og lå stort sett på sofaen. Jeg er sikker på at nå som du trener, så har du masse energi. Du må for all del ikke slutte med det. Kjenner selv at jeg nå når jeg har kommet igang igjen med treningen, så er alt mye lettere.

 

Synes absolutt at du skal spise litt kake på søndag. Det gjelder jo bare å begrense seg.

 

Mamsen, tror det er bra at du er sulten. Det betyr vel bra forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Se her ja. Skjønner ikke hva dere maser med. Her er det vel masse liv :)

 

Jeg kan fint leve med at vi ikke er tråden med flest innlegg til en hver tid, det som imponerer meg er at vi har så immari mange visninger uansett. Vi skriver tydeligvis mye lurt. Hehe... :D

 

Takk for gratulasjoner. Det ble nok ikke noen kjole på meg så raskt nei. Har ingen anelse om hva jeg vil ha, bortsett fra at jeg ikke vil se ut som en bløtkake, så jeg trenger nok litt tid. Er litt i tvil om hvor mye penger jeg har lyst til å bruke også. Vi får se. Men hvis noen har tips, så lytter jeg gjerne.

 

Så fint at du fortsetter med kurs Sans1. Gled deg over cm'ene som har forsvunnet og gå til frisøren med god samvittighet. Det skulle da bare mangle! Så satser vi på at neste kurs fortsetter å fjerne cm'er og at kiloene følger etter. Vil de ikke så skal de.

 

Jeg har slett ikke kommet inn i noen rytme, hverken med registrering eller 100 % riktig mat. Mentalt har jeg nettopp landet, og inntil videre har jeg bare nydt grovbrød, cottage cheese og sånne ting. Og kjøleskapet er forsatt relativt tomt. Det kommer seg vel etter hvert. Jeg har/hadde også en del vann i kroppen etter turen. Vårt fly ble kansellert og vi kom ikke til å sitte på flyet sånn som deg Mamsen, men derimot tilbrakte vi 8 timer natt til mandag på jorden kjedeligste og dyreste flyplass der hverken service eller smil var å oppdrive for penger. Triste greier. Og så var det rett på jobb mandag morgen. Gjeeesp!

 

Jeg får komme tilbake senere. Tarmene mine skriker etter mat!

Ha det fint så lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...