Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Vekta stoppet på 60,1 i dag, slettes ikke bra, men iallefall et kilo mindre enn det den viste i går. Da er det ikke noe annet å gjøre enn å brette opp ermene og hente seg inn igjen.

 

Tulla, det ble vel kanskje ikke så mye alkohol på deg? Jeg tror kroppen klarer å forbrenne noe ekstra i en periode, ja til og med få litt kick at ekstra kalorier, bare så lenge kaloriene ikke er store mengder alkohol. Med alkohol i bildet, så blir bildet et annet. Da stopper forbrenningen opp, og alle kaloriene fra alkohol og annet som en har inntatt om kvelden og til og med dagen etterpå (til alkoholen er forbrent), legger seg rett på fettet. Derfor må jo konklusjonen være at når man drikker alkohol, så skal man være ekstra forsiktig med snacks. Og man bør heller ikke drikke for ofte i store mengder.

 

Mamsen, det var sikkert veldig godt iallefall. Bakt potet med saus uten smør er jo det samme som kokt, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tulla69

Hei damer!

 

Jeg føler meg litt flink i dag, for jeg hadde tenkt å skulke treningen i morges, men sto opp og dro på spinning likevel, i et forsøk på å unngå straffen for at jeg stadig spiser litt mer og litt mer usunt enn jeg tror er fornuftig. Det var tøft å trene også, for ikke uventet kom tante rød på besøk utover formiddagen. Det kan kanskje være forklaring på hvorfor jeg følte jeg hadde gått opp 5 kg av nøttene jeg spiste i går kveld... (nei, jeg sjekket ikke med vekta :) ).

 

Sans1, jeg håper du hadde mer glede av danseaerobictimen enn jeg hadde av spinningen min... Men jeg er helt enig, trening er oppskriften for å holde vekta på et akseptabelt nivå.

 

Else, et kilo ned på en dag er imponerende. Et par dager til, så er du nede under matchvekt igjen :) Alvorlig talt går nok dette lett av, men du er jo også veldig slank på 60 kg da, er du ikke egentlig?

 

Det er riktig at det ikke ble så mye alkohol i påsken - vi delte totalt tre flasker vin på fire personer, fordelt på tre dager. Generelt har jeg nok et moderat alkoholforbruk, jeg er glad i vin men klarer sjelden å få i meg så mye som en halv flaske. Når det gjelder forbrenning har jeg kanskje fått litt betalt for min (hardt opparbeidet) økte muskelmasse - den er jo i følge mitt teknologiske vidunder noe over gjennomsnitt for min vekt og alder.

 

Mamsen, biff med fløtegratinerte poteter høres nydelig ut, og det viktigste er jo at du nøt det. For øvrig er bakte poteter like magre som kokte dersom du dropper fyllet :) Ellers er da du også definitivt av de smale, og henter deg garantert inn dersom du har behov for det.

 

Men nå avslutter jeg for i kveld. Gleder meg til danseprogram på TVNorge, det synes jeg er morsomt å følge med på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dommen gitt og det gikk ikke bra!! :)

Men denne gangen var jeg forberedt så jeg ble ikke like skuffet og lei meg som jeg har blitt ved de andre oppgangene. Mer irritert for at jeg ikke klarte å være med fysisk aktiv når jeg tross alt hadde fri over så mange dager. Pytt sann, jeg er allerede tilbake i rutinene og ser frem mot neste torsdag.

 

Kursleder har denne uken gitt oss et treningsprogram med enkle øvelser som kan utføres hjemme. Hun har garantert oss at hvis vi gjennomfører dette 3 ganger i uken vil vi allerede etter tre uker se resultater. OG hun har lovet å lage ostekake til meg (GR-varianten) hvis det ikke funker - eller hun sa vel heller at den kaka kunne hun lage uansett. hehe

 

Litt morsomt at du nevnte det med nedsatt fettforbrenning ved alkoholinntak Else, for akkurat det samme fortalte sjefen min meg i dag og det har jeg aldri hørt før!

 

Jeg har også fått oppskrift på hjemmelaget treningsbar OG fått smake på denne.. mmm, må prøves.

 

Så her er dagens tall:

10/1: 83,1 kg

17/1: 82,2 kg

24/1: 81,6 kg

30/1: 82,3 kg

7/2 : 81,3 kg

14/2: 81,8 kg

21/2: 81,1 kg

28/2: 81,9 kg

6/3: 80,5 kg

13/3: 79,4 kg

27/3: 80,5 kg = totalt 2,6

 

(dvs - hele mars bortkastet!)

 

Jaja, jenter. Da legger vi påsken bak oss og ser fremover. Nå er det ikke lenge til sommeren og vi rekker fortsatt å gjøre en forskjell :)

 

nå skal jeg se det nye livsstil/slankeprogrammet på tv2 før jeg får med meg siste timen av danseprogrammet (jeg også elsker det, Tulla)

 

Ha en kjempefin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her kommer mine tall:

 

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

29/11: 58,3 kg

6/12: 58,3 kg

13/12: 58,1 kg

20/12: 57,7 kg

27/12: 57,4 kg

3/1.08: 58,1 kg

10/1: 58,1 kg

17/1: 58,6 kg

24/1: 57,7 kg

31/1: 58,1 kg

7/2: 58,9 kg

14/2: 57,5 kg

13/3: 60,7 kg

27/3: 60,9 kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg.....

 

Jaja... her er det ikke positive tall, som forventa, men det var ingen bombe... Og bedre blir det vel ikke denne helga for da skal vi på hotelltur... Årlig kurs med barnevernet, som er veldig bra, og sosialt. Har med alle ungene, og de koser seg like mye.

Hmmm... vet at bakt potet er som kokt, men men... hadde ikke så lyst på det...:)

 

Else, jeg er enig med Tulla, dette går fort av igjen! Et par uker så er du i mål igjen, det er jeg helt sikker på:)

Det er klart at trening er det beste for å gå ned, uten tvil, og det er der jeg ikke klarer meg... får det liksom ikke til. er ikke motivert til annet enn å gå, veldig raskt vel og merke... går gjerne 45 minutter hver dag, og da er jeg ganske heit i toppen... men burde trent litt annet også... vet det... Har bare ikke overskudd eller tid føler jeg, med masse unger og aktiviteter hele tida... og, har jo et behov for litt sosalt også... pluss avslapping. Syns dagene går i ett, og rekker ikke alt jeg skulle ha gjort...

Huff.... det var mye unnskyldninger, hehe...

 

Jaja, nå skal jeg se på charterfeber, og så Brat-camp. Og, vaske, brette og henge opp noen maskiner med klær....

 

Stor klem fra meg!!

 

Tulla, så flink du er til å trene!! og, lurt å ikke sjekke vekta, med mensen i tillegg så kan man ikke stole helt på resultatet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det viktigste er at du er på vei tilbake til bedre rutiner, og påske er fri og mere kos, det er bare sånn det er. Jeg har heller ikke hørt det med alkohol og fettforbrenning før, men det var interessant...

Er øvelsene enkle å forklare over nettet, eller er det vanskelig? Må vel bare skjerpe meg.... ,men det er ikke så lett... Har jo noen videoer også da, som ligger inni skapet fortsatt... men det er stort sett unger og mann som svinser rundt her, og da har jeg ikke lyst til det...

 

Slo over på tv2 jeg også.... veldig bra program:D

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

Lenge siden sist. Jeg var bortreist i påsken og da jeg kom tilbake hadde jeg som vanlig rasende travelt og dessuten veide jeg forferdelig mye ... og jeg ser det er flere enn meg som trenger å legge påsken bak seg.

 

Jeg fikk gått på ski og var aktiv, men akk så mye mat, sjokolade og vin. Høres ut som om du har hatt det moro også Else :)

 

Vi får bare satse på at de ekstra grammene forsvinner like fort som de kom, noe vi riktig nok vet de ikke gjør. Nei, rettere sagt: Vi får brette opp ermene og jobbe dem av oss igjen.

 

Jeg for min del har allerede kvittet meg med 2 kg denne uka, hvilket naturligvis bare er vann og mageinnhold - for her i gården har det gått i magasjau de siste dagene. Yak ... ikke mer om det, bortsett fra at jeg ikke kan stole på dagens resultat i det hele tatt.

 

Jeg kommer sterkere tilbake - og forhåpentlig litt oftere!

Ha det fint så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Mimi, som du sier, nå bretter vi opp armene og jobber videre:)

Og som nevnt, sommeren kommer snart og da skal vi være lettere enn nå!

Nå må det bare gå en vei, ned;)

Håper formen din er bedre!!

Koslig om du får tid til å komme innom oftere, men skjønner at du har det hektisk, så det er ihvertfall koslig når du først er innom:) :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det viktigste er jo at man kommer fort inn i rutinene igjen, det snakket også kursleder om i dag.. Hun sa at opp til 1,5 kg + over en sånn høytid ikke er så ille egentlig.

 

Tror det tar litt tid å skrive inn hele programmet her.. men kanskje jeg kan gjøre det i helgen :) Men wow mamsen, 200 gram opp i påsken er jo INGENTING!

 

Det programmet på tv2 var veldig bra.. ser det begynner noe som heter fat chance på tv2 zebra nå kl 2100.. må finne ut hva det er også.. Haha, har dilla på slankeprogrammer på tv! Imens kan man kose seg med svenske idioter som tror de kan danse, hehe

 

Mimi - koselig å høre fra deg! Kjipt med magesjauen da, men du har sikkert fått renset kroppen godt, haha. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke har så veldig lyst til å begynne med treningsvideoer med mann og unger svinsende rundt. Samtidig er det jo veldig bra med trening. Brand new butt and more som du også kjøpte er fortsatt en av de som jeg synes er best. Enkel oppvarming og ikke så vanskelig øvelser, selv om de kjennes ganske bra på kroppen. Fordelen med å trene hjemme er jo at man kan ta det i eget tempo, og nå man har fått nok kan man stoppe.

 

Sans1. Jeg har nok heller ikke vært klar over hvor mye faktisk forbrenningen blir påvirket før nå. Jeg har normalt hatt et ganske så moderat alkoholforbruk de siste årene.

 

Mamsen. Tatt i bektrakning av gårsdagen + påske, så er det nok ikke så galt som du tror. Bare vent å se neste uke.

 

Det er danseprogram for min del akkurat nå. Har planer om å få trent litt kl. 21.00. Litt sent, og de råder en jo ikke til å trene for sent, men sent er jo bedre enn ingen trening skulle man tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Hmmm... jeg hadde jo litt for mye fra ferieturen min også jeg da... så henger litt etter nå, men skal ta det igjen:)

Hvis det virker litt for avansert for meg også sans, så trenger du ikke å gjøre det heller... jeg må bare prøve å skjerpe meg litt... og kanskje jeg skal se litt på den videoen Else, hehe...

Ser forresten litt på zebra her jeg også, men innimellom leksehjelp er det ikke lett å få med seg... godt jeg tar opp charterfeber:)

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke avansert. Det er kjempelette øvelser. Det er bare det at det er 2 a4 sider og tar derfor litt tid å skrive :)

 

Men det er oppgaver alla - stå med armene rett ut og gjør hundre små sirkler fremover og 100 bakover i sakte bevegelser.. Mye av det er ting man kan gjøre mens man gjør andre ting, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på spinning i dag, for første gang på sikkert 5 år. Jeg er sikker på at rumpa kommer til å være vond i morgen. Skal opp å stå på ski i morgen. Alpint, ikke langrenn. Men det blir vel litt kaloriforbrenning av det også? Jeg håper at ikke alpint-musklene mine er støle i morgen etter spinningen.

 

Sans1. Hva kan man gjøre mens man står ut med armene og gjør sirkler? Unntatt å se på TV, da?

 

Mamsen. Du kan jo se på DVDen en dag uten å gjøre øvelsene, og så deretter manne deg opp til å sette i gang.

 

Da ønsker jeg alle en strålende helg. Jeg skulle egentlig ikke feste i nærmeste ukene, men er invitert på ikke mindre enn 3 fester/forspiel i morgen. Søren meg ikke lett å være singel. Det er jo så morsomt å gå på fest, og man kan jo ikke gjøre det uten alkohol. Eller man kan jo, men det er jo ikke like morsomt. Å sitte hjemme alene er jo ikke noe alternativ når man har barnefri, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, Else. Det har du egentlig rett i.. Men det der var egentlig to forskjellige ting.. 1 - de fleste øvelsene kan du gjøre mens du gjør andre ting. 2 - de er stort sett veldig enkle.. Den med armene var vel mer eksempel på nr 2 :)

 

Festing og alkohol ble mitt store problem da jeg ble singel også.. men det første halve året var det ikke noe jeg tenkte på iom at jeg sikkert gikk ned 10 kg på 2-3 mnd i det det ble slutt. Jeg var mer bekymret for om jeg i det hele tatt skulle klare å begynne å spise og ikke minst holde på maten igjen. Men da jeg begynte å legge på meg igjen kom det fort gitt :( Men du og du så morsomt det er å føle seg helt fri og "ta av" litt.

 

Kom meg på trening i dag jeg også.. Ikke mindre enn 2,5 trimpoeng og det er veldig bra på en fredag til å være meg. Føles godt!

 

Så til slutt en liten anbefaling: Noras rørte jordbærsyltetøy. Ikke mer enn 95 kcal pr 100 gram!! I tillegg smaker det friskt og godt. Så det er et bra alternativ til vi kan røre jordbæra vår sjøl :)

 

God helg alle sammen! For min del blir det forhåpentligvis stille. Skal en bitteliten tur ut i morgen kveld og ta et eller to glass rødvin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en bra kveld på meg i går. 6 øl og det var alt. Kanskje det også egentlig er for mye, men det er mye bedre enn altfor mange. Ikke noe snacks eller kebab. Spiste heller en toast med lett ost da jeg kom hjem. Kunne jeg alltid være så flink, så skulle jeg kanskje klare å holde vekten stabil.

 

Det var også utrolig gøy å stå på ski i går. Man forbrenner en hel del når man står på alpint også, så det veier kanskje litt opp for alkoholinntaket.

 

Har du fått gjort noe av programmet ditt da, Sans1, mens du har holdt på med andre ting. Du må nesten gi oss noen mer eksempler på hva man kan gjøre mens man gjør andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her har det jammen vært litt liv, selv om det var helg! Så bra!

Og, kjekt med sånne enkle tips hvor man også kan gjøre andre ting;)

Veldig bra med trening en fredag, og er sikker på at helga deres har vært mye magrere enn min, men dette var siste gangen nå før jeg skal til London, for jeg veier nok mer enn jeg noen gang har gjort til torsdag...

Hotellmat og masse kos er liksom ikke lurt når man vil ned i vekt, men imorra er det å bite tenna sammen, og jeg MÅ trimme...

Skal pine meg selv med å skrive her hva jeg har gjort for å trimme hele uka, og da må jeg jo bare skjerpe meg..... litt flaut å ikke kunne skrive noe.... hehe

Filmen ja.... hmm..... jeg skal prøve å se om jeg kan få sett på den, og gjort det programmet iløpet av uka også... og jeg har jo flere apparater her hjemme, så det er bare å ta meg selv i nakken...

 

Kurset vi har vært på var veldig spennende. Det var psykolog Egil launes, kjnt fra tv2 serien 'de beste familier' som holdt foredrag, og det var mye nyttig å lære.

Og, alltid bra å møte andre fosterforeldre for i diskutere og prate om ting

 

 

Else, jeg skjønner veldig godt at du finner på ting i de helgene du kan, og jeg tror at du har godt av det, og trenger det. Du har slitt lenge, og nå trenger nye impulser:)

 

Syltetøy er godt og ihvertfall uten fett, så da tror jeg at jeg skal prøve det:p

 

Ha en fin søndag kveld alle sammen

 

Klemzer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere.. her har det vært den magreste helgen på mange mnd.. Ikke no vin og ikke noe snop og bra mat. Det ble et par sukkerbiter for mye i dag i latten min fordi jeg har gått tom for Splenda.. Men med så mager helg går nok det bra. jeg har jo ikke brukt kosemerkene mine til noe annet.

 

har desverre ikke fått prøvd hele programmet enda, men tenkte jeg skulle ta det nå! I går var jeg ute og gikk en tur, tok noen av styrkeøvelsene på kvelden og skura ned halve badet. Resten av badet ble tatt i dag - så jeg har da vært litt aktiv i helgen.

 

mamsen - koselig hotellhelger er en prøvelse for alle og enhver. Jeg sliter med å begrense meg hvis det er dessertbord og det er det jo gjerne både til lunsj og middag.

 

Else, vil ikke tro de 6 øl'ene kan ødelegge noe særlig når du har stått på ski! Kjempebra å holde seg unna snacksen :D jeg synes nesten det er verre å holde seg unna den når jeg drikker øl i forhold til vin.

Kunne godt skrevet opp programmet nå, men velger heller å prøve det :( Skal se om jeg kan ta det etterpå! Jeg overdriver kankje litt når jeg sier at alle øvelsene kan gjøres når man gjør andre ting, men ihvertfall et par av dem. Tok den ene da jeg lagde middag i sted.. stå med føttene i skulderbredde, bruke tykkeleggen til å heve deg sakte helt opp på tå og rolig ned igjen. 12-15 rep x 3.

 

Nå må jeg trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Ja, her var det virkelig liv. Mer enn jeg føler det er i meg om dagen - jeg er forkjølet og småfebril og synes synd på meg selv, skal jeg være helt ærlig... :(

 

Spisingen er helt ute av lage også - jeg er godtesyk og uten selvkontroll, og med nesten ingen trening pga formen regner jeg med en smell på vekta i morgen tidlig. Og den har jeg vel egentlig fortjent lenge - jeg blir slappere og slappere med kostholdet, og jeg er mer enn halvt forberedt på at vekta viste et urepresentativt lavmål forrige uke og at smellen nå kan bli stor. Så, der er det sagt.

 

Men dere er iallfall i farta! Mamsen, kurs hørtes bra ut. Kan skjønne at det er godt å treffe andre fosterforeldre og utveksle erfaringer - det er kanskje det beste med kurset?

 

Else, du lever et aktivt liv siden du ble singel, det skal jeg hilse og si! Du får nyte det i fulle drag.

 

Sans1, du ser ut til å ha brettet opp ermene og være klar til å gyve løs for fullt. Dette blir sikkert bra!

 

Mimi, så fint at du hadde en bra påskeferie, men etterpå høres det jo ikke like trivelig ut - jeg hadde min runde i påsken, og du har min fulle medfølelse. Håper du er bedre igjen.

 

Matt søndagsklem til alle fra Tulla s010.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

... og mens jeg somlet med innlegget mitt var det kommet ett til, og det et mye mer positivt ett! Sans1, du er inspirerende motivert. Så flott at du har funnet så mye energi og pågangsmot. Dette må jo bare bli kjempebra! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd det og det er absolutt gjennorførbart :(

 

Oppvarming:

10 min på noe som gjør deg varm og ordentlig andpusten. Dans, sykling, gå trapper eller hva du selv foretrekker.

 

Hver øvelse gjentas 2-3 x 12-15 rep (avhengig av form)

 

1 Opp og ned på tå

Stå rett opp og ned med vekten fordelt likt på begge føtter og jevnt over hele fotsålen. Bruk tykkleggen til sakte heve deg helt opp på tå. Senk rolig ned igjen. Er det vanskelig å holde balansen, støtt deg til veggen eller en stol.

 

2 Knebøy

Still deg med bena litt fra hverandre (hoftebredde). Fordel vekten likt på begge føttene og over hele fotsålen. Bøy knærne og sett deg langsomt rett ned, som om du skulle sette deg på en stol. Løft deg rolig opp igjen. Hold ryggen loddrett og brystet frem. Ha gjerne en stol bak deg og løft deg opp igjen i det du toucher den.

 

3 Bakside lår

Still deg på alle fire på gulvet. Stram magemusklene og hold dem stramme gjennom hele øvelsen. Trekk høyre kne mot magen, før det bakover og rett det helt ut til ryggen og høyre ben er en vannrett linje. Ikke løft høyere, det kan skade ryggen. Sett benet rolig ned og bytt ben. Dette er også en fin øvelse for ryggen.

 

4 Utside lår

Legg deg på siden med litt bøy i det underste benet og det øverste benet strukket ut. La benet være en forlengelse av overkroppen, heller litt bak kroppen enn foran (strak i hoften). Løft det øverste benet rolig rett opp, med hælen som dt høyeste punktet (bøy i ankelen og la samtidig tærne peke litt nedover). Senk rolig ned igjen og hold igjen mot tyngden. Utfør alle repetisjonene og bytt side.

 

5 Armhevinger

Still deg på alle fire, men med strak hofte. Pass på at hendene er rett ned for skulderleddet. Stram magen og setet. Bøy i albuene og senk deg rolig ned og løft rolig opp igjen.

 

6 Bakside arm

Sett deg på gulvet og ha litt bøy i knærne. Plasser hendene på gulvet litt bak overkroppen med fingrene pekende rett forover. Len deg på hendene og løft rumpen opp fra gulvet, rett ut hoftene noe (føttene er plassert godt foran deg). Bøy i albuene og senk kroppen rolig ned og løft rolig opp igjen. Rumpen skal ikke være i gulvet.

(alternativ er å gjøre samme øvelse med hendene på en stol eller et bord/vinduskarm)

 

7 Rette magemuskler

Legg deg på ryggen på gulvet med bena i bøy og fotsålene i gulvet. Ha armene langs kroppen. Stram bekkenbunn og press korsryggen i gulvet. Bruk magemusklene til å trekke/rulle deg rolig opp, men la korsryggen ligge igjen i gulvet. Senk rolig ned igjen. Hold igjen mot tyngden.

 

8 Skrå magemuskler

Legg deg på gulvet med bena i bøy og fotsålene i gulvet. Hold høyre hånd bak hodet og den andre armen langs kroppen. Stram bekkenbunn og press korsryggen i gulvet. Bruk magemusklene til å trekke/rulle deg rolig opp og over mot venstre side. Senk rolig ned igjen og hold igjen mot tyngden. Bytt hånd og rull opp til motsatt side.

 

9 Ryggøvelse

Stå på alle fire og se rett ned (hodet forlengelse av kroppen). Stram i magen. Løft motsatt arm og ben rolig opp så armen, overkroppen og benet blir en rett linje. Senk rolig ned og hold igjen på tyngden. Bytt arm og ben.

 

10 Skulderøvelse

Reis deg opp og stå med tyngden jevnt fordelt over føttene. Se rett frem. Løft skuldrene rolig helt opp til ørene og senk dem rolig ned igjen. Gjør det tungt å løfte og hold igjen når du senker dem. Gjør alle repetisjonene, men avslutt med å løfte skuldrene 2-3 ganger lett opp på innpust og slipp dem rett ned på utpust.

 

11 Avslapping

Legg deg flatt på gulvet og lukk øynene. Lytt på en rolig sang mens pusten går rolig inn og ut. Når du er ferdig, reis deg rolig opp og rist litt liv i kroppen.

 

VOILA!

 

Min kursleder mener altså at ved å gjennomføre disse øvelsene 3 ganger i uken vil man se resultater i løpet av 3 uker!

 

(gjennomføring av hele programmet med 3 runder pr øvelse gir ca 2 trimpoeng!)

 

I tillegg gjør jeg denne øvelsen hver dag:

 

Stå rett opp og ned med armene rett ut i skulderhøyde. beveg armene rolig i små sirkler - 100 ganger fremover og 100 ganger bakover.

Dette skal være en vidunderøvelse på "hengearmer" som vi jenter gjerne merker når vi legger på oss og blir eldre!

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Sans, de øvelsene så grundige ut. Jeg er imponert over at du klarer å ta slike øvelser hjemme, jeg sliter med at jeg synes det er for kjedelig. Men det er utvilsomt veldig fornuftig!

 

Jaja dere, jeg gledet meg ikke til å stå på vekta, men nå er det gjort. Og som ventet fikk jeg en smell. Opp en kilo til 65.6 for meg i dag. :D

 

Tror nok det er riktig at målingen forrige uke var kunstig lav - har antakelig hatt lite vann i kroppen eller noe slikt. For det er egentlig påskens spising jeg bare har fortsatt med. Så merkelig at småspising, kaker og litt godteri setter spor da, dere! :(

 

Jeg må nok bare ta meg sammen, men fortsatt rir forkjølelsen meg, så jeg får ikke trent i morgen tidlig heller, og trening er nok nøkkelen for meg, for jeg merker at jeg ikke har viljestyrke nok til å spise lite om dagen.

 

Vel vel, håper det går bedre for dere andre!

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går utifra at det er fordi dere trener dere gjennom styreprogrammet det er så stille her?!?! hahahahahaha

 

Og hvis det er fordi dere har mistet motivasjonen må jeg bare si:

Opp med piffen, jenter!! Det er 11 uker til St.hans :( YOU CAN DO IT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si det har vært liv her i helga! Høres ut som mange har det moro også :(

 

Det er visst ikke helt min periode for tida. Både jeg og samboeren har slitt med dårlig mage i over en uke nå, og på toppen av det hele forstuet jeg et par fingre på høyre hånd på jobben på fredag, så da blir det så som så med skrivinga her (det er ulempen med å kunne touch - da blir alt feil når man skal bruke andre fingrer!)

 

Jeg har slitt med å komme skikkelig i gang etter at vi var på ferie med den påfølgende påsken. Det er ikke det at jeg spiser helt håpløst, men jeg har ikke ført opp mat på lenge, og det burde jeg. Dessuten har det blitt lite trening, bortsett fra skigåing da (som til gjengjeld var effektiv). Jeg gleder meg veldig til jeg igjen kan begynen å sykle på jobb. Det er gratisk trening - og så håper jeg at jeg snart er så bra at jeg kan trene for fullt. Jeg blir jo både daff og umotivert av dette.

 

Jeg kommer innom og lser mer senere. Må rekke bakeren før det stenger.

 

Klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tulla, ja, noe av det beste med kurset er faktisk å treffe andre, og å utveksle erfaringer...

Hmmm... vekta di venta du, men den er nok nede igjen før du vet ordet av det;)

 

Sans, masse nyttige øvelser, som jeg skal skrive ut!

Har ikke kommet meg igang enda jeg, for de 2 dagene her er det litt trøblete i heimen... så får finne motivasjon til å komme igang litt senere i uka...

 

Føler meg litt sliten om dagen, men tror nok at det kommer seg. litt vondt i halsen idag, men håper det er over til iomorra.

 

Orker ikke å skrive så mye nå, men veldig bra at dere andre skriver, så har jeg litt å lese, hehe... Føler bare at jeg ikke har noe å bidra med idag når jeg ikke har humøret helt på plass... men det kommer igjen:)

 

klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det programmet ditt var ganske omfattende, Sans, men det er jo kjempebra øvelser, så jeg er sikker på at det virker hvis en får gjort det regelmessig.

 

Jeg skulle vært på Hold Vekten kurs i dag, men hadde ikke barnevakt, så jeg var bare innom og veiet meg. Resultatet var ikke så galt, bare 1,1 kilo over stabiliseringsmålet. Tenker at jeg må stramme det inne igjen de neste 2 ukene, slik at det ikke bærer galt av sted. Veldig greit å vite at man skal på kurs, slik at man henter seg inn igjen når man først har kommet litt skjevt ut istedet for å heller la det gå feil vei.

 

Var også på pilates i dag. Har trent i 8 uker nå, og kjenner virkelig at musklene rundt korsettet har blitt kraftig strammet opp. Helt herlig. Har alltid synes at jeg er litt kvaskete rundt livet, men er nå ganske mye strammere.

 

Du har vært maks uheldig du, Mimi. Får håpe at du kommer deg snart igjen.

 

Tulla, det er ikke alltid så mye så kreves for å spise mindre. Lettere pålegg og bytte ut brød med knekkebrød, så har du jo mange av kaloriene. Du trenger jo ikke å gå på laveste diett (med en gang iallefall) hvis du ikke har motivasjonen på plass, men bare skjerpe litt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde noen med skillingsboller på jobb. Hun som hadde de med er kjempeflink til å bake, og de er så gode. Klarte å la være å ta mer enn 1 liten, men det er jo veldig vanskelig. Det minner meg på om at det vil alltid gå på viljestyrken at man ikke overspiser av søte ting. Litt kan man alltid ta med god samvittighet, men man er jo nødt til å begrense seg. Sukk, det skal ikke være enkelt. Hvorfor må det være så mange kalorier i gode ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...