Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Tulla, så supert at vekta er på plass!! Og, du er så flink at det fortjener du også;)

 

Jeg ønsker dere noen flotte dager, så er jeg tilbake igjen til helga

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei dere,

 

Ja, mamsen det får'n si... du er jo en skikkelig globetrotter om dagen ;)

 

Yay tulla.. Så deilig å være "på plass" igjen.

 

Her går det ikke så bra om dagen.. Betennelsen er bra men fortsatt dårlig i magen. Nå har det holdt på siden forrige fredag og idag var jeg hos legen og tok noen prøver. Han tror det er en reaksjon på antibitikaen bare at den sitter litt godt i. Så i dag ble jeg sykemeldt en uke. Var så vidt en tur på jobb i dag, så jeg er rimelig oppegående nå, men som sagt fortsatt ikke helt bra. Har derfor ikke vært på kurs i dag heller, men men den siste ukens "uaktivitet" tror jeg det er like bra. Selv om jeg ikke tror jeg trenger en hel uke på å komme meg helt skal jeg ihvertfall benytte noen av dagene til å få gått noen lange turer! Det er jo meldt så bra vær fremover.

Har drukket endel juice/farris og legen syntes det var et godt valg!

 

Nå er det "So you think you can dance" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Eeeeendelig tilbake og litt uthvilt:)

 

Jeg som ikke er vant til å farte sånn, har jammen blitt sliten... Mye god mat og vin og øl, og veldig sene netter og tidlige morgener har fått sove ut litt i helga.

Hadde en veldig fin dag hjemme med mannen igår, og vi koste oss virkelig;)

Herlig å være hjemme igjen!

 

Sans, hvordan er det med deg nå da? Håper formen din er mye bedre og at magen er helt fin.

 

Håper også at dere andre har hatt en flott helg!!

 

Stoor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans, så dumt at det tar tid før du kommer deg. Håper det går bedre nå. Hyggelig at legen godkjente juice/farristipset vårt ;)

 

Mamsen, så flott at du har kost deg. Ikke minst med mannen i går - har jo skjønt at det er litt opp og ned der.

 

Jeg koste meg med min mann i går også :) Vi hadde besteforeldre-barnevakt og gikk på restaurant og konsert med dans etterpå. Til og med litt trimpoeng altså! Og det på toppen av en dag som inneholdt både gåtur og joggetur i tillegg. Så trimmessig hadde vi fortjent en liten utskei.

 

I dag var vi på hytta og vårryddet. Tror det ble tre timer løvraking, så jeg er sliten i ryggen og har små blemmer i hendene. Frukttrærne fikk jeg også klippet, men det var i seneste laget... Masse knopper allerede.

 

Får si som Mamsen, håper resten av dere også har hatt en flott helg! :)

 

Klem fra Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Tulla, så deilig at dere fikk barnevakt og var ute og koste dere!! Og, masse trim hele helga;)

Kan tenke meg at du merker det i henda og i ryggen idag også? Men, deilig når man føler at man får gjort noe:)

 

Ha en flott dag alle sammen, og nyt den strålende vår-sola:D

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå føler jeg at jeg endelig har fått kommet litt nærmere konfirmasjonsmålet:)

Skrev sang igår, fikk ordna bilder, og finni velkommen, og takk for maten sang!

Har følt at tida har løpt avgårde, og har begynt å stresse meg selv ganske mye, men skal prøve å få gjort unna det jeg kan denne uka, så jeg kan stresse ned litt de siste dagene...

 

ellers så har jeg sikkert lagt masse på meg. Både ser det og kjenner det:(

Æsj.... sånn farting ødelegger alt, og kunne tenkt meg en hurtig-kur akkurat nå.... men er sikkert ikke verdt det? Noen tips? Trene vet jeg, men tid har jeg ikke akkurat mest av nå, men bør ta meg tid alikevel, så jeg skal prøve, fra og med idag og gjøre et forsøk...

 

Ellers nok en strålende sol-dag her, så skal komme meg litt ut i sola ihvertfall idag:)

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei dere.. bare kort innom for å si at jeg ikke er frisk enda.. Og nå begynner jeg å bli lei assa!! Hver gang jeg prøver meg på annen mat enn brød blir jeg dårligere.. Jeg har tre viktige konserter med koret mitt til helgen og jeg begynner å bli bekymret for om jeg i det hele tatt får vært med (i skrivende stund skulle jeg egentlig vært på korøvelse)

 

En venninne fant ut av seg selv at jeg sikkert var litt lei av å sitte her for meg selv så hun er på besøk nå.. koselig!!

 

Kommer innom igjen med mer senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det hørtes ikke bra ut... Kanskje du burde ta en tur til legen for å ta noen prøver? Du kan jo ikke gå sånn, og nå har det vart ganske lenge...

Koslig at du fikk besøk da, det hjelper det, for dagene blir så lange nåa man er syk.

 

Ønsker deg fortsatt god bedring, og prøv å ta en legetur, så kanskje du kan bli med på konsert til helga:)

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Nå har jeg vært flink:)

begynt å sette inn og har sortert bilder fra de siste åra (vet jeg burde tatt dem for leeeeeenge siden, men når man først ikke får satt inn noen, får man jo ikke satt inn flere pga rekkefølgen... men nå skal jeg ta dem)

Og, jeg har rydda videre i boden et par timer. Deilig å få gjort det:)

 

Ønsker dere alle en flott kveld!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamsen: jeg har vært i kontakt med lege hele veien :) Og var inne og tok prøver forrige torsdag. Sykemeldingen min gikk ut i dag så da måtte jeg opp dit på nytt. De hadde fått svar på prøvene mine og legens første "diagnose" var riktig. Det er bivirkning av antibiotika. Så nå er jeg satt på noen nye medisiner som skal drepe bakteriene, håper de virker fort! Legen mente de skulle gjøre det og at jeg er klar for jobb igjen på mandag.

 

Dette har da resultert i at jeg ikke har fått vært på kurs de to siste ukene. har jo heller ikke fått trent eller spist riktig. Irriterende at dette skulle komme nå i innspurten mot ferie (1. juni) + at jeg akkurat rakk å ta beslutningen om mer kondistrening og litt mindre styrke. Håper jeg er klar igjen til uka, er virkelig klar for å fortsette mot sommerformen :)

Det beste jeg kan håpe på er at dette ihvertfall har fått meg under 80 kg, haha

 

Så deilig å komme igang med bilder - jeg er også veldig nøye på sånt og MÅ ha alt i riktig rekkefølge. Resultatet er at det ikke blir gjort i det hele tatt!

 

Men hvor er alle sammen da?? syns det begynner å slacke litt på innleggene her!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, så bra at du endelig fikk svar av legen, og at du har fått noe for det. Er formen bedre nå da som du har fått noen dager på deg?

Du er flink som vil gyve på med treninga, det skulle ha vært meg...

 

Jeg har vært på konserter i helga. Veldig bra, helt topp på fredag, men mere kjedelig på lørdag, så da var det godt å få kommet seg i seng :)

 

Sans, så godt å høre at det er flere som meg, hehe Enten helt perfekt eller ikke noe:p Bestilte 371 bilder nå, som jeg har hatt i album på nett, så jeg har jobben fremover..... I tillegg har jeg mange flere..... nyere da...

 

Ønsker dere alle en fin søndag, og er enig i at det har blitt veeeldig stille på denne siden her nå....

Fint om de som ikke vil mere kan si ifra, så vet vi ihvertfall det...

 

Klemzer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moro å lese at dere som holder koken her inne er såå flinke... ser at noen har gått/ går igjennom noen persnonlige kriser... og noen har vært syke og slappe i lengre tid... men likevel... ders står på, og får det til :)

 

Jeg for min del har hatt et merkelig kvartår... har hatt mye å sette meg inn i, både på jobb og privat..... tok til meg mine to små tantebarn... som nå skal sakte men sikkert tilbake til sine foreldre... og det gruer jeg meg til :)... men det er det beste for alle... at de får det til...

 

Slanking... eller kostholdsomlegging som vi liker å kalle det... he he... det har jeg ikke tenkt på... jeg er på samme sted som for fire mnd. siden...... altså ikke noe ned...men heller ikke noe opp... og det er da noe...

 

Nå hadde jeg virkelig tenkt å sette igang igjen.... fra og med i morgen!! Mitt mål er min bursdag den 18. juni.... for da hadde jeg tenkt å ha et lite selskap... blir 35...:) Målet er å klare 6 - 7 kg til den dagen... og det er vel ca 8 uker dit.. hvis jeg ikke har regnet feil. MEN, for å klare dette nå... så trenger jeg jo dere;)

 

Mamsen, takk for mailer.... jeg har tenkt mye på deg... for vi går jo nesten 1,5 år tilbake i tid nå... hvis vi ser bort i fra mitt fravær...

 

Snakkes i morgen... og så skal jeg gjøre så godt jeg kan for å klare dette og rapportere her inne

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

og hei til deg Isabel, du har også vært borte en stund, men god grunn. Flott at du er ved godt mot. Om ikke du har gått ned de siste månedene, så har du jo gjort en flott jobb ellers!

 

Jeg har heller ikke glemt dere, selv om det begynner å bli noen uker siden sist. Men hos oss (både for meg og samboeren) har det gått i ett med sykdom, spesielt siden påske. Det inkluderer alt fra evigvarende diare og sporadisk feber til forstuinger og så hadde jeg jo også hjernerystelse på nyåret. I tillegg har jeg hatt en noe krevende hjemmeeksamen som endelig ble levert forrige uke. I helga skulle jeg virkelig kose meg, og gjett hvem som våknet opp tett i halsen, nesen og i bringa lørdag morgen!? Og en anelse sur og gretten, ikke minst.

 

Nå kjennes det ut som om det går den rette veien igjen, og nå må det da være mulig å legge inn litt fokus på livsstil, trening og vektnedgang igjen :)

 

Vekta viser 70,4 kg og jeg tror jeg har spist ganske bra i det siste, mer i betydninen nok, enn sunt kanskje, men jeg tror i alle fall ikke det skal ha gått så altfor mye ut over forbrenningen min. Samtidig er det godt å konstatere at jeg i alle fall ikke har gått opp. Skjønt, jeg synes det kjennes sånn ut på klærne mine. Kanskje har jeg mistet litt muskler og lagt på meg ekstra fett? Det har jo ikke blitt flust med trening med all den sykdommen.

 

Ellers er vi jo i full gang med å planlegge bryllup, og jeg holder på å få tegnet/sydd kjole. Så motivasjonen for å kvitte seg med noen kilo burde jo absolutt være til stede. Likevel har jeg friskt i minne hvor vanskelig det var tidligere i år.... så jeg gruer meg litt til å legge meg i selen for så å ikke se noen resultater. Det blir jo feil utgangspunkt, så jeg må nok gjøre noe med innstillingen. Et riktig skritt må jo være at jeg er her og skriver igjen!

 

Og så lover jeg at det ikke blir like lenge til neste gang.

Over og ut :)

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Å, så koslig at både Isabel og Mimi er på plass igjen!!!! Nå ble jeg kjempeglad:D

Isabel, så flott at du 'fikk' tantebarna, og jeg skjønner virkelig at du gruer deg til den dagen de skal hjem igjen, men hvis du ser at ting blir bra, og at det er til det beste, går det lettere, for du vil jo fortsatt ha dem på et vis.... siden de er familie.

Flott gjort at du har gjort dette i tillegg til ny jobb, og også din egen familie.

Vekta di kan du klare hvis du begynner nå, og jeg trenger også litt, eeller veldig mye motivasjon selv, klarer liksom ikke å komme meg ned igjen etter feriene, men kiloene henger fast. Veier 60, 7 nå, og det er ikke bra, siden jeg har vært langt lavere.... men tror faktisk jeg må få unna konfirmasjonene først, før jeg har 'tid' på en måte..... har hodet fullt hele dagen, og gjerne hele natta også nå, men har det ihvertfall veldig bra i heimen nå:)

 

Mimi, nå håper jeg at sykdommen snart er over hos deg, må si du har hatt nok!!

Godt du har bryllupet å se frem til, og jeg kan nesten høre hvordan du gleder deg;)

 

Jeg må løpe nå, skal på foreldremøte og fotballkamp, men kommer innom igjen ikveld!!

 

Klemzer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... syns jeg har vært sulten i hele dag... grøss og gru.. hvordan skal dette gå... jeg får bare stålsette meg... og håpe det beste :) Jeg har allerede i dag røket på en grillpølse... men da rørte jeg ikke noe annet til middag... så jeg klarer meg innenfor 1400 kcal i dag likevel... og det er bra :)

 

Takk Merwell...(mamsen)... det er hyggelig å se deg bli så glad :) Flott at du har det bedre hjemme. Viktig!! Jeg har også bursdager nå fremover... helt til 13. mai.. da er det den siste.. så kan bli noen harde utfordringer fremover. Jeg tenker likevel så rasjonelt at det er ikke disse dagenen med selskap som er problemet... det er hverdagen ellers... så et kakestykke eller to, ja det koser jeg meg med når mine barn fyller år :)

 

Må gå nå... snakkes...... Jo, vekta mi er forøvrig... huff og huff... 78 kg.....(gulp) Er vondt bare å skrive det ned her......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, gratulerer med en bra start!! Under 1400 kalorier er ikke så mye når man er vant til å spise mere, men det er jo bare å spise riktig så går det bra:)

 

Full fart for flere fremover da, det er jo en trøst, hehe.... men skal jammen være glad når jeg er ferdig med konfirmasjonen til søndag, da har vi en neste søndag også, men da blir vi bare rundt 20 stk, og da skal jeg lage hjortestek, og ha det hjemme, så det blir ikke like mye styr:)

 

Er forresten enig med deg i at det er hverdagene man må få skikk på!

 

Fysj... så værmeldingen nå, og den var tris og regnfull:(

 

Jaja, får håpe den ikke blir så ille da:)

 

Nattaklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dagen i dag har vært en utfordring... for vi har skolekjøkken på tirsdager... og da blir det alltid litt å smake på. Som lærer i faget må jeg jo nesten det... i dag har vi lagd Brokkoli og purre- pai... og det er jo ikke så ille... med grov bunn til og med :)

 

Vi snakkes senere.... jeg må holde kontakten her.. ellers faller jeg bare ut av dette her igjen.....:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, det er det samme her, skolekjøkken tirsdager og fredager. Igår lagde de kyllingsuppe og grove kuvertbrød, hehe... ikke det verste det heller:)

 

Endelig fri noen dager, så jeg må bare henge i så jeg får gjort meg ferdig til konfirmasjon...

 

Klart du må henge med Isabel, har savna deg da du ikke var innom;)

 

Klemmer fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

jaja, da er overhøringa over, og bare konfirmasjonen igjen på søndag.

De var flinke, fremførte og hadde veldig mye opplegg, så det var bra:) Koslig å se at de har felles opplegg med hverandre, da blir alle inkludert på en bedre måte...

 

Ellers har jeg bare tatt det rolig idag, bortsett fra å klippe minsten;)

 

Imorra blir det full fart, og jeg skal få strøket alle klærne så det er klart..

 

Ønsker dere alle en super helg, kos dere masse og kom sterkere tilbake til uka:)

 

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Måtte bare dra oss opp igjen, var så langt nede nå....

 

Er i rute til konfen, og håper dagen blir kjempekoslig:)

Sola skinner ihvertfall, og det gjør den nok imorra også:(

 

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Ja, her er det jammen stille om dagen. Men jeg kan jo ikke tillate meg å klage, for jeg la jo selv lista veldig lavt noen uker.

 

Hvordan går det med dere alle sammen? Hva med deg Sans1, begynner du å bli frisk eller? Slitsomt med sånn som varer og varer. Og hvordan går det med stabiliseringen Else? For ikke å snakke om singellivet?

 

Du da Mamsen? Du har vel hatt nok å se til i helgen med konfirmasjon og greier! Selv skal jeg ikke skryte på meg en veldig sporty helg. Tvert i mot. Hadde middagsgjester i går, og det var kjempehyggelig og maten var om jeg kan tillate meg å si det selv, helt nyyydelig, men det blir jo gjerne litt vel mye kalorier og vin. Jaja. Vi skal ikke gråte over spilt melk.

 

Dere andre da? Har du kommet i siget Isabel? Hva med deg Arti, er du ferdig med alle eksamner? Og Tulla, driver du og stabiliserer eller skal du yttterligere ned. Jeg husker snart ikke...

 

Ha en fortsatt fin søndag. Her skinner sola, og jeg burde sykle meg en tur. Samtidig hører jeg motorsykkelen stå i garasjen og rope på meg. Ikke lett det der :(

 

Vi tastes,

Mimi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann, da var den dagen over, og vel overstått, og helt fullstendig vellykket:) Bedre kan det ikke være! Konfirmanten er også strålende fornøyd, og jammen har det kommet konvolutter her idag også:(

Til å være 2 skilte foreldre med hver sin nye familie, så klarer vi å samarbeide utrolig bra. Alle vi 4 voksne er gode venner og snakker masse sammen, og har et veldig bra forhold til hverandres barn...

 

Det har blitt altfor mye mat og kaker, og litt dårlige rutiner i det siste, og har fortsatt en konfirmasjon til helga for mannen min sin sønn, og så kommer 17 mai, men jeg skal skjerpe meg, og virkelig gå inn for å gå ned igjen slik at sommeren kan komme og jeg kan føle meg vel...

Har skjønt at jeg må begynne å trene, og skal få begynt litt...., men det har vært litt mye annet nå...

Jaja, uansett, sola skinner og denne uka skal jeg få gjort litt mere ute hjemme her...

 

Håper dere andre har hatt en flott helg, og Mimi, din helg høres super-koslig ut!! Deilig med gode venner, nydelig mat og god vin;) Du svever på en lykkerus, og det er herlig!

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at flere av dere har vært innom og gitt lyd! Sånt liker jeg :(

 

Nå er jeg endelig frisk igjen og godt er det! Har ikke kommet i gang med trening enda men skal gå meg en lang rask tur etter middag!

Har heller ikke kommet ordentlig i gang med registrering enda, men det ordner seg nok. På torsdag begynner kurs nr 3 og det skal bli spennende å se hva vekten ligger på nå :D

Ser jeg det 80 tallet igjen tror jeg nesten at jeg må slå noen, haha, ok skal ikke gjøre det da..

Men fokus fremover nå er å gå masse turer og evnt innom Sats og bruke elipse maskinen der. Så får jeg heller tenke mer på styrketrening igjen når jeg har fått bort noen kg.

 

Da er vel 1 konfimasjon over mamsen og jeg håper det gikk bra! Du sitter vel igjen med masse kakerester nå kan jeg tenke meg.. mmm, hehe

 

Godt å høre at alt har gått bra Isabel, og bare du kommer ordentlig i gang igjen klarer du nok noen kg til 18 juni.

 

Så spennende med bryllupsplanlegging, Mimi.. Når er den store dagen?

Godt å høre at dere er friske igjen.. Flere som har slitt med langvarig diare.. Det er noe skikkelig herk og man begynner jo nesten å lure om det noengang vil bli bra igjen..

 

Jeg fikk tilslutt medisiner og pga antabus effekt sluttet jeg på de 1 dag for tidlig. Var nemlig i utdrikkingslag for en venninne på lørdag og hadde overhodet ikke lyst til å være edru etter 3 ukers sykdom!

 

Ha en strålende vårkveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, god kveld :D

 

Så bra at alle melder om bare velstand, i alle fall hva angår helse og familieforhold. Så skal vi nok klare å få på plass vekta også!

 

Jeg må nok innrømme at det ble motorsykkel på meg. I dag tidlig også. Moro å kjøre, og moro å få litt beundring på jobb.... hehe :( For å gjøre bot på det, har jeg derimot vært ute og syklet med tråsykkelen i kveld. Deilig deilig. Jeg orket ikke tanken på å være inne på Elixia i det fine været.

 

Skal jeg ha noen sjanse til å gå ned noe, må jeg imidlertid skikkelig i gang med trening. Det er bare det som funker for meg har jeg inntrykk av.

 

Nå skal vi ha laks og ovnsbakte grønnsaker.

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...