Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Gjest Mamsen 69

Mimi, skjønner deg godt at du var ute og kjørte, hehe:) Men flink er du, som også tok en tur på tråsykkelen!!

 

Sans, så godt å høre at du endelig er frisk igjen, og du fortjente jammen meg en fest også etter den sjauen....

Kakerestene ga jeg bort, og tok kun med kransekaka hjem, siden sønnen min elsker det, og min søster hadde jo laget den til ham, den bestilte han for flere år siden:p

Det blir spennende å høre vekta di nå, men 80 tallet er nok borte for godt!! :(

Jeg skal komme meg over 17 mai først, så skal jeg både veie meg, og virkelig sette igang, og skal få lagt inn noe trening. Nå er jeg flink ute i hagen om dagen, igår og idag har jeg klippet gress med gammeldags klipper som jeg må skyve, og så raker jeg etterpå... blir ihvertfall sliten i henda og merker det i armene, så noe hjelper det vel....

 

Ha en super kveld, og jeg håper dere alle nyter den flotte sola om dagene nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Ja, da er jeg igang igjen og begynte i dag på kurs nr 3 og FOR en kickstart, haha

Jada jeg har virkelig fått uttelling for sykdommen, bra det var godt for noe.

80 tallet er forlengst passert og jeg har iløpet av sykdomsperioden min gått ned 3,8 kg. Antagelig var det nok nærmere 5, men det er jo ikke unormalt at jeg går opp litt akkurat i det kroppen begynner å ta til seg næring igjen. Men med unntak av helgen var jeg ganske flink og kom meg inn i vanlige rutiner med engang.

 

Så her er mine nye lykkelige tall:

 

10/1 : 83,1

10/4 : 80,2

8/5 : 76,4 = 6,7!!

 

Tallrekken fra våren begynner å bli så lang så jeg tok med startvekt, siste veiing før jeg ble syk og dagens tall.

Nå begynner det å ligne no :(

 

Måletallene sier jo også sitt. Jeg har nå gått ned 11,5 cm rundt livet og 39 cm totalt på alle målepunktene :D

 

Ha en strålende vårkveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sans1

 

Jeg har ikke så mye å melde (har ikke vært på vekta en gang), men du fortjener all oppmerksomhet:

 

WOOOOoooW! Så herlig start for deg! :(

 

Og jeg tror ikke bare at det er en effekt av du har vært syk, men også en positiv følge av all den jobben du har lagt ned i kosthold og trening tidligere i år. Dette fortjener du. You go girl!

 

Fortsett sånn, jeg heier på deg!

 

Jeg må løpe på kurs, og i kveld hopper vi på jernhesten vår og suser mot Danmark.

 

God pinse folkens!

Klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, det må jeg si, GRATULERER!!!! For ei dame;) Du har jammen meg vært helt rå, og nå får du lønn for strevet, og det er deg vel unt!!

 

Mimi, håper du har kost deg i Danmark!!! Og, som deg, har ikke jeg vært på vekta heller, men skal ta meg sammen nå fra etter 17 mai:p

 

Jeg hadde konfirmasjon hjemme på søndag, og den var vellykket. hjortesteka ble bra, og desserten var ferske jordbær med fløte eller vaniljesaus, og alle var strålende fornøyde:D

Igår var vi hos venner og grilla, og bare koste oss.

 

Ha en fin uke alle sammen, og nå håper jeg at det blir litt mere liv her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Her har det jammen meg blitt stille.....

Har dere begynt på andre tråder, eller har dere tatt en tidlig sommerferie, hehe?

 

For meg begynner det fullt fokus til uka, og det trengs....

Vet at jeg ikke skal vente, men med 17 mai og koldtbord til lørdag, kan jeg like godt vente til over den helga også, når det først har gått så gæli....

 

Klemmer fra meg, hvis dere er innom og titter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det sammen :)

 

 

Men jeg tror ikke noen har forlatt oss til fordel for andre tråder. Jeg for min del har heller ikke tatt sommerferie, men jeg må innrpmme at jeg hiiek har så mye å skrive inn å skryte av heller.

 

Det er vel fler som skal over 17. mai kneika som deg Mamsen . Vi får tror de kommer sterkere tilbake.

 

Sans1, du kan i alle fall komme innom og skryte litt av deg selv synes jeg :D

 

Hei fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, mimi - ok!!

 

Nok en bra veiedag -0,6 og det er jeg strålende fornøyd med! Den siste uken har jeg både kost meg og drukket øl, så da er jo det veldig bra. Jeg har sluttet å være så fokusert på de 1600 kcal.. Prøver heller å spiser 5 ganger om dagen og å få i meg litt frukt/juice og melk. I tillegg har jeg nesten droppet styrketrening helt - kun mage og overarmer og går heller masse istedenfor.

Kan se ut som dette kan funke for meg.

 

Nå står jo seff en utfordring for døren med 17 mai og alt dt bringer med seg. men jeg tror det skal gå bra mht mat - alkoholen er det nok verre med, hehe

 

håper dere andre også får litt motivasjon av dette og at dere kommer sterkere tilbake etter helgen!!

 

Dagens tall:

 

10/1 : 83,1

10/4 : 80,2

8/5 : 76,4

15/5: 75,8 = 7,4 totalt.

 

da har jeg 5,8 kg igjen til første mål.. alt etter det er bonus :)

 

Ønsker dere alle en strålende nasjonaldag :D

17.mai klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råbra Sans1. Jeg unner deg det av hele mitt hjerte!

 

Jeg tror mye handler om nettopp det du sier - finne ut hva som funker for en selv.

 

Jeg har vært sløv i det siste. Noe av nøkkelen hos meg er å drikke noe vann, men der sliter jeg skikkelig! Det høres så enkelt ut, men jeg får det ikke klemt inn i en hektisk hverdag. Plutslig har deg gått 5 timer og i tillegg til mat har jeg bare fått i meg 1 kopp te, og NADA vann. Det er ikke bra nok!

 

Jeg har en del som skal forberedes til i morgen, så det var det for i dag.

 

Håper dere har det bra. Ønsker der en fortryllende 17. mai, selv om den ser ut til å bli kald og våt.

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, så bra!! Og så fortjent:) Jeg er kjempeimponert, og klart at det motiverer!! Det er som du sier, man må finne ut hva som funker, og det har du tydeligvis gjort!

Jeg er som deg Mimi, altfor lite vann.... kan gå hele dagen, og drikke et par kopper te på jobb, og når middagen kommer, så skal jeg liksom klare å få i meg 2 liter før kvelden er over.....

Har alltid drukket lite, og må ha virkelig fokus på det hvis jeg skal klare det....

 

Første tog er over for idag, nemlig skramletoget:D Ungene går, og etterpå er det åpent i barnehagen, med servering av frokost, som består av pølser brus og is, hehe Gratis, så ungene ser på dette som høydepunktet...:)

 

Det regnet fra åpne sluser, så jeg håper det blir bedre innen barnetoget skal gå kl 11

 

Ønsker dere alle en flott feiring!!! h045.gif

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

NÅ er det slutt på alle barnebursdager, konfirmasjoner og feiringer for mitt vedkommende... det er kun meg selv og min far som har bursdsag i juni.... men det er som regel ikke de store utskeielsene...

 

Nå skal jeg på vekta i morgen tidlig... og så er det fem harde uker til feriestart... NÅ har jeg bestemt meg.. og denne gangen skal det gå. På de fem ukene har jeg som mål å klare 5 kg :D og det burde gå hvis jeg er strukturert. Trening har det også vært labert med de siste ukene... så det skal det også endres litt på... slik at jeg kommer inn i den gode vanen som jeg en gang hadde...:) Nå skal det sies at jeg ikke har tenkt å holde på kun i fem uker.. men at det er mitt første delmål..... og så handler det om å endre ulike uvaner og destruktive tanker for en varig endring...(ja ja,,, høres så enkelt og greit ut... men Gud så jæ... vanskelige... he he)

 

Ellers må jeg jo si at denne tråden er utrolig stille... og jeg merker at min motivasjon daler litt med pågangen.. he he... merkelig dette... er liksom litt avhengig av å ha dere her inne...:)

 

GRATTIS til alle dere med sååå flotte resultater fra januar... (er bare litt grønn av missunnelse.. he he)... Flinke jenter!!! Fortsett sånn, så når dere målet.....ingen tvil om det.

 

Kommer tilbake i morgen tidlig... med de forferdelige resultatene...hvis jeg tør...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, såå koslig at du er med:D

Som deg, så har jeg nå bestemt meg for at alle disse feiringene er over, og skal igang med vektnedgang, og endring av kosthold og mosjon

Jeg var på vekta istad, for første gang på en stund, og der lyste det 61,3 mot meg, og målet mitt nå er som før, mellom 56 og 58kg. Første mål er 58, så skal jeg jobbe for å holde meg under der....

5 uker....? Er det til skoleslutt? Da skal jeg også være i mål, det er helt sikker. Føler meg ikke vel nå, og skal igang med trimming, det har jeg skjønt, hehe... Skulle tro jeg hadde skjønt det tidligere, og det har jeg jo... men nå skal jeg ta meg selv i nakken og gjøre det....

 

Igår var vi på tur, og besteg kommunens høyeste fjell, ca 300 meter, og det var endel bratte skråninger, og mye stein og ulent terreng, men sååå moro å komme til toppen!! Flott utsikt:) Men, var sliten, og måtte ha et par pauser:p

Nedover var det bare moro, haha...

 

Isabel, vi får støtte hverandre nå, igjen, og være flinke til å komme inn her

Jeg er sikker på at du klarer det, du har gjort det før, og klarer det igjen!!!

 

Idag skal jeg på et forberedende møte med barnevernet, og skal i retten på torsdag. Gruer meg veldig, og skulle ønske jeg slapp. Litt feil å måtte være vitne når foreldra tross alt skal ha et forhold til meg også senere, og komme på besøk til oss, men skjønner jo at jeg er den som kan si mest... men blir litt feil alikevel for meg....

 

Jaja, ha en strålende solskinnsdag alle sammen:)

 

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabel

Endelig fikk jeg tid til å gå inn her.. vært en hektisk dag. Har nettopp kommet hjem fra fotballkamp med sønnen min... Mannen min er ute og reiser med jobben, og da blir det en del på meg. I dag sto vi opp kl 7, leverte i barnehage og skole... og til slutt meg selv... på jobb... en hektisk dag.. uten stans.... og så hjem... hente unger... lage middag... klippe gresset..... skifte... dra på fotball... så hjem igjen... kveldsmat og vask.. legge unger.... og nå... sofaen :)

 

Tallene i dag tidlig lyste hele 78, 6 kg... og det er så tragisk at jeg har ikke ord for situasjonen.... jeg har jo kjent det, på klær.. og humør... så nå må jeg bare snu tvert om og gjøre noe med dette... Ja, Mamsen... vi får prøve å støtte hverandre så godt vi kan ;) Jeg tror ikke jeg vil klare å være her inne fult så mye som jeg var sist vi "samarbeidet", men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Jeg hadde tenkt at første mål er til skoleslutt .. ja... et fint første- mål... for da starter ferien... JOHO...

 

Nå skal jeg innta sofaen med noen rettinger av Norsk- heldags.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Isabel, det er ihvertfall en start at vi er her, og vi får heie på hverandre, og hjelpe hverandre.

Som deg har dagen vært hektisk, føler meg sliten, det har gått i ett...

Har ikke fått trent, men skal ta situps nå før jeg legger meg, og det er da ihvertfall noe:)

 

Ha en fin natt, så snakkes vi imorra

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke - nye muligheter.. Nå er det 2 uker til jeg reiser på ferie.. og virkelig en mulighet til å gjøre en siste innsats!

Helgen var ikke akkurat med på å hjelpe til med det :) Det ble endel pølser, is, kaker og alkohol.. så i går måtte jeg tvinge meg selv ut på en times gåtur.. var så trøtt og daff etter helgen at jeg hadde overhodet ikke lyst. Men må man så må man.

Skal gå til koret i dag også.. ca 20-25 min hver vei - istedenfor å kjøre scooteren som jeg pleier!

 

I morgen ahr jeg tenkt å komme meg på denne danceaerobic timen igjen. Det begynner å bli en stund siden. Men da får jeg svettet skikkelig og det er sikkert bra!

 

Håper dere har kommet igang igjen Isabel og mamsen.. Mimi, hvordan var det med deg? Er det skjerpings på gang der også ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Det er helt sant sans, ny uke og nye muligheter:)

Jeg har starta på'n igjen, og nå skal jeg klare å holde fokus, selv om det blir bursdag og fest til helga. Maten blir heldigvis reker, så da sparer jeg ihvertfall inn noen kalorier der, hehe;)

 

Så flink du er som går, og det hjelper! Bare det å komme seg ut og gå gjør at man ikke har lyst til å spise på seg igjen det man har gått av....

 

Ikveld skal jeg på klubb, håper det blir servert salat;)

 

Ha en fin kveld!!

 

Klemmer fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg er så utrolig lite treningsmotivert for tiden.. Jeg er bare så vannvittig trøtt. Og jeg vet jo egentlig at dette er en sirkel.. så jeg må bare komme igang med litt ordentlig trening igjen, så vil det nok rette seg av seg selv..

 

I dag har jeg meldt meg på danceaerobic.. vil ikke, vil ikke vil ikke, haha

Men jeg må.. Og vet at jeg vil være veldig fornøyd etterpå.

Og med veiing i morgen er det ingen kjære mor!

 

Inntil for et minutt siden visste jeg heller ikke hva jeg skulle ha til middag i dag, men jeg tror jeg har lyst på spagetti bolognese.. får se hva jeg gidder å lage når jeg er ferdig trent.. Erfaringsmessig vet jeg at jeg da må ha mat fort!

 

Bare litt onsdagsklaging fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, klage er lov, hehe:) Selv på en onsdag;)

Gratulerer for å ha meldt deg på dance-treningen, det blir sikkert veldig bra når du først kommer igang!! (heie heie heie)

Jeg lurer litt på grilla kylling til middag idag....

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Sans, så flink du er!!!

 

Her sitter jeg og forbereder meg til rettsak imorra tidlig, og har sitti og skrevet i flere timer... Gjelder redusering av samvær.

Gruer meg veldig nå, og gleder meg til det er over....

Er ihvertfall godt forberedt nå da

 

Er litt sulten, og har heldigvis deilig vannmelon i kjøleskapet:p

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg så vel nesten den komme :( Opp igjen og jeg er tilbake på god gammel slankestil, haha. Denne gangen visste jeg på en måte grunnen, så jeg ble ikke sur og fortvilet som jeg har pleid å bli. 600 gram opp, men sånn går det når man lever på forrige ukes gode resultater!

 

Vi får skylde på 17. mai med pølse, is, kake, potetgull og bevisstløs handling av Pizza kl kvart på hundre om natten! I tillegg har jeg mensen, så jeg legger litt av skylden på det også.

 

Men det er bare å brette opp ermene og gyve på en ny uke. Startet etter veiing i går med 1,5 times gåtur sammen bra nabo :)

 

10/1 : 83,1

10/4 : 80,2

8/5 : 76,4

15/5: 75,8

22/5: 76,4

 

Noen andre som har begynt å få resultater av vår-skjerpingen?

 

God helg til dere alle!! Jeg skal jo da seff på fest (ikke lurt) og skal ha vorspiellet. Har derfor handlet inn masse grønnsaker og rømmekolle, så har jeg ihvertfall kontroll på hva jeg spiser der :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

 

Takk som spør Sans1, mend et ville vel være løgn å påstå at jeg er i rute og 100 % skjerpet. Vi skulle liksom over pinsen og 17. mai kneika, og så skulle alt bli så mye bedre... men akk. I går var det 4 retters middag med diverse, i dag skal vi i bryllup, og fra i morgen og tre dager frem skal vi fordundre meg i bursdag. Noe sier meg, at det etterhvert begrenser seg seg hvor mye man klarer å spise, men det er uansett ikke en bra ned-i-vekt-modus det her.

 

Jeg klorer meg uansett fast inni her... for før eller siden så MÅ jeg ta meg grundig sammen. Og det er bra dere spør til meg, for da føler jeg litt på samvittigheten.

 

Så fint at du er innom igjen Isabel. Hvordan går det? Du drukner vel i rettearbeid for tida.

 

Mamsen da, hvordan gikk rettsaken? Har du hodet opp, beina ned og fokus fremover, eller er det bare slit og mas?

 

Sans1, så ergerlig å gå litt opp, men veldig fint at du var forberedt og ikke ble skuffet. Da er det så mye verre.

 

Nå må jeg skifte. Ha en flott helg alle sammen :(

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Heisann!!

Koslig at dere er innom, og 600 g opp er ikke noe å deppe over. mensen har nok skylda, helt sikkert;)

Og, lurt å ta med seg grønnsaker og dip til festen!

 

Jeg har gått 600 g ned, fra 61,3 om mandag da jeg skulle igang igjen, og ned til 60,7 kg torsdag... og det er jo noe positivt

Men, fest igår, og fest idag, så blir det vel ikke like stas neste uke, hehe...

 

Mimi, du må nok bare komme deg forbi disse dagene først, så får du heller gjøre en innsats etter det.... og da har du det som mål, og denne gangen funket det for meg, og bli ferdig med alle de dagene først. Denne uka har jeg vært flink til å spise det jeg skal spise, og har bytta ut mye av frukta med melon... som ikke er så farlig, hehe... men får nok i meg ihvertfall 3 frukt hver dag utenom melonen da... Så, tross av fest igår og idag, så er jeg igang igjen! Spiste noen saltstenger igår, og lot resten av snopet være, så var litt flink der og:p

 

Rettsaken er heldigvis over, og jeg vitna egentlig bra, følte jeg selv, og barnevernet ringte meg etterpå og sa det også. At det hadde vært veldig bra:) Håper på et bra utfall, og får beskjed iløpet av 2 uker... Jeg var veldig godt forberedt, og hadde orden i papirene

 

Ha en flott helg, kos dere masse på fest og i bryllup:)

 

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei alle sammen! Så godt at dere fortsatt er her (skal man vel egentlig ikke si - jeg ønsker dere jo egentlig ut herfra for deres egen del - men er man egoist så er man egoist....). Håper jeg kan få komme tilbake og bekjenne alle mine synder.

 

Det er jammen på tide å ta seg fatt. Våren er tydeligvis ikke slanketid for meg og dette kjæreste-styret har en usedvanlig antislankende effekt på meg. I tillegg til det å bo i bag og flytte hit og dit som gjør matplanlegging litt kronglete. Men ellers kan jeg altså ikke skylde på noe annet enn at jeg koser meg altfor mye. Og det har satt spor: Jeg har gått opp FEM kilo!!! på fem måneder. Det er jo helt grotesk. De første var nok reslutat av at vektresultatet på 64 kilo var helt uvant for kroppen og at det skulle ha vært en seriøs hold-vekta periode der. Men så har de neste bare sneket seg på. Og masse reiser og store jobb-middager har vel ikke akkurat hjulpet i positiv retning.

 

Når det gjelder treningen er jeg fortsatt i slaget. Jeg er fortsatt på mellom 7 og 14 trimpoeng i uka, noe som vel egentlig bare viser at kosthold er 90% og trening er 10% av slanking.

 

Men den fine buksa jeg kjøpte i januar sitter så trangt at den er ubehagelig å ha på og det er tyngre å jogge - her må det trås til. Nå har jeg prøvd litt for meg selv et par uker, men som vi sier stadig vekk - en kan ikke slanke seg halvveis. Så nå søker jeg deres inspirerende samvær for å komme på rett kjøl igjen.

 

Jeg har skummet såvidt igjennom noen av innleggene her og har vel egentlig fått med meg at Sans1 har hatt en formidabel suksess med GR-kurset sitt -Gratulerer så masse du har vært superflink!

 

Og Mimi - Jeg tror jeg aldri kom så langt som til å gratulere med gifteplanene før jeg svevde opp på min egen lille rosa sky, men altså - GRATULERER!

 

Og Mamsen strever videre med sine og andres små - jeg er så imponert over all energien din.

 

Isabel - ser du sliter litt med vekta om dagen - vi er sammen i "ulykka", kanskje vi klarer å gjøre noe med det også.

 

Stå på alle sammen!

Dere er en flott gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankeklaaaaar...... hurra :(

 

Hehe, det er vel stygt av oss å være glade for å se deg også, for det var jo ikke akkurat 5 kg for mye jeg ønsket deg. Men når det først skal være sånn, så er det veldig hyggelig at du vil ta følge med oss.

 

Jeg har stått stille siden du forlot oss, egentlig har jeg stått stille i hele år omtrent. Ikke gikk jeg ned all verden da jeg prøvde, og ikke har jeg lagt på meg all verden nå som jeg har vært sløv.... kanskje jeg bare er ment til å veie 70 kg. Basta!?

 

Men jeg kommer ikke uten om at jeg har en helsefarlig stor midje, og jeg trives unektelig bedre omkring de 65 kg. Hmf!

 

Du har nok rett Mamsen, jeg må komme jeg gjennom et par "tøffe" dager på matfronten, og så blir jeg pent nødt til å ta meg selv i nakkeskinnet.

 

Ha en fortsatt fin dag folkens. Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen 69

Så bra at det fortsatt er liv her, jeg er også veldig glad for å høre at selv om vekta har gått opp, så har du det helt topp med kjæresten slankeklar!!

 

Håper det kan bli litt mere liv her, og uansett skal vi motivere hverandre, og støtte hverandre....

Jeg skal ned litt, og føler at jeg står litt i stå... men tror det skal bli bedre fremover nå:(

Har bestilt terapi for meg og min mann, og jeg håper og tror at vi skal komme styrket ut av det... Har hatt en tøff periode, og nok er nok, vi trenger nok litt hjelp

 

Sender en stor klem, og vi snakkes igjen, men må jobbe litt her nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...