Gå til innhold

Vann


Gjest enitS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det som at det anbefales med to liter vann om dagen. Men hvorfor? Jeg har hørt at et glass rett før et måltid er lurt for å skape litt mer metthetsfølelse. Men det blir jo ikke to liter om dagen. Så hvorfor den siste literen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Vann motvirker slapphet

# Vann er kroppens drivstoff

# Vann renser kroppen

# Vann motvirker enkelte typer hodepine

# Vann gir deg bedre hår, hud og negler

# Ved økt aktivitetsnivå må væsketilførselen økes

# Vann ivaretar kroppens funksjoner

# Tilfør kroppen mye vann når du er syk, så hindrer du uttørking og du blir raskere frisk

 

 

Hvorfor drikke mer vann?

o Temperaturregulering (svetting og økt blodflyt till huden)

o Transport av næringsemner (bl a nødvendig for fettforbrenningen)

o Opprettholdelse av cellenes volum

o Opprettholdelse av blodets volum

o Vann gir faste muskler. Muskler består primært av vann, ikke av proteiner, som mange tror. Derfor er det viktig å drikke vann for å holde musklene pene og faste.

 

 

http://www.slankenett.no/artikler/artikkel.php?a=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg begynte her på mandag, og har disse to dagene klart å drikke 1,2 liter vann daglig. Vil gjerne klare ei flaske til, (fyller opp den store Imsdalflaska, som tar 0,6), siden det rådes til det. Men så har jeg jo måttet på do desto oftere, og jeg synes ikke noe er mer irriterende enn å bli avbrutt i en god jobberytme ved å måtte på do! Derfor ville jeg bare forsikre meg om at jeg hadde forstått vannbehovet riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg begynte her på mandag' date=' og har disse to dagene klart å drikke 1,2 liter vann daglig. Vil gjerne klare ei flaske til, (fyller opp den store Imsdalflaska, som tar 0,6), siden det rådes til det. Men så har jeg jo måttet på do desto oftere, og jeg synes ikke noe er mer irriterende enn å bli avbrutt i en god jobberytme ved å måtte på do! Derfor ville jeg bare forsikre meg om at jeg hadde forstått vannbehovet riktig.[/quote']

 

Doturene blir færre etterhvert :( Når kroppen blir vant til alt det vannet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes også det var kjempevanskelig i starten å drikke så mye vann, og det å holde styr på hvor mye jeg hadde fått i meg, og begynte stadig å bekymre meg for ikke å ha drikket det jeg skulle.

 

SÅ jeg begynte å fylle opp 0.5 l flaske, og drikke av den, for da visste jeg i hvertfall at jeg hadde fått i meg 0,5 l osv.

 

Når/hvis du etterhvert begynner å trene regelmessig, så går det av seg selv, for da trenger man jo ekstra væske.Og når man går ned i vekt etterhvert, så blir man extra tørst...det blir i hvertfall jeg!

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...