Gå til innhold

Flere jenter som vil ned i vekt??


Gjest Bewa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 21 år som ønsker å gå ned i vekt. I dag hadde jeg min første veiedag og vekta viste 72 kilo. Fysj! Ønsker å gå ned til ca 64 kg, men så skal ca ned 8 kilo. Likvel er det jo greit å ikke forhaste seg helt og ta en og en dag av gangen.

 

Veiedagen min er altså onsdager. Er helt ny her, så er ikke inni alt her, men det kommer vel etter hvert;) Håper det er noen flere som skal ned og at vi kan motivere hverandre!!

 

Klem Bewa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest bollapinnsvin07

jeg er også helt ny her, så da er vi i samme båt.

jeg er en jente på 19år, 167cm høy og veier 80kg. idealvekten min er 65kg, så det blir mye svetting og hardt arbeid! huffamei :rolleyes:

jeg har veiedager på mandager, så nå er det bare å trå til! jeg har et mål på ned 6kg til jul. dette skal vi klare!! massemasse lykke til! ;)stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil også gjerne være med. Er ikke helt ny innpå, men har ikke vært med i en tråd før. Jeg er snart 23 år, 167 høy og veier i dag 76,5 kg. Begynte på nytt for to uker siden på 78 kg. Så foreløpig går det greit. I dag skal jeg melde meg inn i treningssenter (har vært litt slapp med treningen før). Håpet er 65 til nyttår, vet ikke hvor sannsynlig det er, men om jeg er under 70 til jul blir jeg veldig fornøyd :) Trenger mye støtte! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

Gratulerer med en nedgang på 1,5kg på to uker IngridM, det er jo en knallbra start!!:) kommer fra treningsstudio nå (ble medlem for to uker siden, og har vel egentlig aldri trent noe særlig før jeg heller) så det føles veldig bra! :) var hardt å komme i gang, men ved å fokusere på målet og hva jeg ønsker å oppnå kom jeg meg da gjennom økten :) lykke til med innmeldingen i treningsstudio, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Slenger meg på her jeg :)

 

Er en 18 år gammel jente som vil ned 7-8 kg, fra 70/71 til 63 (er 168 cm) Og de skal av før jul! Tar internett kurs, men det begynder ikke før om 2 uker. Har likevel snikstartet litt siden vekten plager meg litt.

 

Får håpe vi kan motivere hverandre litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg første time med danseaerobic. Det var kjempegøy. veldig vanskelig, men kjempegøy. Jeg føler meg helt fantastisk. Så nå har jeg 3,5 trimpoeng i dag, og det er vel det meste jeg har hatt på en dag siden jeg meldte meg inn her... (sløv)

:) har en følelse av at detta skal gå bra.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Kan jeg også slenge meg med her?

Jeg er ei jente på 21 år som for to uker siden veide 96 kg og var 178 cm høy. Jeg er fremdeles like høy, men har tatt meg selv i nakkeskinnet og gått ned 3,7 kg. Det endelige målet mitt er 75 kg, noe jeg aldri har vært i voksen alder. Så her trengs d inspirasjon og motivasjon, og noen som kan hjelpe meg med grepet i nakkeskinnet. =)

Hvordan legger dere opp måltidene deres iløpet av dagen? Synes det er så vanskelig å spise etter klokka når man løper hele dagen på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

velkommen til apuzzo og honney! :)

wow ingridM, 3,5 trimpoeng på en dag er jo helt fantastisk! det anbefales å få minst 7trimpoeng på en uke, så du ligger jo superbra an!! og honney, 3,7 kg på to uker! GRATULERER!! når det kommer til å legge opp måltidene er det noe jeg også sliter med. jeg skal spise ca 1600 kalorier om dagen, men ligger på et gjennomsnitt på under 1000 :S dagene bare flyr av sted så jeg rekker liksom aldri å spise så mye som anbefales! noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan endre på dette?

 

keep up the good work!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar de treningstimene jeg har tenkt denne uken så havner jeg på 12,5 poeng. Spørs om jeg klarer det, i dag er jeg helt ødelagt i armer og bein :)

 

1000 kalorier er jo alt for lite, jeg har aldri skjønt hvordan det går an å få det så lavt, jeg sliter heller andre veien.

 

Mine tips:

-ALLTID spise frokost. Uansett hvor seint ute jeg er osv. så får jeg i meg frokost.

- Ta med frukt/grønt på jobb, det er raskt å spise og veldig sunt. Men ikke for mye frukt, heller mye grønnsaker.

-Middagene prøver jeg å planlegge i forkant, slik at jeg har det jeg trenger for å kunne lage maten, og alltid vet hva jeg skal ha. Og det trenger ikke ta så lang tid.

- Lunsj/mellommåltid kan også lages til dagen før, gulrot og kålrot, legg det klart i kjøleskapet om kvelden så er det bare til å hive det i veska om morgenen.

 

Og så et spørsmål:

Spiser nesten alltid kvelds, men det blir gjerne for seint. Har hørt at man ikke skal spise etter kl åtte, men er det veldig viktig? Når jeg ikke går over anbefalt daglig inntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Hei å hopp

 

er vel akkurat innenfor aldren ennå jeg :) Er 25 i år, jeg er jente da hehe og har ei datter på 3 år.. vekta mi stoppet i dag på 80,4 kg ;( ikke morro.. Min idealvekt er 75kg.. Så jeg skal virkelig ta meg i nakken her ja.. Men trenger motivasjon,støtte og tips:)

 

Kanskje noen av dere vil utveksle msn adresse hvis dere har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Og så et spørsmål:

Spiser nesten alltid kvelds' date=' men det blir gjerne for seint. Har hørt at man ikke skal spise etter kl åtte, men er det veldig viktig? Når jeg ikke går over anbefalt daglig inntak?[/quote']

 

jo du kan spise etter kl 20, jeg spurte min kursveileder og du kan spise, faktisk helt opptil leggetid, men helst ikke nærmere enn 30 min før leggetid..

Så spis og vær glad!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Hei å hopp

 

er vel akkurat innenfor aldren ennå jeg :) Er 25 i år' date=' jeg er jente da hehe og har ei datter på 3 år.. vekta mi stoppet i dag på 80,4 kg ;( ikke morro.. Min idealvekt er 75kg.. Så jeg skal virkelig ta meg i nakken her ja.. Men trenger motivasjon,støtte og tips:)

 

Kanskje noen av dere vil utveksle msn adresse hvis dere har :)[/quote']

 

hei på deg lillmerete..

jeg slenger meg også inn på Tråden her, vært rundt på andre trååder i noen uker nå, men ikke kommet med i starten, også hadde det vært godt å ha noen med amme mål som meg selv..

 

jeg veier da 84 kg, og skal ned til 75 (eller kanskje nærmere 70 dersom jeg klarer det)

 

JEG ER 23 ÅR, og 173 høy.

kan gjerne utveksle msn, kan sende en privat meld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folkens!

 

tok meg selv i nakkeskinnet for et par år siden, og gikk ned fra 87 til 74 kilo. men nå var jeg skrekk og gru oppe på 80 igjen, så noe må skje!

 

har vært "flink" i en uke, men ble passe demotivert da jeg ikke hadde gått ned en hekto (sist gikk jeg ned 3,5 kilo første uka). men jeg gir ikke opp! inne i uke to nå, og dette skal gå! 6 kilo før jul er målet! trenger litt motivasjon innimellom, kanskje finnes den her?

 

på den positive sida var jeg veldig flink til å trene den første uka, så lever med et ørlite håpom at jeg krympa litt likevel (dumme meg glemte helt målebåndet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du får i deg alle 5 måltidene, pluss litt frukt og grønt og en joggert eller to, så klarer du fort 1600 kalorier.

 

noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan endre på dette?

 

keep up the good work!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
hei folkens!

 

tok meg selv i nakkeskinnet for et par år siden' date=' og gikk ned fra 87 til 74 kilo. men nå var jeg skrekk og gru oppe på 80 igjen, så noe må skje!

 

har vært "flink" i en uke, men ble passe demotivert da jeg ikke hadde gått ned en hekto (sist gikk jeg ned 3,5 kilo første uka). men jeg gir ikke opp! inne i uke to nå, og dette skal gå! 6 kilo før jul er målet! trenger litt motivasjon innimellom, kanskje finnes den her?

 

på den positive sida var jeg veldig flink til å trene den første uka, så lever med et ørlite håpom at jeg krympa litt likevel (dumme meg glemte helt målebåndet...)[/quote']

 

stå på jente22!

Du har gått ned før, så dette klarer du kjempe fint, akn ta tid før kiloene renner av..

spiser du riktig? kan ha noe å si det vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok jeg spiser riktig. følger ikke kurset (gir meg selv 4 uker på egenhånd før jeg eventuelt tar et internettkurs, men søster har gått kurs, så hun veileder meg litt sånn på si. saster på at jeg går ned litt denne uken i alle fall. denne helgen skal jeg være enda flinkere enn sist. det ble litt mye vin og potetgull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Jeg aner ikke hva jeg gjør feil fortiden, men den pokkers vekta går feil vei :) Å jeg får panikk, har vært STOOOOR før for å si det sånn.. Klarte å komme meg ned til 76 kg, men nå er jeg på 80 kg igjne :) BUHU....

 

Så her må en skjærpings til altså ingen tvil om det..

 

Dere er såå flinke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

jente22: selv om du ikke gikk ned noe den første uken betyr ikke det at du ikke er kommet i gang. du har begynt å trene og innstilt deg på å kutte ned på go'sakene, så det er knallbra i seg selv!! :) det er heller ikke det ideelle å gå ned over 3kg på en uke, for da har du lettere for å bli stående stille en stund eller i værste fall legge på deg igjen. så opp med humøret og fortsett det bra arbeidet, så kommer resultatet etterhvert skal du se!!

 

tusen takk for gode råd ang det å spise nok! ofte jeg ikke har tid til et måltid så jeg må skippe det, så skal prøve å skjerpe meg veldig nå!

 

nå sitter jeg å tenkte at jeg ikke orket å dra meg selv i nakkeskinnet og dra å trene i dag, men etter å ha vært her inne kom motivasjonen tilbake igjen! så da hiver jeg på meg treningstøyet! :)

 

super innsats alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med her, siden madam mim hadde konvertert hit, og hun var den eneste på den gamle tråden som skreiv. :) Tenkte å ha veiedag i morgen, etter at jeg fant ut at jeg veier mest på mandager. Æsj.. Men jeg snikveier meg jo hele uka. Hehe. Så er det høydepunkt hver gang jeg er nede på minste hittil. Minste hittil er 85.9, noe som er 3.5 kg mindre enn nå jeg begynte for 5 uker siden. Det går jo litt tregt, men ligger innenfor anbefalt nedgang. 10 kg før jul er jo målet, å det kan jo gå bra.

 

Tenk folkens, å kanskje veie 10 kg mindre til jul. I stedet for å være på 80-tallet så er en på 70-tallet. Ganske fantastisk! Gleder meg til jul jeg. Selv om det er 6,5 kg til dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Jeg blir med her' date=' siden madam mim hadde konvertert hit, og hun var den eneste på den gamle tråden som skreiv. :) Tenkte å ha veiedag i morgen, etter at jeg fant ut at jeg veier mest på mandager. Æsj.. Men jeg snikveier meg jo hele uka. Hehe. Så er det høydepunkt hver gang jeg er nede på minste hittil. Minste hittil er 85.9, noe som er 3.5 kg mindre enn nå jeg begynte for 5 uker siden. Det går jo litt tregt, men ligger innenfor anbefalt nedgang. 10 kg før jul er jo målet, å det kan jo gå bra.

 

Tenk folkens, å kanskje veie 10 kg mindre til jul. I stedet for å være på 80-tallet så er en på 70-tallet. Ganske fantastisk! Gleder meg til jul jeg. Selv om det er 6,5 kg til dit.[/quote']

 

sikkert lurt å bytte veiedag ja, men ikke vei deg gjennom hele uka da, er det ikke mer spennende å vente til den ene veiedagen? synes jeg selv om jeg er drit nervøs hver torsdag i tilfelle jeg har gått opp.

 

vi har nesten samme vekt, er så få som veier ca som meg og som har ca samme mål ang vekta..

Lykke til i morgen om ikke vi "snakkes" MER innen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er din vekt og mål, madam mim?

 

idag sleit jeg skikkelig med å komme opp i antall kalorier! men 2 glass juice gjorde susen :)

 

skal til florida om tre uker jeg. har så inderlig lyst til å gå ned 2 kilo innen det. føles mye bedre å være 78 i bikini, enn 80.

 

tips: for å få en skikikkelig mager lasagne kan dere finraspe gulrøtter og erstatte det med halvparten av karbonadedeigen. en blanding av vanlig og lett gulost på toppen gjør seg også bra! et annet tips jeg har lært: hvis dere er ute med jobb etc, og blir servert typisk kaloribombepizza kan man nokså diskre suge opp masse overflødig fett ved å trykke en serviett på toppen av pizzaen. der ligger det gjerne et ekkelt fettlag.

 

for å huske å spise nok/rekke alle måltider: legg et eple og/eller en pakke finncrisp i veska. da kan du ta mellommåltidet i bilen/trikken/bussen.

 

imorgen og fredag skal jeg på trening! dette klarer vi fint jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

takk for gode tips jente22, det med pizzaen var sannelig en god idè!

 

jeg er 173, og veier 84,1 kg, veiedag i morgen, håper jeg har gått ned.

Jeg skal ned til 75, men kommer jeg ned til 70, er jeg vannvittig fornøyd! Vekta skal ALDRI overstige 80 kg igjen, men helst aldri 75, alt over 75 er krise..

midjemålet ligger på 91,5, der har jeg ikke noe mål, men all nedgang er bra nedgang:)

 

det er rart at det skal ha så mye å si de 2 kg, men mye er selvfølelse, og vite at en ligger på 70-tallet, ikke 80.

men 2kg på 3 uker er jo et veldig realistisk mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Jeg aner ikke hva jeg gjør feil fortiden' date=' men den pokkers vekta går feil vei :) Å jeg får panikk, har vært STOOOOR før for å si det sånn.. Klarte å komme meg ned til 76 kg, men nå er jeg på 80 kg igjne :) BUHU....

 

Så her må en skjærpings til altså ingen tvil om det..

 

Dere er såå flinke jenter :)[/quote']

 

jeg synes du er flink lillmerete! du har hatt en kjempe bra vektnedgang, og jeg synes du skal holde fokus på det positivet, ikke dem siste 4-5 kiloene som er kommet tilbake. Du vet med deg selv at du ikke vil tilbake dit du var, bare det er jo supert!!!

Stå på videre, dette klarer du!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillmerete

Takk for det :) Jeg står på jeg, sliter og sliter hehe.. Sånn da var iallefall 1,5 time trening unna gjort i dag :) Sliten men fornøyd:)

 

Det er spisingen som har vært mitt problem i det siste igrunn, så det er absolutt der jeg må ha en skjærpings... Kan ikke kose meg så mye heheh...

 

Da var det veiedag i morgen, men regner ikke med noe særlig nedgang ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...