Gå til innhold

Flere jenter som vil ned i vekt??


Gjest Bewa

Anbefalte innlegg

Da ble det noen poeng i dag også :)

 

Noen som kan svare meg på dette? Jeg trener på en ellipsemaskin på treningssenteret' date=' den har pulsmåler på håndtaket og forteller meg pulsen og hvor mange kalorier jeg forbrenner. Man registrerer også inn vekt og alder. I dag stod det 374 kalorier på 35 min. Stemmer dette sånn noenlunde? Jeg vil ikke lures til å tro jeg forbrenner mer enn jeg gjør..[/quote']

 

 

jeg bruker også det, og så lenge du har lagt inn alder og vekst så skal det stemme. bruker ofte ellipsemaskinen et kvarter før bodypump/stramopptimer, for å bli skikkelig varm. liker ellipsemaskinen, for har store pupper (selv om de unektelig er litt mer slunkne nå- hurra) og med ellipsemaskinen får jeg ikke så vondt i nakken og skuldrene som av jogging.

 

jeg gikk ikke ned noe den uka jeg hadde mensen. (men "juksevide" meg i dag (klarte ikke la være) og hadde gått ned 0,9 kilo siden torsdag! veldig spent på ekte veoing på torsdag nå. angrer nesten litt på juksinga, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar
Gjest madamim23

virker som deter mange som ikke går ned under mensen. Så utrolig bra at du har gått ned så mye på få dager, du går sikkert ned mins 1,5 kilo denne uka du da, og det er jo suverent.

 

jeg har lyst å gå ned mye en uke, men da må jeg kutte på godteri og trene mer, noe jeg ikke har motivasjon til, så får nøye meg med en liten kilo i uka..

 

hvordan har helga vært da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ned null og niks for tiden, men føler meg jo bedre når jeg trener og spiser sunt. Så da får det så være med den vekta... Se an til uka. Kanskje øke treningen litt, spise litt sunnere. Spiser nesten ikke lettpålegg, for da kommer jeg ikke opp i nok kalorier. Tror dere dette er dumt? Spiser typisk vita hjertego smør og lett majones. Men spiser vanlig ost og servelat og spekepølse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status i dag 15.okt:

 

 

15' date='7 trimpoeng forrige uke

 

Ned 300(!!!) gram siden forrige mandag (mensenfaenskap?)

Inn 3 cm i midjen. 6 cm totalt, men ser ikke noe forskjell.

 

Vekt 75,1 (Ned 2,9 siden 17.sept)[/quote']

 

det er nok det onde mensspøkelset! jeg er veldig spent på min vekt på torsdag, for hadde mensen og null nedgang forrige uke. jukseveide på lørdag, og hadde gått ned 0,9. er veldig redd for at det skal endre seg i negativ retning innen torsdag, men ikke noe som tilsvarer at det skal det. vi får nå se.

 

noe veldig positivt med hele dette opplegget er at jeg før hadde kjempeproblemer med fordøyelse, med kramper etter alle varme måltider, svimmelhet og generelt uvel. etter at jeg gikk over til GR-livsstilen har jeg ikke hatt voondt en eneste gang! motivasjon nok for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint da! Det er jo bra å føle også at det hjelper, ikke bare se at kiloene detter av... Og du har helt sikkert gått ned til torsdagen! positive tanker :D

 

 

når det gjelder meg så har jeg mye forstoppelse. kanskje det skal være litt sånn i begynnelsen? jeg mener, at kroppen skal venne seg til nye rutiner? Vet ikke jeg. er ikke noe hyggelig hvertfall.

 

 

er det noen andre enn meg som har veiedag mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen andre enn meg som har veiedag mandag?

 

jeg måtte slutte med veiedag mandag, for er så oppblåst og full av vann etter helga. men jeg tror det er noen andre her som har det, altså. det er liksom mandag og torsdag det går mest i her.

 

to dager til veiing, og 9 dager til jeg skal til florida og være på stranda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Jeg går ned null og niks for tiden' date=' men føler meg jo bedre når jeg trener og spiser sunt. Så da får det så være med den vekta... Se an til uka. Kanskje øke treningen litt, spise litt sunnere. Spiser nesten ikke lettpålegg, for da kommer jeg ikke opp i nok kalorier. Tror dere dette er dumt? Spiser typisk vita hjertego smør og lett majones. Men spiser vanlig ost og servelat og spekepølse.[/quote']

 

de anbefaler jo å bruke lettprodukter da, men kommer du ikke opp i kalorier er det nok en løsning. men er jo viktig at kroppen får næring, i form av brød ol.. så da må du ikke bare ta pålegg for å få kaloier.

Dersom du blir fort mett og føler det er mye brød, er havregrøt en lur ting, men også kellogs special k, for da teenger du ca 4 ss for 1 brødrasjon, lite mat, men mye næring!

 

LYkke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokostblanding hver dag, og knekkebrød og brød. Men ligger på ca 300 kcal på frokost, 350-400 kcal til lunsj, frukt til mellom eller et knekkebrød, 400-470 kcal middag, 300 kcal til kvelds. Det blir 1600 kcal ca. Jeg går ikke ned noe lengre, men jeg går litt inn i cm. Da jeg var på trening i går syntes jeg at jeg så tynnere ut, men vanskelig å si. Kanskje jeg bare hadde en bra dag. Hehe.

 

Men det er greit. Jeg føler meg bedre og har veldig bra fordøyelse. Så om jeg ikke går ned så får det heller være. Det kan ikke være bedre med mer kcal, det klarer jeg rett og slett ikke tro på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din er kanskje begynt å tro at den ikke får mer, og sparer derfor på alt den kan. Da vil du jo ikke gå ned noe. Jeg også synes det høres litt rart ut, at man må spise MER for å gå ned i vekt, men samtidig.. Jeg trener såpass nå at jeg trenger ca 2450 til dagen, og når jeg da spiser 1500 blir jo det litt lite. Heldigvis er ikke det å spise for lite noe problem for meg, blir veldig sulten av å trene :D

 

Leste her på forumet om ei som var på stillstand og ble så frustert, at hu sa til kurslederen at nå gav hu opp. Da sa kurslederen: gå hjem og spis det du har lyst på! Hu gjorde det, og uka etter gikk hu ned ganske mye. Rett og slett fordi kroppen hadde innstilt seg på at fra nå av var det så lite som kom inn, og den måtte spare. Når den da endelig fikk mer i kroppen enn normalt, skjønte den at det var ikke krisetilstand likevel.

 

Dårlig forklart av meg, men det stemmer jo... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. men jeg spiser jo så mye!!! Venter en uke til, så skal jeg spise 1900. Jeg forbrenner 2400 kcal per dag ifølge det regnestykket. Prøver neste uke.

:D Men jeg er egnetlig glad og fornøyd. Synes jeg ser bedre ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23

kjempe bra at du er fornøyd med deg selv vik, det er jo faktisk det viktigste av alt!!! Men som andre her sier, du må spise nok for å gå ned. Jeg gikk ned 1. uke, 700 g, lå på 1600 kcal, neste uke økte jeg til 1900, og gikk ned 1,1, det høres rart ut at vi må spise for å gå ned, men det funker jo!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe bra at du er fornøyd med deg selv vik' date=' det er jo faktisk det viktigste av alt!!! Men som andre her sier, du må spise nok for å gå ned. Jeg gikk ned 1. uke, 700 g, lå på 1600 kcal, neste uke økte jeg til 1900, og gikk ned 1,1, det høres rart ut at vi må spise for å gå ned, men det funker jo!!!![/quote']

 

 

hmm, kanskje jeg må prøve å spise mer neste uke da? for ligger på 1600kcal, og går ned lite. veiing i dag, torsdag, og har gått ned 1,3 kilo!! ligger dermed på gjsnittlig 700 g i uka, ikke så verst det? gikk dessuten inn 3 cm i livet! så nå er det totalt 2,6 kilo ned, og 7 cm inn på fire uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
hmm' date=' kanskje jeg må prøve å spise mer neste uke da? for ligger på 1600kcal, og går ned lite. veiing i dag, torsdag, og har gått ned 1,3 kilo!! ligger dermed på gjsnittlig 700 g i uka, ikke så verst det? gikk dessuten inn 3 cm i livet! så nå er det totalt 2,6 kilo ned, og 7 cm inn på fire uker![/quote']

 

gratulerer med kjempe bra ukesresultat jente22, og 700 g er et veldig bra resultat u uka, det er jo anbefalt 500g - 1 kg i uka.

Regn ut hvor mye du skal spise om dagen for å ligge på rett meny og for best vektnedgang.

Går du hurtig/mye ned i vekt øker du sjangsen for at kiloene kommer fort på igjen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på torsdag, kommer garantert ikke til å gå ned noe til da. Dette funker ikke for meg desverre. Men moren min har nettopp sikkert halvert vekten sin, og det uten å trene så mye som en halvtime en gang. Å hun har rett og slett spist minimalt. Hun mente det beste var å halvere inntaket mitt. sikkert ligge på rundt 1000 kcal. Så nå prøver jeg en uke med å spise mer. Å har jeg ikke gått ned da, så begynner jeg med sultings. Hadde jo håpt på 10 kg før jul og jeg begynte 27.aug. Mer enn et realistisk mål, men 4 kg ned siden det er lik null spør du meg. Drittlei.

Vi får se på torsdag. Jeg er ikke fornøyd med mindre vekta stopper på 84 og noe. Siste veiing var 85,6, og det har den vært i en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på torsdag' date=' kommer garantert ikke til å gå ned noe til da. Dette funker ikke for meg desverre. Men moren min har nettopp sikkert halvert vekten sin, og det uten å trene så mye som en halvtime en gang. Å hun har rett og slett spist minimalt. Hun mente det beste var å halvere inntaket mitt. sikkert ligge på rundt 1000 kcal. Så nå prøver jeg en uke med å spise mer. Å har jeg ikke gått ned da, så begynner jeg med sultings. Hadde jo håpt på 10 kg før jul og jeg begynte 27.aug. Mer enn et realistisk mål, men 4 kg ned siden det er lik null spør du meg. Drittlei.

Vi får se på torsdag. Jeg er ikke fornøyd med mindre vekta stopper på 84 og noe. Siste veiing var 85,6, og det har den vært i en måned.[/quote']

 

skjønner så innmari godt at du vil gi opp, men tenk over det med sultinga: skal du leve på halvt matinntak resten av livet da? så fort du begynner å spise normalt igjen, vil jo vekta sprekke opp igjen.

 

hvis du har holdt på siden 27. august, så vil jo det si at du har gått ned ca 500 g i uka. kurset anbefaler jo ned 500-1000 gram i uka. du er nok dessverre en av de som går ned lite i uka. dessuten: 4 kilo siden det? du er jo nesten halvveis til målet, halvveis i perioden du har tenkt deg! synes dette ser ut til å funke for deg jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er en 20 års gammel jente som 1.73 høy og veier 96 kg.. :) uff det var nesten flaut å skrive... vil gå ned 5 kg til jul, vil ihvertfall prøve.. kan jeg få være med her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
Hei!

Jeg er en 20 års gammel jente som 1.73 høy og veier 96 kg.. :) uff det var nesten flaut å skrive... vil gå ned 5 kg til jul' date=' vil ihvertfall prøve.. kan jeg få være med her??[/quote']

 

 

du er hjertelig velkommen hit angel! Du har et fint og realistisk mål, og det er en god start. Skal du gå på kurs eler alene? Uansett her er vi for å støtte deg..

Har du tenkt å trene, event hvor mye? Har d funnet ut meny du bør følge? (se ny i vektklubben)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madamim23
lite som skjer her for tiden.. lurer på hvordan det går med folk! :)

 

 

uff jeg er drålig til å gå inn der ikke det er aktivitet..*krever full skjerpings av meg selv*

Jeg strater på kurs 2 i kveld, blir bra, vi er en fin gjeng som forsetter, og det er godt. Jeg har gått ned 5,7 på 8 uker, og det skal jeg si meg godt fornøyd med, nå passer jeg tøy jeg ikke passet i sommer, men jeg er ikke i mål før jeg går ned 7 kg til. Så håper at jeg klarer det før jul!

 

Og deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten down periode tror jeg.. spiser utrolig mye for tiden, lurer på om det kommer av treninga.. Er vanskelig å holde seg borte fra sjokoladen også nå.

Har gått ned greit til nå, men føler det er vanskelig å holde motivasjonen oppe, klarer ikke å se på meg selv at jeg er lettere. Men jeg vet jo så godt at jeg trenger å klare dette.... et lite hjertesukk der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...