Gå til innhold

Hva mener dere om dette?


Gjest Leonora
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er helt ny på slanking, men trenger hjelp nå! Dilemma: har ikke vekt - så jeg vet ikke helt konkret hvor tung jeg er - så målet mitt er å komme inn i de gamle buksene mine igjen. Fødte et barn i juli i år og et barn i mars i fjor. Hadde fra før 3 kg for mye på kroppen da jeg ble gravid (veide meg på helsestasjonen).

 

Har nå lagt inn storoffensiv på mat og trim.

Frokost: Spiser 3-4 knekkebrød (husmann knekkerbød) med kaviarmix, prim, brunost og drikker 1 glass melk.

Lunsj: 2 kneippbrødskiver med kaviarmix og "scrambled eggs", evt brunost.

Middag: helt vanlig middag - fiskekaker, poteter, lite saus, pasta, kjøttdeigretter - osv, vann.

Kvelds: 3-4 knekkebrød med samme pålegg som frokost og 1 glass melk til.

Starter dagen med 2 glass vann, og drikker en del vann i løpet av dagen.

 

Sykler 1 mil på 1/2 time hver kveld, og tar mage/rumpeøvelser etterpå.

 

Tror dere dette funker??? Noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger vel av hvor stort dagsbehovet ditt er. Har du lagt inn en vanlig dag her sånn at du vet hvor mange kalorier du får i deg hver dag? Husk å veie pålegg osv, og gjerne middagsporsjonene dine og, sånn at du vet nøyaktig hvor mye det er.

 

Du kan regne ut dagsbehovet ditt ved å regne

(vekt i kilo x10)

+(høyde i cm x6,25)

-(alder i år x5)

-161

Som gir deg hvilestoffskiftet ditt.

 

Gang deretter tallet med 1,3 om du har en lav hverdagsaktivitet, 1,4 ved normal, og 1,5 med høy hverdagsaktivitet. Dett er energiforbruket ditt før trim. Legg til 28,58 for hvert trimpoeng du planlegger å ta i uken (ett trimpoeng er 200 forbrente kalorier, ca 30 min rask gange.) Det endelige tallet er ditt daglige energiforbruk. Planen er å ligge ca500-800kcal under dette, altså ca 1600kcal om tallet ditt er 2140, 1900 om det er 2500 osv.

 

Ellers ser jeg du ikke nevner frukt på oversikten din - i hver meny har vi 200kcal til fruk, og 200 til melk, for eksempel. Det er viktig at man får et balansert kosthold, med mye grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

Først, så vil jeg nok anbefale deg og kjøpe en vekt, og et målebånd.

Da kan du enklere holde et lite "øye" med vektnedgangen og hvor mye du krymper :(

 

Bare å byte ut evt brus og annen usunn drikke har mye å si...noen går ned litt bare på det også.

 

Men jeg ville nok ha bytta ut den kaviarmixen din med et magrere pålegg.

Det er MASSE fett i kaviar, og går vel så og si som majones.

 

Ting går nok litt fortere om man velger grove produkter, drikker masse vann, velger magert pålegg og spiser frukt og grønnsaker :(

Og i Grete Roede konseptet så er det jo anbefalt å spise opptil 5 ganger om dagen(regelmessige måltider)

 

Lykke til!!

Bare vent, snart kommer du inn i buska di igjen!!:)

 

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke vekt, men bruker målebåndet flittig (det er jo egentlig hvordan jeg ser ut jeg bryr meg om...), og veier meg hver gang jeg er på besøk hos søstra min, som vel blir 1-2 ganger i måneden. Det fungerer kjempefint (tror jeg...hehe, er jo en stund siden jeg veide meg da, men cm forsvinner i alle fall sakte men sikkert) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger bare pålegg som det er masse kalorier i da.... Det er litt dumt.

 

Du må ha mer frukt, grønnsaker og fisk (som pålegg tells også og er godt, da kan du gjerne bruke feit fisk for det er mer nyttig enn kaviarmiks og brunost).

 

Bytt også ut kneipbrød med noe grovere. Kneip er et elendig slankebrød og du kan nesten like gjerne spise loff.

 

Og ang styrketrening. Har ikke noe for seg å trene samme muskelgruppe hver dag. Anna hver holder for musklene må restituere seg også.

 

Ellers er du flink å spiser flere måltider da. Legger du inn to mellommåltider i løpet av dagen og det er frukt har du fort brukt opp fruktdosen din og slår to fluer i et smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...