Gå til innhold

Uke 22, og 6kg opp.....


hannahei

Anbefalte innlegg

heisan!

 

Velkommen skal du være snobet, og kondulerer med far din. Det er bra du har noe positivt å se frem til i slike tunge tider, har selv mistet en av mine nermeste i kreft, og det var en tung og vanskelig tid.

 

Vekten min i dag viste 87.3kg, o.2kg på 2 uker og jeg er kjempe fornøyd med det!

får håpe jeg klarer og fortsette på denne måten, så klarer jeg kansje å holde meg innenfor 15kg... :)

 

lykke til videre jenter!

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg snobet, bare gøy med flere her. Ikke rart du har hatt gått ned i vekt i denne tunge tiden - kondolerer. Håper at formen din blir bedre snart!

 

Og så til deg Hanna, 0,2 kg opp på to uker høres ut som en drøm i mine ører. Gratulerer! Har du gjort noe drastisk med kosten - eller trimmer du fælt? Let me know...

 

 

Jeg gruer meg for vekta hver uke nå, og ingen gledelig overraskelse denne uka heller. Opp 0,7 kg og 15,2 kg til sammen. Det hjelper godt med støttemeldinger her på denne tråden, takk til deg HelleDudena. Samtidig er jeg meget bekymret for sluttresultatet hva vekta angår, å passere 100 kg ser jeg på som helt pyton. Og det er bare 7,8 kg til...

 

Ellers er formen veldig bra, og jenta mi sparker i vei :)

 

Vi høres neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei til deg snobet' date=' bare gøy med flere her. Ikke rart du har hatt gått ned i vekt i denne tunge tiden - kondolerer. Håper at formen din blir bedre snart!

 

Og så til deg Hanna, 0,2 kg opp på to uker høres ut som en drøm i mine ører. Gratulerer! Har du gjort noe drastisk med kosten - eller trimmer du fælt? Let me know...

 

 

Jeg gruer meg for vekta hver uke nå, og ingen gledelig overraskelse denne uka heller. Opp 0,7 kg og 15,2 kg til sammen. Det hjelper godt med støttemeldinger her på denne tråden, takk til deg HelleDudena. Samtidig er jeg meget bekymret for sluttresultatet hva vekta angår, å passere 100 kg ser jeg på som helt pyton. Og det er bare 7,8 kg til...

 

Ellers er formen veldig bra, og jenta mi sparker i vei :)

 

Vi høres neste uke![/quote']

 

Med eldstedatteren min veide jeg over 100. Sånn kan det gå. Med lille holdt jeg til to sifret.

 

Masse lykke til! Og så kos det blir når lille vennen endelig kommer ut:-) For å si det sånn, om jeg ikke hadde gått ned igjen i vekt etter å ha fått jentene mine så hadde det vært en liten pris å betale for noe så vidunderlig. Og det blir bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!!

 

Du må ikke gi opp lenemora, tror ikke du skal fokusere så mye på vekta di nå som du har så mye vann i kroppen. Da er det viktig å drikke masse for å redusere dette mest mulig, så er det jo slankende i seg selv med mye vann..

 

Vekta mi viste 88.0 kg denne uken så det betyr o.7 opp, men men jeg har ikke tenkt noe serlig på maten jeg har stappet ned i hullet heller... Er jo småkake sesong på jobben hos meg så det blir lett et par hundre kalorier ekstra der..;)

 

Lille gutt sparker også noe voldsomt, serlig etter at jeg har spist. Ser ut som det kan bli en liten matmons ut av den karen, he he!

 

Lykke til neste uke jenter!

 

Nå er det bare 9 uker til termin og jula mellom der, så dette kommer til å gå rasende fort!!! har ikke helt gått opp for meg enda...

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Denne uka har jeg gått ned 0,2 kg. Det er jeg storfornøyd med! Har ikke gjort noe spesielt for dette, bortsett fra at jeg etter en slitsom uke har slappet masse av og sovet mer enn jeg pleier. Faktisk første uka siden tidlig i svangerskapet at jeg ikke har gått opp - og det føles bra!

 

I dag er det 10 uker igjen til termin for meg, og ja - det er rart å tenke på at jeg snart er mamma. Går nok en helt ny hverdag i møte. Håper vi holder hverandre oppdatert etter fødselen også, da er jo planen å komme seg ned i match-vekt.

 

Gleder meg sånn til jul, elsker å bake og pynte i heimen. Selv om jeg har tjuvstartet litt kan jeg for alvor starte forberedelsene til helga :D

 

Er spent for neste uke!

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh ,var på ultralyd i går. Alt vel,å en jente er på vei,og alt er vel!! Har en gutt på 4 fra før.

Spennende med ultralyd i 3D,så at hun smattet og tok seg på nesa si!! Utrulig facinerende.

 

Guttenavnet hadde jeg klart,var innstilt på at det ble det,så nå må det tenkes.

 

Vekten idag,18 uker akkurat på vei viser 76,6,opp 1,6 kilo fra sist måned.

Tror jeg skal slutte å småspise julekaker...hmmm.

Men mangler 1,5 kg til mitt utgangspunkt da jeg ble gravid,så jeg tar det med fatning.

 

I dag er det pepperkakebaking på planen... De bør få ligge i fred.

 

Hva er deres planer for helgen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jentebaby i magen snobet! Nå kjenner du kanskje et spark i ny og ne?

 

Denne uka har jeg lyst til å kaste vekta så den går i tusen knas, den viser opp 1,5 kg siden forrige uke - blæh! Jeg skylder mest på vann i kroppen og litt på julebakst og julebord... Jeg krysser fingre for at jeg ikke går over termin, som er i underkant av 9 uker til, men føder helst et par uker før. Tenk om man kunne bestemme sånt..

 

Sånn - nå vil jeg være blid resten av dagen!

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny veiing - like spent hver gang. Opp 0,2 kg, og er fornøyd med det. Totalt 16,7 kg. Tipper på at jeg havner på en vektøkning på mellom 20 og 25 kg og det kan jeg leve med.

 

Ellers er formen for det meste veldig bra - nå skal jeg ut å gå tur i det fantastiske vinterværet :D

 

Håper det står bra til med dere andre, det er lite aktivitet på denne tråden for tiden.

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenk det ,bare to dager igjen... Gleder og gruer meg. Gleder meg for sønnen min som har blitt totalt julefreak dette året...og gruer meg for det blir første jul uten min kjære pappa... Hvordan er formen deres?? Noen av dere skal vel snart føde. Nå har jeg 19 uker igjen... Vekten kryper stadig litt oppover,men ikke unormalt mye ennå heldigvis. Jordmor var bekymret over at jeg lå laaaaaaaaaaangt over streken på symfysefundusmålet. Bør jeg bekymre meg over at jenta blir svær?? Noen som vet? Ellers håper jeg alle her i tråden får en kjempefin jul,og et godt nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det ' date='bare to dager igjen... Gleder og gruer meg. Gleder meg for sønnen min som har blitt totalt julefreak dette året...og gruer meg for det blir første jul uten min kjære pappa... Hvordan er formen deres?? Noen av dere skal vel snart føde. Nå har jeg 19 uker igjen... Vekten kryper stadig litt oppover,men ikke unormalt mye ennå heldigvis. Jordmor var bekymret over at jeg lå laaaaaaaaaaangt over streken på symfysefundusmålet. Bør jeg bekymre meg over at jenta blir svær?? Noen som vet? Ellers håper jeg alle her i tråden får en kjempefin jul,og et godt nyttår.[/quote']

 

Hei! 2 av månedene med nr 1 lå jeg også langt over, men dette rettet seg igjen (mins at det var månded 5 og 6). Jenta mi var 3800g og 52 cm, så kjempestor var ho ikke selv om jeg lå over i 2 måneder!

GOD JUL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann alle sammen!!

 

Håper dere alle har hatt en fin jul og får et godt nytt år!! Vi går jo alle et spennende ny år i møte:)

 

Nå har jeg vært ute på salget og kjøpt meg en ny pc, etter at den andre krasjet full av virus.... så nå er jeg endelig tilbake! Jeg har savnet disse sidene, og dere!

godt at det fortsatt var litt liv her, jeg var noe bekymret:)

 

Det har gått merkelig bra med vekten min i julen, viste 89.9 i dag og jeg er kjempe fornøyd. Tenk at nå er det bare 26 dager igjenn til termin... jeg både gleder og gruer meg litt, lurer på hvordan blivende storebror tar dette med en liten baby i huset. Men satser på at det går bra:)

 

Klem Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Tenk det ' date='bare to dager igjen... Gleder og gruer meg. Gleder meg for sønnen min som har blitt totalt julefreak dette året...og gruer meg for det blir første jul uten min kjære pappa... Hvordan er formen deres?? Noen av dere skal vel snart føde. Nå har jeg 19 uker igjen... Vekten kryper stadig litt oppover,men ikke unormalt mye ennå heldigvis. Jordmor var bekymret over at jeg lå laaaaaaaaaaangt over streken på symfysefundusmålet. Bør jeg bekymre meg over at jenta blir svær?? Noen som vet? Ellers håper jeg alle her i tråden får en kjempefin jul,og et godt nyttår.[/quote']

 

Hei, og godt nyttår!!

 

Jeg har i begge mine svangerskap fulgt den rød streken når det gjelder symfysemål. Resultat: nr 1 veide 4030 gram og nr 2 4280 gram. Dvs en del over snittet.

 

Kusina mi lå høyt over med de to første og begge veide under 3300 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Har vært litt bekymret for deg Hanna, etter at det ble stille fra din kant. Godt å høre at alt står bra til.

 

Og snobet, avvik fra "normalen" behøver jo ikke å bety at noe er unormalt. Er du bekymret kan du kanskje be om en ultralyd?

 

Er en stund siden jeg har skrevet på disse sidene da aktiviteten generelt her har vært laber. Jeg har termin om 4 ½ uke og synes det er skummelt nærme. Jeg har nå passert 20 kg, og føler meg deretter.. Magen er ikke superstor, har hele veien ligget litt under streken på symfysemålet. Blir spennende å se på mandag på kontroll. Men formen er fin, bortsett fra en forkjølelse som ikke vil gi seg.

 

Vi høres med igjen neste uke :(

 

God helg!

 

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena
Hei' date='

 

Jeg er ikke gravid, mne lille snuppa er 4,5 mnd så jeg husker litt fra det å være gravid. Såvidt, det lille som ikke ammetåka har tatt:-)

 

Vel, jeg ville bare fortelle at det ikke er så sikkert at disse kiloene er så skumle. Jeg har to tette svangerskap bak meg, det er 18 mnd mellom gullene mine. Vel, eldstejenta mi er 23 mnd og jeg veier 4 kg mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Første svangerskap la jeg på meg ca 33 kg. andre 20 kg. Jeg veier mindre nå enn jeg gjorde da jeg ble gravid med lille. Fullammer og går på internett kurs, og faktisk forsvinner rompe og lår fortest:-)

 

Kos dere med magene jenter, tenk på hva dere spiser og prøv å få til en halv times tur om dagen. Men blås i vekta!

 

Lykke til!![/quote']

 

Nå er det snart 3 år siden jeg ble gravid med eldstejenta, og jeg er 200 gram tyngre enn da jeg oppdag et at jeg var gravid:-) Så 53 kg fra to svangerskap er nå så godt som borte. Med litt innsats etterpå så går det som regel bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

98 kilo her, opp 21 kg og tre uker igjen til termin.

 

Må innimellom le av meg selv; vaggende, pesende og rød i toppen. Gleder meg til å få en normal kropp igjen... Og en normal kroppstermperatur! Ellers er formen nærmest upåklagelig, så jeg har nok noen uker igjen ja. Prøver å være så sosial som mulig for ikke å tenke bare på fødselen og det som snart kommer.

 

Lykke til Hanna, nå kan det skje når som helst :D

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...