Gå til innhold

om man spiser for lite??


Gjest Erling

Anbefalte innlegg

Fikk barn for 8 uker siden og er i god form!men ser jeg gjerne spiser for lite i forhold til hva man bør for å full amme...kjenner ikke sulten som før,samtidig som jeg opplever jeg ikke "får tid"til å spise som før..hendene fulle med andre gjøremål!

Kan det føre til at jeg ikke går ned i vekt om jeg spiser for lite?ser samtidig at jeg spiser mer usunt når jeg ikke får i meg nok ellers--

 

også litt redd for å legge på meg...noen som har et råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan spise for lite, å da stopper vekta opp. Fordi kroppen går på sparebluss. Vet jo ikke hva du veier med på en annen tråd her inne står formelen for å regne ut hvor mye du bør spise. Du skal også opp en meny hvis du fullammer.

Lykke til og gratulere med barnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at om du fullammer skal du OPP en meny, har du meny 3 uten amming skal du opp på meny 4 med fullamming:)

 

Forresten veier du for mye??? eks jeg er 176 cm og veier 71-72kg og skal ned til 65 kg... Da er jeg tynn når jeg veier 65 kg (strl 36).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barn for 8 uker siden og er i god form!men ser jeg gjerne spiser for lite i forhold til hva man bør for å full amme...kjenner ikke sulten som før' date='samtidig som jeg opplever jeg ikke "får tid"til å spise som før..hendene fulle med andre gjøremål!

Kan det føre til at jeg ikke går ned i vekt om jeg spiser for lite?ser samtidig at jeg spiser mer usunt når jeg ikke får i meg nok ellers--

 

også litt redd for å legge på meg...noen som har et råd?[/quote']

 

Hei!

Ut i fra hva du skriver synes jeg ikke du bør ha fokus på å gå ned i vekt. For det første har du akkurat fått barn og det er uansett ikke anbefalt å slanke seg aktivt når barnet fullammes og fortsatt er så lite. Dessuten er du jo i nedre del av ditt normalvektsområde (som andre her allerede har påpekt). Du beskriver travle dager og at det kan være vanskelig å finne tid til å spise. Du må prøve å finne en rytme der du har tid til å spise. Om nødvendig må du ha mindre ambisjoner om hva du skal rekke. Akkurat nå er det viktig at du har tid til å spise et variert og sunt kosthold. Det er viktig for barnet og det er viktig for deg.

Håper du kan akseptere vekten din der den er og at du retter fokus mot regelmesige og sunne måltider.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...