Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

i dag har jeg spist god frokost og lunch + en deilig mango! og i kveld skal vi på middag til foreldrene mine, så maten har vært ordentlig i dag! og jeg har begynt å trene, jogget/gikk fort i 35 minutter. en god start!!!

 

har dere hatt en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Skjønner hva du mener missrosa, er lett å glemme å spise når en har mye å gjøre. Gratulerer med ny leilighet :) Håper du vil trives og at du får en ny start med nye gode vaner ja

 

Ja hva skal jeg egentlig si om piknikken!! Var kjempekos altså.. men på kvelden, rundt kl ni ble jeg kjempedårlig.. kastet opp flere ganger utover natta og hadde store magesmerter, kramper, like før vi dro på legevakta, men ca kl 3 på natta så begynte det endelig å roe seg og jeg sovnet.. lurer på om jeg kan ha vært matforgiftet!? men samboeren min reagerte ikke noe på maten, og jeg spiste jo helt normalt i går:

Frokost: to husman knekkebrød med leverpostei

Lunsj: Havregrøt med bringebær og skogsbær

Mellom: Banan

Middag: Kyllingsalat i pitabrød

Etter det ble jeg dårlig så fikk ikke i meg noe mer den kvelden..

 

I dag er jeg ikke særlig pigg heller, kvalm og svimmel og har ikke fått i meg stort å spise i dag, på den lyse siden så har jeg ikke spist noe godteri denne helga da..men det er ikke noe gøy å være kvalm hele tiden :D Aldri vært borti så fæle magesmerter altså, og brakk meg om og om igjen enda jeg ikke hadde mer å kaste opp :) hva tror dere det kan være? Burde kanskje kontaktet lege, men tenkte å se an om jeg bare blir bra av meg selv igjen.

 

Såh! Det var den fredagsrapporten :( Håper vi får sett filmen vi skulle se i kveld i stedet da.

 

Håper dere får en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrudeT

Hmm, kan det være kyllingen mon tro? Jeg synes ofte det blir noe tull med magen når jeg spiser kylling. Får dessuten dårlig samvittighet. Men det kan altså være noe med kyllingen som samboer tålte som ikke du tålte? Det var rart altså. Stakkars deg, hørtes helt grusomt ut. Håper du får det helt ut av systmet kjapt. Var det ellers noe du spiste som ikke han spiste?

 

Rapporter hvis du orker, så vi får høre hvordan det går med deg..

 

Det har vært en fin uke for meg, lett å ikke overspise når det er varmt. Har ikke fått trent så mye som ellers, men er i aktivitet. Har trent mye i dag da, og fått mange trimpoeng. Så dette går bra.

 

Skal ut i dag, og kanskje ta ett par øl. Vi får se hvordan det går...

 

God bedring, smint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

huff, det hørtes ikke noe ok ut, smint.... kjæresten min våknet også kl 3 om natten forrige uke og hadde kjempe vondt i magen osv... men uten at han egentlig hadde spist noe dårlig.

men jeg tror slikt kan skje noen ganger uten at det trenger å være en spesifik mat grunn, men kanskje du har vært litt sliten eller lignende. men om det ikke gir seg til mandag kanskje du bør oppsøke legen din..? det er jo ikke bra og gå slik!

 

har gått en tur til i dag på 30 minutt, så er alt i alt veldig fornøyd med dagen som har gått, deilig med sol er det også! enig med deg trude, ikke så lett å overspise når det er varmt...! og det er jo bra!

 

i morgen skal jeg vaske rundt det huset vi leide før... blæh! det blir skikkelig kjedelig, jeg får se på det som litt trim, hehe! også skal jeg ut på sykkeltur, årets første!

 

god bedring smint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er formen fin igjen, var kvalm i går, men ga seg sent på kvelden, drakk vann jevnt gjennom dagen og fikk i meg litt og litt mat så da ordnet det seg :D

 

Uansett hva det var så er jeg glad det er over, men ja, har lest en del om både kylling og salat og at det lett kan bli bakterier i det, så skal ikke se bort i fra at det var det, har fått avsmak på sånn salat nå da.. noe som er litt dumt, jaja.

 

I dag har jeg fått gjort yoga igjen, setter virkelig pris på den treningen, bringer meg ro i kropp og sinn :) Har bestilt masse nye klær på h&m og gleder meg til de kommer, er litt spent på om det passer for jeg bestilte en del i ganske små størrelser, hehe, er optimistisk ja!

 

missrosa: Vasking av gammelleilighet er kjeeedelig! Men ja, bra trening, har flyttet nesten en gang i året siste årene så vet hvordan det er, håper at neste gang vi flytter så blir det for å kjøpe forhåpentligvis.

 

TrudeT: Nei den dagen var det bare kyllingsalaten som vi begge spiste det samme, ellers fikk jeg i meg det jeg skrev ovenfor, kan jo rett og slett bare ha vært magesyke, men det føltes veldig som at jeg hadde fått i meg noe magen ikke tålte i det hele tatt, slik den vrengte seg for å få alt ut :S Ble det en koselig kveld på deg i går da? Må si jeg synes det er helt fantastisk å ikke være fyllesyk i dag, hehe, har heller ikke hatt noe behov for å dra på fest eller noe slikt denne helga, bare deilig å slappe av og ta livet med ro :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hei.. dette så ut som en veldig bra og aktiv tråd! jeg er snart 20 år, men føler meg som en veteran innenfor grete roede :D ble med i vektklubben da jeg fylte 18 og har gått på et kurs siden da også. Det siste året har jeg gått på folkehøgskole og faktisk så smått gått ned et par kg, men det er et par igjen.

 

høyde: 171 cm

vekt: 78 kg

trivselvekt: 70 kg

 

Er fit for fight mot de gjenværende kiloer, og håper jeg kan få siste dose motivasjon her inne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får du være med :D

 

Da har du sikkert mye kunnskap som har gått kurs, er bare "selvlært" jeg, og prøver så godt jeg kan å spise sunnere og bevege meg mere. Du må gjerne komme med tips og råd :)

 

Har veiedag på mandager jeg, har du også en veiedag?

 

Angående det, så veide jeg 54,5 kg i dag!! Men jeg er utrolig sulten i dag..hehe, tror jeg har gått ned pga vært syk i helga, og nå når jeg føler meg bra igjen så har sikkert kroppen merket at den higer etter flere kalorier.. prøver å begrense meg, men det er jammen ikke lett! Antar at jeg kommer til å gå litt opp igjen, før det kanskje stabiliserer seg og jeg kan gå videre ned..Skal i allefall prøve å få rørt meg litt i dag, skal ut å gå en tur nå snart.. har ikke trent skikkelig på lenge, så må prøve å komme i gang med det også, men er så vanskelig på fridager. Satser på å begynne skikkelig i morgen.

 

Er alt bra med dere andre?

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrudeT

Alt er bra her! Har kanskje spist litt mye i helga, men heller ikke over alle vidder. Har ikke vært på treningsstudioet siden lørdag, men satser på å ta en tur i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

koselig med flere her!

er du fornøyd med GR kurs? hvilken meny ligger du på?

 

i dag har jeg virkelig holdt på, siste flytting av ting og vasking ut av huset vi bodde i! har bare blitt 700 kcal i dag, fy!

men nå er det igang med sunne rutiner, for nå blir hverdagen normal igjen!

 

i morgen skal jeg ut på joggetur igjen, jippi! og spise masse, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrudeT

Missrosa, hva er det du er laget av som orker å spise så lite som 700 kalorier på en dag? Og hva er det du spiser? Hadde det vært meg hadde jeg deist i bakken en gang på ettermiddagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg har også veiedag på mandager :) tenkte å legge ut mine resultater da.. eller har dere en fast raport dag?

Jeg går på meny 3, men sliter litt med å spise så mye.. klarte det fint før, men etter 9 mnd på folkehøgskole med 4 faste måltider hver dag er det vanskelig å spise 5 ganger + frukt og melkeprodukter.

 

I går kom jeg så vidt over 1000 kcal og da hadde jeg spist mye.

Det lokale fotball-laget vant 1.runde i cupen og da ble det i vårt hus festen ble. Det ble derfor litt alkohol inntak på meg også, noe som absolutt ikke er bra midt i uka, men til min store forbauselse var jeg fortsatt ikke komt opp i 1900 kcal da jeg hadde ført min lille utskeielse. Jeg må virkelig jobbe for å få i meg nokk sunn mat.

 

Jeg tror man lærer mye av det samme selv her og på kurs, men man får jo en del gode tips og lærer å bli enda mer bevisst på hvorfor man spiser og trener på denne måten :D bare å spørre hvis det er noe annet dere lurer på om kurs, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan..

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg vet ikke, men jeg lever i perioder på lite mat, men jeg har jo ikke forbrenning heller da så... så derfor prøver jeg på best mulig måte og spise mer. i dag føler jeg at jeg har spist voldsomme mengder, men det er bare blitt 1300 kcalorier ut av det..

jeg har som mål å holde meg på 1500 kcalorier, det er jo det jeg skal i følge GR.

 

bra jeg kan spørre deg jenteungen om det er noe jeg lurer på=)

hvor mange kurs har du gått?

 

ellers har dette vært en deilig dag med fint vær, jeg har vært ute å trent litt i motbakker! bare gått da også tok jeg litt styrkeøvelser på gulvet i stad.... er virkelig i dårlig form, men det skal det gjøres noe med ja!

 

ha en fortsatt fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Bare ett så jeg er nok ingen GR ekspert akkuratt, men det hjelper jo litt på :D

føler ikke behov for å gå flere kurs, da jeg tror jeg klarer å gå ned det jeg skal på egenhånd..

 

Jeg klarte å få i meg 1300 kcal i dag jeg også, men siden jeg skal opp på 1900 mangler det en god del. Tror jeg må stå tidligere opp slik at jeg har flere timer å spise på.

 

Det er så nydelig vær :) glad jeg har sommerferie.. utrolig deilig å bevege seg i skog og mark.. håper alle har hatt en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TrudeT

Har ventet en stund med å veie meg nå, men gjorde det nå selv om jeg har mensen.

53,3!! Har altså gått ned ganske mye de siste dagene. Noen som har erfart at man veier mindre under mensen? Eller har jeg bare vært flink? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg legger på meg 1-2 kg under mensen og derfor blir gledelig overrasket etterpå igjen! Det er nok flinkheten som har gitt resultater, tror du ikke? du har jo vært ganske flink ikke sant? :D

Kanskje du går enda mere ned etter mensen da?? :OHvis ikke du er et sjeldent tilfelle som går ned under mensen da, skal ikke utelukke det :) Gratulerer med vektnedgangen uansett!

 

Jeg må si at jeg begynner å synes det er mer gøy nå, fordi det har løsnet for meg også! Jeg sto leeeenge fast på 57, men nå er jeg nede på 54-55 (ja jeg veier meg litt for ofte.. men må bare sjekke om det virkelig er sant!)

Men kjenner jeg er blitt så redd for å spise for mye for å fyke rett opp igjen og sette meg fast på ny... så er veldig flink med maten, men ikke like flink med treninga. Virker jeg som jeg ikke greier begge deler! Ah, men dette er vel en prosess som det tar tid å bygge inn i dagliglivets rutiner.

 

Er det ikke deilig hvor godt det merkes på kroppen bare noen få kg? Det synes jeg det gjør til meg i allefall, selvtilliten føk opp bare jeg gikk ned litt og jeg syntes jeg så myye bedre ut med en gang, hehe, kanskje det bare er i hodet :) Men det er med på å øke motivasjonen mange hakk!

 

Sitter å spiser havregrøten min nå og skal sykle til legen etterpå, så får rørt meg litt i dag da.. måå prøve å komme i gang med trening! Ikke bare si det, men do it!

 

Har laget en treningsavtale på søndag med ei venninne om å svømme, det er vel bra trening? i allefall gøy og jeg gleder meg! God torsdag videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Så bra at du har gått ned under mensen, det stemmer nok at man legger litt på seg da.. jeg blir 20 år i dag så jeg måtte tjuvtitte litt på vekta, ned 0,6 kg siden mandag :D wee.. da ble jeg glad.. (har faktisk mensen jeg også) Gjør virkelig underverker for selvtillitten.

 

Svømming er veldig bra trening :) om man svømmer rolig er jo det fettforbrennende og karbohydratbrennende om man svømmer intensivt. win win situation å gå i bassenget :) pluss at du bruker alle musklene i kroppen når man svømmer.

 

Jeg har malt litt de siste par dagene og det viser seg å være ganske så bra trening. Deilig å vite at man trener samtidig som man gjør noe nyttig :)

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

gratulere med vektnedgang trude!

 

for min egen del er jeg litt fastkjørt... jeg var nede i 72,5 men, nå 2 dager etterpå veier jeg 73,8.... men jeg har mensen (mye mensen snakke her, hehe) så det kan være derfor jeg har gått opp, håper det så inderlig!! for jeg er veldig flink med maten, har de siste dagene vært mellom 1100 og 1500 kcal. jeg har ikke fått trent i dag, men har trent en halvtime (begynner rolig) hver dag de forrige dagene.

 

men forrige uke ble det jo mange dager med bare 6-700 kcal, kan jeg ha gått opp i vekt fordi jeg spiser mer? jeg spiser jo sunt og 11-1500 kcal er jo ikke så mye.. hm!

litt frustrert missrosa!!

 

i dag handlet vi inne kalkun m tilbehør til 17. mai. svigerfar og foreldre skal komme på besøk, det blir en veldig hyggelig kveld! gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missrosa: ta det med ro, det er heelt sikkert pga mensen, i allefall hvis du er noe lik meg, blir deprimert av mensendagene jeg for jeg føler meg dobbelt så stor, hehe. Tenk hvor deilig det blir etterpå å føle seg lettere igjen, man har jo mye vann og greier i kroppen så det er ikke rart en blir oppsvulmet og tung i kroppen. Jeg prøver å la vær å veie meg under mensen jeg, fordi jeg vet at jeg er tyngre da. Og dessuten, hvis du nettopp har begynt å spise mere om dagen (ja selv om det er sunt) så vil du mest sannsynlig gå litt opp til og begynne med, før det stabiliserer seg og du begynner å gå ned, i allefall skjedde dette med meg, og det gjaldt trening også for min del. Håper du fant litt trøst i disse ord :)

 

jentungen: gratulerer så mye med dagen!! Blir det feiring? :) Ja jeg gleder meg veldig til å svømme, godt å høre at det er veldig bra trening også, gleder meg allerede til å føre opp de trimpoengene, hehe. Gratulerer med vektnedgangen forresten!

 

Stå på videre jenter, vi er jo flinke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

yes det blir feiring nest helg.. var ute å spiste med familien min i dag, det ble tre retters middag :s men jeg hadde kamskjell til forrett, steinbit til hovedrett og bringebærsorbet til dessert + at jeg trente tidligere i dag.. så det går vel kanskje greit..

 

hmm.. missrosa, det kan jo hende kroppen din har gått på sparebluss siden du har spist lite og derfor gått opp i vekt + at du har mensen (har hele gjengen det denne uka eller :)) måler du i tillegg til å veie deg? kan jo være muskler som har lagt seg og ikke fett.. håper på det beste hvertfall.. keep up the good work så går det nok fort bort igjen..

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. rundstykke med hapå til frokost i dag.. ikke det sunneste, men så godt det var :D

 

sitter her og sløver.. burde vasket leiligheta ettersom det er helg og 17. mai og alt.. skal gjøre det.. snart.. guuud så lat jeg er for tiden! hehe, kan noen fike til meg så jeg kommer meg opp av sofaen!!!

 

Har lite energi om dagen.. er det faktisk fordi jeg har kuttet ned på treningen.. kan det være sant?

 

Nei nå slår jeg av pcn og begynner å vaske! Litt høy musikk gir alltid motivasjon :)

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det høres ikke så ulogisk ut at kroppen bare reagerer litt for jeg har spist lite veldig lenge og ikke hatt forbrenning...

men neste uk SKAL jeg ta minst 7 trimpoeng og spise ca 1300 kcal hver dag, det skal være mitt 17.mai forsett!

 

hvordan ble det med vasking i dag smint?

i har vært på ikea i dag og kjøpt hylle, som vi skal skru opp nå (!!) klokka er 00.20, tror det blir en lang natt! men vi får besøk i morgen så må være ferdig til da, hehe!!!

 

har vært på gandhi i dag, en indisk resturant på majorstuen og spist kylling og nan brød. jeg skippet deseren, *kjempeflink*

 

ha en super 17. mai feiring dere!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gikk fint, fikk løftet rompa fra sofaen og satt i gang :) og belønningen var en kjempeglad kjæreste som kom hjem fra jobb :D

 

Flinking som droppet dessert! :) Fikk dere opp hylla? hehe.

 

Er med på det 17. mai forsettet ditt! Kanskje vi blir ekstra motiverte når vi gjør det sammen? Er dønn med! Neste uke må bli perfekt for til helga skal jeg hjem i nok en konfirmasjon!

 

Ha en aldeles nydelig 17. mai feiring dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Gratulerer med dagen allesammen.. håper dere har en fin 17.mai :)

17. mai forsett var ikke så dumt, kanskje jeg skal slenge meg på.. mitt burde i allefall være mindre alkohol. I dag blir 3 gangen denne uka jeg drikker.. kjøper lav-karbo, men likevel.. blir spennende å se på vekta på mandag..

 

på torsdag kommer kjæresten min :D da vil jeg jo se ekstra slank ut så her er det bare å jobbe på..

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i morgen begynner det! får ikke trent i morgen for skal bort hele dagen... men tirsdag, da skal jeg ut og røre på skrotten!

17. mai ble en bra dag! mye mat....

MEN!!! når jeg gikk på vekta i dag var den 500 g mindre, det vil si at det er nok den forbanna mensen som har "lurt meg" får bare håpe jeg går ned igjen den siste kg også...

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...