Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

du er flink til å trene!! jeg slet for å få mine 7 tp forrige uke... kommer meg ikke ut nok.

er slapp og trøtt hele tiden, og maten går vel greit, men ikke bra. får ingen rytme det blir bare fjas.

i dag har jeg vært på burger king, jeg og kjæresten var på shoppingtur. jeg spiste en chikenburger og en salat med kylling biter. skippet pomes frites! så det ble jo ikke så usunn lunch egentlig! middagen blir ikke før 9 i kveld pga sent besøk.

 

hva er deres mening med å spise tunge måltider sent (når det gjelder hvorsunt det er eller ei)?

 

harnoen av dere erfarig med yoga el pilates dvd, noen å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest jentungen

Det er visstnok ikke så bra for fordøyelsen å spise tunge måltider sent (dvs. før man skal legge seg) men hvis du spiser middag kl 9 og legger deg kl 12 er jo ikke det noe problem.. du må bare bytte tidspunkt for kvelds og middag.. man bør kanskje ikke gjøre det hver dag, men det skader nok ikke en gang innimellom :)

Grunnen til at det ikke er anbefalt å spise sent, er vel at kroppen har problem med å fordøye mye mat når den sover og da kan man lettere legge det på seg :s men jeg er ikke sikker.. har hørt mye forskjellig!

 

Jo takk.. jeg trener 5 dager i uka da, eller går tur hvertfall... prøver å få 2 tp hver gang jeg trener slik at det blir minst 10 tp per uke :) får mye mer energi av å bevege meg..

 

Jeg har en pilates DVD fra iF0rm eller noe i den dur.. var veldig ivrig og la meg ned for å teste.. satte på et program som skulle vare i 40 min, men etter 10 var jeg drittlei :( men synes piltestimer med instruktør er veldig bra.. kunne tenke meg å begnne med pilates igjen etter dette året på fhs.

 

Klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i går morges gik jeg glad og fornøyd av vekta med allet 72 i minnet! I dag, nå gikk jeg av vekta med 74 kg. er det mulig?? kan et være middagen i går? den ble ikke inntatt før 21.30, spanske gryte/lasagne m kyllng.

jeg er hvertfall helt fra meg

 

jeg spiste rundt 15-1600 kcalorier, litt mer enn jeg pleier. jeg var jo også på burger king, men spiste salat med kylling(erstatning for pomes frites) og en liten kyllingburger, ellers i går spiste jeg en 2 bananer, 250 g joghurt, 1,5 dl sukkerfri vaniljesuas, 1 brødskive og denne spanske gryten 1,5 porsjon bare salat og brød til ike ris.

jeg gikk på en tur på 25 minutter - 0,7 tp

 

nå er jo klokken bare 05.48, kanskje vekten går ned litt etterhvert i dag, med mindre den har tenkt å forbli på 74. det kan jo ikke gå ann å gå opp to kg over natta når jeg egentlig ikke har overspist noe og har rørt meg.

 

klem fra en veldig oppgitt missrosa...

 

om dette er hvordan det virker vet jeg ikke om jeg tør spise så mye mere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg målte midjen min, 87 cm, og i går var den 86... det vil jo si at magen er oppblåst og jobber nok enda med å fordøye sene middagen i går. jeg er skikkelig tørst og varm også.

il ned til 72 igen, da var det så nærme 60 tallet.....

 

mye om meg her nå... skriver mer senere i dag som ikke bare er om meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hallo, du kan jo ikke veie deg tidlig om morgenen etter et slikt måltid kvelden før.. mat veier jo faktisk det også! derfor er nok også magen din oppblåst.. du har ikke lagt på deg, men du har fortsatt mye mat i magen etter i går kjære deg.. min vekt kan variere med flere 100 g til et kg avhenging om jeg drikker vann før jeg veier meg eller ikke ! derfor må du alltid huske på at når du veier deg må det være på samme grunnlag som forrige gang, samme tidspunkt, ca. samme matinntak, samme trening osv. :( da vil vekten vise det som har forandret seg, nemlig kroppsmassen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med jentungen missrosa, vent og la det stabilisere seg, jeg veide 55 i går, hadde gått opp 400 gram siden sist da, men vet at jeg har spist mye i helga, så regner med det utligner seg snart igjen, prøv å ikke gå på vekta så ofte, vent en uke nå og vær ekstra flink så vil du nok se resultater neste mandag igjen.

 

Det er utrolig vanskelig å gå tilbake til sunn mat når jeg har spist godt i helga.. har dere det slik også? I går ble det enda litt mere kake :( pluss grandiosa og litt godteri.. men startet på frisk igjen i dag, med havregrøt til frokost og håper den gode vanen holder seg gjennom hele dagen, jeg tror jeg rett og slett må spise litt kjedelig og holde meg unna sukker for å greie å bryte igjen, men det er ikke lett!

 

Jeg trener Yoga missrosa, et tips er å låne de på biblioteket først før du evt kjøper de, så ser du om du liker de. For meg blir pilates for kjedelig, men yoga er midt i blinken! (for søstra mi er det omvendt, så du må nesten prøve deg frem og finne ut hva som er for deg). En yogadvd som er grei å begynne med er "yoga workout 3 in 1"

 

Når det gjelder å spise sent på kvelden så har det mye med at vi ikke trenger all den energien, prøv å tenke logisk på det: på morgenen og dagen gjør vi mye og har vi behov for mye energi så da bør vi få i oss nok mat, men på kveldstid sitter vi kanskje ofte inne, gjør oss klare for å avslutte dagen og forbereder oss på natt der vi skal ligge rolig i flere timer, ikke bare blir det vanskeligere å få en god søvn hvis vi spiser et tungt/stort måltid, men kroppen har rett og slett ikke bruk for den energien det skaper.

 

Men i bunn og grunn så er det den totale mengden kalorier du får i deg på en hel dag og hvor mye du rører deg som har noe å si på vekta sånn sett, du legger ikke mer på deg av å spise sent (mener jeg da), men det er uhensiktsmessig og har du en tendens til å spise store og få måltider i stedet for flere lettere, så vil jo forbrenninga synke litt også.

 

Derfor; har du tendens til å spise store måltider på kveldstid kan du prøve å gå inn for å få i deg nok mat på dagtid, det er viktig å spise en stor nok lunsj, på den måten vil du ikke overspise til middag, og etter middag er det viktig å fortsette å få i seg mellommåltidene og så avslutte med et lettere måltid på kvelden, men spis fortsatt noe på kvelden slik at du ikke legger deg sulten.

 

Håper dette kanskje kunne være til litt hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

takk for tips og for at dere "roet" meg ned, hehe!

jeg har gått ned igjen til ca 72 kg, veide meg litt senere i dag, ble så oppgitt så bare måtte..

jeg spiser ikke store måltider om kelden til vanlig, bare i går

 

ellers i dag har jeg spist bra og har gått en tur på 0,7 tp i det deilige været!

 

har det også slik smint, det er vanskelig å bryte når man har levd litt for godt! men jeg prøver å legge inn gode og sunne alnternativer i hverdagen. feks i dag så baker jeg potetene i ovnen i stedet for å koke dem, det blir jo litt olje, men kan ikke være helt slavisk... men det er godt synes jeg og har da ikke behov for å spise noe anne usunt som kaker og kjeks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har gått litt tur i dag.. men mest skolearbeid.. og nå på kvelden har jeg bakt kake, fy fy.. men såå godt ;)

 

Resten av helga blir skoleskoleskole.. men skal sykle frem og tilbake så blir litt trening da :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Var på shopping med min kjære i hele går så jeg gikk jo ganske mye.. men regelmessige måltider ble det mindre av.. vi spiste lunsj på godt brød så jeg antar med at den ikke ble for mange kcal ekstra, men middag på friday's derimot :) hadde chicken quesadilla og jeg vil tippe kcal nivået der var ganske høyt.. hallo jeg burde jo bestilt en salat med noe kylling i, men s¨å langt tenkte ikke jeg! men men.. jeg får bare gjøre mitt beste videre og håpe at vekta går på ned...

 

Jeg tror forresten vekta har lurt meg, da jeg veide meg på tirsdag viste den 74,6 kg og nå viste den 75,3 kg.. enten har jeg tatt av og lagt på meg i full fart eller så hadde jeg ikke tatt av fult så mye likevel.. uansett har jeg kommet til 75 kg :) da er 72 kg neste mål ;) da får jeg normal BMI :) wee..

 

Stå på allesammen.. vi kjemper sammen mot kiloene!

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg sliter med lavt stoffskifte og er redd det har blusset litt opp, går på medisiner men om det er for lite. jeg har noen symptomer og har lagt på meg 2,5-3 kg på få dager. selvom jeg ikke har spist så alt for mye og jeg har gått mine faste turer.

skal til legen på tirsdag og ta blodprøver

 

kjempebra jenteungen at du har nådd 75!! håper du kjøpte deg en belønning for det når du var på shopping!

 

ellers har jeg hatt en fin helg, nå er det jo igjen i dag, da, men har klart 6,5 tp til nå + at jeg skal ta et i dag da har jeg klart det denne uken også!

 

neste uke skal jeg prøve meg på 8 tp og at jeg skal spise nøyaktige måltid og føre ned hver minste lille detalj for å sjekke om jeg allikevl går mer opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jo jeg spanderte nye sko på meg selv ;) håper jeg har gått ned når det er veiing i morgen..spent!

 

Hvis stoffskiftet er for lavt i utgangspunktet kan det jo hende det har blitt lavere siden du prøver å gå ned i vekt.. håper du og legen finner ut av det.. men det er nok smart å føre helt nøyaktig slik at kan "dokumentere" at du ikke har lagt på deg pga. det du spiser.

 

Har vært stille her i helgen.. Hvordan har det gått med skolearbeidet smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har klart 7,7 tp denne uken! jeg slo til med min "fat burning aerobic" dvd i dag, det gjorde susen! hehe

 

sko er bra jenteungen! og de passer selv når du har kommet ned til målet ditt!

sko er tingen! tihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

vekt nå: 74,8 kg

vekt: +0,2 kg

midjemål: -1,0 cm

trimpoeng: 14,4

 

Jeg hadde nok rett ;) vekta lurte meg forrige gang, men 200 g skal jeg klare å få bort i løpet av en ny uke :) og jeg veier tross alt under 75 kg dvs. mindre enn 3 kg til mitt første delmål..

 

Jeg vet, sko er genialt!! de passer UANSETT.. kan anbefale å kjøpe et par søte sko som belønning for god nedgang..

 

Så bra at du klarte ukesmålet ditt med trening missrosa :) det var jo ikke langt fra 8 tp da.. det skal gå glatt denne uken..

 

Ha en fin dag allesammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo skolearbeidet går greit. oppgava er levert, nå gjenstår eksamen.

 

I dag veide jeg 55,5 så det er enda litt opp (600 g), men jeg er på ingen måte sjokkert.. får bare trå til igjen!

 

Ellers håper jeg det går bra med dere andre. Denne uka skal jeg prøve å være ekstra flink, er ikke lenge til syden nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

bra skolearbeidet går fint smint!

 

jeg har trent aerobic (30 min) og svømt brystsvøming (25 min) i dag! ble 2,9 tp til samme, veldig fornøyd. nå gjelder det bare å fortsette i samme sporet resten av uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så langt har jeg 4,5 tp!! fornøyd!

koser meg i det fine været i dag!! driver å flytter litt, siste rest, hehe!

 

har ikke spist så mye dag, er ikke så sulten i varmen!

har vært hos lege i dag og målt stoffskifte, får svar på fredag om hvordan det er!

 

tilbake til rydding!

 

 

har funnet en bukse som passet når jeg veide 67-68 kg.. et godt mål er å komme inn i den i løpet av sommeren helst før juli! selvo det kan bli litt vannskelig! men i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Så bra missrosa :) du er dødsflink!!! bra du har satt deg et mål som går på str din og ikke vekta.. nå kan du se at du blir mindre når du kommer inn i den buksa, og det kommer du til å gjøre :) stå på..

 

For min del ble det en dårlig dag i går.. jeg hadde spiseforstyrrelse for 4 år siden og noe av det psykologiske henger fortsatt litt igjen.. da jeg hadde en psykisk veldig tøff dag i går, knakk jeg sammen med det resultat at jeg spiste alt jeg kom over :D har ikke orket å føre det inn for jeg vet det er så sinsykt mange kcal, jeg må bare jobbe videre mot mine mål og ikke tenke mer på det..

 

I dag ser ut til å være en ny dag med nye muligheter :)

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

det er ikke noe ok når man får slike "tilbakeslag" men håper du kommer sterkt tilbake! bra dagen i dag var bedre!

 

ja jeg har virkelig lyst inn i den buksa, tihi!

 

i dag bestilte vi mat fra peppes........ men jeg spiste ikke opp alt!! jeg kjente etter når det var nok i stedet for å la øynene bestemme! selvom det ble nok litt mange kcalorier....men i morgen er en ny dag med sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tilbakeslag er dritt.. :D men man får ofte lyst til å ta i et skikkelig tak også da! jeg har også hatt slike dager i det siste jentungen, at jeg bare har droppet å føre opp i dagboka, sliter med å komme meg tilbake til sunne dager igjen!

 

Har jo gått opp litt i det siste, jeg har havnet i en skikkelig godteriavhenging igjen.. spiser det HVER dag :)

 

Men i dag greide jeg å dra meg selv på trening, var tungt å motivere seg når det er så varmt, men var såå stolt etterpå. Så langt har jeg 4 trimpoeng denne uken, så er jo ikke så verst heller, og i morgen skal jeg sykle til byen og tilbake på et møte så blir litt til da iallefall.

 

For noen herlige dager da! Varmt og sol, deilig å bli litt brun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Vet, det er så deilig med sommer..når det blir varmt nok i sjøen er det jo duket for litt trening der :) akkuratt nå holder det med en kjapp dukkert..

 

Ja man må bare ta et tak i seg selv.. i går ble en veldig bra dag! eg trente styrke etter frokost for så å sole meg til jeg skulle på jobb, avsluttet dagen med en tur på en time :D og i matveien lå jeg også veldig bra ann.. det gjelder jo bare å fortsette med de gode vanene selv om man skeier ut.. nå vil jeg ned i vekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

I dag har jeg startet dagen med deilig havregrøt! jeg skal til foreldrene mine senere i dag, da skal jeg gå en lang tur i skogen. Elles i dag skal jeg ligge i sola og slappe av! jippi! det er deilig når det er slik og jeg så på tv2 været at det skal være slik i en uke til!!

 

så flinke dere er som trener og står på! selvom det er hardt i varmen....

 

kjipt å være avhengig av godteriene smint, kanskje du bare skal si til deg selv at nå er det nok og prøve å ikke spise så tror jeg etter noen dager du vil mite suget....

 

klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

var litt lenge ute i sola i går så i dag blir det mye krem og t skjorte!

har gått ned 500 gram! fornøyd!

skal gå på skogtur med hunden min i dag også

 

hvordan går det med dere i varmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

tihi.. dakar deg missrosa.. jeg har smørt meg så jeg har fått farge i dag, skille til og med :) var å gikk tur på fjellet med besteforeldrene mine.. veldig koselig + at jeg fikk beveget meg litt :D

 

Spiste litt is i dag, men i moderate mengder og det var erstatning for melkerasjonen i dag.. smart ikke sant? da kan man en gang i mellom nyte 200 kcal med iskrem istede for melkeprodukter.. saftis eller sorbet kan man ta av fruktrajonen.. så kan man kose seg i god været..

 

jeg skal legge meg nå pga jeg har nattevakt i natt.. lurer på hvordan jeg skal gjøre det med maten da.. hmmm...

 

kos dere videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

å ta isen på melkerasjonen! is er lovså lenge det ikke er for ofte!

 

nå har jeg kommt opp i 7,5 tp!!! det er bra for meg.. skal til byen 4 dager neste uke så da blir det ingen trening, så fornøyd med resultatet nå!

 

i dag bestilte jeg ferie til varmere strøk, så det blir to ferier på meg i sommer til syden. det betyr at det er enda viktigere at jeg klarer å gå ned litt i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...