Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest jentungen

Helt enig.. is hører sommeren til og da må man kunne unne seg det en gang innimellom :) åå max digg å reise til syden to ganer iløpet av sommeren da.. blir ikke ferie på meg denne sommeren annet en 4 dager til min kjære.. men tenker å ta ein sydentur i høstferien så jeg får vel bli slank og smekker til des.

Gru/gleder med til mandag, siden jeg hadde gått opp 200g sist.. håper de har hoppet av igjen.. men frykter det værste.. huff.. jeg får bare vente å se..

 

Hvor er det forresten blitt av alle de andre som var på denne tråden før?? leste innlegg som var her før jeg ble med, hun som har laget tråden f.eks skriver jo ikke lenger.. det er litt synd, nå som vi er så aktive her inne..

 

Løsningen for natten ble knekkebrød med magerost og cherrytomater :D + vann og kaffe.. dessverre stod det en meget fristende marsipankake i kjøleskapet så jeg forsynte meg av den, 2 ganger.. får heller spise litt mindre i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

nå skjønner jeg ingenting lenger. kan jo ikke spise uten at vekta fyker opp, selvom jeg beveger meg. veier 74,8 og det er mye mer enn de siste dagene. jeg klarer ikke å bare veie meg en gang i uken, må se tallet hver dag.

jeg klarte ikke å dy meg for to pizza stykker i går kveld, men jeg skjønner ikke for jeg hadde bare spist 1200 kcal så det ble jo ikke så mye kcalorier for mye.

har så innderlig lyst til å gå NED i vekt og størrelse!

1.delmål

 

startvekt 75

sluttvekt 67

-8

 

7. juni 75

14. juni 74,2

28. juni 73,4

5. juli 72,6

12. juli 71,8

19. juli 71

26. juli 70,2

2. august 69,4

9. august 68,6

16. august 67,8

23. august 67

 

det virker jo som en evighet til, men det er kanskje overkommelig.

 

 

det er ikke lett når kaka står der og frister, jenteungen! kjenner til det, hehe!

 

ja det virket som om det var mange her på tråden... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg skjønner hva du mener, jeg må veie meg oftere jeg også, men jeg fører hver mandag. men du må veie deg på samme tid hver dag! ellers har det ingen hensikt i det hele tatt!!! vei deg hver morgen, eller sett et klokkeslett når du veier deg.. du må også ta i betraktning hvor mye du har spist i mengde og ikke i kcal.. vekta viser jo avhengig av hvor mange gram du putter i deg, den hadde ikke vist noe annet om det så hadde vært en slanke pizza uten kalorier istedet for den pizzaen du spiste.. jeg veier meg KUN om morgenen, før frokost :)

 

I tillegg kan det være litt drøyt å ha et mål hver uke i den planen din.. jeg hadde i allefall fått noia, prøvde det selv tidligere og det funker bare ikke for min del.. vekta går noen ganger litt ned, andre mer, menst noen ganger ikke i det hele tatt.. vektreduksjon er jo en tidkrevende prosess.. jeg har basert meg på 8 uker i slengen :D du har jo et langt spekter med uker du også, men husk at det er 67kg den 23.aug som er viktig her og ikke de andre datoene :)

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, har ikke vært så mye på pcn de siste dagene ettersom det har vært så fint vær og jeg har hatt så mye å gjøre, men ville bare si fra at jeg fortsatt er her! :D Har fått til nesten 8 trimpoeng frem til i dag.. ble litt mindre enn jeg hadde tenkt, men er likevel fornøyd.. spent på vekta i morgen, men samtidig venter jeg mensen (igjen! kommer jo hele tia, hehe) så jeg antar jeg går litt opp til den er over igjen.. Det med godtesuget mitt roet seg da jeg plutselig fikk travle dager.. tror jeg er en kjedespiser :)

 

har ingen forhåpninger om å ha gått noe særlig ned i morgen da, men håper jeg er forholdsvis stabil.. at det ikke er enda mere opp sånn som sist.

 

må hente sykkelen min på skolen i morgen, så blir ca 1 times gåtur(om ikke lengre) pluss at det blir en halvtime å sykle hjem igjen (bare oppoverbakker) så får trenet litt da iallefall, planen er å dra på treningssenteret en eller annen gang i morgen også.. får se hvor flink jeg er.. :)

 

Stå på videre i den nye uka folkens, dette greier vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

vekt nå: 74,3 kg

vekt: -0,5 kg

midjemål: -0,5 cm

trimpoeng: 12,4

 

YES!!! all nedgang er god nedgang og et halvt kilo er jeg meget fornøyd med :D dette går det rette veien.. nå har jeg bare 2,3 kg igjen for å nå mitt første delmål som er om 4 uker.. tror det er bankers :)

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,4 i dag på meg, det er ned 100 gram bare, men som du sier jentungen, all nedgang er bra nedgang, nå går det iallefall ned igjen og ikke opp som de forrige veiingene :D

 

Har gått en time og syklet en halv time oppoverbakker i dag, så har sanket inn 2,6 trimpoeng allerede :) stolt av meg selv! Ble sykt anpusten av de bratte oppoverbakkene, godt å virkelig kjenne at jeg presser meg selv til maks!

 

Gratulerer med nedgangen din jentungen, en halv kg er jo perfekt nedgang på en uke, du har virkelig vært flink, og ikke lenge igjen til delmål, supert!

 

Jeg har 3,4 kg igjen til målet mitt jeg.. men skal si meg passelig fornøyd om jeg bare går ned litt til før syden iallefall, er vel kanskje litt mye å håpe på at jeg skal greie målet bare på en måned, men noe ned burde jeg vel greie, hvis jeg er flink å står på! Fokuset mitt er på å stramme opp kroppen nå, mer enn å gå ned i vekt, så blir en del styrketrening fremover tenkte jeg.

 

Har dere andre en ok rapport i dag?

 

Lykke til videre ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå kom jeg nesten akkurat hjem fra en lite bytur, var der siden søndag! har gått urolig mye så det ble 6,5 tp tilsamen røft regnet. det er kanskje ikke trim men jeg tar det med, jeg har jo beveget meg!

 

dere har vært flinke til å gå ned i vekt og trening!

 

jeg fikk beskjed fra legen min i dag om sette opp en fast meny og trene hver dag i en uke for å for å se på vekten om jeg går ned eller opp eller ingen vei. så skal følge rådet, begynner i morra! og veie meg i morra og neste torsdag. kommer til å veie meg i mellom og men det er de dagene som gjelder!

(pleier å veie meg til fast tidspunkt på morningen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

huff.. dette er ikke min uke.. har ikke spist etter GR i det hele tatt og trening er det minimalt av.. har ikke motivasjon eller lyst til å følge GR akkuratt nå heller.. tror det kan ha en sammenheng med at jeg har mensen også.. kommer nok til å gå opp, men alvorlig talt, hvor mange kg er det fysisk mulig å legge på seg i løpet av en uke? jeg får heller bare ta det igjen.. jeg får bare holde ut å prøve så godt jeg kan og heller gi jernet neste uke..

 

hvordan går det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror alle her inne har mensen samtidig ;) men du er iallefall ikke alene! Jeg er verst uken før mensen kommer.. så forrige uke tok jeg helt av, med brownies på brownies.. ;) greier ikke beherske meg! Men i går og i dag, har jeg greid å skjerpe meg litt igjen.

 

Lykke til med diettuken missrosa, håper du får de resultater du håper på, kjipt å må slite med stoffskiftet i tillegg. Hvor skal du reise i sommer? I dag er det akkurat en måned til vi drar til Tyrkia! :D jeg gleder meg såå! Får prøve å tenke at jeg snart skal vise meg i bikini, kanskje det hjelper litt på motivasjonen..

 

forresten, hvis det er flere havregrøtelskere der ute enn meg :) så prøvde jeg noe nytt i dag, til vanlig spiser jeg grøt av bare havregryn og vann med sukker eller bær/syltetøy på, men i dag tilsatte jeg solsikkekjerner og hakkete hasselnøtter oppi, det ble veldig godt! Anbefales hvis en vil ha litt variasjon eller at det skal mette enda mere!

 

I dag har jeg gått 1 times tur, pluss syklet 20 minutter.. har også vasket rundt hjemme da, teller det som litt trening også jeg, Vært lite på treningssenter siste tiden, men skal prøve å komme meg i vei i morgen.. er bare så lat når jeg har mensen.. blir så slapp i kroppen.. gleder meg til søndag når dette er over igjen..

 

I morgen er det fredag og jeg og kjæresten skal ut og spise på biffrestaurant, det trenger vel ikke bli kjempeusunt? tenker å bestille salat og kanskje ris til.. får se.. blir muligens noen øll etterpå også.. men men.. er jo helg så, og vi skal ha romantisk kjærestekveld, gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg finner ikke noe energi om dagen... var egentlig på god veitil å gå ut i stad, men såkjente jeg noen regndrypp og satte meg i bilen i stedet.

kanskje det har noe med at jeg (også) får mensen nå...

 

jeg skal to turer til spania i sommer, det blir DEILIG!!! men skulle gjerne likt å være noen kg mindre, for det første for å se litt bedre ut i bikini og fordi jeg får jo ikke shoppa et eneste klesplagg for alle klær er for små... (får jo på meg merkeklær, men det får jeg jo kjøpt i norge også, men det er så mye fine klær i de spanske klesbutikkene... argh!) må bare stå på!

men jeg kommer jo ikke i gang, vil helst bare sove!

 

jeg elsker havregrøt... men jeg er veldig glad i den ferdigposen fra quaker, havre baked appel. det er ca 130 kcal i en pose, jeg bruker to poser til froskost.

jeg lager grøt selv og noen gager og da er det godt å ha i frø og rosner og nøtter på toppen! og litt søtningsmiddel

 

kos deg på romatisk kveld med kjæresten, smint!!

 

nå må jeg bare røre å meg, skal det her gå noen vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg kom meg opp av sofan... har vært ute i regnet og gått fort og småjogget i 45 minutt. 1,6 tp!

nå skal jeg rydde og vaske litt... det hjelper jo å det og i stedet for å sitte stille!!

 

fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hehe.. hallo så morsomt, alle er slapp og trøtt og hele gjengen har mensen ;) men en klapp til deg missrosa som har trent i dag.. jeg har ambisjoner om å gjøre det samme, selv om jeg ikke har lyst på en flekk! får vel bare bite i det sure eple og komme meg ut jeg også..

 

Jeg vil også på romantisk kjæreste middag! savner kjæresten min.. skal på besøk til han neste mandag da :) så det blir kos.. må kose deg mye smint..

 

Fant faktisk en motivasjonsfaktor som hadde gjemt seg i skapet i går ;) bukser fra 1. år på vgs, som var passlige!!!!! hallo, jeg har faktisk gått ned litt i str da. de var garantert ikke passlige når jeg begynte med GR. gav litt pågangsmot, jeg kan jo ikke gi meg nå..

 

stå på jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

grattis jenteungen!! det er godt å kjenne på når klær passer igjen... jeg har gått igjennom 2 sekker med klær dag, sommerklær for det meste. det meste passer.. men mye er smått! men jeg kommer meg inn i det etterhvert!

har gått en halvtimes tur i dag og spist ganske bra!

 

hordan var den romantiske kjærestemiddagen smint?

 

ny dag i morgen med nye muligheter for å gå ned i vekt! hehe

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jentungen! Gratulerer, kjempelurt å finne frem klær å prøve istedet for hele tiden å gå på vekta, da kjenner man jo virkelig resultatene på kroppen! ;)

 

Høres ut som du jobber bra også missrosa! Så flinke dere er!! :)

 

Jo kjærestemiddagen (med påfølgende halvlitere...) ble veldig bra og romantisk :D

 

Men dagen etter ble det også mye, bursdag med kake, vorspiel med øl og burger på natta.. for å si det sånn så har jeg ikke akkurat hatt en slankehelg! Jeg greier aldri å skjerpe meg i helgene altså, alt for glad i mat og fest, hehe.

 

Men har hatt over 10 trimpoeng denne uken så jeg er passelig fornøyd likevel, må vel bare innse at jeg ikke greier å slanke meg hele tiden, må ha sånne utskeielser innimellom for å trives iallefall.. men nå måååååå jeg bli flinkere de neste helgene, skal jeg gå ned litt til før syden.. har hørt at de har så mye god mat i Tyrkia, så jeg kommer vel til å rulle når jeg kommer hjem, hehe, derfor tenkte jeg det kunne vært greit å gått ned litt ekstra så jeg har litt å gå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

10,4 tp og 72 kg!!!

uken har gått veldig bra!

 

i dag har jeg holdt på hele dagen med å rydde i ting jeg har ståendes hos mamma og pappa, så i kveld og i morra går med på å flytte inn siste (absolutt siste) rest!

 

kommende uke er målet 9 tp og 71 kg

og bra spising!

 

nå skal jeg lage omelett og kose meg med den før neste ryddeøkt!

 

det er ikke mulig å slanke seg hele tiden smint... man må kose seg litt også! men over 10 tp er jo kjempe bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,3 hadde jeg, hehe, nesten likt vi da :)

 

Ja du har rett, må jo kose seg innimellom, men jeg er så flink til å la innimellom bli vel ofte.. uansett, nå er mensen over, så da blir det kanskje lettere å la brownies-pakken stå igjen på butikken ;)

 

Jeg også vil lage meg ukemål:

- håper å komme ned på 54-tallet igjen etter at uka er over

- 10 trimpoeng i følgende uke også!

- Minst tre skikkelig tunge treningsøkter (gjerne timer på senteret),

- og to yogaøkter.

- I tillegg kommer jeg til å fokuserer stort på maten denne uka, særlig middag

- Null godis

 

frokosten har jeg inne, den er ikke noe problem, og mellommåltid og lunsj går også greit, her er det middagene som ofte blir litt store, så kom gjerne med forslag på billige og kalorifattige middager! Dessuten: Godtefriuke! Må greie det!! Skal greie det ;) Er lett å si nå med magen full av lakris, meen jeg skal virkelig kjempe for å greie det! hehe.

 

Ah, kjente jeg ble motivert av å lage plan jeg! Særlig å konkretisere den litt, da har jeg noe å strekke meg etter, og vil jo slippe å skrive her etter at uka er over at jeg ikke greide det, så det pusher meg litt også

 

Mandag - bare kom! Jeg er klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

ja jeg som faktisk pleier å trene mye har nådd mismodige 5,9 tp ;) tragisk..

men i morgen er det en ny uke og da SKAL jeg være flink, slenger meg på ukesplan jeg.. satser stort på å se 73-tallet i morgen, men er skeptisk..

 

Ukesplan:

- Spise nok, og sunt! minst 1600 kcal per dag

- MINST 10 tp, det er standar hver uke

- om jeg greier 73,5 kg er jeg fornøyd

- null snop og null alkohol!

 

skal til kjæresten min neste mandag så det blir bra..

 

dette skal vi greie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom plutselig til meg, har sittet å lest på nett nå og laget meg både ukestreningsplan (ulike dager med styrke på over og underkropp og egne dager for kondisjon og yoga) og har laget kostholdsplan, jeg liker planer ;)

 

Tror planlegging har veeldig mye å si for min del, så i morgen skal jeg prøve å handle inn det jeg trenger for hele uka, med unntak av middagene (synes det blir vanskelig å planlegge for hele uka på en gang, så får heller handle litt etterhvert når det gjelder dem) Men nå skal det handles alt jeg trenger til frokoster, lunsjer og mellommåltider, og det satses stort på grønnsaker! Blir spennende å se om litt faste planer vil ha innvirkning på meg :) Når jeg har det jeg trenger i huset så blir det forhåpentligvis lettere å unngå overspising eller godtespising.

 

Føler på meg at vi kommer til å få en fin uke dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55,3 kg, og dermed ned 100 g igjen.. hehe.. det er ikke mye, men det går da ned! Ble litt dårlig start på "superuken" min med nytt kosthold osv, ikke fordi jeg har spist for mye, men fordi jeg sto så sent opp i dag at i følge planen min skulle jeg alt fått i meg frokost, mellom og lunsj nå.. og alt jeg har spist i dag er foreløpig en banan! Må bare prøve å hente meg inn igjen og spise nok utover dagen så jeg ikke skeier ut! Tenkte å lage meg smoothies i dag, har dere noen oppskrifter på grønnsakssmoothier? Det er så mye lettere å spise frukt enn grønnsaker, så prøver å finne på nye måter å få i meg mer på! Ellers er planen linsesuppe i dag.. kanskje.. får se hva jeg rekker før samboeren kommer hjem.

 

Er dere fit for fight i dag??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

vekt nå: 74,6 kg

vekt: +0,3 kg

midjemål: -0,0 cm

trimpoeng: 5,9

 

dette var demotiverende gitt.. opp 300g dvs eg er på samme punkt som for 2 uker siden, 2 uker forgjeves! dritt ;) men jeg er jo ikke overrasket.. burde være glad som ikke har gått opp mer..

ligger veldig bra an i løypa kalorimessig i dag da, må bare ut å trene.. neste uke trenger jeg å gå ned, skal jo besøke min kjære og da vil jeg føle meg flott! jeg er fit for fight smint.. nå SKAL jeg ned i vekt, dvs ut å trene nå..

 

snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

dere er flinke! planer er bra!!! liker også godt planer

det er smart å handle inn for flere dager og planegge hva man skal spise!

 

i dag har vært en lat dag. jeg har spist for lite så endte med et lite spisekick og nå har jeg spist for mye! nachos og brødskiver, usj

 

må komme meg ut å trene i kveld.... fra lørdag skal jeg ha hunden min i 14 dager.. da blir det masse tur, det blir bra, da MÅ jeg ut! så da blir det trimpoeng!! jippi! så skal jeg 14 dager til spania, skal prøve å gå en del turer der, og bade masse!! det er jo trening det ogå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den vegetarlinsesuppa som jeg fant oppskrift på siden her, den var veldig god! Synes jeg.. ikke kjæresten, hehe, lagde en stor porsjon så skal fryse ned i porsjoner og spise til lunsjer tenkte jeg.

 

Prøvde cottage cheese for første gang i dag, spiste det på rugsprø med hamburgerrygg og masse paprika, det ble jo skikkelig nam nam!

 

Føler jeg har vært veldig flink med maten i dag, men er jo kvelden som er utfordrende som regel, så jeg må bare finne frem viljestyrken!

 

Så flink du er som trener jentungen, du går nok ned de få hundre grammen raskt skal du se! Jeg må greie å trene i dag jeg og, ble så slapp etter middagen nå.. men må virkelig greie det! Når dere er så flinke, må jeg og greie det!

 

Jeg måååå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Da har jeg altså syklet til et turfjell i nærheten, gått opp og ned, og syklet hjem igjen + at jeg trente litt styrke :) det utga 4,3 tp! nesten like mye som hele forrige uke ;) dette går rette veien ja..

 

Bra du planlegge måltider, hva du skal handle osv missrosa. Jeg bor hjemme om sommeren så sånn sett er jeg litt hemmet, men når høsten kommer og jeg flytter for meg selv igjen skal det bli fast handling og planlagte måltider på meg også.. Smint, du trener jo som en helt når du har bikkja på besøk, så nå blir det nok mange tp ;) denne uka skal gå som smurt og vi kommer nok til å ta av hele gjengen.. det er jeg sikkert på!

 

Siden jeg gikk opp til 74,6kg blir det litt usansynlig å gå ned til 73,5kg neste mandag så jeg endrer det til 73-tallet jeg. Det er over 1 år siden jeg har sett 73 på vekta så jeg gleder meg veldig..

 

Ha en fortsatt fin dag dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå tenkte jeg at jeg skal gå ut i regnværet å trene litt!! hvertfall et trimpoeng, får det på en runde jeg går..

 

tror du blandet meg og smint, jenteungen i inlegget over.. hihi! det er fort gjort!!

 

4,3 tp på en dag er jo bare knallbra på en dag jenteungen! litt misunnelig, hehe!

 

maten har gått veldig bra i dag... men som dere vet er det kvelden som er værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...