Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest Trainee

Så koselig at jeg fikk svar så fort! ;)

 

Jeg veier da 57,5 kilo. Jeg er ikke så veldig opptatt av tallene, men kunne virkelig tenkt å veie nærmere 50 tallet. Det er der jeg har ligget i alle år, men de siste månedene har jeg gått opp veldig fort i tillegg til at livsstilen min forverres hele tiden, noe jeg veldig gjerne vil endre på. I tillegg er jeg veldig lav, så jeg ser kompakt ut, noe som ser merkelig ut på meg siden jeg alltid har vært ganske tynn. En annen grunn til at jeg veldig gjerne vil gå ned er at vennene mine har begynt å hinte veldig til det at jeg har lagt på meg. Alle vennene mine ser nesten ut som modeller, så det er vanskelig for meg å prate med dem om det. Derfor ble jeg kjempeglad da jeg oppdaget denne siden her!

 

Nå skal jeg til og med gå en tur med en venninne. Det blir sikkert deilig :)

Og jeg skal fortsette å skrive på denne tråden her altså, fikk et godt inntrykk.

 

Men en ting jeg lurer på er hvordan dere vet hvor mye kalorier som er i maten og sånt? Er på leting etter tips for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hvis du går inn på mat og trim registreringen på siden din (oppe til venstre)så kan du der trykke inn den maten du vil og så kommer det opp hvor mange kalorier det er i dem, veldig greit. Blir en del veiing i begynnelsen da, hvis man vil gjøre det skikkelig, men etterhvert vet du sånn ca hvor store porsjoner du skal ha av ting. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

koselig med nye her!! vi har en veldig bra tråd og som smint og jenteungen sier så er vi alle veldig flinke til å trene og følge maten!

du kan fylle inn det du spiser på min forside. du trykker på der det kommer opp dag og dato, så kommer det opp alle mulige matvarer og forsjellig.. så bare plotter du inn og den regner ut kcaloriene=) vldig enkelt!

hvor høy er du? og hvor gammel er du?

ikke noe ok når folk komenterer at du har gått opp, så skjøner at du vil ned igjen! men det er ikke lett å snakke med andre venner, deror er denne tråden så genial!

velkommen skal du hvertfall være!

 

bra med vektnedgang jenteungen!!

du spurte om delemål og sånn..

 

jeg har delemål på 67-68 kg. er nå 71,5-72 kg. hovedmålet mitt er 50-55 kg, helst 50. men jeg har ganske kraftig benygning så har en fin kropp på 55 kg.

er ikke sikker på når jeg skal nå målet, men helst til vinteren til jeg skal sy bryllupskjole! og da er det vitig at jeg holder vekten!!

 

ellers i dag har jeg gått i en time,har fått 8,5 tp denne uken. du har jo gjort det knall da smint... over 13 tp!!! bra! fint at du liker spinning igjen!!! skal begynne på det jeg og nr jeg skal melde meg inn på treningsenteret... men det blir ikke før til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainee

Ok, kjempe fint, takk skal du ha! Det hadde blitt så vanskelig å regne ut selv tenkte jeg :) Men dette er bra, jeg er veldig motivert akkurat nå (håper bare motivasjonen holder seg oppe:) )

 

For å svare på spørsmålene dine:

Jeg er nitten år gammel og er rundt 150 cm høy.

Jeg tenker ikke at jeg er tjukk, men er redd for at jeg kommer til å bli det hvis jeg ikke endrer livsstilen min snarest. Jeg vil bli en sunn person rett og slett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

de høres bra ut trainee... jeg er 155, så ikke så mye høyere enn deg!

 

du får være flink til å fylle inn mat og trening og skrive her, det hjelper hvertfall meg godt selvom jeg kan være lei noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet i dag ;)

 

Ligger akkurat på samme sted som sist! why? Jeg hadde jo faktisk gått ned et halvt kg da jeg veide meg fredag.. er det virkelig helga som ødelegger såå mye? kan det være at jeg spiste en del mat i går og at dette vil jevne seg ut igjen til i morgen? Kan det være at jeg legger litt på meg av mye trening? Hm.. prøver å finne mulige løsninger.. men sannheten er vel at jeg må trå enda mere til! Sukk.. føles litt "bortkastet" all den innsatsen når jeg likevel ender på stedet hvil.. enda verre ettersom jeg hadde forhåpninger om at jeg hadde gått ned denne gangen.. jaja.. ny uke, nye muligheter.. men kjenner jeg går inn i denne litt mindre motivert..

 

Håper dere har bedre rapporter å komme med?

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det kan jo være om du spiste mye går smint at det er derfor du veier litt mer i dag... prøv å spis normalt i dag, så veier du deg igjen i morra=) ikke gi opp!

 

jeg har nye mål for uken:

* gå ned til 70,5

* 11 tp

* trene styrke

* ingen utskeielser

 

skal være alene med hunden min ut uka, kjæresten skal på tur og foreldrene mine er på ferie. så jeg legger opp til sunn mat og mye tur!

 

nå er det bare 15 dager til jeg reiser til spania, er ikke gått ned så mye jeg hadde tenkt når jeg startet her, men jeg håper *krysser fingrene* at jeg kan være 69 - 69,5. også er det bare å holde vekten mens jeg er der da. må gå mye på rulleskøyter, gå tur med hunden (til svigermoren min som er med), bade og spie fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainee

Jeg har tenkt meg på spinning idag. Første treningsøkt på mange måneder. Hehe, regner med at det blir ganske så interessant :)

 

Smint, jeg abonerer på bladet Shape-Up, og der har jeg lest om hvorfor man til slutt ikke går mer ned i vekt selv om man er flink og trener. Det kan være fordi man har funnet et tempo i f.eks. gåturene, eller joggeturene som man syns er veldig "behagelig" å trene i. Dette er på en måte det de kaller for en "komfort-sone", og da går man visst ikke ned i vekt, men man bare holder vekta så lenge man spiser som før. Nå vet jo ikke jeg hvor flink du er til å presse deg, men det skal visst hjelpe hvis man tar noen treningsøkter hvor man virkelig presser seg! Jeg har selv store vanskeligheter med å presse meg når jeg trener. Liker mye bedre og trene når jeg syns det er "deilig". Dette reduserer vekten i begynnelsen, men etterhvert som kroppen blir i bedre form er det nødvendig å presse seg mer hvis man vil mer ned i vekt!

 

Det høres ut som du skal ha den sunne ferien ihvertfall! Jeg er kjempe misunnelig ;) Du får ha lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har gått 2,5 tp i dag, og siste turen gikk jeg hardt i masse oppoverbakke og ble ganske sliten! veldig fornøyd, skal få til dette hver dag! og kanskje litt mer=)

spiste spinatsuppe med egg til middag, godt og sunt!

må bli flinkere til å spise proteiner. tenkt å kjøpe meg proteinpulver som jeg kan ha i shaker o.l

har noen av dere erfaring med proteinpulver?

 

hvodan gikk spinningen trainee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner Trainee, hørt om det jeg også, og jeg har vel strengt tatt ligget litt i "komfortsonen" i det siste, men ikke den siste uka, da har jeg trent mer enn noensinne pluss at de to spinntimene jeg var på så fikk jeg virkelig pushet meg selv til maks (nesten så jeg sjanglet ut av treningsrommet :D ) MEN det kan jo være at resultatene av den uka ikke kommer så raskt som jeg forventer, kanskje ser jeg ikke resultater av det før neste uke eller noe? Jaja, får bare fortsette å være flink ja.. har prøvd å spise normalt i dag, men kjæresten kom hjem med god middag! Er ikke så lett da.. ble kotelett av svin, maiskolbe, tomatsalat, kesam og chips, egentlig ikke så ille bortsett fra chipsen! Men i resten av i dag skal jeg bare knaske i meg kålrot og gulrøtter!

 

Lurt med nye mål missrosa, det funket jo så bra forrige uke å ha mål, så jeg hiver meg med jeg og:

 

- Null godteri

- Minst 10 trimpoeng

- Minst 3 spinningtimer

- Enda mere grønnsaker

 

Gleder meg såå til ferie jeg også nå, tre uker til vi reiser :D Så flink du var til å trene i dag missrosa! foreløpig har jeg ikke rørt meg i dag, lurer på å dra på trening men er rene stormen ute, så frister ikke ;)

 

Aldri prøvd proteinpulver, men har begynt med cottage cheese, dette skal det være en del proteiner i, ellers er det vel en del i belgfrukter, lag linsesuppe f.eks, jeg lagde den på siden her, ble veldig godt!

 

Planen var egentlig å spinne i dag, og ha "fri" i morgen, men ettersom det ser ut til at jeg blir hjemme i dag, får jeg ta en strafferunde i morgen i stedet

 

Jeg og de mandagene altså............... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainee

Spinningen var kjempe fæl :) Jeg hadde lyst til å gi opp hele veien, men heldigvis var venninna mi med meg og tvingte meg til å fullføre, så jeg er veldig fornøyd :D

 

Er enda rimelig umotivert angående trening, men jeg får bare tvinge meg til å trene de første gangene, for vet at jeg kommer til å like det etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Trainee, jeg var nettopp på min første spinningtime på mange måneder og jeg vet akkurat hvordan du har det, flere ganger i timen tenkte jeg: dette greier jeg ikke å fullføre! Samtidig så jeg prøvde å tenke: dette greier jeg ja! hehe, det meste sitter i hodet på sånne timer, men du, det ble faktisk mye bedre den andre gangen jeg dro, hadde bare en dag mellom de to spinntimene. Så ikke gi deg, klarer jeg klarer du ;)

 

Men i dag er jeg forholdsvis deppa jeg og, hadde gått opp i dag, ikke ned.. skjønner det bare ikke :D mister motet snart jeg! Må iallefall komme meg på spinningstime i dag klokka 18, skriver det opp her så jeg forplikter meg :) Ble jo ingen trening i går så..

 

Sukkelukk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har gått opp 500 g. det passer seg ikke nå, ikke nå som det er viktig å komme meg ned før ferien og delmålet mitt.

 

ellers har jeg vært ute på tur med hunden! men det blir ikke så hard trening ut av det.. tror jeg skal melde meg inn på treningenteret på tirsdag, da blir det fra 1.juli.

de har spinning på tirsdag og step på torsdag,+ at det er åpent svømmebasseng og vekter. da får jeg til to timer før ferien og litt egentrening!

 

er så skrekkelig fysen på taco. tror jeg må kjøpe meg kyllingkjøtt og tacokrydder, hehe!

cottage cheese er nam nam! kanskje jeg skal kjøpe meg det! hehe.. er skikkelig fysen i dag.. huff!

 

dere er flink som trener spinning og ikke gir oppfør timen er slutt, håper jeg og klarer det!

 

nå skal jeg på butikken, om å gøre å bare kjøpe sunn mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp.. det er fælt å si det, men.. uff.. har en sånn følelse av at det hjelper jo ikke uansett.. ble ikke trening idag.. å jeg kjøpte nettopp grandiosa og brownies ;)

 

 

Trøstetrøste.. er så lei av å være på diett!! arg..

 

Ja jeg er svak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

du er ikke svak smint selvom det ikke ble helt som planlagt med trening og mat! det er ikke rart man vil gi opp dietten når man ikke ser resultat etter mye jobb så fort som man vil. du var veldig flink til å trene forrige uke, kanskje kroppen har bygd mer muskler og derfor har du ikke gått ned?

jeg syns du er flink hvertfall! kos deg med pizza og brownies i kveld, kanskje du får dekket litt behovet for usunn mat og det blir lettere å spise sunn mat igjen=)

vet ikke om dette hjalp, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk missrosa det hjalp :) Blir litt sånn deppa innimellom.. men ja, har kost meg i kveld, gjør det fortsatt, men vil prøve å starte på ny i morgen igjen. Kanskje som du sier vil det hjelpe om jeg får det usunne ut av systemet.

 

Rart hvor det kan svinge om dagen.. føler meg helt ustabil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainee

Vi må jo ikke tenke at om vi feiler en gang så er vi tilbake der hvor vi starta. Det er jo en ny dag i morgen hvor du har muligheten til å være flink ;) Det er umenneskelig å ikke feile, og jeg garanterer at alle sammen gjør det. Tenk hvis alle skulle gitt opp hver gang de hadde et lite tilbakeslag? Da tror jeg virkelig ikke verden hadde vært som den er idag! Ikke mist motet :)

 

Jeg skulle prøve å spinning hjemme idag foran tven, bare for å prøve no annet enn å sitte stille i sofaen, men det ble tjue minutters rolig spinning bare.

 

En opptur hittil er at jeg syns selv jeg har vært veldig flink med maten :D Tok en test av hvor mange kcal jeg burde spise pr dag, og i følge det skjemaet på min forside så har jeg ihvertfall spist litt mindre enn det jeg trenger. Men det hjelper vel egentlig ikke stort når jeg ikke er no flink til å trene. Kan jeg spørre hvor mange kcal dere spiser pr dag egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi må jo ikke tenke sånn.. men likevel får jeg sånn stunder der alt blir ganske svart uansett hva fornuften sier.. har vel kanskje noe med at ting ikke er helt ok ellers i livet mitt for tiden, og da skal det vel kanskje lite til før jeg fortviler litt ;)

 

Men skal prøve å skjerpe meg.. eller.. vil ikke skjerpe meg i dag.. skal stå opp tidlig i morgen, ha en sunn frokost og dra på trening, er jeg fortsatt deppa etterpå så får jeg lov til det.. men mest sannsynlig hjelper det vel på humøret. Skal møte ei venninne i morgen også som har gjort det slutt med kjæresten i natt, blir trist, men antagelig godt for meg å fokusere på noe annet!

 

God natt dere, ser frem til en sunn og fin onsdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

veide 71,5 i dag... ja!

 

har vært sammen med forloveren min (tihi) og skravla om bryllupet hele dag, koselig!

 

ellers har jeg vært på to turer med huden og skal snart ut igjen!

 

hvordan har det gått i dag smint, er formen bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg var våken i hele natt for å snu døgnet, så er ganske trøøøøtt nå!! hehe, fant ut at jeg bare måtte ta en våkennatt for å greie å snu om.. så nå skal jeg legge meg, har spist bare sunt i dag da :) Ble ikke trening, men jeg turte ikke i frykt for å besvime eller noe pga mangel på søvn. Men planen er nå å stå opp tidlig i morgen å dra på spinning da istedet.

 

Da blir det tidlig natta på meg!

 

Flink du er å røre på deg missrosa, tipper det er gøy å prate om bryllupsplaner ja :)

 

Ha en fin kveld videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har fått 6,5 tp og vi er ikke kommet lenger enn til onsdag! bra jobba miss rosa!

 

lykke til med en sunn dag i morra smint!

 

hvordan er det med dere trainee og jenteungen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trainee

Det går bra med meg på matfronten. Der er jeg flink og veldig fornøyd. Litt spent på hvordan helgen kommer til å gå, men jeg møter den med mot :)

Treningsfronten går ad undas da. Jeg er så sliten når jeg kommer meg hjem så det blir veldig mye hviling på sofaen.

 

Tenkte jeg skulle sette meg noen nye (og mer forsiktige) mål for treningen. Tror jeg begynner med 45 minutters rask gange annenhver dag. Det vet jeg at er noe jeg kan holde ihvertfall hvis jeg gidder. Og det skal jeg gidde!

 

Håper den dagen her blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det kan være smart trainee.. jeg har bare gått raskt som trening frem til nå, har tenkt å begynne på spinning og step neste uke for å øke intensiteten litt.

så smrt å gå, hvertfal bedre enn å ikke gjøre noen ting=)

 

 

 

forrige torsdag: 71,5 kg og 84 cm rundt midjen

i dag: 71 kg og ca 83 cm rundt midjen

 

-500g

-ca 1 cm

 

fornøyd! det har vist efekt å gå så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, så deilig å sove ut i natt! :) men i dag føler jeg meg ikke i form, å nei å nei! Jeg må ikke bli syk nå!

 

Har forresten gått ned til der jeg var igjen, pjuh! Så nå håper jeg at det bare går nedover igjen, virker som jeg går ned når jeg slutter å trene, hehe, ligger på 55,3 igjen nå da, 16 dager til vi reiser på ferie nå, håper å komme på 54-tallet i det minste. Planen er fortsatt å trene i dag, men er utsatt til spinningtimen som går klokka 18 i kveld, håper jeg blir bedre til da!

 

Du er jo en racer denne uka missrosa, godt jobbet!!

 

Ikke dumt med små mål Trainee, eller små og små, 45 minutters ganger er jo ikke lite det heller, har nok fin virkning hvis man får gjennomført det ja, i lengre tid :)

 

Skal ha lesedag frem til treningen jeg :)

 

Jentungen er du fortsatt der? Håper det går bra med deg!

 

Forresten har skattepengene kommet.. tata!! hehe lommepenger til ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

den buksen jeg snakket om for litt siden som ikke passet, den PASSER!!! det manglet ca 5 cm i livet og nå sitter den på! gjett om ei som er glad, hihi!!

 

kjøpte meg et par nye sko i går, og de er virkelig vel fortjent!! jeg ville ikke kjøpe klær for jeg har jo tenkt å gå ned mer!

 

bra du har gått ned igjen smint, kanskje det var noen fridager som skulle til, la kroppen hvile seg litt. pluss at det er ikke farlig å a en dag innimellom hvor man spiser masse, det setter bare opp forbrenninga litt har jeg hørt/lest. så lenge man ikke gjør det for ofte!

 

i dag har jeg vært 20 min ute med hunden og skal ut mer siden i dag.. gruer meg nesten litt til jeg ikke skal ha henne mer, men da skal jeg jo begynne på treningsenter... så da kommer jeg jo igang med trening der.

 

nå skal jeg prøve mere klær, morro!!hihi

 

lenge siden vi har hørt fra deg nå jenteungen.....!!

 

håper dere får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...