Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest Fosenjenta

Hei!

 

Hvis det bare er røde epler på treet ditt, er det ikke blitt registrert noe trim. For hvert 7. trimpoeng man oppnår, blir ett eple gullfarget. Hvis du legger inn dine aktiviteter på samme siden du legger inn maten din, og det ikke blir registrert på treet, bør du sende en mail til support og spørre om hjelp.

 

Ha en riktig god, sprek og sunn sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Mischa

Er ny her på forumet, håper dere har plass til en til her i denne tråden!

En liten presentasjon; jeg er 23 år, 164 cm og vekta har sakte men sikkert blitt 64 kg *gulp*. Trivselsvekta mi er på 52-54 kg. Jeg har veid det samme før, og da gikk jeg ned 10 kg på ca. 3 måneder, bare ved å spise sunnere og gå turer med kjapt tempo.. denne gangen er jeg redd det ikke blir så enkelt. Det er vel de berømte samboerkiloene som har kommet, pluss at jeg har begynt å jobbe på kontor, som innebærer at jeg sitter veldig mye i ro.

 

Mine store fyfy'er er:

- Pepsi Max, drikker kanskje 0,5 l hver dag.. dette øker vel søtsuget?

- Spiser kjempemasse! Blir jo aldri mett..

- Klarer ikke si nei, eier ikke viljestyrke - dårlig kombinasjon med at jeg er en godtegris..

- Har blitt en sofagris, før elsket jeg å gå tur, gikk ca. 30-60 min hver kveld..men nå? Gidder liksom ikke, drar tidlig om morgenen på jobb og kommer sent hjem, og da er jeg sliten.. Ond sirkel..

 

Er det noen som har noen gode tips for å snu vanene? Nå skal jeg snart ha ferie, og har tenkt å gjøre dette til noe positivt. Skal være mye på fjellet og gå fjellturer.. Så skal jeg og samboeren min til syden sammen med venner, og jeg gruuuer meg til å gå i bikini!!

Føler samtidig at jeg ikke er "tung nok" til å bli tatt seriøst, men jeg trives ikke med kroppen min slik den er nå.. Trives best når jeg har litt å gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hei hei.. man trenger ikke være ekstremt overvektig for å ville gå ned i vekt :P så vi tar deg veldig seriøst.. så fint at du vil dele din nedgang med oss, her får du motivasjon i bøttevis (det gjør iallefall jeg)

 

Alle har nok persolige råd og tips som vi hele tiden deler med hverandre. de fleste her har kjæreste/samboer så er nok noen råd å hente på det punktet :) selv har jeg ikke lagt på meg av å ha kjæreste enda :) og har ikke planer om det heller.

 

Nå skal jeg å sole meg ved havet :D ja wakeboard er dritfett, kunne tenkt meg å kjøpe kajakk jeg også (jeg kan faktisk ta eskimorulle)

 

ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, fint med flere i tråden vår :D Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver, akkurat sånn er jeg og, hehe, har greid å gå ned noen kg så har ikke så mange igjen, men sliter med det at jeg er en godtegris og veldig matglad, har greid å så og si slutte med pepsi max, men for tiden går det mye i iste light i stedet :P

 

Det var faktisk deilig å slutte med brus, merket godt at jeg ikke hadde mye luft i kroppen lengre, så det anbefales!

 

Ellers får du vel bare spørre etterhvert så skal vi prøve å svare og motivere deg så godt vi kan.

 

Selv har jeg hatt det veldig berg og daleaktig i det siste, men har kommet meg på rett vei igjen nå, spiser sunt og prøver å være aktiv hver dag. Har stått stille på rundt 55 kg en stund nå.. skal til syden neste helg og skjønner akkurat hva du mener med at du ikke føler deg fornøyd med deg selv i bikini, uansett om du ikke er kjempeovervektig, det er liksom noen få kg som utgjør mye! Merker bare at ned fra 58 til 55 har gjort meg mye mer fornøyd med meg selv selv om jeg ikke er helt "der" enda, målet mitt er ca 52 kg.

 

Uansett velkommen skal du være :)

 

Har spist sunt i dag og sitter akkurat nå og prøver å overtale noen venninner til å gå tur, men alle er så dorske i varmen, hehe, må vel bare tråkke avgårde alene tilslutt.. hadde vært så mye mer motiverende å hatt en treningspartner! Ellers nyter jeg sol og sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei, så koselig med en til her! jo flere jo bedre! hehe

det er bare å komme med at du har av tanker og spørsmål så støtter vi hverandre her så godt vi kan!

jeg gikk opp litt når jeg ble sammen med min kjæreste og, men gikk det ned igjen... men så føyk jeg opp 20-25 kg som jeg kjemper hardt med for å gå ned igjen.

 

har spist taco i kveld (og), det er så godt og jeg spiser så ufatelig masse! har trent i dag og gått tur med hunden min, så det går jo helt greit!

 

i morgen skal jeg og mamma på shoppingtur, så da får jeg ikke trent spesielt mye tror jeg. annet enn at vi kommer jo til å gå litt.

 

jeg drakk og mye cola light før, nå driker jeg så og si ingenting med kulsyre i, blir så opblåst og rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

3. juli 71

10. juli 70,5

17. juli 70

24. juli 69,5

31. juli 69

7. august 68,5

14. august 68

21. august 67,5

28. august 67

midjemål:mindre enn 77

 

helst kunne jeg tenke meg å gå ned 800 g i uka, men jeg har ikke digitalvekt så det er litt vanskelig å se, men jeg blir bare glad om jeg klarer mer enn 500 g i uka for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, kom meg på en times gåtur! Blir så stolt av meg selv hver gang jeg gjør noe som er litt tiltak, hehe. 10,6 trimpoeng så langt denne uka da, og har planer om å røre meg i morgen og søndag og, så forhåpentligvis blir det flere.

 

Lurt med nye mål missrosa, jeg og vil lage meg :D

 

3. juli 55,3

7. juli 55,2 (haha, har ikke store forventninger over helga :) )

12.juli 54,7

Fram til 26. juli forhåpentligvis stillstand selv om jeg er to uker på ferie.

 

Får lage videre plan etter ferien, aner jo ikke hvor jeg står da. Gleder meg helt villt til å reise bort nå! Bare 9 dager til, wee!!

 

Lagde meg iskaffe i dag, med sånn pose og blandet med skummet melk, det var veldig godt, og mettet veldig søtbehovet, var ca 150 kalorier i en, og det er jo ikke overille, men må vel passe på at det ikke blir en vane, jeg har det med å bli hekta på ting, gjerne usunne ting.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mischa

Motivasjon i bøttevis høres ut som noe for meg :-D hehe

Jeg har alltid tenkt på lettbrus som pepsi max som uskyldig, men etter "drikkinga" tok av (hehe) har jeg vært så oppblåst hele tiden. Skulle likt å vist hvor mange ganger jeg har trodd jeg var gravid i 5. måned :-D hehe

Har bestemt meg for å teste en uke eller to uten, vil tro det er nok til å ikke ha lyst på mer!

 

Jeg sto lenge stille på ca. 58 kg, men så plutselig var jeg 64.. den følelsen var skikkelig ekkel, trodde selvfølgelig det var noe galt med selve vekta, men neida.. J

 

Sier dere til andre at dere slanker dere? Bare samboeren min som vet om med meg, lettere å ikke "sprekke" om han vet om det..

 

Det er ihvertfall skikklig motiverende å lese her, dere er flinke jo! Stor bragd å snu om på kosthold og aktivitetsnivå.. skal en del viljestyrke til for å klare det! :)

 

Vel, igår spiste jeg ganske sunt (tror jeg, min barnelærdom stemmer vist ikke helt med denne tabellen her, hehe..). Så drev jeg med husarbeid i et par timer, men det fant jeg ikke på denne aktivitetslisten..

I helga skal vi på fjellet og gå fjellturer og fiske, da skal jeg ikke ha med meg et eneste gram sjokolade eller pepsi max.

 

Hvor lang tid er realistisk på å bruke for å ta av en 5 kg? Hvor lang tid brukte dere? :P Vi reiser til syden på 1 mnd., har liksom et lite håp om klare å ta av litt til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G morn Mischa ! Flink du er som har gjort husarbeid, aner ikke hva det blir på trimkvoten, kanskje rolig gange eller noe slikt? Kommer vel helt an på husarbeidet. Når det gjelder vektnedgang er det vel 0,5 kg i uken som er det som er lurt for å få en nedgang som holder også etter du har gått ned.. stuper du ned i vekt, er det lett for å stupe opp igjen.

 

For min del sliter jeg veldig med de siste kiloene, det har nok noe med å gjøre at jeg ikke trenger å ta av så veldig mye mer og da sitter di bedre "fast" eller noe, hehe (det jeg sier til meg selv iallefall :P) , og så har jeg vel blitt vant til å spise akkurat en viss mengde og røre meg akkurat så mye, så det er hardt å skulle presse seg enda mere synes jeg!

 

Syden på deg og ja, hvor reiser dere? Skal til Tyrkia vi om en uke, og jeg gleder meg skikkelig! Hvis jeg bare ser 54-tallet når jeg reiser så skal jeg si meg passelig fornøyd.

 

Vel nå ble det frokost med kålrot og multigrain med cottage cheese her.. ooog en iskaffe :D holdt meg innafor kalorimengden ja! :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mischa

Godmorn Smint!

54 kg er jo veldig bra, sikker på at du klarer det! Er jo ofte så varmt i syden at man ikke orker så mye mat også da! Gleder meg til å fråtse i vannmelon og annen frukt :)

Vi skal ei uke til Kypros vi, blir deilig! Tyrkia er kjempefint da, har vært der fem ganger, hehe :P Gruer meg til å gå i bikini, jeg har jo vist om at vi skal dit i snart et halvt år, men jeg har liksom ikke reagert..

 

Vurderer å ta en sånn suppekur eller noe som en kickstart på slankinga, bare for å komme i gang å få opp motivasjonen, samtidig som jeg kan bryte vanene mine hardt og brutalt. Noen erfaringer med dette? Vet det ikke alltid er anbefalt, at man går fort opp igjen, men om man fortsetter med gode matvaner og mosjon etter en slik kur, vil det være like dumt da?

 

Vil tro de siste kiloene sitter litt hardere enn de andre ja, men det er jo uansett et utrolig bra resultat :D

 

Ha en fin dag du og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Alanya, kan du fortelle noe om stedet da? kleopatrastranda? kulturen generelt? hører så mye forskjellig, noe som det er viktig at vi vet? hvilke tyrkisk bad skal vi velge? hehe. Aldri vært der før.

 

Ikke noe fare å spise frukt og sånn der da? Har så ømfindtelig mage jeg, så er redd for å bli dårlig, har kjøpt inn all slags magemedisin :P

 

angående suppekur, jeg drakk den forbrenningssuppen en ukes tid en gang (holdt meg ikke heelt til kuren, spiste litt annet også, annet enn kuren anbefaler), og da gikk jeg ned flere kg, men som du snakket om, så kom de tilbake, men jeg var nok ikke flink etterpå heller. Jeg tror den suppa er veldig fin å bruke som middag eller lunsj f.eks da, så du kunne jo tatt den med i det daglige kostholdet, du vil nok gå ned hvis du er flink med kostholdet ellers.

 

Oppskriften på den suppa jeg brukte:

Denne er nok til ca to kasseroller (jeg pleide å lage mye og fryse i porsjoner)

 

2 bokser med hakket tomat

2,5 liter vann

2 grønne paprika

3 store løk

1 stor hodekål

1 neve selleri

2 buljongterninger

2 ts salt

1 ts pepper

oregano

timian

tabasco

 

Småkok 1 time. Holder seg 1 uke i kjøleskap og kan fryses.

 

Denne suppa sies jo at jo mer du spiser av den jo mer går du ned fordi den har så god effekt på forbrenninga. Jeg likte den veldig godt, er glad i slike grønnsaksgryter, men ble lei etterhvert. Men nå fikk jeg lyst å lage den til lunsjer siste uka før syden, kanskje løsner det litt hos meg og.

 

Lykke til hvis du lager den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mischa

Takk for oppskift, den skal jeg prøve neste uke! :) Finner stor motivasjon i å se vektnåla gå nedover, hehe :P

 

Jeg har vært i Side og Marmaris, begge plassene er kjempefine! Jeg liker meg godt i Tyrkia, det er veldig billig der, kanskje 40 kr for en pizza, 90-100 kr for en biffmiddag (var ihvertfall sist jeg var der, for 4 år siden). Tyrkerene er veldig gjestfrie, og de har en imponerende hukommelse!! Om vi var og spiste på en restaurant en kveld, husket kelnerene navnene våre og hva vi spiste om vi kom tilbake noen kvelder senere.. slik var det de fleste steder.

Når det gjelder mat og drikke der, skal du ikke drikke vann fra kran, men slik er det vel overalt.. Vi passet oss for kylling, egg, salat til en viss grad (kan være skylt av med vann fra kranen), isbiter, melonstein, og kjøp aldri noe fra strandselgere, som nøtter og frukt.. Vet aldri hvor lenge de har stått i solsteiken.. Spiste heller ikke kuleis, og annen is som ikke var ferdig innpakket, og ikke kebab..

Om dere ikke har frokost der dere skal bo, og må kjøpe inn til frokost selv, er det nesten bare loff og få kjøpt..

Vet ikke hvilke tyrkiske bad som er fine der, men det er absolutt å anbefale.. Pass på så de er seriøse, ta det gjerne sammen med kjæresten, noen tyrkere er desverre litt klåfingra :S Og drikk masse, det er kjempevarmt inne der, får alltid kjempevondt i hodet etterpå..

Men som sagt, det er et herlig land, og det er helt ok å overse innpåslitne folk der, det er faktisk det beste om ikke kommer man seg aldri noen sted.

Husk å prut på uprisete varer, uvant i begynnelsen, men det er en del av "gamet" der. Og ta dere en tur på et litt større marked, mye rart å se på der..

Og om dere skal på utflukter der er det masse som er kjekt å se på, men noen kan også bli litt langdryge.. Vi var med på en til en skillpaddetrand, der vi skulle få se kjempestore skillpadder, men når vi kom frem fikk vi vite at det var om vinteren de var der.. Takk for informasjonen liksom :D Kjempelang båttur med masete musikk på en trang liten båt, for å se på en tom strand.. hehe

Oj, ble masse dette gitt! hehe! Og jeg ble reisesyk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå tusen takk for masse informasjon! Hadde ingenting med vekttap å gjøre dette men håper dere andre på tråden bare overser det :P

 

Vi har bestilt frokost på hotellet for begge ukene, var jo veldig billig, 350 kr for to uker :) Sist vi var på tenerife så ble det sånn at vi alltid gikk langt utpå dag før vi fikk i oss mat og var skrubbsultne, så syntes denne gangen at det kunne være greit å bare spise på hotellet. Evt velge å spise ute noen av dagene

 

Gleeeder meg så! og gleder meg enda mere nå etter alt du skriver, takk igjen :D

 

Så kjipt at dere ikke fikk sett skilpadder, det høres gøy ut! Og ja, pruting blir nok en utfordring for meg, hehe, pruter aldri jeg, synd kjæresten heller ikke er en prutetype, men vi får bare bli tøffe skal vi få noen gode kjøp :)

 

Nå skal jeg gå til byen, 1 times tur, og møte kjæresten, ha igjen en fortsatt fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei på dere!

bare koselig med litt reiseinfo, hehe! jeg reiser på mandag til oslo og tirsdag til spania, weee!! skulle ønske jeg hadde klart å gått ned mer til ferien, men den gang ei... men som jeg har skrevet før skal jeg virkelig ha en aktiv ferie! er innstil på det!

 

tror jeg skal teste ut den suppa du skrev opp her smint! når jeg kommer hjem fra ferie! jeg prøvde den alevo kurenen (fra poteket) gang, men ikke fult ut, men jeg brukte de shakene som måltidserstatter.. tror jeg gikk ned litt...

 

har egentlig lyst ut å trene nå, men klokka er over 22.. litt sent! men har gått 30 min med hunden hjemme hos mamma og pappa. har 10,6 tp så lagt denne uken, ikke så ille... for noen uker kjempet jeg for å få til 7 på en uke og denne uken er jo ikke ferdig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

burde egentlig komme meg ut å trene men er helt daff i kroppen.. det er vldig varmt i dag så kan jo være det. har gått opp 500g uten grunn, det irreterer meg. jeg har ikke spist for mye de siste dagene, så hvorfor? hmm...

skal hjem å gå med hunden i dag og har gått en tur på butikken, men det blir ganske rolig gange... så ikke noe effektiv forbrennig!

 

hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, går vel greit her, har vært litt mer utskeiing enn vanlig i dag, med en is og en kaffe og grandiosa til middag.. men ellers ok, gått tur til 1,9 trimpoeng, men nå har lufta gått ut av meg, og jeg sitter bare her :/

 

Har ikke lyst å legge meg kl 21 på en lørdagskveld heller :) åååh gi meg energi! Kanskje det er varmen som du sier.. eller bare at jeg ble slapp av pizza..

 

jeee....

 

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har kommet meg ut på tre små turer i dag, ble 2 tp tilsammen. så har klart det ene målet mitt for uken og komme over 12 tp. men jeg har ikke gått ned 500 g, heller opp 500 g

har spist masse ekstra i dag... pai og kringle til dessert, kakao og flatbrød med smør fordi jeg kjedet meg.

men, ny dag i morra, skal klare minst 2 tp! og ikke spise noe usunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

jeg hadde egentlig ment å trene i dag, men jeg nyser i ett sett og er slapp.

har gått opp igjen til nesten 72 kg... bah... men har bestemt meg for at det skal gå bra om jeg ikke går ned i ferien så lenge jeg ikke er over 72 når jeg kommer hjem.

 

komer til å sjekke innom noen ganger i ferien, se hvordan det går med dere!

god tur til tyrkia smint, kos deg masse!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg startet her 28. april, hadde da som mål å gå ned 10 kg til nå.

trene masse og spise bra!

 

jeg har siden jeg startet klart 91 trimpoeng på trimtreet, gått ned 3-3,5 kg og 3,5 cm i midjen, over 1 cm rundt håndleddet.

 

så det har jo vært fremgang! og enda mer skal det bli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15,2 trimpoeng denne uka, storfornøyd med det! Måtte bare veie meg i dag, fordi jeg alltid går litt opp til mandager, hehe, veide 54,8, men regner med å være tilbake på 55-tallet i morgen for jeg vet at jeg kommer til å kose meg litt i dag, med hjemmelaget pizza og smågodter.. Har ikke kost meg sånn veldig resten av helga da!

 

Flink du er missrosa, lurt å se på hvilken fremgang man egentlig har hatt ja, hjelper sikkert på motivasjonen. Husker ikke når jeg startet her, men da jeg bestemte meg for å gå ned i vekt var jeg 58 kg, og er i dag 54,8 (men ligger vanligvis rundt 55) så har jo blitt noen kg på meg og :P

 

Du må ha god tur du og, reiser vel før meg eller? reiser på lørdag om en uke vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så bra smint, med 15,2 tp!! og at du ser 54 tallet!

 

jeg reiser til oslo i morra og til spania på tirdsag. gleder meg så masse

 

har spist en halv pizza, is og muffins i kveld. det har vært en skikkelig usunn helg med lite trim. men ha fått til 13 tp denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke oss som har trimmet så mye denne uka!! :P

 

Ja ble en skikkelig utskeiing-kveld på meg og.. har spist sååå mye pizza og smågodter at jeg er kvalm! enda greier jeg ikke å stoppe!! hehe, jaja, tar det ikke så tungt.. i dag :)

 

Ha en strålende ferie da! Gleder meg til å høre om alt når du er tilbake :D

 

Har dere andre hatt en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mischa

Så er det så fint å se at dere koser dere litt også, jeg klarer ikke være streng med meg selv hele tiden.. må være lov med en utskeielse iblandt :)

 

Idag er jeg nede på 63 kg, men det er sikkert bare tilfeldig. Skal koke meg den suppa som smint hadde oppskrift på her idag, og se om den har noe effekt.

Litt av en tankevekker når man taster inn hva man spiser, jeg spise 10 kjeks lørdag (Kan ikke nøye seg med 1 vist...), og det utgjorde like mye som middagen.. Auda!

 

Noen som har en forklaring på hvorfor man ofte er 1-2 kg tyngre på kvelden enn på morgene? Hva skjer om natta som gjør at man veier så mye mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...