Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

hei!

velkommen til halfnelson og fiskebolla!!

har inne har det virkelig ært mye aktivitet siden jeg reiste... det er bra!

jeg storkoser meg på ferie, det blir mye god mat men jeg trener hver dag! har fått 14,7 tp den siste uka!!

masse shopping blir det også... noen lekre sko fra prada og en lekker jakke fra burberry og masse kule spanske klær har havnet i posen min! og lomme boka er faktisk fornøyd for det er så mye salg her!

 

der får stå på videre... dere hører mer fra meg på onsdag/torsdag da kommer jeg hjem!

 

mange sommerklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

åh, høres ut som om du har det flott!

og sykt flink du er til å trene, det skal du ha :)

ikke alle (les: meg) som klarer slikt når man er borte på ferie!

 

jeg kom akkurat hjem fra jobb, samme matinntak i dag som alle andre jobbdager..

wasa multigrain m/ hvitost til frokost og lunsj, rugfras m/ skummet melk til mellommåltid :) så greit å spise det på jobb, selv om jeg kanskje burde variert litt mer..?

 

i dag skal jeg gå tur/jogge, alt etter hva kroppen er i humør til :)

 

kos deg masse videre Missrosa, og fortsett å slå deg løs på shoppingfronten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Herregud så jeg har slasket i det siste.. har jobbet så mye + mye å gjøre hjemme at trening og mat har gått rett i dass.. ikke trent helen uka, og så har jeg spist junk og hurtig mat i tillegg.. alkohol har det blitt en del av også. var på konsert på onsdag så da ble det noen pils, så var jeg i bursdag etter jobb i gårkveld og da ble det en del vin.. skikkelig bad! merker at jeg legger på meg, så jeg har ikke vågd å veie meg enda :) må bare skjerpe meg så jeg kan fortsette nedgangen. jeg var jo så godt i gang!!

 

Jeg snakket om hveteboller. de har de på statoil og det er der vi leier film..

Min bror er da fotballspiller med en syk forbrenning og kan spise det han vil uten at han har et gram fett på kroppen.

 

Takk for tipset :) har tredemølle så jeg kan løpe litt på.. har du en anbefalt hastighet for oppvarming/nedtrapping? og hvor stor forskjell bør det være på høy og lav intensitet? Har så vidt drevet med litt intervall (for flere år siden da) så jeg har erfaring med det å blir kvalm :) Skal prøve en økt før jeg går på jobb så jeg får opp forbrenningen i morgen.

 

I og med at jeg jobber både dagvakter og kveldsvakter forskjellig fra dag til dag er det litt vanskelig å legge opp treningsplan nå..

 

Grattis med nedgang Halfnelson :) Hvordan går med dere ellers?

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ikke noe som å skulle begynne å skjerpe seg som på en lørdag :)

 

Hva slags nivå du legger deg på kommer helt an på hvor god form du er i. Bruk 5-10 min hvor du jogger/går i motbakke sånn at du fremdeles er på snakke-nivå, men kjenner du blir varm. Når det gjelder nedtrapping kan du begynne med samme nivå som oppvarming, før deretter roer ned til gangnivå siste par minutter. Det skal være STOR forskjell på motstanden mellom jobbing og hvile. Under arbeidsperiodene skal du ligge så høyt du klarer oppundermelkesyregrensa, og på hvile er det hvile, dog uten å stoppe helt opp. Da kommer nemlig også melkesyra frem. Er kanskje litt hardt for motivasjonen dersom du i utgangspunktet er i dårlig form, halfnelson, men effektivt som bare det. Både for kondisjon og fettforbrenning. Bare pass på å ikke overdriv, ellers ender du opp med knærsom mine... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Yes da har jeg testa intervalltreningen :) ble etter jobb i stedet for før men men.. varmet opp i motbakke på 5-6 km/t og hadde deretter intervall på 14 og 4 km/t og roet ned med samme som oppvarming :) men det ble 20 min i stedet for 15, for i tillegg til de 10x30sek=5min med intervall, brukte tredemøllen min 30 sek på å gå fra 4km/t til 14km/t :) uansett ble det 1 tp og så trente jeg litt styrke i tillegg..

 

skal nok på fest i kveld, IGJEN! jeg drikker for mye, eller ikke for mye men for ofte.. det er alltid en fest.. elelrs har det gått greit med maten i dag..

 

Hvordan står det til med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, ja det er derfor det ikke funker så bra med kortintervall på mølle. Det beste er som sagt å løpe ute, for da er du ikke avhengig av noe annet. Men det er altså knærne mine som tvinger meg inn, og etter litt prøving og feiling har jeg funnet noe som bare tar 2-3 sekunder å endre. Er i utgangspunktet for mye det au, men absolutt bedre enn ingenting.

 

Ellers overlevde man helgen uten de altfor store utskeielser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei på dere!

nå er jeg hjemme igjen, etter en kjempe deilig ferie!

har stor kost meg!

 

resultater de siste 2 ukene:

14,7 tp

MINUS 2 kg!

 

har spist ganske så sunt og fornuftig... men skeia ut litt med desert nå og da. men jeg er jo strålende fornøyd med at vekta nå er på 60 tallet! ca 69,5 kg!!! happy happy

 

jeg føler og at jeg er kommet i mye bedre form. den ene dagen løp jeg en tur på 65 minutt, og var egentlig ikke så skrekkelig sliten når jeg kom inn igjen. for to mndr siden klarte jeg ikke løpe i 10 minutter en gang.

 

blir ikke no trening i dag. men skal prøve å komme meg ut i morra og dagene ettter det=)

 

alt bra med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

åh.. max digg!! misunner deg missrosa.. skulle gjerne kastet fra meg 2 kg PÅ FERIE liksom + å føle seg i mye bedre form.. med meg går det ikke meget bra med for tiden men, men jeg prøver å begrense meg i matveien å få bevegd meg litt.. skal prøve å komme tilkbake til de gode rutinene nå i sommer å ikke utsette det til høsten. men jeg sliter litt med motivasjonen. gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det ble litt tung middag i går så veide 70- 70,5 i dag. men om jeg er flink til spise litt tidligere og lettere i dag vil jeg kanske se 69 tallet igjen i morra!!

 

motivasjon ja... det er ikke alltid like lett. min motivason er at alt blir mye lettere, jeg blir i MYE bedre form, kroppen forandrer seg blir strammere og fastere.

igår komenterte faktisk kjæresten lårene imne, de er blitt mer muskler og fastere. det var fint å høre.

også skal jeg jo gifte meg til våren og da vil jeg jo gjerne har truffet den perfekte vekten!

 

men jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til for å få bedre motivasjon, men kanskje du kan sette opp en liste om hva vil bli bedre om du går ned feks 5 kg. hvilke klær kan du passe osv...

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

gratulerer med nedgang i ferien Missrosa!

så flink du har vært :)

 

i helga var jeg hos kjæresten i Brønnøysund, da var det konsert og fyll på lørdag.. :/ drakk mange øl, kaffe & baileys + irish coffee. huff, sinnsyke kaloribomber!

men hadde det gøy, da :D

 

på søndag kjørte vi til Trondheim igjen (6-7 timer i bil) og svigermor hadde sendt med nonstop og peanøtter, noe jeg gomla non-stop hele veien ned.. + litt godteri kjøpt på bensinstasjon på veien.

 

mandag ble det alt for stor porsjon til middag, men ellers flink med mat og trening.

 

etter det har jeg vært flink med maten, men måtte ha litt smågodt i går (ja, var fyllesyk..), noe som tilsier at jeg drakk mye øl på tirsdag (Iron Maiden-konsert).

 

haha, men i dag har jeg vært på normalen. sunn mat og ikke no godis.

+ har trena etter jobb :)

 

hvordan går det med dere andre? nå begynner det å bli skikkelig, skikkelig fint vær her! herlig!

 

ps. veide meg ikke nå på mandag, får en sperre for å gjøre det når jeg vet jeg har hatt ei usunn helg.. så da blir det veiing neste mandag istedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå går ting bra jeg spiser bra og vekten går ned og ikke opp. jeg har blitt 1 cm mindre i midjen og en cm mindre rundt håndleddet. og jeg kan holde rundt det tykkeste på leggen, noe jeg ikke kunne før! fornøyd!

 

bare jeg kommer igang med trening igjen og nå å blir det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

har vært ute å trent litt i varmen idag, skulle egentlig jogge, men det ble for varmt så jeg gikk fort i 50 min. 2,5 tp=) bra!

 

ellers har jeg oppaget en ny musli i dag, i fra nøttefarikken, med nøtter, rosiner og frø, uten sukker! bruker den med litt biola naturell! veldig godt!

 

hvordan er det gått med dere i varmen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halfnelson

hei :)

 

pjuh, man blir svett i varmen!

 

men har gått bra for min del, jobba fra 7 - 14 i går, etter det tok jeg meg en halvtimes rask sykkeltur for å levere noe på ei anna avdeling på jobb.

 

så ble det grilling (mager svineburger, veldig godt!) med samboeren + 2 flasker øl og en halv kurv med jordbær :D

 

på kvelden gikk jeg en time i raskt tempo, fy som jeg svetta! men herlig var det :)

satser på å gå igjen i kveld og, alt for varmt til å jogge!

 

nå skal jeg på jobb :)

 

ha en fin dag i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimenn, er jeg ønsket velkommen tilbake allerede før jeg var her, hehe :) regner med du skrev feil missrosa :D

 

NÅ er jeg iallefall tilbake, etter en ferie med null fokus på mat og trening! Spiser jo stort sett ute hver dag når man er på ferie, pluss at det blir litt ekstra desserter og drinker osv.. men til gjengjeld fant jeg ut at vi går jo utrolig mye! og siste uka spilte vi sandvolleyball to dager med et annet par som var på samme sted som oss, så litt rørelse ble det jo :)

 

Veide meg i dag og lå på 55,9 kg.. var vel ca 55,6 før jeg dro om jeg ikke husker feil.. men venter mensen også, så lurer på om jeg vil gå ned igjen etterpå.. så er vel ganske stillstand her i gården, noe som i grunn er bra, etter all den gode maten jeg har spist :)

 

Kosa meg i massevis iallefall!

 

Gratulerer til dere som har hatt vektnedgang, halfnelson er du nesten i mål du? stort grattis til deg !!

 

Mye å lese her etter to uker, dere er aktive her inne, så bra, håper jeg greier å hente meg inn etter feriemodus og finne formen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

åh, det er da godt å høre noen klarer å holde seg sunne i varmen. Jeg derimot, har kommet meg inn i is-vin-chips-mer is-mer vin-enda mer is og vin-modus, og har de siste 3 dagene hatt en kcalinntak på over 2500 uten noe særlig trening. Og det merkes på magen ja. Heldigivis er det jo ikke så mange dagene med innstramning som skal til før jeg er tilbake. Problemet er mer å klare å skulle motivere seg til å skulle være flink igjen.

 

Kan noen si jeg IKKE får lov å spise usunt, takk!?!?!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, her er vi fortsatt i feriemodus, hehe, snavler tax free sjokolade hele dagen..spiste taco til middag.. og drakk øl til.. :)

 

Kjæresten min sier han skal kaste sjokoladen så jeg ikke spiser av den hele uka, men det kan han jo ikke gjøre :)

 

Kan den som sier til fiskebolle også si det til meg??

 

SLUTT å SPIS!! :)

 

men jammen er det godt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

slutt å spise snop, øl og vin! resten av maten må dere få lov til å spise da!!

 

nei det var ment til deg smint, jeg mente du kom hjem på fredag så jeg ville ønske deg velkommen så du skulle bli glad!hii!

 

jeg har vært på stølen til tante og onkel og spist lapper med ekte rømme og syltetøy i dag! max usunt! menså lagde jeg og kjæresten salat med kylling til middag og to skiver med rubrød til kvelds. pluss litt cottage cheese før på dagen så har kommet meg i mål med ca 1500 kcal! og det er jo ikke så ille! ble ingen trening da, va så støl i rumpa etter jeg var ute i går på trening!

 

i morgen skal jeg og kjæresten til oslo og shoppe litt! blir hyggelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så snill du er daaah :) Du hadde også en bra ferie? flinka som greier å trene i ferien altså, det må jeg si!

 

Jaja, så har jeg spist opp posen med små snickers! (verstingsjokoladen), har fortsatt en del tvix igjen da.. ååh.. det er så lett å spise mange små!! Men skal prøve etter beste evne å ikke spise noe godt i morgen! Jeg er jo så klar over hvor kritisk mandagene er for meg, for at jeg skal greie meg bra resten av uka. Tror jeg stikker innom her mye i morgen for å hente styrke og motivasjon til å ikke spise godteri. Resten av potetgullet vi hadde her og smågodtet gikk faktisk i søpla nå! Må bare bli kvitt det..var ikke så mye igjen da.. :D

 

Føler meg faktisk litt slankere bare fordi jeg er brun, hehe, så tror jeg lurer meg selv litt til at jeg kan spise mere :)

 

Forslag til å komme meg gjennom mandagen uten søtt? Jeg får alltid super "abstinenser" når jeg plutselig skal slutte, og særlig når jeg har kost meg lenge.. jeg tenker å drikke en del te, kjøpte sukkerfri eplete i Tyrkia, og den er kjempegod, så gleder meg til den. Ellers får jeg passe på å spise meg mett hele tiden så søtsuget ikke får ta overhånd, kanskje holde meg unna butikken i morgen.. gjemme pengboka.. hehehe.. ja det kreves drastiske tiltak.. viljestyrken min er ikke noe å skryte av.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

smint, flink jente som kastet resten! :D

 

Ang det her med abstinenser så er jeg helt enig. Første 2-3 dagene er harde! Men det jeg synes hjelper er å trene masse, så går det mye enklere med overgangen til sunn mat igjen. Får mye mindre sukkersug når jeg har trent og kommet inn i vanlige rutiner.

 

Så i morgen er det hvertfall ut på tur med en gang jeg våkner! Litt ekstra trivelig er det jo med det fine været, og forhåpentligvis ikke så fryktelig varmt dersom jeg kommer meg opp ikke så altfor sent!

 

men lykke til til deg au med avrusning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, joda dette går foreløpig bra, starter nå dagen med et glass vann og vitaminer pluss en porsjon havregrøt av vann, med 1 ts sukker.. burde kanskje droppet sukkeret helt.. men pleier å ha litt sukker på grøten min, så ser på det som krydder :) Har ikke handlet etter at vi kom hjem fra Tyrkia enda, så har verken frukt eller syltetøy i hus, noe må jeg ha på den stakkars grøten min :D

 

Videre skal jeg sykle til byen og tilbake på noen ærend, så blir ca 50 min med sykling. God ide å trene mye fiskebolle, det har jeg også merket de gangene jeg greier det, at jeg higer mer etter sunn mat når jeg har trent, får ikke lyst på en pose smågodte da liksom, akkurat som om kroppen vet hva den trenger :)

 

kjæresten min er syk og hjemme fra jobb i dag, og det er en positiv ting med det, og det er at han kan stoppe meg fra å ta av twixene som ligger i kjøleskapet.. ikke bare kan han overtale meg til å la vær, men det er vanskeligere å spise når andre ser det..da er det ikke så lett å bare lure i seg en bit i hemmelighet :)

 

Blir nok litt hyppige rapporter her i dag..kanskje særlig når kvelden nærmer seg.. det er nok da det blir verst.. håper dere får en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skikkelig lyst på sukker!! aah.. spiste en sukkerfri sjokolade i dag.. pluss en eske läkerol.. magen min ble ikke helt glad for det.. men jeg måtte bare ha noe.. jeg merker at jeg rett og slett er skikkelig sur i dag! hehe.. uff.. det hjelper vel ikke at jeg har mensen også, og da er sukkersuget ekstra sterkt..

 

men får bare prøve å holde ut.. orker nesten ikke trene heller, for det er så varmt, føler meg superslapp i dag.. tenkte å prøve å ta en yogatime i det minste, men får se om jeg orker.. nå skal jeg lage meg litt Tyrkisk te, kanskje det stagger sukkersuget litt.

 

gjerne kom med flere tips om noen har.. tenkte å prøve å pusse tennene, det pleier å hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

nei nei nei! Ikke sukker!!

Gå deg en tur?

Jeg har nå vært og trent i halvannen time, og sitter her og venter utålmodig på at grillen skal bli varm, så jeg får spist kyllingen min :)

 

Evt kan du spise noe helt motsatt av sukkersmak. Tomatsuppe f.eks? Med masse kokt egg(dog uten plommen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drukket masse sukkerfri eplete nå, veldig godt! Hadde ikke tenkt å spise mer i dag, men måtte ha 6 finn crisp med leverpostei.. er vel tross alt bedre enn godteri.. sjokoladen roper på meg i kjøleskapet :)

 

MEN er fortsatt sterk.. nesten så jeg bare går å legger meg, hehe ! At det er så vanskelig!

 

Har ikke suppe, og skal prøve å droppe å spise mer i dag, men takk for godt forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

nei, men dette er da bare selvpineri!

Gi nå den sjokoladen til kjæresten, og få det ut av verden!

Jeg har faktisk nå nettopp kommet hjem fra gåtur og bading. Fryktelig koselig, og overraskende varmt. (jeg er nemlig rimelig pysete når det kommer til bading i norske farvann) Heldigvis hadde jeg en barsk ung mann som formelig tvang meg uti. Og godt var det, for fantastisk vann! Så nå har jeg faktisk lovet meg bort til kveldsbading også i morgen:)

 

Oppdatering av avrusningsdag nr 1:

Meget vellykket! Tror jeg skal klare meg fra nå av. Eneste er onsdagen som er skummel, da er det mer vin og reker (og helt sikkert chips og sjokolade au, kjenner jeg verten rett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...