Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Ja nam, potetburgeren ble kjempegod altså!! Fant oppskriften på denne siden:

 

http://www.bedrehverdag.no/vegetar.htm

 

Tenkte å bestille den boka der :)

 

Vi hadde kalkunkjøttboller ved siden av potetburgerne (ble ikke vegetarmiddag på oss likevel), og så hadde vi sånn gresk dressing, sånn pulver du kjøper i trepakk i butikkene og blander i rømme/creme fraiche, pluss tomater og paprika gratinert med ost! Det ble helt utrolig godt sammen!! Det er så deilig å prøve noe nytt, jeg blir så fort matlei!

 

Gjett hva da! i natt kjøpte vi BÅDE kebab og burger!! hoho.. men jeg ble kjempemett etter bare noen biter av hver, hehe, tror hodet og synet var mer sulten enn magen ;) Koste oss masse på bursdagsfest da, så det var gøy, i dag blir det bare roligdag!

 

Håper dere har en fin helg, og du får kose deg med svigersene missrosa, må passe på å ha det ryddig da ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

kjæresten min fikk sånn maskin so man kan lage vann med kulsyre i i dag. genialt og godt!!! og billig=) slipper å kjøpe farris o.l....

 

har vært på peppes i dag, spist salat og tortillas. så ble ikke å ille!

 

nå er jeg trøtt! sove sove.. har ikke tren i dag heller. usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg satte som mål 5 tp for denne uken og jeg klarte 5,1!! fornøyd. var å gikk 40 minutter ute i regnet nå, deilig! hvorfor har jeg ikke gjort dette oftere de siste ukene??

 

skal ha mia fulkornepai og salat til middag i dag, blir godt!

 

i dag er siste feriedag, i morgen er det tilbake med å lese litt fag og jobbe litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Heei :) nå har jeg vært borte herfra sykt lenge!! shame on me.. virkelig, men jeg skled sakte men sikkert bort fra de gode vanene og da falt jeg litt fra her også.. men nå er det nok slaraffenliv.. sommeren er over for min del og jeg skal begynne å studere. Begynner i morgen og jeg gleder mer stort, både til å starte med studiene, bo for meg selv og styre mitt eget kosthold. Skal oppdatare meg litt her å være inne så ofte jeg kan ;) men nå skal jeg legge meg så vi snakkes i morgen..

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra missrosa at du har fått til å nå treningsmålet ditt for uka ;)

 

Jentungen, så bra at du tok tak i deg selv å kom tilbake, lett for å skli ut på sommeren ja, men høres ut som du er motivert nå :)

 

Jeg har spist sykt mye i helga! Mye junk, og var på fest både fre og lør.. så i dag, lå jeg atter igjen på 55,5.. det er opp en kg fra fredag!! men men, jeg tar det ikke så tungt, vet jo grunnen, og i dag startet jeg med havregrøt med bringebær, og skal besøke søstra mi og vi skal gå en to-timers lang tur hos henne, hun har en egen rute hun pleier å gå. Blir kjempekoselig å ha selskap samtidig som man får trent! Så håper jeg får bort "kosemagen" rimelig kjapt igjen, hehe, helt utrolig hvor mye man kan spise på kort tid! Jeg og kjæresten har bestemt oss for å ha en spesielt slank uke, med bare middager uten kjøtt..iallefall kjøttdeig osv, fisk og kylling er ok, så får vi se om det går :) og selvfølgelig ingen godteri før lørdag!! Jeg føler meg veldig motivert og glad i dag, sola skinner og.. jah.. hehe!

 

Ha en fin dag dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå var det lenge siden sist....=) bra du har tatt til fornuft, hehe!!

 

dagen så langt har jeg slukt 700 kcal og sitti på rumpa! men maten har vært yogurt m sukkerfri nøttemusli og ingers rugbrød m pålegg.

så det er jo forsåvidt sunn mat....=)

 

skal gå med hunden min senere i dag.

 

 

mål for denne uken:

 

*7 tp

*68,5 kg

*følge en kostliste

*ikke spise over 1400 kcalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg slenger meg på den om å starte på ny frisk i dag!

Blitt lite trening og mye "feil" spising de siste par ukene, men har stort sett holdt meg under kcalorigrensen, så har heller ikke vært så altfor ille.

 

Men nå har jeg hvertfall fått unnagjort dagens treningsøkt; både aerobic og spinning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært flink i dag! Gått tre timer tur!! Og mye av det var i bratt oppoverbakke, og halve tiden dyttet jeg barnevogn!! hehe, vi gikk kjapt så ble skikkelig svette, kjenner det godt i lårene og rumpa ja. Men kan det stemme at det blir 5 trimpoeng? synes det høres litt sykt ut jeg egentlig.. tok på tre timer på gange 6 km/t. Men men, henger meg ikke så opp i det, er bare deilig å føle at det ble en pangstart på uka :) Nå ble det litt sein middag på meg, men skal spise en sånn fullkornspai med kylling og grønnsaker, så at den ble nevnt her inne noen ganger så ble fristet til å teste den ut.

 

Null godteri i dag også!! wee. føler meg flink ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så kjempeflinke dere er til å trene!!!

 

jeg har gått i 20 minutter, rolg gange og spist ca 1700 kcal!! hmpf!!

hunden min hadde bursdag i dag så det ble tre vaffelplater, men det var mamma vaffler og de er ultrasunne til å være vafler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, på tide og logge seg inn her igjen da.. Har hatt tre uker feire, og spist så altfor masse.. har gått noen lange fjellturer, men ellers vært ganske inaktiv.

Vekta står nå der jeg starta, men jeg er på tur inn i mine halvgode vaner fra før ferien igjen. Første dagen i ferien veide jeg meg, og da var jeg faktisk 59,6 kg!! Var deilig å se 5 tallet, men nå er jeg altså tilbake på 64 kg :) Tror det bare var at jeg hadde mista en del vann i kroppen og da, kan jo ikke gå ned 5 kg fett på 2 uker ;) (Selv om det ikke hadde vært meg imot).

 

Synes det er så vansklig og komme igang, ser liksom ikke helt hva jeg gjør så feil med kostholdet mitt, nå i ferien har vi kanskje kjøpt litt godis på taxfree, men det meste står fortsatt uåpnet.. Jeg går tur ca hver dag, ca en time i ganske kjapt tempo.. Tror jeg spiser ganske normalt ellers, drikker kanskje 1,5 l vann bare mens jeg er på jobb..

åååh, jeg vil komme inn i en god rutine der jeg merker at det skjer ting.. ikke sånn ned 1 kg en dag også 1,5 opp igjen neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mischa: Skriver du opp kostholdet ditt og sjekker at du ikke får i deg for mye kalorier? Er det nok frukt og grønt? Hvis alt er på plass her, så kanskje du burde prøve å trene mer intensivt enn gåturer for å se endring på vekta di, den er jo i utgangspunktet ganske lav, så derfor skal det nok litt mer innsats til for å gå ned, har ligget stille ganske lenge selv, så vet hvordan du har det, men tror vi rett og slett må variere trening og ta i litt ekstra mer! Kanskje kroppen din er blitt vant til det spisemønsteret og den aktiviteten du tilfører nå, sjokker den litt :) Prøv skikkelig kondis sånn at du blir dønn sliten en gang i blant. Og tren styrke. Svøm hvis du har mulighet, prøv å finn ut hva du synes er morsomt! Kickboksing synes jeg er kjempegøy!! Men har ikke mulighet til det akkurat nå da. Varier gåturene med å gå i ulendt terreng f.eks? Eller gi ekstra på når du går, finn løyper med oppoverbakker slik at du virkelig kjenner at du jobber!

Hehe ble litt mye dette, Håper du ble litt motivert ;)

 

By the way, sånn fullkornspai var kjempegodt!! Tror nesten jeg må ha det i dag og, hehe, er det du missrosa som pleier å spise det i blant? Blir det mye kalorier i en sånn? Har kastet pakken..Du må jo feire hunden seff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sløv med å legge inn hver dag, men nå la jeg inn for i går og da havnet jeg på 1400 kcal.. Pluss at jeg gikk i 1,5 time i ganske raskt tempo (skal jeg gå fortere blir det jogging..). Skal kjøpe meg sykkel i høst, så da kan jeg begynne og sykle litt også. Føler at jeg spiser mye mindre nå enn før, før ble jeg jo aldri mett men nå ligger det som oftest igjen mat når jeg er mett og bare har forsynt meg en gang. Har også sluttet og drikke brus (lettbuss vel og merke), og godis er kanskje bare bittelitt (som i en bit sjokolade 2 ganger i uka), ikke noen mengder, spiser ikke en hel sjokolade..

Men jeg burde vel trene litt hardere og kanskje spise mer grønt :) Tenkte jeg skulle lage noe middager jeg kunne fryse ned og bare ha klare når jeg kommer hjem fra jobben ;) Og kanskje salat til niste ikke hadde vært så dumt..

Tre måltider med brød blir kanskje i det meste laget?

Huff, er litt frustrert her nå... Vil gjerne nå målet mitt til før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

smint: det er 330 kcal i en fulkornspai... det erhvertfall det det kommr opp her på GR sine sider... søk på pai!! denr knallgod, tihi!!

 

mischa: det virker som du gjør de rette tingene.... men det er nok det at kroppen er vant med det du gjør... jeghar samme problemet selv...men med en gang jeg trener mer går vekta ned=)

 

nå skal jeg ut på tur i min nye regnbukse!! tihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg prøve og jogge litt ikveld, og kanskje ta litt enkel styrke.. Blir så motivert av å logge meg på her jeg, tror den late sida mi ikke liker at jeg gjør det, hehe.. Men takk for gode råd, blir så frustrert når vekta står bom stille, selv om jeg er i mer aktivitet og spiser mindre og sunnere..

Har bestemt meg for å satse på 54 kg, altså 10 kg og ta av.. Målet er å være der til jul.. Tror kanskje jeg skal legge inn et shoppeforbud til da, for jeg skal klare det og da vil jo kanskje ikke klærne passe like godt, samtidig som det er pyton og gå på shopping når alt strammer :) Mer stas og ta det når man er fornøyd med seg selv ;)

 

Takk for motivasjonen jenter!! :)

 

Gratulerer med ny regnbukse missrosa, det er faktisk ganske deilig og gå tur i regnet.. føles så friskt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har faktisk shopingforbud...=)

jeg MÅ spare penger til jeg skal begynne å studere neste høst og jeg er ikke fornøyd med mine 70 kg...så kanskje jeg skal unne meg når jeg når 60 og 50-55

det betyr at det bare er å stå på å spare penger, trene i stedet for shopping!

 

men det er lov å kjøpe ting som regnbukse da... for det måtte jeg ha i regnet!!

 

må komme me ut å trene i dag. igår gik jeg en liten tur, men stablet ganske mye ved i over en time...så det ble bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg kan spise og spise og spise og blir altså ikke mett. jeg må ha proteiner. kjenner det ekstra godt når jeg ikke får det.

i dag har jeg spist 3 tykke skiver ingers rugbrød med rikelig pålegg, så til lunch har jeg spist 500 g yohgurt naturell med go dag rosin.

 

det er jo sunn mat, men jeg må jo ha mengder for å gjøre meg mett, og det er jo ikke så bra.men det har komme den siste uken

 

treningen går det dårlig med... usj.. kanskje jeg drister meg ut en tur ettepå!

 

har dere en bra dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

..en kebab!

ultrasunt..... NOT! jeg regnet ut at det er ca 600 kcal i en kebab.

dvs at jeg har spist 2100 kcal i dag... fy missrosa!

 

åhh... ikke har jeg trent i dag heller. kanskje jeg klarer å begynne å trene og spise riktig i morra?! hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, det er godt det ikke bare er meg. Seriøst, jeg må le av meg selv. Her skryter jeg av at nå skal jeg være så flink, og hva skjer?

 

På grunn av løpske hormoner spiser jeg over 400g sjokolade på 2 dager. DET er mye sjokolade det!!!! Og nå er jeg så sukkeravhengig blitt igjen at det er en overhengende fare for at det ikke slutter der.

 

Kan noen kjefte på meg og ta vekk resten av sjokoladen min? Skummelt er det å ha slikt liggende. Men reiser snart tilbake til det store utland, og har i den anledning lovet å ha med melkesjokolade til alle og enhver. Så til tross for mitt innhugg er det fremdeles betydelige mengder liggende til spe og forlystelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Hva skjer med oss om dagen da? Har kommet inn i en ond sirkel etter helga jeg, tror kroppen er blitt vant til å få mye mat, jeg spiser og spiser og spiser.. har gått 1 time i dag da.. men har jo spist desto mer! sjokolade..pizzastykke osv osv. Måå greie å snu det snart jo!

 

Og nå ligger det en pose potetgull og dipp og kvikk lunsj i stua mi, som jeg kjøpte i et svakt øyeblikk i dag.. måååå ikke spise av det!!! arg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i morgen er dagen det skal snu! Skal spise sunt fra morgenen av og være flink å planlegge måltidene.

 

Har allerede avtalt med en venninne om trening i morgen også, så det vet jeg blir holdt, først skal vi shoppe, så på en time med trening, sånn boksing/karate/styrke-trening. Gleder meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg er hvertfall absolutt med!!

Må forøvrig bekjenne mine synder sånn helt til fulle. Har blitt enda 100g melkesjokolade siden min forrige bekjennelse. At det skal gå an!

Men nå er jeg hvertfall så kvalm at jeg ikke har lyst på mer + at jeg har gjemt resten inn i skapet til hun på naborommet, så jeg skal ha et fysisk hinder, hehe.

Problemet er at hun er ute mesteparten av dagen, og har ikke noe imot at jeg går inn der. Men nei, nå er det stopp!

 

Hva med å lage en straff dersom vi spiser mer sjokolade/kebab resten av uka? Jeg foreslår 3 timers gange. Det er noe jeg finner kjedelig, så da har jeg en sterk motivasjon til å holde meg bare der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg har da fadderuke denne uken og det resulterer i mye alkohol. jeg beveger meg en del da, går å danser mye, men det er ikke trening i den forstand..

Og så er det jo alkohol, menger av alkohol.. å litt chips, men ellers spiser jeg veldig sunt :P er litt slitsomt med så mye.. gleder meg til hverdagen begynner å jeg kan gå tilbake til normale forhold igjen..

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå har jeg satt opp ny matplan på ca 1100 kcalorier, den inneholder ikke frukt og grønt, så når jeg spser det vedsiden av blir det nok kcalorier.

har lagt på meg 2,5 kg siden jeg kom hjem fra ferie. er nå 71 igjen. var faktisk nede i 68,5 kg... hmmm....

men skal ut å gå på butikken etterpå og i kveld skal jeg ha hunden min så da blir det tur!

 

er med på den fiskebolle, 3 timers tur ved synding.... bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på syndeplanen jeg og! Noe sier meg at jeg vil sprekke snart..hehe..men da skal jeg jammen gå tur i tre timer også! Gjelder det bare sjokolade eller? tror ikke jeg kan ha totalforbud på alt når det blir helg, da blir jeg å gå tur hele helga :D

 

Vært flink så langt i dag, skal snart gå en time til byen og så shopping og trening :D

 

Kastet resten av potetgullet og dippen i gårkveld uten å spise opp!

 

Har lagt på meg jeg også.. og selv om det ikke er såå mye, så føler jeg meg tjukk med en gang :S

 

Blir alkohol i morgen da.. men ikke mere festing denne helga etter det!

 

Jeg og kjæresten vurderer å begynne på kickboksing! nybegynnerkurs starter mandag..hmmmm... vært gøy da!

 

Middag nå; brødskiver med makrell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...