Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Ja men en stor kopp kakao pleier faktisk å ta godterisuget :) Merket også i går at isbiter gjør nytten. Etter middag var jeg nemlig såå godtesyk, mens jeg laget meg kakao spiste jeg opp isbitene jeg hadde i glasset fra middag, når kakaoen var ferdig til å drikkes noe som bare tar et par minutter så hadde jeg ikke så behov for den lenger, men drakk den likevel ettersom den var der..hehe, så skal prøve isbiter i dag. Suget kommer ofte etter middag og på kveldstid, men jeg leste en plass at hvis man spiser store middager så blir søtsuget større, så blir jo en vinn-vinn situasjon hvis jeg greier å dempe middagen noe.

 

I dag har jeg spist havregrøt og et eple til frokost, og skal ha fiskekaker (mammas :P) og fullkornspasta og gulrøtter til middag, gleder meg faktisk til middag allerede :)

 

hehe, har en tendens til å spise mer enn jeg leser jeg og, men ikke den siste uka, jeg har lest som en helt! Har faktisk aldri forberedt meg så mye til en eksamen før, og det føles godt, selv om det fortsatt er masse jeg ikke har kontroll på... slik går det når man ikke arbeider jevnt og trutt året gjennom, men tar en hurtiglesing på slutten i stedet.....

 

Tyggis er forresten også min nye beste venn! Tyggis med mintsmak, ikke søt, for jeg har ikke lyst på noe søtt når jeg har mintsmak i munnen, akkurat som hvis jeg pusser tennene så forsvinner ofte lysten på godis.

 

Er du i mexico enda fiskebolle? Går det fint med mat og trening der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

Ja, jeg har siste eksamen den 8 desember, så drar hjem den 11. Kommer til å bli rart å bo i Norge gjen. 4 år har sannelig gått fort!

 

Men i dag er jeg syyyk. Og jeg synes altså SÅ synd på meg selv. Er sånn forkjølelse/influensasak som pleier å vare i 5-6 dager. Halsen og nesa klør noe vilt, så jeg føler jeg må spise/drikke noe konstant for å hjelpe på. Ikke akkurat det gunstigste!

 

Tenkte jeg skulle lage meg tomatsuppe etterhvert. Det er jo hvertfall ikke det verste man kan få i seg. Har vært på nærmeste kiosk nå og kjøpt stort lager av brus, tabletter, kleenex og tyggis, så jeg skal overleve de nærmeste dagene. Og ang tyggis så er jeg likedan. Men kun her i Mexico. I norge spiser jeg nesten ikke tyggis. Men de er mye bedre her, så blir helt hektet!

 

Jaja, men du får ha lykke til på eksamen, smint! Var det i morgen, eller har jeg begynt å gå i surr her? Så skal jeg sitte pal og se video og nerde meg på internett de neste dagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har hatt to eksamener i helga ja, ferdig i dag - og lykkelig! Det gikk fint og det er så godt å være ferdig!!

 

nå får jeg virkelig god tid til trening, holder på å skal lage meg programmer og slikt..prøver å finne trening jeg virkelig liker, men det er ikke lett. Har så lyst å greie å variere masse så jeg ikke blir lei! Liker svømming da. Noen som har flere morsomme treningsforslag?

 

God bedring fiskebolle! Håper du blir fort frisk!! ta tran ;)

 

har du bodd i mexico i 4 år? jøss, hvorfor? hehe har jeg spurt før kanskje? Blir sikkert litt rart å komme tilbake da ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo smint og fiskebolle!!

 

jeg er hjemme igjen fra spania, og nå er jeg i oslo, bor på plaza i to dager=) hiihi! så reiser vi hjem i morgen.

har ikke fått veid meg, men har brukt en vekt i spania, men stoler ikke på andre vekter enn min egen, så tror kanskje jeg har gått opp 1 kg, eller ingenting. men hvertfall ikke gått ned!

første uka trente jeg hver dag, men så ble jeg syk, vondt i halsen og tett nese så da ble det ikke noe mer trening eller bading=(

det har vært mye god mat, men jeg har holdt styringa ganske bra! en is, en dessert og litt pommes frites, ellers sunn mat!

 

har hatt det kjempebra!

 

er det deilig å være ferdig med eksamen smint?

 

god bedring fiskebolle!

 

jeg skriver mer side, nå skal jeg ut å gjøre byen! hihi

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei missrosa, så flink du har vært i ferien da! Bra at du har kosa deg.

 

Ja det er superdeilig å være ferdig med eksamen, endelig!

Men jeg kjenner at motivasjonen ikke er helt der enda for å begynne å trene, sitter faktisk med treningsklærne på nå, men det er vanskelig å komme seg avgårde, føler meg så tung i kroppen..lenge siden jeg har trent.. har avtalt et møte på torsdag kl 10 iallefall på treningssenteret, da skal jeg få satt opp nytt styrkeprogram, kanskje det gir meg et lite puff!

 

Ellers er status: 55,9 kg i dag, ikke så ille da, men vil jo ned.

 

Må røre meg nå..sukk..ikke lett å komme i gang nei!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått mye i dag og satte opp som gange 3 timer i 4 km, og det ble 4,9 tp!!!!

og det stemmer nok også, for jeg er sliten og sulten og sliten i bena!

jeg prøvde å finne meg nye joggesko, men de jeg fant var ikke i str min! kjibbern!

 

det er deilig å være tilbake i norge igjen, jeg må si at jeg trives best her! mye lettere å finne lett mat osv!

 

jeg har delevis fått med kjæresten til å være med på livsendringene! har allerede fått han til å slutte å drikke brus og nesten til å ikke spise godt, så jeg er jo godt i gang, men at vi skal begynne å veie oss sammen og sette litt mål og slik!

tror det kan være bra! men han har ikke sagt ja 100% men vi får se!

jeg er hvertfall instilt på å gå ned 500 g i uka til jeg ser tallet 55!

da er jeg fornøyd! er 15-17 kg i fra!

 

det er meningen at vi skal på burger king i kveld før vi skal på kino, vi får se om jeg finner noe! kcal messig sett går det nok bra, har bare spist 500 kcal i dag. men jeg liker å innta sunne kcalorier.

 

kom deg ut å tren smint! tenk så deilig det er etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Hei hei!!

Velkommen hjem missrosa (sier jeg som sitter på andre siden av jordkloden), og vel overstått smint! Ikke noe er som følelsen man har etter siste eksamen!!

 

Jeg er heldigvis langt bedre, men helgen tok på. En norsk venninne var på besøk og hadde filmkveld. Og tror dere ikke hun hadde med seg en bærepose med norsk godis? Vi snakker melkesjokolade, nonstop, bamsemums, seigmenn, smågodt og lakrisbåter. Og som ikke dette var nok hadde hun også med seg browniemix, samt ben&jerryis(som forøvrig er LANGT bedre enn haagen-dazs). Også hadde jeg allerede bestilt pizza. Så joda, estimerer mitt inntak til skyyyyhøyt! Tipper jeg spiste like mye den lørdagen som man-fredag til sammen. Grøss! So needless to say, jeg føler meg rimelig oppblåst enda.

 

Regner gjør det også nå som det er så mange stormer nede i lavlandet, så ut og trene frister lite. Tror jeg må vente til i morgen med å våge meg ut av huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig dårlig på å skrive her inne jeg.. men har vært ganske opptatt med studiene.. så deilig det må være å være ferdig med noen eksamener da! Jeg missunner deg smint, jeg er jo førsteårsstudent så jeg har virkelig ikke peiling på hva jeg driver med enda i forhold til eksamen, men leser så godt jeg kan.

Har begynt å sykle til universitetet :) det er ikke SÅ langt, men all aktivitet hjelper. Dessuten svømmer jeg om morgenen mandag, onsdag og fredag. Det er så utrolig deilig å få trent litt så tidlig på dagen + at jeg blir ekstra opplagt til å lese :)

 

Så bra at du har (nesten) fått med deg kjæresten missrosa :) tro meg, det hjelper på at han også spiser litt sunt, å ikke bare frister med at det som du bør styre unna.. min kjære har fått en helt annen kropp etter at han ble sammen med meg (litt påvirkning fra min side der ja) men uten at han har endret vekt. han har bare spist sunnere og trent mer så nå har han mindre fett å mere muskler ;)

 

Jeg må si jeg har sluttet å veie meg, i allefall fast.. gikk så mye opp i slutten av ferien at jeg blir deprimert av å se vekta. men når jeg spiser sunt og trener regelmessig regner jeg med at jeg kommer til å gå ned igjen.. så kan jeg heller begynne å rapportere gjevnlig når jeg har tatt av et par kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg kommet meg hjem til leiligheten her jeg bor, og her er det skikkelig høst... is på bilen om natten og slikt! deilig!!

har verken gått opp eller ned i ferien, er 71 kg.

men nå fremover er det hardkjør, skal jeg klare å gå ned 15 kg til bryllupet!

 

så flink du er jenteungen, svømmer 3 dager i uka og sykler til universitetet! bra! det kan være greit å være "motivert" til å gå på vekta!

 

fiskebolle, skjønner det er kos med norsk godteri og sånn!! hihi og jeg har også hørt at den isen du snakket om er god, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

nå har jeg vært ute å løpt av meg 600 kcal, 3 tp! har 9,5 tp så langt og det er jeg fornøyd med! har som mål å få 16,5 tp hver uke!

 

smint: du skrev for en tid tilbake opp en slankesuppe... har du lyst til å skrive den ned en gang til?! da er du en knupp! har lyst til å prøve den, godt med suppe når det er slikt vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Så bra, missrosa!

Klokken er nå 6.40 her i Mexico, og damen våknet plutselig og var lys våken. Så tenker meg en tur og trene styrke og spinning når treningssenteret åpner nå kl 7. Tror det er på tide ja. Er rart hvordan man kan miste all treningsiveren sånn helt plutselig. Fra å trene ca hver dag i årevis til nå å gå flere måneder med bare en gang i uken... Jaja, får håpe motivasjonen kommer tilbake etterhvert.

 

Jentungen, hva er det egentlig du studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppa sto på side 11... men jeg kopierte for deg:

 

 

Denne er nok til ca to kasseroller (jeg pleide å lage mye og fryse i porsjoner)

 

2 bokser med hakket tomat

2,5 liter vann

2 grønne paprika

3 store løk

1 stor hodekål

1 neve selleri

2 buljongterninger

2 ts salt

1 ts pepper

oregano

timian

tabasco

 

Småkok 1 time. Holder seg 1 uke i kjøleskap og kan fryses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig skulle jeg på step i kveld, men så ble timen avlyst... så reiste hjem og tenkte jeg skulle ut å løpe, det gjorde jeg men det ble bare 20 min og 1 tp. men, men det er jo bedre enn at jeg bare hadde lata meg på soffan! men jeg hadde på en måte tenkt å hente en del tp i kveld... ny sjanse på tirsdag, da er det spinning! i morgen skal jeg bort hele dagen så blir lite tid til trening!

i helgen har jeg tenkt å svømme litt! og jogge!

blitt litt treningsnarkoman! men egentlig liker jeg det for jeg var det før og jeg trives godt med det! bare det gir resultater!!!

 

takk for suppa! skal koke det på lørdag el søndag tenker jeg!

 

kom du deg på treningsenteret i dag fiskebolle? jeg som synes jeg er oppe tidlig og jeg står opp 9! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ble det ikke noe trening, i dag er det fint vær så jeg skal komme meg ut en tur!

så skal jeg på butikken, skal lage den suppa i dag! blir bra!

 

jeg har gått ned 500 gram siden onsdag, fornøyd med det! føler jeg har kommet inn i en god rytme nå! med mat og trening!

 

i går kjøpte jeg meg kjøkkenvekt, det er ganske kjekt å ha!

 

har dere en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært en liten tur på en liten fjelltopp og jogget 5 km hjem.

lagde suppe i dag, godt, men jeg var raus med tabascoen så ble ganske sterkt! men det er jo bare bra for effekten!

 

har spist lasagne som lørdagskosmat, vet jeg ikke trenger å få det, men jeg får litt dårlig samvittighert. men jeg må jo kunne kose meg litt på lørdag!

det er vel blitt ca 1500 kcal i dag. pleier å ligge på 1300.

vil bare så gjerne gå ned til 65 for så å gå vidre ned til 55/50.

hadde gått ned 500 g i dag, bare jeg ikke er gått opp igjen...

 

i morgen blir det trening og suppe! (og litt annen mat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

missrosa, du er jo blitt rene treningsnarkomanen om dagen:)

Og joda, jeg kom meg på trening her om dagen. 3 ganger denne uka er hvertfall bedre enn de siste ukene, men må fortsatt tvinge meg selv til å gå. Skulle så gjerne ha funnet tilbake til treningsgløden min ;)

 

Jeg har forresten funnet meg en ny favorittfrokostlanding. Den er fra quaker, og inneholder havregryn, mandler, og noe annet korn blandet med honning. Så altså ike den sunneste, men heller ikke den verste. MEN... den smaker helt himmelsk!! Som kakesmuler nesten. Hm, lit vanskelig å forklare egentlig. Men dersom dere skal til quakerselgende land anbefaler jeg hvertfall denne på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suppen virket sinsykt god.. kanskje jeg burde teste :) pleier av og til å spise suppe til kvelds, type rett i koppen ol.

 

da skal jeg ned å svømme før forelesning, men jeg må legge til noen annen trening også, styrke eller noe.. tenkte å prøve en styrketime på treningsenteret i morgen ;)

 

jeg studerer psykologi :) veldig gøy syns jeg..

 

snakkes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg litt MED igjen, hehe. Skrevet inn maten jeg har spist så langt i dag, og trening! Har fått laget meg nytt styrkeprogram i dag på 3t og det ble jammen skikkelig bra, er råstøl i dag! Trente styrke en time og varmet opp i ti minutter..ble 3,1 trimpoeng ;) I går trente jeg pulsstep, og jeg kjenner at formen har dabbet av, men det er så utrolig godt å være tilbake!!! Det er jo deilig å trene jo! hehe. Har bestemt meg for å trene ca 4 ganger i uka, 2 ganger styrke (helst 3, men den tredje er "frivillig") og to dager kondis. I morgen har jeg "fri" fra trening, men skal sitte barnevakt og tenkte å gå til byen på vei dit, slik at jeg får rørt meg litt på "fridagene" også.

 

Ja den suppa er god! Lenge siden jeg har spist den nå, men jeg likte den kjempegodt!

 

Da er det lunsjtid her, egg og brødskive :)

 

Tørr ikke veie meg før neste mandag, vet jeg har gått opp, eller ligger vel rundt 56-57 :S men men, nå skal det endres! Har bursdag neste uke, må hardtrene til da, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fiskebolle, jeg har virkelig fått ånden over meg, men det er godt! jeg føler meg så bra etter jeg har trent! bare det viser litt resultater!!!!!

 

suppen er kjempegod! både kald og varm!

 

jeg skal passe hund i kveld, så blir vel en gå tur, hadde ment å svømme i dag, men endte vist opp med å reise på hobbybutikken. har kjøpt inn til å lage julekalender!

 

bra smint med opplegg på 3T. skulle ønske jeg hadde et ordentlig treningsenter i nærheten. det jeg går på har bare noen få aperater, ingen opfølging og en-to timer i uka. men neste år flytter vi til oslo og da skal jeg begynne på elixia igjen, gikk der forrige gang jeg bodde i byen ov var veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er jeg fornøyd med. jeg trodde egentlig ikke det skulle bli noen trening på meg var så slapp.... men kom meg ut og løpgikk i 80 min,

når jeg kom inn igjen var jeg på vekta (bare måtte) og da viste den 69,5... regner med den vil vise 70-71 i morra. jeg hadde jo svettet mye, men det var gøy å se 6tallet!

 

spiste opp suppa mi i dag, skal lage ny ladning i morra, har fått helt dilla på suppe.

 

hvordan går det med dere, trening om mat?

hva er tp målet for denne uka?

 

jeg haper på 18 tp, skal klare det! må bare stå på litt mer hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, følger planen min jeg, funker fint å ha planlagt hele uka, både mat og treningsmessig ;) i går hadde jeg "fridag" fra trening, gikk 1 times tur. I dag ble det igjen styrketrening + oppvarming, ca 1 time tilsammen. Er fortsatt utrolig støl, men det er deilig å kjenne at jeg bruker kroppen :) I morgen er det kondisjon som står på planen! Gleder meg.

 

Føler det går fint, har ikke merket noe på vekta enda, men så har jeg nettopp startet og trene også da. burde ikke veie meg så ofte som jeg gjør, men klarer liksom ikke la vær på morgenen.

 

Ellers har jeg ikke så mye nytt å tilføye, håper det går bra med dere andre?

 

Har 7,8 trimpoeng så langt denne uka, har ikke satt opp et mål, men nå er det fire dager igjen av uka, så da burde jeg vel greie ca 15 kanskje :)

 

Så flink du er missrosa! Kjempegøy å se et nytt tall på vekta ja..gleder meg til det går nedover for meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veide 71 kg i dag og. skjønner ikke, har vært sååå flink med mat og trening siste uka, men ikke ned et gram!

vel,vel... jeg får kanskje ha litt mer tolmodighet. men jeg har mål om å være 60 til det nye året kommer... men i det tempoet her kan det bli hardt!

 

så flink du er smint! keep on he good work! bra du klarer å følge det du setter opp for da blir motivasjonen MYE bedre, hvertfall er det slik for meg!

 

natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er like frustrert som deg missrosa.. føler jeg går opp og opp, i dag veide jeg 56,7 :) ikke bra! Helt utrolig hva 1 kg kan gjøre..føler meg såå mye bedre når jeg ligger rundt 55- 55,5.. vil jo helst ned litt mer, men har funnet ut at jeg kan trives ganske bra rundt der også..

 

Jaja, det er vel bare å jobbe på videre.. har en mistanke om at det er maten som ødelegger for meg..selv om jeg ikke har spist spesielt mye så har det vel blitt for mye/eller feil likevel. I dag skal jeg på aerobictime kl 18..mix&mage heter den.. da blir det 2,5 trimpoeng i dag også. Har meldt meg på over nettet og nå er det for sent å melde seg av for da får jeg gebyr på 50 kr! Her skal det tvinges til å trene ;)

 

Men er godt å vite at jeg skal dit da! :D

 

Er vel helgene som ødelegger for meg, fortsatt.. prøve å være ekstra flink i helga!! Skal feire bursdagen min neste helg, så vil jo helst greie å komme på 55tallet til da!! Skal greie det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg fått trent i kveld da, var godt :) i morgentidlig skal jeg på pulsstep, gleder meg for den timen er skikkelig hard! Så skal jeg ha treningsfri på lørdag. Mulig at jeg går til byen bare for å røre meg litt da.

 

Kjæresten er på butikken å kjøper grandiosa til oss nå.. :S uff.. kjenner at jeg nøler veldig med om jeg skal spise.. gjør jeg det, ender jeg likevel bare på 1689 kalorier i dag.. og har forbrent bort 500 på trening..så burde jo gå greit..men.. går vel neppe noe ned da! Er så vanskelig å ville være sunn samtidig som man er samboer, hehe, for det er ikke så lett å stå i mot når han hadde lyst på noe godt osv.

 

Men men, jeg kan vel unne meg litt i kveld da, skal jo på trening igjen i morgentidlig. Det kunne vært verre..at jeg ikke hadde trent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...