Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Trening i dag: 4,1 trimpoeng ;) 40 minutter skimaskin + 45 minutter styrketrening.

 

Har hørt at når man har gjort noe i over 6 uker så blir det en vane, der for har jeg bestemt meg for at når jeg har trent etter planene i 6 uker skal jeg belønne meg selv med nye treningsklær/sko. Er inne i den andre uka nå :) trenger virkelig nye sko, og klær også - gleder meg!

 

Tenkte å fortsette å trene 5 ganger i uka, og trappe ned til 3 eller 4 etterhvert som jeg når målet mitt for å holde det ved like.

 

3 dager til med trening denne uka, det klarer jeg :)

 

Utfordringa blir jo å fortsette etter de 6 ukene også da, det er da folk ofte faller av, kanskje nye klær og sko kan hjelpe meg å motivere meg videre, det er jo litt fint å føle seg fin også -bidrar til at man får lyst å dra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

så nå er denne frøkna fornøyd!!;)

Fikk trent 2 timer på mandag og en time i går. Hadde store planer om å komme meg på trening på morgenen i dag også, men forsov meg... Men men, vi får ta det igjen i ettermiddag. Jeg skal jeg skal jeg skal!! hehe

 

Min nye favoritt: kaffe+pure protein chocolate decadence (proteinbar) på kafe!:)

Håper dere alle har hatt en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMINT!

jeg var ikke på nett i går så fikk ikke gratulert deg... var å handlet stoff til brudekjolen... den blir fiin! nå er jeg kommet meg til broren min, så nå er jeg på nett igjen!

så flinke dere er til å trene! blir imponert!

bra med vektnedgang!

her blir det nok stillestand, vil IKKE gå opp. men er redd jeg er 70 når jeg kommer hjem, var jo 69!

menemen! det er jo en uke kos med nevøen min da.. får trene når jeg kommer tilbake! da skal det bli hardkjør!

høres bra ut at man er inne i en vane etter 6 uker, det vil si at jeg skal holde på i 6 uker f.o.m neste uke!

1.okt - 12. nov = trening 5 dager i uka

 

vi skal begynne å prøvesy brudekjolen etter jul, og da kan jeg ikke røre på vekta mi, så må nå resultater innen den tid...! bra resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha missrosa! Så spennende å finne stoff til brudekjole! begynner datoen å nærme seg??

 

Bra fiskebolle at du fikk trent, flinka :) Den proteintingen hørtes spennende ut!

 

Fikk tilsammen 6,6 tp i går jeg - storfornøyd! Får ikke til å trene etter planen i dag, pga jeg må rydde her hjemme til fest i morgen og at jeg har en avtale, men skal prøve å få skvist det inn på kvelden i stedet, kjenner jeg blir litt stresset når jeg ikke får trenet på morgenen, men det er bare å bestemme seg for at jeg SKAL gjøre det selv om det blir på kveld.

 

Fant noen tips i et blad om å holde på de gode vanene, dere har sikkert hørt det før, men..kan jo ikke skade ;) :

 

1. Sett deg realistiske mål - lag en plan som beskriver hva du ønsker å oppnå, del opp i mindre delmål slik at du fortløpende opplever å nå målene dine

 

2. Synliggjør målet - skriv målet på et ark og heng opp på kjøleskapet slik at du ser det hver dag. Minner deg på at du er på god vei til å nå målet, får deg til å trene oftere og holde deg unna usunne fristelser i kjøleskapet.

 

3. Sett av tid i kalenderen - skriv ned ukentlige treningsøkter i kalenderen.

 

4. Tren før jobb - tidsparende, mange er mer opplagte på morgenen.

 

5. Opp på hesten igjen - unn deg en fridag hvis du føler deg altfor sliten og uopplagt, men planlegg neste trening allerede da.

 

Ha en fin torsdag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smint... du er jo råflink, 6,6 tp!!! kjempebra! hva trente du?

har du fått trent i kveld?

har gått en time med barnevogn og ellers ruslet litt rundt i byen...

har spist 1400 kcal, så det er jo overkomelig.

 

skal gifte meg 30.mai... det er en stund til enda, men det nærmer seg nok fortere enn jeg tror!

 

jeg har ikke vekt den uken her, for batteriene er gått ut... kjibbern! blir bare en overaskelse til neste fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f.o.m mandag 06.10.08 t.o.m onsdag31.12.08 (87 dager)

jeg skal klare 2 12 epletre, dvs 2,8 trimpoeng pr dag/ 19,6 pr uke

jeg skal veie 60 kg, dvs 0,8 kg i uka

 

 

det er ca 7000 kcal i en kg fett på kroppen. så om jeg klarer å ta 19,6 tp i uka (bare en halv uke siste uke) vil jeg på det forbrenne 3920 kcal i uka og 48720 kcal under hele perioden, dvs 7 kg. og jeg skal ta vekk 10 kg så må forbrenne 3 kg til på et vis.

 

det ser fint og greit ut i teorien..... håper bare det fungerer slik i praksis også=)

 

ønsker å gå ned 800 g i uka

Veiedag ONSDAG

08.10: 70

15.10: 69,2

22.10: 68,4

29.10: 67,6

05.11: 65,8

12.11: 65

19.11: 64,2

26.11: 63,4

02.11: 62,6

10.12: 61,8

17.12: 61

24.12: 60,2

31.12: 59,4

 

DETTE SKAL OG MÅ GÅ!!! min julegave til meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

stå på, missrosa!!

Og gratulerer med dagen på etterskudd, smint!;)

 

Oppdatering på meg:

Trent styrke i dag, og tenkte meg på aerobic i ettermiddag.

treningsgløden er tilbake igjen, hurra!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fiskebolle :) Så bra at treningsgløden er tilbake :) Flink som har trent i dag.

 

Oi du har planene klare missrosa, og det er kjempebra, du vet hva de sier, det som er planlagt er halveis gjennomført, og det er jammen meg sant også!

 

Ble ikke trening på meg i dag..fikk litt dårlig samvittighet, men ikke så mye..har vasket og ryddet her i hele dag, og gått mye i butikker og kjøpt inn ting jeg trenger til i morgen, så har ikke ligget på latsiden med andre ord. Vært helt utrolig sliten i dag, så jeg fant ut at jeg heller fikk droppe trening, og dra på pulsstep i morgen tidlig, fin start på fredagen og festkveld det :) Blir trening 4 dager denne uka uansett og det er greit, har bestemt meg for at det alltid må bli minimum 3 dager, alt over er bare bonus!

 

Fått i meg 1225 kalorier i dag, fint det når jeg ikke har trent.

 

missrosa jeg trente på 3t pluss at jeg gikk to timer tur i går, derfor ble det så mye tp tilsammen.

 

Vi er i siget dere ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til pulsstep-timen!! Så ble skikkelig motløs, MEN så sto jeg opp og veide meg: 55,9 kg i dag!! woho! et nytt tall! Så da ble jeg glad igjen, og nå sitter jeg i treningsklærne og skal straks dra avgårde på egentrening istedet for timen da.

 

Endelig begynner resultatene å komme, kan ikke gi meg da ;)

 

Tenkte å ikke ta en så hard økt i dag da jeg skal ha fest i kveld og ikke vil være helt utslitt til den, men en liten kondis for å føle meg bra og for å drikke alkohol med litt bedre samvittighet - det må jeg gjøre!

 

Håper dere andre har en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig aktiv innpå her nå, merker det når jeg skriver mange innlegg på rad uten noen andre imellom, hehe ;) men men!

 

Ble 1 time på skimaskin: 3,4 trimpoeng! Kjempefornøyd med det. Da blir det helg og kos her! Ha en fin helg dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg er også en ganske aktiv person her inne føler jeg smint, blir ikke så mye disse dagene da ettersom jeg er borte på besøk. nevøen min er 8 mndr og tar det meste av tiden og jeg koser meg! i dag gikk vi 40 min tur i raskt tempo med barnevogn...jeg ble faktisk litt sliten! det tar litt mer energi når man går dytter på barnevogn! fikk hvertfall 1,1 tp og har spist i ca 1200 kcal. passe mengde med mat!

 

jeg er imponert fiskebolle... du er flink! bra du har treningslysten igjen!

 

på onsdag skal jeg svømme med kusinen min, blir bra! liker å svømme, gir god trening!

 

er tent på oppleget jeg satte opp i går, gleder meg til å komme igang med det

 

håper festen din ble bra smint, regner med at dere hygger dere nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRØV DISSE!!! KNALL GODE OG SUNNE!

Bringebær og kardemommemuffins

6 store muffins (10-12 middels store)

2 egg

2 dl lett yoghurt

125 g kesam

1 måleskjskje proteinpulver (måleskje somm følger med pulver)

2 dl fruktose

2 msk matolje

Ca 4 dl hvetemel(spelt kan brukes=)

3 msk potetmel

1 tsk bakepulver

1 tsk kardemomme

Ca 120 g bringebær (vendes i litt mel)

2 tsk vaniljerom

 

Bland egg, fruktose, proteinpulver, kesam, yoghurt, vaniljerom og olje til en jevn røre. Rør sammen de tørre ingrediensene. Gjør en grop i den tørre blandingen, hell ned røren og bland. Vend bærene i, rør forsiktig. Hell røren i store muffinsformer, stekes i 25 min på 175 cÂ’.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi de muffinsene må prøves ja, vet du ca hvor mange kalorier det er i en sånn missrosa? :)

 

Ja å dytte barnevogn gir mer trening, jeg og søstra mi gikk en to timers tur som hun pleier å gå flere ganger i uka (!!!) der et langt stykke er i bratt oppoverbakke, det var skikkelig tungt, vi bytta på å dytte vogna, men hun er jammen meg flink som går den løypa alene - for den var ikke for pyser! hehe.

 

Festen i går ble fin, endte med burger på byen da.....! men men, gjort er gjort og spist er spist! Trøster meg selv med at jeg spiste en veldig mager middag på dagen, så kanskje det gikk litt opp i opp!

 

Treningsfri i dag..like greit ettersom jeg er i bakrus, men i morgen skal jeg prøve å komme meg i vei igjen. Nå skal vi til byen og tusle litt rundt.

 

Forresten så ble det sjokoladekake på vorspielet også.. ;) noen hadde med bursdagskake til meg, brownies, å di var bare sååå utrolig gode! Beste browniesene jeg har smakt, heldigvis spiste alle på festen også av de, så de har forsvunnet i dag, hehe, like greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke hvor mange kcal det er i en.. skulle likt å vite det. men opskriften er fra et fitnesblad hvor de anbefalte å spise dem til frokost. de er veldig store om du lager de "riktig" så da blir det 6 stk. kan tenke meg det er 2-250 kcal i en sånn stor. de jeg fikk var laget i mellomstore former (sånne med farger og mønster på ) så de er vel 150 kcal. de veier hvertfall 50 g de jeg fikk.

de skal hvertfall være sunne og hvetemelet kan man bytte ut til sunnere mel=)

 

har gått i 80-90 min i dag, passe fort så ble 1,7 tp.

 

spiste pannekaker til middag i dag og spist ellers veldig sunt men det ble ca 1600 kcal.litt for mye, spesielt når jeg ikke trener stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

ja, nå føler jeg for å avlegge rapport igjen på treningsfronten. HVER dag denne uka, så da er damen tilbake i siget:)

 

Ang muffins, så la jeg inn oppskriften og fikk rett i underkant av 1800kcal. Så for en stor muffins snakker vi nesten 300 kcal... Mitt råd for å senke kcaloriinnholdet er å heller ha 3 eggehviter og 1 helt egg, samt bytte fruktose med splenda e.l. Jeg ville også ha brukt 3 dl kesam i stedet for kesam/yoghurt. Hvetemel er forøvrig en kcaloribombe av de store, så bruk heller speltmel, evt halve hi-maize og/eller kruskakli(evt havregryn). Blir litt grovere, men spør du meg blir de bedre da:)

 

en annen variant jeg liker veldig godt er å ha i raspede gulrøtter, oppkuttede epler, samt kanel. Igjen, dette byttes ut med halvparten av melet.

 

Ellers synes jeg det er bra dere er så aktive. Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan kanskje være mer naturlig at det er rundt 300 i en muffins,ja. men da er det 250 i en mellomstor en=)

de jeg fikk var melet byttet ut med spelt, men jeg tenkte også jeg skulle prøve med litt spelt og litt rug. også skal jeg teste ut det du foreslo fiskebolle! og si hvordan det ble! dette blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på en mini tur (15 min) med nevøen, men så begynte det å regne og vi hadde ikke med oss regntrekk eller klær så måtte gå inn igjen.... får prøve oss på nytt senere i dag! spiste scones til frokost, og juice + pålegg og banan etter jeg fylte inn viste det seg å bli ca 530 kcal.... kanskje derfor jeg ble så mett!!?!

i morgen skal vi til byen å shoppe litt, skal hvertfall gå masse, selvom det ikke er trening er det bevegelse og det er jo bra! og litt shopping er jo sunt, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dessverre usunt for økonomien ;)

 

Kos deg missrosa!

 

oioi jeg tør ikke å veie meg før det har gått noen dager nå..ble festing både fredag og lørdag denne helga.. veldig morsomt da! Men også veldig typisk meg når jeg først endelig begynner å gå ned så ødelegger jeg alt igjen..er mest sannsynlig oppe på det vanlige igjen nå..eller enda verre..tyngre!

 

men men, er jeg flink denne uka også, så vet jeg at jeg garantert ikke skal drikke neste helg fordi da har jeg skolehelg så det er like greit. Det skjer så mye fremover nå, masse bursdager og den ene festen avløser den andre..det er ikke så greit når man prøver å holde en stram linje samtidig som man ønsker å være med på det som er gøy.

 

Sto opp kl 12 i dag, så step-timen min er jo ferdig nå uten at jeg var der..får se om jeg greier å trene i dag, er ikke så greit i bakrus.. men har greid 13,4 trimpoeng denne uka og det er jo ikke ille det da. Skal iallefall komme sterkere tilbake i morgen :) Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra mot mine poeng som ble 4,8. men jeg er jo på mini ferie da, tii!

 

har spist litt is i dag, fyfy, men det ver lett is da, men sukker! skal slutte med sukker, ikke at jeg spiser så mye av det i utgangspunktet, men prøve å slutte helt med det. men, jeg får kanskje ikke bli for slavisk... kan gå litt langt!

 

vekta virker igjen... tror de har satt i nytt batteri, eller så er det bare jeg som ikke har tråkket hardt nok ned på den..... men det er jo like greit å ha noen dager uten vekt. jeg gikk på den med klær og etter mat og da var jg 72, så det kan jo tyde på at jeg er ca 70 om morningen, og det er det jeg regnet med.

 

ha en fortsatt god kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi i dag sliter jeg med motivasjonen..skikkelig høstvær ute..jeg fryser og går bare rundt i pledd.. tenker at jeg burde dratt på trening men det er veldig vanskelig i dag! Egentlig skal jo fridagen være i morgen, men lurer på om jeg skal bytte om på mandag og tirsdag, eller om det bare blir å lure meg selv. Vil ikke falle av lasset igjen, men er såå daff i dag! Hmm.. hva gjør dere på slike dager? er dere så flinke at dere drar likevel eller? vet ikke om jeg greier det i dag jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lett å si smint, jeg pleier ofte å ikke klare det, men noen ganger tar jeg meg selv hardt i nakken og sier at det tar bare en time av dit liv og det er det verdt...og så går jeg ut!

kom du deg på trening i dag? det er vel greit å bytte fridag, så lenge man faktisk bytter og ikke lager seg flere fridager.... så om du tok deg fri i dag må du jo trene i morra...=)

 

jeg har vært å shoppet i dag, vintersko, marimekko ting, gaver til kjæresten som jeg skal gi i adventskalender og litt rusk og rask.

så kjøpte jeg sjokolade..... det er rosiner med trekk... skjønner ikke hvorfor jeg gjorde det, men jeg fikk bare så lyst på...det skjer en gang hvert 4. år at jeg får lyst på... jaja jeg er på ferie!

var forresten 69,7 kg i dag tidlig!

har gått i 6 timer i dag. og spist en scones og en pastarett... sjokoladen tenkte jeg å innta nå med dårlig samvittighet, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Åh, meg og ei venninne har planer om storshopping neste lørdag. :):)

 

Ang høstvær er endelig sola kommet tilbake her i Guadalajara, og det er sannelig på tide. Regnsesongen har plutselig vart en måned lenger i år enn normalt. Så merker det veldig godt på energinivået nå at sola er tilbake!

 

Jeg har ellers trent 2 aerobictimer i dag+ styrke. Riktig sprekt synes jeg, så da fortjener man å legge seg på taket og slikke sol noen timer. Har riktignok en HAUG med skoleting jeg burde gjort, men slikt kan man ikke ha noe av med dette været:)

Til dere som er mindre heldige har man jo alltids solarium:P

 

*godte seg litt* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut med soool! Her er det skikkelig høstruskevær! Heldiggris ;)

 

Ble ikke noe trening på meg i dag..men desto mer spising! Føler jeg har spist hele dagen..både mat, sjokolade, potetgull + + uff å uff!!

 

Men jeg SKAL på trening i morgen, ikke snakk om at jeg skal gi meg nå, ja det ble et tilbakeslag, men jeg skal ikke gi opp, i morgen er det tilbake til gamle vaner. Må bare greie det.

 

Matvrak ass......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres deilig ut fiskebolle.. og SÅ KJEMPEBRA at du har trent så mye, du fortjener å ligge i sola da... glem skolearbeidet..hehe

 

du får ta denne dagen som den var og starte på nye ark i morra smint. det klarer du. kom inn hit og raporter at nå skal du ut å trene, da er det vanskeligere å ikke gjøre det, det synes hvertfall jeg....

 

jeg har som sagt gått i 6 timer i dag og har vist ikke spist mer enn ca 1100 kcal. det er greit.

 

tilbake til sjokoladen... jeg ga bort mesteparten til broren min, men hadde kjøpt noe sjokolade som var sukkerfri også, den smakte jeg litt på, men synes det ble for søtt det og. så ikke dårlig samvitighet allikevel! tror jeg får et bra tall på vekta når jeg kommer hjem til tross for at jeg ikke har trent så særlig mye...og har vært borte.

 

nå er jeg sliten, er tiiiidelig oppe med lillegutt hver dag. men det er kos. reiser hjem på onsdag og da får jeg ikke se ham før jul... så greit å nyte mens jeg kan!

 

natta jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...