Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

takk fiskebolle! det var fint å høre...=)

jeg har jo gått inn litt i cm og kjæresten sier at jeg er blir "fastere" og jeg har en bukse som er blitt mer passe, men det er bare at jeg ser meg blind på de tallene....

 

regner dere med frukt når dere fyller inn dagens mat? jeg gjorde det i dag, men så fjernet jeg det. har spist 2-3 appelsiner og blir lettere deppa når jeg ser at jeg spiser så mye kcal.. men frukt er jo sunt og noe jeg skal kose meg med, så sletta de. jeg vet jo at jeg kanskje lurer meg selv på et vis, men på et annet vis så skal man ha litt gleder i denne "slankeverden"!

 

så bra jenteungen, det er deilig når man ser pila peke i riktig retning...

begynn å skrive litt mer, hihi=)

jeg vet...... norge er ikke billig nei! irriterendes!

 

hvor er det blitt av deg i dag smint? har du trent? går det bra med treningavtalen du har med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei hei!

 

Vært litt fraværende pga jeg har hatt skole i helga og vært sykt sliten! Ble ikke trening på søndag, men ble tre dagers trening den uka likevel da jeg gikk rask tur den ene dagen, må jo få lov å ta med den! ;)

 

Ellers er jeg skikkelig forkjøla i dag..tett i hele hodet, nyser og fryser og har sovet store deler av dagen :) kjedelig..og ingen trening..men heller ikke særlig matlyst, håper jeg blir bra igjen fort! Vet ikke når jeg tør å trene igjen, må kanskje få dette ut av kroppen igjen først. Om jeg ikke greier 3 ganger denne uka så bare forlenger jeg avtalen med meg selv en uke, må jo være rom for sykdom også. Ellers føler jeg meg temmelig stor og tung..har ligget like over 57 kg..i morgest var det 56,8.. tror jeg ser meg blind på kiloene jeg også. Blir så irritert for at jeg er syk, vil trene!!!

 

Men når det er sagt så har dere vært flinke! Ambisiøst program missrosa, men du fikser sikkert det du ;)

 

Godt å se deg igjen Jentungen, skjønner godt at du savner kjæresten, man blir faktisk sliten av å gå slik å savne også. Prøv å tenke at du skal være flink å trene/kosthold slik at du er på topp når du møter han igjen, hehe.

 

Fiksebolle hvordan greide du å trene når du var syk??? greier bare å klamre meg til sofaen akkurat nå jeg.. men faktisk husker jeg på et sånn tvprogram jeg så nettopp (som handler om å gå ned i vekt osv osv) at hun treneren sa at når forkjølelsen/influensaen bare satt i hodet: altså tett nese, vond hals, osv (ikke psykisk i hodet nei, hehe) så var det beste man kunne gjøre å trene! Så man har vel ikke vondt av det.. men bare tanken på det akkurat nå...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Da har jeg hatt en bra dag i forhold til kosthold og trening :) har ikke lagt inn treningen for jeg har ikke tid på hvor lenge jeg har syklet og gått på tur, men jeg har i allefall bevegd meg ;)

 

Hadde kålrot ved i siden av kveldsen nå, det var veldig godt.. digg å ha noe å knaske på, samtidig som man vet det er sunt og godt.. jeg legger inn frukt missrosa, men om det overstiger 200 kcal så bryr jeg meg ikke så mye.. jeg er veldig glad i frukt og som du sier frukt er sunt og godt ;) men du kan jo teste å spise oppskjærte grønnsaker i stedet hvis det hjelper på samvittigheten..

 

for min del hjalp det på humør å motivasjon å komme inn her igjen :)

 

håper alle har en fin kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, takk for det missrosa ;)

 

Smint, nå var det jo ikke akkurat som om jeg hoppet og spratt de første dagene jeg var syk og hadde feber og sånn. hehe, mer at jeg hostet og harket litt (og det sitter enda, og nå er det gått nærmere 2 uker). Er du skikkelig syk er det dummeste du kan gjøre å anstrenge deg fysisk. Kroppen trenger all sin energi på å gjøre deg frisk. Så hvil deg med god samvittighet du!

 

Og ang god samvittighet, jeg har trent både aerobic og styrke i dag, så da synes jeg at jeg har fortjent pannekaker og en dobbeltepisode av greys anatomy før jeg setter meg ned og SKAL begynne på den dumme eksamsoppgaven i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da slapper jeg av i monn jeg :)

 

Laget meg appelsinjuice av en appelsin og isbiter i dag, og havregrøt til frokost..håper det hjelper på formen!

 

Ellers blir det vel sofaliv i dag og!

 

Du har fortjent det nå ja fiskebolle.. ;)

 

Sant jentungen at det er kjempegodt med oppskjærte grønnsaker, jeg er bare så sløv med å huske på det! Men i perioder skjærer jeg opp mye grønt og det er jo kjempegodt! Forresten så var appelsinene veldig gode nå..det er vel kanskje tiden for det? I blant smaker de jo ikke så godt..men nå var de skikkelig freshe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

usj... kjipt å være syk smint, håper noen dager på soffan gjør deg godt!

 

så flinke dere er jenteungen og fiskebolle til å trene og spise bra!

 

har vært ute å gått tur med hunden jeg passer og skal på 60 min spinning i kveld. blir spennende, har ikke vært på spinning på flere år... iik!

 

har innsett en ny ting, jeg trenger å spise litt mer ettersom jeg trener en del! bra sett? i går var jeg sulten hele tiden, men så var jeg jo litt aktiv og. jeg har vanligvis spist ca 11-1300 kcal, men i går spiste jeg ca 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

en: jeg har vært hos tannlegen, mitt første hull, buhu....=(

 

to: jeg glemte at jeg skulle på spinning, så inviterte vi naboen inn på pizza... det er koselig det, men jeg får jo ikke trent!!!! ååå!

 

men jeg skal kose meg med pizza. får ikke hjemmelaget pizza hver dag! laget av to kokker! burde bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

usj, jeg er hormonell!!! Oppblåst, godtesyk,er og bare spiser og spiser:S

Hoster og harker gjør jeg fremdeles, og er generelt en fare for menneskeheten med mitt oppfarende temperament.

 

Sånn, det var dagens utblåsning! Nå skal damen sove, og forhåpentligvis få en bedre dag i morgen!

 

Ellers, hvordan er formen smint? og missrosa, ble pizzaen bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det er kjipt når slike dager kommer, fiskebolle...

pizzaen ble veldig god, jeg spiste meg veldig god å mett!

 

nå har jeg vært ute med hunden i 25 min, det er drittvær ute, jeg skal til ei venninde nå å skravle litt, så får jeg prøve å trene mer senere i dag.

 

har lest at men må gå min 50/55 min hver dag for å få reduksjon i kropp og vekt!

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Min mor holder på med et slanke program som hun fant i et blad for de 40+ som går ut på at hun skal spise mindre karbohydrater dvs. ikke brød. pasta og ris. Hun var på besøk hos meg å skulle lage sin "spesial frokost" og da fikk jeg meg en posjon også :)

Det var en sykt godt frokost!! jeg ble så mett at jeg nesten ikke orket å spise alt + at jeg var mett i mange timer senere..

 

200 g bær (frosne kan bare tines i micro)

100 g kesam mager

100 g yogurt naturell - Blandes med kesamen

15 stk nøtter

 

Hadde alt en en skål så var frokosten klar. Utrolig godt!! en mindre porsjon kunne vært en perfekt dessert. Hele frokosten kom på ca 230 kcal

 

Stakkars fiskebolle, det skal ikke være lett når man har det slik.. småsyk som du er i tillegg.

 

Man må vel ha mer intensitet hver gang man trener uansett hvor lang tid man bruker. f.eks hvis du går en tur på 5 km så kommer jo tiden an på intensiteten.. da er det jo bedre å bruke kort tid enn lang. hvor leste du det med 50/55 min missrosa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå kom jeg til å tenke på den frokosten jeg skrev om litt lenger bak i tråden her, den var litt lik den du skrev om nå jentungen, og den var også skikkelig mettende! Den inneholdt nøtter, naturell yoghurt og tørket eller frisk bær/frukt + havregryn. Den skulle faktisk lages dagen før så den blir enda bedre for magen når det har stått å svellet..og den holdt seg i flere dager..utrolig deilig å stå opp og så er frokosten faktisk klar! :)

 

Nå sverger jeg til havregrøten min..så ble det i dag og :) Pluss en juice laget av en appelsin! Utrolig hvor godt det er, og så kort tid det egentlig tar å lage!

 

Formen er fortsatt dårlig, men jeg er veldig optimist på at jeg snart skal bli frisk, spiser suppe og drikker mye, tar kosttilskudd og multivitamin + +

 

Missrosa: uffda hull i tanna er ikke noe godt, men må si at du er utrolig heldig hvis du aldri har hatt det før??? Jeg plages mye med tennene mine.. og har fortsatt en tannlegetime igjen før jeg endelig er ferdig.. Verst er det for pengene!! Er så utrolig dyrt, så har utsatt noen ganger nå for å få råd, men må vel ta det nå i oktober så jeg har hele tenner til jul, hehe.

 

Håper du har en bedre dag fiskebolle? Eller var det i går eller i dag du skrev dette? hehe uff, tuller med innleggene nå! Uansett: Det blir nok bra igjen, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har ikke spist fisk på 8 år, har vært vegetarianer... har nå spist kylling/kalkun i ca 6 mndr og i dag skal jeg prøve fisk! god gammaldags fiskegrateng. jeg fikk så veldig lyst på det når jeg var i butikken=)

blir spennende!!!!!

 

jenteungen, det var mamma som hadde lest det, det var en eller annen "ekspert" som hadde uttalt seg... men om man går fort i 30 min tror jeg det har like god effekt som å gå sakte 50 min....

men kanskje man skal gå fort 50 min? det viktigste er vel at man kommer seg ut=)

 

den frokosten skal jeg prøve, hørtes veldig godt ut!

jeg spiser litt difuse frokoster om dagen... trenger noe som gir ordentlig metthetsfølelse!!!

 

smint, har aldri hatt hull før.. er veldig glad for det... det må være kjipt å ha dårlige tenner, skjønner det blir veldig dyrt=(

 

jeg har gått 1,1 tp i dag. fillern og, jeg som hadde så innmari "store" planer, men eier ikke motivasjon om dagen.... men skal på 75 min step i morra. men det hjelper ikke på med det været vi har tidlig mørkt, kaldt og regn. og snø, men den begynner å regne bort....

usj! men jeg skal ikke presse meg for hardt, men jeg gleder meg til step timen og skal gå på den. jeg kan jo være fornøyd selvomjeg ikke trener beinhardt hver dag....

 

nå er det bare 32 minutt til fisken er ferdig! ouaaa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er godt :) Nå er jeg litt mer kresen på fisk enn de fleste..liker ikke noe særlig fisk kjøpt, ettersom pappa er fisker har vi alltid hatt mye og helt fersk fisk hjemme hos oss..så alle ferdigrettene eller frossenfiskene synes jeg ikke smaker noe særlig... men det er vel pga det jeg er vant til :) Når vi snakker om det så kommer pappa innom med en ny forsyning til meg i morgen! :)

 

Ble det en bra middag missrosa?

Hvorfor slutter du å være vegetarianer?

 

29. november! Det er datoen vi skal på julebord med jobben til kjæresten! Litt ekstra motivasjon for å ta seg godt ut!! Så nå måå jeg greie å gå ned noen kg til da! Noe som er fullt mulig om jeg bare skjerper meg!

 

Fortsatt syk da, men litt bedring..satser på å kunne trene iallefall til mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

åååh, fiskegrateng! Det savner jeg her jeg sitter i eksil!

 

Kort tilstandsrapport fra meg til nå i uken:

Pent lite trening, men sånn relativt bra i matveien hvertfall. Sånn rent bortsett fra en sjokolade heir og der.

 

Plan for morgendagen: Kjøpe inn et gigantisk fruktlager, så jeg vitaminbomber kroppen min til å bli helt frisk! *glede seg til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt glemt hvor mange kalorier jeg skal ligge på til frokost, lunsj, middag osv.. Glemt hvor jeg fant ut av det også..og gidder ikke bla i tråden akkurat nå, hehe. Men med den appelsinen jeg lager juice av + havregrøt med littegrann sukker, så lander jeg på 284 kalorier til frokost. Vet at jeg burde ligge på ca 1200 om dagen..så da er vel rundt 300 kanskje passe til frokost? Hm..

 

Må prøve å komme meg tilbake til gamle vaner, må jo gå ned hvis jeg holder meg innenfor kaloriratene. Fortsatt syk da..men det går framover.

 

Veide meg i dag: 56,2 kg, godt å se at det går nedover igjen, håper bare at det ikke spretter opp igjen med en gang jeg føler meg bedre og matlysten kommer tilbake.

 

Lykke til med vitaminbombingen fiskebolle, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg gryntet litt på nesen pga fiskesmaken, men det var godt med noe "nytt"!

jeg sluttet å være veggis pga at jeg fikk helt feil matinntak. fikk "sultmage" (veeeeldig opblåst) og ble absolutt aldri mett. så fant ut at jeg trengte proteiner fra den animalske verden. og det går fint, det hjalp på magen og sulten!!

 

jeg tipper vi er på samme meny smint, 12-1300 kcal og 1600 om vi trener mye. jeg bruker å komme opp i 350- 400 kcal til frokost det er bedre å spise litt mer om morgenen enn om kvelden føler jeg!

så ca 200 til lunch

middag 500

kvelds 1-200

kan kanskje ha et mellommåltid, men jeg synes det aldri blir noe ut av og middagen blir kanskje litt stor, men når man legger sammen det man spiser blir det jo som regel ca 500 kcal!

 

god bedring til dere bege to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vært på step, jeg gikk litt på "mølla" først, tilsammen viste pulsklokka 775 kcal!+ at jeg gikk tur før i dag så i dag har det blitt: 4,2 tp, det var deilig. jeg har ikke hatt spesielt med motivasjon denne uka, men vekta har gått ned igjen, viste ca 68 i dag tidlig... det tallet er det leeeeeeeeeeenge siden jeg så sist! så tydeligvis hjelper de små turene jeg har med rask gange og!

 

har prøvd en variant av de frokostene dere fortalte om, bare at jeg brukte fedonlindberg musli i, kjøpte den i dag, ganske mye proteiner i!

mettende og godt!

skal lage en porsjon i kveld og spise den i morra tidlig, skal med bussen 06.45, så kan være greit å ha noe som er ferdig!

blir ikke tid til trening i morra, skal på shopping... det blir jo en del bevegelse av det og da... gå inn og ut av butikker=)

 

hvordan har dagen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg gleder meg til å trene igjen nå! Føler meg litt bedre i kveld.. håper jeg greier å dra til byen i morgen..bare røre litt på meg. Ellers har det gått greit med maten..bare at mamma og pappa kom innom i dag med en stor minde sjokoladepose !! å-å ! Måtte smake litt på den da..men prøver å beherske meg :) Du er flink missrosa..og så går du ned og ned..jeg blir så missunnelig!! Skulle ønske jeg hadde litt mere viljestyrke..men det blir vel bedre når jeg blir frisk og kan trene igjen håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg bor ved havet og er også godt oppvokst med selvfisket fisk :) selv om ikke pappaen min er fisker dirver han med hummerfiske nå så jeg har et et par fantastisk gode hummermiddager i vente fremover mot jul :) synes mat som kommer rett fra havet er bedre enn det som tar turen innom butikken.. er ikke helt det samme nei.. men det finnes noen produkter som er bra da, den fiskegratengen er ikke så væsrt syns jeg :)

 

Jeg var ute i går å hadde noen øl med de fra faddergruppen min (drakk bare 3 flasker) men følte det var nok.. det stod chips og chillinøtter på bordet så jeg må innrømme at jeg smakte litt på de også.. men jeg skal jobbe i helgen, og har ingen planer om å gå ut da.. bare kose meg hjemme med familien, samt spise god (sunn) mat og trene litt.. Har dere planer for helgen??

 

Det er fint å ha en dato man kan jobbe frem mot :) i julebord sesongen er det jo ekstra stas å føle seg flott.. jeg har for tiden fokus mot 5.nov da jeg har vært sammen med min kjære i et helt år!! har lyst å se litt strammere ut da..

 

kram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fint å ha mål! Har lyst å klemme til ekstra på styrketreningen slik at armene (og resten av kroppen) kan bli stramme og fine i finkjolen på julebordet :) Er litt sånn spent når jeg aldri har møtt arbeidskollegaene til kjæresten min før, man vil jo gjerne se bra ut da :)

 

Enig i at den fiskegratengen egentlig er ganske god! Også liker jeg kjøpings fiskepinner selv om det i grunn ikke smaker mye fisk av det..hehe..så er de jo gode!

 

Blir så sliten av å være syk, vil bli fortere frisk enn jeg greier.. hadde håpet å våkne i dag å være i toppform! Men nei.. mulig det blir enda en innedag! Venter besøk av søstra mi og ungene..blir godt å se dem, men håper de ikke blir kjempelenge, hehe, alt kjennes slitsomt ut akkurat nå.

 

Ellers ble det min vante havregrøt til frokost igjen.. ingen appelsinjuice..har glemt å kjøpe flere appelsiner :) Noen som har en ide til middag i kveld? Skal lage til meg og kjæresten + at broren til kjæresten min kommer..noe som det blir ganske mye av uten at det blir rådyrt liksom. Gjerne litt god helgemat altså. Det er så vanskeli å beregne til flere enn meg å kjæresten syns jeg, og så vil jeg ikke servere for lite mat slik at folk ikke blir skikkelig mette, men så har jeg ikke verdens største budsjett for tia heller..hmm.. har en kyllingkjøttdeig i fryseren da, kan jo muligens bruke den. Og så tenkte jeg på pommes frites, det er jo ganske billig å kjøpe.. men.. forslag tas i mot med takk :)

 

I helgen blir det vel litt drikke på meg i morgen kveld..da feirer vi bursdagen til kjæresten min, men fordi jeg er syk skal jeg ikke ta en skikkelig fylle liksom..og der er jo like greit med tanke på kiloene. Ellers skal vi i 1-årsdag på søndag..så blir vel kakespising da.. hmm.. en vanskelig helg med andre ord! Hyggelig..men mye kalorier tenker jeg.. synd at jeg ikke får trent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spist rundt 2000 kcal i dag..... og er fortsatt sulten.... jeg blir ikke mett. enda jeg spiser proteiner i bøtter.

 

har spist:

FROKOST: 100 g naturell yoghurt og 100 g magerkesam m 35 g "proteinrik" musli (ca10 g protein) og bær

1.LUNCH: 1 ostebriks, 1 banan

2.LUNCH: nutrilettbar, 1 banan (13 g protein i nutrilett bar)

3.LUNCH: nutrilettbar

MIDDAG: 500 g fiskegrateng, 2 poteter og grønsaker (proteiner i fisk)

KVELDS: 2 wasa havreknekkebrød med ost og margarin

 

og det er jo litt proteiner i banan, yoghurt/kesam og ost

 

har vært på shopping i dag så har gått en del, og hadde ikke tilgang til maten hjemme.

og fant ut at det MASSE sukker i nutrilettbar.... det var litt dumt!!! jeg som prøver å være sukkerfri!

 

hadde dere vært mer sulten av dette? hva gjør jeg feil????

 

hvordan ble middagen smint?

 

skal ta det helt rolig i helgen (denne helgen og.......) jeg er ikke noe fest menneske!

får besøk av svigefar i morra, han skal hente hunden.. og på tirsdag kommer hunden min, som mamma og pappa har. har litt minikennel! hehe!

ellers skal jeg til mamma og pappa en tur!

 

dere kan trøste dere med at det er litt svingninger i vekta selvom man ikke drikker eller spiser godteri/chpis/nøtter hehe... så kos dere med litt øl o.l en gang i blant! og man går heller ikke mye ned i vekt uten dette! hihi

ta det fra ei som er avholds og antisukker-glad!

 

f.o.m i morra skal jeg være streng på maten selvom jeg ikke blir mett kan jeg ikke spise 2000 kcal om dagen da går jeg ALDRI ned i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som skulle være så flink i dag, så ble frokosten min ingers rugbrød, knekkebrød og banan med pålegg. det var jo bra, men så kom det til kvelden og vi kjøpte oss kebabrull... ble ca 1000 kcal..........i EN middag!

 

har dagen deres vært bedre matmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker; men i morra skal jeg begynne... så skjer det ikke noe den dagen heller.

vi skal begynne å klippe og sy brudekjolen i januar, så jeg MÅ virkelig skjerpe meg til da. kanskje jeg bare skal gi f i stemmen som sier orker ikke og dra meg selv opp av stolen og komme meg ut......

skal ha hunden min en uke fra tirsdag, da blir det minst to mellomlange turer hver dag, det blir bra... og step og spinning to ganger i uka.

 

har hvertfall ikke vært så sulten i dag, har ikke rørt meg heller da. spiste den frokosten dere skrev om. + en banan!

 

vel vel, håper dere har en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan står det til med dere? har helgen vært bra?

 

jeg skal snart ut å gå en liten tur, gleder meg til i morra, da kommer voffsen og drar meg med ut 2-3 ganger daglig!

 

etterpå skal jeg gå til butikken og handle litt, så skal jeg lage rundstykker til kjæresten. selv spiser jeg ingers rugbrød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Er du litt stresset eller??

Jeg tror ikke jeg hadde blitt mett av de 2000 kcal dine, nutrilett er jo ikke akkuratt mettende.. jeg spiser nutrilett hvis jeg må ha i meg noe energi før jeg skal trene uten å fylle magen for å si det sånn,. men at du spiser proteiner er jo bra. Prøv å spise mer kjøtt kanskje å se om du blir mer mett.. Stek 1-2 kyllingbryst til lunsj å spis en salat til f.eks. eller en salat med egg :) jeg syns det metter mer enn nutrilett hvertfall, brød også for den del..

 

Det er 3 mnd til januar og du kommer til å ta av mer til da. + at hvis du gjør det klart at du vil mer ned i vekt etter det, er det jo bare å sy inn kjolen.. du kommer nok til å se fantastisk slank og vakker ut! Det kommer seg nok nå når du skal ut å gå tur med hunden så får du mer energi og fortsetter å trene mer :)

 

Jeg har så sykt vondt i armene etter jeg var med pappa og dro teiner på lørdag. ser ut som jeg har fått en skikkelig treningsøkt der uten å ha vært helt klar over det.. ellers har jeg vært flink å gå tur i helgen..

 

Hvordan er det med dere andre, fiskebolle? smint? fortsatt syke eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...