Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

takk for smarte ord, jenteungen..... jeg er nok litt stresset ja! har så lyst til å få til å gå ned, men så står bare vekta stille, MEN jeg har krøpet in en halv cm rundt midjen, så litt fremgang er det da=) skal slappe av litt og høre på rådene dine, hihi!

 

det er nok bra trening å dra opp teiner, ja.... skjønner godt du har vondt i armene... men det er litt deilig å være stiv og støl, for da vet man at man har gjort noe=)

 

har vært ute å løpt en 40min nå... deilig, det gjelder bare å komme seg i treningsklærne og ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

i kveld skal jeg på min første spinningtime på flere år=) gruer meg litt og gleder meg litt, hehe!

 

har gått to turer med hunden og flere skal det bli!

 

i kveld står det ovnsbakte kyllingbryst og fløtegratinerte potetr m/grønsaker & saus på menyen.

kosemiddag=) ikke kjernesunn, men bedre enn mye annet, tihi!

 

hvordan er det med dere i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Det er jo en sunn middag det da.. om man lager fløtepotetene med matfløte hvertfall :( og bruker ekstra lett melk i sausen.. da blir det litt magrere.. jeg elsker fløtegratinerte poteter, så jeg unner meg det en gang i blandt med god samvittighet.

 

Jeg har ikke trent på 2 dager nå, annet enn å sykle til skolen.. det irriterer meg, men jeg må prioritere lesing :( er bare 5 uker til eksamen så jeg føler et stort tidspress.. men skal prøve å komme meg på treningsenteret i kveld.. lykke til på spinningtime missrosa :)

 

Jeg skal på hyttetur med 2 venniner i helgen, vi skal ha en skikkelig kosehelg.. vi skal ha med oss god mat og vin, samt mye godt.. jeg har tenkt å skeie litt ut da, men jeg vil ikke la det gå for langt.. jeg er redd for det hvis vi har for mye godt med oss.. jeg skal drikke rødvin (som er litt sunnere enn hvit) spise litt cashew nøtter (det er så sykt godt til rødvin) og litt mørk sjokolade.. men ellers vil jeg prøve å holde en sunn linje.. noen gode motivasjonsråd for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke om jeg har så mange råd til deg jenteungen, annet enn å tenke på at du ikke vil opp i vekt og derfor er det smart å holde seg til den planen du har laget=)

håper du får en kjempekoselig helg=)=)

 

hvor er det blitt av dere, smint og fiskbolle?

 

jeg skal prøve å være litt mer flink til å ikke spise så mye, har vært ope i 16-1800 kcal hver dag, uten å trene så mye... og vekten og cm har ikke gått nedover akkurat.

 

i kveld skal jeg på step, gleder meg, det er så morsomt!

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

hei hei.. nei jeg har spist så sykt mye snop!! å drukket øl å spist usunn mat generelt.. men jeg har kost meg sinsykt mye.. var veldig gøy..

gruer meg til veiing i morgen, men hvis jeg har gått opp er det bare å skjerpe seg igjen.. jeg skal ikke gi opp!! det er det viktigste.. har dere hatt en fin helg eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra at du har kost deg, jenteungen!!!

jeg har hatt en hyggelig helg, gått litt turer og trent styrke. OG i går klarte jeg å begrense matintake til 1300 kcal så i dag; ned en kg! er nå 69 igjen!

 

det øsregner ute og jeg må på tur med hunden....

 

haen fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Hei hei!

Godt å høre jeg har blitt savnet;) Har vært på ferie, og latet meg på stranda nå i nesten 2 uker, og det har ikke vært dumt for humøret, dog kanskje litt mindre bra for vekta.Tror ikke jeg har gått så mye opp eller ned, til tross for ujevn spising, en del alkohol og ingen trening. Men nå er jeg tilbake igjen, og savner min vanlige mat og måltidsrytmer. Så fra og med i morgen er det full fres. Da er det rett på butikken etter skolen og kjøpe masse kalkun, egg, grønnsaker og frukt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kos da, deilig å slappe av litt, hihi!

 

jeg har vært uten med hunden i 50 min i dag, det gorde godt!

nå skal jeg lage meg god havregrøt og kose meg med den! det er egentlig spinning i dag.... men jeg får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

NÅ er det nok! jeg er lei av å føle meg stygg, jeg er lei av å være missfornøyd, jeg er lei av å se for meg at livet mitt begynner en gang i fremtiden.. jeg lever jo nå.. Det jeg har behov for er en personlig make-over som går på holdningene mine..

 

En ting er at jeg er ukomfortabel med vekten min, men mens den går sakte på ned kan jeg gjøre noe med resten!

Derfor skal jeg på shopping på fredag med to av mine beste venninner og kjøpe fine klær slik at jeg kan føle meg fin nå.. så får de heller bare bli lit store med tiden. Jeg skal bli flinkere å sminke meg å bruke pent undertøy (har i utganspunktet en tendens til å fort gå for behagelig sportsundertøy) til hverdags. Når man føler seg pen, får man mer utstråling og da blir man penere også :o

 

Jeg føler denne nye instillingen gir masse av motivasjon til å spise sunt og trene mer.. Jeg starter med å føle meg vakker i dag og vakrere skal jeg bli etterhver som jeg blir mer fast i fisken..

 

Etter helgens store utskeielse gikk jeg opp 1 kg, men det skal nok gå fort av igjen, jeg føler meg full av power til å gjøre en insats for å forbedre meg selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra jenteungen... virkelig kjembra!!

jeg har hatt litt samme innstilling den siste tiden, jeg er mye hjemme og det blir mye joggebukse og usminket fjes. men de siste dagene denne uken har jeg sminket meg og hatt på meg pene klær... det gjør noe med alt! man føler seg allerede bedre!!!

KOOOOOS DEG PÅ SHOPPING!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ja, men dette høres ut som en bra plan jentungen! Hvordan man tenker om seg selv har mye mer å si for hvordan andre oppfatter man enn om man har et par kg man selv føler er for mye! Stå på!! :o

 

Jeg lider forøvrig av en hangover etter feriespising med mye karbohydrater, og har nå spist aaaltfor mye "feriemat" i dag også. Men nå har jeg omtrent kun sunn mat i skapene, så da satser jeg på at det ordner seg fra nå av. Er noe med det at har man usunn mat i skapene er det bare selvpining å gå rundt og prøve å overse det. Enten må det kastes/foræres bort, eller man må bite i det sure (evt søte??) eplet og spise det selv for å få fristelsen ut av verden. Eller hur? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal egentlig på step i dag, men er så umotiveeeert!!! usj... men jeg MÅ gå, det er ikke akkurat mye som skjer så kan jo lønne seg å benytte seg av det som er!

ikke har jeg trent før i uka heller, så jeg burde nok gå!

 

det er ikke kjekt med skapene fulle av usun mat, for det er jo litt ille å kaste mat og...

nå har jo ikke du skapene fulle kanskje av det, men det du måtte ha er jo der... vet ikke om jeg har så masse gode råd, jeg har ikke så mye usunt og det jeg måtte ha spiser kjæresten opp.... hehe=)

 

det hørtes litt "frekt" ut... var ikke ment som det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, tro meg jeg vet. Jeg har i alle år blitt innprentet at man ikke skal kaste mat. Heldigvis har jeg en altetende far og noen glupske guttevenner, så det pleier ikke være noe behov for å kaste. Men på den andre siden. Dersom du allerede har usunn mat i hus, og du vet du ikke har viljestyrke til å motstå det. Da vil det jo uansett ikke hjelpe noen, derimot kun "skade" deg selv. Så da er det etter min mening lov å kaste også. Men ja, i teorien er jeg enig. Det beste er jo å ikke kjøpe det...

 

Jeg skal nå ut og kjøpe dagens frokostegg!!:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en bukse som har vært for liten leeeenge... nå får jeg den på, men ikke igjen knappen... gleder meg til knappen går igjen! og buksa har absolutt ikke strech, så jeg må ha gått ned i str!!!

 

har vært i byen i helegn... shoppa litt, skal shoppe mer neste uke. det er bra for humøret!

 

maten går veldig bra og treningen går det heller dårlig med, desverre. men ny uke i morra!

 

hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Buksestørrelser er langt bedre mål enn vekta! Så dette var stas:)

 

Her går det sånn middels med både trening og kosthold. Begynt å glede meg litt til å dra hjem snart. Men det er også litt trist å skulle forlate Mexico.

 

I dag var motivasjonen til å trene rimelig fraværende, men jeg gikk nå og trente kort og effektivt 20 min styrke. Så da fikk jeg lov å kjøpe med meg masse jordbær og yoghurt på veien hjem. Man må jo spise etter trening for å bli stor og sterk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hei hei.. det ble mye fint på shopping, så jeg føler meg skikkelig fresh :) var hjemme i helgen og hadde med meg en venninne.. det ble en del snadder og snask, siden vi var i et bursdagsbesøk og var litt snope syke og var på en sinsykt kul fest. Men jeg drakk lite øl :) så det hjelper jo på..

 

Apropo skap, jeg merker stor forskjell i leiligheten min og hjemme.. jeg har ikke noe digg i skuffer og skap, men hjemme hos ho mor deriomt, har vi mye rart.. det resulterer som oftest i at jeg er flink når jeg er hos meg selv, og når jeg er hjemme hos mamma og pappa blir det mye nam... det beste er nok å holde skapene tomme for så å ta en Gå tur på butikken om må desperat må ha noe å tygge i..

 

Hei Gurii :) skal du joine gruppen vår?? du er hjertelig velkommen.. hun som laget gruppen er vel ikke her lenger.. men vi holder fortsatt liv :)

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ja, det er vanligvis sånn hos meg au.

Huff, det første jeg gjør når jeg er på besøk hos mamma og pappa er å se gjennom kjøkkenskuffene. Ikke fordi jeg nødvendigvis er sulten eller har lyst på noe godt, men fordi jeg liker å ha oversikten. Merkelige greier!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

bittelitt nedgang..

ned 0,2 kg denne uken.. jeg syns det var litt lite siden jeg hadde gått opp 1 kg forrige uke, men men.. det går vel bort neste uke da :)

 

Hvordan går det med dere? vil vekten endre seg eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det treeeegt... ligger å vipper på 69/70, har gjort det i en evighet nå...

men jeg er ikke så aktiv heller da så, men har tenkt å skjerpe meg litt igjen nå!hehe

 

 

bra du hadde en fin helg, jenteungen!! shopping er alltid sunt! jeg skal shoppe i byen for meg selv på fredag... gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trala! Her er jeg igjen!! Hehe.. pcn min har vært ødelagt..det har vært såå kjipt! Utrolig hvor avhengig man kan bli altså! Men i dag fikk jeg fikset den igjen, så håper den holder en stund iallefall..får ikke råd til å kjøpe meg ny før etter jul evt. Har savnet dere! :)

 

Når det gjelder vekt og trening osv - har jeg vel blitt litt på stedet hvil. Tror jeg ligger på ca 56,6 kg. Ingenting ned..men det rare er at jeg har fått kommentarer på at jeg ser tynnere ut..men det kan jo bare være løgn..hehehe.

 

Uansett.. føler jeg hele tiden faller tilbake..greier jo ikke å endre meg..dere da? hvordan går det? Føler jeg hele tiden tenker: Nå skal jeg ta meg sammen, gjøre ditt og datt og så holder det en liten stund..så faller jeg tilbake i dumme vaner..altså funker jo ikke det jeg driver med.. eller jeg må finne en middelvei eller noe for å greie å leve med dette..er jo en livsstilsendring jeg ønsker og ikke diett.. men det er vanskelig .

 

Men men..for å gjenta meg selv: NÅ skal jeg prøve å ta tak igjen :) Har ikke trenet noe mye i det siste, men skal komme meg i vei i morgen. Planlegging er det som skal til tror jeg..både mat og trening ellers ender jeg med å gjøre ingenting. Blir godt å kunne komme inn hit igjen for motivasjon da! Har fortsatt samme mål som før..men ønsker sterkt å komme meg ned til iallefall 54 til jul, altså 2,5 kg ca, burde jo være mulig på to måneder? Friske råd og motivasjon mottas med takk!

 

Klemmer til dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

det er akkuratt slik jeg har det.. føler det er jojo slanking jeg driver med! jeg vil jo legge om til en sunn livstil og når jeg følger GR tilnærmet slavisk går jeg ned i vekt, men jeg får det ikke til i det lange løp... jeg faller alltid tilbake på gamle vaner og da raser jeg opp i vekt igjen..

 

i løpet av folkehøgskoleårt gikk jeg ned 5 kg ubevisst.. jeg bare prøvde å spise moderate mengder og jeg var fysisk aktiv hver dag, ikke nødvendigvis som i form av trening, men jeg beveget meg..

 

så når jeg kom hjem startet jeg umiddelbart å telle kalorier og sakte men sikkert gikk jeg ned 4 kg til.. det vil si ned 9 kg! det syntes godt, jeg fikk mye positiv oppmerksomhet, jeg kom inn i klær som ikke hadde passet på lenge osv.. men så skled jeg ut og spiste snop og trente lite og plutselig var jeg 10 kg tyngre.!

 

Jeg var virkelig på vei til å få et godt selvbilde.. jeg følte meg attraktiv og slank.. menst nå er alt bare bæsj.. hele livet mitt blir så påvirket av hvordan jeg har det med kroppen min..

 

Jeg vil ned i vekt!!!!!!!!!!!!!

Arrg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koselig å se deg her igjen smint! har savnet deg..hihi

 

i går bestemte jeg meg for at jeg skal prøve å gå i ca to timer, rask gange hver dag! jeg tror det er det som blir redningen min! hehe

 

nå er det blitt skikkelig vinter her, så nytter ikke å løpe, det er litt for glatt. men snart kommer skiløypene og da er det ut på ski! jippi!

 

jeg har gått en time allerede i dag, så skal jeg gå en tur i kveld og!

 

jeg har hørt at det er farligere å drive med jojo slanking enn å være i god form som overvektig! det var en forsker som hadde utalt seg.

så det er sikkert viktig å klare å lege om helt og gå ned i vekt og bli der, enn å gå opp og ned veldig mye.

sier ikke at dere gjør det... ville bare dele informasjonen jeg hadde hørt!!!

 

ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...