Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest fiskebolle

Koselig å ha deg tilbake smint:)

 

Ang dette med å være flink i perioder og deretter falle tilbaketil gamle vaner. Tror de fleste har det slik, og sånn som jeg ser det er den eneste løsningen å endre litt på tankegang, livsstil og vaner. Ellers vil man være fanget inne i denne sirkelen frem til man gir opp og legger på seg masse masse. (jada, et oppløftende syn på ting):)

 

Dette er ikke enkelt, men det sier seg selv at man ikke kan gå rundt og prøve å være flink og gjøre forsakelser resten av livet. Da vil man gå på en smell (eller 8). Så jeg tenker som følgende; det enkleste må da være om man finner en treningsform man trives med, som man har LYST til å gjøre, ikke at det skal være et ork. Og at man innarbeider det til en vane å ikke nødvendigvis spise supersunt alltid, men hvertfall sunnere enn man hadde valgt tidligere.

 

Også tror jeg nok det kan være lurt å tenke gjennom grunnen til at man sprekker. Er det noen spesielle venner/familie? Savn av enkelte typer mat? At man er lei av sunn mat? At man føler spising/trening tar overhånd? PMS? Og det er mange som opplever det samme som deg, jentungen. At å gå ned i vekt uten å være veldig bevisst på det ofte er det beste. Da har man et langt mer avslappet forhold til mat og trening, og man går sjeldnere på en sprekk.

 

Hmm, så dette var mine tanker på området, uten at det nødvendigvis gir noe svar på noe...

 

Ellers er det blitt kaldt også i mexico de siste dagene. Altså, ikke snø, for all del. Men såpass kaldt at man ikke har lyst til å komme seg på morgentrening (dagens dilemma, som endte med at jeg fortsatt ligger under dyna og lusker rundt på nettet). Og fortsatt er man sånn halvsyk og nyser og snufser. Så treningsiveren er ikke helt på topp. Med maten går det derimot bra, og damen har ila de siste månedene fått bukser som er for store:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Hei igjen dere, mye lurt alle kommer med! Og det du nevner om å gå ned "ubevisst" jentungen.. er jeg også enig i er det beste på en måte. Jeg tror jeg har endret meg litt i det siste..faktisk nå når jeg ikke har kunnet være her på vektklubben (ups) at jeg har greid å legge bort den mat og treningsfokusen. Har også rett og slett blitt litt matlei tror jeg..merker at jeg iallefall spiser mindre porsjoner enn før..har rett og slett ikke lyst på så mye, og det er godt å ikke ha det supersuget etter mat og godteri. Tror at det går mye på vaner hos meg..når jeg vender meg på noe (som å kutte ut å spise masse på kveldstid f.eks) så går det lettere..må liksom bare bryte vanen og gjøre noe annet.

 

Ja jeg har også hørt bare negativt om jojoslanking..føler ikke helt at jeg gjør dette heller fordi jeg går ikke masse opp og ned..men holder meg innenfor et par kg opp og ned da..litt jojo kanskje :)

 

Skal øve meg på i tillegg å bli mer fornøyd med meg selv..har mange venninner som sier de synes jeg er helt fin og slank slik jeg er.. kanskje prøve å se meg selv med nye øyne..har blitt litt fiksert på at jeg skal ned til 52-tallet..

 

Men det er nå en gang slik at man blir påvirket av hvordan man ser ut..jeg er akkurat som deg jentungen: Når jeg har greid å gå ned litt så føler jeg meg super, får masse selvtillit og elsker å pynte meg osv. Og når vi vet hvor viktig det er for oss så er vel det også en motivasjon til å være flinkere? Men det er ikke lett..

 

Nei, vi får vel bare fortsette å trene og stå på tenker jeg! I dag ble det 40 minutter på skimaskin for min del.. 2,4 trimpoeng - fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg vet at jojo slanking ikke er bra, og det er jo heller ikke akkuratt det jeg driver med, men det har bare blitt litt slik de siste 2 årene.. vekta har surfet litt opp og ned.. det er absolutt ikke en ønskelig situsajon!

 

Det jeg har erfart av grunner til utskeiing har vært endring i rutier i hverdagen som f.eks ferie eller reiser hvis jeg da først begynner å spise usunt bare fortsetter jeg samtidig som jeg ikke trener.. det er rart for jeg er jo egentlig veldig glad i år trene.

Når jeg skeier ut går det i ekstremt store mengder mat. jeg kan spise en boks med iskrem eller 5-10 skiver med nugatti, en hel pizza grandiosa alene og mye små godt og sjokolade. Jeg har tidligere hatt bulimi, hvor jeg da inntok alvorlig store mengder mat for så å kaste opp.. det blir på samme måte bare uten oppkast. da er det ikke mange ukene som skal til før jeg har lagt på meg alt jeg en gang hadde tatt av.

 

Jeg har utrolig lyst å være normalvektig å føle meg slank. Jeg må si jeg misunner deg litt missrosa som skal gifte deg! det må være et bra spark bak. jeg ser for meg at jeg skal være slank når jeg skal gifte meg, men det er så fjærnt. Hadde jeg hatt et slikt konkret mål å jobbe mot hadde det kanksje vært lettere. jeg setter jo må, men hver gang jeg ikke klarer det bare utsetter jeg det

F.eks "jeg skal ta av 5 kg til jul" så hvir jeg ikke klarer det setter jeg bare et nytt "jeg skal ta av 10 kg til bursdagen min"

Hvert år håper jeg faktisk at jeg skal feire bursdagen min som en slank person. jeg har på en måte tenkt slik hele livet.. på ungdomsskolen tenkte jeg at når jeg ble 17-18 skulle jeg se ut som den baben, med pupper og stram mage å sprett rumpe, da når jeg ble 17-18 tenkte jeg at 20 årene! det er glansperioden, det er da man ser ut som best, da kommer jeg til å være slank. Nå er jeg 20 år og vekta har faktisk aldri vært høyere :) det er så deprimerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er ikke lett jentungen, og det er brutalt å si det, men man må faktisk bare ta tak. Prøv å bli mer bevisst kanskje det hjelper? Hver gang du skal spise et eller annet, prøv å spør deg selv om det er dette du trenger nå? Er du godterisyk, kanskje prøve å spise et eple først? Har du lyst på fet mat, kast innpå noen knekkebrød med leverpostei/salami/skinke i stedet og se om lysten forsvinner litt? Kjenner meg godt igjen med det at når du først begynner å spise så tar du helt av! Jeg er litt der jeg også..og ja jeg sprekker i blant..men merker at jeg faktisk begynner å bli flinkere..kanskje har det hjulpet tross alt? Jeg mener..jeg har vært her inne leenge nå..har gått ned noen kg om ikke så mange..men jeg har blitt veldig kunnskapsrik på mat føler jeg. Bevisst på hva som er bra og hva som er kaloririkt osv. Og bare det å røre seg litt selv om man ikke greier trening..tenke : jeg tar en timinuttersgåtur i det minste. Senke kravene litt slik at de er mulig å leve med? Jeg har funnet ut at jeg må leve litt midt i mellom, ha lov til å kose meg også samtidig som jeg ønsker en vekt som er tålelig å leve med for min egen del. Det jeg har begynt med nå bedre enn før er å prøve å være sunn i ukedagene og ha lov å kose meg litt i helga..ja hele helga..fredag - søndag! Det blir bare sånn. Er jo fullt klar over at jeg må kose meg mindre og ta mer tak hvis jeg skal gå mer eller raskere ned, men det funker ikke for meg hvis jeg skal ha det bra, jeg trenger kosen.

 

Håper du finner det som passer for deg jentungen..prøv å tenk etter hvilken hverdag som er realistisk for deg? Og sett deg både kortsiktige og langsiktige mål. Det trenger ikke bare være vektmål, f.eks at denne uka skal du spise det og det til frokost de og de dagene..og prøv å hold dette. Legg inn både sunne ting og ting du liker godt (kan være sunt det og: f.eks en smoothies på lørdagsmårran ;) )

 

Ja det var bare noen tanker sånn fort her. Jeg lagde meg en ny frokost i dag, blir så lei av å spise det samme hele tiden. Så i dag skjærte jeg opp 1 banan, 1 appelsin og 1 pære og hadde på ca 100 g naturell youghurt (jeg så noe lignende på downsize me - programmet, hehe, og det skulle visst få magen i gang og gi energi og godt humør utover dagen) Det ble 317 kalorier til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle på AmyMcdonald konsert i kveld, så er den avlyst... =( men det ble jo en bytur da, og i morgen skal jeg på shopping - alene! bare koooose meg!

 

mange kloke ord dere kommer med, jeg har troen på å spise passe mengder sunn mat og kunne skeie ut en og annen gang, bittelitt! og aktivitet, men ikke sette seg mål som bare ser fint ut på papiret, jeg lagde meg voldsomme planer her i høst, men så dabbet treningslysten av, men jeg elsker å gå, i fort tempo så jeg skal begynne å gjøre det til en fast rutine morgen og kveld....

 

 

i går gikk jeg til 750 kcal!!! 3,7 tp!! og det er jo bra!

 

det er koselig å ha dere her inne fiskebolle, smint og jenteungen!! fint å ha noen å dele ting med... har ingen venniner jeg kan snakke mat og slikt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er så koselig å ha noen å kunne dele dagenes opp og nedturer med når det gjelder mat og trening ;)

 

I dag ble det 40 minutter skimaskin igjen..enda mer intensivt enn i går for jeg tok på et styrkeprogram og fikk løfta beina skikkelig! Får jo bare lagt det inn på ski - raskt her uansett, men blir vel sånn ca på trimpoengene da.

 

Nå er det middag her: pasta, kjøttboller, brokkoli og gulrot - sånn ferdigpakke :D

 

Forresten missrosa: WOW! 3,7 trimpoeng - råbra!! Bra jobba! du fortjener shopping nå ja, så synd konserten ble avlyst da :/

 

Har dere andre hatt en fin dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Kjempedag til nå, uten at det egentlig sier så altfor mye da jeg kun har vært våken i 2-3 timer... Men solen er endelig tilbake for fullt, så jeg har spist frokost, vært på taket en times tid, lest mexicansk cosmo, og skal nå på butikken og deretter trene styrke :D

 

Gåing er forresten ingen dum ting. Man unngår skader, det er lavere terskel for faktisk å gjøre det, samt man bruker masse av tiden man kunne spist usunne saker på å gjøre noe aktivt:P

 

Og jeg oppfordrer igjen til å ikke bry seg så mye om vekta. Smint, dersom venner kommenterer at du ser slankere ut er det jo det du vil, ikke sant? Da har ikke vekta noe den skulle ha sagt! Så det så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. i dag har jeg vært flink! pulsstep 45!! Den er så hard den timen altså..ser ut som en hummer i lang tid etterpå, hehe, men det er så deilig etterpååå! Nå koser jeg meg med en skål frukt og naturell yoghurt, ble litt hekta på det! I kveld blir det litt vining med venner - blir koselig!!

 

God helg alle sammen - håper den blir bra!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har smint vært ute igjen! Planen var en liten kveld med vin og ta siste buss hjem..realiteten ble at jeg dro ut på byen og at jeg og kjæresten dro på burger king..og ikke noe kyllingburger her i gården nei..full pakke! hehe..uff.. jeg er så tragikomisk.. gofler i meg på natta..og våkner opp med den vanlige angeren og full burgermage! ;) JAJA gjort er gjort og spist er spist..igjen.. på den positive siden er vi så blakke nå at vi ikke har råd til å spise masse i dag! hehe.. men føler det kunne vært verre! spiste veldig lite middag i går pluss at jeg trente hardt..så jeg håper jeg "tåler" utskeielsen uten så altfor mye vektøkning.

 

Bortsett fra det hadde jeg en hyggelig kveld altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her vært i byen og storkooost meg! ble ikke så mye shopping, men jeg kjøpte meg to kjoler/laang genser, i str M!!! det var ganske vide, men allikevel.... tror ikke M ville passet for 10 kg siden!! så er fornøyd!

 

på fredag var vi på fridays å spiste, MYE, og jeg hadde utrolig dårlig samvittghet etterpå... men jeg hadde ikke spist nesten noe før på dagen, så det ble ikke noe vektøkning!

 

så bra at du har hatt en god dag fiskebolle, håper det fortsetter slik=) høres deilig ut å gå på taket og nyte sola....

 

bra du hadde en fin kveld på byen tiltross for burgern, som sagt spiste jeg og en rimelig heftig forett/middag/desser på fredag.... så du er ikke alene!

 

har dere det fint i helga?

 

nå skal jeg ut å gå.... har gått over to timer hver dag siden jeg satte meg målet mitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått i 55 minutter i dag. er fornøyd med det! har spist ca 11-1200 kcal, fornøyd med det og!

 

mål for uken:

 

* spise faste måltider, ca 12-1300 kcal

* gå MINIMUM 1 time hver dag, helst 2 timer!

* trene styrke

* gå på step på torsdag

* 16 tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Hey.. 8. desember!! da reiser jeg til sharm el sheik, egypt :D jeg gleder meg stort.. vil lyst å komme meg under 80 kg til da vertfall.. så satser jeg på ned til 75 kg til nyttår!

 

NÅ har jeg noe å jobbe frem mot.. det skal blir så digg å deige seg i solen, ah...

Jeg reiser til kjæresten min i morgen, men det skal gå fint, vi skal spise sunt selv om vi skal kose oss :)

ellers har jeg eksamen om 2 uker, og jeg begynner å engste meg ganske heftig.. det blir en del mat som går inn som ikke burde pga det ;)

 

Ellers har jeg hatt en koselig helg, har jobbet og spist god middag med familen (hummer) + at jeg gikk en tur i marka med broderen.. han er da i mye bedre fysisk form enn meg så jeg presset meg sinnsykt hard for å ikke se så dårlig trent ut.. kjente blodsmaken i munnen å fy flate så sliten jeg var. Vi skulle egentlig gå tur på søndagen også, men det fikk jeg ikke tid til desverre...

 

jeg synes dere alle er så flinke,.. jeg har dabbet skikkelig av på trenings fronten, men etter eksamen skal jeg ta meg sammen å trene mer..

 

klem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy jentungen! Tenk Egypt! Ja nå har du virkelig noe å jobbe mot - for en belønning ;)

 

Ble 1 time gåtur på lørdag ellers ikke noe trening i helga. Er slapp mandag i dag..får se om jeg får til noe på kvelden. Ellers skal jeg på et "praktisk intervju" i morgen og jeg gruer meg så veldig!! Men blir jo spennende også da..om jeg plutselig får meg jobb.

 

Samboern har tatt med seg det ene pålegget vi hadde når han dro på jobb..SUKK, hehe...så nå må jeg gå på butikken å handle frokost.. ja, jeg sto opp veldig sent i dag..har en sånn blåmandag!!

 

Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteungen, det høres kjempespennendes ut... da har du noe å jobbe mot ja!!

det er tungt med eksamen... hva med å prøve å legge litt til rette, ha masse opskårne grønsaker og frukt som du kan små spise på?

hvordan går det med "forandringen" din? har du på deg pene klær å sminke hver dag?

jeg har på meg kjole i dag og har sminket meg!!

 

jeg har og litt tregt for det i dag, burde vært ute å gått for leeenge siden, men jeg har vært en tur på blomsterbutikken ( i bil) og kjøpt meg en nydelig bukett med blomster! jeg har dessuten gått ned 1 kg! OG jeg får på meg og igjen knappen på en bukse som lenge har vært for liten, den er litt trang fortsatt for det finnes ikke stretch i den, men knappen går igjen og det gjorde den ikke for en uke siden!!!! jeg har målt meg og har gått inn 1 cm på både hofter og mage

 

sitter å koser meg med kaffe m/ options kakaopulver og litt lettmelk. nam nam! hører på julemusikk og ser på den vakre blomsterbukketen!

 

hva er praktisk intervju smint? hvor skal du begynne å jobbe? har det med utdanningen din å gjøre? du går hudpleie eller noe lignende, gjør du ikke?

lykke til hvertfall, fortell hordan det går=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

åå så gøy missrosa ;) jeg har en bukse jeg kjøpte i sommer (da jeg var på god vei til å bli slank) som jeg jeg ikke får igjen knappen på, skal klare å komme i den i løpet av 2008 håper jeg.. det er da man merker det, når klær som ikke passet tdligere, plutselig sitter som de skal..

 

Det er meget bra med forandringen :D jeg er flink å bruke sminke og har gjennomført påkledning.. det hjelper litt på at man føler seg litt fresh, spesielt når andre synes du ser bra ut..

 

Lykke til med intervjuet!! jeg kunne tenke meg å jobbe også.. synes det er litt skummelt å studere.. i alle fall på universitetet.. kanskje høgskole er litt mer i min gate.. mulig jeg forøker det til neste år..

 

Jeg har funnet på noe som kan være smart! hver gang jeg får søtsug spiser jeg et knekkebrød med prim. og hver gang jeg får saltsug spiser jeg et knekkebrød med magerost :) funker så langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kom meg ut til slutt... en tur på 35 min i veldig raskt tempo. ikke helt etter planen, men bedre enn at jeg ikke hadde kommet meg ut i det hele tatt. men jeg må gjøre det til en vane å gå ut om morningen, det blir så fort mørkt om ettermiddagen og da er det litt skummelt å gå ute, hehe, litt mørkeredd!!

 

godt tips med knekkebrød... jeg bruker å spise litt ananas eller ta et lite glass cola light når jeg blir fysen på noe.

 

også har jeg testet snack a jacks, de små... en liten pose inneholder 125 kcal. ikke så nyttig energi, me de smaker godt, noe å kose seg med=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Min nye kosemat er for tiden enten klementiner eller fun light-gele med yoghurt naturell. Ikke dumt, og er jo nesten ikke kalorier! yaay!

 

Ellers har jeg ikke akkurat vært så flink forrige uke. Ikke trent en eneste dag, og kostholdet har vært sånn halvveis. Og forrige mandag som jeg hadde skikkelig mageruter og det hele. Men nå er det full guffe igjen fom i dag! Skal trene styrke

og spinning nå om en halvtime!;)

 

2 uker til ny strandtur, så da skal damen ha på plass sixpacken igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en slapp dag, men ikke spist så mye da.

 

Praktisk intervju ja, det er hud og spa jeg går ja, skal utføre en hudpleiebehandling på sjefen der jeg søker jobb, så blir ganske nervepirrende!! Burde vel legge meg og få meg noe søvn, men har snudd døgnet litt så er ikke noe trøtt. Gleder meg til det hele er overstått i morgen..

 

Snakkes dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

Jeg reiser til kjæresten min i dag :D kommer nok ikke til å være her inne no særlig.. men er tilbake på torsdag ;) vi snakkes da..

 

lykke til med det praktiske intervjuet!!

 

gikk forresten ned 1,1 kg denne uken, weee..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god tur jenteungen! kos deg!! grattis med bra vektnedgang...!!!

 

høres litt nervepirrende ut ja, smint... men får håpe det går fint!

 

hvordan lager du lightgele fiskebolle? det hørtes godt ut!

 

 

jeg startet dagen med å gå 55 minutter ute i det fine været, ble 550 kcal på klokka. så kom jeg inn å spiste frokost på ca 500 kcal....=( men den var sunn da, 2 egg stekt i margarin, ananas og 1 avocado. kanskje litt sær blanding, men jeg synes det er veldig godt, hihi!

men det er avocadoen som drar opp... jeg tror jeg bare skal spise en halv en i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei intervjuet ble avlyst i dag pga hun jeg skulle til hadde sykt barn, men jeg var innom et spa og fikk et nytt praktisk intervju nå på torsdag! Skal gi rygg/nakkemassasje til en ansatt der..spennende tider!!

 

Greit med maten i dag, ellers har jeg vært ute å fartet hele dagen..planlagt step og styrke 60 minutter i kveld kl 20.15 og har bedt kjæresten om å sparke meg ut da!! Jeg finner alltid så mange unnskyldninger på kveldene, men håper jeg greier å dra..SKAL greie det mener jeg ;)

 

Kos deg hos kjæresten jentungen og gratulerer med vekttap! så utrolig bra!

 

Hørtes ut som en spennende frokost missrosa..ananas er så godt, og ja avokado er jo kjempesunt men har en del kalorier i seg, men det er jo sunne oljer du får i deg da :D

 

Jeg kjøpte mandler og klementiner i dag til fysekos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på butikken og kjøpte meg pizza, yoghurtnøtter og orientalsk blanding

(nøttefabrikken)

men jeg spiste bare 4 pizzastk, 650 kcal. og droppet å spise nøttegreiene....

spiste heller litt heistad gele som jeg hadde laget tidligere i dag... den er sukkerfri og ganske god!

ganske så fornøyd... hadde jeg spist alt jeg kjøpte ville jeg kommet opp i 3000 kcal....

 

lykke til med nytt intervju igjen da smint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det!

 

Jeg er såå fornøyd med at jeg kom meg på trening idag! Jeg sovnet nemlig på sofaen før i dag..sov TRE timer..skulle ikke greid å våkne igjen..helt i koma..men så våknet jeg 15 minutter før bussen til trening skulle gå, og jeg kastet meg rundt og fant frem treningsklærne. Er liksom en ekstra bragd for meg når jeg greier å trene på kveldstid! 1 time step&styrke, ble 3,2 trimpoeng :) Jippi!

 

Så flink du var som greide å beherske deg da missrosa! Jeg kaster som regel i meg alt jeg har i hus..har ikke særlig viljestyrke! Spiste forresten en new energi i dag.. men også mandler og klementin! hehe.. Holdt meg godt innafor kaloriraten likevel da, men det er kun fordi jeg dro på trening.

 

Har funnet frem kalenderen som jeg pleier å skrive treningsavtalene mine i, og skrevet fremover for denne uka hva jeg skal dra på..det motiverer meg alltid å skrive ned faste avtaler, så nå er jeg med igjen! Vært noen slappe uker før dette..og det var ikke noe pent syn i kalenderen med mange tomme dager, så nå er det skjerpings..igjen :)

 

Ha en fin kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

flinke dere er, smint og missrosa! Og gratulerer til jentungen! :)

 

Jeg kom meg på trening i går, men i dag er alt som heter motivasjon borte igjen. I tillegg har jeg laget hjemmelagd cashewsmør og spist aaaltfor mye. Men men, smakte kjempegodt hvertfall!!

 

Fun light-gele er riktig så både enkelt og genialt. Blander bare sammen 1 liter fun light (litt sterkere enn normalt) og blander den med 1 pakke gelatin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den geleen hørtes god ut fiskebolle!

 

Ingenting spesielt å rapportere i dag.. skal prøve å trene ikveld også, samme tid som i går bare at det i dag er en pulsstep 45 minutter, egentlig en mye hardere time enn i går fordi pulstimene jobbes det hardt i intervaller med styrketrening i "pausene", men veldig effektiv trening da :)

 

ble en grandis til middag her i dag, ikke det beste, men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...