Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

i dag har jeg gått en totimers tur i det pene været, raskt tempo! deilig! også har vi hatt taco til middag. men jeg spiste ikke så mye, så har spist 1600 kcal tilsammen i dag. det får vel være greit=)

 

så bra at du kom deg på trening smint, tiltross for at du bare våknet 15min før bussen gikk!

 

nam, sånn gele skal jeg teste en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

ja, også er det så greit at man kan veksle mellom så mange forskjellige smaker. Den jeg synes blir best er for øvrig bringebær.

 

Ellers må jeg bare klage min nød litt. Er godt i gang med PMS igjen og føler meg oppblåst, matsugen og usosial... :)

 

Tror jeg må opp på taket og sole meg litt, og håpe på at detfår meg i bedre humør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen trening i kveld..men har bare spist i overkant av 800 kalorier i dag..hmm..føler nesten jeg må spise litt, men er egentlig ikke noe sulten, merkelig!!

 

Håper du ble blidere av solingen da fiskebolle, husk at snart er det hele over! for denne gang.. :)

 

Planlagt step&pumpB75 i morgen hvis jeg tørr :) 75 minutter og B betyr at det er vanskeligere og hardere time, aldri vært på en B-time tror jeg.

 

Får se hva det blir til. Kan tenke meg til at den med bringebærsmak er best, jeg synes bringebær er så godt!!

 

I morgen er det intervju igjen - gruegleder meg!! Skal rapportere her etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: havregrøt m lettmelk 150 kcal

 

lunch: 1/2 avocado + 1 banan 250 kcal

 

mellom: 150 g ananas 75 kcal

 

middag: omelett (3 egg) m 1 kyllingfile/100 g kyllingkjøttdeig

eller fisk, poteter 500 kcal i middag

 

kveld: havregrøt m melk + banan 250 kcal

 

kos: gele 50 kcal

 

tilsammen 1275 kcal

 

synes dere dette ser greit ut, jeg vil prøve å holde meg helt unna sukker og mel.

noen synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det hjelper med litt sol, fiskebolle... så får du dytte innpå med funnygele, hehe!

 

høres spennende ut med B time, smint! hardt, men det vil jo sikkert føles bra etterpå!!

 

nå skal jeg sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Hjalp med litt sol, og nå har en date med min unge mexicaner om en time, så da satser vi på at jeg klarer å karre meg enda et hakk oppover:)

 

Ser ikke galt ut i det hele tatt missrosa, men dersom jeg var deg ville jeg fordelt proteininntaket litt mer ut over dagen. F.eks kan du blande inn 2 eggehviter i frokosten dersom du koker grøten. Ja, jeg vet det høres ekkelt ut, men dersom du bare blander det godt inn ser du ikke noe hvite, den blir bare mer fluffy:) Så dersom du lager grøt i mikro setter du gryn og vann i en bolle på ca 1-2 min (avhengig av hvor rask mikroen din er), tar den så ut og blander i eggehviter, før du setter den inn igjen 1-2 nye min. også maaaasse kanel og splenda på:)

 

Og kveldsmaten er kanskje litt mye karbohydrater til å være så sent. Hva med f.eks omeletten til kvelds, og resten av middagen som middag? Og en annen fun lightoppskrift (siden vi nå er inne på den), som er kjempebra kveldsmat er en halv boks mager kesam med fun light (her er min favoritt wild berries eller den gule tropiske) sammen med bær/frukt. Det går forsåvidt også ann å gjøre den til en fromasj ved å tilsette gelatin.

 

Damen har ellers nå vært og pumpet jern, og skal nå spise kylling, salat og yoghurt naturell!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag viste vekta 70,5 kg...... på mandag viste den 68,5 og den buksa som var passe er trang. det kan og er sikkert vann i kroppen... men det er så sinnsykt frustrerendes!!!

 

høres veldig bra ut de forslagene dine fiskebolle... de skal testes ut! jeg må få en viss rutine i når og hva jeg skal spise skal jeg få noe fremgang!!

 

bra at humøret ditt steg etter litt sol!!!

 

ha en fin dag jenter!

 

og du kommer vel tilbake i dag, jenteungen... håper du har hatt det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte missrosa er at det kanskje er lurt å få i seg litt mer kalorier til frokost og littegrann mindre til middag? Ellers har jo fiskebolle gitt deg gode råd! Ellers er det lurt å kanskje spise grønnsaker på kveld i stedet for havregrøt f.eks.

 

Greide å forsove meg til treninga i dag! Og nå er det ikke så lenge til jeg skal på den testen så skal heller prøve å komme meg avgårde i kveld. Ser at det faktisk går en Step&pumpB75 i kveld også! iih, men jeg vet faktisk ikke om jeg tør å dra på den..føler jeg kanskje blir å falle av i trinnene hele tiden..men får se, vil iallefall trene i kveld, muligens egentrening da.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg og kjæresten kjøpt oss hver vår recliner... digg!

så har jeg laget meg en liter med fun light gele! håper det blir godt!!

 

takk for råd til deg og smint! skal gjøre om litt på planen, følge tipsene deres og slikt! og PRØVE å følge den nye planen fra mandag av.

hvordan gikk det i dag? fått deg jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gikk veldig bra i dag. Nå skal hun jeg utførte behandling på snakke med sjefen der og fortelle hva hun synes, men jeg fikk god tilbakemelding, og når jeg gikk sa hun: "regner med at vi snakkes igjen" :)

 

Ellers sitter jeg her og luurer på om jeg skal orke trening..jeg er så sliten av dagen..hmm...dette er den vanlige kritiske fasen..være flink eller legge seg på sofaen..burde være flink men åååh! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

heeei.. :) dere har skrevet sinnsykt mye på den tiden jeg har vært borte da! jeg er enig med smint, missrosa.. ville hatt litt mer grønnsaker i den dietten din, og fordelt kaloriene litt mer utover dagen :) ellers så det ganske bra ut spør du meg..

 

Jeg har vært sittende på et tog i 7 laange timer i dag, og føler meg skikkelig gåen.. det tar på å sitte i ro og bokstavelig talt gjøre ingenting i så lang tid! heldigvis har jeg ikke spist noe annet enn knekkebrød på reisen.

 

Gud så godt det er å tilbringe litt tid med kjæresten sin.. har hatt det utolig koselig.. vi var ute på egon å spiste i går, hadde oreokake til dessert,.. men man må kose seg litt av og til.. har jo vært flink resten av uken..

 

håper du får jobben da smint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg superflink! Ble bare 30 minutter på skimaskin, men jeg tok på styrke og nivå 9 (nest høyest) så ble skikkelig sliten! Nå har jeg myyye bedre samvittighet.

 

Alle skryter så av den oreokaken, jeg har enda ikke smakt den.. noe å gjøre i helga kanskje..hmm :) Kos deg hos kjæresten jentungen, høres ut som dere har det fint ja!

 

Føler jeg har blitt flinkere til å dra på trening selv om jeg egentlig er sliten..flinkere til å presse meg selv! En god ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men så var timen avlyst... men jeg løp med puls på 164-173 i 20 min,

ble akkurat 1 tp.

jeg hadde egentlig ikke tenkt meg på trening, men 15 min før 19.00 kastet jeg meg i klærne og dro=)

 

så flink du og var smint som kom deg avgårde... det er bra at du føler du klarer å presse deg litt mer... det betyr jo sikkert at du gjør det og=)

 

det er ikke så festlig nei å sitte 7 timer på tog...men bra du bare spiste litt knekkebrød og ikke hadde kjøpt med deg masse snop!!

koselig at du koooste deg med kjæresten! og oreokake!!hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajj så flinke vi er missrosa :) men så dumt at timen var avlyst da! Godt du fikk gjort noe likevel da. Kanskje vi trenger det 15-minutterspresset :)

 

I dag sto jeg opp tidlig, skal vaske leiligheten før jeg drar på trening, pulsstep 9.50. Venter et bud som skal hente noe her kl 9, håper han ikke er for sen for jeg må dra så jeg rekker buss og trening! Men uansett skal jeg dra, håper bare jeg rekker timen, er lettere å presse seg på time synes jeg.

 

I kveld skal jeg til noen venner og spise lasagne og drikke rødvin. Men skal være påpasselig å ikke spise for mye, og skal bare ha med en sånn liten flaske rødvin..sånn halvflaske. Egentlig synes jeg det er lettere å ikke overspise sammen med andre, da er jeg så opptatt av selskapet, og skravler så mye at jeg spiser saktere tror jeg, hihi. Men gleder meg til litt kos da! Skal ha salat ved siden av også så får dunge på med mye salat. Liksom lettere å dra på trening når man vet at det blir litt kos på kvelden.. noe å se frem til etter at man har vært flink!

 

Forresten veide jeg 56,7 kg i dag.. vipper mellom 56,7-56,5 i det siste.. vil så gjerne være på 55-tallet men nå har jeg plutselig stagnert. Venter mensen så lurer på om det er derfor eller om jeg blir å gå enda mere opp når den kommer i helga.

 

Jaja, er bare å stå på videre :)

 

Ha en fin fredag og en fin helg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sprekt smint, vasker leilighet og reiser på trening før 9!!!

jeg skal på en liten shoppingtur i dag, så blir litt vandring i gatene!

veide 70,5 i dag... en jeg har spist ca 3-400 kcal mer hver dag denne uka enn forrige uke... så da vises det på vekta! så MÅ klare å holde med på 1200 -1300 IKKE 1600-1700. og gå mere og trene!

jeg vil se 68,5 og bli der mer enn en dag!!!

 

kos deg med lasagne i kveld! vi skal ha svigerfar på besøk og spise pizza. men tror jeg skal snike inn en salat med kylling i stedetfor!

 

ha en fin dag smint, jenteungen og fiskebolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme budet kom ikke før halv elleve!! så mistet timen min, men tok 45 minutter på skimaskin i stedet og håvet inn 2,9 trimpoeng :)

 

Nå skal jeg lage meg en deilig omelett med cottage cheese, kokt skinke, tomat og paprika! nammis! og så var det tilbud på kålrot så måtte jo ha en :)

 

det virker jo som du er veldig klar på hva som er grunnen til at du vipper opp og ned da, du greier det nok missrosa :)

 

klem til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

flinke dere er, begge to! Jeg gleder meg til å komme tilbake til norge og få treningsiveren tilbake! Satser vi på hvertfall;)

 

Og missrosa, en uke iblant med litt høyere kaloriinntak er da bare bra, da blir kroppen vant til litt høyere inntak igjen så forbrenninga går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentungen

jeg skal bare lese i helgen siden jeg snart har eksamen og jeg har for tiden "strykeskrekk" på høyt nivå..

 

Det blir ikke så mye trening for tiden, men jeg går hver gang jeg skal noe sted, så det blir iallefall 1 time til sammen hver dag :) så jeg er litt i bevegelse.. ellers går det fint med maten, egypt gir god motivasjon til å spise sunt!! det går mye i knekkebrød og havregrøt siden det er billig og årets julehandel snart står for dør.. skal prøve å lage noen gaver, det er så koselig å få noe persoling + at det er billigere. Skal på sparkjøp senere i dag å kjøpe garn så jeg kan hekle noen julegaver :)

 

Dere er sykt flinke til å trene for tiden! jeg skal joine bare jeg får overstått de pokkers eksamene... bare 1,5 uke igjen nå så er det over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått på posten og hentet ut en pakke (internettshopping)... og i går var jeg å shoppet julegaver.... har brukt opp alle pengene mine - trøsten er jeg har ikke råd til mat på en ukes tid!

 

bra du prioriterer lesing jenteungen!! jeg gruegleder meg til neste år... da skal jeg begynne på skolen igjen... og da blir det eksamenslesning på meg og, ouaa...

skjønner du gleeeder deg til egypt=) jeg lager også litt julegaver selv, det er koselig! men jeg har ikke så mange jeg skal kjøpe til så kjøper litt og!

 

har spist en stoor omelett i dag og fungele. middag blir vel noe jeg finner i skapet, kjæresten har pizzarester. har noe nudler og kyllingfile... blir bra

 

i går spiste jeg mindre, ca 1100 kcal og i dag var vekta 1 kg mindre... så tror jeg skal holde meg på det lavere nivået.

 

når kommer du tilbake fiskebolle? det er bra å sette seg noen nye mål når man skal flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager også julegaver, strikker jeg da, pulsvarmere (med perler) til venninner og søstre og dukkeklær til tanteunger :)

 

Skal prøve å få trent i morgen..blitt en del kalorier i går og i dag..men ikke superille :)

 

Fikk gratisprøve på bixit müslibiter i dag, og det var jammen godt! mye kalorier i få biter da egentlig, men det er jo "sunne kalorier" ettersom det er havregryn, rosiner, gresskarkjerner og solsikkerfrø i. Men gode var di! Hadde sikkert aldri kjøpt sånn på butikken av meg selv, så var moro å smake de. Minnet meg om sånn frokostblanding: müsli som jeg spiste med melk da jeg var lita. Vært godt med melk vedsiden av de kjeksene ja!

 

:) Ellers er det roligkveld her i kveld..titter tv og slapper av alene i sofakroken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!! 7 tallet på vekta.. jeg er under 80 kg!!! et helt kg under faktisk, vekta viste 79 blank :) det er 2,3 kg ned.. og det er bare for jeg spiser sunt, tenk etter eksamen når jeg begynner å trene i tillegg :) Nå er jeg bare 1 kg mer enn hva jeg var når jeg kom hjem fra folkehøgskolen! Ah.. heregud det var godt, jeg vil aldri ALDRI se 80 tallet på vekta igjen, noen gang!! nå går det nedover og mer ned skal det bli :)

 

Har blitt litt julegave laging må meg også, kunne ikke vente med å begynne på den ene lua.. det er så koselig med jul! jeg skal bake mye i år, men passe på hva jeg selv putter i meg.. julekaker er farlig godt :)

 

men nå skal jeg snart på forelesnig og lesesal, vi snakkes..

 

Ha en fin dag allesammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi jentungen så bra!! Du har vært flink :)

 

Det sies jo at kostholdet teller 60 % og aktivitet 40 % så det er vel ikke rart at du får resultater bare du legger om kosten da :)

 

Jeg har kjøpt inn middag til i dag..ble salat.. har spist så mye dritt i helga at nå må jeg virkelig skjerpe meg..bittelitt opp i dag også :) 56,8..uff vil ikke krype sakte men sikkert opp igjen her, jeg bare måååååå bli flinkere i helgene, hvordan greier dere å bare kose dere litt og ikke masse? Jeg tror ikke jeg "tåler" å spise feit mat eller godteri for jeg blir liksom "avhengig" med en gang..egentlig tror jeg at jeg bør holde meg helt unna for da forsvinner liksom lysten..men det føles så håpløst å gjøre det også, da sprekker jeg sikkert til slutt.

 

Men neste helg tror jeg at jeg skal lage en helgeplan før helga kommer og skrive ned alle måltider inkludert hva jeg får lov til å kose meg med for å se om det hjelper. Jeg har jo planer for ukedagene og da går det kjempebra, men når helga kommer så er det akkurat som ingen regler gjelder lenger..eller jeg tenker jo på det, og har dårlig samvittighet, men spiser likevel

 

Jaja, ny uke og nye muligheter! Får bare stå på!

 

Mål for uka:

 

-Trene 4 dager på 3t, minst to gruppetimer (skrive treningsplan i dag)

-Skrive matplan for alle måltider inkludert helgedagene.

-Gå til byen 1 dag (tar 50 minutter)

-Handle bare to ganger denne uka

-Null godteri mandag-fredag

-Gå inn for å spise 750 gram grønnsaker HVER dag

-Lage 1 ny sunn rett denne uka

 

Ja det var det jeg kom på nå, er supermotivert i dag, dette skal gå fint! Nå skal jeg skrive planer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen mye arbeid å skrive skikkelig nøyaktige lister!!

 

Tenkte jeg skulle gå grundig til verks denne gangen.. har laget liste over alle måltider og handleliste fra mandag til torsdag. Så tenkte jeg å lage en egen liste for fredag- søndag, og da altså handle 2 ganger denne uka, i dag og på fredag.

 

Jeg prøver også å få i meg de anbefalte 750 g grønnsaker og frukt om dagen, fordelt på 3 porsj grønt og 2 porsj frukt.

 

Fordeler måltidene kalorimessig slik:

Frokost: 350 kalorier

Mellom: 70

Lunsj: 420

Mellom: 70

Middag: 420

 

med litt pluss/minus her og der.

 

Hvis jeg har behov for kvelds så blir det kun grønnsaker.

Skal også prøve å drikke bare vann denne uka med mindre jeg har med juice eller biola i et måltid, kutter ut saft, iste og slikt som vi egentlig har ganske ofte til middag. Håper det går bra for dere at jeg bare skriver en del her nå, hehe, dere trenger ikke lese alt, jeg må bare få ned det jeg planlegger!

 

Middagene for uka:

Mandag: kyllingkarbonade + salat

Tirsdag: Pølserisotto

Onsdag: Rocka fiskekaker + ris (oppskrift på siden her)

Torsdag: Skinke og makaronigrateng.

 

Har ikke planlagt helga enda..ser det greit ut? Fikk inn en fiskemiddag.. vet ikke helt hvordan jeg bør ha middagene..tenkte kanskje maks 1-2 dager med kjøtt, kanskje 1 dag med suppe, 1-2 dager med fisk, 1-2 dager med grønnsaksrett, hmm.. forslag mottas med takk, det er alltid middagene som er verst..tips på gode, sunne og billige middager vil jeg gjerne også ha hvis dere vet noen.

 

Meeen da skal jeg slutte å skravle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...