Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

i vår meny bør vi ligge på minimum 12-1300 og maks 1600... slik jeg har forstått det hvertfall!

det går vel greit å trene slik du gjør om det er slik du får gjennomført det! hvertfall om alternativet er at du ikke trener...

men om man har tunge styrkeøkter bør man ha 48 timer restitusjon mellom øktene, for da får musklene bygd seg opp!

 

i morgen er en HELT ny dag for min del. har blitt alt for mange late og matfylte dager i det siste..

nå skal jeg ut mye hver dag OG spise mye bedre/mindre/sunnere... ikke at det har vært så usunt det jeg har spist... men kan sikkert finne noe å forandre på.

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

Bra dag i dag også! 1300 kcal, ingen trening, men ny langtur med min unge mann! Dessverre har jeg bare sittet inne helt fram til kl 20 og skrevet på denne dumme oppgaven som skal være levert i morgen. Ikke er jeg ferdig enda, så får prøve å komme meg opp tiiiidlig i morgen så jeg får levert den i tide. En uting det her med oppgaver å levere!

 

Smint, 1500 kommer helt an på aktivitet og sånn, men en dag innimellom spiller jo uansett ingen rolle! Og ang trening så kommer det an på intensitet, men ja. Det er klart det nok hadde vært bedre om du byttet ut torsdagen til mandag f.eks s du får en hviledag imellom?

 

heia missrosa! Dette går fint! :)

 

Og en PS! Jeg har nå mistet halvparten av vannet, så kommer nå inn i dongeribuksene igjen;) Gleder meg til mandag/tirsdag når resten av vannet forsvinner også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra fiskebolle! må være motiverende å komme inn i buksa, hehe ;) Bra jobbet!

 

Ja tenkte på at bytter jeg ut torsdag med mandag så blir det ganske perfekt..men da må jeg virkelig jobbe med meg selv skal jeg greie å komme meg i vei på mandager..får blir neste ukes mål å enten trene søndag eller mandag.

 

Er bare innom sånn snarest nå før jeg skal på pulsstep! Ble hjemmekveld i går.

 

Veide meg forresten i sta..klarte ikke dy meg! 1 kg ned siden mandag !!55,8 i dag! Det er jo helt sprøtt..kan nesten ikke huske sist jeg gikk ned en gang..så tydelig at dette med kostholdet har stor betydning for meg! Nå gjelder det å ikke gå så mye opp i helga..håper jeg holder meg slik at jeg ikke bikker opp over 56 igjen, da skal jeg i grunn være fornøyd :)

 

Ha en fin dag så lenge..kommer nok med treningsrapport etterpå igjen, hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på en liten løpetur i går.. det føltes godt :) gleder meg så til å blir ferdig med eksamen å kunne gjøre alt jeg vil.. Gratulerer med vektnedgang smint!! du har vært flink, men har ikke du satt opp meny for helgen også? da er det jo bare å holde se til det.. det klarer du!

 

Fiskebolle, noe jeg ikke helt har fått med meg.. denne unge mannen/mexicaneren din.. er det noe romantikk i lufta eller er det bare en turkompis?

 

Apropo menyer? Ligger dere på meny 1 - 1300 kcal eller meny 2 - 1600?? jeg skal faktisk ligge på meny 3 som er på 1900 kcal, men jeg spiser bare ca 1000 nå om dagen så det betyr jo at kroppen kobler over på sparebluss.. har ikke merket noe til det enda, jeg har jo hatt stor vektnedgang de siste 2 ukene.. kanskje det er fordi jeg ikke trener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wups det var bra du minte meg på jentungen, har ikke laget helgeplan enda jeg ;) Vi har planlagt noen middager vi skal ha da, skal lage den tacopizzaen som er på siden her en dag, og rømmegrøt en dag, så blir litt kos men uten å ta den heelt ut liksom!

 

Jeg aner ikke hvilken meny jeg er på..bare regnet ut på en side en gang hvor mange kalorier jeg burde få i meg om dagen for å gå ned..og det var da jeg landet på denne:

 

Frokost: 350

Mellom: 70

Lunsj: 420

Mellom: 70

Middag: 420

 

Som tilsammen blir 1330..så jeg ligger der omkring, fra 1200-1500 tror jeg sånn igjennomsnitt. Men jeg tror ikke det er så veldig lurt å ligge så veldig lavt som du gjør nå, du merker det ikke nå fordi kroppen din først vil gå ned raskt, men du kan komme til å ødelegge forbrenningen din..når kroppen får så lite så vil den etterhvert holde hardere fast på det den har..ettersom jeg har forstått iallefall. Med nedsatt forbrenning over tid kan man få problemer når man begynner å spise normalt igjen, kroppen er nemlig vant til å spare og når den endelig får noe å spare på legger det seg "rett på rumpa". Det er veldig lett å havne i en jojoslanking på denne måten..og rett og slett "slanke seg tykk".

 

Det lureste er nok å spise riktig og nok, og være i aktivitet og å skynde seg langsomt når det gjelder vektnedgang :)

 

Ble 2,9 trimpoeng i dag! ;) storfornøyd med meg selv! Og foreløpig bare sunn spising i dag..blir en flaske vin i kveld så tenkte å bare spise sunt og heller skeie ut med den vinen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ligger på meny 1, 1300 kcal, men om man trener mye bør man kanskje spise litt mer?! men nå trener jeg ikke så mye, hardt, så prøver å holde meg på 12-1300...

 

så bra smint at du er gått ned 1 kg!!! det viser at plan virkelig fungerer for deg!

 

kjekt at buksene bare sklir på igjen, fiskebolle... det lurer jeg og på ja... hvem er denne unge mexicaneren? en ung sjarmør?

 

bra jenteungen at du kommer deg ut i all lesingen=)

 

er alene hjemme til i morra, tenkte jeg skulle kose meg med kakao og klementiner=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver å spise mer, ligger rundt 1200 nå, så det er bedre enn i går i allefall, og jeg har ikke spist kvelds enda så da blir det noen kcal der også :)

 

Hvor fant du den utregninen??

Grete Roede sin inndeling av 1300 kcal er litt annerledes:

Frokost (220):

2 brødrasjoner

2 påleggsrasjoner

 

Lunsj (220):

2 brødrasjoner

2 påleggsrasjoner

 

Middag (400):

1 middagsrasjon (150g kjøtt, fisk ol.)

1 potetrasjon (100g potet, pasta, ris ol.)

+ saus og annet tilbehør

 

Melk (200):

3 melkerajoner

 

Frukt (200):

3 frukter

 

+ at man per uke har 350 kcal som man disponere på noe nam!!

 

Siden jeg skal ligge på 1900 kcal ligger min lunsj på 330 kcal og middag på 600 kcal + at jeg spiser et mellommåltid på 110 kcal og kvelds på 110 kcal i tillegg ;) mye mat å få i seg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide 70 i dag tidlig, og nå i kveld veier jeg 69!

blir spennende å se hva jeg veier i morra tidlig=)

har spist passe og vært i litt bevegelse i dag!

 

i morgen er det ut på laaang tur med hunden!

 

god natt!

 

 

forresten, gikk inleveringen bra fiskebolle? du skrev litt om at du holdt på til siste frist!

 

nå er det ikke lenge igjen til eksamen... fortsatt lykke til jenteungen!

 

og smint, kos deg med vin og dans masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

vel.... jeg har hvertfall levert den. Så får man se hvordan det går:)

Fantastisk følelse når man er ferdig med alle innleveringer og eksamener for semesteret. Nå må jeg bare vise mitt ansikt på skolen neste uke, og så er det juleferie:)

 

Ang den unge mannen så er han en eks som jeg har hooket opp med igjen de siste par ukene. Fantastisk herlig gutt, så blir trist å reise fra ham!

 

Og smint, som jeg skulle sagt det selv. Jentungen, tror du kan legge deg enda et hakk høyere. Og du kommer nok til å ikke gå ned noe med det aller første, eller evt legge på deg litt, men etterhvert vil forbrenninga øke igjen, og du går ned selv om du spiser mer kalorier! Jeg lover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den utregninga tror jeg at jeg fant på en iform-side..hmm..litt usikker for er så lenge siden..men googla bare og da tror jeg det var den siden (altså iform-klubben, bladet). Uansett, det finnes sikkert mange måter å gjøre det på? For meg fungerer det veldig fint å spise en litt større frokost, "føler" det blir rett for meg og logisk at man skal spise mest tidlig på dagen og slikt. Men grete roede sin utregning funker sikkert kjempebra den og - ettersom så mange har hjelp av de kursene og slikt :) Bra at du skal få i deg mere mat! og du har rett, man kan virkelig spise mye og likevel gå ned etter den utregningen. Jeg regner ikke på frukt og melk og kos egentlig..jeg prøver å holde meg til 2 frukt om dagen og 3 grønnsaker.. og tilsammen 750 g i alt. Tror ikke magen min tåler melk så bra..så jeg drikker ikke mye av det..men spiser mye cottage cheese og naturell yoghurt så får vel i meg raten min der. Når det gjelder kos så bare legger jeg det inn i de 12-1500 kaloriene jeg skal ha i meg.

 

Ja det er sant, plan funker for meg! Ble en kjempefin kveld i går..danset en del ja :) I dag er jeg i bakrus..uff..etter den søte kløe osv.. men jeg kjenner jeg likevel er veldig bevisst i dag..jeg skal ikke bare putte innpå med masse mat, vi skal lage den tacopizzaen vi har planlagt i dag (med grov bunn osv) og ha masse salat på siden.

 

Fikk ikke tid til å handle i går, så nå skal vi snart gå på butikken og handle for lørdag og søndag :) Har laget plan så listen er klar :) ha en fin lørdag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei okei, jeg skal øke matinntaket!! det er sikkert bare eksamensnerver som ødelegger matlysten.. dessuten har jeg jo ikke bevisst gått inn for å spise så lite, det har bare blitt sånn de siste 2-3 ukene.. det er vel ikke akkuratt det man beregner for "lengre tid" så at det er fare for at forbrenningen min blir ødelagt osv. er nok lite sannsynlig :) MEN jeg skal høre på dere å spise enda mer.. men når man øker mat inntak er det vel best å gjøre det gradvis? eller? man går i allefall ikke opp i vekt da (tror jeg) det er jo det man gjør når man skal slutte å gå ned i vekt - spiser gradivs mer og mer, til man tl slutt ligger på det inntaket kroppen trenger for holde en stabil vekt :)

 

Fiskebolle? er du i mexico som en del av en bachelor eller er det "forberedende" du tar? jeg er max keen på å ta deler av studium i utlandet, helst et sted som er litt eksotisk..

 

Så bra at du er så flink og organisert smint.. fest og morro er viktig det også! synes jeg i allefall.. føler alkohol er det som er vanskeligst å begrense seg på i forhold til kalorier.. det er jo gøy å ha en fylletur på byn i ny og ne.. vi er i 20 årene liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 69 på vekta i dag!

jeg skal i et bryllup på nyttårsaften og har den perfekte kjolen.... må bare gå ned noen få kg, tenker den vil passe på 66. så det er bare å stå på nå ja.

 

har vært på en liten tur med hunden, men skal ut mer i dag! også skal jeg prøve å trene litt styrke, har laget meg et fint program... må bare bruke det!

 

i går hentet jeg skiutstyret mitt... har store intensjoner med å komme meg mye ut. heisen åpnet også i dag, så bare å finne frem snowboardet også=) det er jo ikke så mye trening i snowboard, men jeg vil jo hvertfall være ute og ikke inne i kjøleskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at snowboard er trening, tenk bare på magemusklene når du skal stabilisere deg og holde balansen, og det er nok enda bedre trening om du ikke er så flink og faller og må reise deg hele tiden, :)

 

Men så heldig du er! Jeg og vil stå på snowboard!! så gøy!! Men har ikke råd til å dra i bakken og leie brett for tiden, kanskje etter jul. Ikke at vi har snø her heller..hehe!

 

Jeg var 55,5 på vekta i dag!! iiihh!! motivasjon til å være flink i helga..vil ikke at alt skal være ødelagt på mandag! Denne helga SKAL jeg greie å begrense meg!

 

Jeg synes også det er viktig å kose seg og feste..jeg fester nok litt i overkant mye da, men, hehe..det er jo mye kalorier i øl og vin + +, men tror det verste for min del er nattemat og evt potetgull underveis og dagen etter når man fyser på alt mulig..akkurat alkoholen tror jeg ikke er det som ødelegger for meg faktisk, hvis jeg bare greier å være flink med alt det andre....

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ofte alt som blir ved sidenav som blir mye kcal... så du er flink om du bare holder deg til vinen o.l... så bra, da har du jo gått ned noen 100 g til siden i går? gi tilbakemeld på hvordan den pizzaen er!

 

her er det masse snø, og mange folk ute på ski! jeg har snowboard, men vet ikke om jeg har penger til å stå så mye jeg vil.... det er jo forsåvidt bra trening i forhold til magemuskler og balanse. og man er ute hele dagen!

jeg har planer om å nyte denne vinteren fult ut, neste år flytter vi til byen(oslo) igjen og der er det ikke akkurat så mye snø at det gjør noe...

 

vi skal ha hamburger i kveld, jeg ser på det som en ganske sunn lørdagsmiddag.. jeg dropper naturligvis brødet. spiser bare rent kyllingkjøtt, litt ost og masse salat og litt røstipotet. ca 600 kcal... det er ikke så ille i forhold til en pizza.... eller masse taco. men det er jo ikke "hverdagsmengdemiddag".

 

har og funnet ut at jeg ikke skal spise så mye ost.... mye kcalorier... heller spise mer kesam mager og yoghurt naturell for å få nok kalsium. hvertfall prøve det!

 

ha en fin lørdagskveld=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kesam mager med dippmix (tortillasmak, minst sukker)

minigulerøtter

 

namnam

 

har spist meg god å mett i dag( ført opp det jeg skal spise i kveld- vet jeg blir mett), og har bare inntatt 1250 kcal. strålende fornøyd! har også gått ca 1 time/500 kcal

 

dette har virkelig vært en kjempe bra dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

så bra, missrosa! Er gøy med de dagene når alt bare går på skinner! Har hatt det sånn de siste dagene jeg også. Hvor er det forresten du bor hvor det er så mye snø?

 

Jeg hadde forøvrig tenkt meg på spinning i dag tidlig, men tror dere ikke jeg var den eneste som dukket opp? Så da syklet jeg litt for meg selv en halvtime, men det var litt kjedelig så så altfor mye trening ble det ikke ut av det. Men men...

 

Ellers har jeg trasket bort på butikken og kjøpt masse ny kylling, grønnsaker, mandariner, havregryn, kli og egg! Så nå er man klar for helgen! 2 venninner av meg har bursdag i dag, så mulig det blir litt vin på meg også. Og hun ene er svensk, og har lovet å diske opp med svenske kjøttboller, ikker verst!!

 

Og apropos yoghurt naturell, jeg ELSKER yoplait sin lightversjon, men de har den ikke i norge:( den er helt genial, kun 40 kcal per 100g, og like mye proteiner som karbohydrater. Så jeg synes vi alle skal skrive lange klagebrev til yoplait norge!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått på ski - jeg er sliten! DET VAR HELT FANTASTISK!!!

men har også gått tre turer med hunden i dag, så tilsammen har jeg fått 5 tp!!! mer i dag en hele uka som har gått!

jeg bor i oppland, på et vintersted deluxe! de viste stedet på tv i dag! men du ser kanskje ikke på nrk i mexico..hehe

 

den yoghurten hørtes namnam ut! du får fylle kofferten når du kommer hjem hehe!! jeg liker godt biolanaturell jeg da..!

 

kjøttbullar hørtes godt ut! kos deg med venner og litt vin, tihi!

 

forresten hvordan får dere til sånne smilefjes i teksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss som det skrives her for tiden!!

 

Noen Smilefjes: : D :) ; ) :) : o :) : ( :)

 

Så flink du har vært missrosa! Kjenner jeg blir entusiastisk på dine vegne! hehe, er så deilig med slike dager når man virkelig er fornøyd! Er så glad i dag jeg også! Gikk og nynnet for meg selv på vei til butikken, hihi

 

Ja så dumt at vi ikke har naturell light her!! Send klagebrev du fiskebolle, tihi

 

Åh jeg vil også gå på ski og ake på akebrett! Gleder meg til vinteren kommer hit også.

 

Nettopp handlet helgehandelen vi..fikk ikke tid i går så ble flyttet til i dag, nå skal vi lage tacopizzaen, ble sein middag i dag, men det får så være! Skal rapportere her etterpå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ja, det var noe voldsomt til aktivitet her nå:)

 

Imponerende, missrosa! Jeg er kløne nr 1 på ski, men litt gøy er det jo likevel.

 

Jentungen; jeg har tatt hele graden min her i mexico, så har vært her i overkant av 4 år!! Tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo helt av å rapportere om pizzaen

 

Den var... KJEMPEGOD :)

 

Anbefales virkelig altså..hvis dere liker mais og ananas på pizza..og liker taco generelt så blir dere å like denne tacopizzaen. Vi var veldig spente på om vi ville like den grove bunnen og det gjorde vi. Men en ting som var bra, men uvant var at vi ble så fort mette! Den mettet skikkelig..jeg spiste to stykker og kjæresten tre og da var vi supermette! Det har liksom aldri skjedd før..hehe..når vi koser oss med pizza så kan vi som oftest spise veldig mye, så har over halve pizzaen igjen enda..blir lunsj i morgen :) Tenkte at det måtte være lurt å lage den hvis man skal invitere noen på middag ettersom den mettet så bra, hehe. Noe som ikke sto i oppskriften men som vi hadde på var tacosaus og rømme..jeg vet - ikke det sunneste, men det er tross alt lørdag i dag :) Såh - lag den pizzaen! :)

 

Men daa er det vel for lengst over leggetid så jeg skal finne senga! Snakkes senere dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er mye aktivitet her og det er veldig hyggelig!

har vært på tur med hunden og skal på et par turer til i dag.

:)

 

den pizzan hørtes jo bare knallbra ut... må prøves!

 

ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag tror jeg det blir noe med kokosmelk og slik.

neste uke skal jeg skrive plan, eller jeg skal skrive den i dag.

for måltider og trening og andre ting jeg skal gjøre. og prøve å holde den da så klart!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå nå hadde jeg skrevet mye så skulle jeg prøve å finne ut hvordan man lager flere smileier så ble alt jeg hadde skrevet borte....

 

Her er noen forslag til som kanskje frembringer sint smiley og smiley med solbriller

:) %) :# :¤ prøver litt frem her bare..

 

Kortfattet hva jeg skrev i sted:

- snikveide meg, ned 1 kg. WOHO

- snowboard er kjempe treninge, da legger og lår jobber hele tiden når man svinger + mage/rygg som stabilisrere kroppen.. når man hopper/trikser er det enda mer trening

-vi er knallflinke for tiden, keep up the good work..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi ER veldig flinke for tiden :) enn det! i mørke november! hehe

 

Grattis med nedgang jentungen - så bra!

 

Har skrevet middagsplan for mandag til torsdag nå jeg, blir mye billigere å handle denne uken enn forrige når vi har en del rester, ting vi allerede har kjøpt forrige uke osv, som vi kan bruke.

 

Uke 47

 

Mandag: kyllingkarbonader, fullkornmakaroni, minigulrøtter

Tirsdag: Omelett med spekeskinke, grønn salat, grovbrød

Onsdag: Fiskepinner og rotmos, + gulrot og agurk

Torsdag: Sitron og appelsinmarinerte kyllingfileter + ris og salat.

 

Ellers til frokost, mellom og lunsjer så blir det variert med: Havregrøt, yoghurt naturell, frukt og mandler, kålrot, gulrot og andre grønnsaker, egg, multigrain med leverpostei, makrell, cottage cheese, evt andre pålegg. Og vann vann vann :)

 

Treningsmål: Trene mandag, onsdag og fredag. Minst 1 gruppetime.

 

Dette ser veldig overkommelig ut! Utfordringen blir å komme meg på trening på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...