Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Så bra missrosa, det var mye!

 

Trimpoeng denne uka for meg: 7,6. Var nettopp på en spinning 45 min, så deilig etterpå! Liker egentlig ikke spinning..synes det er såå kjedelig..men kjenner jo hvor bra trening det er..tenkte å prøve å spinne 1 time i måneden, hehe.

 

Så gla jeg kom meg på trening i dag! Da ble det tre dager med trening denne uka og!

 

Nå koser jeg meg med yoghurt naturell, banan, eple, klementin og et dryss hakkete mandler, mens jeg ser på Robinson :)

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste bolle i dag, mange boller.. og en new energy sjokoloade :) men jeg har sløyfet middag og kvelds siden jeg har så dårlig samvittighet for at jeg spiste flere boller og sjokolade.. jeg skal jo veie meg i morgen.. hva tenkte jeg på.. off, jeg vil ikke spise mer usunt i allefall..

 

Jeg har et stressnivå på topp akkuratt nå, jeg er så stresset med eksamen at jeg faktisk ikke klarer å lese :) jeg bare går rundt å stresser.. jeg er til og med stresset for om jeg har gått ned i morgen.. alle mulige ting plager meg så jeg ikke får sove å herregud, jeg er redd jeg stryker på eksamen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress ned og pust med magen! Jeg hadde supernerver før eksamen jeg også..tenkte at jeg ikke skulle greie å dra dit faktisk! Men man må bare ta det rolig og lese en ting av gangen..lage planer for hva du skal lese og når, prøve å få en oversikt over hva som er det viktigste og se på det først..du kan ikke greie å lære deg absolutt alt uansett..og du stryker ikke på eksamen, det går bedre enn man tror som oftest. Men du må bare roe ned så du greier å lese og prøve å tenke at " du kan ikke gjøre mer enn ditt beste" Du lærer det du lærer. Dette går nok bra! Og når du får ned stresset så blir det lettere med andre ting også, slikt som boller og sjokolade :)

 

Er du en liten perfeksjonist kanskje? Det er iallefall jeg..før eksamen fikk jeg sånn nerver og stress for at jeg ikke kunne alt..det blir sånn at "greier jeg ikke å lære ALT så kan det være det samme" da gir jeg på en måte opp. Men etter at jeg greide å endre tankegangen til at jeg kan prøve å lære så mye som mulig..jeg kan bare gjøre mitt beste osv, så stresset jeg ned og greide å lese.

 

Sikker på at du greier dette fint! Masse lykke til fra meg :)

 

Når skulle du ha eksamen igjen?

 

stressnedklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp litt.. jeg har eksamen i morgen! nå skal jeg lese og jobbe med oppgaver.. kommer nok ikke til å skrive her før i morgen i alle fall, har en eksamen på torsdag også..

 

stå på og vær flink videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til jenteungen, skal krysse alle fingre og tær for deg! i morgen og på torsdag! det er viktig at du prøver å roe ned... glem nå vekta for en liten stund!!

 

jeg har vært på morgentur med hunden, deilig! var 70 på vekta, usj... hvorfor kan jeg ikke i det minste bare holde meg på 69??? jeg går og går, men ingen resultater.

skal få pappa til å preparere skiene mine i dag, så blir de litt bedre å gå på og jeg har et ønske til meg selv at jeg skal klare å gå minst 4 dager i uka. jeg gjør jo ikke noe annet fornuftig, hehe

 

da burde det hvertfall skje litt, for ski er jo bra trening... :)

 

skal du på trening i dag da smint?

 

og hvordan står det til i mexico? er du ferdig med alle inleveringer og eksamner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

jo, siste oppgaven ble levert torsdag kveld!!:) Men det skal sies at levert ikke er helt ferdig på samme måte som i Norge. Vi får den alltid tilbake med forslag til endringer, før vi må levere den for endelig karakter. Men det er i grunnen litt greit, lærer hvertfall mer av det. Dog litt kjedelg å ikke være ferdig-ferdig.

 

Ellers har jeg nå nettopp kommet hjem fra morgentrening. Disse mexicanerne feirer revolusjonen i dag, så da stenger treningssenteret kl 12, så da fikk man litt ekstra motivasjon til å komme seg av gårde tidlig:)

 

Jentungen, min erfaring er at eksamener alltid går helt fint uansett, så ingen vits i å stresse seg opp;) Og skulle det ikke gå, er det ikke verre enn å ta den opp igjen. Dette går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gla du spurte missrosa, hehe, for JA jeg har trent i dag!! tatara! Stolt av meg selv.

 

Det var bare så vidt da..var sååå lat..skikkelig typisk mandags-modus..kjæresten prøvde å motivere meg, men jeg var bare såå trøtt og sliten osv, men sånn 5 minutter før bussen gikk, gikk jeg på badet og tok på treningsklærne..hehe..

 

Føles så godt nå etterpå da! 45 minutter pulsstep og ca 2,9 trimpoeng :)

 

Jeg tenkte på noe jeg hadde lest en gang: at når man er sliten, er det ofte i hodet man er sliten og ikke i kroppen..man er sliten etter en lang dag osv, og da er det beste i grunn å ta seg en treningsøkt og bare få alt ut, og jeg visste jo at jeg ikke egentlig var fysisk sliten i kroppen i dag..så da hadde jeg liksom ingen flere unnskyldninger :) Da var det "verste målet" for uka overstått!!

 

Lykke til jentungen, sikker på at det går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare vært ute på morgentur i dag, 1,4 tp,

men i morra skal jeg ut på ski igjen, har satt som mål en time, gjerne lenger om jeg orker, men 1 time vil gi meg ca 3,5 tp og det er jo bra!

men har hatt nye energi i kveld, har vasket og skuret på kjøkkenet! hihi!

 

det høres jo bra ut at du får igjen oppgava da og kan rette på den! bra du kom deg på trening!! litt press skader aldri!

 

så bra smint... fint jeg spurte!! hihi det er ofte sant det du sier... at man bare er sliten i hodet.. kloke ord!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært ute på ski 55 min, så klarte nesten en time :) fikk 3,2 tp! fornøyd og ikke minst sliten i kroppen!!

 

spiste havregrøt kokt på lettmelk og masse frø i til frokost.

skal spise veldig "konkrete" måltid i dag. ikke små spise klementiner og kakao.. vil virkelig ned i størrelse og da må jeg skjerpe meg litt tror jeg.

 

tvitvi for jenteungen i dag!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: havregrøt

lunch: havregrøt

mellom: 5 clementiner

snack: 25 g riskjeks

middag: 200 g kyllingkjøttdeig, 150 g tomatbønner, 100 g mais, 100 g ananas

kvelds: optonskakao og clementiner. blir jeg veldig sulten eller "småspisete" så lager jeg havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

middagen ble vist doblet.. spiste alene. det ble 400 g kyllingkjøtt, 3 tacoskjell litt ost og slik..

så i dag har det blitt ca 1800 kcal...

litt for mye!

 

i morgen skal jeg på shopping, da blir det hvertfall mye gåing og litt mindre mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er missrosa :) Høres morsomt ut å gå på ski, man blir sånn deilig sliten av å være masse ute i frisk luft :) Nå laver snøen ned her i Trondheim også så kanskje det blir skimuligheter her også etterhvert!

 

I dag har jeg treningsfri..godt å kunne ta en fridag med god samvittighet. Spiser sunt men dog blitt litt lite de siste dagene..er så frustrert fordi jeg alltid går opp igjen over helga.. skeiet litt ut i helga ja, men var flinkere enn på lenge, så føles kjipt at det ikke funker. Jeg har ikke gått opp det jeg var igjen da, men er tilbake på 56-tallet..kjedelig..Satser på at jeg kanskje kunne ha lagt på meg litt muskler eller noe..har jo faktisk vært bra med trening i det siste.

 

Ellers har jeg holdt meg til planen, handlet masse frukt og grønt i dag..spist mindre enn jeg skulle fordi jeg står opp så sent for tiden..må prøve å komme meg opp i morgen, så jeg rekker å spise det jeg skal.

 

Håper det gikk bra på eksamen jentungen!

 

Ha en videre fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har mistet litt piffen denne uka..har forsåvidt holdt meg innenfor kalorigrensene, men dytter i meg en del knekkebrød på kveldstid som på en måte føles så unødvendige..jeg vet jo grunnen, at det er fordi jeg har stått opp så sent og fått i meg for lite mat tidlig på dagen osv..men jeg har utrolig søtsug..håper jeg kommer meg tidlig opp i morgen og får en normal matdag, så kanskje det blir bedre igjen. Føles som jeg er på et viktig punkt nå..der det kan være lett å gi opp..men jeg vil jo ikke det! Hm.. dagene er så like for tiden, kan være det også..jeg kjeder meg rett og slett..ikke så lett å finne på ting heller.

 

Jaja..kanskje det blir en bedre dag i morgen.. mååå komme meg opp så døgnet blir snudd normalt igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei allesammen.. jeg tror det gikk bra på eksamen, eller jeg tror jeg står i allefall... gruer meg litt til den i morgen, men jeg får bare ta det som det kommer.. nå vet jeg va det går i iallefall.. og hvis jeg stryker får jeg ta den opp igjen til våren :) akkuratt nå bare gleder jeg met til å blir ferdig!!

 

Spiser for såvidt greit, fikk sykt lyst på noe nam på mandag så jeg gaflet i meg en 7-8 knekkerbrød med prim.. men men, det er uansett bedre enn sjokolade..

 

November er en skikkelig grå tid, hvor man fort mister piffen.. her laver det nok ikke ned med snø, men regn! Bergen i et nøtteskall.. men det er jo som du sier smint det er bare å finne på noe.. julen står for dør, inviter noen venninner på juleverksted :) elle noe annet koselig..

 

vi snakkes når jeg er ferdig med eksamen i morgen.. kos dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal sises at jeg har vært på shopping en hel dag med 1 krone!!! (har vært med mamma..........:))

 

har spist to knekkebrød, en kyllingrett og havregrøt med banan. så er fornøyd!

var 72 kg i dag tidlig... men det er nok tilbake til 70 i morra, hadde så sinnsykt mye vann i kroppen av en eller annen grunn i dag. merkelig!

 

deilig med en dag som det skjer noe. kjenner meg veldig godt igjen i det du sier smint, at dagene går i ett fordi det ikke er noe å gjøre..

men går ikke du på skole? er du ferdig? hvordan har det gått med de jobbene du har søkt på?

jeg passer på å IKKE stå opp senere enn 11 hvertfall, etter det blir det helt dødag! når har du stått opp i det siste? kanskje du bør prøve å motivere deg selv med at du skal komme deg på formidagstrening, hvertfall en gang og se hvordan det går..?

jeg skal de dagene jeg ikke har noe på agendaen komme meg ut på ski før 12.

 

så bra jenteungen!!! at du står er jo det viktigste! men det går nok mye bedre enn du tror allikevel!! det tror hvertfall jeg! knekkis er bedre en sjokkis, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føler jeg må tilstå mine synder.. har spist sjokolade i dag..og sitter nå med en pose french fries.. hm..jaja.. spist er spist osv..

 

Plutselig en så dårlig dag! Ble ikke trening heller..men har bestemt meg for å trene i morgen i stedet så håper sprekken ikke blir alfor avgjørende!

 

Merker at etter at jeg spiste sånn sunt forrige uke og før der og sånn så fikk jeg så veldig fin hud! Er litt plaget med uren hud og slikt..men den ble veldig mye bedre faktisk! Og når jeg bare spiste litt godteri i helga så merkes det allerede på huden.. er jo en motivasjonsfaktor det også..til å spise sunt altså.

 

Jeg har stått opp SENT de siste dagene..er for flau til å si hvor sent..hehe..men ikke bra! Jo jeg går på skole, men det er bare skole en helg i måneden..er deltid..så skal egentlig jobbe ved siden av, men har ikke fått meg jobb enda..har fortsatt ikke hørt noe fra stedet jeg var på intervju på, er litt skuffet, for de virket så positive når jeg var der..har prøvd å legge igjen beskjed osv, men fortsatt ikke hørt noe..så er vel måte på hvor mye jeg kan mase også..

 

Så jeg gjør ikke så mye om dagene, og da blir det mye kjedespising..synes synd på meg selv-spising og slikt, hehe. Skal på skole nå i helga da, så det blir godt å få gjort noe, møtt andre folk og komme meg opp i rett tid! Kanskje det blir å hjelpe på neste uke også for jeg må opp tidlig lørdag og søndag, så da er jeg på en måte vant til det til mandag :)

 

Shopping med mamma hørtes kos ut! Så heldig du er, og for en snill mamma :D

 

Sukkelukk..burde vell legge fra meg potetgullposen..burde ikke kjøpt den i hele tatt..hatt en kjip dag..tre kjipe dager egentlig, men i morgen MÅ det snu seg! Spiste fisk til middag iallefall..litt positivt har det jo vært. Har klart å holdt middagsplanene mine, men har sklidd ut med frokost og lunsj osv pga sen oppståing. Kjæresten har lovet å hjelpe meg å komme meg opp i morgen..men er vanskelig når jeg i blant sovner i 4-5 tia på natta...

 

Pjuh, ble litt langt og sutrete dette! Nå skal jeg slutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært våken i hele natt..fant ut at jeg bare måtte..nå gjelder det å holde seg våken i dag og heller legge seg litt tidlig i kveld..håper jeg greier det!! Har bakt rundstykker i natt og skal straks spise frokost nå, eggerøre :D

 

Får se angående trening idag, ettersom jeg ikke skal sove, men skal iallefall få gått tur! Litt skummelt å trene når man ikke har sovet synes jeg, blir redd for å svime av, hehe.

 

Føler meg positiv igjen og skal på rett kjøl i dag!

 

Håper alle får en fin dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAaa..da var jeg ferdig, var heldig med eksamensoppgavene så det gikk bra i dag også... åh, juleferie, så utrolig diggbart.. jeg skal ut på byn i dag, burde egentlig trent litt i dag, men jeg vet ikke om jeg orker.. skal for såvidt trene i morgen og på lørdag (og kanksje søndag) og i neste uke kommer kjæresten min :) wee.. nå blir alt bra fremover..

 

Smint.. hvis det hjelper så sprakk jeg i går også.. jeg var så stresset og umotivert med tanke på eksamen så jeg lagde meg eggedosis (av 5 egg!!!!) med mel i og spiste det :D men shit happens, det viktige er at i dag og fremover skal jeg være flink! skal jo drikke vin i kveld, men jeg tar ikke alkohol med i betraktningen på usunt.. så lenge jeg holder men unna SUKKER som i boller, kaker, brus, smågodt, sjokolade osv er jeg stolt over meg selv.. og så klart chips og lignende, det holder jeg meg også borte fra,...

 

Kos med shopping missrosa :) jeg burde begynne med juleshopping, eller planlegge hva jeg skal kjøpe i det minste.. men jeg vil jo kanskje kjøpe noen gaver i egypt også.. hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer jentungen!! herlig å være ferdig ja! Glad på dine vegne :D

 

Fortsatt våken jeg..har nyoppdaget kaffe, hehe.. drikker ikke kaffe til vanlig, bare iskaffe og kaffe latte og lignende en gang i blant..men i dag ble det to kopper svart kaffe og jeg ble jammen mer våken veldig fort! Gleder meg til kl 20-21 og jeg kan endelig legge meg :)

 

Skal på skole i helga jeg, så tenker at jeg ikke blir å skeie så mye ut i helga når jeg har noe å gjøre, blir ofte slik, så da er det ikke såå farlig at onsdag ble en helgedag på en måte, hehe.

 

I dag skal vi ha appelsin og sitronmarinert kylling, ris og salat, gleder meg til middagen :)

 

Må droppe trening i dag pga underskudd på søvn, men skal på pulsstep i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg henger meg på gratulasjonsbølgen;)

 

Dog jeg driver fremdeles og er sånn rimelig bra på kosthold, og omtrent ingen trening. Men men... Så lenge jeg ikke går opp i vekt hvertfall. Trene skal man gjøre fra januar av:)

 

Kaffe er en bra ting. Dessverre er den enda bedre sammen med kake eller cookies...

 

Middagen høres spennende ut, smint. Du får fortelle hvordan den ble!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis jenteungen!! godt å være ferdig kan jeg tenke meg!

 

jeg har vært på 1 1/2 times gåtur i dag, 2,7 tp! og spist ca 1100 kcal!

 

håper du kommer over knekken smint, kanskje like greit å ikke trene når du ikke har sovet på så lenge..

 

kos deg og nyt late dager under sola du fiskebolle!! det blir ikke så mye av varmen når du kommer til nord igjen! hihi

 

er litt sliten i kveld, så blir ikke så mange ord fra meg! kommer sterkere tilbake!

 

i morra skal jeg hvertfall ut på ski igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sovet i 11!! timer..hehe..måtte gi meg ca halv åtte i går kveld, det var jammen godt å legge seg!!

 

Den middagen var kjempegod altså, og anbefales! Oppskriften er på siden her hvis noen vil prøve, vi spiste marinaden som saus ved siden av også for den var nam!

 

Nå er det frokost og så skal jeg på pulsstep ti på ti.

 

Ja kaffe var bra for å holde seg våken, men gud så vanndrivende!!! Aldri vært borti at jeg måtte såå mye på do! Når jeg våknet i dag også så måtte jeg bare løpe til badet! hehe..og det etter bare to små kaffer tidlig på dagen..tror jeg skal holde meg unna det til bare spesielle behov :D Greit for å vann ut av kroppen da.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg veide bare 55,8 kg igjen i dag! sjokkerende må jeg si, for har hatt noen ikke superflinke dager, og har ikke trent mye heller! Kanskje den kaffen hjelp likevel, hehe.

 

Ble så glad når jeg så 55-tallet igjen..for har vært en del mer de siste dagene!

 

Men det er jo kunn på fredager at jeg er så lett..hehe.. ble iallefall motivasjon for å prøve hardt å være flink i helga nå da!! Prøveprøveprøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært på en halvtimes skitur, det blåser så mye så var litt tungt å gå.

 

var 69 i dag,og det var godt!

 

bra smint at du var 55,8, og håper du har vært på trening nå!

det er sånn med meg å når jeg drikker svart kaffe, men vist jeg tar en liten skvett med melk i blir det bedre.. ikke så hardt for magen da!

 

har funnet ut at jeg skal kjøpe meg ny digitalvekt. den jeg har nå viser jo masse forskjell hele tiden. har sånn med en nål, antidigital som jeg pleier å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...