Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

i dag har jeg fått gjort alt jeg skulle:) tenkte vi skulle pynte pepperkakehus i kveld!

jeg er veldig sugen på alt mulig godt i dag, men har holdt meg til en sjokoladekule og en bit fudge. må kjempe i mot, hehe;)

 

men det er lov å unne seg litt nå, men jeg har lyst til å spare til julaften og slik, så jeg kan kose meg ekstra masse da!!

 

håper du koser deg på pubkveld, smint!

og håper formen din er bedre fiskebolle ;o

 

ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

Etter en uke hjemme hvor jeg har vært riktig flink, så har jeg nå begynt å kaste meg over alt som smaker søtt. Nei nei nei! Planen er å ikke spise sjokolade, marsipan og kaker før tirsdag! Tips til hvordan jeg kan klare å holde unna de siste 2 dagene? Nå går det på stumpene løs skal jeg si dere. Dagene er ikke så ille, men jeg har så jetlag, så jeg sovner ikke før i 4-5tiden. Og når man sitter oppe hele natta og ikke har noe å gjøre, DA skal jeg love dere det frister å rote i kakeboksene og sjokoladeskålene da! Åh, jeg blir gal snart faktisk! Hjelp!?!

 

Formen begynner ellers å bli bedre. Men henger i enda. Likevel tror jeg jeg skal komme meg ned på trening i morgen. Tror det trengs! Også går jeg på veggene her etter å ha vært sengeliggende i ei uke eller to nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på vekta i dag og den viste 70!!!!!

jeg har jo vært på 66-67-68, ikke 70! trodde jeg var ferdig med det stadiet.

i går spiste jeg veldig ustrukturert.... havregrøt, rundstykke, taco (uten ost) og 2-3 kuler med foskjellig sjokolade, frukt og nøtter.

men 70 kg. det må være at jeg binder mye vann ettersom taco er litt salt evnt. jeg får bare se i morra.

på menyen i dag står det havregrøt og nissegrøt m mandel i!!

ellers skal jeg pynte juletreet i dag! vi reiser bort i romjula og til neste år (hihi) så skal vi ha glede av treet mens det er jul må vi sette det opp i dag!

 

koselig å se deg her fiskebolle!! bra du er blitt frisk igjen da :D men noen råd... skulle gjerne hatt noen selv...... jeg er jo alltid veldig sterk mot kaker, men de dagene her har det sniket seg noen ned i magen min...

det er jo ikke så bra å spise generelt på natta, men om du kanskje prlver å spise litt normal sunn mat, grønnsaker, grovt brød. hvis det er det at du må spise er jo det sunnere enn kaker!

noe som også sies skal hjelpe litt er varm melk med honning, drikke det så skal man sovne lettere, har ingen erfaring med det selv, men du kan jo prøve om du vil og har troen på at det skal hjelpe.

lykke til!

 

jeg skal hvertfall IKKE veie mer en 68 på onsdag, helst 67, nå har jeg gjort det så lenge så jeg nekter å veie 70. må bare være fult konsentrert disse 3 dagene. for det er vann som har samlet seg fra tacoen i går.

 

mine råd:)

'spis sunn frokost som metter

'spis clementiner/frukt når du blir kakesugen

'kos deg med middag på julaften, samt med kaker, men la det bli med den kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens vekt 68! bra!

spiser veldig lite fortiden, får jo stort sett i meg middag og havregrøt, men så stopper det, men med litt frukt blir dette gjerne 1000-1100 kcal. det er jo ikke kritisk for lite...

men jeg har vært ganske optatt de siste ukene, kan være det, har ikke tid til å kjedespise slik jeg pleier å ha.

håper dere har det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

vann, vann, vann, missrosa!

Om du hopper opp så mye fra en dag til en annen er det ingen fare. Kun kroppen som vil lure deg;)

 

Jeg må bare få sagt at i dag har jeg hatt en fantastisk bra styrkeøkt. Armene kjennes ut som de tilhører en meget stor og sterk kroppsbygger! I like! Sjokoladespisingen er dessverre fremdeles ikke til å stagge. Men det kunne vært verre. Men men... Nå har jeg lov til å spise usunt de neste 4 dagene+nyttrsaften. Så får vi bare se om jeg klarer å beherske meg utenom!

 

Godt jeg snart skal komme meg til min egen leilighet. Å bo hjemme i jula er hvertfall i mitt tilfelle ensbetydende med fristelser overalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...til julaften!!! og jeg gleder meg til alle pakkene! det ligger fult opp under juletreet!! hihi ;o)

 

så bra at du har vært å trent styrke fiskebolle, hørtes veldig deilig ut! jeg har som sagt ikke trent på flere uke, 4 tror jeg det blir og det merker jeg! men det har jo skjedd noe hver dag allikevel!

 

når flytter du hjem til deg selv igjen? da kan du jo sette litt "ny start" med sunn mat i skapene! og en god treningsutine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ja, nå er det ikke mange dagene. Synes desember alltid flyr så fort av gårde! Plutselig er det liksom bare julaften. Skulle ønske januar gikk like fort. Det er den verste måneden i året spør du meg. Kaldt og guffent! Og leeenge til sommeren! Da har man ikke jula å glede seg til heller. Fysj!

 

Jeg flytter helga over nyttår, så halvannen uke, så får jeg fred i sjelen!:D

Merker det er gøy å trene igjen nå, så tror det skal gå fint fremover. Tok meg like godt enda en tur ned på trening nå nettopp og løp 45 min på mølle. Så da er man i gang!:)

 

Jeg utfordrer deg herved, missrosa, til å få inn en styrkeøkt i morgen! Ingenting former kroppen like bra som styrke, så det er vel verdt det. Kan jeg komme meg på trening, kan du også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for utfordringen.... jeg skal vaske leiligheten i dag og har gått tur med hunden, skal se om jeg får tatt noen push ups og, er det godtatt?

 

morsomt å utfordre hverandre=)

 

blir spennende da å flytte igjen, det er vel da 4 år siden du bodde der sist?

 

mye som skal gjøres i dag, nå først skal jeg lage deig til julekake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir litt mye godt og vekta viser litt feil. håper jeg klarer å la vær å spise alt det gode for jeg vil ikke gå inn i det nye året med mer enn 68 kg!!

skal bort fra søndag til fredag bo på hotell og i bryllup. uten vekt... jeg må bare være sterk!

 

hvordan er julen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

joda, julen er bra! Men problemet er all denne sjokoladen som ligger rundt overalt, om det så er hjemme eller der man er på besøk. Og det verste er at jeg egentlig ikke har så lyst på heller. Men denne hånden griper automatisk etter alt som er i nærheten. Skummelt, er det!

 

Men jeg har hvertfall fått trent hver dag bortsett fra julaften og 1 juledag, og spist litt sunt innimellom. Det er egentlig bare denne sjokoladen som ødelegger. Og det som er ille er at den jo aldri forsvinner. Tomme skåler blir jo bare fylt opp igjen og igjen... Nei, det skal ikke bli dumt å komme seg hjem til seg selv.

 

Men ikke misforstå meg, jula er favorittiden min på året. En fantastisk tid!!

Og hva skjer med dere om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på en liten nyttårs tur... og hitentil er det blitt MYE mat! USUNN mat....

i jula generelt har det blitt for mye mat!!! tror nok nåla peker nærmere 70 enn 67 når jeg kommer hjem fredag!

men det er jo slutten av året! og jeg skal begynne det nye året med en veldig sunn start of fortsettelse!!!

vi har bestemt at vi skal begynne å sy brudekjolen min først litt ut i mars... og da er målet under 65, helst 63!!! men det er siste frist!!

 

skal sette opp en plan etterpå. helst dag for dag, time for time!

 

 

det er en veeeldig koselig tid ja, fiskebolle... vi får bare innfinne oss med sjokkisen!

ønsker deg et godt nytt år!!!

nå må jeg løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er kjempeflink som har trent så mye fiskebolle=) jeg har ikke trent en eneste gang i september..... foruten om turer og husvask! men ikke noen ordentlig treningsøkt, har farta for mye og stresset når jeg har vært hjemme! så all ære til deg fiskebolle!

det er rart med den hånda som griper... har slik hånd selv... pleier ikke å ha det, men denne julen har det bare gått ned på høykant småkaker og lignende!

 

i morgen skal jeg på shopping i københavn.... det blir veldig bra! håper jeg finne noe fint, men vil egentlig ikke ha klær, for jeg ønsker jo fortsatt å gå ned en del... vil heller kjøpe noe smykker, sko og pene ting!

skal hvertfall gå mye og spise lite! i dag har det blitt heftig fløtemiddag, flambert dessert, wienerbrød og vanlig mat! fyyyy.. men litt godt! hihi

 

full skjerpings i 2009!!

 

klem til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

kanskje vi rett og slett skulle følge det bibelske eksempel og kutte av hånda som synder? :D

 

Nei, men vi nærmer oss! Kun et par dager til nå, så vender ting tilbake til normalen. Høres forresten kjempegøy ut med Københavntur, jeg elsker Danmark. Også er det jo gøy bare å komme seg ut og gjøre noe annet iblant. Så da er det nyttårsaften i Køben altså?

 

Og sånn for å skryte enda litt mer av meg selv, har fortsatt treningsrutinene mine, og trent hver dag siden sist også. Så selv om det er mye sjokolade så hjelper det jo litt på hvertfall.

 

God tur missrosa!! Kos deg masse:)

 

Men hvor er smint? Har du blitt spist av reinsdyr der oppe i nord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tihi, er ikke spist av reinsdyr nei :P Har hatt datatrøbbel og vært bortreist osv, så har ikke kommet meg innpå her på en stund!

 

Ble en del spising i jula på meg, men likvel ligger jeg på rundt 55,5 nå, og det er jeg veldig fornøyd med :P Begynner i grunnen å være ganske fornøyd med vekta så planene for det nye året er å stramme opp, ikke nødvendigvis å gå så mye ned. Ønsker å trene opp armene og rumpe/lår i hovedsak. Gleder meg til å trene igjen, skal bli godt. Har fått tennisalbue da..så skal til fysioterapeut nå på nyåret, så håper jeg blir fort bra slik at jeg kan trene skikkelig igjen.

 

Fiskebolle du virker som du har bra peiling på styrketrening, noen tips? Kanskje også tips til mat som er lurt å spise de dagene man trener styrke?

 

Nyttårsforsett som går på trening og helse blir for meg styrketrening og slutte å drikke brus. Ønsker også å trene 3 dager i uka fremover. Og når jeg får råd skal jeg endelig kjøpe meg nye treningsklær som jeg har snakket om i et år nå, hehe..for å motivere meg videre. Fikk en mp3-spiller i julegave og den skal fylles med herlig treningsmusikk og så skal jeg kaste meg på tredemølla!! Musikk betyr så mye når man trener!

 

Håper dere har hatt en god jul og en fin nyttårsfeiring. Er i maks bakrus i dag..la meg klokka 6 i morgest :) Får starte å være sunn på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, godt å høre!

 

Ang brus, så tror jeg jeg skal slenge meg på den som nyttårsforsett. Og ja, nyttårsforsett begynner ikke før mandag :)

Jeg hadde klart å holde meg borte fra den verste godtespisingen i romjula, men i går og i dag har all beherskelsen forsvunnet som dugg for solen. Men til lørdag flytter jeg til min egen leilighet, så da er fristelsene borte, så jeg regner med ting skal bli mye greiere da. For jeg ER faktisk veldig lei av både sjokolade, marsipan og småkaker. Det er bare denne hånda da...

 

Men ang styrketrening. Tror det lureste du kan gjøre er å få en av veilederne der du trener til å sette opp et program for deg dersom du ikke har trent noe særlig tidligere(?) Og når det gjelder mat bør du spise 1-2 timer tidligere, noe som inneholder proteiner og karbohydrater med lav GI. Men det viktigste måltider er de to etter treningen. Da skal det første være 30/40 protein, og resten raske karbohydrater(frukt, loff, sjokolademelk, smågodt(ja, faktisk!!:P). Minst mulig fett. Dette er rett etter treningen. Det neste måltidet er en vanlig sunn middag, fortrinnsvis med en proteinkilde som fisk, kylling etc, samt karbohydrater i form av stivelse (poteter, paste, ris). Også drikke mye vann :P

 

Og godt du stiller forberedt smint. Altså med musikk, mener jeg. Jeg er helt avhengig av shuffle`en min når jeg trener. Den er så liten og praktisk med den klipsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

godt nytt år!!!

 

nå er jeg hjemme fra miniferien, har hatt det hyggelig!

 

har ikke fått veid meg her hjemme, men vekta til svigermor viser mindre enn jeg trodde, 68,6 etter mat! jeg trodde jeg skulle være nærmere 70! men skal ikke si noe for sikkert før jeg har fått veid meg i morgen tidlig!

 

lykke til med flytting i morra fiskebolle! du har virkelig vært flink med treningen i jula!! jeg begynner igjen i morra med turene mine, har to hunder jeg skal passe noen dager, så da kommer jeg meg ut!

 

hva er egentlig tennisalbue smint? blir det bra? er det fra betenelsen?

stå på med styrke og musikk=)

 

hihi! nå må jeg summe meg litt, akkurat kommet inn av døra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har revet pepperkakehuset i kveld! jeg skulle egentlig starte året med å være sukkerfri... men da hadde vi jo ikke fått tatt huset!

så tok et tips fra deg fiskebolle om å begynne det sukkerfrie på mandag!

 

dessuten har det blitt bensinstasjonmat i dag og i går og det er jo ikke særlig sunt heller!

skal begynne å planlegge litt mer, ha med meg mat når jeg vet vi skal ut å kjøre. jeg har en fin matboks som absolutt kan brukes mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har kommet inn fra morgentur med hundene! 1,1 tp bedre enn ingenting!

nå skal jeg begynne å føre inn nøyaktig hva jeg spiser og trener igjen, slik jeg gjorde før. få kontroll.

 

hvordan har dere det?

 

nå skal jeg lage meg havregrøt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei missrosa, koselig å se deg også igjen. Høres ut som du er på rett kurs igjen ettersom du har fått rørt deg!

 

JEg derimot har spist så utrolig mye siste uka, tørr nesten ikke tenke på det engang! Det verste er at jeg var ganske flink gjennom jula..men med en gang vi kom tilbake til leiligheten har vi hatt besøk i en uke og det har vært mye festing og bare søppelmat, tørr nesten ikke veie meg! Min nye start blir altså i morgen..

 

Takk for tips fiskebolle. Vel jeg har trent styrke en del før, har også et program som de på treningssenteret har satt opp for meg, men er en stund siden nå så tenkte å ta frem det samme treningsprogrammet igjen. Takk for tips ang kosthold og styrketrening..der har jeg kanskje bommet litt..har som regel passet på å spise innen en halvtime etter trening for det har jeg hørt er viktig..men har som regel blitt noe proteinrikt f.eks egg...men noen ganger har jeg tatt en banan da, eller fruktmiks (forskjellige frukter) og yoghurt naturell, det er vel ok? Kan du gi et forslag til mat før trening? er ikke så inne på GI og slikt. Men passer som regel på å ikke spise rett før trening..blir så "tung" da. Trener ofte på morgen, så da spiser jeg som regel havregrøt og så trener rundt 1 times tid etterpå. Ellers tar jeg ofte banan før trening også, hvis jeg ikke rekker å lage noen annen mat.

 

 

Missrosa: tennisalbue er en slags betennelse ja, slik jeg har forstått det..lignende som senebetennelse tror jeg..men er jammen ikke sikker selv :) Men har vondt i albueleddet og så stråler det smerter ut til begge kanter, så har vondt i skulder og håndledd også. Skal ringe en fysioterapeut i morgen så får da blir det opptrening.

 

I morgen skal jeg starte da, men kjenner at motivasjonen er på bånn! Har snudd døgnet så fryktelig også, så er redd jeg ikke kommer meg opp i morgen, og at dagen bare vil gå..vet ikke hva slags trening jeg skal satse på..om jeg bare skal planlegge en gåtur eller noe annet som ikke krever så mye, slik at jeg får rørt meg litt i det minste. Greier dere å motivere dere? er i julemodus enda jeg..men vil ikke vente for lenge med å komme i gang, er vel all den dårlige maten som har gjort at jeg er så slapp og energiløs også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

For å begynne med det siste først; jeg er hvertfall supermotivert! Både fordi jeg faktisk foretrekker å spise sunt, og fordi jeg ikke kommer inn i 2 av buksene mine:O

Så jeg har spist riktig så bra både i dag og i går, men pepsi max'en går ikke bort før i morgen;)

 

Når det gjelder hva du bør spise før trening, er havregrøt bra, og banan mindre bra. Banan etter trening er derimot bra. Mulig jeg husker feil nå, men var det ikke du som skulle anskaffe deg proteinpulver, smint? Da anbefaler jeg deg å ha litt proteinpulver sammen med grøten. Enten å blande i, eller som shake ved siden av. Du bør heller ikke spise noe særlig karbohydrater innen 1-2 timer før trening, ettersom du da vil forbrenne det du nettopp har spist, ikke fettet. Men et unntak er dersom du skal trene styrke, da viser forskning at et rent proteintilskudd rett før/under trening kan gi noe bedre muskeloppbygning, men det er snakk om små nyanser, så det holder nok lenge bare du får i deg noe rett etter treningen. Kaffe er forøvrig en bra ting å drikke rett før trening, bare pass på å ikke ha latte eller andre sukker/fettholdige varianter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar :P Jeg har ikke snakket om noe proteintilskudd nei, så var nok noen andre. Holder meg til normalt sunt kosthold jeg :)

 

Kaffe drikker jeg ikke, så blir neppe å begynne heller..bare en iskaffe/kaffe latte i nye og ne.

 

BLitt litt brus her i dag og, men i morgen er det stopp :P

 

Håper motivasjonen smitter over på meg og..jeg også liker egentlig å spise sunt og følelsen jeg får av å trene..det er jo deilig når man er inni det liksom..men føles så ork å komme seg dit når man har spist bare søppelmat..blir så avhengig av fet mat også, kjedelig!

 

Men skal prøve så hardt jeg kan å komme meg i normale rutiner igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

ja, det er rart det der. For tidligere har jeg også vært sånn at dersom jeg først har begynt å spise usunt, så har jeg lyst på usunne ting hele tiden. Men det har jeg ikke nå lenger. Bortsett da fra når det er sjokoladeskåler på alle bord... dessverre!

Men selv da har jeg startet dagen derpå med å spise normalt, og kommer ikke tilbake i sjokoladesiget før godt utpå ettermiddagen når man gjerne er i godt selskap og blir "presset" til å spise julegodt. Men da er det til gjengjeld gjort:(

 

Men da foreslår jeg du blander 2 eggehviter i grøten din, eller spiser litt kesam eller cottage cheese til?

 

Men en ting du kan gjøre for å minske følelsen av søppelmat og sunn mat er f.eks å lage taco av karbonadedeig? Det smaker jo litt dekadent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så kos det var å komme inn på forumet og se masse nye innlegg!! tihi! glad jeg har dere to her inne!

 

jeg har spist veldig lite og veldig mye i dag, frem til 19.00 hadde jeg bare spist 1 porsjon havregrøt, så reiste vi å kjøpte pizza og jeg spista en hel medium pizza.. sukk! men jeg "truget" innpå de siste stykkene for jeg vil det skal bli lenge til neste pizza!

 

det høres ikke godt ut med slik tennisalbue... bra du ringer fysioterapeut i morgen!! det kan jo vaære grei å begynne litt rolig igjen, ja. ikke smelle på med mye trening første dagen, men heller gå litt turer med litt fart også begynne med det programmet du hadde før=)

 

det virker som du har den rette spiriten fiskebolle:) og masse gode råd kommer du med. det var jeg som snakket litt om proteinpulver... men jeg har ikke prøvd det.

håper du trives med å komme tilbake i din egen leilighet! kos deg!

 

lykke til med trening jenter!

et nytt år, en ny sjanse;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har bakte epler(delt opp i biter og i mikroen med kanel på) til frokost dag, nam nam! ikke så mye kcal som en frokost bør inneholde, men jeg føler meg rimelig stappa av pizzaen i går...

 

håper dere får en god star på den nye starten=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...