Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest fiskebolle

Ja, stekte epler med kanel er kjempegodt:) Spesielt med yoghurt naturell'en jeg savner fra Mexico!

 

Jeg har spist havregrøt i dag, og nå nettopp pannekaker av havregryn, eggehviter, proteinpulver og litt vann. Også hadde jeg cottage cheese og kanel på. Fantastisk gode! De må dere prøve! Tror kanskje jeg skulle prøvd med epler også til fyll neste gang. Eller kanskje bananer? hmm, mange muligheter.

 

Ellers skal jeg nå i ettermiddag bort og trene. Både styrke og spinning:)

 

Ps! jeg har nå kommet hjem til vekta, og gjett om jeg ble forferdet da jeg så hva den ble. 63,8!!!!!!!!!! Galskap! Men satser på at det fremdeles er litt vann som henger igjen etter jula. Men gøy var det ikke. Jeg skal ned til 60 igjen innen utgangen av mars, det er mitt nye mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

de pannekakene hørtes gode ut=) må prøves! er det bare å blande sammen i passende røre eller?

jeg vil gjerne prøve de nå, men har ikke egg. typisk!

 

vi skal ha fisk til middag, nam! og grønsaker!

 

nå tror jeg at jeg skal se litt på ugly betty, hihi! og etterpå skal jeg gå ut å gå tur med hundene! det er ca 20- her,deilig! elsker når det er kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vært ute en god tur med hundene, men trodde virkelig vi skulle blåse bort, hehe!

spiste laks til middag, det var veldig godt, men jeg spiste litt for mye og er litt småkvalm...

 

jeg er veldig bevist på at jeg må litt mer ned i vekt. målet mitt er jo 55. så har igjen 13 kg.

vil gjerne klare det i løpet av 2009!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

missrosa, du er en gal gal kvinne! Jeg våget meg såvidt ut i dag siden de hadde meldt -12 grader. Men da jeg til slutt kom meg av gårde på trening var det ikke så ille likevel, så det kan umulig ha vært så kaldt som de meldte. Men for all del, det var kaldt nok. Åh som jeg gleder meg til våren nå! Hvertfall noen plussgrader;)

 

Ang pannekaker så ser du bare an røra ja. Mine er litt tykke, men det er fordi jeg liker dem sånn. Er jo bare å ha litt mer vann, så blir de tynnere. Jeg hadde forresten en SS hvetemel også i, for konsistensens skyld, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Jeg bruker proteinpulver med sjokolade, og har litt splenda og kanel i også da jeg liker veldig søte pannekaker. Åh, nå tror jeg sannelig jeg skal lage det til kveldsmat også!:(

 

Ellers har jeg nå kommet hjem fra trening. Og det var da ikke måte på folk som skulle i gang med skippertakstrening i dag. Stappfullt var det! Tror sannelig jeg skal prøve å trene formiddager de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

ja det er jo helt hysteri i alle blader å magasiner og, ut å slank deg! men om 4 uker får du nok plass på senteret igjen ser du, hihi!!

 

jeg har ikke proteinpulver og får ikke tak i det med det første, men jeg kan jo prøve å lage de uten!

 

har vært en liten tur ute med hundene... men det blir ikke noe trening ut av det... men je beveger meg hvertfall! skal levere de tilbake til foreldre og svigerforeldre på fredag, så da kan jeg begynne å gå på ski ol. uten å ha dårlig samvittighet for at jeg ikke går tur.

 

jeg skal lage meg litt frokost nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

puh, dette har vært en aktiv dag. Har vært og trent både spinning og løpt litt. Og i stedet for å ta bussen hjem gikk jeg av halvveis, og gikk på en aldri så liten shoppingtur. Det jeg egentlig skulle ha var ytterjakke, men endte plutselig opp med 4 bæreposer med alt mulig annet. Salg er både fantastisk og skummelt på en gang;) Så nå har jeg vandret gatelangs i kulden i 2-3 timer, og skal endelig få slappet litt av med en appelsin og havregrøt!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

men jeg skal til byen på fredag, så da får jeg se om jeg finner noe bra på salg...

i dag har jeg spist ca 1300 kcal. det er vel ganske greit!

 

har kjøpt egg i dag, så i morgen skal jeg prøve å lage de pannekakene!

 

veldig flink er du fiskebolle, som trener så mye! skulle jeg hadde like mye motivasjen fortiden. er helt daff, sitter på rompa eller sover. bortsett fra litt turer med hundene... men, nå skal jeg bort både i morra, tors og fre og kanskje helgen, så da blir det jo ikke så mye tid til trening allikevel. usj, og når jeg har tid som i dag bare later jeg meg!

 

hvordan går det med deg da smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ja, det var tydelig at det var litt ekstra vann etter jula ja. Ned 0,8 på 2 dager nå, og regner med jeg hopper enda litt ned om en 4-5 dager siden i dag er siste pillen på brettet. Det var da i det minste godt!:)

 

Ellers våknet jeg opp nå og er supersnufsete igjen, og jeg orker ikke bli syk enda en gang. Så det var derimot mindre gøy!:(

 

Tror kanskje det er lurt å stå over trening i dag, og heller slappe av så kroppen kan få fjernet disse bakteriene i fred og ro. Så da blir det enda mer fokus på kosthold, og legger meg på bare 1300 kcal tror jeg (pleier vanligvis å legge på 2-300 de dagene jeg trener...hvilket er stort sett hver dag;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..nja det går ikke så veldig bra her i grunn. Har bare null motivasjon! Spiser greit da..ikke sunt nok, men ikke for mye heller tror jeg. I dag sa kjæresten at han kan kjøre meg til trening med jobb-bilen, så det er mulig jeg tar en tur på kvelden, litt lettere da enn å ta buss. Meeeen ikke sikkert det blir :( hehe er så lat!!

 

Forresten så skal jeg jevnlig til fysio nå for arm og rygg. Og han sa jeg kunne fortsette med step og slikt, men unngå styrketrening på apparater og sånt, så ble litt utsatt at jeg skulle begynne med styrke.

 

Har lagt inn masse bra musikk på mp3-spillern nå iallefall..har liksom alt klart til å dra på trening - bare at jeg ikke drar.. :)

 

Jaja, vi får se hva som skjer videre...ligger på 56 kg nå da..

 

Ha en fin kveld dere! Dere er veldig flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i går følte jeg at jeg hadde gått å spist hele dagen, men sannelig var jeg gått ned igjen til 68 i dag. det viser igjen at det er viktig å ligge på 12-1300 kcal ikke 8-900.......

 

bra du får opfølging hos fysio smint!

 

må lage middag nå, kjedeligste jeg vet er å lage middag, blir så mye rot og opvask, usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

smint: Gå på trening! NÅ! :( Med en gang du får kommet deg i gang så er du i gang. Motivasjonen kommer av å komme i gang! Så det så!

 

missrosa: Middagslaging er da litt gøy synes jeg. Hvertfall hvis man har masse krydder og grønnsaker og løk m.m tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i dag har jeg spist 2 yoplait yoghurt dobbel 0% til frokost.

lunch blir cafemat, rundstykke med egg.

middag blir fiskesuppe og fiskepudding

kvelds blir banan og mango

 

i går ble det alt for mye småspising, og det må det bli slutt på!!!

 

 

ja, det er jo ganske ok å lage middagen, når det er ltt spennende mat. MEN det er så vanskelig å finne på noe, og man ender alltid opp med så mye rot, hehe!! :(

 

smint, jeg tror vi er i samme båt, vi bare MÅ komme oss ut å trene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAmen du går jo masse tur missrosa? synes du er flink jeg :(

 

Men iallefall: ville bare si fra at jeg nå sitter i treningsklærne! Det er en bragd i seg selv, hihi! Tenkte jeg skulle skrive det her slik at det blir enda vanskeligere å ikke dra, da jeg må fortelle senere hvordan det gikk.. kjenner jeg gruer meg litt til trening, hehe, så lenge siden sist jeg var der, herlighet, en måned minst! Jaja..fikk fortsatt på meg klærne :)

 

Da drar jeg..jepp..nå går jeg ut! jada!!

 

 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..Ble trening på meg: 40 minutter på ski maskin på nivå 8 på styrkeprogrammet, med andre ord: ganske hard trening! Men det var utrolig tungt..kjenner at det er lenge siden ja, tenkte ikke jeg skulle holde ut så lenge..de siste 15 minuttene var det kun musikken som fikk meg gjennom det! hehe..hjelper å høre på sanger som gir litt driv.

 

Middag ble "putt i panne" hehe, brukte det vi hadde i kjøleskapet og endte med en panne med: kalkunkarbonade, litt pølser, purre, tomat, egg og mais, med salat og fullkornspasta ved siden..ikke så verst :)

 

Når kjæresten kommer hjem fra trening skal vi ha yoghurt naturell med appelsin, eple, banan og mandler til kvelds! gleder meg..er så utrolig glad i det, og har fått han også hektet nå :(

 

Håper bare jeg ikke blir syk nå..det har regnet etter all snøen her, så har blitt speilholke, skikkelig glatt ute! Så ventet på bussen hjem etter trening i 20 minutter og det regnet så jeg ble klissvåt, ikke noe særlig når man er svett fra før, men heiv meg i dusjen med en gang jeg kom hjem og håper det gikk bra.

 

Kan ikke si at motivasjonen økte sånn kjempe etter i dag, hehe, men det føltes godt å kunne skrive inn å få trimpoeng..og ja..det føles jo veldig godt å ha god samvittighet nå etter treningen. Har mindre søtsug i dag og..og er i generelt mye bedre humør.. ok da..trening er bra :)

 

Har dere hatt en fin dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så flink du har vært smint, kjempebra!!! får håpe du kommer deg på flere treninger!!!

 

jeg er helt utslitt i kveld, var forsåvidt det i går kveld og.

selv om jeg spiser er engergien helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet 3,5 timer :S sliter med søvn altså! Men måtte opp. skal på fysiotime snart og skal være barnevakt hele resten av dagen og kvelden. Skal overnatte borte så dere blir kanskje ikke å se så mye til meg i helga..iallefall ikke før sent lørdag el søndag.

 

Håper dere får en kjempefin helg! Klemklem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, du er flink smint! Og håper det med søvnen bedrer seg. Jeg vet hvor kjedelig det er å ikke få sove...

 

Jeg er supersulten i dag, og bare spiser og spiser. Men kun sunn mat, og nå skal jeg straks på spinning igjen om et par timer, så da får det vel være lov med et par slike spisedager også:)

 

God helg til dere begge to!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på fest i går, og vi endte med å kjøpe burger på natta OG chips! Ikke nok med det, det var en baconcheeseburger!! og den var svær! (til min unnskyldning var det kjæresten min som bestilte) hehe..herregud! jeg var så mett etterpå..trodde aldri jeg skulle bli sulten igjen i mitt liv :)

 

Ja..jeg er elendig på å slanke meg :(

 

Iallefall når jeg ikke er helt edru..

 

Jaaja! starter på ny frisk i morgen..fikk jo bare trent en dag forrige uke, men i uka som kommer skal det bli tre ganger. Det er mitt eneste mål for uka faktisk! Blir iallefall ikke festing neste helg da jeg skal på skole, så det er bra.

 

Har dere hatt en fornuftig helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, det er nok få som er flinke på kostholdet i ikke-edru tilstand;) Men nå er det en ny uke å begynne på hvertfall!

 

Jeg har for øvrig hatt en meget produktiv helg. Var på kurs hele lørdagen med jobb, og vært og trent i dag, samt skrevet ferdig en innlevering på etterskudd fra universitetet i Mexico. Spist sunt har jeg også, selv om det ble litt mye karbohydrater enn hva jeg selv ville foretrukket på lørdagen. Men sånn går det når valgmulighetene er begrenset.

 

Og missrosa, hvor er du blitt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

har vært i byen i helga, besøkt litt familie!

og spist alt for mye mat og beveget meg lite!

i morra skal jeg og mamma og hundene ut på laang tur om det ikke er for glatt.

denne uken vil jeg satse på 10 tp

 

ble du mett fiskebolle?

 

fylla har skylda, smint.... det er mitt motto!! (bortsett fra at jeg ikke drikker da)

 

jeg utfordrer dere begge til minimum en dag med 3 tp denne uken er dere med?

jeg bare MÅ klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

vi svarte nesten likt fiskebolle!!

 

jeg er her vet du! men har vært i byen en tur uten pc!

 

du har vært flink i dag!!! det er du jo alltid!

er du happy med å bo for deg selv, nå har du jo gjort det i en uke?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, ja jeg ble mett til slutt!:) tror det var en kombinasjon av PMS og lite søvn. De dagene kan jeg seriøst spise meg til døde tror jeg... hehe

 

Og jeg er med på utfordring, og tror faktisk jeg skal høyne litt. Jeg skal ha 4 dager med 3 poeng! Er skikkelig i slaget om dagen, så tror ikke det bør by på noe problem.

 

Og ja, kostholdet mitt har vært mye bedre den siste uken, så nå om dagen har jeg ingen problemer med å spise sunt. Jeg har ikke hatt lyst på noe som ligner en sjokolade en gang. Spiser salater og omeletter og havregrøt som bare det! :)

Men selv om jeg har kommet meg bort fra mamma og pappa, så bor jeg fremdeles ikke helt alene. Har 1 romvenninne som stadig spiser usunt, men heldigvis har det ikke fristet til nå hvertfall, så det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missrosa bra forslag!

 

Jeg har allerede skrevet trene og leseplan for neste uke og i morgen skal jeg på pulsstep-time..når jeg skriver det inn på siden her blir det 2,9 trimpoeng..men jeg tror egentlig en slik time er mere ettersom man bare kan velge step (og ikke pulsstep) på lista. Men uansett, så lenge jeg drar på den timen og evt går meg en liten tur, så er jeg på 3 allerede :)

 

Det blir hardt! På en mandag etter all spisingen, men jeg skal klare det!

 

Så flink du er da fiskebolle..jeg beundrer deg! Virker som du stort sett alltid er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, ja jeg er stort sett det. Bare at de gangene jeg ikke er flink, så er jeg virkelig IKKE flink! Har jo omtrent ikke trent i hele høst, og nå i jula har jeg ikke tall på hvor mye sjokolade som jeg gaflet i meg;)

 

Men joda, i det store og det hele så klager jeg ikke. Er bare forfengeligheten som aldri blir helt fornøyd... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vasket opp og ryddet i leiligheten, og spist yoghurt + banan.

synes det var en god start på en ny uke!

 

veide 68,5 på vekta og det er helt greit.

 

bra dere tar utfordringen.... jeg tror jeg skal ha nok med en dag, hehe, sprekt med 4 fiskebolle! men jeg skal se når jeg først får opp dampen kanskje det blir en vane igjen!

 

har kjøt meg iform bladet, hender de har litt trening og spise tips også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...