Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

er jeg som ikke sover i natt....

i dag, når det er blitt dag må jeg komme meg ut på tur, skal til mamma og pappa så regner med vi skal på tur med hunden!

 

i går ble matdagen slik:

frokost:havregrøt m banan og rosin

midag: 1/3 dels langpanne pizza. litt mye, men ble ikke stap mett, bare mett

frukt: eple

 

prøve å sove litt til..... natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

Jippi - nå er jeg stolt..selv om målet bare var å trene 3 dager denne uka er jeg stolt for at jeg greide det! særlig fordi begynnelsen av uka var så slapp. 2,6 trimpoeng i dag, og dermed 10,1 tilsammen denne uka :P

 

Neste ukes mål blir også å trene 3 dager..pluss å spise salat minst 3 dager, enten som middag eller lunsj. Skal også spise fisk to dager.

 

Det får holde..må starte litt forsiktig her :D Har dere en ok helg? Så kjipt at du ikke fikk sove missrosa, håper dagen ble slik du planla da. Takk for forklaringen av NÅdeigen, hehe. Kanskje jeg skal prøve den en dag.

 

Ble det en morsom fest fiskebolle? Holdt du deg unna snopet? hehe. Hørtes deilig ut med sko og tøfler, jeg hater å fryse.

 

I morgen tenkte jeg å veie meg..hvis jeg tør..ikke vært på vekta på en liten stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg klarte ikke utfordringen fiskebolle... har sitti på rompa hele helgen. treningsformen har bare kke vært der. men i morra skal jeg ut igjen!

 

ellers har jeg spist helt ok i dag!

 

så bra smint, og bra mål du har satt deg! lykke til, det får du til!!

 

je tror jeg skal komme sterker tilbake i morgen med mål og planer for uken!

en ting jeg skal stå opp tidligere, har for vane å stå opp 10.30 - 11.00

men nå skal jeg PRØVE å stå opp 9 -9.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har vært 70 på vekta en stund nå, dvs at jeg har gått opp 2-3 kg den siste måneden. det er surt!!!

men, får bare trene, spise riktig og se hvordan det går.

 

nå skal jeg hvertfall ut å gå tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg kom nettopp hjem fra jobb nå, og skal ut og trene om et par timer tenker jeg. Styrke og spinning. Har kjøpt med meg en kg kyllingfilet hjem, så da blir det kylling og brokkoli tenker jeg til middag.

 

Ellers angående lørdagskvelden, så sier jeg meg sånn halvveis fornøyd. Vi snakker maaaaasse sjokolade, chips, is og både sjokolade- og bløtkake på bordet,så det at jeg klarte meg md kun en 10-15 sjokoladebiter er et aldri så lite mirakel spør du meg!

Heldigvis hadde jeg vært og løpt intervaller tidligere på dagen, så da får vi si det veier litt opp for litt sjokolade;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så flink du var fiskebolle som ikke spiste mer enn det!

 

jeg har ikke spist så mye i dag, men samtidig var det mye kcal i det jeg spiste. så da ble det ikke så bra allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

den 17.desember var jeg mellom 66-67

den 9.januar var jeg ca 68-69

den 20.januar er jeg 71,5

 

jeg har jo spist mat og ikke trent så mye, men jeg skjønner det bare ikke. har litt vann i kroppen, men skjønner heller ikke hvorfor jeg har det.

 

åhhhh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Ingen som skal gi opp her!

 

1. Det er fysisk umulig å gå opp i fettvekt dersom du ikke spiser mer enn normalt. Følgelig er økt vekt vann

 

2. Det ER helt normalt med opptil flere kg svingning i vekt. Dette kommer som regel av trening, hormoner eller for lite vanninntak. Vent erfor noen dager, så skal du se du plutselig hopper ned igjen.

 

3. Jeg har inntrykk av at du en del dager spiser lite, men relativt usunt? Prøv å fokusere på et supersunt kosthold, og hold det i minst en uke eller to. Hvert måltider er det grønnsaker/salat og rent kjøtt som gjelder. Og spis også en 10-15 mandler/nøtter til hvert måltid, i tillegg til 2-3 liter vann per dag. Da vender kroppen seg til å få tilført masse mat. I motsetning til når den blit sultet hele dagen, for deretter å få masse mat, vil den da gi slipp på fettet og ikke tviholde på alt som er.

 

4. Du kan også ha fulle glykogenlagre. Følg matplanen ovenfor, samt tren litt tung utholdenhetstrening minst 3-4 ganger ila den ene uken. I tillegg skal du ikke spise så mye karbohydrater eller fiberholdig mat (bortsett fra grønnsaker og litt frukt). Gjør du begge disse tror jeg det skal mye til for at du ikke hopper ned et par kg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg takker for støtten, fiskebolle og gode råd som jeg atter en gang skal prøve å følge!

men jeg har veldig rar kropp, den gikk opp ca 20 kg på 1-2 mndr for noen år tilbake, dette pga noen medisiner jeg går på som ødelegger mye av systemet.det er disse som ødelegger sult-metthetsfølelsen min også.

 

men du har rett i at jeg har litt ustabilt kosthold.

 

så mål for resten av januar:

 

10.00 frokost, havregrøt

13.30 lunch, ingers rugbrød + frukt

17.00 middag, noe sunt

20.00 kvelds, yoghurt + frukt

 

 

i dag har jeg gått i underkant av to timer og fikk 4,1 tp!! bra! nå skal jeg gå på butikken.

 

hvordan har dere det i dag fiskebolle og smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp nei missrosa - fått gode råd av fiskebolle da :(

 

Vel, jeg har mine vanlige dårlig startpåuken dager.. må greie å komme meg ut av dette snart..som regel er mandag og tirsdag slapp/usunne dager..av og til også onsdag..

 

men men..har ikke spist så mye i dag..men heller ikke så sunt, sukk.

 

Skulle trene i dag, men så fikk jeg mensen..ingen god unnskyldning, vet! Men ble så slapp og har litt vondt osv..så ble nå sånn da. Får prøve hardere i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

kanskje ikke så god unskyldnig, men de fleste vet hvordan det påvirker en..... mere lykke til i morgen!!

 

jeg hadde pai til middag i dag. det var godt!

i morgen skal jeg til ei venninde, ellers så skal jeg ut å gå eller ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

vi hadde kalkunpanetter til middag, jeg hadde tenkt å ta to, men stoppet etter en. for da hadde jeg spist nok! fornøyd!

har vært borte i hele dag, så har ikke fått trent, men har spist ganske så bra!

 

hvordan går det med lesingen, smint?

 

og med deg fiskebolle? jeg skjønner du har begynt å jobbe! det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..jada..skal snart begynne å lese igjen :(

 

Flink du var som greide å stoppe missrosa! Det er skikkelig bra.

 

I dag gikk jeg og kjæresten til byen - 1 times gåtur. Teller det som 1 trening. Og så laget jeg meg salat med skinke til middag, det er skikkelig godt med salat altså!

 

Har dette i jeg:

 

isbergsalat

tomat

paprika

agurk (som regel, men var tom i dag)

mais

skinke

litt ost (av og til)

skinke

appelsin

 

Skikkelig godt med appelsin i salaten! Så friskt!

 

Min første "heltsluttpåsjokoladedag" i dag.. fant ut at jeg må bare prøve å kutte helt ut..kan spise annet godteri, men skal prøve å avstå fra sjokolade en stund..ikke minst pga huden..tror jeg får kviser av det :S

 

Hvordan går det med deg i dag fiskebolle? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Joda, med meg går det fint. Er mye jobb om dagen ja, men det er jo egentlig bra.

 

For å skryte litt av meg selv har jeg spist sunt og ca i henhold til plan helt siden 2 januar, og trent omtrent hver dag. Men siden min kropp er bygd slik at det er vanskelig å se fremgang fra dag til dag, men plutselig går jeg ned en hel buksestørrelse, så venter jeg riktig så tålmodig på at den dagen plutselig kommer. Det har tatt meg en del år å skjønne dette, og det er utrolig deilig å slippe å stresse med en gang man er oppblåst en dag. Ting tar tid, men fortsetter man med trening og sunn mat så kommer resultatene!

 

Missrosa, jeg vil fremdeles anbefale deg å spise mer proteiner og sunt fett. På meg virker det som du har et typisk "norsk" kosthold med veldig mye karbohydrater, og da hjelper det ofte å endre litt på energisammensetningen.

 

Appelsin i salat høres ikke dumt ut, smint. Tror jeg må prøve det en dag jeg også. Og apropos dette med sjokoladeslutt; jeg har ennå ikke hatt noe som helst sjokoladesug (bortsett fra i den bursdagen hvor alt står rett foran nesen på meg), og ikke heller har jeg drukket pepsi max siden 3 januar. Jeg er flink rett og slett uten å måtte tenke på det. Jeg liker denne nye trenden;)

 

Ellers, nå er det kun 2 dager igjen til helg!!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA du er kjempeflink fiskebolle! Jeg vil bli som deg..hehe. Spiser nesten sjokolade hver dag jeg.. flaut nok..men ikke store mengder da. Men i dag har jeg holdt meg unna. Har drukket lite brus da, kun i bakrus.

 

Jeg dro på trening i kveld!! ti på ni så tenkte jeg..skal jeg dra å trene tro..å kl ni gikk bussen! hehe, den salaten fikk fart i meg :)

 

Så det ble 3,9 trimpoeng tilsammen i dag :)

 

Skal å trene i morgen tidlig også! Og så tror jeg bare jeg må ta fredag og..tre dager på rad, vanlig på meg det..hehe..men skal reise på venninnedagstur til Sverige på lørdag og vi skal i bursdag på kvelden, så da rekker jeg ikke, og på søndag spørs det om jeg er i god form eller ikke, så får bare bli sånn da!

 

Skal spise salat i morgen også, jeg blir i skikkelig godform av det! Kanskje jeg skal prøve å lage meg det neste mandag, slik at jeg greier å trene tidligere enn onsdag neste uke..verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

ny parfyme er alltid gøy!:)

 

Og ja, jeg er helt enig ang salat; det er supermat! I morgen tror jeg det blir fiskedag på meg. Har hatt så lyst på laks i hele dag, men kom ikke hjem før sent og da orket jeg ikke begynne å styre, så det ble omelett i stedet. Og seipanne, det har jeg også gått og hatt lyst på i flere dager nå, jeg må bare få kommet meg på butikken først.

 

Men ikke får jeg sove i dag tror jeg. Tenkte jeg skulle legge meg tidlig (23), men den gang ei...

Jaja, får gjøre et nytt forsøk. Snakkes i morgen, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk ja, det fiskemålet mitt kan jeg visst bare se langt etter denne uka. Men det er godt ja!

 

Spiser havregrøt nå og skal i vei på trening etterpå..litt sen frokost ja. Er så utrolig fint vær her i dag, så burde gå tur i skogen egentlig!! men men..får se om det blir noe senere i stedet. Håper du fikk sove i går fiskebolle? (tihi, du har i grunn et veldig søtt og morsomt navn :) ) Sovnet rundt halv fem jeg..så kan jo si at det er en grunn til at jeg har stått opp så sent ja. Men er skikkelig motivert for en god treningsøkt nå! :)

 

Ha en fin dag dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, ja fikk sove til slutt.. sånn i 3-4tiden en gang. Heldigvis trengte jeg ikke stå opp før kl 10 i dag, så da fikk jeg hvertfall sove litt lenger.

 

Fiskebollenavnet ja, det var egentlig på grunn av at jeg savnet fiskeboller så da jeg bodde i Mexico, ikke fordi jeg er så hvit og rund;)

 

Åssen går det med dere i dag da? Jeg har vært og løpt en halvtime (lavt energinivå i dag, så ble litt kortere økt enn vanlig) og spist havregrøt og kyllingwok med sweet&soursaus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har ikke en gang tenkt på at det kunne være fordi du var hvit og rund :)

 

Jeg har vært å trent nå: 3,3 trimpoeng :) fornøyd og sliten i dag! Nå sitter jeg her og spiser salaten min..gledet meg skikkelig til den - for det er så godt, hehe.

 

Føler at jeg er "inni" treningen igjen nå! utrolig deilig!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i dag har jeg vært borte stort sett hele dagen, jeg burde komme meg ut nå, men det er mørkt og jeg er sliten!

men fra og med søndag skal jeg bli flinkere til å komme meg ut. bombasta! skal sette opp et lite program, som jeg skal følge, hvertfall 3 dager. så kan jeg se om jeg klarer å følge det vidre 3 dager, osv..

 

skal til byen i morra og være der i helgen. da blir jeg nok værendes ute en del, + shopping!

 

i dag skal vi ha hamburgere til middag. jeg lager hamburgeren av kyllingkjøtt og dropper brødet, og har masse salat, virker ganske bra synes jeg=) ellers har jeg spist havregrøten min og to skiver ingers rugbrød med leverpostei og rødbett!

 

det er jo bra at du trente litt fiskebolle, enda du ikke var helt på topp!

 

grattis med ny parfyme smint:) alltid godt med en my lukt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Så bra, begge to! Det tror jeg nok er litt lurt, å bare sette i gang. Og ofte når man bare har kommet seg ut så er det jo litt trivelig også. Så når våren kommer får det være min nye tankegang (jeg orker ikke ut og gå i slapsevr og kulden;)) Si til meg selv at jeg skal jo bare gå i 10 min, også tar jeg det derfra!

 

Huff, nå er jeg så sliten i hele meg at jeg tror i morgen blir en treningsfri dag. Tror nok jeg har godt av det kjennes det ut som. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...