Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Jeg er også så utrolig sliten i kveld..bare det å reise seg å gå til badet føles som et dagsverk :) ah! sofasofa..men nå skal jeg og kjæresten straks gå til butikken, for vi er helt tomme for mat..sliiiiten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

pizza er farlig... hehe!

 

ja, litt nerdefaktor! hihi :)

 

jeg tror kanskje jeg har fått med kjæresten på å leve litt sunnere, gå mer turer sammen og ikke ha kose midager så ofte!

vi har ingått litt komprimiser, jeg skal lese mer bøker med "intelektuelt" innhold og han skal bli med meg på turer 3-4 ganger i uka!

og bli litt mer beviste på hva vi spiser til middag.

jeg skal og MÅ bli flinkere til å trene styrke spesielt. har egentlig en veldig trent kropp med masse muskler, må bare trene de! (ikke bodybilder, bare sånn pent når de er der!)

 

jeg har en grete roede bok,kanskje jeg skal prøve å følge den en stund og se om det vil hjelpe.

det er bare en ting, vi skal snart begynne å sy brudekjolen min og da må jeg holde meg ganske stabil i kropsform... men jeg kan jo bare skifte ut fettet med muskler, trenger jo ikke bli så mye mindre av den grunn frem til bryllupet. så kan jeg heller fokusere på å bli mindre etter bryllupet (som er i mai)

dt viktigste er at det ikke skjer som det har gjort nå, at jeg legger på meg flere kg helt uten videre, eller det er jo pga at jeg har spst feil og ikke rørt meg....

 

vel vel... jeg får bare ta meg selv i nakken og skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble noen pizzastykker i går ja..samt litt smågodt..uff..jeg er så dårlig på å holde meg unna søtsakene! MEN i dag har jeg trent igjen, 2,9 trimpoeng ble det, så er oppi ca 10 for denne uka - helt greit. Har trent tre dager pluss spist salat to dager, ble ikke noe fisk faktisk, men får prøve neste uke i stedet.

 

I morgen skal jeg på tur + på fest på kvelden. Nei..ingen kaloriforbrennende tur..biltur :)

 

Du som skal gifte deg snart og alle ting missrosa! Skjønner at du tenker ekstra på det med vekt og kjole da..håper du blir fornøyd til slutt. Som du selv sier, du kan jo bare fortsette å gå ned etterpå også, du har jo i grunnen endret livsstil eller hva? Skal dere på bryllupsreise?? Ååååh jeg vil også gifte meg!! :) må kanskje bli fridd til først da..hehe.

 

Ha en fin helg da dere! Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå er jeg hjemme fra minituren til byen!

handlet litt hobbyting, alltid kos!

 

maten har gått bra og jeg har beveget meg mye!

fra og mandag skal jeg begynne mer aktivt å bevege meg!

 

vi skal farte rundt i spania, vi trives veldig godt der, ikke like eksotisk som maldivene kanskje, men viktig å gjøre det man trives med!

 

bra med 10 tp smint! jeg fikk 7,4, men i morgen er jo fortsatt igjen! tror det blir 10 etter i morra!

 

håper du hadde en fin biltur i dag smint! og en hyggelig fest!

 

hvordan går det med deg fiskebolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i dag skal jeg gå tur og jeg skal hente hunden min og gå turer med den noen dager!

 

ellers så tror jeg at jeg skal være litt kreativ i dag!

 

og handle inn til uka som kommer!

 

hva holder dere på med i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

når var den store dagen igjen, missrosa? Spania høres bra ut.

 

Så bra det går lettere om dagen! Jeg derimot føler meg oppblåst og kvapsete etter 1. Ikke å ha trent på 3 dager

2. Spist 2-300 kcal mer enn vanlig alle 3 dagene

Konklusjon: Fiskebolle må på trening igjen!:)

 

hehe, så da drar jeg av gårde nå og trener styrke og spinning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania - høres herlig ut :)

 

Fest og burger i går..og bakrus i dag, så er ikke akkurat salat det går i for å si det sånn..men men!

 

Vurderer å prøve å trene i kveld, hvis det ikke går SKAL jeg iallefall i morgen. Må bryte den dårlige vanen jeg er inne i; med å være slapp mandag og tirsdag. Har også planlagt å lage en grønnsaksgryte i morgen, kanskje blir det lettere å få energi til trening da også. Er veldig glad i sånne supper/gryter så det blir bra :)

 

Fikk du en fin trening fiskebolle? føler deg bedre nå? :)

 

Skal vi ha en utfordring til denne uka også? Trene 4 dager f.eks? Eller skal vi heller ha fokus på trimpoeng? minst 12 eller noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

rydder og "organiserer" om i hele leiligheten i dag... blir sliten av det!

også har jeg handlet inn mat or en hel uke... altså ganske mye mat! men mye sunt, alt var forsåvidt sunt! så nå skal jeg ikke på butikken før neste søndag!

 

30.mai er den store dagen, gleder meg!!!

 

jeg skal ut med hunden snart, gå litt! ikke bare bøye og løfte, hehe

 

jeg er med på utfording om 12 tp!!!

 

håper dere har hatt en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Hvor i all verden er det du går og handler bare på søndager, missrosa? Synes det bare er bunnpris og enkelte dyre butikker som er oppe da jo.

 

Så nå har jeg fått trent. Ble ingen styrketrening, men fikk syklet i 45 min hvertfall. Men jeg har fremdeles et voldsomt sug etter alt som inneholder sukker og hvetemel, så sannelig om ikke jeg satte i gang med å lage både boller og sjokoladekake her. Litt sunnere varianter hvertfall, uten sukker og med grovt mel. Men likevel...

 

12 poeng høres bra ut, jeg stiller! :)

 

PS! Jeg lurer på om jeg bør anskaffe meg hund jeg også. Er mye triveligere å gå på tur med følgesvenn enn alene. Hva slags rase er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg bor på et turiststed.... her er alle butikker oppe alle dager i året, kjekt! handler på spar!!

 

jeg har en blandingshund, stor og svart, masse pels!! hihi, skikkelig kosejente!

vi har vært ute å gått 35 min nå, men i morra skal vi gå en lang tur på dagen tenkte jeg! skal ha minst 4 tp!

 

jeg har bakt brød jeg, men tror kanskje de blir mislykket, de hevet liksom litt dårlig.. men de er av rug, spelt og hvetemel... kanskje rug som gjør at de hever litt dårlig.

kaker og boller uten sukker går jo ann da... også trenger du jo ikke spise alt i kveld, hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du begynner å bli syk missrosa, er nok lurt å ta det med ro da ja så blir du fortere frisk. Foreløpig har jeg ikke trent i dag..men jeg sitter å lurer på om jeg skal ta meg en tur i kveld, eller helt sikkert dra i morgen i stedet..må tenke litt på det. Men vi har iallefall hatt en forholdsvis sunn middag i dag, så det føles bra. Og i morgen tenkte vi å prøve fiskesuppe..har faktisk aldri smakt det før! Kjøpte sånn lofoten fiskesuppe og så har vi torsk i fryseren som jeg tenkte å tilsette og så kjøpte vi sånn lettere cream fraiche for å ha i og, så håper at det blir godt!

 

Akkurat nå sitter jeg her med ansiktsmaske på :D Kjøpte et gavesett i dag. Skulle endelig ta meg råd til en dyr dagkrem, og så var det sånn tilbud at jeg fikk med en ansiktsmaske, en lip balm og en serum for samme prisen! Så nå skal jeg virkelig dulle meg selv, herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vært en liten tur ute.

hadde fiskegrateng, potet, gulrot og kålrot til middag. godt!

 

nå sitter jeg å tygger sukkerfri fisherman pastiller. og kjæresten har kjøpt sukkerfri oboy, så skal kose meg med varm kakao etterpå. nam!

 

kom du deg på trening smint? ifskesuppe er kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

God aften!

 

Så morsomt at vi alle 3 spiste fisk i dag, jeg har nemlig spist laks og salat i dag:) Men fiskesuppe og fiskegrateng høres absolutt godt ut det også. Jeg elsker fisk, rett og slett!

 

I dag har jeg kommet godt i gang igjen med trenng hvertfall. Trent styrke og spinning på formiddagen, og aerobic nå i kveld. Så da får jeg håpe dette vannet løsner nå snart, for jeg føler meg virkelig oppblåst med både PMS og masse mel i kroppen etter boller og kake i går.

 

I morgen er planen å igjen komme seg på formiddagsspinning, og muligens også ta meg en liten spasertur, men da må jeg se an været først. Er ikke noe trivelig når det bare er slapsete, sånn som det har vært de siste dagene...

 

Smint, har du forresten hatt eksamen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha fisk i dag jeg, bare pratet om det i går, hehe. Men gleder meg til å prøve noe nytt! Selv om jeg sovnet 4 i natt er jeg oppe og skal på trening når jeg har fått i meg grøten min nå :) Trening allerede på en tirsdag? what? hehe, flink er jeg!

 

Nei ble ikke eksamen før om en måned fra forrige gang, så er noen uker til enda, men takk for at du minner meg på at jeg må lese..jeg er så sløv..

 

Føler meg tung i kroppen jeg og, etter burger og lasagne i helga..men nå skal det av! Strålende solskinn her i dag, så deilig å stå opp til det da. Håper dere får en fin dag, jeg blir nok å rapportere her når treningen er overstått :D

 

Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

kjempebra smint!!! du er flink!

 

det irriterer meg at jeg er syk, for nå er det knall vær ute, blå himmel kjempefin sol og masse snø. kan det bli bedre???

 

hva driver du med i dag fiskebolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

huff, er du skikkelig syk, missrosa? Det er lite som er mindre gøy enn å være syk:(

 

Ja, nåfår du sette i gang med lesing, smint;) veldig glad jeg slipper, hihi

 

Jeg har nå værtog trent,og skal straks av gårde på jobb. Var faktisk litt vårlig stemning i dag synes jeg, til tross for bare +1 grad. Det liker vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...skal begynne å lese i morgen..hehe

 

Har hatt så vondt i hodet i kveld..og sov middagslur etter fiskesuppa, ikke lurt for meg å sove på dagtid, men jeg ble så utrolig trøtt.

 

Nå har jeg skjært opp mango og appelsin til kvelds og en kopp yogite :D koser meg! Føler meg råflink som ikke har spist godteri i dag..for hver hele dag uten blir jeg stolt, hehe, men ekstra når det er så tidlig i uken.. mango er jo kjempesøtt så trenger ikke sjokolade da :)

 

Masse god bedring missrosa, skjønner det er kjipt! Det passer aldri å bli syk.. :/ føler meg utrolig heldig som ikke har blitt det jeg, så og si alle rundt meg har hatt sånn "versting-influensa" fra jul og utover.

 

Flink du er som trente fiskebolle, hva jobber du egentlig med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har spist 5 vafler, fordi jeg har vært litt syk, hihi! :D

men har også spist kyllingfile, brokkoli, salat og en liten potet! og masse appelsiner!

og havregrøt før i dag!

 

er ikke sånn kjempesyk, bare litt sår hals og snufsete nese, men er ikke frisk og da har jeg lov til å syte litt.... spesielt fordi jeg er sjeldent syk! men jeg kjenner halsen er blitt litt værre nå siste timen... skal se jeg går på en smell! tror jeg er frisk etter to dager....

 

ja, det er ikke så mye vårtegn her jeg bor, men det er allid kos når man hører fuglen kvitre og kjenner sola varme!! selvom kanskje det ikke var det du oplevde i dag..:)

 

mango er rett og slett digg!!! elsker mango, det jeg synes er godt er: 1 mango, 1 banan, yoghurt evnt eple i smothiemaskinen NAM

 

eller bare spise den som den er, det som også er god er å varme den i stekepanna!!

masse godt man kan gjøre!!

 

jeg har så lyst på en kropp jeg trives med, altså 55 kg, ikke 71!!! ikke at jeg er så "stor" nå heller, for jeg har ganske mye muskler og tung benbygning. men det er mye ekstra på hele meg. men det jeg er minst fonøyd med er at jeg er så stor i ansiktet. det skal ikke være lett.. hehe!

men jeg spiser alt for mye, selvom jeg føler jeg ikke spiser så mye. men jeg har begynt å tenke over at havregrøten min kan bli litt stor noen ganger,

1-1,5 dl havregryn

1 neve rosiner

2-2,5 dl lettmelk

1 neve solsikkefrø

masse linfrø

en banan om jeg har.

men jeg spiser mye og innbiller meg at jeg må ha så mye. men kanskje jeg ikke trenger så mye...

hva tenker dere om havregrøten?

 

ellers spiser jeg veldig lite strukturert, middag spiser jeg stort sett hver dag en eller anen gang, men utenom det er måltidene ikke faste. om jeg er hjemme starter jeg med havregrøt ca 11, så kanskje noe 14, middag 17-18 frukt/1 knekkebrø i 22 tiden.

men om jeg skal noe så spiser jeg kanskje ikke før 16 så spiser jeg middag og kvelds den dagen

 

jeg VET jeg burde ha en fast rutine på når jeg skal spise, en pga manglende sult/metthet så spiser jeg enten alt for mye fordi jeg tenker nå ville det vært naturlig å spise eller så spiser jeg ikke fordi jeg er jo ikke sulten.

 

noen tips, utenom at jeg bare MÅ skjerpe meg!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..synes grøten din ser god ut missrosa. Selv så lager jeg kun av havregryn og vann, og pittelitt sukker på..men jeg vet jeg antagelig spiser alt for lite frokost så det er vel neppe noe å trakte etter, men jeg har liksom blitt vant til det. Kanskje du kunne prøve en mellomting mellom mitt og ditt? kutte ned på noe? droppe bananen? nei jeg er i grunn ikke sikker på hva som er best. Hvor mange kalorier ender du på med den frokosten? Sunn er den nå iallefall! Og kanskje er det ikke frokosten du må redigere på i det hele tatt, men heller måltider senere på dagen, merker iallefall selv at jeg trenger å ha orden på middagene..det er de som regel som kan bli litt store/kalorimektige hos meg.

 

Har ikke sånn veldig struktur jeg heller ettersom jeg står opp så forskjellig. Men middagen er stort sett alltid halv fire- fire fordi kjæresten kommer hjem fra jobb da.

 

Faktisk har jeg nettopp sittet å skrevet opp en liste med middagsforslag på word. Nå har vi funnet ut at vi skal bli flinkere og bare handle 1-2 ganger i uka igjen, så da kreves det en ny dose planlegging, og jeg tenkte det kunne bli lettere hvis jeg hadde en liste med middager som vi pleier å ha, ettersom det er vanskelig å komme på noe sånn i hverdagen.

 

Mango er godt ja! Og det er også kjempegodt i tortillalefse med kalkun/kyllingskinke og salat, tomat, agurk. Det var på matprat en gang, supergodt med mango i.

 

Kanskje kan det hjelpe for deg også å planlegge? Det ER mye arbeid..men jeg har liksom perfekte uker når jeg gidder å ta meg tiden til å planlegge. Når jeg har en liste over hva jeg skal spise til enhver tid så småspiser eller overspiser jeg ikke, da kan du også se hva du skal gjøre de forskjellige dagene og prøve å skrive klokkeslett for når du kan spise. Ser du at det blir veldig travelt en dag så skriver du inn et mellom-måltid som du kan ta med i veska f.eks.

 

Planlegging er alfa omega for meg iallefall - og jeg skal gi det et nytt forsøk nå. Som regel sklir det ut etterhvert for jeg gidder ikke..hehe..men merker at jeg blir bedre etterhvert uten liste også..f.eks føler jeg at frokost og lunsj er sånn passelig inne hos meg nå, det er middagen jeg ofte roter med.

 

Bli med på listemanien min missrosa! Det er jo en fin aktivitet nå når du er syk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg slenger meg på smints tips om planlegging. Det er absolutt en god ide! Og lag gjerne masse mat om gangen, så kan du enten fryse ned eller legge restene på små bokser. Jeg har stort sett alltid en stor plastikkboks med ferdigkuttet salat, agurk og tomater. Så tilsetter jeg bare det jeg vil i salaten, og det går superraskt!

 

Havregrøten høres forsåvidt grei ut den, men det ER mye karbohydrater. Så å bytte ut melk med vann, og droppe rosinene og bananen kanskje?

 

Men mitt råd som jeg garanterer kommer til å virke er å spise MASSE grønnsaker og rent protein. Stol på meg, det funker som bare det!:D

 

Ellers er jeg helt enig. Man føler seg stakkarslig rett og slett når man er syk. Selv om det kanskje ikke er så kjempesyk. Man har lov til å klage litt da;)

Jeg er også av den typen som trøstespiser (og spiser stort sett hele tiden) når jeg er syk. Det som hjelper meg er de små suppeposene til confecta. Nesten ikke kalorier, og de er både varme og smaker såpass mye at selv om smaksløkene er svekket, så er de gode!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...