Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

jeg er veldig flink til å planlegge. bare ikke til å sette planene ut i live..

denne uka hadde jeg storhandel på søndag og skrevet opp alle middagene for hele denne uka og det går kjempebra, billigere er det også!

skal prøve å kutte ut litt rosiner og banan. se om det hjelper, men egentlig tror jeg ikke at frokosten min er det som feiler.... det er vel heller mangelen på stuktur resten av måltidene.

 

men jeg får bare røve å feile litt med planleging, hihi!! nå ska jeg hvertfall spise litt, har vært borte i hele dag og bare spit en baguet, (nok et eksempel...)

 

hvordan har dagen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

da har jeg et tips til: Ta alltid med deg en snack i veska når du vet det kan bli vanskelig å få spist. Enten en frukt, noen nøtter e.l.

 

Jeg har ikke fått trent i dag faktisk, men har fikset en masse praktiske ting som jeg har skudd foran meg lenge. Så det er deilig å få slikt ut av veien. Ellers er planen å ut og trene både spinning og step i morgen, så da får jeg nok kompensert litt for en inaktiv dag i dag:)

 

Maten har forøvrig vært bra i hele dag, og har spist maasse frukt! Ble så inspirert av mangosnakkingen, så jeg kjøpte meg både mango, ananas, melon og druer i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

det ca 470 kcal i porsjon grøt som jeg spiser.... ææææ.... litt innstraminger der ja!

ikke mer rosiner og kanskje spe ut melken med vann, så begynne med bare vann!

jeg elsker kålrot, så burde ha med det og gulrøtter i veska!

 

hvordan gå det med armen din smint? er den blitt bra?

 

det hørtes deilig ut med all den frukten fiskebolle! hihi, koser meg med appelsin jeg!

god trening i morra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armen er ikke bra nei..går til fysio fortsatt.

 

Vært våken hele natta jeg.. uff.. blir så gal av å slite med søvnen..Det dumme er at jeg mest sannsynlig ikke greier trening da når jeg er så sliten..vurderer om jeg skal prøve å legge meg nå og kanskje stå opp ca 12 å få fire timers søvn, og da greie å trene..eller om jeg bør være våken til kvelds.. gaaah.

 

Jaja, sitter å spiser salat nå da i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Men heldigvis er det mye av kaloriene som ligger i rosiner, banan og litt også melk, så det er ganske greit å få ned tallet uten noe stort problem. Ha heller på masse kanel som smakstilsetning!:)

 

Min dag går hvertfall riktig bra. Har vært og trent nå i formiddag, og skal straks i bursdag til ei venninne. Så det tror jeg blir trivelig, men så oppstår jo igjen dette problemet med usunn mat rundt forbi. Men nå har jeg spist masse middag, så jeg bør hvertfall ikke bli sulten på en god stund. Håper det hjelper!

 

Ble det soving smint? Er ikke noe enkelt dilemma det der. Men husk at søvn er viktigere enn trening når du har sovet lite over en periode. Du kan jo kanskje gå en tur ute? Så både våkner du og får litt lett trim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

i dag startet jeg dagen med 50 g havregryn, litt frø og noen få rosiner + melk, ble ca 370 kcal. bedre enn 470+banan

så har jeg spist frukt og grønt og nå lager vi fiskemiddag med kalrotstappe! og jeg har vært ute og løpt/gått, selvom jeg kjenner nå at jeg ikke burde ha gjort det i forhold til halsen! menmen, en fin liten tur var det da!

 

usj, trått det der med søvnen... viktig at du ikke trener for hardt når du sover dårlig! men kan jo være ok å gå en god tur om kvelden kanskje, man blir jo ofte litt trøtt av frisk luft?

 

flink som har trent fiskebolle! håper du får det koselig i bursdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vært ute å gått rolig i det fine været, deilig!

har spist havregrøt av melk, frø og gryn,godt!

 

ellers i dag skal jeg møte kusinen min, skal drikke kaffe og skravle!

 

skal ha kylling,ris og tikka masala saus til middag. litt mye sukker kanskje i den sausen, men vet ikke hvordan jeg lager den selv!

 

håper dere har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

bare ikke ta så mye saus, så går det helt sikker fint;)

 

Det var veldig trivelig i bursdag, og med unntak av et stykke bløtkake og et glass vin holdt jeg fortet. Så må vel si meg relativt fornøyd med det.

 

I dag har jeg vært på steptime, og spist masse fiskeboller, hehe. Både til lunch, middag og kvelds faktisk. Når man først bor alene blir det en del restemiddager;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

hei!

lagde boller i kveld, med sukker & hvetemel, ganske lite sukker, da, men allikevel!

jeg lar meg friste hele tiden, hehe... men trenger ikke spise mer enn de to jeg har spist. resten kan jo fryses så kan kjæresten spise de i ny og ne.. det var de som var planen hele veien. tror det!

 

skal på tur med mamma i morra, vi går fort å lenge, så regner med noen tp. har ike klart utfordringen denne uke, ettersom jeg var syk.... men uken er ikke over, så regner med jeg kan få ca 7,5 tp.

 

en neste uke SKAL jeg ha 12!! jeg skal ha unden min fra neste torsdag og en ukes tid, så da blir det 2-3 turer om dagen. og skal gå lange turer.

 

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på å greie 12 tp neste uke jeg og..denne uka har vært den dårligste sålangt, bare trent EN dag! uff..jaja.

 

I dag skal vi gå til byen da, tar jo en time - er så fint vær og sol ute så gleder meg.

 

Ellers ble det noen øl og litt vin i går..skal prøve å være bevisst å spise litt mindre denne helga, føler meg så oppblåst..

 

Kjæresten skal bort med jobben fra mandag til tirsdagskveld..og det er jo kjipt, men på den positive siden tror jeg det blir lettere å ha noen sunne middager når jeg er alene - tenker noe vegetarisk de to dagene :)

 

Håper dere har en fin lørdag! Og at du koser deg på tur missis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har fått 2,7 tp i dag!! det er jeg fornøyd med!

så har 4,7 så langt denne uken, ikke så mye- men var jo syk!

 

noen vegetarmiddager er godt ja! det er lenge siden jeg har hatt, ikke siden jeg var vegeterianer.. sprøtt! hehe

 

taco tår på menyen i kveld, masse grønt, kjøtt og lite ost. blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

ikke så lang eller fort gåtur, men det ble 1,1 tp og jeg har vært ute=)

er litt sliten og slapp i dag!

 

har spist havregrøt med raspa eple, det var godt!

 

spiste akkurat passe med taco i går. det var godt!

 

i dag skal vi ha omelett.

 

har dere en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 7 trimpoeng på meg denne uka, mest gåturer og 1 dag på treningssenteret. Håper på en bedre uke neste uke.

 

Svinger så opp og ned med meg..nå er jeg i øvre sjikte på vekta igjen.. i dag har vi spist mye godterier og potetgull.uff.

 

Men men..kan vel ikke gi seg. Prøver på ny frisk i morgen igjen.

 

Er du frisk igjen missrosa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg trodde jeg var ganske frisk, så jeg har vært en del ute og jeg har lufta inne, og i dag har jeg vondt i halsn igjen....

har ALDRI tolmodighet til å bli ordentlig frisk...!

 

skal ut en tur nå, ellers skal jeg holde meg i ro i dag.

 

vi er to om å svinge smint, jeg og ligger absolutt på øverst sjiktet for hva vekta bør ligge på.... de irreterer meg at jeg nå ser 71,5 og i desember så jeg 66,8.

men jeg har helt mistet piffen, og spiser mat til den store gullmedalje. men jeg er adri over 2000 kcal. og er det ikke egetlig 2000 kcal man skal ligge på?

men nå vil jeg vel ikke påstå at jeg har så god forbrenning lenger... i perioder så ligger jeg normalt på 5-700 kcal, eler 1000-1100, og i det sistehar jeg ligget på 1500-1600

men mest 10-1100. det er jo egentlig litt lite,menmen!!

 

nå skal jeg ut - så inn å slappe av!

 

begyner på nytt denne uka, skal spise 4 måltider 11-14-17-20

1200 kcal tilsamen.

trene så mye jeg kan, men ta det med ro frem til jeg blir frisk!

 

 

håper du får en bedre uke smint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg var ikke helt pigg i dag tidlig, men ble bedre.

jeg gikk 1 time da i formidag, så gikk jeg og kjæresten 1 time i ettermidag. og nå kommer hunden min så da skal vi gå et stykke!

så langt har jeg 3 tp, men regner med 4,5 innen kvelden er omme.

har ikke gått så fort, så det er ikke sånn hardtrening, men jeg har jo vært ute og all bevegelse er bra bevegelse!!!

har spist ganske bra og,

havregrøt til frokost og lunch. hjemmelaget pai med kylling/løk/brokkoli til middag med salat til. og noen epler og appelsiner!

i morgen skal jeg ut med hunden, så skal jeg og kjæresten ut på truger! også skal jeg vel ut med hunden igjen!

 

hvordan har dagen og helgen din vært fiskebolle?

og hvordan går det med deg smint og trenig på en mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra missrosa - virkelig :)

 

Jeg kan skryte av at jeg også har trent i dag! På en mandag! hehe, undrenes tider er ikke over :) Ble 2,3 trimpoeng for meg i dag.

 

Har hatt fiskesuppe til middag og spiser nå etter trening salat bestående av:

Isbergsalat

Paprika

Mais

1 Grønt eple

1 appelsin

2 skiver skinke

 

og litt dressing.

 

Går det bra med deg fiskebolle? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Joda jeg er i live fremdeles. Har bare vært internettløs de siste dagene, men nå er det heldigvis i orden igjen. Har vært riktig flink på kostholdssiden i hele helgen, men ikke trent så mye. Beinene har vært veldig slitne i det siste, så tenkte det var lurt med et par dager fri. Og det virket, for på trening i dag var jeg sprek som en fole:)

 

Smint, jeg glemmerhele tiden å blande frukt i salaten, blir liksom frukt til dessert i stedet. Men i morgen skal jeg prøve å huske det!

 

Missrosa, det er ikke rett og slett at du spiser for lite da? Jeg veier jo nesten 10 kg mindre enn deg, og jeg spiser aldri mindre enn 1300, som regel mellom 15 og 1600. Og enda mer de dagene jeg trener mye. Men flink du er som er godt i gang med trening!:)

 

Håper halsen bedrer seg over natten! Husk å drikke mye, og legg deg tidlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jo jeg skal (har sagt dette 100 ganger!!!) prøve å få litt mer struktur og bli flinkere til å føre opp igjen akkurat hva jeg spiser så får jeg kanskje bedre oversikt. og bedre kosthold. men nok om det!

 

kjempebra at du kom deg på trening på en mandag smint!!! fortsett slik!

 

det er viktig å ta seg litt fri og, hvertfall du som trener såpass mye fiskebolle, du er flink! bra du kom sterkt tilbake i dag - alltid gøy!

 

jeg har da 4,1 tp, planen er og ta 3 hver dag. dvs 22,1 tp!!! lurer på om jeg klarer det, hii!!

 

hva er "rekorden" deres på tp? jeg har 18,4. er jo fornøyd med det, men vil gjerne klare fler.

nå skal jeg jo ha hund i 14 dager, så MÅ ut 2-3 ganger om dagen. jeg bør klare det.

 

mine mål for uken:

* spise 4 måltider

* føre opp nøyaktig hva jeg spiser

* minst 3 tp hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker rett og slett ikke hvor mye trimpoeng som er det meste jeg har hatt..hmm..

 

Ja det er godt med frukt i salat :( I dag prøvde jeg med eple og, var godt. Tenkte å raspe gulrot å ha i også, men glemmer å kjøpe hele tiden.

 

Jeg har virkelig ambisjonsrike planer her for tiden..hehe..ja jeg vet jeg ikke bør gape over for mye osv, men jeg prøver likevel :)

 

Først og fremst skal jeg få orden på døgnet mitt

 

- legge meg 22 og stå opp 7 eller 9, ikke helt bestemt meg enda (nå er jo klokka over 22, men må bruke noen dager på å regulere dette da døgnet er helt feil nå som vanlig). Skal ikke sove på dagtid! Og skal prøve å holde døgnrytmen også i helgene i verste fall bare et par timers forskyvning. Spesielt viktig blir det å komme seg opp tidlig på mandager så der skal jeg virkelig gi en innsats.

 

- trene 3-4 ganger i uka

 

- Kutte ut sukker/godterier og ost og melk for en stund. cottage cheese er greit.

 

- Kutte ut alkohol en stund..da det er ofte alkohol som gjør at jeg overspiser og ødelegger døgnrytmen og rett og slett bare gjør meg deppa etterpå.

 

- Spise sunnere, frukt og grønt hver dag og helst til alle måltider. Har til og med laget matukeplan-skjema som jeg skal skrive ut i morgen, så nå skal det planlegges og handles inn 1-2 dager i uka.

 

Hmm.. ja det var vel det... hehe.. ja jeg tar kanskje i nå, men jeg vil iallefall prøve å ha det slik en periode for å se hva som skjer..

 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

så utrolig bra smint, dette høres jo flott ut!!

jeg tror du får det til hvis du bare går inn for det og det virker det som du gjør!! lykke til!!

 

jeg har vært ute med voffsen, 2,1 tp! skal ut på truger nå, regner tp på det og, for vi skal gå et stykke så det blir jo litt mosjon!

så jeg klarer fint 3 tp i dag, tjohoi!!!

har også ført inn nøyaktig hva jeg spiser til frokost. 1 dl gryn og 2 dl melk.

har en veldig god følelse!!

 

fiskebolle hvordan går det med deg? har du noen mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,3 trimpoeng i dag, skimaskin og gåtur. Jeg har bestemt meg for å trene mandag, tirsdag og torsdag, fredag denne uka, så i morgen blir det en fridag. Men skal likevel røre meg, skal gå til byen (50 min) for å lese på biblioteket :)

 

Var tungt å trene i dag, så ble litt kortere tid enn jeg tenkte, men men, alle monner drar. Jeg har spist sunt i dag bortsett fra en stor ting... spiste en firkløver!! Arg.. at jeg ikke skal greie å holde meg unna den sjokoladen..ikke var det såå godt heller..og det var surt å skrive inn 565 kalorier pga den :) men men..hva har vi lært av dette? jo: ta med noe snacks/mat i veska når det er lenge til jeg kommer hjem + vær enda strengere med meg selv i butikken..og ikke handle når jeg er sulten..ting jeg egentlig vet allerede..men men.

 

Har dere hatt en fin dag? Sitter å mumser et eple og en appelsin i småbiter nå, veldig godt (...bedre enn sjokolade jo...)

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg har egentlig ikke noe særlig mål. Jeg spiser og trener veldig bra for tiden, så tror ikke det er så mye mer å hente der. Kanskje å drikke enda mer vann? Og kutte litt ned på nøttespising. Kan bli litt mye av den til tider.

 

I dag har jeg forresten husket frukt i salaten. Både eple og appelsin:) Ble meget bra, hadde laks til.

 

Nå skal jeg ut til ei venninne og spise kylling og wok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg har fått 7 tp i dag!!!! lite stolt av meg selv!!!!!!

har nå 11,1 tp og det er TIRSDAG!!!

gikk tur i formidag - 2 tp

gikk på truger: 1,5 tp

gikk lang tur i kveld: 3,5 tp

 

jeg har ikke gått så fort noen av turene, men i en passe fart.

men dette bygger opp motet mitt om at jeg kan klare å gå mye tur - og det er jo så deilig!

når jeg ikke har noe annet fornuftig å gjøre kan jeg jo heller gå ut!!

 

har spist litt usunt, 2 polarbrød, et julekakestykke men, og litt sunt, havregrøt, fiskeboller og melon=)

det ble ca 1400 kcal hvertfall!! har ført inn nøye!

men jeg kan sikkert spise litt mer, om jeg fortsetter med turgåingen!!

 

 

det høres ikke ut som at du trenger så mye forandringer nei, fiskebolle! og det er jo bra!!! men vann er viktig=)

hvlke nøtter spiser du? "naturlige" nøtter er jo ikke så ille, værr med peanøtter som er oljet og saltet...

 

usj, det er så typisk, man sniker i seg noe usunt og tenker nam nam før man spiser det, men så er det ikke sågodt allikevel... bra med treningsplan! jeg tro du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...