Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest fiskebolle

Hurra for missrosa!! Så bra!:) Stå på!!

 

Jeg spiser litt forskjellig, enten usaltede cashewnøtter, mandler eller saltede peanøtter. Jeg ligger jo langt fra faresonen iforhold til salt, så det tar jeg helt med ro. :)

 

Men en gang til, KJEMPEBRA missrosa!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest missrosa

takk fiskebolle!

 

nå har jeg kommet inn fra morgentur, 2,7 tp!

og jeg er sliten, så det betyr jo at jeg går i et bra tempo!

 

ettersom du trener såpass og er så sunn i matveien ellers går det helt sikkert veldig bra=)

 

nå skal jeg spise havregrøten min med eple!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! 7 tp på en dag! den står det respekt av altså!!

 

akkurat nå kunne jeg ønske jeg ikke jobbet 100%. det hadde vært kjekt å kunne trene 2 økter daglig i noen uker framover... og kontorjobb er jo ikke akkurat noe man blir veldig sprek av :)

 

men men, det får holde med ridning hver dag og sats 3 dager - mer er det rett og slett ikke tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

4,9 tp i dag!!

jeg er virkelig i siget nå og det er så deilig! jeg får så masse energi og!

har spsit kebab i dag, kanskje ikke det sunneste valget... men har blitt ca 1400 kcal til sammen!

 

velkommen innom chenok! sats og ridning er jo bra!

 

hvordan går det med deg smint og søvnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, takk for at du spør..det går til helv.. blæ!

 

Nei det går ikke så bra..jeg får rett og slett ikke sove på kveldene, og er så utslitt at jeg ikke kommer meg opp tidlig neste dag. Føler søvnen ødelegger hele dagene, tenk så mye jeg kunne gjort! Men men. Får vel bra prøve enda hardere.

 

Du er kjempeflink om dagen da missrosa! Godt å være inne i en slik stim..nyt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsøk å legge deg med hodet i motsatt ende av sengen enn vanlig smint :D det er den MAGISKE veien, og det hjelper når man ikke får sove!

 

(lærte det av pappa da jeg var liten, funker alltid :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

ja, eller i sofaen? Rett og slett et annet sted enn vanlig. Det har virket for meg også tidligere!:P

 

Dagens tilstandsrapport: Ingen trening, men travel dag og sunn spising.til sammen 1500 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha morsomt, men har prøvd begge delene :P Kanskje det neste blir å prøve å ligge på kjøkkenbenken :D

 

Jeje..vært oppe hele natta..hadde planer om trening i dag men får se om det går an uten søvn da. Har legetime kl 12 så hvis jeg er riktig flink jente i dag så holder jeg meg våken til i kveld og får LETT sove!

 

krysser fingre og tær og øyne!

 

Ja velkommen til deg Chenok, lyst å fortelle litt om deg selv? mål/mening? hehe. Du kan finne ut av kalori-innholdet i mat på siden her på mat og trim. Når det gjelder kebab er det litt vanskelig å si konkret, kommer helt an på hva som er i den..man kan jo lage den magrere ved å ha i mer salat og droppe eller ha på mindre saus f.eks. Men en vanlig kebab du kjøper på et grillkjøkken kan vel fort havne på rundt 1000 kalorier (etter litt kjapp googling). Men lager du den selv kan du jo ha mye salat, magrere kjøtt, magrere dressing osv.

 

Bra du spiser sunt fiskebolle! Stå på videre dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... hva skal jeg fortelle...

 

jeg er 24 år, jente, fra vestlandet. jeg er 165 cm og fikk meg en "på trynet" av bedriftslegen i januar. da fikk jeg beskjed om at jeg var OVERVEKTIG! :P

 

jeg har lenge (les: flere år) vært litt tyngre enn jeg trives med. da har jeg ligget på rundt 62, men nå har det SNEKET seg til 7 kg mer!! *grøss og gru*

 

for 3 uker siden var jeg 69 kg. da jeg veiet meg imorges (veiedag) var jeg 66,6 kg så da går det ihvertfall rette veien!

 

planen/ målet er å bli 56 kg så da må jeg ned 13 kg totalt... helst før 25 års dagen min i mai :)

 

jeg jobber på kontor, og er rideinstruktør på kveldstid og i helger. rir selv sprangridning og trener 2-3 ganger i uken på sats :)

 

når jeg har tatt av 8 kg skal jeg kjøpe meg en ny genser!!

 

det var ALT om meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå skal jeg ut å gå! man blir sprek med hund! hadde jo ikke gått ut nå hadde det ikke vært for den...

 

i en kebab regnet jeg ca 1000 kcal. det er jo sykt mye! men det er litt godt. (og det er et "trygt" sted jeg spiser den på!)

 

ville kanskje ikke sagt du var overvektig med høyde på 165 og vekt på 69.. men, det kommer vel ann på hvordan kroppen din er bygd.

men, flink er du! hvordan spiser du?

 

skal du ta opp søvnen med legen i dag, smint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost:

en ss kesam vanilje

110g lunkne skogsbær

30g kellogs fullkorn

 

en kopp te når jeg kommer på jobb... med EN ts sukker...

 

lunsj:

2 skiver grovbrød

en (ferdig skåret) slice med hvitost. den er så stor og usunn at jeg deler den på to skiver...

masse paprika

enda en kopp med te til lunsj!

 

mellommåltid:

yoghurt (dobbel 0) med eller uten kellogs fullkorn

 

middagen varierer....

 

og hvis jeg har for lite mat eller for få kcal lager jeg smoothies til kvelds :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff nå er jeg trøtt :D skal heldigvis gå om ikke alt for lenge. Ja mulig det blir tatt opp missrosa, men samtidig har jeg ikke lyst å begynne på sovetabl så er vel ikke så mye legen kan gjøre med det.

 

Spist multigrain knekkebrød med leverpostei i dag så langt, mest fordi det er det eneste vi har i hus! Skal ha fiskesuppe til middag i dag og, og det er fordi vi er så blakke for tia! Har allerede rundstykker, fisk og crem fraiche, og en fiskesuppepose koster jo ikke allverden. Gleder meg til kjæresten får lønn på tirsdag! blir nok en mager helg :S

 

Ja kebab er godt..siklesikle :P

 

reagerte også litt på at du fikk beskjed om at du var overvektig? når du var 69 eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ble overrasket selv også. det var første gang jeg var hos bedriftslegen så han har ikke sett noen "stygg" utvikling heller. jeg mener, han har ikke noe sammenligningsgrunnlag fra tidligere besøk.

 

han sa vel noe som det her:

 

"alle prøvene var veldig fine... men vi må snakke litt om vekten din. du er litt overvektig. tenk hvordan det blir når du er 40?? eller 50?? det går utover helsen din når du er for tung."

 

jeg mumlet litt og var flau og lovet selvsagt "bot og bedring".

 

jaja, jeg synes kanskje det var litt drøyt av han for jeg er langt i fra det folk flest vil kalle FEIT!! men samtidig fikk jeg meg et spark bak. det verste, synes jeg, at han ikke aner om jeg har slitt med noen form for spiseforstyrrelser, osv. han KJENNER meg jo rett og slett ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

69 kg på 165 cm er nok litt overvektig, men ikke nok til at det rettferdiggjør at en lege sier det til en 24åring. Det synes jeg var fryktelig klønete av legen i såfall. Riktig irritert ble jeg faktisk nå. Tenk å kunne si noe sånt? Han oppfordrer jo direkte til spiseforstyrrelser jo! Makan!!

 

Men chenok, jeg synes du spiser fryktelig lite du også. Jeg spiser 5 kjempemåltider om dagen, bestående av masse salat, grønnsaker, frukt, nøtter og rent kjøtt, men kommer likevel som regel ut med et energi inntak på ca 13-1600. Husk at det er ikke bare kaloriene som teller, men også hva slags mat du spiser. Nå vet jeg jo ikke hva du spiser til middag, men uansett vil du mangle både protein, sunt fett, vitaminer og mineraler nok for å ha et balansert kosthold.

 

Nå er det ikke meningen å høres belærende ut, men jeg tror ofte mange vil få mye bedre resultater av å legge om kostholdet og trene litt mer enn å bare kutte ned på kaloriene.

 

Dessuten så smaker vel en salat med kyllingfilet, og med fruktsalat med kesam/fun light og en neve mandler mye mer smakfullt enn 2 skiver grovbrød med en skive gulost?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja guri! Det syntes jeg var for drøyt altså! Folk kan jo få spiseforstyrrelse av mindre!

 

Hm..sært. Jaja, det er jo alltid bra å passe på helsen å spise sunt og slikt, håper du ikke tror selv at du er feit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lunsjen får jeg på jobben... så den er det ikke så store valgmuligheter for. jeg kan selvsagt ta med min egen mat men lunsj-pengene trekkes fra lønnen så da ender jeg opp med å betale for både det ene og det andre...

 

yoghurten er rett og slett praktisk i stallen :P

 

jeg skulle gjerne brukt mer tid på matlaging, men med den hobbyen jeg har valgt er jeg som regel ikke hjemme før 2030 eller 21.

 

når jeg kommer hjem lager jeg middag (bruker ofte GR oppskrifter, og pleier aldri å være veldig usunt), med karobonadedeig eller rent kjøtt av kylling, svin eller indrefilet av storfe.

 

rydder litt, vasker klær og andre "huslige" ting før jeg legger meg. forsøker å være i seng ca 22.30...

 

joda, jeg kunne nok gjort enda flere endinger på kostholdet. men jeg har allerede endret ganske mye. fram til for 3 uker siden har jeg bare spist lunsj og (DIGER) middag... nå er jeg som regel oppe i 5 måltider pr dag, noen ganger 4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til:

 

når jeg bare kom over "sjokket" over å være overvektig, var jeg faktisk glad for å få beskjed. det gjorde meg ihvertfall motivert til å endre matvanene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempefint da. Det er vel heller ikke så lett for en lege å formidle slike ting på en fin måte kanskje, han mente det nok bare godt. Men jeg ble litt sur likevel jeg..hehe..for det kunne like gjerne ha vært noen som ikke hadde tålt det så godt, og det burde de vite. Han kunne heller spurt litt om kostholds og treningsvaner og anbefalt bedring av dette pga helsen f.eks. Ah, jeg skulle vært lege altså :P

 

Nå skal jeg lage suppen til middag her! Er fortsatt våken, må holde ut til kvelds nå! jada!! har troen nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så enig, så enig!

han la det nok fram på en litt dum måte... men det endrer ikke det faktum at jeg er overvektig i følge BMI (regner med det var den han brukte).

 

men nå er jeg jo faktisk "normal-vektig" igjen :D men jeg har ennå over 10 kg til trivselsvekten min! så da er det bare til å stå på :P

 

jeg blir stadig vekk nedstemt når jeg foreslår suppe til middag... kjæresten min mener at han ikke blir mett av suppe. blæh, gutter altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

ja, det er det jeg også mener,smint!

 

Men jeg tenkte jeg skulle melde litt fra om min form om dagen. Jeg har jo den siste måneden skrytt så fælt over hvor flink jeg har vært på trening og kostholdsfronten, men jeg har ikke sagt noe særlig resultater.:P

 

Men nå kommer de altså. På vekta har jeg gått ned ca en kg. Men jeg liker ikke å bruke vekt som mål av flere grunner. For det første, pga forskjeller i vannretensjon så varierer vekten min med over 3 kg frem og tilbake ila en mnd, og i tillegg prøver jeg jo å øke i muskelmasse. Og jeg synes vekten min er helt passe i forhold til høyde. Målet mitt er som sagt å ned i fettprosent, men øke muskelmasse.

 

Men på en mnd har jeg altså gått ned en kg samlet, men jeg har også gått opp i muskelmasse. Så reelt sett tipper jeg jeg har økt en kg i muskler, og gått ned 2 kg fett den siste måneden. Synlig resultat: STOR forskjell, spesielt på mage/armer. Så er mye hardere og ser skikkelig markert ut fra hofter og opp. Målet for de neste månedene vil være å forbedre bein og rumpe. Det tar alltid lengre tid.

 

Men nå våknet jeg opp i dag, og var rett og slett så fornøyd med fremgangen at jeg bare måtte få delt det med dere. Så det nytter! Dersom man trener og spiser bra VIL det komme resultater,selv om det kan gå lang tid. Plutselig en dag er det bare kjempeforskjell over natta. :D

 

Yaay, vi snakker nå en stk meeeget fornøyd fiskebolle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fiskebolle så misunnelig jeg blir!! hehe, men ærlig fortjent! Godt å vite at noen får resultater, men så jobber du nå sannelig for det også. Flink jente :P Det er motivasjon for å fortsette. Men jeg føler at jeg bare trener slik at jeg holder meg slik jeg er nå, tror ikke jeg endrer meg noe særlig..men kanskje kan det komme plutselig til meg og? Men du trener vel masse styrke og det kan ikke jeg enda :) Jaja, får ta litt etter litt. Hvordan vet du at du har lagt på deg muskler? Noen gode råd til oss slitere? hehe

 

Chenok: Kjæresten min er nesten alltid negativ til suppe han også, hehe, MEN han likte faktisk godt denne fiskesuppa..merkelig nok. Og nå er det ofte jeg som lager middag til han kommer hjem fra jobb, og da får han bare spise det som blir servert! :) merkelig hvor mye mer velkomment suppe kan være hvis det allerede er ferdig og lukter deilig, og så hjelper det mye å ha grove rundstykker ved siden av så kan han bare spise seg så mett han bare vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...