Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

Gjest missrosa

så bra fiskebolle! det er godt når man ser resultater! du har jobbet godt for det!

 

jeg har fått 2,7 tp i dag. så er nå oppe i 18,8 tp denne uka, må skryte litt for jeg er så stolt av meg selv! hadde ment å gå mer i dag, men jeg fikk litt dårlig tid på morgenkvisten! og i kveld var det kaldt og hunden var ikke så ivrig.... men men!

jeg fikk heller ikke tid til frokost i dag, så ble bare litt frukt og middag nå i stad. masse kyllingkjøtt og litt pasta med hermetiske tomater som saus, altså HELT sukkerfri! og salat!

så etterpå skal jeg lage meg en porsjon havregrøt og slappe av!

suppe er ikke så populært her heller.... men hender vi har en enkel suppe til forett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar
Gjest fiskebolle

hehe, tror ingen gutter omtrent ser på suppe som middag:)

 

Smint, du kan vel trene litt styrke selv om du er skadet? Eller har du fått totalforbud? Ellers abefaler jeg proteiner proteiner og proteiner for mer muskelbygging;) Hvordan jeg ser det er ikke så vanskelig. Er markant bredere over skuldrene og har mye mer markerte armer og rygg. Så det er gøy når man ser slike resultater:)

 

Litt trening er bedre enn ingen trening, missrosa, så det er bra! Og over 18 poeng er jo kjempebra når vi bare er på torsdag uansett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempegøy at du ser resultatene så tydelig! gleder meg til det er min tur :)

 

jeg burde nok trent mer mage og rygg, men jeg har en ryggvirvel som er 11% knust så det er ikke alle øvelser som er gullegode for min kropp... :P

 

jeg har fått innført grønnsakslapskaus her i huset. det er det nærmeste jeg kommer suppe foreløpig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

proteiner ja, spiser frokost nå, eggerøre og kalkunskinke :)

 

jada, jeg vet klokka er 4 på natta :P

 

ikke totalforbud nei, men har liksom ikke blitt styrke siden jeg ble plaget. Kan ikke bruke noen styrkemaskiner på armene/skuldrene..men kan jo forsåvidt trene styrke på bein og rumpe, kanskje ta meg en runde med det i dag. Kanskje rygg og mage også, så lenge jeg ikke anstrenger armene mens jeg gjør det. Har blitt bare sånn ellipsemaskin på meg den siste tiden, for hoftene mine tåler ikke så godt at jeg løper på tredemølle, ergelig nok for jeg elsker å jogge! Og det har blitt stopp på gruppetimer også fordi det er så mye styrke i dem. Tenkte kanskje å prøve meg på en pulsstep neste uke da, se hvordan det går. Ble ikke trening i går pga søvnen min, men tenker å prøve å få til å dra lørdag el søndag istedet, så blir det fire ganger denne uka likevel, da skal jeg være fornøyd.

 

Jøss missrosa, 18 trimpoeng høres helt sykt ut! hehe, hvilken trening er det du har benyttet deg av denne uka?

 

Skal på trening når det åpner på senteret kl halv sju idag jeg

 

Hehe, men lapskaus er godt Chenok. Kjæresten min skal snart bort å reise i jobben igjen..en natt neste uke og hele uka etter der, så da tenker jeg å ha en liten suppeuke :D Ellers så har vi forskjellig middag av og til, går jo an det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg bare går smint, går ganske fort da så blir sliten!

tidlig frokost på deg... hmmm... kjipt du ikke skal få til søvnen!

 

har kommet inn fra en tur nå, 2,3 tp!

ellers har jeg spist havregrøten min som vanlig! og rydder litt, svigermor kommer på besøk og skal ta mål av meg til brudekjolen...! skulle gjerne vært litt smalere i kroppen og ansiktet, men jeg får bare være fornøyd slik jeg er!

 

håper dere får en bra dag, fiskebolle, chenok og smint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemene med å få sove... er det noe som er kommet nylig? vet du hva som kan ha utløst det? må være utrolig irriterende og slitsomt!!

 

ryggen min verker som pokker idag. :P jaja, thats life! dumt å være 24 år og allerede ha ødelagt rygg!!

 

ha en fin dag dere også!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt Chenok, er ikke noe fysio kan gjøre noe med tro?

Jo jeg vet jo grunnen egentlig, har slitt lenge med søvn, over et år.. men holder på å ta tak i grunnen og slike ting da, så blir vel bedre etterhvert.

 

Men jeg fikk sove litt igjen, så ble tre timer søvn til, så kanskje blir jeg trøtt i kveld nå, spennende :P Skal kanskje på pub med noen venner også, heeeehe..går ikke så bra det null alkoholforsettet mitt gitt.

 

Fikk trenet i dag da, 3,6 trimpoeng, superstolt!

 

Men ble dårlig nå når jeg kom hjem, driver å springer på do i ett sett..ikke bra! Har jo INGENTING å spise her heller..driver å lager meg fullkornpasta nå, håper det ikke er alt for dumt for magen. Det blir enten pasta eller knekkebrød uten pålegg! Må komme meg på butikken snart.. bare magen blir bedre snart..kjedelig.

 

Spennende med brudekjolen da missrosa, lykke til med den, blir sikkert gøy og ta mål, alt begynner å nærme seg nå da :D Sikker på du blir kjempefin akkurat slik du er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et brudd fra 2003. det sitter i korsryggen og lager noen ganger litt krøll desverre...

 

pub? høres kjekt ut! selv skal jeg på middag til mamma og pappa i kveld. blir nok koselig :P

 

det er sikkert spennende å prøve brudekjoler ja :D jeg kan ikke huske å ha sett noen brud som ikke ser bra ut så det blir nok knall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

nå har jeg bakt tre deilige og sunne brød! gleder meg til å smake! hihi

 

tror ikke det blir så lang tur i kveld ettersom vi har besøk. men bare jeg får minst 0,7 tp er jeg fornøyd! da har jeg fått 3 i dag og som er målet!

 

ha en hyggelig kveld jenter på pub og hos foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

kommet inn fra tur, ble ikke så lang er litt sliten, men 1,4 tp. får gå litt lenger i kveld, så er det å se hvor mye jeg går i morra. men målet er 30 tp for hele uka. tror jeg greier det!

jeg henger meg ikke sååå mye opp i vekta,men jeg har gått ned 2 kg, er nå tilbake på 69!

men jeg føler på kroppen at all gåingen har gjort godt! buksene strammer ikke fult så mye!!

 

i dag skal jeg på bryllupsshow med forloveren min! blir gøy!

men først skal jeg spise havregrøten min!

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Åh, nå er jeg så sint på meg selv at dere vil ikke tro det.

Da jeg kom hjem fra jobb i går skulle jeg bare ha en rolig filmkveld, og det ble det forsåvidt også. Men plutselig var det som om noe klikket i hjernen, og jeg spiste ca alt jeg kom over resten av kvelden. Så med vondt i magen og kvalm som bare det, slutter man ikke da å spise? Neida, ikke denne jenta. Så tror totalinntaket ble på hvertfall 3000kcal, og det selv om jeg hadde en veldig sunn dag frem til kl 17.

 

PMS har nok litt av skylden, men ikke hele... Det er akkurat som om kroppen ikke takler å lykkes:(

 

Status i dag: Fremdeles vondt i magen, fryktelig oppblåst, og får ikke engang igjen buksene som i går på denne tiden var vide i livet. Og med et fryktelig sug etter mat, gjerne som usunn som man får den.

 

Trøstende ord, takk?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men EN sprekk gjør vel ikke så mye?? jeg tenker..har alltid hørt at mange folk som driver med seriøs trening og slike ting har en såkalt spisedag..der de spiser det de vil noen timer en dag i uka, for å liksom holde forbrenninga høy..kanskje det var dette kroppen din visste fiskebolle? hehe.

 

Skjønner at det er kjipt da, dritt å føle seg sånn oppblåst og stor etterpå, men det går jo over igjen, og du vet jo at du ellers er flink, kanskje motiverer det bare deg til å være enda flinkere etterpå igjen når du kjenner hvor fælt det egentlig er å gafle innpå sånn?

 

Samtidig MÅ du huske på at det er helg og at vi alle (iallefall jeg) spiser litt ekstra i helgene..

 

Tror ikke dette får så stort utslag for deg du som er så flink å trene og spise sunt ellers, det er jo hva du gjør det i lange løp som har betydning og ikke hva som skjer en dag. Verre hvis du fortsetter i dårlige vaner i mange dager, men det er jeg sikker på at du ikke gjør :P

 

Så ta deg en lengre gåtur i dag til den verste oppblåstheten er borte og du føler deg nok ved bedre mot igjen :D Og lag deg mat som metter som egg, det skal visstnok få bort litt sug, iallefall søtsug. Evt lag deg smoothis som er godt og sunt.

 

Ble det litt trøstende?

 

 

Selv var jeg på pub i går og drakk flere øl og vin, så tør ikke engang telle på kaloriene, hehe..spiste pizza gjorde jeg også. Og i kveld er vi bedt på middag hos venner, taco, men der skal jeg prøve å ta minimalt med kjøttdeig og ost og heller forsyne meg masse av salaten, det er greit sånn sett med taco da :)

 

Skal prøve å få gått meg en tur i dag før vi blir hentet, er i litt bakrus, men må få rørt meg litt i dag. Ellers er planen trening i morgen.

 

Håper alle har en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, takk smint! Akkurat den jeg trengte å høre nå. Er merkelig det der, jeg er fullstendig klar over at en dag egentlig ikke betyr noe, men når man er skikkelig oppblåst er det vanskelig å lå fornuftige tanker få gjennomslag. Da er alt bare galt uansett.

 

Dagen sålangt har ikke vært så halvgal. Spist en nutrilett, men bortsett fra det sunn mat. Nå skal jeg på kino i kveld, så da slipper jeg hvertfall å gå og loke rundt i alle skap hjemme;)

 

Ellers tråkket jeg over på torsdag, så har ikke fått trent på de siste dagene, så det er nok en medvirkende årsak til at jeg følte meg så veldig tykk plutselig. Dessverre betyr jo også dette at jeg ikke kommer meg hverken på trening eller gåtur. Så jeg krysser alt jeg har av fingre nå for at ankelen min skal komme seg tilbake til normalen snart. For sånn som det er nå holder jeg på å bli litt smågal her!

 

Jaja, har dere en fin helg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har ikke gått så mye i dag, 2,4 tilsammen. men er jo bra det og!

jeg merker jeg er litt sliten så tok det med ro i dag, skal sove lenge i morra og så skal jeg ut på tur igjen! må nesten det når jeg har hund og det er jo utrolig deilig da!

 

det er ikke farlig med en spisedag fiskebolle selvom jeg vet akurat hvor j****** det er... man føler alt raser, hehe! men det gjør det ikke. kjipt at du har tråkket over, da blir det sikkert litt stillestand noen dager, ja! men du kan jo komme sterkt tilbake!

 

kos deg med taco i kveld smint og kino på deg fiskebolle!

 

jeg skal spise pizza... mye kcal.. men jeg har bare spist to små brødskiver før i dag... har ikke hatt tid til mer pga showet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskebolle:

 

uff, alle kan vel oppleve en slik sprekk av og til?? mamma hadde "fråtset" i nøtter og rosiner forleden dag. hun var alene hjemme på kvelden og hadde rett og slett ikke klart å stoppe! heldigvis hadde hun ikke noe "verre" enn rosiner og nøtter i huset for som hun sa selv - hun var så godtesyk at hun hadde spist hva som helst bare det var noe søtt!!

 

stå på! så snart foten er bra igjen så trimmer du av igjen de ekstra kaloriene! :D

 

 

selv har jeg skeiet ut litt også... pappa klarte å lokke meg til å drikke litt cola da jeg var på besøk der igår. idag har jeg spist en toro vaffel og en hobby-sjokolade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

har vært å gått to turer 4,2 tp, så nå mangler jeg 0.3 tp for å være oppe i 30! og det tar jeg i kveld!

 

ellers er det en rolig dag, kjæresten er på tur med en kamerat. jeg har ryddet litt i leiligheten og skal lese litt!

 

har spist havregrøt! skal ha kylling til middag!

 

spiste du ikke mer enn en vaffel, og sjokolade i går chenok?

hvordan gikk taco smint?

er magen bedre i dag fiskebolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, joda jeg spiste mer, men det var vaffelen og sjokoladen som ikke var "lov" :)

 

spiste skogsbær, vaniljekesam og kellogs fullkorn til frokost.

 

yoghurt (dobbel 0) ut på dagen,

 

den hersens vaffelen med altfor mange kcal,

 

en sjokolade... :P heldigvis en hobby, der er det bare 170etellerannet kcal

 

og lagde hjemmelaget pizza på kvelden!

 

endte på 1450 kcal totalt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest missrosa

jeg hadde også hjemmelaget pizza i går, men klarte å begrense meg til 4 stykker, ca 1000 kcal!

nå baker jeg sjokoladekake, men med splenda så det usunne er melet og smøret, men det er jo ikke såå ille som om jeg hadde hatt sukker i og.

 

burde egentlig ikke bake kake, men jeg vile sette litt pris på kjæresten... og "veien til mannes hjerte er gjennom magen" eller hva det nå heter!

 

men har jo gått ganske mye denne uken og har ikke spist noe usunt, så jeg tror det skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

så flink, missrosa!!:P

Dette var gøy!

 

Jeg derimot har hatt en mindre bra helg, som dere nå har skjønt. Selv om de 2 siste dagene ikke var like ille som fredagen har de vært veldig halvveis i kostholdet, og ingen trening. Lørdag ente jeg opp på 1900 kcal og i dag 1500,sånn ca halvparten sunn mat og resten kjeks og boller. Men men... Da er det strengt kosthold nå de nærmeste dagene,så jeg kommer meg tilbake på rett spor. Og forhåpentligvis trening om en 4-5 dager.

 

Oh, og supersprekk på pepsimaxen. Har drukket 3 1,5litere de siste 3 dagene:(

Men nå er det SLUTT SLUTT SLUTT!

 

Da setter jeg meg og ser på søndagsfilmog drikker te:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis missrosa, kjempebra jobbet :D

 

Fiskebolle du er ikke den eneste, har kost meg i helga jeg og, og brus..ja det har jeg nesten glemt at jeg skulle slutte med :P

 

Veide meg i dag.. og det var ikke særlig hyggelig! oppe på 57,2 nå..æsj.

 

Men jeg sto iallefall opp halv sju i dag og greide å sovne ca ett i går. Så er veldig fornøyd med det, denne uka blir det stort fokus på døgnrytmen, nå når jeg har fått så bra en start så SKAL jeg greie det.

 

5 sunne råd fra Kari Jaquesson på god morgen norge i dag:

 

1. Spis 2 flere grønnsaker hver dag (enn det du gjør i dag)

2. 1 times bevegelse hver dag ( ikke bare trening, men det å røre på seg)

3. Nok næringsstoffer, særlig D-vitamin

4. Si deg fornøyd. Finn en ting hver dag du er fornøyd med

5. Legg merke til hvor frisk du er og hvor godt du faktisk har det.

 

Fine råd synes jeg. Og særlig det med å si seg fornøyd..man er liksom hele tiden misfornøyd (iallefall jeg..) med det man ikke får gjort..man blir jo aldri perfekt så man kan like godt begynne å nøye seg med mindre enn perfeksjon. Selvfølgelig er det viktig å ha mål og ville bli bedre, men det er likså viktig å sette pris på de tingene som man faktisk greier å gjennomføre. Det jeg er veldig fornøyd med nå, er at jeg faktisk stort sett greier å trene 3 dager i uka. Jeg er faktisk ganske sunn stort sett i det daglige og jeg tar vare på helsa mi.

 

Hva er dere fornøyd med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missrosa:

over 30 trimpoeng! det er imponerende!!! gratulerer, :D da må du ha lov til både hjemmelaget pizza og kake!

 

fiskebolle:

pepsimax er vel ikke det verste du kan drikke? jeg er (heldigvis) ikke så glad i lettbrus, hvis jeg først skal drikke brus er det ORDENTLIG cola :P men det har jeg vært flink til å holde meg unna de siste ukene!

 

smint:

gode råd ja!

 

igår var jeg fornøyd med på være på sprangridningsstevne med noen av dem som jeg underviser UTEN å spise noe som helst i kafeen! :) jeg pleier ikke akkurat å proppe meg med godsaker men det blir lett både en vaffel og en brus... i går hadde med meg dobbel 0 yoghurt og koste meg med den istede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Chenok, man blir litt stolt av slike ting, hehe, små ting som betyr mye i det lange løp!

 

Gikk i over to timer i byen, soste frem og tilbake for jeg skulle søke om betalingsutsettelse på lånekassen og måtte ha så mye kopier og greier og fant ikke lånekassen, hehe, og når jeg fant det så åpnet ikke ekspedisjonen før om en time, da ga jeg opp og dro hjem! Og ble så sliten at jeg ikke orket å dra på trening..tar det senere i dag tenker jeg.

 

Nå burdeburde jeg lese, men jeg kommer ikke i gang! Er det mulig..blir så irritert på meg selv..er trøtt også fordi jeg sto opp så tidlig, men skal IKKE sove på dagen, må være flink nå.

 

Ble rundstykker med makrell til lunsj nå, og skal ha salat til middag da :)

 

pjuh, ut med litt frustrasjon der gitt, dere trenger ikke lese det, hehe, rene dagboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... kan ikke søknaden om betalingsutsettelse sendes i posten? tror det var det jeg gjorde. er riktig nok noen år siden nå så jeg skal ikke si det helt sikkert!

selv skal jeg begynne å betale på studielånet mitt nå denne mnd... hater tanken på at jeg har lån :)

 

jeg pleide å lage små "belønninger" for meg selv når jeg skulle lese. 1 time effektiv lesing, så en pause hvor jeg kunne lese i en bok, se litt på tv, surfe litt på nettet. pausen kunne feks vare 10-15 min. så effektiv lesing igjen i en bestemt tid :) det funket ihvertfall for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

jo, kalorimessig gjør det jo ikke så mye med brus. Men jeg blir så dehydrert og søtsugen av det. Også hovedgrunnen som er tannemaljen, jeg vil ikke miste den!

 

I dag skal jeg senere en tur og prøve å få trent litt styrke for overkropp tenkte jeg, men man får se om det blir noe av. Er ikke så lett å kjempe seg gjennom snøen med krykker:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...