Gå til innhold

Transformation - 2008 =)


Gjest Konstantine

Anbefalte innlegg

joda, her går det på fram!

 

jeg veide 69kg den 14. jan. (eller 68, husker faktisk ikke helt. den ene vekten var hos legen og den andre var hjemme på vekten hos mor og far like etter på)

 

05.feb - 66,6

12.feb - 65,6

19. feb - ?

 

de 5 cm er samlet på hele kroppen. rundt midjen er det 2 cm fra forrige uke.

 

jeg føler ennå at de målene lett blir unøyaktige. jeg hadde tydeligvis lagt på meg 1 cm rundt halsen - det synes jeg virket veldig merkelig!

 

min fancy nye badevekt mener fettprosenten min har gått ned ca 2%, men jeg stoler ikke helt på at vekten vet hva den snakker om!!

 

tror nok BMI kan bli feil i mange tilfeller ja. har lest litt kritikk om den metoden. dem som forsvarer den mener at "normalvektig-området" er ganske stort for å kunne ta høyde for ulike kroppstyper. ikke vet jeg!

 

det er vel også noe om at et midje-mål på mer enn 80 betyr økt fare for sykdom? - da tenker jeg:

hvis man er en STOR/ HØY person så er det jo mindre farlig å være 80 cm i midjen enn hvis det er en skikkelig LITEN/LAV/SPINKEL person??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,8k
  • Created
  • Siste svar

tror forresten at jeg har en ganske normal kroppsfasong. er verken veldig kraftig bygget eller veldig spinkel... ikke har jeg digre bodybuilder- muskler heller :)

 

så sånn sett skal vel BMI stemme noenlunde for meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da passer den kanskje litt bedre, vet ikke.... jeg er "muskuløs" og kraftig benbygning, samtidig liten så på meg passer det IKKE!

har sett folk med BMI på 33 som er MYYYYYYE større en det jeg var!

 

nå er snart brødene ferdig stekt, da skal jeg ha en skive med litt margarin. namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med bmi er jeg usikker på jeg også, jeg har to venninner nå som fikk "overvektig" på den kalkulatoren, men guri meg! Dere skulle sett dem..de er absolutt IKKE overvektige..de er bare helt normale! Selvfølgelig ønsker de selv å gå ned litt, som jeg selv også gjør selv om jeg vet at vekten min er tålelig.. jeg er ikke feit liksom..men det er de "kosekiloene" som henger på..og det vises kanskje bedre når jeg er lav også? vet ikke, synes det selv iallefall.

 

Hadde 52 som mål, men var faktisk ganske fornøyd på 55 også..så skal ikke presse meg selv så hardt..jeg blir bare litt obs når det kryper oppover til 56 og så 57 og så 58 osv.. derfor må jeg stoppe det med en gang liksom.

 

Selv har jeg aldri vært skikkelig stor, det meste var vel 62, men følte meg ikke vel i det hele tatt da, var alltid ganske tynn når jeg var lita, så det er vel litt hvilket syn man har på seg selv også..og i tillegg når jeg var på mitt meste så spiste jeg mye junk og trente ikke så var jo bare daff og deppa hele tiden, så det handler ikke bare om tall, men det å føle seg vel og glad. Er veldig store forskjeller på de dagene jeg greier å trene og når jeg ikke gjør det, jeg blir rett og slett happy av det - og for tiden er det mest det som er grunnen til at jeg vil på trening.

 

Så får prøve å komme i gang snart igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så enig så enig smint! det har rett og slett med trivsel å gjøre!

 

jeg vet godt at jeg ikke er veldig tjukk, men et sted begynner man og ett kilo er det første. da tenker jeg at det er greiere å legge om vanene og ta ett tak nå, enn å vente til det blir mye mye mer...

 

jeg føler meg ikke konfortabel slik jeg er nå, og jeg har aldri før vært så tung som jeg var i januar! vanligvis har jeg ligget på 60-62 kg og jeg har tenkt at jeg burde tatt av et par kilo...

 

jeg har gjort noen halvhjertede forsøk på å ta av noen kg tidligere og ikke sett noen framgang. da har motivasjonen forsvunnet og jeg har tenkt at det ikke er noen vits i å forsøke. i stede har jeg gjerne endt opp med å gå OPP ett kilo!!

 

denne gangen har vekten nærmest umerkelig sneket seg oppover. klærene er ikke blitt fortrange osv heller. joda, jeg merker nok at magen ikke er så flat som den har vært og at buksene var litt strammere, men ikke så mye at de ikke passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått 2,7 tp i dag. 0,3 fra "målet". men jeg har jo hatt en dag hvor jeg skulle slappe av, så da er det greit!

har spist ca 1200 kcal. trodde egentlig jeg hadde spist mye mer, men tydeligvis ikke!

 

skal opp tidlig i morra og ut å kjøre et stykke, skal ha med litt frukt!

 

god natt! nå skal jeg sove:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg har spist veldig lite i dag til å være meg, kun havregrøt og en salat med kylling. Men nå hiver jeg i meg restemiddag fra i går. Også er det jentekveld senere, så mistenker det blir noe godis der også, og pasta var det snakk om.

 

Jaja, trent har jeg hvertfall gjort, 1 time intervallspinning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredagene mine er veldig travle. jobb til ca 1630, stall fra 1630 til 18, undervisning utover kvelden.... i går var jeg hjemme rundt 2130.

 

til middag lagde jeg deilige hamburgere med karbonadedeig, big tasty (grove) hamburgerbrød, litt lettere ost og masse salat. kjempegodt!!

 

veide meg nettopp: 65,11! weeeeeeeeeeeeeeeee!

 

jeg satser på 64,5 på neste veiedag (dvs tosdag)

 

HA EN FIN HELG FOLKENS!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missrosa: det må være lov å skeie ut av og til :)

 

fiskebolle: intervallspinning? jeg synes det høres så skummelt ut ;) er redd jeg ikke er i god nok form til det.... har holdt meg til "vanlig" spinning i 45 min jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tatt dagen helt fri fra gåtur, men har snudd om på hele leiligheten og vasket og ryddet i stedetfor=)

har spist havregrøt og en nystekt bolle, bakt sukkerfrie boller! de ble veldig gode!

 

skal ha lasagne til middag/kvelds.

 

så bra chenok, det er bare å stå på:)

 

jeg var en anelse under 69 i dag, jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, skolehelg på meg så er bare innom sånn snarest. Spiser sunt på dagtid, men blir nok en litt kosemiddag i kveld tenker jeg :)

 

Men skal iallefall ikke drikke alkohol i helga og det blir deilig..slipper å overspise også da!

 

Grattis med nedgang Chenok og missrosa :)

 

Skal bli flink til å trene neste uke igjen..denne uka ble det ingenting! Bare noen gåturer.

 

Ha en fortsatt fin helg dere! Stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sto opp 9 i dag og tenkte, nå må jeg ut! så jeg spente på meg skiene og gikk en god treningstur, 2,4 tp! jeg merker det er en stund siden jeg har gått på ski, er ikke i sååå god form akkurat!

 

skal ha besøk i dag, så blir vel ikke mer trening.

 

ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skitur hørtes herlig ut!

 

idag har jeg sovet lenge og vasket i leiligheten da jeg endelig kom meg på beina :)

 

til middag laget vi deilig wok med svinekjøtt og "sweet chilli & garlic sauce" - utrolig kcal-fattig middag! jeg spiste meg stappmett og havnet på 390 kcal!

 

nå skal jeg betale studielån :) og komme meg på trening!! ;)

 

ha en fortsatt flott søndag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

Jeg har ikke vært så flink til å skrive så mye i det siste, så her kommer oppdatering av den siste uka:

 

Kosthold: spist mye mer enn vanlig, og mer usunt enn vanlig. Men likvel ikke altfor galt (bortsett fra fredag og lørdag hvor jeg var ute begge kveldene). Ligger på snitt kanskje 18-1900kcal?

 

Trening: Har det blitt pent lite av siden jeg fortsatt har litt problemer med ankelen. Heldigvis bedre nå, så satser på å kunne begynne å trene igjen ila uken som kommer.

 

Livet generelt: er helt greit. Ikke topp, men slettes ikke verst;)

 

Så det er min tilstandsrapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsrapport:

 

Vekt: 56,7 kg

Frokost: multigrain knekkebrød med cottage cheese

Middag: Fiskesuppe og grove rundstykker

Aktivitet: 1 times gåtur

 

I kveld blir det kafètur med venner, men skal kjøpe noe sunt..te eller en appelsinjuice kanskje, har så dårlig råd så får ikke råd til mye uansett. Har dere en fin mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer for dagen:

 

Gå til byen 50 min

Lese på biblioteket

Fiskekaker og fullkornpasta til middag

Trening?

Rydde i leiligheten

 

Ja..egentlig ikke mer enn det i dag ;)

 

Er dere enda i helgemodus eller?? :)

 

Stolt over at jeg kom meg opp kl 9 i dag, sovnet 2 i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskebolle

hehe, jeg er ikke i helgemodus hvertfall;)

 

Derimot har jeg vært og trent styrke nettopp. Forsøkte meg på litt sykling også, men ankelen sa stopp etter bare 2-3 min. Men men, nærmer meg hvertfall.

 

Så nå sitter jeg og spiser frukt og youghurt mens jeg venter på at risen skal koke. Jaaada, dessert før middag må man ha av og til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fiskebolle, godt å høre at det er liv i deg :) Ja den ankelen må du vel bare trene opp forsiktig igjen.

 

Spiser lunsj nå jeg.. grovt brød med makrell og en skive med egg og kaviar + appelsinjuice..venter på at egget skal bli ferdig kokt jeg nå :)

 

Venter med desserten til etterpå jeg ;) Kjøpt en appelsin til dessert i dag..men skal ha den etter middagen som ikke blir før rundt 17-18 tenkte jeg :)

 

Har gått turen min så har fått rørt meg i dag da, ble ca 1 times gåtur. Lånte 7 bøker på bib, hehe. Så har litt å lese nå da!

 

Får se om det blir trening på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært en tur i oslo! og begynt på brudekjolen! nå sier overdelen perfekt så nå er det bare å holde vekta og formene 100% stabilt! hehe!

men jeg har jo vært ganske likt lenge så jeg klarer det 3-4 mndr til!

 

men må jo spise sundt å trene for det om jeg ikke skal gå ned i vekt, jeg kan jo ikke gå opp heller!

 

 

synd at ankelen ikke skal bli bra, fiskebolle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en skikkelig drittuke.

 

har mest lyst til å spise ett tonn med snop... er bare utrolig lei meg... har heldigvis ikke spist noe usunt, vekten var idag 64,1 kg.

 

dyrlegen var og sjekket gampen min igår. hennes spådommer var alt enn oppløftende. utrolig dritt! ett steg fram - og ti tilbake!! faen...

 

jaja.

 

igår ble det brokkoletti til middag før jeg lå og vred meg hele natten. sov elendig og tårene kommer rett som det er.

 

idag har jeg hatt pasta og karbonadedeig. forsøkte en pastasaus som het: barilla arrabbiata - veldig god og ganske sterk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, så trist at hesten din ikke er bra....;(

men, du har jo gått ned over en kg!

 

jeg kjøpte meg to bukser og to gensere i går, i str 38!!! det er jeg fornøyd med!

jeg må bare bli glad i kroppen min slk den er!

 

 

hvordan er det med fiskebolle og smint da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med hesten din ja Chenok - trøsteklem til deg. Skjønner at det blir vanskelig å være sunn da, er en trøste og kjedespiser selv så kjenner meg igjen.

 

Så bra missrosa, bruker 36 og 38 i klær selv :o Så gøy med shopping!! åhh gleder meg til jeg kan..søkte på en jobb i går da! Krysser fingrene for at jeg blir innkalt til intervju.

 

Status trening/mat:

 

5,3 trimpoeng yeyy endelig kom jeg meg på trening :

- 50 minutt skimaskin

- 20 minutter styrke

- 40 minutter gåtur

 

Frokost: To brødskiver med makrell i tomat + eplejuice

Mellom: 1 gulrot

Middag: Fiskekaker og fullkornpasta

 

Hmm..ikke spist så mye idag, men skal på kafe igjen i kveld så tar vel igjen kaloriene da tenker jeg. Skal prøve å kjøpe noe sunt igjen.

 

Trente styrke for første gang på leeenge i dag! Bare 20 minutter, men det var jammen godt! Godt å ta i. Kjenner at jeg har blitt svakere i muskulaturen etter bare kondistrening. Tenkte å prøve meg på en gruppetime snart igjen og gleder meg til det! :)

 

Nå er det middag her. Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...